eitaa logo
سیره علوی (ع)
206 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi2 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
روزي حضرت موسي براي مناجات به كوه طور مي رفت و شيطان هم در پي او رفت. يكي از فرشتگان شيطان را نهيب زد و گفت: از دنبال موسي برگرد كه او كليم خداست مگر اميد داري كه بتواني او را بفريبي؟ شيطان گفت: آري. چنان كه پدر او حضرت آدم را به خوردن گندم فريفتم از موسي هم اميد دارم كه چنين شود حضرت موسي متوجه شد . شيطان گفت: اي موسي كليم مي خواهي تو را شش پند بياموزم؟ حضرت موسي فرمود: خير. من احتياج ندارم از من دور شو. جبرئيل نازل شد و گفت: ای موسی صبر کن و گوش بده ، او الان نمیخواهد که تو را فریب دهد . موسی ایستاد و فرمود هر چه میخواهی بگو ،شيطان گفت: آن شش پند اين است: اول : در وقت دادن صدقه به يادم باش و زود صدقه بده كه ممكن است زود پشيمانت كنم گرچه آن صدقه كم و كوچك باشد چون ممكن است همان صدقه كم تو را از هلاكت نجات دهد و از خطر حفظ نمايد. دوم : اي موسي با زن بيگانه و نامحرم خلوت نكن چون در آن صورت من نفر سوم هستم و تو را فريفته و به فتنه مي اندازم و وادار به زنا مي كنم. سوم : اي موسي در حال غضب به يادم باش زيرا در حال غضب تو را به امر خلاف وادار مي نمايم و آرزو مي كنم كه اولاد آدم غضب كند تا من مقصودم را عملي سازم. چهارم : چيزهايي كه خداوند ازآنها نهي كرده نزديك نشو چون هر كس به آنها نزديك شود من او را به حرام و گناه مي اندازم. پنجم : در دل خود فكر گناه وكار خلاف راه مده چون اگر من دلي را چرکین ديدم به طرف صاحبش دست دراز میکنم و او را اغوا میکنم ، تا آن کار خلاف را انجام دهد . ششم :تا خواست كه ششم را بگويد جبرئيل حضرت موسي(ع) را نهيب زد و فرمود: اي موسي حركت كن و گوش مده كه او مي خواهد در نصيحت ششم تو را بفريبد. لذا موسي حركت كرد و رفت. شيطان فرياد زد و گفت: واي بر من پنج موعظه را كه اساس كارم در آنها بود شنيد و رفت مي ترسم كه آنها را به ديگران بگويد و آنان هدايت شوند. من مي خواستم پس از پنج کلمه حق ، او را به دام اندازم و او و ديگران را فريب دهم ولي از دستم رفت.
🔔 هم‌نشینی با نادان⁉️ كسى كه با نادان بنشيند، خردمند نيست. كسى كه با نادان بنشيند بايد خود را آماده قيل و قال كند. لَيس مَن جالَسَ الجاهِلَ بِذي مَعْقولٍ، مَن جالَسَ الجاهِلَ فلْيَستَعِدَّ لقِيلٍ و قالٍ 🔹 📚ميزان‌الحكمه، ج۲، ص۲۳۲ 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸 🕊 ای شویم ┈┉┅━❀✨❀━┅
حدیث زیبا درباره فصل 🍁امام علی علیه السلام:🍁 ✍در آغاز سرما، خود را بپوشانید و در پایانش از آن استقبال کنید، زیرا با بدن‌ها همان می‌کند که با برگ درختان انجام می‌دهد. در آغازش می‌سوزاند و در پایان می‌رویاند. 📚نهج البلاغه، حکمت ۱۲۸ ✍آغاز سرما فصل است و پایان سرما، فصل 👌به این حدیث حتما عمل کنید. ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
💐امام علی علیه السلام💐 ✍از لجاجت بیجا و نکوهیده بپرهیز که آن جنگها بر می افروزد. 📚غررالحکم، ح ۲۶۷۴ 🕊نهج البلاغه ای شویم 🔷🔹🍃🌺🍃🔹🔷 ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
🏴امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: عموی ما عباس، دارای بینشی ژرف و ایمانی راسخ بود؛ همراه با امام حسین علیه السلام جهاد کرد و نیک آزمایش داد و به شهادت رسید. 📚عمده الطالب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 مهدی سازی توسط سازمان Cia 🎤 با تحلیل 🔗دانلود با کیفیت بالا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ درد دل مقام معظم رهبری 👌لطفا ببینید و نشر دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویری ✍سخنرانی: حاج آقا دانشمند 🎥موضوع: خاطره تلخ استاد ‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹استاد 📝مهدویت سکولار ریشه در عدم وجود نگاه مهندسی به دارد ...
