eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
✅اقتدا به امیرالمؤمنین علی علیه السّلام در دین عامل هدایت به اعتراف مخالفین ✍️فخر رازی عالم و مفسر بزرگ اهل تسنن در تفسیرش می نویسد : 🔸 «وَمَنِ اقْتَدَى فِی دِینِهِ بِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَقَدِ اهْتَدَى، وَالدَّلِیلُ عَلَیْهِ قَوْلُهُ عَلَیْهِ السَّلَامُ: اللَّهُمَّ أَدِرِ الْحَقَّ مَعَ عَلِیٍّ حَیْثُ دَارَ» 🔹 «هر کس در دینش به علی بن ابی طالب (علیه السّلام ) اقتدا کند، براستی که هدایت شده است، دلیل بر این مطلب این سخن رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است که فرمود: خدایا حق را بر مدار علی (علیه السّلام ) بگردان، هر کجا که باشد.» 📚تفسیر الفخر الرّازي، جلد ١، صحفه ٢١٠،ط دار الفکر @sibtayn
آیا می دانید یهودیان اولین بار لقب فاروق را برای عمر انتخاب کردند ؟ عَنْ صَالِحِ بْنِ كَيْسَانَ قَالَ: قَالَ ابْنُ شِهَابٍ: بَلَغَنَا أَنَّ أَهْلَ الْكِتَابِ، كَانُوا أَوَّلَ مَنْ قَالَ لِعُمَرَ الْفَارُوقَ، وَكَانَ الْمُسْلِمُونَ يُؤْثِرُونَ ذَلِكَ مِنْ قَوْلِهِمْ، وَلَمْ يَبْلُغْنَا أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ذَكَرَ مِنْ ذَلِكَ شَيْئًا ابن شهاب گوید : این گونه به ما رسیده است که یهودیان نخستین کسانی بودند که به عمر لقب فاروق دادند و مسلمانان از سخن آن‌ها تبعیت کرده و این لقب را در باره عمر استعمال کردند و از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم هیچ مطلبی در این باره به ما نرسیده است. 📚تاریخ طبری ، جلد ۲ ، صفحه ۵۶۲ . ناشر : دار الکتب العلمیة - بیروت ➖تاریخ مدینه دمشق ، جلد ۴۴ ، صفحه ۵۱ . ناشر : دار الفکر - بیروت لبنان ➖الطبقات الکبیر ( الطبقات الکبری ) - چاپ مکتبة الخانجی بالقاهرة - جلد ۳ - کتاب فی البدریین من المهاجرین و الانصار - باب اسلام عمر - صفحه ۲۵۰ ➖تاريخ المدينة نویسنده : ابن شبة جلد : 2 صفحه : 662 @Sibtayn
مَثَل آب دريا 🌹 عليه السلام فرمودند: مَثَلُ الدُّنيا كَمَثَلِ ماءِ البَحرِ ؛ كُلَّما شَرِبَ مِنهُ العَطشانُ ازدادَ عَطَشا حَتّى يَقتُلَهُ حكايت دنيا، حكايت آب درياست كه هرچه تشنه از آن بيشتر بنوشد ، تشنه تر مى شود تا سرانجام ، او را بكُشد. 📚اصول کافی جلد ۲ صفحه ۱۳۶ @Sibtayn
صلوات با فضیلت ترین اعمال حاجیان عنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ نُعَیْمٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) إِنِّی دَخَلْتُ الْبَیْتَ فَلَمْ یَحْضُرْنِی شَیْ ءٌ مِنَ الدُّعَاءِ إِلَّا الصَّلَاةَ عَلَی النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ (صلوات الله علیه) لَمْ یَخْرُجْ أَحَدٌ بِأَفْضَلَ مِمَّا خَرَجْتَ عبد السلام بن نعیم گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم وارد خانه خدا شدم و هیچ دعایی جز صلوات بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) به یادم نیامد