eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
16.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞بیانات زعیم حوزه علمیه ی قم آیت الله العظمی وحید خراسانی در مورد انحراف و منشا ظلمت بودن اولی و دومی ، در مسجد اعظم قم 👤آیت الله العظمی وحید خراسانی : این بی‌سوادهایی که اینقدر سنگ فلان و فلان را به سینه می زنند. اینان اینقدر درک ندارند که بفهمند جنایت چقدر بوده است... چه خیانتی شده؟ ... این کلمه ایست که "اتفقت کل" بر این کلمه... مردی که اینقدر بی‌سواد بود که خبر نداشت زن دیوانه تکلیف ندارد!!! همچه بی سوادی، آمد مبدأ شد برای چی!؟ برای اینکه کسی به مَسندِ کسی بنشینه که "مُخرِجِ از ظلمات به نور" آنوقت آن کسی که به آن مَسند نشست، که آن کس باز اینقدر بی سواده که شمس الدین ذهبی، که أعلم مُنَقِّدینِ رجالِ عامه است، تصریح میکنه، که أبی بکر بن أبی قحافه مسئله "إرث جده" را بلد نبود. همچه کسی که از "رمی مجنونه" خبر نداشت همچه کسی را که از "ارث جده" خبر نداشت، آورد بجای کسی نشاند که خدا درباره او می‌گوید: "لتخرج الناس من الظلمات الی النور" بعد بسته شد باب «همه عالم در ظلمات غرق است منشا این دو نفر هستند.» 🌿
8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منّی کیست؟ مرحوم ایت الله سید محمد حسین مرتضوی لنگرودی @Sibtayn
امیرالمؤمنین علیه السلام انتقام هرمزان ايرانی را گرفت هرمزان ایرانی، سردار ایرانی و حاکم اهواز بود که در جنگ شوشتر (سال ۱۷ ق/ ۶۳۸ م) تسلیم شد. او را به‌خواست خودش و به منظور تصمیم‌گیری نهایی توسط عمر درباره وی، به مدینه فرستادند. عمر تصمیم به قتل او گرفت، ولی او اسلام آورد و اسلامش پذیرفته شد.. پس از قتل عمر، عبیدالله فرزند او که گمان می کرد، قتل عمر نتیجه ی توطئه ای بوده که هرمزان در آن دست داشته، هرمزان رابه قتل رسانید. وی به بهانه ی نشان دادن اسب های خود به هرمزان او را به خانه خود آورد و در بین راه از پشت به او حمله کرد و او را از پای درآورد. (1) هیچ یک از مهاجران و انصار و یاران پیغمبرصلی الله علیه وآله عمل عبیدالله را صحه نگذاشتند، و آن را مانند قتل بدون دلیل مسلمانی محکوم ساختند، عثمان نیز در بدو خلافت در جلسه ی مشاوره ای برای نظر در کار عبیدالله که محبوس (2) بود، عمل او را موجب اخلال در اسلام دانست، ولی در پایان، پرداخت مال دیه از اموال خود را بهترین راه برای جلوگیری از بی نظمی در امور دانست و شایسته ندید که در فردای قتل خلیفه، فرزند او نیز کشته شود.(3) اما بزرگانی مانند امیرالمومنین علی علیه السلام اقدام عبیدالله را محکوم و او را مستوجب قصاص می دانستند. نوشته اند که در اولین مجلسی که عثمان پس از به قدرت رسیدن به منبر رفت ، گفت : از امور مقدّر الهى اين است كه عبيد اللّه بن عمر ، هرمزان را كشته است . هرمزان از مسلمانان بوده است و وارثى جز عموم مسلمانان ندارد . من امام شما هستم و او را عفو مى كنم . آيا شما [ نيز ]عفو مى كنيد؟ گفتند : آرى . حضرت علی علیه السلام خطاب به خلیفه فرمود: «این فاسق - اشاره به عبیدالله - را به خون خواهی هرمزان بکش که با کشتن مسلمانی بی گناه، مرتکب خطایی عظیم شده» و ادامه می دهد که ای فاسق! اگر روزی بر تو دست یافتم تو را به خون خواهی هرمزان خواهند کشت(4) وقتی که خلافت ظاهری به امیرالمؤمنین (علیه السلام) رسید عبیدالله ابن عمر به شام فرار کرد و از همراهان معاویه گردید و در جنگ صفّین همراه معاویه شد و در صحنه جنگ به درک واصل شد 1- طبری، محمد بن جریر، تاریخ طبری، ج۴، ص۸۷. ابن خلدون، عبدالرحمن، تاریخ ابن خلدون، ج۳، ص۱۱۲. 2- عبیدالله پس از به قتل رساندن هرمزان، جفینه و دختر ابولؤلؤ، توسط سعد بن ابی وقاص زندانی شد تا زمانی که عثمان در وضع او جلسه ای تشکیل داد. طبری،ج3، ص 302. 3- ابن سعد، ج5، ص 356. 4- محمد محمدی، مقاله ی سرگذشت هرمزان، ص 27 @Sibtayn
خلیفه نژادپرست ابوبکر عبدالله بن محمد بن ابراهیم بن عثمان عیسی کوفی ملقب به ابن ابی شیبه (۱۵۹–۲۳۵ هـ. ق) از دانشمندان اهل تسنن می باشد . یکی از اقسام کتابهای حدیثی اهل سنت، مصنف نام دارد. مصنف به کتبی گفته می‌شود که بر اساس شیوه باب بندی احادیث تدوین شده باشد. از مشهورترین کتب مصنف نگاری شده نزد اهل سنت، کتاب المصنف فی الاحادیث و الآثار تألیف ابن ابی شیبه است. ابن ابی شیبه در المصنف روایتی از عمر بن الخطاب خلیفه دوم اهل تسنن در مورد یادگیری زبان فارسی می اورد : عن عمر رضي الله عنه قال: «ما تعلَّم الرجل الفارسية إلا خَبُثَ ، ولا خبث إلا نقصت مروءته» هرکس زبان فارسی را بیاموزد ناپاک می‌گردد وهرکس ناپاک گردد از مردانگی‌اش کاسته می‌شود! 📗مصنف ابن أبي شيبة نویسنده : ابن أبي شيبة، أبو بكر جلد : 5 صفحه : 299 سؤال ما از اهل تسنن ایرانی است که به زبان فارسی صحبت می کنند : آیا مردانگی اهل تسنن عرب زبان و ... از شما بیشتر است ؟ @Sibtayn
⚡️اعتراف یزید لعین به غاصب بودن عمر بن خطاب ✍️ علامه حلی رضوان الله علیه از بلاذری نقل کرده است: «وَ رَوَى الْبَلَاذُرِيُّ قَالَ: لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ كَتَبَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ إِلَى يَزِيدَ بْنِ مُعَاوِيَةَ أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتِ الْمُصِيبَةُ وَ حَدَثَ فِي الْإِسْلَامِ حَدَثٌ عَظِيمٌ وَ لَا يَوْمَ كَيَوْمِ قَتْلِ الْحُسَيْنِ. فَكَتَبَ إِلَيْهِ يَزِيدُ أَمَّا بَعْدُ يَا أَحْمَقُ فَإِنَّا جِئْنَا إِلَى بُيُوتٍ مُجَدَّدَةٍ وَ فُرُشٍ مُمَهَّدَةٍ وَ وِسَادَةٍ مُنَضَّدَةٍ فَقَاتَلْنَا عَنْهَا فَإِنْ يَكُنِ الْحَقُّ لَنَا فَعَنْ حَقِّنَا قَاتَلْنَا وَ إِنْ كَانَ الْحَقُّ لِغَيْرِنَا فَأَبُوكَ أَوَّلُ مَنْ سَنَّ هَذَا وَ اسْتَأْثَرَ بِالْحَقِّ عَلَى أَهْلِه‏.» وقتی حضرت حسین بن علی (علیهما السلام) به شهادت رسید، عبد الله بن عمر به یزید بن معاویه نامه‌ای نوشت که: «پیشامدی عظیم و مصیبتی مهم و حادثه‌ای بزرگ در اسلام اتفاق افتاده است و هیچ روزی مثل روز حسین نخواهد بود.» یزید نیز در پاسخ او چنین نوشت: «ای احمق! ما به خانه‌هایی آراسته با فرش‌های آماده و تکیه ‌گاه‌های فراوان وارد شده‌ایم و برای رسیدن به این‌ها (حکومت) جنگیدیم؛ اگر حق با ما باشد، که از حق خود دفاع کرده‌ایم، و اگر حق با دیگران باشد، که پدرت (عمر) اولین کسی بود که این سنت را بنا کرد و حق را با خدعه و نیرنگ از صاحب آن (امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام) غصب کرد!» 