eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
3.1هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
اطاعت محض از امام اینگونه است عَنْ أَبِی حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (صلوات الله علیه) یَقُولُ لَمَّا مَرُّوا بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (صلوات الله علیه) وَ فِی رَقَبَتِهِ حَبْلٌ إِلَی زُرَیْقٍ ضَرَبَ أَبُو ذَرٍّ بِیَدِهِ عَلَی الْأُخْرَی فَقَالَ لَیْتَ السُّیُوفَ قَدْ عَادَتْ بِأَیْدِینَا ثَانِیَةٌ وَ قَالَ مِقْدَادٌ لَوْ شَاءَ لَدَعَا عَلَیْهِ رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قَالَ سَلْمَانُ مَوْلَایَ أَعْلَمُ بِمَا هُوَ فِیهِ. ابا حمزه نقل کرده، از امام باقر (صلوات الله علیه) شنیدم که می فرمود: هنگامی که امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) را در حالی که به گردن ایشان طنابی بسته بودند پیش زریق می بردند، 🔸ابوذر یک دست خود را بر دست دیگرش زد و گفت: ای کاش دوباره شمشیرها به دست ما برگردد، 🔹مقداد گفت: اگر حضرت می خواست چنین شود، دعا می کرد که پروردگارش عزّ و جلّ چنان کند، ✔️سلمان گفت: مولایم خودش بهتر می داند که در چه شرایطی قرار دارد. 📚بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 22 صفحه 352 باب فضائل سلمان وأبى ذر ومقداد وعمار رضى الله عنهم أجمعين ، وفيه فضائل بعض أكابر الصحابة حدیث 79 @sibtayn
بزرگان مخالفين حتی جرأت بردن نام اميرالمومنين عليه السلام را نداشتن حسن بصری از بزرگان مخالفين حتی جرأت بردن نام اميرالمومنين عليه السلام را نداشت، زيرا از حجاج بن یوسف می‌ترسيد مزي در این باره می‌نويسد: عن يونس بن عبيد ، قال : سألت الحسن ، قلت : يا أبا سعيد إنك تقول : قال رسول الله صلي الله عليه وسلم وإنك لم تدركه ؟ قال : يا ابن أخي لقد سألتني عن شئ ما سألني عنه أحد قبلك ، ولولا منزلتك مني ما أخبرتك ، إني في زمان كما تري - وكان في عمل الحجاج - كل شئ سمعتني أقول : قال رسول الله صلي الله عليه وسلم ، فهو عن علي بن أبي طالب ، غير أني في زمان لا أستطيع أن أذكر عليا يونس بن عبيد مي گويد:‌از حسن بصري پرسيدم: اي ابا سعيد، تو مي گويي: رسول الله گفت؛ در حالي كه ايشان را درك نكرده اي! پاسخ داد: اي پسر برادرم از چيزی سوال كردي كه قبل از تو كسی از من اين سوال را نپرسيده بود و اگر منزلتی نزد من نداشتی، به تو نميگفتم. من در زمانی هستم كه حجاج حاكم آن می‌باشد و هر چيزي كه از من شنيدي كه می‌گويم: رسول الله فرمود، پس قول علي بن ابي طالب علیه السلام می‌ باشد. زيرا من در زمانی هستم كه توانايی آن را ندارم كه از علي (روايتي) ذكر بکنم! 📗تهذيب الكمال، ج6, ص124 @sibtayn
آفات عمل بدون «علم» ☘️قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : ▪️عبادت كننده و عمل كننده بدون علم مثل الاغ آسياب است كه دور مى زند و از جاى خود حركت نمى كند ▫️و دو ركعت نماز از عالِم بهتر از هفتاد ركعت از جاهل است؛ زيرا فتنه به عالم روى مى آورد و بوسيله علمش از آن خارج مى شود و به جاهل روى مى آورد، و او را از جاى كنده خرد مى كند 🔸 و كسى كه كم عمل و پر علم است بهتر از كسى است كه پر عمل و كم علم مى باشد و داراى شكّ و شبهه است! ▪️اَلْمُتَعَبِّدُ عَلَى غَيْرِ فِقْهٍ كَحِمَارِ اَلطَّاحُونَةِ يَدُورُ وَ لاَ يَبْرَحُ ▫️وَ رَكْعَتَانِ مِنْ عَالِمٍ خَيْرٌ مِنْ سَبْعِينَ رَكْعَةً مِنْ جَاهِلٍ 👈لِأَنَّ اَلْعَالِمَ تَأْتِيهِ اَلْفِتْنَةُ فَيَخْرُجُ مِنْهَا بِعِلْمِهِ وَ تَأْتِي اَلْجَاهِلَ فَيَنْسِفُهُ نَسْفاً 🔸وَ قَلِيلُ اَلْعَمَلِ مَعَ كَثِيرِ اَلْعِلْمِ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرِ اَلْعَمَلِ مَعَ قَلِيلِ اَلْعِلْمِ وَ اَلشَّكِّ وَ اَلشُّبْهَةِ . 