فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثواب زیارت سید الشهدا عليه السلام
از غافله عقب نمونیم
حجت الاسلام فرحزاد
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
بی تردید ما این قرآن را نازل کرده ایم و قطعا نگهبان آن خواهیم بود
@Sibtayn
.🔴 چند توصیۀ مهم به بانوانی که قصد شرکت در مراسم پیادهروی #اربعین دارند
از آنجا که این سفر، زیارتی است و آداب خاص خود را دارد، لذا تذکّر و رعایت نکات زیر توسط بانوان مؤمنه، لازم و ضروری به نظر میرسد:
1️⃣ اصل زیارت سیدالشهدا واجب ولی زیارت اربعین #امام_حسین سلام الله علیه مستحب است، اما غیرت داشتن و حفظ نوامیس بر هر مرد مسلمانی واجب!
با توجه به ازدحام زیاد و برخوردهای فراوانی که طبیعتاً در این سفر برای بانوان زائر پیش میآید، حتیالامکان همراه با مردی از محارم خود شرکت کنید و حریم و فاصله با نامحرمان را رعایت نمائید تا برای انجام عملی مستحب، مرتکب افعال حرام بسیار نشوید!
2️⃣ صحبتهای غیرضروری، خوش و بِش و شوخی کردن با خدمتگزاران موکبها و دیگر مردان نامحرم زائر و همسفر و اختلاط با آنان جایز نیست و بعضاً حرام! اگر چنین اخلاق و رفتارهای نادرستی دارید، سعی کنید در طول این سفر زیارتی آنها را کنار بگذارید.
3️⃣ از آرایش کردن، هرچند کمرنگ و برداشتن ابروها به ویژه در سرویسها و مقابل زنان عراقی، جداً اجتناب کنید! آنها در ایام محرم و صفر، خود را عزادار امام حسین علیهالسلام میدانند و بر خلاف عرف اخیر زنان ایرانی که #آرایش نکردن را جزء حالات عزاداران نمیدانند، از این حرکات و هتک حرمتها بیزارند! خیلی زشت است که میزبان عراقی نسبت به چنین کارهای سخیفی به میهمان ایرانی تذکّر دهد یا اعتراض کند!
4️⃣ #لاک زدن به ناخنها، زینت زنان محسوب میشود و پوشاندن #زینت از #نگاه نامحرمان، واجب است و ترک آن حرام! حتی اگر عذر شرعی دارید، از انجام این کار پرهیز کنید؛ چرا که علاوه بر اینکه ذهنیّت بدی از زنان شیعه ایرانی در خاطر شیعیان سایر کشورها میگذارد، علامت بیحیایی برای نشان دادن ایام ماهیانه یا بینمازی شماست!
5️⃣ حجابِ چادر داشته باشید و از پوشیدن هر نوع مانتو (مشکی یا رنگی، آزاد یا چسب، بلند یا کوتاه، جلوبسته یا جلوباز) جداً اجتناب کنید؛ حتی اگر چادری نیستید، مشابه تشرّف به حرمهای اهلبیت که #چادر سرتان میکنید، از ابتدای خروج از منزل به قصد این سفر، از حجاب چادر استفاده نمائید.
نیت کنید و حاجتی در نظر بگیرید
و به قصد برآورده شدن حوائجتان چادر به سر کنید
شک نکنید که حاجت روا میشوید
6️⃣ بیرون گذاشتن لبۀ #روسری یا #مقنعه رنگی از چادر، زینت محسوب میشود و موجب جلب توجه نامحرمان به چهرۀ شماست! همچنین مراقب باشید موهایتان به هیچ وجه پیدا نباشد و زیر گلویتان را با گیره بپوشانید.
7️⃣ طبق نظر تمامی مراجع عظام تقلید
اگر زینت یا زیبایی خاصی در چهره دارید واجب است صورت خود را بپوشانید پس اگر بتوانید در طول این سفر علاوه بر چادر، از #پوشیه یا #نقاب و #دستکش مشکی هم استفاده کنید، به یقین علاوه بر اجر زیارت اربعین، ثواب تبلیغ حجاب حضرت زهرا سلاماللهعلیها و عنایت ویژۀ امام زمان علیهالسلام هم نصیبتان میشود؛ البته سنگینی حرکات و سکنات شما نیز باید هماهنگ با این نوع حجاب باشد!
