eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸آیا می دانید معاویه نماز جمعه را چهارشنبه می خواند ؟ علی بن حسین مسعودی، از مورخان و جغرافی شناسان بزرگ اسلام در قرن چهارم، در كتاب «مروج الذهب» می نویسد: «مردی از اهل كوفه در موقع بازگشتن از صفّین سوار بر شتر به دمشق آمد. یكی از مردم شام با وی درآویخت و گفت: این ناقه كه بر وی سواری از آن من است كه در جنگ صفین به غارت رفته و در دست تو افتاده است. نزاعشان بالا گرفت و نزد معاویه رفتند. مرد دمشقی پنجاه شاهد آورد كه این ناقه مال اوست (در زبان عرب ناقه به شتر ماده گویند) یعنی گواهی دادند این شتر ماده مال این مرد شامی است. معاویه هم به حكم شهادت پنجاه نفر مزبور، حكم داد كه ناقه (یعنی شتر ماده) مال مرد دمشقی است و فرد عراقی را مجبور كرد كه شتر را تحویل وی دهد. مرد عراقی گفت: خدا خیرت دهد! این شتر ناقه نیست جمل است (یعنی ماده نیست، نر است)! معاویه گفت: حكمی داده ام و برگشت ندارد! بعدها كه مردم متفرّق شدند مرد كوفی را خواست و به او گفت: شترت چقدر قیمت داشت؟ و آنگاه بیش از قیمت شتر به او پرداخته و به او گفت: برای علی علیه السلام خبر ببر كه من برای جنگ با وی صد هزار مرد دارم كه ناقه را از جمل فرق نمی گذارند! «یعنی اگر به ناقه جمل بگویم و به جمل ناقه، چون و چرا نمی كنند». مسعودی بعد از ذكر این داستان می نویسد: اطاعت مردم از معاویه و نفاذِ حكم وی به جایی رسید كه در موقع رفتن به جنگ صفین روز چهارشنبه صلای نماز جمعه در داد و با مردم نماز جمعه خواند و كسی نگفت كه امروز چهارشنبه است، نماز جمعه چرا؟! ◽️متن روایت: إن رجلا من أهل الكوفة دخل على بعير له إلى دمشق في حال منصرفهم عن صفين فتعلق به رجل من دمشق فقال: هذه ناقتي أخذت مني بصفين. فارتفع أمرهما إلى معاوية وأقام الدمشقي خمسين رجلا بينة يشهدون أنها ناقته فقضى معاوية على الكوفي وأمره بتسليم البعير إليه فقال الكوفي: أصلحك الله إنه جمل وليس بناقة فقال معاوية: هذا حكم قد مضى، ودس إلى الكوفي بعد تفرقهم فأحضره وسأله عن ثمن بعيره فدفع إليه ضعفه وبره وأحسن إليه وقال له: أبلغ عليا أني أقابله بمائة ألف ما فيهم من يفرق بين الناقة والجمل،. ولقد بلغ من أمرهم في طاعتهم له أنه صلى بهم عند مسيرهم إلى صفين الجمعة في يوم الأربعاء وأعاروه رؤسهم عند القتال وحملوه بها وركنوا إلى قول عمرو بن العاص: إن عليا هو الذي قتل عمار بن ياسر حين أخرجه لنصرته، ثم ارتقى بهم الأمر في طاعته إلى أن جعلوا لعن علي سنة ينشأ عليها الصغير ويهلك عليها الكبير. 📃مروج الذهب 2: 72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️گاهی یک نگاه همه هستی انسان را می گیرد 🎤 حجت الاسلام دانشمند #اخلاق
💚دعایی از امام حسن عسکری علیه السلام در روزِ ولادت سیدالشهداء سلام الله علیه از ناحیه امام حسن عسکری علیه السلام برای قاسم بن علا [توقیعی به این مضمون] رسید: همانا مولای ما حسین علیه السلام در پنجشنبه سوّمین روز از شعبان متولّد شد. پس در آن روزه بدار و [به] این دعا [خدا] را بخوان: «پروردگارا همانا من از تو درخواست می کنم به حقّ کسی که در این روز متولّد شد، همانکه وعده به شهادتش داده شد پیش از پیدایش و ولادتش، آسمان بر او گریست و هر که در آن است و نیز زمین و هر که بر آن است در حالی که هنوز [وی] بر سنگستان هایش پای نگذاشته بود. [همان] کشته ی اشک ها و آقای خاندان، یاری شده با نصرت الهی در روز بازگشت (رجعت). کسی که عوض داده شد در برابر شهادتش به اینکه امامان از نسل اویند و شفا در تربتش باشد و پیروزی با او در بازگشتش، و جانشینان از ذریه اویند پس از قائم ایشان و غیبت او، تا اینکه تنها ماندگان را دریابند و خون ها را خونخواهی کنند و خدای جبّار را خشنود سازند و بهترینِ یاران باشند، درود خدا بر ایشان با رفت و آمد شب و روز. پروردگارا به حقِ ایشان به سویت توسّل می جویم و درخواست می کنم، درخواستِ گناهکاری معترف و بد کرده به خویش از آنچه کم کاری کرده در امروز و دیروزش، که از تو درخواست می کند پاکی و پارسایی را تا هنگام دفن شدنش. پروردگارا پس درود فرست بر محمّد و خاندان او و ما را محشور فرما در زمره و گروه او، و جای ده همراه با او در خانه ی ارجمندی و جایگاه ماندگاری. پروردگارا همانگونه که ما را کرامت دادی به شناختنِ او پس تکریم کن ما را به نزدیک گشتن به او، و همراهیِ او و پیش افتادن در نزدِ وی را روزی مان کن، و ما را از کسانی قرار ده که تسلیم امر اویند و بسیار درود می فرستند بر وی به هنگام یاد او و بر همه ی اوصیایش و همه ی اهل برگزیده و پاکش آنانکه از جانب تو امتداد یافتند به عدد دوازده، آن ستارگانِ نورانی و دلیلان بر تمام بشر. پروردگارا پس در این روز بر ما عطا نما بهترین عطاها را و ما را در آن کامیاب کن درباره ی تمام خواسته ها، همانگونه که حسین (علیه السلام) را به جدّ او محمّد (صلّی الله علیه و آله) عطا کردی و [آن سان که] فطرس به گهواره او پناه برد ما نیز بعد از او به مدفنش پناه می بریم، بر تربتش حاضر می شویم و بازگشتش را انتظار می کشیم. آمین رب العالمین. 📃متن عربی: خَرَجَ إِلَى الْقَاسِمِ بْنِ الْعَلَاءِ الْهَمَدَانِيِّ وَكِيلِ أَبِي مُحَمَّدٍ علیه السلام‏ أَنَّ مَوْلَانَا الْحُسَيْنَ علیه السلام وُلِدَ يَوْمَ الْخَمِيسِ لِثَلَاثٍ خَلَوْنَ مِنْ شَعْبَانَ فَصُمْهُ وَ ادْعُ فِيهِ بِهَذَا الدُّعَاءِ: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فِي هَذَا الْيَوْمِ الْمَوْعُودِ بِشَهَادَتِهِ قَبْلَ اسْتِهْلَالِهِ وَ وِلَادَتِهِ بَكَتْهُ السَّمَاءُ وَ مَنْ فِيهَا وَ الْأَرْضِ وَ مَنْ عَلَيْهَا وَ لَمَّا يَطَأْ لَابَتَيْهَا- قَتِيلِ الْعَبَرَةِ وَ سَيِّدِ الْأُسْرَةِ الْمَمْدُودِ بِالنُّصْرَةِ يَوْمَ الْكَرَّةِ الْمُعَوَّضِ مِنْ قَتْلِهِ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ نَسْلِهِ وَ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ وَ الْفَوْزَ مَعَهُ فِي أَوْبَتِهِ وَ الْأَوْصِيَاءَ مِنْ عِتْرَتِهِ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِهِ حَتَّى يُدْرِكُوا الْأَوْتَارَ وَ يَثْأَرُوا الثَّارَ وَ يُرْضُوا الْجَبَّارَ وَ يَكُونُوا خَيْرَ أَنْصَارٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَعَ اخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ اللَّهُمَّ فَبِحَقِّهِمْ إِلَيْكَ أَتَوَسَّلُ وَ أَسْأَلُ سُؤَالَ مُقْتَرِفٍ مُعْتَرِفٍ مُسِي‏ءٍ إِلَى نَفْسِهِ مِمَّا فَرَّطَ فِي يَوْمِهِ وَ أَمْسِهِ يَسْأَلُكَ الْعِصْمَةَ إِلَى‏ مَحَلِّ رَمْسِهِ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ وَ احْشُرْنَا فِي زُمْرَتِهِ وَ بَوِّئْنَا مَعَهُ دَارَ الْكَرَامَةِ وَ مَحَلَّ الْإِقَامَةِ اللَّهُمَّ وَ كَمَا أَكْرَمْتَنَا بِمَعْرِفَتِهِ فَأَكْرِمْنَا بِزُلْفَتِهِ وَ ارْزُقْنَا مُرَافَقَتَهُ وَ سَابِقَتَهُ‏ وَ اجْعَلْنَا مِمَّنْ يُسَلِّمُ لِأَمْرِهِ وَ يُكْثِرُ الصَّلَاةَ عَلَيْهِ عِنْدَ ذِكْرِهِ وَ عَلَى جَمِيعِ أَوْصِيَائِهِ وَ أَهْلِ أَصْفِيَائِهِ الْمَمْدُودِينَ مِنْكَ بِالْعَدَدِ الِاثْنَيْ عَشَرَ النُّجُومِ الزُّهْرِ وَ الْحُجَجِ عَلَى جَمِيعِ الْبَشَرِ اللَّهُمَّ وَ هَبْ لَنَا فِي هَذَا الْيَوْمِ خَيْرَ مَوْهِبَةٍ وَ أَنْجِحْ لَنَا فِيهِ كُلَّ طَلَبَةٍ كَمَا وَهَبْتَ الْحُسَيْنَ لِمُحَمَّدٍ جَدِّهِ وَ عَاذَ فُطْرُسَ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عَائِذُونَ بِقَبْرِهِ مِنْ بَعْدِهِ نَشْهَدُ تُرْبَتَهُ وَ نَنْتَظِرُ أَوْبَتَهُ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ. 📚منابع: مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏2، ص826 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏98، ص347 مفاتیح الجنان، اعمال ماه شعبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 امام حسین علیه السلام؛ مبدأ طهارت و سیر الی الله 📣 حجت الاسلام میرباقری #امام_حسین
السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِيعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ علیهم السلام، السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ وَ رِضْوَانُهُ وَ عَلَى رُوحِكَ وَ بَدَنِك
🔹 قلّت ثابت‌قدمان بر عقیده به امام زمان علیه السلام در دوران غیبت 🔸 پاکسازی و خالص شدنِ جامعه‌ی مؤمنان و نابودی منافقان؛ از حکمت‌های غیبت ابن عباس گوید رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: علی بن ابی طالب -علیه السلام- امام امّت من و جانشین من بر آنها پس از من است. از نسل اوست قائم منتظَر که خداوند عزّ و جلّ با او زمین را پر از عدل و داد کند همانگونه که پر از ظلم و جور شده باشد. سوگند به او که مرا به حقّ بشارت دهنده فرستاد، استواران در باور به او در زمان غیبتش از گوگرد سرخ کمیاب‌ترند. پس جابر بن عبدالله انصاری برخاست و عرض کرد: ای رسول خدا، آیا برای قیام کننده از نسل شما غیبتی است؟ حضرت فرمود: آری به خدا، برای آنکه خداوند [بدین وسیله جمعِ] مؤمنان را پاک و خالص و کافران را نابود گرداند. ای جابر، همانا این [موضوع] امری از امور خداوند و سرّی از اسرار او و پوشیده از بندگان است. پس حذر کن از شک در امر خداوند که آن [موجب] کفر است. متن روایت: عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله:‏ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام إِمَامُ أُمَّتِي وَ خَلِيفَتِي عَلَيْهِمْ بَعْدِي وَ مِنْ وُلْدِهِ الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الَّذِي يَمْلَأُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ بَشِيراً إِنَّ الثَّابِتِينَ عَلَى الْقَوْلِ بِهِ فِي زَمَانِ غَيْبَتِهِ لَأَعَزُّ مِنَ الْكِبْرِيتِ الْأَحْمَرِ فَقَامَ إِلَيْهِ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ لِلْقَائِمِ مِنْ وُلْدِكَ غَيْبَةٌ فَقَالَ إِي وَ رَبِّي‏ وَ لِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ يَمْحَقَ الْكافِرِينَ‏ يَا جَابِرُ إِنَّ هَذَا لَأَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللَّهِ مَطْوِيٌّ عَنْ عِبَادِهِ فَإِيَّاكَ وَ الشَّكَّ فِي أَمْرِ اللَّهِ فَهُوَ كُفْرٌ. 📚منابع: كمال الدين و تمام النعمة، ج‏1، ص288 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏51، ص73