📚منابع: 1- نهج الحق و کشف الصدق، تألیف علامه حلی، ص۳۵۶ 2- بحارالانوار، تألیف علامه مجلسی، ج۴۵، ص۳۲۸ پس از این به بعد با دقت بخوانید: «اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ العَنِ الثّانِیَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَاللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ.» 🏴⚫️➖▪️➖⚫️🏴 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
محور وحدت در کلام رسول الله صلی الله علیه و اله 👳‍♂️حاکم نیشابوری از عُلمای بزرگ اهل تسنن روایتی با سند صحيح از رسول الله (صلی الله علیه و آله) روایت می‌کند که حضرت فرمودند: 🌟همانا ستارگان مایه امان ماندن اهل زمین از غرق شدن هستند و 👈👈اهل بیتم نیز مایه در امان ماندن امت من از هستند و اگر قبیله ای از عرب با ایشان مخالفت کند، آن قبیله دچار اختلاف شده و از حزب ابلیس می گردند. عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «§النُّجُومُ أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ مِنَ الْغَرَقِ، وَأَهْلُ بَيْتِي أَمَانٌ لِأُمَّتِي مِنَ الِاخْتِلَافِ، فَإِذَا خَالَفَتْهَا قَبِيلَةٌ مِنَ الْعَرَبِ اخْتَلَفُوا فَصَارُوا حِزْبَ إِبْلِيسَ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ 📚المستدرك على الصحيحين : الحاكم، أبو عبد الله ج : 3 ص : 162 @Sibtayn
🔥اولین شکاف در اسلام (به روایت اهل تسنن) 💠 قندوزی حنفی از علمای اهل تسنن آورده است: [و عن‌]ابن عمر قال: كنّا نصلّي مع النبي صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فالتفت إلينا فقال: أيّها الناس هذا وليّكم بعدي في الدنيا و الآخرة فاحفظوه-يعني عليا-. ابن عمر می گوید : همراه پیامبر صلی الله علیه و اله نماز می خواندیم که پیامبر صلی الله علیه و اله برگشت و خطاب به ما فرمود : ای مردم : پس از من علی ولی شماست در دنیا و اخرت پس او را مراقبت کنید [و عن‌]جابر رفعه: أوّل ثلمة في الاسلام مخالفة علي. 💠رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: اولین شکاف در اسلام مخالفت با علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است. 📖ينابيع المودة لذو القربى : القندوزي، سليمان بن ابراهيم ج : 2 ص : 313 @Sibtayn