8️⃣ اگر دختربچههای خود را همراه میبرید، در انتخاب لباس و پوشش آنان نیز دقت کنید؛ پوشاندن تاب و شلوارک و لباسهای چسب و کوتاه و نیمهعریان به کودکان، مناسب این سفر نیست! با استفاده از چادر یا مقنعه، تمرین عملی #حجاب و #عفاف برای دخترانتان پیاده کنید.
9️⃣ اگر فرزند کوچک پوشکی دارید، مراقب باشید که پس از تعویض فرزندتان، پوشک آلوده را در هر مکانی که هستید رها نکنید! همراه خود تعدادی پلاستیک ببرید و پوشک را در آن گذاشته و در سطل زباله بیندازید.
0️⃣1️⃣ زنان شیعه دیگر کشورها بسیار متین و مطابق شأن این سفر زیارتی به کشور عراق میآیند؛ شایسته است بانوان ایرانی نیز که نمایندۀ شیعیان ایران هستند، بیشتر مراقب حجاب، رفتار و گفتار خود باشند.
لطفاً با نیّت عمل به واجب فراموش شدۀ #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر، این مطلب را در کانالها، گروهها و مخاطبان خود منتشر کنید.
᯽────❁────᯽
علی بن جعفر آن فقیه عالی مقام و پسر امام صادق ریش خود را به خاک پای مبارک امام جواد علیه السلام می مالید ::
و کان علی بن جعفر کثیر الفضل شدید الورع…و کان إذا رأى الجواد سلام الله علیه مع الصبیان یقوم إلیه من المسجد من بین جماعة الشیعة و ینکب على أقدامه و یمسح شیبته على تراب رجلیه و یقول قد رأى الله هذا الصبی أهلا للإمامة فجعله إماما و لم یر شیبتی هذه أهلا للإمامة لأن جماعة من الشيعة كانوا يقولون له أنت إمام فادع الإمامة و كان رضوان الله عليه لا يقبل منهم قولا.
🔸علی بن جعفر بسیار با فضیلت و به شدت اهل ورع بود ...و او هر گاه حضرت آقا امام جواد علیه السلام را همراه با بچه ها می دید از میان مسجد و از بین جماعت شیعه بلند می شد و به طرف ایشان می رفت 👈و صورت بر قدم های امام جواد علیه السلام می گذاشت ( و ينكب على أقدامه ) و محاسنش را با خاک پاهای مبارک آن حضرت مسح می کرد و می گفت:
همانا خدا این طفل را شایسته امامت دانست و او را امام قرار داد و این محاسن را (کنایه از خودش) لایق امامت ندانست؛ چون که جماعتی از شیعه به علی بن جعفر می گفتند تو امام هستی پس ادعای امامت کن؛ ولی آن بزرگوار سخن آنها را رد می کرد و نمی پذیرفت.
📚بحار الأنوار مجلسی ج48، ص: 301
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزش زائر امام حسین علیه السلام
برای کسی که نوکری بلد باشد
@Sibtayn
📆 9 صفر
🏴 شهادت عمّار یاسر در جنگ صفین
در نهم صفر سال 37 هـ .ق. در جریان جنگ صفین، عمار یاسر به درجه والای شهادت نایل شد. كنیهاش ابویقظان، از صحابه نزدیك نبى اكرم (صلی الله علیه و آله) و از یاران با وفاى امیرمؤمنان علیه السلام بود.
او در جنگ صفین یكى از سرداران سپاه حضرت بود كه با ایراد خطبهاى مفصل از اشتباهات عثمان پرده برداشت و جنایات اطرافیان و نزدیكان وى را افشا نمود .
