eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
tahlilat_emam_ali_dar_dahe_avval_mah_zel_hajjeh.mp3
3.08M
تهلیلات مولانا امیرالمومنین (علیه السلام) در دهه اول ذی الحجه لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَللَّيَالِي وَ اَلدُّهُورِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ أَمْوَاجِ اَلْبُحُورِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ رَحْمَتُهُ خَيْرٌ مِمّٰا يَجْمَعُونَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَلشَّوْكِ وَ اَلشَّجَرِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَلشَّعْرِ وَ اَلْوَبَرِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَلْحَجَرِ وَ اَلْمَدَرِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ لَمْحِ اَلْعُيُونِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ فِي اَللَّيْلِ إِذٰا عَسْعَسَ `وَ اَلصُّبْحِ إِذٰا تَنَفَّسَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَلرِّيَاحِ وَ اَلْبَرَارِي وَ اَلصُّخُورِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ مِنَ اَلْيَوْمِ إِلَى يَوْمِ يُنْفَخُ فِي اَلصُّورِ 📚إقبال الأعمال ج۱ ص۳۲۴ @Sibtayn
امام باقر علیه السلام : ای جابر در آیه «و الفجر و لیال عشر» مراد از «و الفجر» پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و مراد از «لیال عشر» امامان دهگانه (از امام حسن مجتبی تا امام حسن عسکری) علیهم السلام و مراد از «الشفع» امیرالمؤمنین علیه السلام است و «الوتر» نیز اسم قائم (امام زمان) عجل الله تعالی فرجه است. جَابِرٌ اَلْجُعْفِيُّ عَنْهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : فِي تَفْسِيرِ قَوْلِهِ وَ اَلْفَجْرِ `وَ لَيٰالٍ عَشْرٍ يَا جَابِرُ وَ اَلْفَجْرِ جَدِّي وَ لَيٰالٍ عَشْرٍ عَشْرَةُ أَئِمَّةٍ وَ اَلشَّفْعِ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلْوَتْرِ اِسْمُ اَلْقَائِمِ . 📖المناقب ج۱ ص۲۸۱ @Sibtayn
✅ تفسیر زیبای حضرت جواد الائمه علیه‌السلام در مورد واقعه غدیر ابن ابی‌عُمَیر گوید: حضرت صلوات‌الله‌علیه در تفسیر آیه‌ شریفه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوفُوا بِالعُقُودِ» (ای مؤمنان! به عهدهای خود وفادار باشید؛ سوره مائده، آیه ۱) فرمودند: 🌿 «رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله در ده مکان مختلف برای خلافت حضرت علی علیه‌السلام از مردم پیمان گرفت و به دنبال آن، خداوند (برای تثبیت و تأکید خلافت امیرالمؤمنین علیه‌السلام) فرمود: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوفُوا بِالعُقُودِ الَّتِي عُقِدَت عَلَيكُم لِأَمِيرِالمُؤمِنِينَ ع‏لیه‌السلام"؛ یعنی ای مؤمنان! به عقد و پیمانهایی که دربارۀ ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام با شما بسته شده، وفادار باشید!» 