eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
ریشه های داعش 💥 ابن عبد البر از مورخین و علمای بزرگ اهل تسنن در کتاب الاستیعاب فی معرفة الاصحاب (ج۱ ص۳۶۸) می‌نویسد: «عثمان بن حنیف، والی بصره در زمان حکومت امام علی ‏(علیه السلام)، با عایشه و طلحه و زبیر صلح‌نامه‌ای امضاء کرد و به نیروهایش گفت: سلاح‌هایتان را رها کنید و جنگ نکنید! ولیکن عبد الله بن زبیر شبی سرد و تاریک و طوفانی همراه با لشکری به سمت دار الاماره رفت و در دار الاماره را شکستند و عثمان بن حنیف را دستگیر کردند، سپس به سمت بیت المال رفتند و چهل نفر از نگهبانان آن را کشتند. خبر دستگیری عثمان بن حنیف و تصرف بیت المال را به عایشه رساندند و از او در باره عثمان بن حنیف مشورت خواستند. فرستاده به سوی عایشه، ابان بن عثمان بود. عایشه گفت: عثمان را بکشید! زنی گفت: از او درگذر ای ام المومنین که او صحابی رسول خداست! عایشه دستور به زندانی کردن عثمان بن حنیف داد. مشاجع بن مسعود، از همراهان عایشه، دستور داد تا موهای ریش عثمان بن حنیف را بکنند و او را شلاق بزنند. پس موهای ریش او و ابروی او و مژه‌های او را کندند و چهل ضربه شلاق به او زدند». @Sibtayn
♨️لعن معاویه و پدر و برادرش توسط رسول الله صلی الله علیه و آله ✍️بلاذری عالم عُمَری می نویسد : 🔸حدَّثَنَا خَلَفٌ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ بن سعید عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُمْهَانَ عَنْ سَفِینَةَ مَوْلَى أُمِّ سَلَمَةَ أَنَّ النَّبِیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ کَانَ جَالِسًا فَمَرَّ أَبُو سُفْیَانَ عَلَى بَعِیرٍ وَمَعَهُ مُعَاوِیَةُ وَأَخٌ لَهُ ، أَحَدُهُمَا یَقُودُ الْبَعِیرَ وَالآخَرُ یَسُوقُهُ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: لَعَنَ اللَّهُ الْحَامِلُ وَالْمَحْمُولُ وَالْقَائدُ وَالسَّائِقُ. 🔹از ام سلمه منقول است که پیامبر خدا(ص)، جایی نشته بود که ابو سفیان رد شد و سوار بر چهار پایی بود، و معاویه و برادرش همراه او بودند که یکی حیوان را می راند و دیگری از پشت پی می کرد، پس رسول الله (ص) فرمودند : خدا لعنت کند حمل کننده و حمل شونده و راه برنده و دنبال کننده را. 📚أنساب الأشراف، تألیف بلاذری، جلد ۵، صفحه ١٣۶ @Sibtayn
گریه دار است عجب نام اباعبدالله جان فدای عطش کام اباعبدالله هرکجا پر بکشم سوی حرم می آیم چون کبوتر شده ام رام اباعبدالله خوش به حال شهدائی که رسیدند آخر با شهادت به سرانجام اباعبدالله غیر ارباب به هر بی سر و پا رو نزنیم ما که جلدیم سر بام اباعبدالله صَلَّی اللهُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِالله الحُسَین @Sibtayn
دشمنانی به نام پدر و مادر! فرزندش خودکشی کرده بود! به او گفتم:« هیچگاه از طفولیت، دست در دست فرزندت به مسجد و نماز جماعت و هیات و شنیدن سخنرانی رفتی؟» جوابی نداد؛ ولی معلوم بود که جواب، منفی بود! سوال دومم این بود:« آیا هیچ کنترلی روی دوستان و رفقای او داشتی؟» باز هم جواب، منفی بود! سوال سوم را پرسیدم:« وقتی برای او تلفن همراه خریدی برای او استفاده صحیح و غیر صحیح را توضیح دادی؟» پاسخ، «نه» بود... آیا رفیق فرزندت بودی؟ -نه! و.... پیامبر اسلام روزی نگاهی به چند طفل کردند و فرمودند:« وای بر اولاد آخرالزمان از دست پدر و مادر هایشان!» سوال شد:« پدر و مادر کافر دارند؟» حضرت فرمودند:« نه از دست پدر و مادر مومن آنها! پدر و مادری که چیزی از فرائض را یاد فرزندان خود نمی‌دهند و به بهره اندکی از مال دنیا برای آنها راضی می‌شوند و چنانچه بخواهند از فرائض چیزی یاد بگیرند منعشان می‌کنند! من از این چنین پدر و مادرانی بیزارم و آنها هم از من بیزار هستند!» 📚 جامع الاخبار ص ۱۰۶ از کوزه همان برون تراود که در اوست! @hakeemaneh