شهادت عمار بن یاسر در ركاب امیر مؤمنان (علیه السلام) تزلزلى در سپاه معاویه ایجاد كرد و آنان را دچار تردید و سر در گمى قرار داد؛ چرا كه از حضرت ختمى مرتبت چنین روایت شده بود: «عمار را گروه سركش و ستم پیشه خواهد كشت؛ در حالى كه آنان را به حق دعوت مىكند.»
عمار مع الحق والحق مع عمار, عمار جلدة بين عيني وأنفي تقتله الفئة الباغية
📚سيرة ابن هشام ج 2 ص 115 / العقد الفريد لابن عبد ربه الأندلسي ج 2 ص 289، شرح ابن أبي الحديد ج 3 ص 274 / رجال الكشي ج 1 ص 127 ــ 129
@Sibtayn
☘️عمار بن یاسر می گوید ، پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند :
➖به آن کس که به من ایمان آورده و مرا تصدیق نموده سفارش می کنم به ولایت علی بن ابی طالب.
▫️هر کس ولایت او را بپذیرد در حقیقت ولایت مرا پذیرفته و معتقد به ولایت من ولایت الهی را پذیرفته،
▫️و هر کس او را دوست بدارد در حقیقت مرا دوست داشته و کسی که مرا دوست داشته باشد در حقیقت خدا را دوست داشته،
▫️و هر کس او را دشمن بدارد حقیقتاً مرا دشمن داشته و هر کس با من دشمنی ورزد در واقع با خداوند، دشمنی ورزیده است.[
14640 -عَنْ عَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ قَالَ:
«قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -:
▫️" أُوصِي مَنْ آمَنَ بِي وَصَدَّقَنِي بِوِلَايَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ،
▫️منْ تَوَلَّاهُ فَقَدْ تَوَلَّانِي، وَمَنْ تَوَلَّانِي فَقَدْ تَوَلَّى اللَّهَ - عَزَّ وَجَلَّ -
▫️ومَنْ أَحَبَّهُ فَقَدْ أَحَبَّنِي، وَمَنْ أَحَبَّنِي فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ تَعَالَى،
▫️ومَنْ أَبْغَضَهُ فَقَدْ أَبْغَضَنِي، وَمَنْ أَبْغَضَنِي فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ - عَزَّ وَجَلَّ -».
📚الفردوس : ج 1 ص 429
امالی شجری : ج 1 ص 134
کنز العمال، 32953
مجمع الزوائد ومنبع الفوائد : الهيثمي، نور الدين ج : 9 ص : 108
@Sibtayn
دشمنۍ حضرت عمار رضوان الله علیه با عثمان
ابوغادیه[صحابی] می گوید: درمدینه عمار بن یاسر را شنیدم که به عثمان دشنام میدهد؛ پس او را تهدید به قتل کردم و گفتم: اگر خداوند ممکن سازد، به تحقیق انجام میدهم!
پس زمانی که جنگ صفین شد، عمار بر مردم حمله میکرد. گفتند: این عمار است؛ پس من به عمار بن یاسر حمله کردم و به پای او ضربه زدم و او افتاد؛ پس او را کشتم.
گفتند: عمار بن یاسر را کشتی؟
و خبر به عمرو بن عاص رسید؛ پس گفت: شنیدم رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: همانا قاتل عمار وسلب کننده او در آتش است
أَخْبَرَنَا أَبُو حَفْصٍ وَكُلْثُومُ بْنُ جَبْرٍ عَنْ أَبِي غَادِيَةَ [ الصحابي] قَالَ:
سَمِعْتُ عَمَّارَ بْنَ يَاسِرٍ يَقَعُ فِي عُثْمَانَ يَشْتِمُهُ بِالْمَدِينَةِ
قَالَ: فَتَوَعَّدْتُهُ بِالْقَتْلِ
قُلْتُ: لَئِنْ أَمْكَنَنِي اللَّهُ مِنْكَ لأَفْعَلَنَّ. فَلَمَّا كَانَ يَوْمُ صِفِّينَ جَعَلَ عَمَّارٌ يَحْمِلُ عَلَى النَّاسِ. فَقِيلَ هَذَا عَمَّارٌ. فَرَأَيْتُ فُرْجَةً بَيْنَ الرِّئَتَيْنِ وَبَيْنَ السَّاقَيْنِ.
