eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
روز خندق مسلمین کجا بودند ؟ 🔸ربيعه بن مالک مي گويد: رفتم پيش حذيفه و گفتم اي ابا عبد الله! مردم در مورد مناقب و فضائل حضرت علي (عليه السلام) صحبت مي کنند و اهل بصره به آنها مي‌گويند: شما در مورد اين مرد زياده روي مي‌کنيد و آيا شما حديث در اين باره براي من ذکر مي‌کنيد که به مرم بگويم، 🔹 ايشان گفت: اگر کسي از حضرت علي (عليه السلام) سوال کرد و يا سخن گفت و قسم به خداي که نفس حذيفه در دست اوست اگر تمام اعمال امت پيامبر صلي الله عليه و آله را در يک کفه ترازو و يک عمل حضرت را در کفه ديگر قرار بدهد، عمل حضرت بر تمام اعمال امت رجحان و برتري پيدا مي کند. 🔸ريبعه مي گويد: اين حرف شما در مورد حضرت قابل پذيرش و تحمل نيست و من گمان مي کنم که زياده روي در حق حضرت مي باشد، 🔹حذيفه در جواب مي گويد: اين ناکس، چگونه قابل تحمل نيست، کجا بودند مسلمين روز خندق؛ در حاليکه عمرو عبدو و اصحابش از خندق عبور کرد و همگي ترسيدن و مبارزه طلبيدن؛ تا اينکه حضرت علي (عليه السلام) به مبارزه بر خواست و او را کشت و قسم به خدا که نفس حذيفه بدست اوست اين عمل حضرت از اعمال تمام امت حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) تا روز قيامت برتر است. عن حذيفة بن اليمان ما يناسب هذا ، بل ما هو أبلغ منه ، روى قيس بن الربيع عن أبي هارون العبدي ، عن ربيعة بن مالك السعدي ، قال : 🔸أتيت حذيفة بن اليمان فقلت : يا أبا عبد الله ، إن الناس يتحدثون عن علي بن أبي طالب ومناقبه ، فيقول لهم أهل البصيرة : إنكم لتفرطون في تقريظ هذا الرجل ، فهل أنت محدثي بحديث عنه أذكره للناس ؟ 🔹 فقال : يا ربيعة ، وما الذي تسألني عن علي ، وما الذي أحدثك عنه والذي نفس حذيفة بيده لو وضع جميع أعمال أمة محمد صلى الله عليه وسلم في كفة الميزان منذ بعث الله تعالى محمداً إلى يوم الناس هذا ، ووضع عمل واحد من أعمال علي في الكفة الأخرى لرجح على أعمالهم كلها ، 🔸فقال ربيعة : هذا المدح الذي لا يقام له ولا يقعد ولا يحمل ، إني لأظنه إسرافاً يا أبا عبد الله 🔹فقال حذيفة : يا لكع ، وكيف لا يحمل وأين كان المسلمون يوم الخندق وقد عبر إليهم عمرو وأصحابه فملكهم الهلع والجزع ، ودعا إلى المبارزة فأحجموا عنه حتى برز إليه علي فقتله والذي نفس حذيفة بيده لعمله ذلك اليوم أعظم أجراً من أعمال أمة محمد إلى هذا اليوم وإلى أن تقوم القيامة . إبن أبي‌الحديد المدائني المعتزلي، ابوحامد عز الدين بن هبة الله بن محمد بن محمد (متوفاى655 هـ)، شرح نهج البلاغة، ج ج 19، ص 26- 27، تحقيق: محمد عبد الكريم النمري، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1418هـ - 1998م. @Sibtayn
عمرو بن عبدود، قهرمان بی‌بدیل عرب بود و او را با هزار مرد جنگی می‌سنجیدند، با نعره‌های پیاپی مبارز می‌طلبید و می‌گفت: «و لقد بححت من النداء بجمعکم هل من مبارز... ؛ صدایم از فریاد کشیدن، گرفت و خسته شدم، آیا کسی هست که به نبرد با من به میدان آید؟» مسلمانان از وحشت، خشکشان زده بود مانند کسی که پرنده ای روی سرش نشسته است ، بی حرکت در سکوت فرو رفته بودند، تنها حضرت علی (علیه‌السّلام) با شنیدن صداهای پیاپی «عمرو»، مکرر به پیامبر التماس می‌کرد تا اجازه رفتن به میدان را به او بدهد. سرانجام پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به علی (علیه‌السّلام)اجازه داد، و عمامه خود را بر سر او بست و شمشیرش را به دست او داد 📖الإرشاد نویسنده : الشيخ المفيد ج : 1 ص : 100 📖مغازي الواقدي ج ٢ : ص ٤٧١ و هنگام بدرقه، در حق علی (علیه‌السّلام) چنین دعا کرد: «أللّهمّ اِنّکَ اَخَذْتَ مِنّی عُبیدة یومَ بَدر وَ حمزة یَوْمَ اُحُد فَاحْفَظ عَلَیَّ الیومَ علیّا ...رَبِّ لاَ تَذَرْنِی فَرْدا وَأَنْتَ خَیْرُ الْوَارِثِینَ 📖شرح نهج البلاغه، ج19، ص61 «خدایا! در جنگ بدر، «عبیده بن حارث» (پسر عمویم) را از من گرفتی، و در جنگ احد، حمزه (عمویم) را از من گرفتی، اینک این علی بن ابیطالب برادر من است پروردگارا مرا تنها نگذار.» سپس فرمود: « برز الإيمان كلّه إلى الشرك كلّه » «تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفت.» 📖شرح نهج البلاغة ١٣ / ٢٦١ و ٢٨٥ ، حياة الحيوان الكبرى ـ للدميري ـ ١ / ٢٧٤ ، ينابيع المودّة ١ / ٢٨١ ح ٢ وص ٢٨٤ ضمن ح ٧. @Sibtayn
تجليل خواهر عمر بن عبدود از جوانمردی مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام مولای رادمردان هنگامی که عمرو بن عبدود را کشت، به لباس های فاخر و تجهیزات جنگی او دست نزد. برخلاف پهلوانان عرب که پس از کشتن حریف، او را لخت و عور می کردند و برخی حتّی از سر عداوت و دنائت، مقتول را مُثله می نمودند، قهرمان با فتوّتِ اسلام، هرگز حریم حریف را نشکست و او را بسیار محترمانه در میدان رها کرد. عمر بن خطّاب به حضرت علی علیه السلام اعتراض کرد و گفت: چرا لباس هایش را نکندی که زره اش سه هزار می ارزید و مانند آن در میان عرب پیدا نمی شد. پاسخ داد: شرمم آمد که لختش کنم. وقتی که خواهر عمرو بن عبدودّ به بالای سر جنازه برادرش رسید و او را با لباس های گران بهایش دید، بی اختیار گفت: «ما قَتَلَهُ اِلاّ کفْوٌ کریمٌ / قاتل برادرم همآوردِ بزرگواری بوده است.» و پرسید که برادرم را چه کسی کشته است؟ پاسخ دادند: علی بن ابی طالب. خواهر عمرو بن عبدودّ تا نام علی علیه السلام شنید با افتخار گفت: «قاتله کفْوٌ کریمٌ / قاتل برادرم همآورد بزرگواریست.» و اضافه کرد: برادرم خود همیشه آرزو می کرد، روزی که بالاخره کشته می شود به دست مرد کریمی کشته شود، و سپس در رثای برادر مقتولش مرثیه ای سرود به این ترتیب: لو کانَ قاتلُ عَمروٍ غیر قاتِله * لکنتُ اَبکی علیه آخرَ الابدی لکنَّ قاتلَه مَن لایعابُ به * مَن کانَ یدعی قدیما بیضةَ البلدی - اگر قاتل برادرم غیر از علی بود، تا ابد برایش می گریستم، ولی قاتل برادرم مردی است که بر او عیبی نیست و کسی است که از قدیم، بزرگ مرد شهر و ماه مکه خوانده شده است. افزون بر این مرثیه، خواهر عمرو بن عبدودّ مرثیه بلند دیگری نیز دارد که در آن بیش از آن که در مرگ برادرش بنالد، به قاتل برادرش - یعنی حضرت علی علیه السلام - می بالد و فتوّت و جوانمردی مولا علی علیه السلام را می ستاید. جوانمرد اگر راست خواهی ولیست * کرم، پیشه شاه مردان علیست 📚شیخ مفید، الارشاد 1 / 107 - 109؛ ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه 1 / 20؛ غروی یوسفی، موسوعة التاریخ 2 / 496 @Sibtayn