📖الإختصاص ج۱ ص۲۴۵ @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️بخوان دعای فرج راکه دعااثردارد همگی باهم دعای فرج رابخوانیم🤲 🌺بسم الله الرّحمن الرّحيم🌺 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطاهرین @sibtayn
📜 مرامنامه اعتقادی شیعه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام گوید: بر سرورم امام هادی علیه السلام وارد شدم. وقتی مرا دید؛ فرمود: ابوالقاسم، خوش آمدی. به راستی که تو ولیّ ما هستی. گفتم: فدایت شوم. میخواهم دین خود را بر تو عرضه کنم تا اگر پسندیده است؛ تا هنگام ملاقات خدا بر آن ثابت بمانم. امام فرمود: عرضه کن. گفتم: 1. اعتقاد دارم خداوند واحد است. چیزی مانند او نیست و از دو حد ابطال و تشبیه بیرون است. نه جسم است؛ نه صورت؛ نه عَرَض و نه جوهر. بلکه اجسام را جسمیّت بخشیده و صورتها را صورت کرده و اعراض و جواهر را آفریده است. او ربّ هر چیز و مالک، جاعل و پدیدآورنده آنها است. 2. محمدّ (صلّی الله علیه و آله) بنده و فرستاده خدا و آخرین پیامبران است و بعد از او تا روز قیامت نبیّی نخواهد بود. 3. و معتقدم: امام و خلیفه و ولی امر بعد از او امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است. سپس به ترتیب حسن، حسین، علی بن الحسین، محمد بن علی، جعفر بن محمد، موسی بن جعفر، علی بن موسی، محمد بن علی و سپس شما مولای من. امام هادی علیه السلام در این جا فرمود: و بعد از من پسرم حسن. پس چگونه خواهد بود حال مردم در زمان جانشین او؟ گفتم: چطور مگر مولای من؟ امام فرمود: ظاهرش دیده نمیشود و بردن نامش حلال نیست؛ تا زمانی که قیام کند و زمین را از عدل و داد پر نماید؛ چنان که از جور و ستم پر شده است. گفتم: به این نیز اقرار می کنم و نیز معتقدم: 4. دوست آنان دوست خدا و دشمنشان دشمن خدا است. طاعتشان طاعت خدا و نافرمانی از آنان نافرمانی خدا است. 5. و معتقدم: معراج حق است. 6. و سؤال و جواب در قبر حق است. 7. و بهشت حق است. 8. و دوزخ حق است. 9. و صراط حق است. 10. و میزان حق است. 11. و قیامت بی هیچ شکی خواهد آمد و خداوند اهل قبور را برمی انگیزد. 12. و معتقدم فرائض واجب بعد از ولایت عبارت است از: نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر. امام هادی علیه السلام فرمود: ابوالقاسم! به خدا سوگند این همان دین خدا است که برای بندگانش پسندیده؛ پس بر آن ثابت بمان. خداوند تو را در دنیا و آخرت بر قول حق ثابت بدارد. 📙كفاية الأثر، علی بن محمد الخزّاز، نشر بیدار ص 286 و 287 🌸💫💫☀️💫💫🌸 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🍃.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🍃.═╝