قَالَ فَحَمَلْتُ عَلَيْهِ فَطَعَنْتُهُ فِي رُكْبَتِهِ.
قَالَ: فَوَقَعَ فَقَتَلْتُهُ.
فَقِيلَ قَتَلْتَ عَمَّارَ بْنَ يَاسِرٍ.
وَأُخْبِرَ عَمْرُو بْنُ الْعَاصِ فَقَالَ:
[سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وسلم - يقول إِنَّ قَاتِلَهُ وَسَالِبَهُ فِي النَّارِ] .
فَقِيلَ لِعَمْرِو بْنِ الْعَاصِ: هُوَ ذَا أَنْتَ تُقَاتِلُهُ.
فَقَالَ: إِنَّمَا قَالَ قَاتِلَهُ وَسَالِبَهُ.
📚الطبقات الكبرى - ط العلمية : ابن سعد كاتب الواقدي ج : 3 ص : 197
@Sibtayn
48.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثبات حقانیت امیرالمومنین علیه السلام
روایت شهادت عمار
حجت الاسلام کاشانی
@Sibtayn
💠 جواب کوبنده جناب عمار (رضوان الله علیه) به ام المؤمنین خواندن عائشة
🔹 مرحوم علی بن یونس العاملی (رحمه الله) مینویسد:
✍️ و روى الواقدي أن عمارا قال لها: كيف رأيت ضرب بنيك عن أديانهم قالت: لستم لي ببنين قال:صدقت أمهاتنا نساء النبي ذوات الحجاب المطيعات لله و لرسوله و أنت فمخالفة لهما.
🔸 واقدی روایت کرده است بعد از جنگ جمل عمار به عائشه گفت: دفاع فرزندانت از دینشان را چگونه دیدی؟
عايشة گفت: شما فرزندان من نیستید!!
عمار گفت: راست گفتی؛مادران ما زنان باحجاب و عفیف پیامبر هستند که مطیع خدا و رسولاند اما تو مخالف خداوند و پیامبری.
📚 الصراط المستقیم، تألیف علی بن یونس نباطی، جلد ۳، صفحه ۱۶۲، چاپ المکتبة المرتضویة
@Sibtayn
♦️فرار احمد بن حنبل از پاسخ به حدیث " فئة باغیة "! ♦️
یکی از احادیثی که جهنمی بودن و باغی بودن معاویه و اتباعش را به اثبات می رساند، حدیث معروف " فئة باغیة " است که در صحیح بخاری و سایر کتب نقل شده است و پیامبر خطاب به عمار بن یاسر می فرمایند که تو را گروه سرکش و باغی خواهند کشت و آن ها تو را به آتش دعوت می کنند و تو آنان را به بهشت دعوت می کنی.
از آن جا که این حدیث، یکی از احادیثی است که چهرۀ پلید معاویه و اتباعش را برملا می سازد، محبین معاویه سعی کرده اند تا به هر روشی که شده از پاسخگویی و بحث در مورد آن فرار کنند! و اکنون ببینید فرار احمد بن حنبل را از این حدیث نبوی :
أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ حَازِمٍ، وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْعَبَّاسِ الطَّیَالِسِیُّ، أَنَّ إِسْحَاقَ بْنَ مَنْصُورٍ حَدَّثَهُمْ، أَنَّهُ قَالَ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ: قَوْلُ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ لِعَمَّارٍ: تَقْتُلُکَ الْفِئَةُ الْبَاغِیَةُ . قَالَ: لَا أَتَکَلَّمُ فِیهِ . زَادَ الطَّیَالِسِیُّ: تَرْکُهُ أَسْلَمُ.
📖السنة لابی بکر بن الخلال،ج2،ص462،ح720 ط دار الرایة
اسحاق بن منصور می گوید که از احمد بن حنبل در مورد سخن پیامبر خطاب به عمار که " تو را گروه سرکش می کشند " سوال کردم.
