فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 اگر میخواهید بدانید هشدار یمنی ها در خصوص حمله به کشتی ها در #اقیانوس_هند دقیقا یعنی چه این ویدئو را ببینید.
🔺 یهودی های ساکن فلسطین پذیرفتند بی خیال عبور از #دریای_سرخ شده و مسیری را انتخاب کنند که 14 روز بیشتر طول میکشد.
حالا یمن کشتی ها در همان مسیر را هم هدف قرار داده.
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سالِ «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سال نوی شما مبارک
دلتون شاد 😂
گروه حامی
یکی از گروههای اجتماعی، «گروه حامی» است، یعنی کسانی که از یک فرد، یا یک گروه یا یک هنجار حمایت میکنند، نقش گروه حامی، حمایت از این افراد و هنجارهاست.
در صدر اسلام عدهای نقش گروه حامی را ایفاء میکردند، علیابنابیطالب، خدیجه کبری، ابوطالب، حمزه سیدالشهداء حامیان پیامبر بودند،
از اینرو سالی که ابوطالب و پس از آن خدیجه رحلت کرد، برای پیامبر «عامالحزن» نام گرفت و خدا به پیامبر وحی کرد؛
«از مکه بیرون برو! ناصر تو از دنیا رفت!» و پس از مدتی، پیامبر از مکه بیرون رفت!
درباره مالک اشتر نیز این جمله نقل شده که؛ «تا مالک زنده بود امور علیابنابیطالب استحکام داشت وقتی مالک به شهادت رسید، امور علی آشفته گشت!»، و علی تنها ماند!
حسینبنعلی نیز وقتی عباس بر زمین افتاد، گفت: «الان کمرم شکست!»
امام صادق نیز از دیدن هشام بن حکم شاد میشد و درباره او میگفت: «ناصرنا بقلبه و لسانه و یده!».
حضرت مهدی نیز به فرزند عثمان بن سعید فرمود: «عاش أبوك سعيداً ومات حميداً، فألحقه بأوليائه ومواليه فلم یزل مجتهدا فی امرهم»
خدیجه نیز حامی پیامبر بود آنهنگامی که همه او را ترک کردند، وقتی خدیجه رحلت کرد پیامبر نیز او را در عبای خود، و جبرئیل نیز بهدستور خدا، تنها برای خدیجه کفنی از بهشت آورد که همراه با آنعبا، او را کفن و دفن کرد.
امیرمؤمنان علی علیهالسلام فرمود: «هر کس ما را با قلبش دوست بدارد و با زبانش ما را یاری دهد و با دشمنان ما بجنگد، در بهشت همراه با ما، در همان درجاتی است که ما هستیم!»
https://eitaa.com/farbehi
┄┄┅••=✧ تصویر آینده✧=••┅┄┄
فناوری نرم قرآن برای امیدبخشی و پویایی جامعه
🔸رهبر معظم انقلاب؛
امروز منافع ملّی ما و افق روشن آینده ما وابسته است به «امید» و «ایمان»؛ اگر فروغ امید در دلها خاموش بشود هیچ حرکتی اتّفاق نمیافتد. عوامل امیدزا هم در کشور فراوان است؛ از اوّل انقلاب تا امروز هم خیلی پیشرفت کردهایم؛ حالا دشمنان کتمان می کنند، بعضیها هم بیانش را درست بلد نیستند، امّا بیش از اینها ما امکان پیشرفت داریم؛ لکن این پیشرفتها در صورتی امکانپذیر است که من و شما به آینده امیدوار باشیم؛ امید داشته باشیم؛ بدانیم میشود پیش رفت، میشود کار کرد، میشود حرکت کرد. (1403/01/01 - سخنرانی نوروزی)
🔹یکی از مهمترین عوامل حرکت انسان، امید به آینده است. این امید وقتی شورانگیز و حرکت دهنده است که مبتنی بر ترسیم تجربه زیسته و تصویر افق آینده باشد؛ چرا که از منظر جامعه شناختی، امید تمایلی است که با انتظار وقوع مثبت همراه است. بهمین دلیل، مکاتب بشری و الهی مملو از تصویرپردازی از آینده اند؛ این امر تا جایی اهمیت دارد که در دهه 1960، دانش آینده پژوهی بوجود آمد.