📚 تفسیر القمی (علی‌بن‌ابراهیم)، ج۱، ص۱۶۰ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه در فصل في ذكر المنحرفين عن علي می نویسد : ذكر جماعة من شيوخنا البغداديين أن عدة من الصحابة و التابعين و المحدثين كانوا منحرفين عن علي ع قائلين فيه السوء و منهم من كتم مناقبه و أعان أعداءه ميلا مع الدنيا و إيثارا للعاجلة فمنهم أنس بن مالك ناشد علي ع الناس في رحبة القصر أو قال رحبة الجامع بالكوفة أيكم سمع رسول الله ص يقول من كنت مولاه فعلي مولاه فقام اثنا عشر رجلا فشهدوا بها و أنس بن مالك في القوم لم يقم فقال له يا أنس ما يمنعك أن تقوم فتشهد و لقد حضرتها فقال يا أمير المؤمنين كبرت و نسيت فقال اللهم إن كان كاذبا فارمه بها بيضاء لا تواريها العمامة قال طلحة بن عمير فو الله لقد رأيت الوضح به بعد ذلك أبيض بين عينيه . و روى عثمان بن مطرف أن رجلا سأل أنس بن مالك في آخر عمره عن 1علي بن أبي طالب فقال إني آليت ألا أكتم حديثا سئلت عنه في علي بعد ذاك 📚شرح نهج البلاغة نویسنده : ابن ابي الحديد جلد : 4 صفحه : 74 @Sibtayn
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به اعتراف بزرگان اهل تسنن بعد از پیامبر صلی الله علیه و اله تمام سنت های رسول خدا را تغییر دادند حتی نماز استاد قزوینی با این حساب این اقایان اهل سنت خلفا هستند نه سنت رسول خدا صلی الله علیه و اله @Sibtayn
صحابه کتمان کننده غدیر، دچار نفرین حضرت امیر شدند کتابهای متعددی این کتمان صحابه را نقل کرده اند از جمله «احمد بن حنبل» است که در کتاب مسند خود از عبدالرحمن بن لیلی نقل می کند که گفت: «قَالَ: أَنْشُدُ اللهَ رَجُلًا سَمِعَ رَسُولَ اللهِ وَشَهِدَهُ يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ إِلا قَامَ، وَلا يَقُومُ إِلا مَنْ قَدْ رَآهُ، فَقَامَ اثْنَا عَشَرَ رَجُلًا، ... فَقَامَ إِلا ثَلاثَةٌ لَمْ يَقُومُوا، فَدَعَا عَلَيْهِمْ، فَأَصَابَتْهُمْ دَعْوَتُهُ» امیرالمؤمنین گفت: شما را سوگند می دهم هر کسی شاهد بود و شنید کلام پیغمبر را در غدیرخم، قیام کند. هر کسی که دیده قیام کند. پس دوازده نفر قیام کردند... همه قیام کردند مگر سه نفر که بلند نشدند و کتمان کردند، و حضرت امیر آنها را نفرین کرد و نفرین حضرت دامن آنها را گرفت. 📖مسند احمد بن حنبل، ج1، ص 119 این داستان را «مقدسی» نیز در کتاب «الأحادیث المختاره» ج 2، ص 274؛ که از کتاب های معتبر اهل سنت است و معتقدند که تمام روایات این کتاب صحیح است، نقل کرده است. «ابن اثیر» در «اسدالغابه» با ذکر این واقعه، اسم دو نفر از صحابه کتمان کننده را هم نام می برد که به نفرین حضرت، دچار آفت شدند: «فقام نفر شهدوا أنهم سمعوا ذَلِكَ من رَسُول اللَّه صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وكتم قوم، فما خرجوا من الدنيا حتَّى عموا، وأصابتهم آفة، منهم: يزيد بْن وديعة، وعبد الرَّحْمَن بْن مدلج» عده ای بلند شدند و شهادت دادند که جانشینی حضرت امیر را از پیامبر شنیدند، ولی عده ای کتمان کردند و هنوز زنده بودند که نابینا شدند و دچار آفت و بیماری شدند. مثل یزید بن ودیعه و عبدالرحمن بن مدلج 📖اسدالغابه ج3، ص 321 @Sibtayn
نفرین سه صحابه کتمان کننده، توسط أميرالمؤمنين صلوات الله علیه از بالای منبر «بلاذری» هم داستان سوگند دادن حضرت امیر را اینگونه نقل می کند: «قَالَ عَلِيٌّ عَلَى الْمِنْبَرِ: نَشَدْتُ اللَّهَ رَجُلا سَمِعَ رَسُولَ اللَّهِ يَقُولُ يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ: اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ. إِلا قَامَ فشهد. و تحتالْمِنْبَرِ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ وَ الْبَرَاءُ بْنُ عَازِبٍ، وَ جَرِيرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ فَأَعَادَهَا فَلَمْ يُجِبْهُ أحد (منهم) فَقَالَ: اللَّهُمَّ مَنْ كَتَمَ هَذِهِ الشَّهَادَةَ وَ هُوَ يَعْرِفُهَا فَلا تُخْرِجْهُ مِنَ الدُّنْيَا حَتَّى تَجْعَلَ به آية يعرف بها. قال أبو وائل: فبرص أنس، و عمي البراء، و رجع جرير أعرابيا بعد هجرته» علی بر روی منبر گفت: سوگند می دهم هر کسی که این سخن پیامبر را در غدیر شنید که فرمود خدایا دوست دار علی را دوست بدار و دشمن علی را دشمن بدار، بلند شود و شهادت دهد. پایین منبر، انس بن مالک و براء بن عازب و جریر بن عبدالله نشسته بودند، ولی هیچ یک جواب علی را ندادند، پس علی گفت: خدایا هر کس این شهادت را عالما و عامداً کتمان بکند، تا زنده است بیماری به او بده که مردم او را با آن بیماری بشناسند. ابووائل می گوید: بعد از نفرین علی، انس دچار بیماری برص شد، براء بن عازب نابینا شد و جریر هم عقلش را از دست داد. 📚انساب الأشراف بلاذری، ج2، ص 386 نکته بسیار مهم : اگر کلمه مولا به معنی دوست داشتن بود و پیامبر صلی الله علیه و اله سفارش به محبت امیرالمومنین کرده بودند و مساله جانشینی و خلافت و اولی بامر در کار نبود ، صحابه چه داعی برای مخفی کردن ان داشتند و اصلا چرا امیرالمومنین علیه السلام اینقدر بر ان تاکید داشته و از صحابه اعتراف می گرفتند ؟ قضاوت با شما @Sibtayn
زید بن ارقم حدیث غدیر را کتمان کرد و کور شد هیثمی در مجمع الزوائد این گونه نقل کرده است: «وَعَنْ زَيْدِ بْنِ أَرْقَمَ قَالَ: نَشَدَ عَلِيٌّ النَّاسَ: أَنْشُدُ اللَّهَ رَجُلًا سَمِعَ النَّبِيَّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - يَقُولُ: مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ؟ فَقَامَ اثْنَا عَشَرَ بَدْرِيًّا، فَشَهِدُوا بِذَلِكَ، وَكُنْتُ فِيمَنْ كَتَمَ فَذَهَبَ بَصَرِي» زید بن ارقم گفت: علی روزی مردم را سوگند داد و گفت:سوگند می دهم چه کسی این سخن پیامبر را در غدیر شنید که فرمود: هر کس من مولای او هستم، علی مولای اوست خدایا دوستان علی را دوست بدار و دشمن علی را دشمن بدار؟ پس دوازده نفر از بدریون بلند شدند و به ادعای علی شهادت دادند. و من جزو کسانی بودم که این مسئله را کتمان کردم پس نابینا شدم. 📖مجمع الزوائد هیثمی، ج9، ص 106 @Sibtayn
امام جواد عليه السلام: قَد عاداكَ مَن سَتَرَ عَنكَ الرُّشدَ اتِّباعا لِما تَهواهُ كسى كه به خاطر پيروى از دلخواه تو، راه درست را بر تو پنهان دارد، بي گمان با تو دشمنى كرده است 📚بحار الأنوار ج۷۵ ص۳۶۴ @Sibtayn
امام رضا علیه السلام : «الْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَةِ يَعْدِلُ سَبْعِينَ حَسَنَةً وَ الْمُذِيعُ بِالسَّيِّئَةِ مَخْذُولٌ وَ الْمُسْتَتِرُ بِالسَّيِّئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ‌» عمل نيك پنهان برابر با 70 عمل است و كسى كه علنا عمل زشت را انجام دهد خداوند او را رسوا مينمايد و كسى كه معصيت را پنهان مرتكب شود خداوند از او ميگذرد. 📚الکافي ج۲ ص۴۲۸ @Sibtayn
👌 امام رضا علیه السلام می فرمایند : 🔸 حداقلِ تشکر بنده از خداوند برای توفیق خواندنِ نماز واجبش این است که در سجده بعد از نماز بگوید : شُكْراً لِلَّه،ِ شُكْراً لِلَّه،ِ شُكْراً لِلَّهِ 🔹 از حضرت سؤال شد که معنای این گفته چیست؟ 🔸 فرمود : با این سجده می‏گوید این تشکر من است از خدا به جهت اینکه موفقم کرد تا به خدمتش برسم و نماز واجب را به‏ جای آورم. 📚 وسائل الشيعه، ج‏۷، ص۶ @Sibtayn