شباهت عبادت اهل تسنن با عبادت ابلیس مرحوم کلینی در ضمن روایتی از امام صادق (علیه‌السلام) آورده است: به خدا سوگند اگر ابلیس بعد از آن معصیت و تکبرش در برابر آدم عمر دنیا را عبادت کند مادامی که برای آدم همانگونه که خدا امرش فرمود سجده نکند نه عبادتش نفعی دارد و نه خدا عبادتش را قبول می‌کند و همچنین است حال این امت گنهکار فتنه زده بعد از پیامبر(صلی‌الله علیه وآله)و بعد ترکشان امامی را که پیامبرشان برای آنان منصوب فرموده است؛تا ولایت امامی که خدا آنان را امر به ولایتش کرده نپذیرند و از بابی که خدا و رسولش برای آنان فتح کرده داخل نشوند نه خدا عملی را از آنان قبول خواهد کرد و نه حسنه ای از آنان خواهد پذیرفت. 📚الروضة من الکافی،جلد ۸،صفحه ۱۴۶ @Sibtayn
اصبغ بن نباته گويد: از امير مؤمنان عليه السّلام شنيدم كه مي فرمود: در آخر الزّمان نزديك بقيامت زنانى ظاهر شوند: بى‌حجابان برهنگان، خود آراستگان براى غير شوهران، رها كردگان آئين، داخل‌شدگان در آشوبها قائلان بشهوات و مسائل جنسى، شتاب‌كنندگان بسوى لذّات و خوشگذرانى‌ها، حلال شمارندگان محرّمات الهى، و در دوزخ ابدی گرفتارند. عنِ اَلْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: يَظْهَرُ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ وَ اِقْتِرَابِ اَلسَّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ اَلْأَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ كَاشِفَاتٌ عَاريَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ اَلدِّينِ خَارِجَاتٌ فِي اَلْفِتَنِ دَاخِلاَتٌ مَائِلاَتٌ إِلَى اَلشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَى اَللَّذَّاتِ مُسْتَحِلاَّتُ اَلْمُحَرَّمَاتِ فِي جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ. 📚وسائل الشیعة ج۲۰ ص۳۵ @sibtayn
علی بن ابراهیم قمی، محدّث و مفسّر بزرگ شیعه در قرن سوم از حضرت امام صادق علیه‌السلام روایت می‌کند که فرمودند: 🔴 به خدا قسم، به اندازۀ ظرف حجامتی، خون (مظلومی به ناحق) ریخته نشود و عصایی به عصایی نخورَد (جنگ و درگیری برپا نشود) و ناموسی به حرام تجاوز نشود و مالی به ناحق ستانده نشود، مگر اینکه گناه و وِزر و وبالش بر گردن آن دو (اولین غاصبان خلافت) است، بدون اینکه چیزی از گناه عاملان کم شود! 💠 «عن الصادق علیه‌السلام قال: وَ اللَّهِ مَا أُهْرِيقَتْ مِحْجَمَةٌ مِنْ دَمٍ وَ لَا قُرِعَ عَصًا بِعَصًا وَ لَا غُصِبَ فَرْجُ حَرَامٍ وَ لَا أُخِذَ مَالٌ مِنْ غَيْرِ حِلِّهِ إِلَّا وَ وِزْرُ ذَلِكَ فِي أَعْنَاقِهِمَا مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أَوْزَارِ الْعَامِلِينَ بِشَيْ‌ءٍ.» 📚 تفسير القمی، ج‏۱، ص۳۸۳ 📚بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج‏۳۰، ص149 ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ @sibtayn
جنایات وحشیانه و بی رحمانه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی و کشتار مردم بی پناه فلسطین را محکوم نموده و امیدواریم به زودی شاهد نابودی آن رژیم منحوس باشیم اللهم عجل لولیک الفرج @sibtayn