حضرت فرمود: هیچ کسی کاری بهتر از کار تو در آنجا انجام نداده است 📚بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث ج 91 ص 57 ح 34 - (باب) * * (فضل الصلاة على النبي وآله صلى الله عليهم أجمعين) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم والعَنْ اعدائَهمْ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسلمانان از همه جهان عقبتر هستند و چطور همه مسلمانان تا این حد باید عقب افتاده باشند ؟ مسلمانان به هیچ وجه عقب افتاده نیستند قرون رنسانس علمی مسلمین قرون طلایی بشریت بوده و از همان علم مسلمانان جهان بهره مند شده است .بسیاری از،یافته های علمی جهان مدیون مسلمانان است ابن هیثم پدر علم فیزیک و عینک و اپتیک هست ،جابر ابن حیان پدر علم شیمی شاگرد امام‌ جعفر صادق علیه السلام بود، رازی کاشف الکل ،از ابن سینا نگم که همه دنیا میشناسدش و هنوز دانشگاههای دنیا اویسینا (ابن سینا ) را به یاد دارند وبرایش بزرگداشت میگیرند . اما علت عقب انگه داشته شدن مسلمین : ۱_سیاست های جهانخواری براساس تملک بر منابع نفت ،گاز و معادن کشورهای افریقایی و خاور میانه هست که مسلمین در همین منطقه زندگی میکنند . ۲_تربیت دولت های وابسته به کمپانی های استعمار گر در کشورهای اسلامی و افریقایی تا خط مشی استعمار گران را طی کنند . ۳_غارت منابع مسلمین به هرنحو ممکن پس مسلمین عقب افتاده نیستند
سفارش امام صادق علیه السلام به ثروتمندان نسبت به فقرای شیعه 🔸عنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ وَ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالاَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : مَيَاسِيرُ شِيعَتِنَا أُمَنَاؤُنَا عَلَى مَحَاوِيجِهِمْ فَاحْفَظُونَا فِيهِمْ يَحْفَظْكُمُ اَللَّهُ 📔الکافی ج ۲ ص ۲۶۵ امام صادق عليه السّلام فرمود: توانگران شيعۀ ما،امين ما هستند بر محتاجان آنها،رعايت ما را نسبت به آنها بكنيد تا خداوند شما را رعايت كند. توضيح: بايد دانست كه همه اموال از آن امام است كه خود آنها به شيعيان اجازه تصرف را داده‌اند و اين اجازه منوط‍‌ است به رعايت حقوق مستمندان و چون امام در زمان تقيه و غيبت،امكان تصرف در آن نداشته‌اند به توانگران دستور داده‌اند كه شما امين ما هستيد و بايد حقوق فقراء را رعايت كنيد و حقشان كه در اموال شماست به آن‌ها برگردانيد. اصول کافی / ترجمه آیت اللهی ; ج ۳ ص ۷۱۹ @Sibtayn
در تذكره، سبط ابن جوزى روايت كرده از احمد بن خصيب ، گفت: «من منشى سيّده مادر متوكّل بودم. پس روزى خادمى نزد من آمد از جانب سيّده و با او بود كيسه‌اى كه در آن هزار اشرفى بود. گفت: سيّده مى‌گويد اين وجه را تقسيم كن ميان مستحقّين كه از پاكيزه‌ترين مال‌هاى من است و بنويس براى من نام اشخاصى را كه به آن‌ها مى‌دهى تا آن‌كه مِن‌بعد هم، آن‌چه از اين اموال به دست من آيد، تقسيم به آن‌ها بنمايم. ابن‌خصيب گفت: آمدم و از رفقاى خود مستحقّين را پرسيدم و نام آن‌ها را نوشتم و سيصد اشرفى بين آن‌ها تقسيم نمودم و بقيّه هزاراشرفى نزد من باقى ماند. نصف شب صداى درب خانه بلند شد. پرسيدم كيست؟ گفت: فلان مرد علوى هستم؛ و او در همسايگى من بود. رخصت دادم، داخل شد. پرسيدم: چه كار دارى؟ گفت: گرسنه‌ام. يك اشرفى به وى دادم. شكر كرد مرا و رفت. زوجه‌ام گفت: كه بود اين مرد كه اين وقت از شب آمد؟ گفتم: فلان مرد علوى كه همسايه ما بود و اظهار گرسنگى كرد، به او يك اشرفى دادم. زوجه‌ام گريه كرد و گفت: آيا حيا نكردى كه مثل چنين مردى روى به تو آورد و تو به او يك اشرفى دادى و حال آن‌كه مى‌دانى استحقاق او را. برخيز آنچه نزد تو از آن اشرفى‌ها باقى مانده، بده به آن مرد علوى. سخن آن زن به قلب من اثر كرد. برخاستم و عقبش رفتم و كيسه اشرفى را بالتمام به او دادم. چون به خانه برگشتم، پشيمان شدم كه اگر اين خبر به متوكّل برسد، از عداوتى كه او به علويّين دارد، مرا به قتل مى‌رساند. زوجه‌ام به من گفت: مترس و توكّل كن به خدا و پناه ببر به جدّ علويّين. در اين سخن بوديم كه درِ خانه را زدند و مشعل‌ها و چراغ‌ها به دست غلام‌ها ظاهر شد و گفتند سيّده تو را مى‌طلبد. پس ترسان برخاستم و روانه شدم. چون اندكى راه رفتم، رسولان در پى يكديگر مى‌رسيدند تا مرا واداشتند پشت پرده سيّده. خادم به من گفت: سيّده پشت پرده است. پس شنيدم كه صداى گريه سيّده بلند است. گفت: اى احمد! خدا به تو و زوجه‌ات جزاى خير بدهد. در اين ساعت خوابيده بودم. پيغمبر(ص) نزد من آمد و فرمود: خداوند تو را جزاى خير بدهد و به زوجه احمد بن خصيب. معنى اين كلام چه چيز است؟ قضيّه را براى او نقل كردم و او گريه مى‌كرد. پس فرستاد غلامانش را، اشرفى‌ها و جام‌هايى آوردند و گفت: اين براى آن مرد علوى و اين براى زوجه‌ات؛ و آنچه آوردند معادل صدهزار درهم بود. آن‌ها را گرفتم و آمدم درب خانه علوى را كوبيدم. از اندرون خانه صدايش بلند شد كه بده آنچه با تو هست اى احمد! و بيرون آمد و گريه مى‌كرد. از سبب گريه‌اش پرسيدم، گفت: چون به منزل خود آمدم، زوجه‌ام پرسيد كه آيا چه كردى؟ آگاهش كردم. گفت: برخيز دو ركعت نماز بخوانيم و در حقّ سيّده و احمد بن خصيب و زوجه‌اش دعا كنيم. پس نماز خوانديم و دعا كرده، خوابيديم. پس رسول خدا(ص) را در خواب ديدم كه فرمود: شكر ايشان به‌جا آوردم در باب احسانى كه به تو كردند. در اين ساعت براى تو چيزى مى‌آورند، قبول كن او را.» انتهى. 📚منتخب التواریخ : ج 5 ص 250 📗 تذكرة الخواص (سبط بن الجوزي) ، ج : 1 ، ص : 331 @Sibtayn
✅ثواب ذکر عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَنْ قَالَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ كَمَا هُوَ أَهْلُهُ فَقَدْ شَغَلَ كُتَّابَ اَلسَّمَاوَاتِ فَيَقُولُونَ اَللَّهُمَّ لاَ نَعْلَمُ اَلْغَيْبَ فَيَقُولُ اَللَّهُ اُكْتُبُوهَا كَمَا قَالَهَا عَبْدِي وَ عَلَيَّ ثَوَابُهَا . ✍️از حضرت صادق-عليه السّلام-روايت شده است كه رسول خدا-صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم-فرمود: «هر كس بگويد:الحمد للّٰه كما هو اهله(يعنى آن گونه ستايشى مخصوص خداست كه او سزاوار آن است)،نويسندگان آسمانى را از نوشتن بازداشته،مى‌گويند:خدايا!ما كه غيب نمى‌دانيم،خداوند متعال مى‌فرمايد: همان گونه كه بنده‌ام گفته بنويسيد،من خودم پاداشش را بر عهده مى‌گيرم». 📚عدة الداعي و نجاح الساعي/ج۱/ص۲۶۰ @Sibtayn