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همه ایمان داستان نبرد امیرالمومنین علی علیه السلام و عمر بن عبد ود در جنگ خندق به صورت انیمیشن @Sibtayn
غضب الهی و سلب توفیقِ در کنار اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم بودن ┄═๑◌‌◇◌‌๑═┄ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفَرَجِ قَالَ: کَتَبَ إِلَیَّ أَبُو جَعْفَرٍ (صلوات الله علیه) إِذَا غَضِبَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عَلَی خَلْقِهِ نَحَّانَا عَنْ جِوَارِهِمْ. محمد بن فرج گويد: امام باقر (صلوات الله عليه) به من نوشت: زمانی كه خداى تبارک و تعالى بر خلقش خشم كند، ما را از مجاورت آنها دور كند. 📚الکافی ج 1 ص 343 ح 31 ⇠علامه مجلسی رحمة الله علیه ذیل این روایت می نویسد: و یدل على أن غيبة الإمام عليه‌السلام غضب على أكثر الخلق. این روایت دلالت می کند که غیبت امام عصر عجل الله فرجه، نشانه غضب خدا بر بیشتر مردم است. 📕مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ج 4 ص 61
👌 برتری حضرت فاطمه علیهاالسلام از حضرت مریم علیهاالسلام از دیدگاه سیوطی 💠 محمدبن عمر سفیری شافعی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد: 🔸
و هل مريم أفضل أم فاطمة؟ قال شيخنا العلامة جلال الدين السيوطي: لم يتعرض أحد للتفضيل بين مريم و فاطمة، والذي نختاره بمقتضى الأدلة تفضيل فاطمة عليها.

⁉️ آیا مریم علیهاالسلام با فضیلت‌تر است یا فاطمه سلام‌الله‌علیها؟ 👈 استاد ما علامه جلال‌الدین سیوطی گفته است: کسی در این‌باره بحث نکرده است، اما به اعتقاد من بر اساس مقتضای ادله، فاطمه از او (مریم علیهاالسلام) با فضیلت‌تر است. 📚 المجالس الوعظية فی شرح أحاديث خيرالبرية، ج۱، ص۱۶۳. @Sibtayn
انگشتر انداختنی که سنّتِ قوم لوط هست ▪️الحسن بن علي بن شعبة في ( تحف العقول ) عن النبي صلى‌ الله‌ عليه‌ و آله أنّه قال : يا علي ، لا تختّم في السبّابة و الوسطى فإنه كان يتختّم قوم لوط فيهما ، ولا تعر الخنصر. 🔸فرمودند : یا علی ! انگشتر در انگشت وسط و اشاره قرار نده که قوم لوط انگشتر را در این دو انگشت قرار می دادند و انگشت کوچک را خالی از انگشتر نگذار . 📚وسائل الشیعة، جلد۵ صفحه ۹۷ @Sibtayn