حکومت انبیا اینگونه است در زمان خلافت ظاهری امیرمومنان علی (علیه السلام) در کوفه، زره آن حضرت گم شد و پس از چند روز نزد یک مسیحی پیدا شد. 🔹امیرالمومنین (علیه السلام) او را نزد شريح قاضی خود بر مسلمین برد و اقامه ی دعوی کرد که این زره از آن من است؛ نه آن را فروخته‌ام و نه به کسی بخشیده‌ام و اکنون آن را نزد این مرد یافته ام. 🔸قاضی به مسیحی گفت: خلیفه ادعای خود را اظهار کرد، تو چه می‌گویی؟ 🔺مسیحی گفت: این زره مال من است، در عین حال گفته ی مقام خلافت را نیز تکذیب نمی کنم (ممکن است خلیفه اشتباه کرده باشد). 🔸قاضی رو کرد به امیرالمومنین (علیه السلام) و گفت: تو مدعی هستی و این شخص منکر است؛ بنابراین بر تو است که بر مدعای خود شاهد بیاوری. 🔹 امیرالمومنین (علیه السلام) خندید (1)و گفت: قاضی راست می‌گوید؛ ولی من شاهدی ندارم. ➖شریح روی این اصل که مدعی، شاهدی ندارد به نفع مسیحی حکم داد و او هم زره را برداشت و رفت؛ ولی مرد مسیحی که خود بهتر می دانست زره مال چه کسی است، پس از آن که چند گامی برداشت وجدانش برآشفت شد و برگشت و گفت: این روش حکومت و رفتار از نوع رفتارهای بشر عادی نیست، از نوع حکومت انبیاء است و اقرار کرد که زره از آن امیرالمومنین (علیه السلام) است. طولی نکشید که او را دیدند در حالی که مسلمان شده بود و با شوق و ایمان زیر پرچم امیرالمومنین(علیه السلام) در جنگ نهروان می‌جنگید . سایه، پیغمبر ندارد هیچ میدانی چرا؟ آفتابی چون علی در سایه ی پیغمبر است! 📗الأحكام نویسنده : يحيى بن الحسين جلد : 2 صفحه : 449 📙الغارات - ط الحديثة نویسنده : الثقفي الکوفي، ابراهیم جلد : 1 صفحه : 124 📕بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 34 صفحه : 316 📒 البدايه والنهايه - ط الفكر نویسنده : ابن كثير جلد : 8 صفحه : 4 1- شاید وجه تبسم امیرالمومنین علیه السلام این بود که شریح از ایشان شاهد می خواست در حالیکه خدواند شاهد اوست و در مورد امیرالمومنین علیه السلام شهادت داده إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً پس قاضی ،عالم به صدق ادعای امیرالمومنین علیه السلام بود و باید طبق علم خود به نفع امیرالمومنین علیه السلام حکم می کرد در جای دیگر و در ماجرای عبد اللّه بن قفل تميمى که زره طلحه را از بیت المال به سرقت برده بود ، امام علیه السلام شریح را مورد توبیخ قرار داده و می فرمایند : واى بر تو! امام مسلمانان، درباره امور آنان، بر مسائل بزرگ‌تر از اين مسأله مورد اعتماد و اطمينان است 📚الکافي ج۷ ص۳۸۵ 📚تهذيب الأحكام ج۶ ص۲۷۳ 👈🏻نکته داستان این است که چون مقابل دعوا ، از اهل کتاب بود پس امیرالمومنین علیه السلام برای هدایت او اینگونه برخورد فرمودند @Sibtayn
