eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️فرار احمد بن حنبل از پاسخ به حدیث " فئة باغیة "! ♦️ یکی از احادیثی که جهنمی بودن و باغی بودن معاویه و اتباعش را به اثبات می رساند، حدیث معروف " فئة باغیة " است که در صحیح بخاری و سایر کتب نقل شده است و پیامبر خطاب به عمار بن یاسر می فرمایند که تو را گروه سرکش و باغی خواهند کشت و آن ها تو را به آتش دعوت می کنند و تو آنان را به بهشت دعوت می کنی. از آن جا که این حدیث، یکی از احادیثی است که چهرۀ پلید معاویه و اتباعش را برملا می سازد، محبین معاویه سعی کرده اند تا به هر روشی که شده از پاسخگویی و بحث در مورد آن فرار کنند! و اکنون ببینید فرار احمد بن حنبل را از این حدیث نبوی : أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ حَازِمٍ، وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْعَبَّاسِ الطَّیَالِسِیُّ، أَنَّ إِسْحَاقَ بْنَ مَنْصُورٍ حَدَّثَهُمْ، أَنَّهُ قَالَ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ: قَوْلُ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ لِعَمَّارٍ: تَقْتُلُکَ الْفِئَةُ الْبَاغِیَةُ . قَالَ: لَا أَتَکَلَّمُ فِیهِ . زَادَ الطَّیَالِسِیُّ: تَرْکُهُ أَسْلَمُ. 📖السنة لابی بکر بن الخلال،ج2،ص462،ح720 ط دار الرایة اسحاق بن منصور می گوید که از احمد بن حنبل در مورد سخن پیامبر خطاب به عمار که " تو را گروه سرکش می کشند " سوال کردم. احمد بن حنبل گفت : در این مورد صحبت نمی کنم. طیالسی در متن روایت اضافه کرده است که : ترک سخن در مورد این روایت بهتر است. 🔹سند روایت صد در صد صحیح است و محقق کتاب سعی کرده تا با تدلیس، از تصحیح سند روایت فرار کند اما برای شما تصحیح روایت را قرار می دهیم. در اصل روایت دو سند دارد به این شکل : 1. اخبرنا احمد بن محمد بن حازم عن اسحاق بن منصور عن احمد بن حنبل ... 2. اخبرنا عبد الله بن العباس الطیالسی عن اسحاق بن منصور عن احمد بن حنبل سند اول به دلیل وجود " احمد بن محمد بن حازم " که مجهول است فاقد اعتبار خواهد بود ولی جالب آن که محقق کتاب خواسته تا با استفاده از مجهول بودن ابن راوی، از تصحیح سند فرار کند اما در کنار این راوی مجهول، " عبد الله بن العباس الطیالسی " هم این روایت را از اسحاق بن منصور نقل کرده و با این حساب سند دوم کاملا معتبر است و روایت تصحیح می شود. * * * * * به راستی چرا احمد بن حنبل از توضیح در مورد این حدیث ثابت قطعی فرار کرده است؟ * * * * * @Sibtayn
11.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهالی شهر سماوه عراق دام های خود را برای هدیه به موکب های اربعین آورده اند و در هوسه می گویند (النوگ الشالت زينب عزبناهن للزوار) شترهایی که حضرت زینب را با خود بردند برای زوار ذبح می کنیم @Sibtayn
43.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬تنها بخاطر یک مرد ✳️خاطرات پیاده روی زائران آفریقایی از کشور موزامبیک در اربعین 🔺پیاده روی اربعین 📌طریق الجنة ( نجف تا کربلا ) ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
47.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌‌زمینه ، وای سه شعبه تیر اومد ای وای 🎙کربلایی حمید علیمی 🔺حضرت علی اصغر علیه السلام 📌حسینیه ریحانه الحسین سلام الله علیها - ۳ صفر ۱۴۴۶ ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♨️ پیرزن 100 ساله که ساعت‌ها زیر نور شدید آفتاب نشسته تا خدمتگزار زائران اربعین امام حسین (ع) باشد. @Sibtayn
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیبایی های اربعین اشک های دختر بچه ای که زائری برای خدمت پیدا نکرده @Sibtayn
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اربعین حسینی در بیانات مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی @Sibtayn
21.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 ادب حضور 🔸 مجموعه‌ای در آداب زیارت قسمت اول | بابیان حجت‌الاسلام یوسفی @Sibtayn
📌امام جعفرصادق علیه‌السلام میفرمایند: هرکس دوست دارد بداند نمازش قبول شده یا نه، ببیند که آیا نمازش او را از گناه و زشتی باز می دارد یا نه؟ پس به هر اندازه که نمازش او را از گناه باز بدارد، به همان مقدار نمازش قبول واقع شده است. 📚تفسیر البرهان، ج ۴، ص ۳۲۲ 📚بحارالأنوار، ج ۱۶، ص ۲۰۴
🟠 امروز روز رحمت است نه روز انتقام! ⚪️ وقتی مسلمانان وارد مکه شدند، یکی از بیرق ها در دست سعد بن عباده بود و او فریاد می زد: امروز روز انتقام است... امروز روزی است که حرمت ها می شکند. ای اوس و خزرج انتقام روز احد را بگیرید عباس نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمد و سخنان سعد را به وی رساند. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: آنچه که سعد گفته ارزش ندارد. آن گاه به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند سعد را پیدا کن و بیرق را از وی بگیر و آن را با مهربانی وارد مکه کن امیر مؤمنان بیرق را از وی گرفت و فریاد زد: امروز روز رحمت است، امروز حرمتها پاس داشته می شود. 📚 مناقب آل ابی طالب، ج ۱، ص ۲۰۸ ، فصل في غزواته @Sibtayn