♨️چهره ملائکه از نظر اهل تسنن ✍️حاکم نیشابوری عالم بزرگ اهل سنت عُمَری روایت کرده است که : ❌ملائکه در هیئت بزهای کوهی هستند که مابین سم آن ها و زانویشان مسیر شصت و سه سال و یا شصت و پنج سال است!!! 👈حاکم نیشابوری در ادامه می‌گوید: 📝 هذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ ✅این حدیث بنا بر شرایط مسلم صحیح است ولی او در کتابش نیاورده. 👈 ذهبی عالم بزرگ اهل سنت عُمَری نیز می‌گوید: 📝۳۴۲۹- على شرط مسلم. ✅حدیث بنا بر شرایط مسلم صحیح است. 📚 المستدرك علی الصحيحين ، تألیف حاکم نیشابوری به همراه تعلیقات ذهبی، جلد ۲، صفحه ۴۱۰ ✍️ پی نوشت: خزعبلات عُمَریه تمامی ندارد، بز کوهی نقش بزرگی در مکتب سقیفه دارد !!! 🔚 جالب است بدانید در مکاتب شیطان پرستی نیز آنان ملائکه را به شکل بز می‌دانند و از آنجایی که شیطان را فرشته می‌دانند او را به شکل بز به تصویر می‌کشند. @Sibtayn
نبی اکرم صلی علی الله علیه وآله خداوند متعال برای برادرم، علی بن ابی طالب، فضائلی قرار داده که جز خدا نمی‌تواند آنها را شمارش کند؛ هرکس یکی از فضائل او را در جایی بنویسد، تا زمانی که نشانه‌ای از آن نوشته به جا بماند، ملائکه برایش استغفار می کنند؛ هر کس به فضیلتی از فضائل علی گوش دهد، خداوند گناهانی را که او با گوش خود مرتکب شده، می‌بخشد؛ و هر کس به نوشته‌ای بنگرد که فضائل علی در او نوشته شده است،خداوند گناهانی را که بیننده آن فضیلت با چشمانش مرتکب شده می‌بخشد. 📚بحار؛ ج۳۸،ص۱۹۶ @Sibtayn
امام صادق عليه‏ السلام : ✳️بِرُّوا آباءَكُمْ يَبِرَّكُمْ اَبْناؤُكُمْ وَ عِفُّوا عَنْ نِساءِ النّاسِ تَعِفَّ نِساؤُكُمْ؛ ✳️به پدر و مادر خود نيكى كنيد تا فرزندانتان به شما نيكى كنند و به زنان مردم عفّت ورزيد تا زنانتان عفّت ورزند. 📚کافی(ط-الاسلامیه) ج5 ، ص554 📚من لایحضرالفقیه ج4 ، ص21 @Sibtayn
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتاوای عجیب و خنده دار علمای اهل تسنن زایمان طبیعی در بیمارستان حرام است @Sibtayn
بهترین راه برای دور کردن شیطان ✳️پيامبر صلی الله‏ عليه ‏و ‏آله : ✳️ا لا اُخْبِرُكُمْ بِشَىْ‏ءٍ اِنْ اَنـْتُمْ فَعَلْتُموهُ تَباعَدَ الشَّيْطانُ مِنْـكُمْ كَما تَباعَدَ الْمَشْرِقُ مِنَ الْمَغْرِبِ؟ قالوا: بَلى، قالَ: ◽️الصَّوْمُ يُسَوِّدُ وَجْهَهُ ◽️و الصَّدَقَةُ تَـكْسِرُ ظَهْرَهُ ◽️و الْحُبُّ فِى اللّه‏ِ وَ الْمُوازَرَةُ عَلَى الْعَمَلِ الصّالِحِ يَقْطَعُ دابِرَهُ ◽️ و الاِسْتِغْفارُ يَقْطَعُ وَ تينَهُ ؛ ✳️آيا شما را از چيزى خبر ندهم كه اگر به آن عمل كنيد، شيطان از شما دور شود، چندان كه مشرق از مغرب دور است؟ عرض كردند: چرا. فرمودند: ◽️روزه روى شيطان را سياه مى‏ كند، ◽️ صدقه پشت او را مى ‏شكند، ◽️ دوست داشتن براى خدا و هميارى در كار نيك، ريشه او را مى ‏كند ◽️و استغفار شاه رگش را مى ‏زند. 📚کافی(ط-الاسلامیه) ج 4 ، ص 62 ، ح 2 @Sibtayn
🔹 سید بن طاووس روایت کرده است: از جابر جعفی نقل شده است که حضرت امام باقر علیه‌السلام فرمودند: 🔰 اگر مردم می‌دانستند از چه زمانی علی علیه السلام خوانده شد، هرگز ولایتش را انکار نمی‌کردند. ⁉️ جابر پرسید:
خدا به شما رحمت عنایت کند، علی علیه‌السلام از چه زمانی امیرالمومنین خوانده شد؟

