eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 شیعهٔ علی بودن، تمنای همهٔ انبیاء 🌕 قاسم بن عبدالرحمن بن عوف نقل می‌کند که پیامبر صلی ﷲ علیه و آله به پدرش فرمودند: خداوند به تو مال و ثروت عطا کرده، حال آنکه به [امیرالمؤمنین] علی بن ابی طالب علیه السلام خیلی عظیم تر از آن را عطا نموده. عبدالرحمن عرض کرد چه چیز را؟ پیامبر فرمودند: خداوند قلبش را لبریز از نور و ایمان کرده است؛ و علی را در فضائل پیامبران شریک گردانیده؛ تا حدّی که پیامبران تمنا و آرزو می‌کنند که شیعهٔ او باشند. عن أبي جعفر الطبري رفع الإسناد إلى عبدالله بن زریق عن القاسم بن عبد الرحمن بن عوف الزهري عن أبيه قال قال رسول ﷲ صلی ﷲ علیه و آله لي يوما: إن الله أعطاك مالا و أعطى على بن أبي طالب ما هو أعظم منه. قلت وما ذاك يا رسول الله قال: حشا قلبه نورا و إيمانا و شرك في فضل النبيين حتى تمنوا أنهم من شیعته. 📗إقرار الصحابة بفضل إمام الهدى و القرابة، ص ۴٠۸ @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬هر بار من تورو گم گردم 🎙حاج امیر کرمانشاهی 🔺شب جمعه شب زیارتی امام حسین علیه السلام ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
41.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬زیارته جزو زندگیم 🎤کربلایی حسین طاهری 🔺شب شهادت‌ حضرت‌ حمزه‌ علیه‌السلام و حضرت‌عبدالعظیم‌حسنی‌علیه‌السلام - ۱۴ شوال ۱۴۴۵ ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
📆 17 شـوال جنگ خندق (1) در این روز در سال 5 هـ غزوه ی خندق (احزاب) و کشته شدن عمرو بن عبدود به دست امیر المؤمنین علیه السلام به وقوع پیوست، و این جنگ در زمستان به وقوع پیوست. (2) وقوع جنگ خندق را بعضی در 8 ذی القعده (3) و بعضی در 15 شوال گفته اند، (4) و استبعادی ندارد که شروع جنگ در 15 شوال باشد. همچنین به قولی غزوه ی خندق در سال 4 هـ اتّفاق افتاده است. (5) در این جنگ تعداد مسلمانان 3000 نفر و تعداد شهدای مسلمانان 6 نفر بود. تعداد کفّار 10000 نفر بود ولی تعداد مقتولین کفّار ذکر نشده است. در این جنگ مسلمانان داخل مدینه در اطراف شهر خندقی کندند. مشرکین 25 روز مدینه را محاصره کردند و از هر طرف که خواستند وارد شوند خندق بود. در اثنای این کار منافقین جسارت ها به پیامبر صلّی الله علیه و آله نمودند و عمرو بن عبدود مبارز طلبید ولی کسی جرأت نکرد. عُمَر بن خطاب از شجاعت های عمرو سخن گفت، و در مردم ایجاد ترس کرد. عُمَر که از شجاعت عمرو بن عبدود سخن گفت و رعب و وحشتی در دل مسلمانان انداخته بود به عبد الرحمن بن عوف گفت : «اگر عمرو بر ما چیره شود همه ی ما را خواهد کشت. بهترین راه این است که محمّد را دست بسته تحویل آن ها دهیم؛ و خودمان به قوممان ملحق شویم» !! (6) این جا بود که آیاتی از سوره ی احزاب نازل شد !! (7) در چنین شرایطی پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمودند : «چه کسی به مبارزه ی عمرو می رود تا من بهشت را برایش ضمانت کنم» ؟ آیا دوستی هست که شرّ این دشمن را کفایت کند ؟ آقا و مولایمان اسد الله الغالب علی بن ابی طالب علیه السلام فرمود : «من به مبارزه ی او می روم». پیامبر صلّی الله علیه و آله سکوت کردن ، و تا سه بار این کلام را فرمودند، و هر سه بار امیر المؤمنین علیه السلام برای مبارزه اعلام آمادگی نمودند. آخر الأمر پیامبر صلّی الله علیه و آله اجازه فرمودند و با دستانش عمامه بر سر آن حضرت پیچیدند و امیر المؤمنین علیه السلام حرکت کردند. در این هنگام پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود : «بَرَزَ الْاِیمانُ كُلُّهُ اِلَی الشِّرْکِ كُلِّهِ» (8) : به تحقیق تمام اسلام در مقابل تمام کفر ایستاد. بعد از آن عمرو بن عبدود اسلام اختیار نکرد و دست از جنگ بر نداشت، امیر المؤمنین علیه السلام او را به یک ضربت از پا در آورد. در این حال صدای تکبیر مسلمین بلند شد و پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود : «مبارزه ی علی بن ابی طالب علیه السلام با عمرو بن عبدود در روز خندق از اعمال امّت من تا روز قیامت افضل است». (9) 📚 منابع : 1. بحار الأنوار : ج 20، ص 281 ـ 186، ج 39، ص 7 ـ 1. و ... . 2. فیض العلام : ص 77 ـ 76. و ... . 3. کشف الغمّة : ج 1، ص 150. الموسوعة الکبری فی غزوات النبیّ الأعظم صلّی الله علیه و آله : ج 3، ص 58. 4. توضیح المقاصد : ص 29. و ... . 5. بخاری : ج 4، ص 1504. و ... . 6. کتاب سلیم بن قیس هلالی رَحِمَهُ الله : ج 2، ص 701. و ... . 7. «إِذْ جَاءُوكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ وَ إِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللهِ الظُّنُونَا، هُنَالِکَ ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزَالاً شَدِيداً، وَ إِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ مَا وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ إِلَّا غُرُوراً ... يَحْسَبُونَ الْأَحْزَابَ لَمْ يَذْهَبُوا وَ إِنْ يَأْتِ الْأَحْزَابُ يَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُمْ بَادُونَ فِی الْأَعْرَابِ يَسْأَلُونَ عَنْ أَنْبَائِكُمْ وَ لَوْ كَانُوا فِيكُمْ مَا قَاتَلُوا إِلَّا قَلِيلاً». 8. کنز الفوائد : ص 137. و ... . 9. الغدیر : ج 7، ص 206. و ... .
رسول خدا صلی‌الله علیه و آله فرمودند: 🔸لمبارزة عليّ بن أبي طالب لعمرو بن عبد ود -يوم الخندق- أفضل من عمل امتي إلى يوم القيامة» . : مبارزه علی بن ابی طالب (علیهما السلام) با عمرو بن عبدود از تمامی اعمال امت من تا روز قیامت برتر است. 📔شواهد التنزيل لقواعد التفضيل في الآيات النازلة في اهل البيت (ع) - حاكم حسكانى تحقيق : شيخ محمد باقر المحمودى طبع ونشر : مؤسسة الأعلمى ج۲ ص۹ @Sibtayn
قاضي ايجي در كتاب «المواقف» در باب فضائل امير المؤمنين عليه السلام مي نويسد : الرابع الشجاعة : تواتر مكافحته للحروب ولقاء الأبطال وقتل أكابر الجاهلية حتي قال صلي الله عليه وسلم يوم الأحزاب (لضربة علي خير من عبادة الثقلين) وتواتر وقائعه في خيبر وغيره. 📖الإيجي، عضد الدين (متوفاى756هـ)، كتاب المواقف، ج 3 ، ص 628 ، تحقيق: عبد الرحمن عميرة، ناشر: دار الجيل، لبنان، بيروت، الطبعة: الأولى، 1417هـ، 1997م. چهارم شجاعت حضرت علي (عليه السلام): رويارويي علي [عليه السلام] با قهرمانان عرب در جنگ ها و كشتن بزرگان مشركان ، متواتر است تا آنجايي كه رسول خدا در جنگ احزاب در باره ايشان فرمود : ضربت علي در خندق برتر از عبادت جن و انس است .و جنگهاي ايشان در خيبر و غير آن متواتر است. @Sibtayn
19.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حدیث ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الثقلین در کتب اهل تسنن استاد قزوینی @Sibtayn
🔹 مردی نزد صلى‌الله‌علیه‌وآله آمد و عرض کرد: ✍️ من همسري دارم که وقتی به منزل برمی‌گردم به پیشواز من می‌آید و هنگامی که از منزل بیرون می‌روم مرا بدرقه می‌کند 💠 هرگاه مرا اندوهگين می‌بیند می‌پرسد چه چیز تو را اندوهگين ساخته؛ 👈