@mataleb_mazhabi313 .mp3
3.86M
📢 فایل صوتی ✔ حجت الاسلام 📜 موضوع: یوسف ... چرا گناه نکردی؟
🔴 چرا سلمان شد ❓ 🔹عنْ مُحَمَّدِ بْنِ يُوسُفَ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ بُزُرْجَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا أَكْثَرَ مِنْكَ سَيِّدِي ذِكْرَ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ فَقَالَ لاَ تَقُلْ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِيُّ وَ لَكِنْ قُلْ سَلْمَانُ اَلْمُحَمَّدِيُّ أَ تَدْرِي مَا كَثْرَةُ ذِكْرِي لَهُ؟ قُلْتُ لاَ قَالَ لِثَلاَثٍ أَحَدُهَا إِيثَارُهُ هَوَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ وَ اَلثَّانِيَةُ حُبُّهُ اَلْفُقَرَاءَ وَ اِخْتِيَارُهُ لَهُمْ عَلَى أَهْلِ اَلثَّرْوَةِ وَ اَلْعُدَدِ وَ اَلثَّالِثَةُ حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ اَلْعُلَمَاءِ إِنَّ سَلْمَانَ كَانَ عَبْداً صَالِحاً حَنِيفاً مُسْلِماً وَ ما كانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ . 🔸یکی از یاران امام صادق (سلام الله علیه) از ایشان پرسید: چقدر از شما می‌شنوم که سلمان فارسی را نام می‌برید؟ حضرت فرمود: نگو سلمان فارسی، بگو سلمان محمدی. می‌دانی چرا زیاد نام سلمان را می بریم؟ عرض کردم‌: نه نمی دانم. 🔻فرمود: به خاطر سه ویژگی. ۱. خواستة امیرالمؤمنین را بر خواستة خود مقدم می داشت. ۲. محرومین از فقرا را دوست داشته و بر ثروتمندان ترجیح می‌داد. ۳. علم و عالمان را گرامی می داشت. سلمان، عبد صالح خدا، حق‌گرا و مسلمان بود و از مشرکین نبود. 📚 بشارةالمصطفی لشیعةالمرتضی، جلد ۱، صفحه ۲۶۷ ‌ ⬅️ نکته ای که در این روایت قابل توجه است این است که حضرت نفرمود ما رو دوست داریم چون صاحب است ، چون از برخوردار است ، چون به رسیده و یا چون دارد ..... امام معصوم سلمانی را که بتصریح روایات تمام مدارج ایمان را داراست اینطور معرفی می کند که : خواست امام را بر خواست خود مقدم می کرد ....