✅ حضرت پاسخ دادند: 👈 پروردگار عزیز و جلیل علی علیه‌السلام را امیرالمومنین خواند از زمانی که در عالم ذر از صلب فرزندان حضرت آدم، ذریه آن‌ها را بر گرفت و آن‌ها را گواه بر خویشتن ساخت و فرمود: آیا من پرودگار شما نیستم؟ و محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله رسول من و علی علیه‌السلام امیر المومنین؟ 📚اليقين ويتلوه التحصين، صفحه ۲۲۲ 📙تفسير فرات الكوفي ج : 1 ص: 147 @sibtayn
(حذيفه بن يمان از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم نقل مي كند كه حضرت فرمودند: اگر مردم مي دانستند [حضرت] علي [عليه السلام ] چه زماني به لقب امير المؤمنين ناميده شد، ديگر فضل او را انكار نمي كردند. او به اين لقب ناميده شد در حالي كه [حضرت] آدم بين روح و جسد بود و خداوند فرمود: و به ياد آور زماني را كه پروردگارت از بني آدم عهد و پيمان گرفت و آنها را بر اين پيمان گواه قرار داد كه آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: آري! و ملائكه نيز گفتند: آري! و خداوند تبارك و تعالي فرمود: من پروردگار شما و محمد پيامبرتان و علي امير و سر پرستتان). «عن حذيفة بن اليمان، قال: قال رسول الله صلي الله عليه [وآله] وسلم: لو يعلم الناس متي سمي علي أميرالمؤمنين ما أنكروا فضله: سمي أمير المؤمنين وآدم بين الروح والجسد ، قال تعالي: (وإذ أخذ ربك من بني آدم من ظهورهم ذريتهم وأشهدهم علي أنفسهم ألست بربكم قالوا بلي شهدنا أن تقولوا) قالت الملائكة: بلي. فقال تبارك وتعالي: أنا ربكم ومحمد نبيكم وعلي أميركم». 📖ر. ك . فردوس الأخبار، شيرويه ديلمي (509 هق)، ج 3، ص399 ـ ينابيع الموده، قندوزي، ج 2 ، ص 248 . @sibtayn
چرا بعضی حاجات بر آورده نمی شود؟ 🔸امیرالمومنین علیه السلام در نامه اش به فرزندش امام حسن علیه السلام می فرماید: بدان كه كسى كه حقيقت گنجينه هاى دنيا و آخرت در دست اوست به تو اجازه داده كه او را بخوانی (دعا کنی) و خود اجابت تو را بر عهده گرفته است و به تو امر کرده كه از او بخواهى تا عطايت كند و او مهربان است ..... پس در خواهش اصرار كن تا در رحمت به رويت گشوده شود براى آن كه به تو اجازه خواهش كردن داده و هر زمان خواستى درهاى گنجينه هايش را به دعا بگشاى و پافشارى نماى و اگر در اجابت خواسته تو دير كرد، نوميد مشو؛ زيرا بخشش به اندازه درخواست است و بسا كه در اجابت درخواست تو درنگ نمايد تا درخواست را طولانى كنى و از بخشش بيشتر او برخوردار شوى و چه بسا چيزى خواهى و به تو ندهد ولى بهتر از آن را در اين جهان يا در آن جهان به تو عنايت فرمايد؛ يا صلاح تو در آن بوده كه آن را از تو دريغ دارد؛ چه بسا چيزى از خدا طلبى كه اگر به تو ارزانى نمايد مايه تباهى دين تو گردد؛ پس همواره از خداوند چيزى بخواه كه نيكى آن برايت پايدار ماند و رنج و مشقت آن از تو دور باشد. 📗تحف العقول، النص/ص75 📗بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏74/ص223 @sibtayn