اگر نگرانی تو به خاطر درآمد و روزی کم است که آن به عهده تو نیست و ديگری یعنی خداوند آن را به عهده گرفته است و نگرانی تو بی‌جهت است

👈 ولی اگر اندوهناکی تو راجع به امور آخرتی و ترس از حساب و کتاب آخرت است پس خداوند بر اندوهت بیافزاید که شایسته است انسان نگران فردایش باشد. ♦️ رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: 👌 خداوند کارگزارانی دارد و این زن به خاطر این اوصاف زیبایش یکی از کارگزاران خداست و خداوند نیمی از پاداش شهید را به او می‌دهد. 📚 من لايحضره الفقیه، ج۳، ص۳۸۹. @Sibtayn
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لمبارزة علي بن أبي طالب لعمرو بن عبد ود يوم الخندق أفضل من أعمال أمتي إلى يوم القيامة. مبارزه علي بن ابي طالب با عمرو بن عبدود در روز خندق برتر از عبادت تمام امتم تا روز قيامت مي‌باشد. 📖الحاكم النيسابوري، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاى405 هـ)، المستدرك علي الصحيحين، ج 3 ، ص 34 🔸سيوطی عالم سرشناس اهل تسنن در مورد این حدیث می گوید : اين روايت را حاكم نيشابوري به نقل از بهز بن حكيم از پدرش و او از جدش نقل كرده است و ذهبي مي گويد: اين روايت صحيح است. 📖السيوطي، جلال الدين أبو الفضل عبد الرحمن بن أبي بكر (متوفاى911هـ)، جامع الاحاديث (الجامع الصغير وزوائده والجامع الكبير)، ج7 ، ص 108 @sibtayn
سعد الدين تفتازاني يكي ديگر از بزرگان اهل سنت نيز مي‌گويد: شجاعت حضرت علي (عليه السلام) مشهور تر از اين است كه قابل بيان باشد: همچنين حضرت علي [عليه السلام] شجاع ترين مردم است، فراواني پيكارها و كارهاي خوب او در جنگها دليل بر شجاعت اوست. شجاعت ايشان امري مشهور و بي نياز از بيان است؛ به همين جهت رسول خدا در باره وي فرمود : جوانمردي نيست جز علي، و شمشيري نيست مگر ذوالفقار ، و در روز جنگ احزاب فرمود : يك ضربه شمشير علي از عبادت جن و انس بهتر است . وأيضا هو [ اي علي بن ابي طالب ] أشجعهم يدل عليه كثرة جهاده في سبيل الله وحسن إقدامه في الغزوات وهي مشهورة غنية عن البيان ولهذا قال النبي صلي الله عليه وسلم لا فتي إلا علي ولا سيف إلا ذو الفقار وقال صلي الله عليه وسلم يوم الأحزاب لضربة علي خير من عبادة الثقلين 📖شرح المقاصد في علم الكلام ، سعد الدين التفتازاني (متوفاي791هـ) ، ج 2 ، ص 301 ، ناشر : دار المعارف النعمانية - باكستان - 1401هـ - 1981م ، الطبعة : الأولي . @Sibtayn
روز خندق مسلمین کجا بودند ؟ 🔸ربيعه بن مالک مي گويد: رفتم پيش حذيفه و گفتم اي ابا عبد الله! مردم در مورد مناقب و فضائل حضرت علي (عليه السلام) صحبت مي کنند و اهل بصره به آنها مي‌گويند: شما در مورد اين مرد زياده روي مي‌کنيد و آيا شما حديث در اين باره براي من ذکر مي‌کنيد که به مرم بگويم، 🔹 ايشان گفت: اگر کسي از حضرت علي (عليه السلام) سوال کرد و يا سخن گفت و قسم به خداي که نفس حذيفه در دست اوست اگر تمام اعمال امت پيامبر صلي الله عليه و آله را در يک کفه ترازو و يک عمل حضرت را در کفه ديگر قرار بدهد، عمل حضرت بر تمام اعمال امت رجحان و برتري پيدا مي کند. 