🔸قرآن کریم برای برانگیختن مومنان و تکوین جامعه ایمانی، غایت حق و باطل را در جلوه های بشارت و انذار، به تصویر می کشد؛ در واقع، فناوری نرم قرآن کریم برای امیدآفرینی و حرکت جامعه دینی، بیان قصوی، روایت و نمایش آینده است؛ از بشارت های دنیوی نصرت الهی (غافر، 51)، فتح و پیروزی (نور، 55)، حاکمیت جهان و آرمان مهدویت؛ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ (انبیاء، 105) تا بشارت های اخروی؛ یبَشِّرُهُمْ رَبُّهُمْ بِرَحْمَةٍ مِنْهُ وَرِضْوَانٍ وَجَنَّاتٍ لَهُمْ فِیهَا نَعِیمٌ مُقِیمٌ» (توبه/ 21)، فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ مَاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَ أَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ وَ أَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى وَلَهُمْ فِيهَا مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ (محمد، 15)، فِيهَا مَا تَشْتَهِيهِ الأنْفُسُ وَتَلَذُّ الأعْيُنُ (زخرف 71) و ...
🔹اردوگاه طاغوت، با همین فناوری(البته با مایه تزویر)، رویای آمریکایی (American Dream) را که اساس اعلامیه استقلال ایالات متحده (1776) است، به تنها انگاره سعادت جهان و پایان تاریخ تبدیل کرد و با برساخت هالیوودی این انگاره، زیرساخت حکمرانی بسیاری از کشورها را شکل داد.
🔸این فناوری،(الگوی تبیین و تنویر) قرآن کریم برای انسان سازی و جامعه پردازی است؛ امری که امروز خلا جدی دستگاه تبلیغ، تبیین و رسانه در ایران عزیز ماست و اثر تبیین ها ماندگار نمی شود. امروز مسئله آینده، دغدغه جدی تصمیم گیری مردم است و دستگاه #جهاد_تبیین مدام مردم را به گذشته ارجاع می دهد؛ البته نگاه به گذشته لازم است چرا که باورپذیری و امکان سنجی تصویر آینده نه از تبلیغات، بلکه از تجربه زیسته شکل میگیرد. اما باید از موفقیتها، دستاوردها و ظرفیت های سرشارمان (که متاسفانه خوب تبیین نمیکنیم)، بر روی سیل تردیدهای مایوس کننده، پلی به آینده بزنیم و مسیر قله را نشان دهیم تا جامعه حرکت کند.
🟢 پ.ن؛ این فناوری، لازمه ضروری تحقق شعار سال (#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم) و حکمرانی مردم پایه در همه عرصه هاست؛ الگویی که ساخت #بیانه_گام_دوم _انقلاب، بر اساس آن طراحی شده است.
┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄
✍️ مهدی رشید
eitaa.com/sin_syasat_Rashid
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰خلاقیتی که در روستا به بار نشست
🔸جوان اهل روستای بمرود زیرکوه با ابتکار و خلاقیت خود توانسته با استفاده از لوازم دوریختنی، ماشین و ادوات کشاورزی بسازد.
🔸خبرنگارمان از ابتکار جوان روستایی از شهرستان زیرکوه روایت میکند که توانسته برای رسیدن به هدفش محدودیتهای مالی را هم کنار بزند و حالا نیازمند حمایت است.
🆔 @iribnews_skh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ چندین فرد مسلح با ورود به تالار کنسرت «کروکوس» در مسکو اقدام به تیراندازی به سمت جمعیت کردهاند.