چگونه دعای قنوتمان مستجاب می شود ؟ مستحب است در نماز در رکعت اول سوره حمد و سوره قدر (انا انزلناه ) خوانده شود و در رکعت دوم سوره حمد و توحید ( قل هو الله احد) زیرا انا انزلناه سوره پیامبر و اهل بیتش صلوات الله علیهم اجمعین است و نمازگزار ایشان را وسیله ای به سوی پروردگار قرار می دهد چرا که به واسطه ایشان به معرفت الهی می رسد و در رکعت دوم سوره توحید می خواند چرا که دعا به واسطه ان مستجاب می شود و بر اثر ان قنوت مستجاب می شود . يُسْتَحَبُّ أَنْ يَقْرَأَ فِي اَلْأُولَى اَلْحَمْدَ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ فِي اَلثَّانِيَةِ اَلْحَمْدَ وَ قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ لِأَنَّ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ سُورَةُ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ فَيَجْعَلُهُمْ اَلْمُصَلِّي وَسِيلَةً إِلَى اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ لِأَنَّهُ بِهِمْ وَصَلَ إِلَى مَعْرِفَةِ اَللَّهِ تَعَالَى وَ يَقْرَأُ فِي الثَّانِيَةِ سُورَةَ التَّوْحِيدِ لِأَنَّ الدُّعَاءَ عَلَى أَثَرِهِ مُسْتَجَابٌ وَ عَلَى أَثَرِهِ القُنُوتُ. 📗الوافي ج۸ ص۸۵۷ @sibtayn
🩸شرحِ مصیبتِ بیرون‌کشاندنِ إمام صادق علیه‌السلام از خانه و دواندنِ آن حضرت در پیِ مرکب... محمد بن ربیع گوید: 🥀 منصور دوانیقی به پدرم گفت: سراغ جعفربن‌محمد علیهماالسلام برو و بدون اجازه وارد خانه‌اش شو و او را در همان حالي که هست برایم بیاور. 🥀 پدرم مرا که در میان برادرانم به قساوت و سخت‌دلی شهرت داشتم، صدا کرد و گفت: برو سراغ جعفر بن محمد علیهماالسلام و از دیوار خانه بالا برو و لازم نیست در خانه را به صدا درآوری تا او خود را آماده کند و وضعش را عوض کند، بلکه به یکباره بر او وارد بشو و او را در همان حالتی که هست، بیاور! 🥀 او گوید: من برای انجام این مأموریت راه افتادم. فقط کمی از شب مانده بود. 📋 فَأَمَرْتُ بِنَصْبِ السَّلَالِیمِ وَ تَسَلَّقْتُ عَلَیْهِ الْحَائِطَ فَنَزَلْتُ عَلَیْهِ دَارَهُ فَوَجَدْتُهُ قَائِماً یُصَلِّی وَ عَلَیْهِ قَمِیصٌ وَ مِنْدِیلٌ قَدِ ائْتَزَرَ بِهِ ▪️دستور دادم؛ نردبانی را گذاشتند و از دیوار بالا رفتم. امام را در حال نماز دیدم که پیراهنی به تن و قطیفه‌ای به دور کمر داشت. 🥀 تا سلام نماز را گفت، گفتم: به دستور امیر حرکت کن. امام علیه‌السلام فرمود: 📋 دَعْنِی أَدْعُو وَ أَلْبَسُ ثِیَابِی ▪️بگذار دعایم را بخوانم و لباسم (عبا و عمامه) را به تن کنم. 🥀 گفتم: نه، امکان ندارد. امام علیه‌السلام فرمود: بگذار تنم را بشویم و تجدید وضو کنم. گفتم : نه؛ نمی‌شود؛ معطل نکن ! نباید و نمی‌گذارم وضع سر و صورتت را عوض نمائی! 📋 فَأَخْرَجْتُهُ حَافِیاً حَاسِراً فِی قَمِیصِهِ وَ مِنْدِیلِهِ ▪️پس او را با همان پیراهن و قطیفه با پای برهنه و بدون کفش و در حال خستگی حرکت دادم. 📋 فَلَمَّا مَضَی بَعْضُ الطَّرِیقِ ضَعُفَ الشَّیْخُ فَرَحِمْتُهُ ▪️چون مقداری راه آمدیم، نفسش به شماره افتاد و توان دویدن نداشت... دلم به رحم آمد و او را سوار بر اَستر کردم. 