🔸ريبعه مي گويد: اين حرف شما در مورد حضرت قابل پذيرش و تحمل نيست و من گمان مي کنم که زياده روي در حق حضرت مي باشد، 🔹حذيفه در جواب مي گويد: اين ناکس، چگونه قابل تحمل نيست، کجا بودند مسلمين روز خندق؛ در حاليکه عمرو عبدو و اصحابش از خندق عبور کرد و همگي ترسيدن و مبارزه طلبيدن؛ تا اينکه حضرت علي (عليه السلام) به مبارزه بر خواست و او را کشت و قسم به خدا که نفس حذيفه بدست اوست اين عمل حضرت از اعمال تمام امت حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) تا روز قيامت برتر است. عن حذيفة بن اليمان ما يناسب هذا ، بل ما هو أبلغ منه ، روى قيس بن الربيع عن أبي هارون العبدي ، عن ربيعة بن مالك السعدي ، قال : 🔸أتيت حذيفة بن اليمان فقلت : يا أبا عبد الله ، إن الناس يتحدثون عن علي بن أبي طالب ومناقبه ، فيقول لهم أهل البصيرة : إنكم لتفرطون في تقريظ هذا الرجل ، فهل أنت محدثي بحديث عنه أذكره للناس ؟ 🔹 فقال : يا ربيعة ، وما الذي تسألني عن علي ، وما الذي أحدثك عنه والذي نفس حذيفة بيده لو وضع جميع أعمال أمة محمد صلى الله عليه وسلم في كفة الميزان منذ بعث الله تعالى محمداً إلى يوم الناس هذا ، ووضع عمل واحد من أعمال علي في الكفة الأخرى لرجح على أعمالهم كلها ، 🔸فقال ربيعة : هذا المدح الذي لا يقام له ولا يقعد ولا يحمل ، إني لأظنه إسرافاً يا أبا عبد الله 🔹فقال حذيفة : يا لكع ، وكيف لا يحمل وأين كان المسلمون يوم الخندق وقد عبر إليهم عمرو وأصحابه فملكهم الهلع والجزع ، ودعا إلى المبارزة فأحجموا عنه حتى برز إليه علي فقتله والذي نفس حذيفة بيده لعمله ذلك اليوم أعظم أجراً من أعمال أمة محمد إلى هذا اليوم وإلى أن تقوم القيامة . إبن أبي‌الحديد المدائني المعتزلي، ابوحامد عز الدين بن هبة الله بن محمد بن محمد (متوفاى655 هـ)، شرح نهج البلاغة، ج ج 19، ص 26- 27، تحقيق: محمد عبد الكريم النمري، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1418هـ - 1998م. @Sibtayn
عمرو بن عبدود، قهرمان بی‌بدیل عرب بود و او را با هزار مرد جنگی می‌سنجیدند، با نعره‌های پیاپی مبارز می‌طلبید و می‌گفت: «و لقد بححت من النداء بجمعکم هل من مبارز... ؛ صدایم از فریاد کشیدن، گرفت و خسته شدم، آیا کسی هست که به نبرد با من به میدان آید؟» مسلمانان از وحشت، خشکشان زده بود مانند کسی که پرنده ای روی سرش نشسته است ، بی حرکت در سکوت فرو رفته بودند، تنها حضرت علی (علیه‌السّلام) با شنیدن صداهای پیاپی «عمرو»، مکرر به پیامبر التماس می‌کرد تا اجازه رفتن به میدان را به او بدهد. سرانجام پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به علی (علیه‌السّلام)اجازه داد، و عمامه خود را بر سر او بست و شمشیرش را به دست او داد 📖الإرشاد نویسنده : الشيخ المفيد ج : 1 ص : 100 📖مغازي الواقدي ج ٢ : ص ٤٧١ و هنگام بدرقه، در حق علی (علیه‌السّلام) چنین دعا کرد: «أللّهمّ اِنّکَ اَخَذْتَ مِنّی عُبیدة یومَ بَدر وَ حمزة یَوْمَ اُحُد فَاحْفَظ عَلَیَّ الیومَ علیّا ...رَبِّ لاَ تَذَرْنِی فَرْدا وَأَنْتَ خَیْرُ الْوَارِثِینَ 📖شرح نهج البلاغه، ج19، ص61 «خدایا! در جنگ بدر، «عبیده بن حارث» (پسر عمویم) را از من گرفتی، و در جنگ احد، حمزه (عمویم) را از من گرفتی، اینک این علی بن ابیطالب برادر من است پروردگارا مرا تنها نگذار.» سپس فرمود: « برز الإيمان كلّه إلى الشرك كلّه » «تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفت.» 📖شرح نهج البلاغة ١٣ / ٢٦١ و ٢٨٥ ، حياة الحيوان الكبرى ـ للدميري ـ ١ / ٢٧٤ ، ينابيع المودّة ١ / ٢٨١ ح ٢ وص ٢٨٤ ضمن ح ٧. @Sibtayn