احمد بن حنبل گفت : در این مورد صحبت نمی کنم.
طیالسی در متن روایت اضافه کرده است که : ترک سخن در مورد این روایت بهتر است.
🔹سند روایت صد در صد صحیح است و محقق کتاب سعی کرده تا با تدلیس، از تصحیح سند روایت فرار کند اما برای شما تصحیح روایت را قرار می دهیم.
در اصل روایت دو سند دارد به این شکل :
1. اخبرنا احمد بن محمد بن حازم عن اسحاق بن منصور عن احمد بن حنبل ...
2. اخبرنا عبد الله بن العباس الطیالسی عن اسحاق بن منصور عن احمد بن حنبل
سند اول به دلیل وجود " احمد بن محمد بن حازم " که مجهول است فاقد اعتبار خواهد بود ولی جالب آن که محقق کتاب خواسته تا با استفاده از مجهول بودن ابن راوی، از تصحیح سند فرار کند اما در کنار این راوی مجهول، " عبد الله بن العباس الطیالسی " هم این روایت را از اسحاق بن منصور نقل کرده و با این حساب سند دوم کاملا معتبر است و روایت تصحیح می شود.
* * * * * به راستی چرا احمد بن حنبل از توضیح در مورد این حدیث ثابت قطعی فرار کرده است؟ * * * * *
@Sibtayn
🗓9 صفر
تاکید دوباره پیامبر صلی الله علیه و اله به مساله ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام
از امام کاظم علیه السلام روایت شده گه ایشان از پدرشان و از جدشان روایت کردهاند که امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:
یکبار رسول الله صلی الله علیه و اله به من دستور داد که بیرون روم و مردم را ندا دهم که:
بدانید هرکس که در پرداخت مزد اجیرش ظلم کند لعنت خداوند بر اوست؛
بدانید هرکس تن به ولایت کسی که واقعا صاحب اختیار و ولیّ او نیست بدهد لعنت خدا بر اوست؛
بدانید که کسی که والدینش را سب و دشنام دهد لعنت خداوند بر اوست.
پس بیرون آمدم و همین طور که رسول الله ص فرموده بود مردم را ندا دادن.
عمر بن خطاب رسید و گفت: آیا تفسیر و توضیح آنچه ندا دادی نزد تو هست؟
گفتم: خداوند و رسولش بهتر میدانند.
پس عمر و جماعتی از اصحاب پیامبر برخاستند و نزد پیامبر صلی الله علیه و اله آمدند و عمر گفت: یا رسول الله! آیا آنچه علی علیه السلام ندا داد تفسیر [خاص]ی دارد؟
پیامبر ص فرمود: بله!
به او امر کردم که ندا دهد «بدانید هرکس که در پرداخت مزد اجیرش ظلم کند لعنت خداوند بر اوست»؛ و خداوند میفرماید: «بگو: از شما در مقابل اين [ابلاغ رسالت خود] مزدى نمىطلبم جز محبت خويشاوندانم» (شوری/۲۳)
پس هرکس به ما ظلم کند لعنت خداوند بر او باد.
به او امر کردم که ندا دهد «بدانید هرکس تن به ولایت و سرپرستی کسی که واقعا صاحب اختیار و ولیّ او نیست بدهد لعنت خدا بر اوست»؛ و خداوند میفرماید: «پیامبر به مومنان سزاوارتر [= ولیّتر] از خودشان است» (احزاب/۶) و هرکس که من مولای اویم پس علی علیه السلام مولای اوست
به او امر کردم که ندا دهد «بدانید که کسی که والدینش را سب و دشنام دهد لعنت خداوند بر اوست» و من خدا را شاهد میگیرم و شما را شاهد میگیرم که من و علی علیه السلام پدران این امتیم؛
پس هرکس ما را سب و دشنام دهد لعنت خداوند بر اوست.
پس چون بیرون آمدند عمر گفت: ای اصحاب پیامبر صلی الله علیه و اله! پیامبر برای علی علیه السلام مساله ولایت را نه در غدیر خم و نه در هیچ جای دیگر به اندازه اینکه امروز انجام داد موکد نکرده بود.