عبدالله بن زبير براي اخذ بيعت از بني هاشم و در راس آنان علي بن الحسين عليهماالسلام جمع مزبور را تهديد به قتل و سوزاندن كرد و بدين منظور همگان را در نقطه ‏اي گرد آورده و تهديد كرد كه اگر بيعت نكنيد همگي طعمه آتش خواهيد شد. سرانجام بني هاشم با كمك‏هاي بي دريغ مختار ثقفي از حبس آزاد شدند، زيرا ابن زبير از قوه و قدرت مختار آگاه بود. بعدها كه آبها از آسياب افتاد و عبدالله بن زبير به دست حجاج بن يوسف ثقفي كشته شد، مردم برادر عبدالله، عروه بن زبير را نكوهش مي‏ كردند و مي ‏گفتند: برادرت چه تصميم غير صحيحي گرفته بود، زيرامي‏خواست همه ‏ي بني هاشم را كه در شعب ابي ‏طالب جمع كرده بود بسوزاند. او در پاسخ گفت: هدف او از اين كار، توحيد كلمه بود. او مي ‏خواست ميان مسلمانان اختلاف راه پيدا نكند و همگي در اطاعت يك نفر قرار گرفته و سخن آنان باشد. همچنان كه عمر بن خطاب اين كار را با بني هاشم انجام داد، آنگاه كه از بيعت ابی ‏بكر سرباز زدند، او در كنار خانه ‏ي آنان هيزم آماده كرد و خانه را بر سر آنان آتش زد. 📙مروج الذهب 3/ 276، منشورات دانشگاه لبنان؛ 3/ 77، چاپ دار أندلس. @Sibtayn
❗️چرا من آره، مردها نه؟ یکی از دوستان تعریف می کرد چند وقت پیش برای خرید مایحتاج خانه به بازار رفته بودم. هوش و حواسم حسابی به این جمع شده بود که چه جوری بین مثلث لیست خرید خانه و قیمتها و باقیمانده ناچیز کارت بانکی تعادل بر قرار کنم که خانمی حدود سی ساله البته با حجابی که البته مورد پسند مذهبی‌ها نبود کنارم ایستاد و گفت: ببخشید حاج آقا انتقادی از شما روحانیون داشتم، گفتم: بفرمائید درخدمتم، انتقاد شما را می‌شنوم. گفت: میشه بفرمائید چرا اینقدر به حجاب ما خانهما گیر می‌دید و هیچ ایرادی به مردان هوس ران و چشم چران ندارید که با دریدگی و مزاحمتهای کلامی و بالاترش برای خانمهایی مثل من مزاحمت ایجاد میکنند؟ گفتم: ببخشید، منظورتون از خانهم‌هایی مثل من، چیه؟ ویژگی خاصی مد نظرتون هست؟ گفت: یعنی مثل من چادری نیست و برای لباس پوشیدن راحته و به خودش سخت نمیگره؟ گفتم: حالا می‌تونم از شما سوالی بپرسم؟ گفت: بفرمائید. گفتم: شما چرا از بین این همه جمعیت حاضر در بازار مستقیم اومدید سراغ من و این مطالب را به من گفتید؟ گفت: خب معلومه لباس روحانیت پوشیدید و هرکسی سوأل و مطلب مرتبطی با دین داشته باشه سراغ شما میاد. گفتم: حالا با همین منطقی که فرمودید؛ یعنی لباس من پیام خاصی برای شما داشت و بر اساس پیام لباس من به سراغ من اومدید، فکر نمی‌کنید نوع پوشش و لباس شما برا آن دسته از مردان هوسران هم پیامی داره که شما را برای آزار کلامی و حرکتی انتخاب میکنن و سراغ کسایی دیگه نمیرن؟ دیدم حسابی رفت توی فکر و سبک و سنگین کردن حرفهای من که ادامه دادم؛ خواهرم، چه بخواهیم و چه نخواهیم، نوع پوشش من و شما در فضای عمومی قضاوت افراد را بدنبال داره و بر اساس آن رفتار وگفتارمتفاوتی را برای برخورد ما انتخاب میکنند. خود من بارها به جوانهایی تذکر دادم که چرا سر مسیر ناموس مردم قرار گرفته و مزاحمت ایجاد میکنید؟ و جواب شنیدم که حاجی، مزاحمت؛ اگه خود این خانوما طالبش نبودن، اینجوری توی خیابون نمی‌اومدند. بنده خدا بعد از کمی تأمل گفت: هرچند طوق تقصیر را برگرداندید و گردن خودم انداختید ولی روی حرفتون فکر میکنم، تا حالا از این زاویه به مسئله نگاه نکرده بودم. @Sibtayn