به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام جاودان استاد اخلاق در خاطره‌ای از مرحوم علامه طباطبایی درباره معالجه چشم‌های ایشان در لندن این گونه نقل می‌کنند: قلب و اعصاب و این حرف‌ها بود و این کارها انجام شد و دکترها دیدند و دستورات لازم را دادند. آن دوستانی که آنجا بودند و طبیب بودند، گفتند آقا درون چشم شما (رگه‌های خونی هست). ایشان چشم‌های درشتی داشتند. در سفیدی چشم‌اش رگه‌های خونی بود. گفتند اگر اجازه بدهید ما می‌توانیم این رگه‌های خونی را از چشم شما در بیاوریم. مشکلی هم ندارد. ایشان صبح رفتند بیمارستان. وقتی می‌خواهند چشم را عمل کنند باید بیهوش کنند. حداقلش این است. ایشان گفتند که نه لازم نیست بیهوش کنید، نمی‌شود. پلک هم بی‌اختیار است. دست که نزدیک می‌شود این پلک بی‌اختیار بسته می‌شود، بنابراین من می‌خواهم با تیغ جراحی درون چشم شما را عمل کنم، این پلک‌ها نمی‌گذارد. علامه فرمودند؛ نه، پلک‌های من در اختیار من است. چشم را باز نگاه داشتند. مثلاً نیم ساعت تمام تا آن‌ها چشم را عمل کردند. حالا کسی که پلک را در اختیار دارد. بقیه بدنش را هم در اختیار دارد، آدم باید برای رفتن به آن عالم یک همچین اختیاری پیدا کند، ماها هیچ کدام مقدماتش را نداریم. شما اگر روی نماز اول وقت خواندن مداومت کنی، اگر وقتی که چشمت می‌خواهد صحنه‌ای را که حرام یا مکروه است ببیند، نگذاری، یا اگر غذا را قبل از سیر شدن دست بکشی، یا اگر عصبانی شدی، عصبانیتت را کنترل کنی، یا روزه گرفتن، امر به معروف و نهی از منکر کردن، خلاصه هر کدام از واجبات که حالا بعضی از اینهایی که من گفتم از واجبات نیست، ولی جزو ضروریات است، را بدان عمل کنی یکی از هزاران نتیجه‌اش افزایش قدرت اراده است. منبع:عقیق __________
💠پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) 🔹كمْ مِنْ عَاقِلٍ عَقَلَ عَنِ اَللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) أَمْرَهُ، وَ هُوَ حَقِيرٌ عِنْدَ اَلنَّاسِ ذَمِيمُ اَلْمَنْظَرِ، يَنْجُو غَداً، وَ كَمْ مِنْ ظَرِيفِ اَللِّسَانِ، جَمِيلِ اَلْمَنْظَرِ عِنْدَ اَلنَّاسِ، يَهْلِكُ غَداً فِي اَلْقِيَامَةِ 🔸چه بسا عاقل و خردمندی که به عنایت و لطف خدا در امورش اهل عقل و بصیرت گشته است و در حالی که در نظر مردم بی‌ارزش و بد چهره باشد فردای قیامت از نجات یافتگان باشد. و چه بسا زبان‌آوری که چهره و وجهه زیبا و خوبی نزد مردم دارد ولی فردای قیامت از زیان‌کاران است.
🏴 شهادت امامت و حق طلبی ▪️ جریان حسین‌ بن‌علی به شخصیت حقوقی او برمی‌گردد، نه شخصیت حقیقی او! حسین‌بن‌علی از آن جهت كه یك شخص حقیقی است فرزند علی‌بن‌ابیطالب است مانند سایر فرزندان امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) یك انسان متعارف است كه مانند افراد دیگر محكوم ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ﴾[1] است؛ یك شخصیت حقوقی به نام امامت دارد، آنها با خود حسین‌بن‌علی از آن جهت كه یك شخص عادی بود كه در نبرد نبودند، به ‌عنوان اینكه او فرزند پیغمبر است و داعیه امامت دارد در نبرد بودند. بنابراین دشمن ها با امامت درگیر بودند نه با شخص امام، این یك نكته؛ و وجود مبارك ابی‌عبدالله هم در همین جریان مدینه نفرمود كه وقتی یزید حاكم شد باید فاتحه اسلام را خواند، فرمود: «وَ عَلَی الْإِسْلَامِ‏ السَّلَامُ‏ إِذْ قَدْ بُلِیتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یزِیدَ»،[2] جریان یزید تمثیل است نه تعیین؛ یعنی خصوصیتی برای یزید نیست، هر كسی یزیدی فكر می‌كند. خصوصیتی برای حسین‌بن‌علی(سلام الله علیه) نیست، هر كسی دارای مقام امامت است. خود