eitaa logo
سین سیاست ll مهدی رشید
383 دنبال‌کننده
473 عکس
377 ویدیو
18 فایل
# دانش آموخته حوزه علمیه قم # دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی 🖇️ پژوهشگر مسائل اجتماعی ✍️ اسلام پژوهی و سیاست ورزی راهبردی 🌍 پیچیدگی های دنیای سیاست
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: حرب لِمَن حارَبَكم نباید هیچ‌وقت فراموش شود @Farsna
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⤴️ حزب‌الله: مرحله اول با موفقیت به پایان رسید 🔹بیانیه جدید حزب‌الله لبنان: این مرحله هدف قرار دادن پادگان‌ها و مکان‌های اسرائیلی برای تسهیل عبور از پهپاد‌های تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق نهاد است. 🔹بیش از ۳۲۰ موشک‌ کاتیوشا شلیک کردیم. 🔹سایت هایی که هدف قرار گرفتند: 🔸حکومت میرون 🔸آرامگاه نیفی زیو 🔸پایگاه ذاتون 🔸اصطبل زائورا 🔸پایه دشت 🔸پادگان کیلا در جولان اشغالی 🔸پادگان UF در جولان اشغالی 🔸پایگاه نفاح در جولان اشغالی 🔸پایگاه یاردن در جولان اشغالی 🔸حکومت عین زی تیم 🔸پادگان راموت نفتالی
خبر آمد خبری در راه است
🚫🚫 📌 چرا اسرائیل محکوم به فناست؟ آیا وعده رهبری، صرفا بر اساس سنت های الهی است؟ داده های عینی در این باره چیست؟ ⬅️ مسئله در هویت پروژه ای اسرائیل است. در واقع اسرائیل یک سویه خبیث و حیوانی از هویت شیطانی است که مختصات آن ما را منطق تحلیل سخنان رهبری می رساند: 1. «هویت پروژه ای» است و همین که سوژه احساس کند، وضعیت دگرگون شده، پروژه را فدای خود می کند. 2. این هویت، دارد و برای جعل مشروعیت، در صدد بر می آید تا بستر تکوین ملیت را فراهم نماید. عملیات «طوفان الاقصی» ثابت کرد که این زیرساخت اسطوره ای، صرفا یک برساخت رسانه ای است. 3. مهمترین کلید واژه در فرهنگ یهود، است. آنها عناصر هویت ملی را ندارند. چراکه هویت ملی بازتولید و بازتفسیر دائمی الگوی ارزشها، نمادها، اسطوره ها و سنت هایی است که میراث متمایز ملت ها را تشکیل می دهند. این امر سبب تشتت فرهنگی و تولد گسل های اجتماعی و در نهایت، شکاف های اجتماعی شده است. 4. ؛ آنها هنوز قانون اساسی مدون ندارند و 14 قانون پایه، بین گرایش های مختلف به عنوان مبنای هویت ملی، مطرح است. همچنین بعد از 7 دهه برای ایده نیل تا فرات، هنوز پایتخت موقت دارند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✍️ مهدی رشید eitaa.com/sin_syasat_Rashid
سین سیاست ll مهدی رشید
🚫❌#هویت_پروژه_ای❌🚫 📌 چرا اسرائیل محکوم به فناست؟ آیا وعده رهبری، صرفا بر اساس سنت های الهی است؟ دا
مهمترین آورده این عملیات فروپاشی هویت پروژه ای و اسطوره سازی اسرائیل بود؛ پروژه ای که بیش از ۷۰ سال ساخته بودند، اکنون زیر مشت مقاومت خرد می شود
🎥 سید حسن نصرالله: برای خود حق حمله مجدد قائلیم 🔹ما سانسورها و آسیب‌های رسیده به اهداف اصلی را بررسی می‌کنیم؛ اگر راضی کننده بود عملیات ما تمام است؛ اگر نه برای خود حق ادامه عملیات را قائلم هستیم. ✍️ جنگ ترکیبی و بحران آفرینی روانی و روایی توسط جبهه مقاومت بلوغ حیرت آوری پیدا کرده است. می زنیم و همچنان دشمن را در هراس دائمی نگه می داریم. جنگ روانی از جنگ موشکی برای اسراییلی ها شکننده تر است
توتالیتاریسم «شبه‌علم» اخیرا وزیر محترم علوم در جلسه معارفه، ضمن تأکید بر شعار وفاق ملی و ضرورت گفتگو بین انظار مختلف، ناخواسته به طرح یک طبقه‌بندی دوگانۀ «علم» و «شبه علم» پرداخته‌ و در یک رویکرد «تنبیهی» طیفی از دانش‌ها و دانشمندان را اساسا از جرگۀ علم خارج نموده است. وقتی این جملات جناب وزیر را در بارۀ «شبه علم» خواندم به یاد جملۀ رمون گراسفوگل افتادم آنجا که شکل‌گیری «خشونت معرفتی» در نهادهای آموزشی مدرن را مطرح نموده و می‌گوید: «خشونت معرفتی در این محافل دائما دانش‌های بومی را سرکوب می‌کند، و «جبر معرفتیِ اروپامحوری» دانش های غیراروپایی نظیر دانش‌های سیاهان و نیز دانش‌های بومی مناطق غیراوپایی را خرافه می‌پندارد