💕 خصائص امام سجاد علیه السلام آیت الله علامه سید احمد مستنبط تبریزی (ره) می‌نویسد: روایت شده است: حضرت علی بن الحسین علیهما السلام در شبانه ‏روز هزار ركعت نماز می‌خواند. در شب تاریک از خانه خارج می‌شد و بر پشت مبارک خود، انبانی كه در آن كیسه‏‌هایی از دینار و درهم بود حمل می‌کرد، و گاهی طعام و هیزم به دوش می‌گرفت و به خانه‏‌های فقرا می‌برد، هر یک از خانه‌ها را در می‌زد و به کسی که در را می‌گشود مرحمت می‌کرد، در حالی که چهره خود را می‌پوشانید تا فقیر او را نشناسد. وقتی که بدن نازنین او را برای غسل دادن در محل شستن نهادند دیدند کمر مبارکش از اثر همان انبان‏‌ها مثل زانوى شتر چروكيده گشته است. آن حضرت صد خانواده از تهی‌دستان مدینه را سرپرستی می‌کرد، و همواره دوست داشت كه یتیمان و اشخاص زمین‏گیر و فقیران بیچاره‌ای که درها به روی آن‌ها بسته بود بر سر سفره‏‌اش حاضر شوند، و با دست مبارک خود به آن‌ها طعام می‌خورانید، و هر كدام از آن‌ها كه اهل و عیال داشت برای آنان غذا می‌فرستاد. 📚قطره‌ای از دریای فضائل اهل بیت علیهم السلام (ترجمه القطره)، تألیف آیت الله علامه سید احمد مستنبط قدس سره، جلد ۱، صفحه ۴۸۵ #امام_سجاد
💞انتظار؛ از شروط قبولی اعمال بندگان ابوبصیر نقل می‌کند: روزی امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: آیا شما را آگاه نسازم به آنچه خداوند عزیز و جلیل از بندگان عملی نپذیرد مگر به [شرط] آن؟ عرض کردم: چرا [بفرمایید]. فرمود: گواهی دادن به اینکه نیست خدایی مگر خدای یکتا و اینکه محمّد -صلی الله علیه و آله- بنده و رسول اوست و اقرار به آنچه خدا فرمان داده و [پذیرش] ولایت ما و بیزاری از دشمنانِ ما (یعنی فقط ائمه معصومین علیهم السلام) و تسلیمِ ایشان بودن و احتیاط [در موضوعات شبهه‌ ناک] و تلاش [در کسب معارف و انجام فرائض] و [حفظ] آرامش و چشم به راهِ قائم علیه السلام بودن. سپس فرمود: همانا برای ما دولتی است که خداوند آن را [به روی کار] می‌آورد آنگاه که بخواهد. و باز فرمود: هر کس خوش دارد که از یاوران قائم (علیه السلام) باشد بایستی منتظر باشد و باید عمل به پرهیزکاری و اخلاق پسندیده کند در حالی که منتظر است. پس اگر از دنیا رفت و قائم (علیه السلام) بعد از او به پا خاست برای او اجری است مانند اجر کسی که قائم (علیه السلام) را درک کرده باشد. پس جدّیت داشته باشید و انتظار پیشه کنید. گوارایتان باد ای گروهی که رحمت پروردگار شامل حالتان شده. 📖متن روایت: عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام‏: أَنَّهُ قَالَ ذَاتَ يَوْمٍ أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِمَا لَا يَقْبَلُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الْعِبَادِ عَمَلًا إِلَّا بِهِ فَقُلْتُ بَلَى فَقَالَ شَهَادَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ الْإِقْرَارُ بِمَا أَمَرَ اللَّهُ وَ الْوَلَايَةُ لَنَا وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ أَعْدَائِنَا يَعْنِي الْأَئِمَّةَ خَاصَّةً وَ التَّسْلِيمَ لَهُمْ وَ الْوَرَعُ وَ الِاجْتِهَادُ وَ الطُّمَأْنِينَةُ وَ الِانْتِظَارُ لِلْقَائِمِ علیه السلام. ثُمَّ قَالَ إِنَّ لَنَا دَوْلَةً يَجِي‏ءُ اللَّهُ بِهَا إِذَا شَاءَ ثُمَّ قَالَ مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ مَاتَ وَ قَامَ الْقَائِمُ بَعْدَهُ كَانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ أَدْرَكَهُ فَجِدُّوا وَ انْتَظِرُوا هَنِيئاً لَكُمْ أَيَّتُهَا الْعِصَابَةُ الْمَرْحُومَةُ. 📝منابع: الغيبة للنعماني، ص200 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏52، ص140