●عَنْ عُمَرَ بْنِ مَعْمَرٍ،قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ): «لَعَنَ اللَّهُ الْقَدَرِيَّةَ،لَعَنَ اللَّهُ الْحَرُورِيَّةَ،لَعَنَ اللَّهُ الْمُرْجِئَةَ،لَعَنَ اللَّهُ الْمُرْجِئَةَ». قَالَ:قُلْتُ لَهُ:جُعِلْتُ فِدَاكَ،كَيْفَ لَعَنْتَ هَؤُلاَءِ مَرَّةً،وَ لَعَنْتَ هَؤُلاَءِ مَرَّتَيْنِ؟ فَقَالَ:«إِنَّ هَؤُلاَءِ زَعَمُوا أَنَّ الَّذِينَ قَتَلُونَا كَانُوا مُؤْمِنِينَ،فَثِيَابُهُمْ مُلَطَّخَةٌ بِدِمَائِنَا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، أَ مَا تَسْمَعُ لِقَوْلِ اللَّهِ: اَلَّذِينَ قٰالُوا إِنَّ اللّٰهَ عَهِدَ إِلَيْنٰا أَلاّٰ نُؤْمِنَ لِرَسُولٍ حَتّٰى يَأْتِيَنٰا بِقُرْبٰانٍ تَأْكُلُهُ النّٰارُ قُلْ قَدْ جٰاءَكُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِي بِالْبَيِّنٰاتِ إِلَى قَوْلِهِ: صٰادِقِينَ ؟- قَالَ-:فَكَانَ بَيْنَ الَّذِينَ خُوطِبُوا بِهَذَا الْقَوْلِ،وَ بَيْنَ الْقَاتِلِينَ خَمْسُ مِائَةِ سَنَةٍ، فَسَمَّاهُمُ اللَّهُ قَاتِلِينَ بِرِضَاهُمْ بِمَا صَنَعَ أُولَئِكَ» ●عمر بن معمر گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: خداوند قدریه را لعنت کند. خداوند حروریه (خوارج) را لعنت کند. خداوند مرجئه را لعنت کند. خداوند مرجئه را لعنت کند. عمر گوید: به حضرت گفتم: فدایت گردم، چطور آنان را یک بار لعنت کردی و آنان (مرجئه) را دو بار؟ فرمود: اینان گمان بردند که کسانی که ما را کشتند مؤمن بودند، پس جامه هایشان تا روز قیامت به خون های ما آلوده است، آیا نمی شنوی خداوند چه فرموده: «الَّذِینَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ عَهِدَ إِلَیْنا أَلَّا نُؤْمِنَ لِرَسُولٍ حَتَّی یَأْتِیَنا بِقُرْبانٍ تَأْکُلُهُ النَّارُ قُلْ قَدْ جاءَکُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِی بِالْبَیِّناتِ» تا فرموده اش «صادقین» - . 📖 آل عمران / 183 - {همانان که گفتند: «خدا با ما پیمان بسته که به هیچ پیامبری ایمان نیاوریم تا برای ما قربانیی بیاورد که آتش [آسمانی] آن را [به نشانه قبول] بسوزاند.» بگو: «قطعاً پیش از من، پیامبرانی بودند که دلایل آشکار برای شما آوردند.... اگر راست می گویید.} (سپس امام) فرمود: بین مخاطبان این سخن و قاتلین پانصد سال فاصله بود، ولی خداوند به سبب خشنودی آنها به کردار قاتلین، آنان را نیز قاتلین نامید. 📚تفسیر عیاشی/ج1/ص208 وسائل الشيعة ط-آل البیت/ج16/ص268 تفسیر البرهان/ج1/ص718 بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء/ج100/ص94 جامع أحاديث الشيعة (بروجردی)/ج14/ص449 @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در زمان غیبت همه زیانکار می شوند مگر کسانی که .... حجت الاسلام معاونیان @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یهود دشمن اسلام برگرفته از کتاب تفسیر اطیب البیان فی تفسیر القران تألیف مرحوم آیت الله سید عبدالحسین طیب اصفهانی مشاهده در : آپارات - Youtube @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام بسیار مهم حضرت امام رضا علیه السلام برای شیعیان که حضرت عبدالعظیم حسنی مامور ابلاغ ان شد @sibtayn
🔹رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: «كسى كه ایشان(ائمه اثنی عشر) را يا يكى از آنان را انكار كند مرا انكار كرده است، چرا که به واسطه‏ ايشان است كه خداوند آسمان را نگاه داشته كه بر زمين نيفتد مگر به اذن او و به سبب ايشان است كه خداوند زمين را حفظ كرده كه اهلش را نلرزاند.» 📕كمال الدين و تمام النعمة، ج۱، ص۲۵۹ ✍️مرحوم پس از نقل روایت می گوید : این روایت به صراحت بر کفر اهل تسنن دلالت می کند؛ زیرا شکی نیست که منکر نبوت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله کافر است . 📓تفسیر کنز الدقائق و بحر الغرائب، ج۹، ص۱۳۸ @sibtayn
