✅ راهکاری برای زودتر برطرف شدن بلایا
🌹امام کاظم(علیه السلام): هيچ بلايى نيست كه بندۀ مؤمنى بدان گرفتار آيد و خداوند عز و جل به او توفيق دعا كردن دهد، مگر اين كه آن بلا، «به زودى» برطرف شود،
و هيچ بلايى نيست كه بنده مؤمن بدان گرفتار آيد و از دعا كردن خوددارى ورزد، مگر اين كه آن بلا «به درازا» كشد.
پس هرگاه بلا فرود آمد، به درگاه خداوند عز و جل «دعا و التماس» كنيد.
📗كافي، ج۲، ص۴۷۱
🌹امام باقر علیه السلام
•| ما مِن نَكبَةٍ تُصِيبُ العَبدَ إلاّ بِذَنبٍ |•
💯هيچ گرفتاری و سختی ای به بنده نمى رسد مگر به سبب گناه .
📙الكافى ، ج۲ ، ص۲۶۹
هدایت شده از مطالب کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ویژه
📺 ببینید | #عبرت_ایندگان
🔰 مروری بر تجربه اعتماد به غرب، همراه با بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب
@mawezah_ir
@sireyealavi
7 گیگ اینترنت رایگان داخلی هفت روزه همراه اول
با شماره گیری کد دستوری
*100*67#
هدیه #تنفیذ_سیزدهم
4_6050591734369356287.m4a
9.67M
راز طول عمر پیرمرد ۱۷۰ ساله
-نخوردن ناهار و دو وعده خوردن
-هر میوه را به فصل خوردن
-گوشت کم خوردن
-حرص نزدن برای دنیا
-خواب قیلوله
-خواب سر شب
-سحر خیزی
-مناجات سحر زیر سقف آسمان
#راز_طول_عمر
#تغذیه_سالم
#سبک_زندگی_اسلامی
4_5816616385828096019.mp3
3.38M
✅ سلاح مؤمن دعاست. تمام پیامبران با دعا پیشرفتند.
🔊 سخنان پندآموز استاد اخلاق آقا مجتهدی
✅ برای متقاعدشدن به ترک گناه، باید بپذیری که در یک جهان منظم و حسابشده زندگی میکنی
🔸 انسان باید چند ویژگی داشته باشد تا برای پذیرش دین، آمادگی پیدا کند. علاوه بر منفعتطلبی، اهل برنامه و اهل مسابقه بودن-که در جلسات قبل بیان شد- چهارمین ویژگی یا عاملی که موجب میشود نسبت به دینداری و ترک گناه، متقاعد بشویم، این است که بفهمیم در چه جهانی داریم زندگی میکنیم؟
🔸 ما در یک جهان بسیار منظم، حسابشده و دارای عکسالعمل، زندگی میکنیم. آثار بینظمیِ ما در این جهان، کاملاً به خودِ ما برمیگردد و به ما لطمه میزند. لذا ما نمیتوانیم با این جهانِ بهشدت منظم، هماهنگ نباشیم.
🔸 جهان ما جهانی است که باید مطابق با ضابطههای آن زندگی کرد؛ البته بعضیها میخواهند این ضابطهها را فراموش کنند تا راحتتر زندگی کنند! این روش درستی نیست و به انسان ضربه میزند. اما روش پیشنهادیِ دین، این است که راحتی را در عادتکردن به مراقبت و رعایتکردنِ قوانین و ضوابط عالم، پیدا کنیم.
🔸 اگر دین به ما دستوراتی میدهد-که وقتی انجام ندهیم اسمش میشود گناه- باید بدانیم منشأ این دستورات، نظم و حسابشدهبودنِ عالم است! شما نمیتوانی در این جهان، بدون نظم و برنامه زندگی کنی و الا به خودت ضربه خواهی زد.
🔸 کسی که بخواهد دین را بپذیرد و بعد نسبت به موضوع «ترک گناه» متقاعد شود، اول باید بپذیرد که در یک جهان بسیار منظم و حسابشده دارد زندگی میکند که عکسالعمل رفتارهایش به او برمیگردد.
👤 علیرضا پناهیان ۹۸.۲.۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد رهبرانقلاب از بیماری دانشگاهگرایی!