✅واکنش حضرت امیر مؤمنان امام علی (علیه السلام) به پیشنهاد تبعیض اقتصادی ✍️ امام علی (سلام الله علیه) در پاسخ به پيشنهاد برخى از ياران مبنى بر زيرپا گذاشتن مساوات در تقسيم بهره‌هاى عمومى و سرانهِٔ جامعه، و بيشتر‌دادن به اشراف عرب و قريش و آنان كه بيم مخالفت‌شان مى‌رفت و نگرانى از جداشدن‌شان و پيوستن‌شان به معاويه وجود داشت، فرمود: «أَتَأْمُرونِّي أَنْ أَطلُبَ النَّصْرَ بِالْجَوْرِ فِيمَنْ وُلّيِتُ عَلَيْهِ؟ وَ اللهِ لاَ أَطُوُرُ بِهِ مَا سَمَرَ سَمِيرٌ، وَ مَا أَمَّ نَجمٌ فِي السَّمَاءِ نَجمًا. لَوْ كَانَ الْمَالُ لِي لَسَوَّيْتُ بَيْنَهُمْ، فَكَيْفَ وَ إِنَّمَا الْمَالُ لَهُمْ ». 📗 نهج‌البلاغه ، کلام ۱۲۶ . آيا مرا فرمان مى‌دهيد تا پيروزى بجويم به ‌وسيله ستم‌كردن دربارهٔ آنان كه سرپرست ايشانم؟ سوگند به خدا كه به چنين چيزى نزديك نشوم تا آن‌گاه كه شبانه‌ روزان، از پى يكديگر آيد، و تا هنگامى كه ستاره‌اى در آسمان به دنبال ستارهٔ ديگر برآيد! اگر دارايى از آنِ خود من بود، بى‌گمان همگان را برابر مى‌داشتم، تا چه رسد كه دارايى، از آنِ خودشان است. @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا فرعون پاک و طاهر از دنیا رفته و حضرت ابوطالب کافر ؟!!! چرندیات ابن عربی و دشمنی با مولانا امیرالمومنین علیه السلام @Sibtayn
روش در امان ماندن از لغزشها ▫️امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: 🔹ریشه سالم ماندن از لغزشها، اندیشیدن پیش از عمل کردن است و سنجیدن پیش از سخن گفتن. 🔹أصلُ السَّلامَةِ مِن الزَّلَلِ الفِکرُ قَبلَ الفِعلِ ؛ و الرَّوِیَّةُ قَبلَ الکلامِ. 📚غرر الحکم: ۳۰۹۸ @Sibtayn
آیا می دانید شیطان تا چه زمانی از ما می ترسد ؟ امام صادق از پدرانش از امیرالمؤمنين عليهم السلام از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل مي كند كه فرمود : تا زمانیکه فرزند آدم نمازهای پنج گانه را در وقتش بخواند همواره شیطان از او بیمناک بوده و می ترسد پس هر گاه آن نمازها را ضایع کرد، شیطان بر او جرأت پیدا میکند و او را به گناهان بزرگ می کشاند. عن اسماعیل بن ابی زیاد عن ابی عبدالله عن ابیه عنه آبائه عن امیر المومنین علیهم السلام قال قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لاَ يَزَالُ اَلشَّيْطَانُ هَائِباً لاِبْنِ آدَمَ ذَاعِراً مِنْهُ مَا صَلَّى اَلصَّلَوَاتِ اَلْخَمْسَ لِوَقْتِهِنَّ فَإِذَا ضَيَّعَهُنَّ اِجْتَرَى عَلَيْهِ فَأَدْخَلَهُ فِي اَلْعَظَائِمِ. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج ۱ ص۲۳۰ 👈🏻نکته مهمی که باید به ان دقت شود این است که یقینا نمازی موجب ترس شیطان می شود که صحیح و مورد قبول واقع شود . در روایات افعالی به عنوان مانع از قبولی نماز ذکر شده است که انجام انها نماز که تنهی عن الفحشا و المنکر است را از کارایی می اندازد . مثال : رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمودند: مَنْ اَکَلَ لُقْمَةَ حَرَامٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلَاةٌ اَرْبَعِینَ لَیْلَةً؛ کسی که لقمه حرامی بخورد نمازش تا چهل روز قبول نمی شود . 🔚نتیجه : چه بسیار نمازگزارانی که نمازشان خم به ابروی شیطان هم نمی اورد @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنقدر در صحیح بخاری وصحیح مسلم از راویان ناصبی روایت نقل شده که می‌توان گفت که این دو کتاب صحیح نواصب هست واهل سنت دین خود را از انها می‌گیرند حجت الاسلام یزدانی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقایی که فضائلش شرق و غرب عالم را فرا گرفته ایت الله وحید خراسانی دام ظله @Sibtayn