📚مُهج الدعوات، ص۱۹۴ 📚بحار الانوار ج٩١ ص٢٨٩ ✍ آه یا امام صادق ... کاش آن نانجیبانی که عمّه‌های شما را دنبال مرکب می‌دواندند، اندکی هم رحم داشتند... چگونه گریه کنیم بر آن مصیبتی که مقاتل نوشته‌اند: 📜 ...اَتَوهُم بِحِبالٍ فَرَبَقُوهُم بِهٰا ▪️تمام اُسرا را در حالی‌که با یک طناب به هم بسته بودند، به سمت کاخ یزید لعین می‌بردند. 📜 فكانَ الحَبلُ في عُنُقِ زَين‌ِالعابدينَ اليٰ زينب‌ و ا‌مّ‌کلثوم و باقي بَناتِ رسولِ الله ▪️یک سر طناب را بر گردن إمام سجاد علیه‌السلام انداخته بودند و سر دیگر طناب را به زینب کبری و حضرت امّ‌کلثوم علیهماالسلام و دیگر دختران رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بسته بودند و آنها را می‌کشاندند. 📜 و كُلّمٰا قَصَروا عَنِ المَشيِ ض‍َرَبُوهُم ▪️و هرگاه که این زنان و بچه‌ها، توانِ راه‌رفتن نداشتند، آن‌ها را کتک می‌زدند. 📚مقتل الحسین علیه‌السلام،مقرّم، ص۳۱۱ ✍ آسمان است و زمین دور سرش می‌گردد آفتاب است و قمر خاک درش می‌گردد این قد و قامت افتاده درخت طوبی است این محاسن به خدا آبروی دین خداست این حرم خانه‌ی زهراست مسوزانیدش این حسینیه‌ی دنیاست مسوزانیدش شعله پشت حرم فاطمه زاده نبرید پسر فاطمه را پای پیاده نبرید آی مردم بگذارید عبا بردارد پیرمرد است و خمیده است عصا بردارد ببریدش ، ببرید از وسط مردم نه هر چه خواهید بیارید ولی هیزم نه بگذارید لبش یاد پیمبر بکند وسط شعله کمی مادر مادر بکند از مسیری ببریدش که تماشا نشود چشمی از این در و همسایه به او وا نشود اصلاً این مرد مگر پای دویدن دارد ؟ پیرمردی که خمیده است کشیدن دارد ؟! شعله‌ی تازه به چشمان غمینش نزنید آسمان است و در این کوچه زمینش نزنید شاید این کوچه همان کوچه ی زهرا باشد شاید آن کوچه ی باریک همین جا باشد شاید این کوچه همان جاست که زهرا اُفتاد گر چه هم دست به دیوار شد اما اُفتاد این قبیله همگی بوی پیمبر دارند در حسینیه‌ی خود روضه‌ی مادر دارند @maghaatel
🔴امام صادق سلام الله علیه فرمود: لَوْ أَنَّ مَرِيضاً مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ يَعْرِفُ حَقَّ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ حُرْمَتَهُ وَ وَلاَيَتَهُ أَخَذَ مِنْ طِينِ قَبْرِهِ مِثْلَ رَأْسِ أَنْمُلَةٍ كَانَ لَهُ دَوَاءً مریضی که از مومنین است و حق و حرمت و ولایت امام حسین سلام الله علیه را می شناسد، اگر از خاک قبر حضرت به اندازه سر انگشت استفاده کند برای او دوا خواهد بود. 📚وسائل الشیعة ج ۱۴، ص ۵۳۰ @sibtayn
اولین قدم برای رسول خدا(صلی الله علیه و اله ) می فرمایند: «مَن أحبَّ أن يُستجابَ دعاءُهُ فَليطيِّبْ مطعَمَهُ و مكسَبَهُ» اگر كسي دوست دارد كه دعايش مستجاب شود، پس بايد كسب و روزيش را پاك گرداند. 📚بحارالانوار، ج 93، ص 372 از امام صادق (علیه السلام) نقل است که فرمودند: «انّ اللهَ لا يرفَعُ دعاءَ عبدٍ و في بطنِهِ حرامٌ أو عندَهُ مظلمةٌ لأحدٍ من خلقِهِ» بدرستي كه دعاي بنده اي كه حرام خورده و يا حقّي از مردم بر گردن اوست، مورد استجابت پروردگار واقع نمي شود. 