از اسامی قرآنی امیرمؤمنان‌علیه السلام، نور است. «فَالَّذِینَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» 📚 سوره اعراف، آیه 157 «پس کسانی که به او ایمان آوردند، و حمایت و یاری‌اش کردند، و از نوری که با او نازل شده پیروی نمودند، آنان رستگارانند». ابوبصیر می‌گوید: امام باقرعلیه السلام در مورد آیه شریفه فرمود: «اَلنُّورُ هُوَ عَلِی‌علیه السلام» 📚بحارالانوار، ج 35، ص 404 «مراد از نور، علی‌علیه السلام است». @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در نا امیدی بسی امید است امیدوار کننده ترین ایه قران دکتر رفیعی @Sibtayn
🔴 مجازات دروغ بستن به خدا، پیامبر و ائمه و جعل حدیث... چه كسى ستمكارتر است از آن كس كه بر خدا دروغ مى‌بندد، يا آيات او را تكذيب مى‌كند؟! مسلماً مجرمان رستگار نخواهند شد! (یونس/۱۷) 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «دروغ بستن بر خداوند عزوجل، پیامبر و امامان گناه کبیره است.» رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: «هر کس سخنی را که نگفته‌ام به من نسبت دهد، حتما در قعر جهنم جای خواهد گرفت.» عَنْ أَبِي خَدِيجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ «الْكَذِبُ عَلَى اللَّهِ وَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَوْصِيَاءِ مِنَ الْكَبَائِرِ وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ مَنْ قَالَ عَلَيَّ مَا لَمْ أَقَلُّهُ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ.» 📗ثواب الاعمال، صفحه ۳۱۶ @Sibtayn
🔰 حضرت امام رضا علیه‌السلام به یونس بن عبدالرحمن فرمودند: 👌 ای یونس! وقتی امام تو از تو راضی باشد، تو را چه باک که مردم درباره تو چه می گویند... ✅ ای یونس! اگر در دست تو طلا باشد و مردم تصور کنند که کلوخ (یا سنگ و خاک و پشکل) است، آيا قضاوت مردم، ارزش طلا را مى‌کاهد؟ 🔹 عرضه داشت: خير. ❇️ حضرت رضا علیه‌السلام فرمود:
⁉️ اگر در دست تو، کلوخی باشد و مردم بگويند که در دست تو طلا است، آيا داوري مردم به آنچه که در دست توست، قيمت مي‌دهد
؟ 🔸 گفت: خير. ▫️ حضرت فرمود: يونس! اگر امام عصر تو از تو راضى بود و تمام دنيا با تو بد باشد، نبايد تأثيری در روحيه تو بگذارد. چون قضاوت مردم، قيمت و ارزش تو را پايين نمى‌آورد. 📗رجال الکشی ج۱ ص۴۸۷ 📚 بحارالأنوار، ج۲، ص۶۶، ح۵ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬بزرگترین فضیلت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در قرآن 🎤حجت الاسلام یزدانی 🔹فضیلت امیرالمؤمنین علی علیه السلام ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