🔹فیلمهای منتشرشده نشان میدهد که مهاجمان هم به سمت غیرنظامیان و هم بهسمت نگهبانان مجموعه شلیک میکنند.
🔹حمله به تالار کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو بعد از گروگانگیری در تئاتر مسکو در سال ۲۰۰۲ بدترین حادثه تروریستی در تاریخ روسیه به شمار میرود.
🔹در گروگانگیری تئاتر مسکو که ۲۳ اکتبر ۲۰۰۲ به وقوع پیوست ۸۵۰ نفر گروگان گرفته شدند که در پایان به کشته شدن ۱۷۲ نفر منجر شد.
🔹وزارت خارجه روسیه اظهارات مقام کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین دخالتی در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو نداشته را زیر سوال برد.
🔹وزارت خارجه روسیه تصریح کرد چنانچه آمریکا اطلاعاتی درباره این حمله تروریستی در اختیار دارد بایستی آن را در اختیار مسکو قرار دهد.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️📡 #آنسوی_رسانه | شماره ۹
📌تکنیک تضاد تیتر و تصویر
📌تکنیک تناقض تیتر و متن
‼️ اینترنشنال و بیبیسی، پامنبریهای ثابت آیتالله علمالهدی
🎙 به روایت #محمد_جوانی
🖇دریافت با کیفیت بالاتر
Aparat.com/v/YigCn
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
حالا دغدغه مسلمین جهان برای جزءهای عقبافتادهشان از ختم رمضانی قرآن، بیش از نگرانیشان برای وعدههای عقبافتاده غذایی در نوار غزه است. واللّه نگرانی زنان خانههامان برای انتخاب غذایی برای پخت سحری فردا، بیشتر از نگرانیشان برای مادران غزه شده که گوشتهای سوخته اطفالشان را در پلاستیک جمع میکنند. امروز صیام و گرسنگی مردان در سراسر بلاد اسلامی، آنها را به یاد ساعتهای باقیمانده تا افطار میاندازد اما بهیاد گرسنگی مسلمین غزه نه. والدینِ بچههای ناز لطیفی که هنوز به تکلیف نرسیدهاند، وقتی اندک زحمت و اذیت کودکشان در روزهی کلهگنجشکی را میبینند، تاب نمیآورند و اصرار میکنند که غذا بخور، ولی لحظهای برای ماهها گرسنگی اطفال غزاوی بغض نمیکنند. جوانها کتب اخلاقی میخوانند؛ شیعیان ابوحمزه و سنیان رکعتبهرکعت تراویح میخوانند، اما کسی برای نوامیس مسلمین زیر یوغ یهود فریادی برنمیکشد. قحطی شده. امکانات پزشکی نیست. خانهها تخریب شده. مساجد خاکستر شده. همه اما کنج محراباند. جهان اسلام مرده؛ در تابوت خفته؛ و حتی غیورمردی نیست که بر جنازهاش نماز بگذارد. نه دول اسلامی رگ غیرتی برای حمایت و نطق کشیدن دارند و نه حتی عموم مسلمین مواسات و همدردی با مسلمانهای زیر بمب و آوار غزه. فراموش شدهاند. انگار که هرگز نبودهاند. نه دیگر تیتر خبرهایند و نه موضوع یادداشتها. نه در دعاهای جمعیِ مساجد میشود یافتشان، و نه در محتوای مجازی تایملاین جهان اسلام. سفرههای افطار در پنجاهودو مملکت اسلامی، روی خون اطفال غزه پهنشده انگار. هیچکس به یادشان نیست. هیچکس. چه خوب گفته بود آن خبرنگار فلسطینی: این بدترین ماه رمضانی نیست که بر امت مسلمان می گذرد؛ بلکه بدترین امت مسلمان است که ماه رمضان بر او میگذرد!
«مهدی مولایی»