ابی‌عبدالله فرمود اگر مثل یزید بر مردم حاكم بشود دیگر اسلامی نمی‌ماند. بنابراین براساس این دو نكته: یكی اینكه شخصیت حقوقی حسین‌بن‌علی(سلام الله علیه) به امامت برمی‌گردد، دوّم اینكه وجود مبارك حضرت وظیفه همه مسلمان ها را تا روز قیامت مشخص كرد كه اگر حاكمی مثل یزید شد نباید ساكت نشست؛ براساس این دو جهت امامت و حق‌طلبی شهید شد. بنابراین وجود مبارك سید‌الشهداء فرمود سخن من و یزید نیست، سخن از مثل یزید است؛ حالا هر كسی شد. سخن از حق و باطل و صدق و كذب و خیر و شرّ و حُسن و قبح و مانند آن است. ▪️ مطلب بعدی هم این بود كه وجود مبارك سیدالشهداء سه جهاد داشت: هم جهاد اصغر داشت كه با دشمنان جنگید، هم جهاد اوسط داشت كه با اوصاف نفسانی جنگید امام عادل بود و هم جهاد اكبر. چون جهاد اكبر معمولاً مطرح نیست این اوسط را اكبر می‌نامند و گرنه مبارزه با نفس، تهذیب نفس، تزكیه نفس، آدم عادل شدن، آدم متّقی شدن، آدم بهشتی شدن، این جهاد اوسط است نه جهاد اكبر! جهاد اكبر برای كسی است كه این مرز جهاد اوسط را گذرانده؛ یعنی آدمی است عادل، متقی، وارسته، اهل نماز شب، پاك، منزه، اهل بهشت، ولی می‌خواهد وارد حوزه جهاد اكبر بشود. جهاد اكبر این است كه انسان تلاش و كوشش بكند اینجا كه هست بهشت را ببیند، جهنّم را ببیند نه بهشتی بشود! اگر كسی تلاش و كوشش او این است كه بهشتی بشود این در جهاد اوسط هست. ▪️ خود سیدالشهداء (سلام الله علیه) بهشت را می‌دید و در شب عاشورا نشان یك عدّه هم داد، بنابراین جهاد اكبر این نیست كه آدم ایمان داشته باشد بهشتی هست و جهنمی هست. جهاد اكبر یعنی اینكه آن قدر تلاش و كوشش بكند در مال حلال، فكر حلال، غذای حلال، نماز شب، طهارت روح كه جز خدا نیاندیشد تا جهنّم را ببیند و بهشت را ببیند كه ـ إن شاء الله ـ امیدواریم در همین فضا حركت كنیم. ▪️ این ایام را با عظمت و جلال ما برگزار كنیم عزاداری و گرامی‌داشت جریان نهضت كربلا از مهم ترین اركان دین ماست، برای اینكه او حفظ كرده است. تا این خون هست تا این نام هست، مبارزه با ظلم هست، مبارزه با ستم هست، بیداری مسلمان ها هست. تلاش و كوشش كنیم كه این عزاداری را با جلال و شكوه برگزار كنیم. چیزی كه از عظمت این عزاداری كم می‌كند چیزی كه از جلال و شكوه این عزاداری كم می ‌كند، نه آن حرف ها را بزنیم، نه آن ابزار را به همراه داشته باشیم، نه آن حركت ها را امضا بكنیم؛ كاری بكنیم، حرفی بزنیم و عزاداری بكنیم كه واقعاً یكی از این جهادهای سه‌ گانه را به همراه داشته باشد. [1]. سوره آل عمران، آیه185؛ سوره أنبیاء، آیه35؛ سوره عنکبوت، آیه57. [2]. مثیر الاحزان، ص25. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1390/09/10
💠پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) 🔹عبادت هر چه مفخی تر و پنهان تر باشد، اجر و ثوابش بیشتر است.
هدایت شده از پست اخر رو ببینید
☑️ کسی که در دلش از حکم ولی خدا احساس نارضایتی کند ایمان ندارد ◾️حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مجادله اصلی پیامبر(ص) با مشرکان بر سر مسأله ولایت بوده، گفت: اینکه مشهورترین حدیث نبوی این است که پیامبر برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شدند، به‌خاطر به حاشیه راندن مسأله ولایت و ریاست بر جامعه است. 📎 news.amfm.ir/?p=73468 @mawezah_ir
امام علـے علیہ‌السلام:🌱 فڪر تو گنجايش هر چيز را ندارد، پس آن را براے آنچہ «مهـم» است، فارغ گردان.  ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
🌱 وصلِ تو اجل را ز سرم دور همی داشت از دولت هجر تو کنون دور نماندست.... ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