و آن را از اساس انکار می‌کند.» شاید وزیر محترم علوم مدت‌هاست فضای حوزه‌های علمیه را در قم و مشهد و اصفهان از نزدیک ندیده باشند. واقعیت این است که مدتهای مدیدی است که جریان روشنفکری حوزوی در فهم علم جدید و مدرنیتۀ غرب، اعتماد خود را به روشنفکران سکولار و مترجمان ایدئولوژیک از دست داده، و دیگر برای علمی بودن‌اش معطل اجازۀ آنها نمی‌ماند. امروزه سطح پژوهش‌های آکادمیک در حوزه در عرصه‌های علوم انسانی بسیار جلوتر از دانشگاه‌های علوم انسانی در ایران و بلکه دانشگاه‌های متعدد در کشورهای اسلامی است. امروزه در مراکزی همچون دانشگاه ادیان مذاهب، دانشگاه مفید، موسسه امام خمینی ره، دانشگاه باقرالعلوم و نیز پژوهشگاه‌های مختلف حوزوی متون انگلیسی، آلمانی و گاه فرانسوی به خوبی خوانده می‌شود. مطمئن هستم که این مقدار از سطح آشنایی به زبان در برخی از دانشگاه‌ها حتی دانشگاه تهران وجود ندارد. بخش منابع لاتین در کتابخانه موسسه امام خمینی و دانشگاه ادیان مذاهب از جمله کتابخانه‌های فاخر در ایران به حساب می‌آید. بسیاری از فضلای حوزه در مجلات معتبر دنیا به زبان اصلی می‌نویسند و درعین حال برای گوش‌های شنوایی که بحمدالله در دنیای غرب فراوان وجود دارد، به آنچه که «علم واقعی» خوانده می شود، نقدهای روش‌شناختی مهمی مطرح می‌کنند. وزیر محترم علوم اگر می‌خواستند تعریضی به علما داشته باشند، شاید بهتر بود از کرونا شروع نمی‌کردند. مثال کرونا مثال خوبی برای اثباتِ واقعی بودن علوم جدید و شبه‌علم بودن علوم سنتی نیست. در باره کرونا هنوز آنچه در پستوی وزارتخانه‌ها و بیمارستان‌ها مانده، هنوز برملا نشده است. همه می‌دانیم که دست کم در مورد کرونا، فناوری‌‌های مدرن به تعبیر نوربرت الیاس، مرگ نزدیکان و عزیزان ما (که هنوز در سوگ‌شان می‌سوزیم) را آسان‌تر و البته غیرانسانی‌تر ساخت (مرگی بهداشتی ولی غیراخلاقی). در همان ایامی که دوستداران علم اصیل در وزارت بهداشت ایران، آموزه‌های سنتی را توهم و خرافه قلمداد می‌کردند و حتی اجازه استفاده از عسل را در بیمارستان‌های ما نمی‌دادند، چینی‌ها به اذعان ناظران در یک «رقابت ستودنی و تمدنی با آمریکایی‌ها» با استفاده از طب چینی و غذاهای مکمل سنتی، دوره‌های درمانی در بیمارستان ووهان را از 10 روز به 6 روز تقلیل می‌دادند و از بسیاری از مرگ‌های بی‌رویه جلوگیری می‌کردند. البته می‌دانم که نباید در برابر مقدورات علم جدید، مقاومت کرد و از همان مقدار از پیشرفت‌های غیرقابل انکار هم صرف نظر کرد، لیکن نباید کسی که قرار است مدیریت علم (البته نه مرجعیّت علمی) را در میانۀ انبوهی از دانشمندان و متفکران در حوزه و دانشگاه به دست بگیرد، از علم مدرن و نیز از فلسفۀ علم، چوب و چماقی برای حاشیه راندن دیگر علوم و دیگر عالمان درست کند، در حالی که در همان فلسفه علم در الگوهای تفسیری‌ و همین‌طور پارادایم‌ انتقادی‌ مرزهای میان علم و فرهنگ و نیز مرزهای بین علم و ایدئولوژی درهم ریخته شده و پایه‌های طبقه‌بندی‌های پوزیتویستی را بر هم زده است. ادامه 👇👇 https://eitaa.com/Habibollah_Babai
ادامه «توتالیتاریسم «شبه علم» 👆👆 علاوه اینکه، آن علم واقعی و اصیلی که جناب آقای وزیر آن را آرزو می‌کنند از کجا می‌آید؟ منابع این علم چیست؟ داور نهایی این علم چه کسی و متعلق به کدامین دستگاه شناختی است؟ آقای وزیر حتما وضعیت آشفتۀ ترجمه‌های بی رویه در ایران در عرصه‌های علمی از جمله علوم انسانی را می‌داند و می‌دانند آنچه از ترجمه‌ها به محافل علمی ما سرریز می‌شود برآمده از اولویت‌های بازار، ناشران، و مترجمان است و نه متفکران. محافل علمی و دانشگاهی ما مرکزی برای«مطالعات ترجمه» ندارند، و نیز سیاستگذاری‌های روشنی در باب ترجمه‌های شده و مهم‌تر ترجمه‌های نشده (lost translations) ندارند. آنگاه ترجمه‌هایی که هیچ مرکز مطالعات ترجمه، اصول و فرایند آن را بررسی نمی‌کند (چیزی به نام «فلسفۀ ترجمه» و نیز «اخلاق ترجمه» نداریم)، پیامدهای فکری