قال امیرالمؤمنین (علیه السلام) : اَلْعَاقِلُ يَعْتَمِدُ عَلَى عَمَلِهِ. اَلْجَاهِلُ يَعْتَمِدُ عَلَى أَمَلِهِ عاقل تكيه بر عمل خويش كند و جاهل و نادان تكيه بر آرزوى خويش. 📖 غرر الحکم ج۱ ص 66 دانشور آنكه تكيه نمايد بكار خويش سازد بكارها همه دانش شعار خويش آنكس كه اعتماد به آمال خود كند همچون حمار مانده بگل او بكار خويش @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می دانید فردوسی چه دینی داشت ؟ جواب آقای جلال خالقی مطلق شاهنامه پژوه @sibtayn
🔰خطبه امام رضا علیه السلام در معرفی امام امام رضا علیه السلام هنگام ورود به مرو خطبه درباره امام و صفات او بیان فرمودند؛ مرحوم کلینی چنین روایت کرده است: 🔸عبد العزيز بن مسلم گويد: ما در ايام على بن موسى الرضا (ع) در مرو بوديم، در آغاز ورود خود، روز جمعه در مسجد جامع گرد آمديم و در موضوع امر امامت كه مورد اختلاف فراوان مردم بود گفتگو كرديم و من شرفياب حضور سيد خود امام رضا (ع) شدم و بررسي هاى مردم را در امر امامت به عرض او رسانيدم، تبسمى كرد و فرمود: اى عبد العزيز، اين مردم نادانند و از رأى و دين خود فريب خورده ‏اند، به راستى خدا عز و جل جان‏ پيغمبر خود را نگرفت تا دين را براى او كامل كرد و قرآنى به او فرستاد كه شرح هر چيز در آن است، حلال و حرام و حدود و احكام و آنچه مردم بدان نياز دارند همه را در آن بيان كرده و فرموده : ما فَرَّطْنا فِي الْكِتابِ مِنْ شَيْ‏ءٍ «ما در اين كتاب چيزى را فرو گذار نكرديم» 📖(38 سوره انعام) در سفر حجة الوداع كه آخر عمر پيغمبر بود نازل فرمود : «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً» «امروز دين را براى شما كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام كردم و اسلام را براى شما پسنديدم، تا دين شما باشد» 📖(3 سوره مائده) امر امامت از (كمال دين) تمام نعمت است. پيغمبر از دنيا نرفت تا براى مردم همه معالم دين آنها را بيان كرد و راه آنان را بر ايشان روشن ساخت و آنها را بر جاده حق واداشت و على (ع) را براى آنها رهبر و پيشوا ساخت و از چيزى كه مورد نياز امت باشد صرف نظر نكرد تا آن را بيان نمود، هر كه گمان برد كه خدا دينش را كامل نكرده كتاب خدا را رد كرده است و هر كه كتاب خدا را رد كند كافر است بدان، آيا مى ‏دانند قدر و موقعيت امامت را در ميان امت تا اختيار و انتخاب آنان در آن روا باشد، به راستى امامت اندازه ‏اى فراتر و مقامى والاتر و موقعى بالاتر و آستانى منيع‏تر و عمقى فروتر از آن دارد كه مردم با عقل خود بدان رسند يا با رأى و نظر خود آن را درك كنند يا به انتخاب خود امامى بگمارند. 📚الکافي ج۱ ص۱۹۸ @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬حدیثی خاطرم آمد که می فرمود پیغمبر ، به اصحابش شب معراج سرّ لیلة الاسرا 🎤محمد مالکی 🔹مدح امیرالمؤمنین علی علیه السلام 📌محفل مدح مولا ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