تجليل خواهر عمر بن عبدود از جوانمردی مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام مولای رادمردان هنگامی که عمرو بن عبدود را کشت، به لباس های فاخر و تجهیزات جنگی او دست نزد. برخلاف پهلوانان عرب که پس از کشتن حریف، او را لخت و عور می کردند و برخی حتّی از سر عداوت و دنائت، مقتول را مُثله می نمودند، قهرمان با فتوّتِ اسلام، هرگز حریم حریف را نشکست و او را بسیار محترمانه در میدان رها کرد. عمر بن خطّاب به حضرت علی علیه السلام اعتراض کرد و گفت: چرا لباس هایش را نکندی که زره اش سه هزار می ارزید و مانند آن در میان عرب پیدا نمی شد. پاسخ داد: شرمم آمد که لختش کنم. وقتی که خواهر عمرو بن عبدودّ به بالای سر جنازه برادرش رسید و او را با لباس های گران بهایش دید، بی اختیار گفت: «ما قَتَلَهُ اِلاّ کفْوٌ کریمٌ / قاتل برادرم همآوردِ بزرگواری بوده است.» و پرسید که برادرم را چه کسی کشته است؟ پاسخ دادند: علی بن ابی طالب. خواهر عمرو بن عبدودّ تا نام علی علیه السلام شنید با افتخار گفت: «قاتله کفْوٌ کریمٌ / قاتل برادرم همآورد بزرگواریست.» و اضافه کرد: برادرم خود همیشه آرزو می کرد، روزی که بالاخره کشته می شود به دست مرد کریمی کشته شود، و سپس در رثای برادر مقتولش مرثیه ای سرود به این ترتیب: لو کانَ قاتلُ عَمروٍ غیر قاتِله * لکنتُ اَبکی علیه آخرَ الابدی لکنَّ قاتلَه مَن لایعابُ به * مَن کانَ یدعی قدیما بیضةَ البلدی - اگر قاتل برادرم غیر از علی بود، تا ابد برایش می گریستم، ولی قاتل برادرم مردی است که بر او عیبی نیست و کسی است که از قدیم، بزرگ مرد شهر و ماه مکه خوانده شده است. افزون بر این مرثیه، خواهر عمرو بن عبدودّ مرثیه بلند دیگری نیز دارد که در آن بیش از آن که در مرگ برادرش بنالد، به قاتل برادرش - یعنی حضرت علی علیه السلام - می بالد و فتوّت و جوانمردی مولا علی علیه السلام را می ستاید. جوانمرد اگر راست خواهی ولیست * کرم، پیشه شاه مردان علیست 📚شیخ مفید، الارشاد 1 / 107 - 109؛ ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه 1 / 20؛ غروی یوسفی، موسوعة التاریخ 2 / 496 @Sibtayn
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همه ایمان داستان نبرد امیرالمومنین علی علیه السلام و عمر بن عبد ود در جنگ خندق به صورت انیمیشن @Sibtayn
غضب الهی و سلب توفیقِ در کنار اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم بودن ┄═๑◌‌◇◌‌๑═┄ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفَرَجِ قَالَ: کَتَبَ إِلَیَّ أَبُو جَعْفَرٍ (صلوات الله علیه) إِذَا غَضِبَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عَلَی خَلْقِهِ نَحَّانَا عَنْ جِوَارِهِمْ. محمد بن فرج گويد: امام باقر (صلوات الله عليه) به من نوشت: زمانی كه خداى تبارک و تعالى بر خلقش خشم كند، ما را از مجاورت آنها دور كند. 📚الکافی ج 1 ص 343 ح 31 ⇠علامه مجلسی رحمة الله علیه ذیل این روایت می نویسد: و یدل على أن غيبة الإمام عليه‌السلام غضب على أكثر الخلق. این روایت دلالت می کند که غیبت امام عصر عجل الله فرجه، نشانه غضب خدا بر بیشتر مردم است. 📕مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ج 4 ص 61
👌 برتری حضرت فاطمه علیهاالسلام از حضرت مریم علیهاالسلام از دیدگاه سیوطی 💠 محمدبن عمر سفیری شافعی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد: 🔸
و هل مريم أفضل أم فاطمة؟ قال شيخنا العلامة جلال الدين السيوطي: لم يتعرض أحد للتفضيل بين مريم و فاطمة، والذي نختاره بمقتضى الأدلة تفضيل فاطمة عليها.