💕 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام💕
💢دعوت از مؤمنینِ از دنیا رفته برای پیوستن به یاران امام عصر علیه السلام در زمان ظهور مفضّل بن عمر گوید: قائم علیه السلام را یاد کردیم و کسانی از یاران‌مان را که انتظارش را می‌کشیدند و از دنیا رفتند. پس امام جعفر صادق علیه السلام به ما فرمود: چون او قیام کند [فرستادگانی از سوی خدا] نزد مؤمن در قبرش بروند و به او بگویند: ای فلانی، همانا امام تو ظهور کرده، اگر می‌خواهی به او ملحق شوی پس ملحق شو و اگر می‌خواهی در [جوار] بزرگواری و بخشش پروردگارت بمانی پس بمان. متن عربی: عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: ذَكَرْنَا الْقَائِمَ علیه السلام وَ مَنْ مَاتَ مِنْ أَصْحَابِنَا يَنْتَظِرُهُ فَقَالَ لَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِذَا قَامَ أُتِيَ الْمُؤْمِنُ فِي قَبْرِهِ فَيُقَالُ لَهُ يَا هَذَا إِنَّهُ قَدْ ظَهَرَ صَاحِبُكَ فَإِنْ تَشَأْ أَنْ تَلْحَقَ بِهِ فَالْحَقْ وَ إِنْ تَشَأْ أَنْ تُقِيمَ فِي كَرَامَةِ رَبِّكَ فَأَقِمْ‏. 📚منابع: الغيبة (للطوسي)، ص459 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏53، ص91
fa-h-aliakbar-bandani-nasabhazrat.mp3
1.94M
🔹نسب شریف حضرت علی اکبر علیه السلام 🎤 حجت الاسلام بندانی نیشابوری
🔥آتش جهنم، نتیجه‌ دشمنی با اهل بیت علیهم السلام (به اعتراف اهل تسنن)
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
🔥آتش جهنم، نتیجه‌ دشمنی با اهل بیت علیهم السلام (به اعتراف اهل تسنن)
🔥آتش جهنم، نتیجه‌ دشمنی با اهل بیت علیهم السلام (به اعتراف اهل تسنن) ✍️ ابن حبان از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است: أَخْبَرَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ یَزِیدَ الْقَطَّانُ بِالرَّقَّةِ، قَالَ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَسَدُ بْنُ مُوسَى، قَالَ: حَدَّثَنَا سُلَیْمُ بْنُ حَیَّانَ، عَنْ أَبِی الْمُتَوَکِّلِ النَّاجِیِّ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: "وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ، لَا یُبْغِضُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ رَجُلٌ إِلَّا أَدْخَلَهُ الله النار. ◽️ابو سعید خدری نقل کرده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: قسم به خدایی که جانم در دست اوست، هیچ کس نیست که دشمنی ما اهل بیت را بکند مگر این که خدا او را وارد آتش می‌کند. ✍️ شعیب الارنووط از علمای بزرگ وهابیت درمورد سند روایت می‌نویسد: اسناده حسن. ◽️اسناد روایت نیکو هستند. 📚صحیح ابن حبان، جلد ۱۵، صفحه ۴۳۵، طبع موسسة الرسالة ✍️ ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است، می‌نویسد: وصحّ أنه صلي الله عليه وسلم قال: «والّذي نفسي بيده، لا یبغضنا أهل البیت رجل إلّا أدخله الله النار.» ◽️به سند صحیح روایت شده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: قسم به خدایی که جانم در دست اوست، هیچ کس نیست که دشمنی ما اهل بیت را بکند مگر این که خدا او را وارد آتش می‌کند. 📚الصواعق المحرقة، تالیف ابن حجر مکی، جلد ۲، صفحه ۶۸۷، چاپ موسسه الرسالة