افتتاح اولین کلوپ شبانه در عربستان بنابر گزارش رسانه عربی وطن، روزنامه انگلیسی تایمز افتتاح عمومی «بست هاوس»، اولین کلوپ شبانه در پادشاهی عربستان سعودی را اقدامی پرسروصدا از سوی محمد بن سلمان ولیعهد این کشور عنوان کرد و نوشت که وی عامل تغییرات اقتصادی و اجتماعی در مملکت پادشاهی عربستان است. این روزنامه فاش کرد که در داخل اولین کلوپ شبانه در پادشاهی عربستان سعودی، هرگونه عیاشی در انظار عمومی مجاز است و این باشگاه هرگونه خدمات مفسده‌انگیز از قبیل نوشیدنی‌های الکلی، مکان رقص مختلط و ... ارائه می‌کند. توجه : خبر بسیار مسرت بخشی است . چون اینها که پیروان مکتب ابن تیمیه هستند , خود را داعیه دار رهبری مسلمین می دانستند و اینک نقاب از چهره شان برداشته نفاقشان اشکار شد . هر چند که امام صادق علیه السلام می فرمایند : لاَ يُبَالِي اَلنَّاصِبُ صَلَّى أَمْ زَنَى وَ هَذِهِ اَلْآيَةُ نَزَلَتْ فِيهِمْ «عٰامِلَةٌ نٰاصِبَةٌ `تَصْلىٰ نٰاراً حٰامِيَةً » فايده ندارد براى ناصبى (دشمن على عليه السّلام و اولاد معصومش عليهم السّلام) چه نماز بخواند يا زنا كند، و اين آيه هم در بارۀ او نازل گشته كه فرمايد «... كار كرده و ناصبى است، داخل آتشى سوزان شوند» 📖(سورۀ غاشيه آيه 4-5). 📚الکافي ج۸ ص۱۶۰ @Sibtayn
قاضی درستکار در زمان مهدی عباسی، (عافيه بن یزید) قاضی بغداد بود. روزی هنگام ظهر عافيه همراه با دفتر دیوان قضاوت بر مهدی وارد شد و از او خواست که دفتر را از او بگیرد و استعفای او را بپذیرد. پرسید: سبب استعفا چیست؟ قاضی گفت: دو نفر برای حل مشکلی نزد من امدند و هر کدام دلیل و شاهدی اوردند که محتاج به تامل و اندیشه بود. انها را رد کردم تا شاید بروند اشتی کنند و نزاع بر طرف شود. یکی از انان متوجه شده بود که من به رطب علاقه دارم؛ لذا مقداری رطب عالی تهیه و به خادم هم پول قابل توجهی داده بود که ان را به من برساند. تا چشمم به رطب افتاد، به خادم گفتم: به صاحبش برگردان! امروز دوباره ان دو نفر برای قضاوت امدند. دیدم در نظر من صاحب رطب مقدم و محبت من به او بیشتر است. این است داستان من که هنوز هدیه را قبول نکرده، ان گونه تمایل به صاحب رطب دارم. بعد از قبول هدیه چه خواهد شد؟ من می ترسم فریب هدیه ها را بخورم و نتیجه اش فساد در میان مردم باشد؛ لذا مرا معاف دار!) 📚تاريخ بغداد ت بشار : الخطيب البغدادي ج : 14 ص : 254 @Sibtayn
امیرالمومنین على عليه السلام : مَنْ عَرَفَ قَدْرَ نَفْسِهِ لَمْ يُهِنْهَا بِالْفَانِيَاتِ. كسى كه ارزش خود را بشناسد، خويشتن را با امور فناپذير خوار نگرداند. @Sibtayn
❌ دلبستگی به دنیا 🚫 عليه السلام فرمودند: 🔹منْ كَثُرَ اِشْتِبَاكُهُ بِالدُّنْيَا كَانَ أَشَدَّ لِحَسْرَتِهِ عِنْدَ فِرَاقِهَا . 🔸 هرکس بیشتر درگیر دنیاست، هنگام جدا شدن از آن، افسوسش بیشتر و سخت‌تر است. 📚الکافي ج۲ ص۳۲۰ 📚 وسائل الشیعه (باب جهاد النفس) جلد ۱۶ صفحه ۲۰ @Sibtayn