⁉️ آیا مریم علیهاالسلام با فضیلت‌تر است یا فاطمه سلام‌الله‌علیها؟ 👈 استاد ما علامه جلال‌الدین سیوطی گفته است: کسی در این‌باره بحث نکرده است، اما به اعتقاد من بر اساس مقتضای ادله، فاطمه از او (مریم علیهاالسلام) با فضیلت‌تر است. 📚 المجالس الوعظية فی شرح أحاديث خيرالبرية، ج۱، ص۱۶۳. @Sibtayn
انگشتر انداختنی که سنّتِ قوم لوط هست ▪️الحسن بن علي بن شعبة في ( تحف العقول ) عن النبي صلى‌ الله‌ عليه‌ و آله أنّه قال : يا علي ، لا تختّم في السبّابة و الوسطى فإنه كان يتختّم قوم لوط فيهما ، ولا تعر الخنصر. 🔸فرمودند : یا علی ! انگشتر در انگشت وسط و اشاره قرار نده که قوم لوط انگشتر را در این دو انگشت قرار می دادند و انگشت کوچک را خالی از انگشتر نگذار . 📚وسائل الشیعة، جلد۵ صفحه ۹۷ @Sibtayn
♨️چهره ملائکه از نظر اهل تسنن ✍️حاکم نیشابوری عالم بزرگ اهل سنت عُمَری روایت کرده است که : ❌ملائکه در هیئت بزهای کوهی هستند که مابین سم آن ها و زانویشان مسیر شصت و سه سال و یا شصت و پنج سال است!!! 👈حاکم نیشابوری در ادامه می‌گوید: 📝 هذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ ✅این حدیث بنا بر شرایط مسلم صحیح است ولی او در کتابش نیاورده. 👈 ذهبی عالم بزرگ اهل سنت عُمَری نیز می‌گوید: 📝۳۴۲۹- على شرط مسلم. ✅حدیث بنا بر شرایط مسلم صحیح است. 📚 المستدرك علی الصحيحين ، تألیف حاکم نیشابوری به همراه تعلیقات ذهبی، جلد ۲، صفحه ۴۱۰ ✍️ پی نوشت: خزعبلات عُمَریه تمامی ندارد، بز کوهی نقش بزرگی در مکتب سقیفه دارد !!! 🔚 جالب است بدانید در مکاتب شیطان پرستی نیز آنان ملائکه را به شکل بز می‌دانند و از آنجایی که شیطان را فرشته می‌دانند او را به شکل بز به تصویر می‌کشند. @Sibtayn
نبی اکرم صلی علی الله علیه وآله خداوند متعال برای برادرم، علی بن ابی طالب، فضائلی قرار داده که جز خدا نمی‌تواند آنها را شمارش کند؛ هرکس یکی از فضائل او را در جایی بنویسد، تا زمانی که نشانه‌ای از آن نوشته به جا بماند، ملائکه برایش استغفار می کنند؛ هر کس به فضیلتی از فضائل علی گوش دهد، خداوند گناهانی را که او با گوش خود مرتکب شده، می‌بخشد؛ و هر کس به نوشته‌ای بنگرد که فضائل علی در او نوشته شده است،خداوند گناهانی را که بیننده آن فضیلت با چشمانش مرتکب شده می‌بخشد. 📚بحار؛ ج۳۸،ص۱۹۶ @Sibtayn
امام صادق عليه‏ السلام : ✳️بِرُّوا آباءَكُمْ يَبِرَّكُمْ اَبْناؤُكُمْ وَ عِفُّوا عَنْ نِساءِ النّاسِ تَعِفَّ نِساؤُكُمْ؛ ✳️به پدر و مادر خود نيكى كنيد تا فرزندانتان به شما نيكى كنند و به زنان مردم عفّت ورزيد تا زنانتان عفّت ورزند. 📚کافی(ط-الاسلامیه) ج5 ، ص554 📚من لایحضرالفقیه ج4 ، ص21 @Sibtayn
25.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتاوای عجیب و خنده دار علمای اهل تسنن زایمان طبیعی در بیمارستان حرام است @Sibtayn