📚بحار الانوار، ج 93، ص 321 در این باره پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) در روایت بسیار زیبا و هشدارباشى مى فرماید: «اَطِبْ کَسْبَکَ تُسْتَجابُ دَعْوَتُکَ; فَاِنَّ الرَّجُلَ یَرْفَعُ اِلى فیهِ حَراماً فَما تُسْتَجابُ لَهُ دَعْوَةٌ اَرْبَعینَ یَوْماً»; کسب و درآمدت را پاک کن تا دعاهایت مستجاب شود; زیرا یک لقمه حرام باعث مى شود که دعا تا چهل روز مستجاب نشود. @sibtayn
وای از قطع رحم امير المؤمنين عليه السّلام در خطبۀ خود فرمود: از گناهانى به خدا پناه برم كه زود نابود كنند، 🔸عبد اللّه بن كوّاء خدمت آن حضرت برخاست و گفت : يا امير المؤمنين ! آيا گناهانى هستند كه زود نابود كنند؟ 🔹فرمود: آرى،واى بر تو،آن قطع رحم است، به راستى كه خاندانى باهم باشند و به هم كمك كنند و با اينكه بدكارند خداوند به آنها روزى مى‌دهد، و خاندانى كه از هم جدا هستند و با يكديگر قطع رحم مى‌كنند و خداوند آن‌ها را از لطف خود محروم مى‌سازد با اينكه پرهيزكارند. *** قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي خُطْبَتِهِ : 🔹أعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ اَلذُّنُوبِ اَلَّتِي تُعَجِّلُ اَلْفَنَاءَ 🔸فقَامَ إِلَيْهِ عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ اَلْكَوَّاءِ اَلْيَشْكُرِيُّ فَقَالَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ أَ وَ تَكُونُ ذُنُوبٌ تُعَجِّلُ اَلْفَنَاءَ 🔹فقَالَ نَعَمْ وَيْلَكَ قَطِيعَةُ اَلرَّحِمِ إِنَّ أَهْلَ اَلْبَيْتِ لَيَجْتَمِعُونَ وَ يَتَوَاسَوْنَ وَ هُمْ فَجَرَةٌ فَيَرْزُقُهُمُ اَللَّهُ وَ إِنَّ أَهْلَ اَلْبَيْتِ لَيَتَفَرَّقُونَ وَ يَقْطَعُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً فَيَحْرِمُهُمُ اَللَّهُ وَ هُمْ أَتْقِيَاءُ . 📚الکافي ج۲ ص۳۴۷ @sibtayn
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله در خانه عایشه دفن شده است ؟ حجت الاسلام جباری @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جایگاه معلم و اهمیت انتخاب استاد خوب حضرت ایت الله وحید خراسانی دامت برکاته داستان پسر یزید ملعون که به واسطه معلم خوب از ضلالت ابدی رهایی یافت @sibtayn
معلمی كه زنده به گور شد آورده‌اند پس از مرگ يزيد بن معاويه، فرزندش معاويه بر فراز منبر رفت و با بيان غاصب بودن جد و پدر خويش، به ذكر فضائل اميرالمؤمنين عليه السلام پرداخته و ايشان را شايسته‌ترين فرد امت برای تصدی مقام خلافت پس از پيامبر صلی الله عليه وآله شمرد و غصب حق ايشان را گوشزد نمود، سپس گريست و از خلافت كناره گرفت . در اين هنگام امويان تاب نياورده و به معلم او (عمر المقصوص يا عمرو المقصوص) حمله ور شدند و او را مقصر اين رويداد دانسته و با اتهام اينكه «ابن المقصوص» محبت اميرالمؤمنين و فرزندان طاهرش عليهم السلام را در دل معاوية بن يزيد نهادينه ساخته، او را زنده زنده در خاک جای دادند. 📖حياة الحيوان الكبري نویسنده: الدميري جلد : 1 صفحه : 94 @sibtayn