و فرهنگی آن را تحلیل نمی‌کند (چیزی به نام «جامعه‌شناسی ترجمه» نداریم)، و صرفا از برخی محفل‌های علمی در اروپای غربی و آمریکای شمالی آنهم فقط از زبان هژمون انگلیسی به نظام مفهومی ما انتقال می‌یابد، نمی‌تواند معیار و ملاکی برای تشخیص علم واقعی از شبه علم باشد. باید بدین نکته تأکید کرد آنچه که امروز وزیر محترم در ایران آن را شبه علم می‌نامد در دنیای غرب دست‌کم سابقه‌ای بیش از 60 سال دارد. برخی از این شبه‌علم‌ها مانند «سلامت معنوی»، «مراقبت معنوی»، «مددکاری دین‌پایه»، و نیز «الهیات عملی» (که بر پایه آموزه‌های معنوی و دینی در حوزه‌های علمیه مسیحی است) از نظریه عبور کرده و امروزه در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به کلینیک‌ شده است. ما نباید واقعیت و ماهیت علم به ظاهر مدرن خودمان را پنهان کنیم. حقیقت آن است که ما شتابزده و ساده‌لوحانه تسلیم تک‌صدایی و تک‌گویی‌ها در علوم جدید شده‌ایم و خود را در تاریخ قدیم مدرنیتۀ غربی محبوس کرده‌ایم و از این رو همیشه حتی در تقلید از غرب نیز دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری شده‌ایم. بدین‌سان به نظر می‌رسد رویکرد سختِ حقوقی در امر سیاستگزاری علوم می‌تواند دلالت‌های خطرناکی داشته باشد و نوعی از انسداد علمی را در رقابت های علمی دانشگاهی بوجود آورد. جایی که رهبری امت اسلام در پی سیاست‌ها و استراتژی‌های تمدنی در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله عرصه‌های مهم علمی می‌رود اولا باید به تنوع رویکردها و آزادی اندیشه و بیان در عرصه های علمی اعتنا کرد، و ثانیا باید به سامانه‌های جدید در خلق دانش‌های بومی، پژوهش‌های بومی، و علوم اسلامی بیش از پیش تأکید نمود. تقلیل تمام علم به دنیای حس و تجربه آنهم در نسخه‌های غربیِ قدیم، مسیر رشد علمی کشور را دشوارتر خواهد کرد. برای عبور از این تناقض، باید بر همان فراز نخست از سخنان وزیر محترم مبنی بر گفتگو پافشاری کرد. باید به گفتگوهای واقعی و متواضعانه تن داد، از سخنرانی‌ها و داوری‌های یک طرفه در مهم‌ترین مسئله‌های علمی و معرفتی پرهیز نمود، تا بتوان توأمان از علم جدید و علم سنتی در بازسازی گفتمان‌های جدید و پاسخ‌های نوآمد به نیازهای دنیای معاصر استفاده کرد. https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فریاد تظاهرات‌کنندگان صهیونیست علیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: «بن‌گویر‌ تروریست است» @Farsna
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بی‌سابقه‌ترین تظاهرات علیه نتانیاهو در فلسطین اشغالی 🔹صدها هزار معترض شامگاه شنبه، تظاهرات گسترده‌ای را علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی برگزار کردند. @Farsna
10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ‌های قاطع دکتر علم صالح به مجری اینترنشنال، پروژه صهیونیست‌ها را ناکام گذاشت؛ مدیر رادیو اسرائیل هم مجبور به اعتراف شد! دکتر علم صالح، استاد دانشگاه ملی استرالیا: 🔺اسرائیل در حلقه آتش نیروهای مقاومت ایران گیر کرده و توان رویارویی با محور مقاومت را ندارد؛ ایران باعث شده تا اسرائیل در چند جبهه، شکست‌های همه جانبه‌ای را متحمل شود. منشه امیر، مدیر رادیو اسرائیل: 🔺اسرائیل توان جنگ‌های طولانی و فرسایشی را ندارد؛ شمال اسرائیل ویران شده و مردم آن‌جا آواره شدند! @mashreghnews_channel
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘اینستاگرام چگونه با شنود مکالمات اکسپلور شما را جهت‌دهی می‌کند؟ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رسانه و مدیریت انسان انسان فکر می کند خیلی عادی زندگی می کند و برای زندگی اش تصمیم می گیرد و عمل می کند اما در عصر کوانتوم و هوش مصنوعی، رسانه ها و افزارها، علایق و احساسات وی را جهت دهی، نیازها و کنش های وی را مدیریت می کنند. امروز دنیای مجازی در صدد سلطه بر دنیای حقیقی و مدیریت انسان است.