💠 مناظره کوتاه امام رضا علیه السلام با ابن رامین در اثبات تعیین جانشین توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله 🔸 امام رضا علیه السلام به ابن رامین (فقیه مخالفین) فرمودند: «آن وقت که پیامبر صلی الله علیه و آله از مدینه خارج شد، کسی را جای خود نگذاشت؟» 🔹ابن رامین گفت: «چرا، علی (علیه السلام) را جای خود گذاشت.» 🔸امام رضا علیه السلام فرمودند: «پس چرا به اهل مدینه نفرمود خودتان کسی را انتخاب کنید، چون انتخاب شما خطا نمی‌شود؟» 🔹 ابن رامین گفت: «چون پیامبر (صلی الله علیه و آله) نگران بود اختلاف و درگیری در میان مردم بیفتد.» 🔸امام رضا علیه السلام فرمودند: «خوب چه عیبی داشت، اگر هم اختلافی رخ می‌داد، هنگامی که از مسافرت به مدینه بر می‌گشت آن را اصلاح می‌نمود.» 🔹ابن رامین گفت: «البته عمل آن حضرت که خود جانشین تعیین فرمود، با محکم‌کاری مناسب‌تر و منطقی‌تر بود.» 🔸امام رضا علیه السلام فرمودند: «بنابراین برای پس از مرگ خود نیز حتما کسی را جای خود قرار داده است.» 🔹ابن رامین گفت:: «نه!» 🔸امام رضا علیه السلام فرمودند: «آیا مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله از مسافرتش مهم‌تر نبود؟ سفر دنیا کوتاه است و سفر مرگ طولانی و ابدی؛ پس چگونه شد که هنگام مرگ از اختلاف امت خاطرجمع بود - جانشین تعیین نکرد - اما در مسافرت چند روزه دنیا خاطر جمع نبود - جانشین تعیین کرد - با این که خود آن حضرت زنده بود و می‌توانست اختلافات را اصلاح نماید؟» ابن رامین در مقابل سخنان منطقی امام رضا علیه السلام نتوانست حرفی بگوید و ساکت شد. 📚 مناقب آل ابی طالب، تالیف ابن شهر آشوب، جلد ۱، صفحه ۳۱۸، چاپ دار الاضواء @Sibtayn
🌹 عليه السلام فرمودند: 🔹لاَ يَنْبَغِي لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يَجْلِسَ مَجْلِساً يُعْصَى اَللَّهُ فِيهِ وَ لاَ يَقْدِرُ عَلَى تَغْيِيرِهِ. 🔸سزاوار نيست براى مؤمن در مجلسى بنشيند كه خداوند در آن نافرمانى مى‌شود و او نمى تواند آن وضع را تغيير دهد. 📚 اصول کافی (باب الایمان والکفر) جلد ۲ صفحه ۳۷۴
(و إنَّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأَنبِياءِ) به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربّانی فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) مرجع عظیم الشأن جهان تشیّع حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد شاهرودی
(قدس سره)
مجلس بزرگداشتی منعقد می‌باشد. زمان :پنج شنبه ۰۳/۲/۲۷ (۷ ذي القعدة) بعد از نماز مغرب و عشاء مکان:خیابان ارم، کوچه ۱۸ ، مدرس حضرت آیت الله العظمی شاهرودی (قدس سره) شرکت علماء اعلام، روحانیون عظام و مومنین کرام موجب تجلیل از مقام شامخ علم و فقاهت و تعظیم شعائر الهی خواهد بود. https://eitaa.com/alolmurtaza
♨️مشرک بودن پدر رسول الله (صلی الله علیه و آله) در کتاب صحیح (غلط) مسلم ✍️مسلم بن حجاج نیشابوری عالم بزرگ اهل سنت عُمَری به نقل از أنس بن مالک می نویسد : 🔸٣٨٨/203_حدثنا ابوبکر بن أبي شیبة، حدثنا عفان، حدثنا حماد بن سلمة، عن ثابت، عن أنس : أن رجلا قال : يا رسول الله، أین أبي؟ قال : «في النار» ، فلما قفی دعاهُ فقال : «إن أبي وأباك في النار» 🔹مردی به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) گفت : ای رسول خدا! پدرم (که قبل از اسلام از دنیا رفته) کجاست؟ پیامبر گفت : در آتش، آن مرد برگشت که برود پیامبر او را خواند و گفت : پدر من و تو در آتش اند! 📚صحیح مسلم، جلد ١، صحفه ١٩١، حدیث ٢٠٣ ❌پدر رسول الله کافر و مشرک و جهنمی است (العیاذ بالله) ولی أبي سفیان و معاویه و هند جگر خوار و امثالهم صحابی جلیل القدر و بهشتی هستند نزد سُنی های ! @Sibtayn