📖 فضیلت و خواص قرائت سوره عبس سوره عبس یا «السفر»، « اعمی» (1) هشتادمین سوره قرآن کریم است که مکی و 42 آیه دارد. رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم فرموده اند: هر کس سوره عبس را قرائت نماید روز قیامت درحالی خواهد آمد که شادمان و خندان است. (2) امام صادق علیه السلام نیز فرمودند:هر کس سوره عبس را قرائت نماید در بهشت زیر پرچم و سایه خداوند و مشمول کرامت خداوند خواهد بود و این کار کوچکی نزد خداوند است.(3) همچنین از ایشان نقل شده است: هر کس هنگام بارش باران این سوره را قرائت نماید خداوند به تعداد قطرات باران گناهانش را می آمرزد. (4) ◽️آثار و برکات سوره عبس 1) مصون ماندن از خطرات امام صادق علیه السلام می فرماید: اگر مسافر در راهش سوره عبس را قرائت نماید از خطرات پیش رویش در سفر باز داشته می شود. همچنین فرموده اند: هر کس سوره عبس را بر کاغذ یا پوست سفیدی بنویسد هر جا که می رود همراه خود داشته باشد در راهش جز خیر و خوبی نمی بیند و از خطرات به اذن خداوند در امان است.(5) 2) پیدا شدن گمشده مرحوم کفعمی در کتاب خود آورده است که قرائت این سوره موجب پیدا کردن گم شده و بازگشت غایب می شود.(6) 📚پی نوشت: (1) درمان با قرآن، ص136 (2) مجمع البیان، ج10، ص263 (3) ثواب الاعمال، ص121 (4) مستدرک الوسائل، ج6، ص210 (5) تفسیرالبرهان، ج5، ص580 (6) المصباح کفعمی، ص182 منبع: «قرآن درمانی روحی و جسمی، محسن آشتیانی، سید محسن موسوی»
اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ... پروردگارا، ما به درگاه تو امید و آرزوی آن دولت پسندیده را داریم که به وسیله‌ی آن اسلام و اهلش را عزت بخشی و نفاق و اهلش را خوار گردانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیات بشارت بهشت در قرآن مخصوص چه کسانی است؟ حجت الاسلام شیخ محمّد حسین یوسفی
🏞 مسجد گوهرشاد ، اواخر دوره قاجار
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
🏞 مسجد گوهرشاد ، اواخر دوره قاجار
آنچه در تصویر می‌بینید مربوط می‌شود به حدود یک قرن پیش؛ اواخر دوره‌ حکومت قاجاریان. عکاس نامعلوم این عکس با دوربین خود، بافت قدیمی اطراف حرم را برای آیندگان نشانه گرفته است. شاید با خود بگویید اینکه گنبد مسجد گوهرشاد نیست. شباهت کم میان این گنبد و گنبد زیبای فیروزه‌ کنونی حکایت از سرگذشت این گنبد طی سال‌های مختلف دارد. مسجد گوهرشاد مسجدی کلاسیک به حساب می آید که به سبک مساجد چهار ایوانی ساخته شده است. صحن مسجد تقریبا به شکل مربع بوده و در اطراف آن چهار ایوان بزرگ تاریخی و در فواصل ایوان‌ها هفت شبستان وسیع و شش در ورودی و خروجی قرار دارد. طول صحن مسجد حدود 56/13 متر و عرض آن 51/18 متر است و مجموعا حدود ۲۸۷۳ مترمربع مساحت دارد. ایوان‌های مجلل و مرتفع در اضلاع مسجد به قرینه‌ یکدیگر ساخته شده‌اند. گنبد مسجد به بلندای ۴۱ متر بر بالای ایوان مقصوره جای دارد و سطح خارجی آن با آجر لعاب‌دار و یک کتیبه با خط کوفی تزئین شده است. در دو طرف این ایوان، دو مناره هر کدام به ارتفاع ۴۳ متر ساخته شده و کتیبه‌هایی نیز آن را تزئین کرده است. این مناره‌ها از روی زمین شروع می‌شوند و پیوسته به ایوان مقصوره بالا می‌روند و به شکل گلدسته درمی‌آیند. محیط خارجی گنبد 61/85 متر است و به دلیل مشکلاتی که برای آن به وجود آمد در سال ۱۳۴۱ برچیده شد و دوباره گنبد فعلی