از خباب بن ارت نقل شده که این واقعه هفده [یا: نوزده] روز قبل از رحلت رسول الله ص بود.
عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ أَنَّ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ:
أَمَرَنِي رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنْ أَخْرُجَ فَأُنَادِيَ فِي اَلنَّاسِ
أَلاَ مَنْ ظَلَمَ أَجِيراً أَجْرَهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ
أَلاَ مَنْ تَوَالَى غَيْرَ مَوَالِيهِ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ
أَلاَ وَ مَنْ سَبَّ أَبَوَيْهِ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ
قَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَخَرَجْتُ فَنَادَيْتُ فِي اَلنَّاسِ كَمَا أَمَرَنِي اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
فَقَالَ لِي عُمَرُ بْنُ اَلْخَطَّابِ هَلْ لِمَا نَادَيْتَ بِهِ مِنْ تَفْسِيرٍ
فَقُلْتُ اَللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ
قَالَ فَقَامَ عُمَرُ وَ جَمَاعَةٌ مِنْ أَصْحَابِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَدَخَلُوا عَلَيْهِ
فَقَالَ عُمَرُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ هَلْ لِمَا نَادَى عَلِيٌّ مِنْ تَفْسِيرٍ
قَالَ نَعَمْ أَمَرْتُهُ أَنْ يُنَادِيَ
▫️ أَلاَ مَنْ ظَلَمَ أَجِيراً أَجْرَهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ وَ اَللَّهُ يَقُولُ
قُلْ لاٰ أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ اَلْمَوَدَّةَ فِي اَلْقُرْبىٰ
فَمَنْ ظَلَمَنَا فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ
▫️وَ أَمَرْتُهُ أَنْ يُنَادِيَ مَنْ تَوَالَى غَيْرَ مَوَالِيهِ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ وَ اَللَّهُ يَقُولُ
اَلنَّبِيُّ أَوْلىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ مَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاَهُ
فَمَنْ تَوَالَى غَيْرَ عَلِيٍّ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ
▫️وَ أَمَرْتُهُ أَنْ يُنَادِيَ مَنْ سَبَّ أَبَوَيْهِ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ
وَ أَنَا أُشْهِدُ اَللَّهَ وَ أُشْهِدُكُمْ أَنِّي وَ عَلِيّاً أَبَوَا اَلْمُؤْمِنِينَ
فَمَنْ سَبَّ أَحَدَنَا فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ
▪️فَلَمَّا خَرَجُوا قَالَ عُمَرُ
يَا أَصْحَابَ مُحَمَّدٍ مَا أَكَّدَ اَلنَّبِيُّ لِعَلِيٍّ فِي اَلْوَلاَيَةِ فِي غَدِيرِ خُمٍّ وَ لاَ فِي غَيْرِهِ أَشَدَّ مِنْ تَأْكِيدِهِ فِي يَوْمِنَا هَذَا
قَالَ خَبَّابُ بْنُ اَلْأَرَتِّ كَانَ هَذَا اَلْحَدِيثُ قَبْلَ وَفَاةِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِتِسْعَةَ عَشَرَ يَوْماً .
📚طرف من الأنباء و المناقب، ص۱۸۷-۱۸۸؛
📚الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم، ج۲، ص۹۳-۹۴
📚بحار الأنوار ج۲۲ ص۴۸۹
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬اربعین حسینی ، شاهراه ظهور
🎙حجت الاسلام معاونيان
🔺اربعین حسینی
#حجت_الاسلام_معاونيان
#اربعین_حسینی
#سخنرانی
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حدیث عمار
حجت الاسلام کاشانی
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 از زیبایی های طریق الحسین
عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ جَابِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ:
إِنَّ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قُتِلَ مَكْرُوباً وَ حَقِيقٌ عَلَى اَللَّهِ أَنْ لاَ يَأْتِيَهُ مَكْرُوبٌ إِلاَّ رَدَّهُ اَللَّهُ مَسْرُوراً.