ازدواج با زن یهودیه عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: سَأَلَهُ أَبِي وَ أَنَا أَسْمَعُ عَنْ نِكَاحِ اَلْيَهُودِيَّةِ وَ اَلنَّصْرَانِيَّةِ فَقَالَ نِكَاحُهُمَا أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ نِكَاحِ اَلنَّاصِبِيَّةِ وَ مَا أُحِبُّ لِلرَّجُلِ اَلْمُسْلِمِ أَنْ يَتَزَوَّجَ اَلْيَهُودِيَّةَ وَ لاَ اَلنَّصْرَانِيَّةَ مَخَافَةَ أَنْ يَتَهَوَّدَ وَلَدُهُ أَوْ يَتَنَصَّرَ . عبدالله بن سنان می گوید : با پدرم در حضور امام صادق عليه السّلام بوديم، شنيدم كه پدرم از حضرتش دربارۀ ازدواج با زن يهودى و مسيحى پرسيد. آن حضرت فرمود: ازدواج با آنها بهتر از ازدواج با زن ناصبى است؛ در حالى‌كه دوست ندارم مرد مسلمان با زن يهودى يا نصرانى ازدواج كند، چرا كه بيم آن مى‌رود كه فرزندش يهودى يا نصرانى شود. 📚الکافي ج۵ ص۳۵۱ @sibtayn
از علامت دشمنی با حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام ، مقدم دانستن دیگری بر اوست ::: .... یا ابن عباس ان من علامة بغضهم له تفضيلهم لمن هو دونه عليه ... یا ابن عباس حذر من أن يدخلك شك فيه فان الشك في علي كفر بالله تعالی. ♦️از ابن عباس روایت شده که گفت شنیدم رسول خدا فرمودند: «ای پسر عباس از علامت بغض و دشمنی با علی علیه السلام این است که دیگران را بر او مقدم و افضل میدانند، پس برحذر باش که هیچوقت درباره امامت او شک نکنی که شک در علی علیه السلام کفر به خداوند متعال است.» 📚الفضائل شاذان ص ۶ و ۷ 📚الأمالي للطوسي،ح۱۵، ص۱۰۶ 📚بحار مجلسی ج۱۶، ص۳۱۹ ♦️عمادالدین طبری گوید: این روایت دلالت دارد بر اینکه هر کس دیگری را بر علی علیه السلام مقدم بدارد یقیناً دشمن علی علیه السلام است هر چند ادعای دوستی آن حضرت را کند. 📚بشارت‌ها ترجمه بشارة المصطفى ص۱۲۷ @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️جمعیت باورنکردنی نماز جماعت در واشنگتن، قلب آمریکا! 🔹بعد از تظاهرات محکومیت رژیم صهیونیستی
⚠️⚠️ خودت را برای خانواده و فرزندانت نکُش...‼️ 💎قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : لاَ تَجْعَلَنَّ أَكْثَرَ شُغُلِكَ بِأَهْلِكَ وَ وَلَدِكَ - فَإِنْ يَكُنْ أَهْلُكَ وَ وَلَدُكَ أَوْلِيَاءَ اَللَّهِ فَاللَّهُ لاَ يُضِيعُ أَوْلِيَاءَهُ وَ إِنْ يَكُونُوا أَعْدَاءَ اَللَّهِ فَمَا هَمُّكَ وَ شُغُلُكَ بِأَعْدَاءِ اَللَّهِ امير مؤمنان عليه السّلام مى‌فرمايد: مشغله ی اصلی خود را به خانواده و فرزندانت اختصاص نده، زيرا اگر خانواده و فرزندانت از اولياء خدا باشند خداوند اوليائش را فراموش نمى‌كند،و اگر از دشمنان خدا باشند تلاش و اندوه تو براى دشمنان خدا به چه خاطر است‌؟ 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۱۰۱، ص ۷۳ 📚روضة الواعظین ج ۲، ص ۴۲۹ 📚نهج البلاغة ج ۱، ص ۵۳۶ @sibtayn
امام حسن عسکری (علیه السلام) : دو خصلت است که برتر از آن چیزی نیست ، ایمان به خداوند و فایده رساندن به برادران دینی خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا شَيْءٌ اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ اَلْإِخْوَانِ 📖تحف العقول ج۱ ص۴۸۹ @sibtayn