✅✅ حاجیان در سرزمین عرفات با صلوات تجدید میثاق و بیعت کنند... 💎قال رسول الله صلی الله علیه و آله: أَخَذَ اللَّهُ الْمِیثَاقَ مِنْ ظَهْرِ آدَمَ بِنَعْمَانَ یَعْنِی عَرَفَهًْ فَأَخْرَجَ مِنْ صُلْبِهِ کُلَّ ذُرِّیَّهًْ ذَرَأَهَا فَنَشَرَهُمْ بَیْنَ یَدَیْهِ کَالذَّرِّ ثُمَّ کَلَّمَهُمْ وَ تَلا أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلی. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: خداوند از نسل آدم در سرزمین نعمان یعنی سرزمین عرفات پیمان گرفت و از صلب وی ذرّیّه‌هایی خارج نمود، آن‌ها را پراکنده ساخته و منتشر نمود و با آنان صحبت کرد و این آیه را تلاوت نمود: أَلَسْتَ بِرَبِّکُمْ قَالُواْ بَلَی. 📚 عوالی اللآلی، ج۱، ص۱۸۲ ➖➖➖➖ 💎قال الامام الصّادق علیه السلام: مَنْ صَلَّی عَلَی النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله) فَمَعْنَاهُ أَنِّی أَنَا عَلَی الْمِیثَاقِ وَ الْوَفَاءِ الَّذِی قَبِلْتُ حِینَ قَوْلِهِ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلی. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: هرکس بر پیامبر صلوات بفرستد، معنایش این است که من، بر همان پیمان و عهدی هستم که خداوند در عالم ذر از من گرفت آنگاه که فرمود: آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: بله 📚 بحار الأنوار، ج۹۱، ص۵۴ 📚فلاح السایل، ص۱۱۹ 📚معانی الأخبار، ص۱۱۵ @Sibtayn
اولین نعمت امام باقر علیه السلام می فرماید : كسى كه صبح كند و خنكى محبّت ما را در قلبش بيابد،بايد خدا را بر ابتداء نعمت‌ها حمد و ستايش كند. محضرش عرض شد: ابتداء نعمت‌ها چيست‌؟ حضرت فرمودند: پاكى محلّ‌ ولادت [حلالزادگی ] عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: مَنْ أَصْبَحَ يَجِدُ بَرْدَ حُبِّنَا عَلَى قَلْبِهِ فَلْيَحْمَدِ اَللَّهَ عَلَى بَادِئِ اَلنِّعَمِ قِيلَ وَ مَا بَادِئُ اَلنِّعَمِ فَقَالَ طِيبُ اَلْمَوْلِدِ . 📗الأمالی (للصدوق) ج۱ ص۴۷۵ @Sibtayn
نامه‌اى در اواخر ماه صفر سال 410 (هجرى) از ناحيۀ مقدّسۀ امام زمان عليه السّلام به شيخ مفيد محمّد بن محمّد بن نعمان-قدّس اللّٰه روحه-رسيد، حامل نامه گفته است كه آن را از ناحيه‌اى متّصل به حجاز آورده، و مضمون توقيع اين است : ..... فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِءٍ مِنْکُمْ ما یُقَرِّبُ بِهِ مِنْ مُحَبَّتِنا وَلْیَتَجَنَّبْ مِنْ کَراهِیَّتِنا وَ سَخَطِنا فَاِنَّ امْرءًا یَبْغَتُهُ فَجْأَةٌ حینَ لا تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ وَلایُنَجّیهِ مِنْ عِقابِنا نَدَمٌ عَلی حَوْبَةٍ پس باید هر یک از شما کارهایی را که موجب جلب محبت ما می‌گردد انجام دهد و باید از کارهای (ناپسندی) که خشم و غضب ما را در پی دارد، اجتناب کند؛ پس [آگاه باشید که] مرگ آدمی ناگهان می‌رسد که [در آن وقت دیگر] توبه سودی نمی‌رساند و ندامت و پشیمانی نیز نمی‌تواند او را از عذاب ما برهاند. 📗الاحتجاج ج۲ ص۴۹۵ @Sibtayn