اسماعيل بن جابر مىگويد: از حضرت امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مىفرمود:
حضرت امام حسين عليه السّلام با حالى حزين و اندوه كشته شدند و سزاوار است بر خدا كه هيچ حزين و اندوهگينى به زيارت آن جناب نرود مگر آنكه حق تعالى وى را مسرور و شادمان به اهلش برگرداند.
📗كامل الزيارات ج۱ ص۱۶۷
@Sibtayn
مراقب باشیم کافر نشویم
قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
إِنَّ حَدِيثَ آلِ مُحَمَّدٍ صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لاَ يُؤْمِنُ بِهِ إِلاَّ مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ اِمْتَحَنَ اَللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ
فَمَا وَرَدَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَدِيثِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَلاَنَتْ لَهُ قُلُوبُكُمْ وَ عَرَفْتُمُوهُ فَاقْبَلُوهُ
وَ مَا اِشْمَأَزَّتْ مِنْهُ قُلُوبُكُمْ وَ أَنْكَرْتُمُوهُ فَرُدُّوهُ إِلَى اَللَّهِ وَ إِلَى اَلرَّسُولِ وَ إِلَى اَلْعَالِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ
وَ إِنَّمَا اَلْهَالِكُ أَنْ يُحَدِّثَ أَحَدُكُمْ بِشَيْءٍ مِنْهُ لاَ يَحْتَمِلُهُ فَيَقُولَ وَ اَللَّهِ مَا كَانَ هَذَا وَ اَللَّهِ
مَا كَانَ هَذَا وَ اَلْإِنْكَارُ هُوَ اَلْكُفْرُ .
-امام باقر(عليه السّلام)فرموده:رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)فرموده:
به راستى حديث آل محمد صعب است و مستصعب بدان ايمان نياورد جز فرشتهاى مقرب يا پيغمبرى مرسل يا بندهاى كه خدا دلش را به ايمان آزموده.
آنچه از حديث آل محمد(صلّى الله عليه و آله) به شما رسيد و دلنشين شما گرديد و آن را فهميديد آن را پذيرا شويد،
آنچه را دل شما نگرفت و آن را نفهميديد آن را به خدا و رسولش و به عالم از آل محمد(صلّى الله عليه و آله) برگردانيد،
هلاكت در اينجاست كه براى يكى از شما آنچه را تحمل ندارد و نمىتواند بفهمد بازگويند و او بگويد به خدا اين نمىشود،به خدا اين نمىشود،انكار همان كفر است.
📚الکافي ج۱ ص۴۰۱
خیلی باید مراقب بود
خیلی وقت ها به روایتی بر می خوریم که معنی انرا نمی فهمیم و یا به نظرمان غیر ممکن و غیر معقول است ؛ در این هنگام بهترین راه این است که انرا کنار بگذاریم و در مورد ان اظهار نظر نکنیم ؛ زیرا اگر مثل بعضی از منور الفکرها که با مطالعه چند تا کتاب احساس می کنند علامه دهر شده اند ، به روایت جسارت کنیم و یا انرا دروغ پنداریم ، عاقبت بدی در انتظارمان است .
امیرمومنان علی علیه السلام می فرماید :
إن كانَ في الكلامِ البَلاغَةُ، فَفي الصَّمتِ السَّلامةُ مِنَ العِثارِ .
اگر در سخن گفتن بلاغت باشد ، در خاموشى ايمنى از لغزش است .
@Sibtayn
امام حسن عسكرى عليه السلام:
مَن مَدَحَ غَيرَ المُستَحِقِّ فَقَد قامَ مَقامَ المُتَّهَمِ
هر كس فردى را كه استحقاق ستايش ندارد بستايد، خود را در جایگاه اتهام و بدگمانى قرار داده است
أعلام الدين صفحه313
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجربه یک آمریکایی در سفر اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬گفتوگو با کاپیتان فاضل زرگر | خلبان
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابتکار جالب برای خنک کردن فضای اطراف حرم سیدالشهداء عليه السلام
@Sibtayn