با مصالح جدید ساخته و تزئین گردید. طبیعی است که توجه به محور قبله در مساجد به تأکید بر محراب منجر شده و به این منظور در برخی از مساجد، سقف بالای فضای محراب را بلندتر از سایر بخش‌ها ساخته‌اند یا اینکه بر روی آن گنبدی قرار داده‌اند. در مسجد گوهرشاد، تأکید بر محور قبله با ایوانی بلندتر از ایوان‌های دیگر که در پشت آن گنبدخانه قرار دارد، نمایان شده و بر فراز محراب نیز نیم‌گنبدی قرار دارد که با مقرنس‌های گچی رنگین تزیین شده است. در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد قبله بین ایوان گنبدخانه و تورفتگی نیم‌گنبدی پشت آن فضایی تقریبا پیوسته وجود دارد. گنبدخانه اندکی به عقب کشیده شده و پهنا و تورفتگی جلو محراب با ورودی ایوان یکسان است. گنبد مسجد گوهرشاد، گنبد دو پوسته گسسته با پوشش بیرونی نار (پیازی) است. پوسته بیرونی و داخلی گنبد امروز حدود ده متر با هم فاصله دارند. فاصله‌ دو پوسته به وسیله دیوارهایی که خشخاشی نامیده می‌شوند پر شده است. گردنی (گریو) گنبد نسبت به دیگر گنبدهای روزگار تیموری از ارتفاع کمتری برخوردار است. در اینجا دنباله‌ پوسته بیرونی گنبد از پاکار به داخل متمایل شده و بعد سوار خشخاشی و گردنی می‌شود که به آن آوگون می‌گویند. پوسته بیرونی گنبدهایی مانند مسجد گوهرشاد را آوگونه می‌نامند. پوسته داخلی گنبد به شکل عرقچین ساخته شده و گوشه‌سازی آن با سه کنج‌های کشیده و کاربندی انجام شده است. گنبد ایوان مقصوره که به واسطه‌ وسعت دهانه در زلزله‌های شدید و با گذشت زمان آسیب دیده و چندین بار مرمت شده بود، در سال 1339 خورشیدی برای مرمت اساسی تخریب شد و ساخت آن مجددا توسط معماران ایرانی و با رعایت همان ویژگی‌های گذشته و حفظ مشخصات اصلی آغاز شد و در سال 1341 خورشیدی خاتمه یافت. هم‌زمان سنگ‌های ازاره‌ داخل ایوان مقصوره نیز تعویض شد و کف ایوان با سنگ‌های مرمر مفروش گردید و در سال 1345 خورشیدی دور ساقه گنبد با کاشی معرق کتیبه‌ای مزین شد. پیش از این مرمت‌کاری‌ها، این گنبد در جریان بمباران ارتش روس در سال ۱۳۳۰ هـجری قمری نیز آسیب دیده بود منبع : سایت آستان قدس رضوی
fa-e-zaman-hasheminejad02-nooh-montazer_2.mp3
834.7K
🌹حضرت نوح (علیه السلام) منتظر فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 📣 حجت الاسلام هاشمی نژاد
✅ حضرت مهدی علیه السلام، منتقم خون سیدالشهدا علیه السلام شیخ طوسی رضوان الله تعالی علیه روایت کرده است: أخبرنا محمد بن محمد، قال أخبرنی أبو الحسن أحمد بن محمد بن الحسن بن الولید، عن أبیه ، عن محمد بن الحسن الصفار، عن محمد بن عبید، عن علی بن أسباط، عن سیف بن عمیره، عن محمد بن حمران ، قال قال ابو عبد الله علیه السلام لما کان من أمر الحسین بن علی ما کان، ضجث الملائکه إلی الله تعالی وقالت یارب یفعل هذا بالحسین صفیک و ابن نبیک قال فأقام الله لهم ظل القائم علیه السلام و قال بهذا أنتقم له من ظالمیه. محمد بن حمران گوید که امام جعفر صادق عليه السلام فرمودند: چون کار امام حسین (علیه السلام) به آنجا رسید که رسید، ناله و فریاد فرشتگان به سوی خدا بلند شد: پروردگارا با حسین(علیه السلام) برگزیده‌ات و پسر پیامبرت چنین می‌کنند؟ خداوند سایه‌ی قائم را ایستاده به آنان نشان داد و فرمود: با این شخص انتقام او را از ظلم‌ کنندگان به او خواهم گرفت. 📃 الامالی، تالیف شیخ طوسی، مجلس ۱۴، حدیث ۸۹، صفحه ۴۱۸، چاپ موسسه البعثة اللهم عجل لولیک الفرج