بهترین راه برای دور کردن شیطان ✳️پيامبر صلی الله‏ عليه ‏و ‏آله : ✳️ا لا اُخْبِرُكُمْ بِشَىْ‏ءٍ اِنْ اَنـْتُمْ فَعَلْتُموهُ تَباعَدَ الشَّيْطانُ مِنْـكُمْ كَما تَباعَدَ الْمَشْرِقُ مِنَ الْمَغْرِبِ؟ قالوا: بَلى، قالَ: ◽️الصَّوْمُ يُسَوِّدُ وَجْهَهُ ◽️و الصَّدَقَةُ تَـكْسِرُ ظَهْرَهُ ◽️و الْحُبُّ فِى اللّه‏ِ وَ الْمُوازَرَةُ عَلَى الْعَمَلِ الصّالِحِ يَقْطَعُ دابِرَهُ ◽️ و الاِسْتِغْفارُ يَقْطَعُ وَ تينَهُ ؛ ✳️آيا شما را از چيزى خبر ندهم كه اگر به آن عمل كنيد، شيطان از شما دور شود، چندان كه مشرق از مغرب دور است؟ عرض كردند: چرا. فرمودند: ◽️روزه روى شيطان را سياه مى‏ كند، ◽️ صدقه پشت او را مى ‏شكند، ◽️ دوست داشتن براى خدا و هميارى در كار نيك، ريشه او را مى ‏كند ◽️و استغفار شاه رگش را مى ‏زند. 📚کافی(ط-الاسلامیه) ج 4 ، ص 62 ، ح 2 @Sibtayn
🔹 سید بن طاووس روایت کرده است: از جابر جعفی نقل شده است که حضرت امام باقر علیه‌السلام فرمودند: 🔰 اگر مردم می‌دانستند از چه زمانی علی علیه السلام خوانده شد، هرگز ولایتش را انکار نمی‌کردند. ⁉️ جابر پرسید:
خدا به شما رحمت عنایت کند، علی علیه‌السلام از چه زمانی امیرالمومنین خوانده شد؟

✅ حضرت پاسخ دادند: 👈 پروردگار عزیز و جلیل علی علیه‌السلام را امیرالمومنین خواند از زمانی که در عالم ذر از صلب فرزندان حضرت آدم، ذریه آن‌ها را بر گرفت و آن‌ها را گواه بر خویشتن ساخت و فرمود: آیا من پرودگار شما نیستم؟ و محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله رسول من و علی علیه‌السلام امیر المومنین؟ 📚اليقين ويتلوه التحصين، صفحه ۲۲۲ 📙تفسير فرات الكوفي ج : 1 ص: 147 @sibtayn
(حذيفه بن يمان از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم نقل مي كند كه حضرت فرمودند: اگر مردم مي دانستند [حضرت] علي [عليه السلام ] چه زماني به لقب امير المؤمنين ناميده شد، ديگر فضل او را انكار نمي كردند. او به اين لقب ناميده شد در حالي كه [حضرت] آدم بين روح و جسد بود و خداوند فرمود: و به ياد آور زماني را كه پروردگارت از بني آدم عهد و پيمان گرفت و آنها را بر اين پيمان گواه قرار داد كه آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: آري! و ملائكه نيز گفتند: آري! و خداوند تبارك و تعالي فرمود: من پروردگار شما و محمد پيامبرتان و علي امير و سر پرستتان). «عن حذيفة بن اليمان، قال: قال رسول الله صلي الله عليه [وآله] وسلم: لو يعلم الناس متي سمي علي أميرالمؤمنين ما أنكروا فضله: سمي أمير المؤمنين وآدم بين الروح والجسد ، قال تعالي: (وإذ أخذ ربك من بني آدم من ظهورهم ذريتهم وأشهدهم علي أنفسهم ألست بربكم قالوا بلي شهدنا أن تقولوا) قالت الملائكة: بلي. فقال تبارك وتعالي: أنا ربكم ومحمد نبيكم وعلي أميركم». 📖ر. ك . فردوس الأخبار، شيرويه ديلمي (509 هق)، ج 3، ص399 ـ ينابيع الموده، قندوزي، ج 2 ، ص 248 . @sibtayn