⁉️ وضعیت یک نفر با مدرک دکترا ولی بیکار بهتر است یا کسی که دانشگاه نرفته و در زمینه فنی حرفهای، امروز شغل مناسب و وضعيت روحی خوبی دارد؟
⚪️ خصوصیات الیاف #پنبه (#کتان)
1️⃣ #الیاف پنبه نرم و جاذب هستند و تنفس طبیعی دارند. به همین خاطر برای لباس و لباس زیر مناسب هستند.
2️⃣ الیاف پنبه در فصل گرما و #تابستان هدایت کننده خوبی در برابر گرما هستند.
3️⃣ الیاف پنبه به علت ساختار منحصر به فرد خود تنفس طبیعی دارند و از الیاف #مصنوعی که از نفت تولید میشوند پوشش بسیار راحت تری دارند.
4️⃣ الیاف پنبه حدود سی درصد از وزن خود می توانند آب نگه دارند.
5️⃣ الیاف پنبه نمی توانند بار الکتریکی را حفظ کنند بنابراین از چسبیدن اصطکاکی لباس به بدن جلوگیری می کنند.
6⃣ در احادیث از معصومین(ع) توصیه شده لباس از جنس پنبه بپوشید و لباس پیامبر(ص) اهل بیت(ع) غالبا از پنبه بوده است.
یا بقیّه الله:
✍رسولاکرمﷺ فرمودند:
یاعلی! اگر امّـت من آنقدر روزه بگیرند
که از کمـر خمیده شوند، و آنقدر نماز
بخوانند که چون زه کمان لاغر گردند،
و با تو دشمنی نمایند،خداوند آنـان را
با صورت در آتش میافـکند.
📚 منابع فقط از کتب اهلسنت:
شمس الاخبار، ص ۳۳.
كنز الفوائد، ج ٢، ص ١٨١.و ....
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
♡••࿐
•┈┈••✾❀🍃♥️🍃❀✾••┈┈•
امام_سجاد_علیه_السلام :
🔸 «إنَّ اللّهَ تَبارَكَ وتَعالى أوحى إلى دانِيالَ عليه السلام : إنَّ أمقَتَ عَبيدي إلَيَّ الجاهِلُ المُستَخِفُّ بِحَقِّ أهلِ العِلمِ التّارِكُ لِلاِقتِداءِ بِهِم ، وإنَّ أحَبَّ عَبيدي إلَيَّ التَّقِيُّ الطّالِبُ لِلثَّوابِ الجَزيلِ اللّازِمُ لِلعُلَماءِ .»
🔹 خداوند متعال به دانيال عليه السلام وحى فرمود كه: «منفورترينِ بندگانم در نزد من، آن نادانى است كه حق [و حرمت] اهل دانش را سبُك مىشمارد و آنان را سرمشق خويش قرار نمىدهد، و محبوبترينِ بندگانم در نزد من، آن پرهيزگارى است كه جوياى ثواب بسيار است و ملازمت با عالمان را اختيار كرده است» .
📚 الكافي: ج ۱ ص ۳۵ ح ۵
خانه ای که میخواهی وارد آن بشوی اول اجازه بگیر
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لاتَدْخُلُوا بُيُوتاً غَيْرَ بُيُوتِكُمْ حَتَّى تَسْتَأْنِسُوا وَ تُسَلِّمُوا عَلى أَهْلِها ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ؛ (نور:27.)
اى كسانى كه ايمان آورده ايد! در خانه هايى غير از خانه خود، وارد نشويد، تا اينکه اجازه بگيريد و بر اهل آن خانه سلام كنيد؛ اين، براى شما بهتر است؛ شايد متذكّر شويد.
خانه ای که میخواهی وارد آن بشوی- و لو اينكه خانة محرم تو است- سريع داخل نرو. در بزن و اجازه بگیر و برو داخل؛ هر چند خانه پدر تو يا خانه مادر يا خانه فرزند تو است. خانة دوست و آشنا و فاميل دور که صد در صد بايد اجازه بگيري و داخل شوي؛ حتی محارم مثل خانه خاله ، خانه عمه ، خانه خواهر تو باشد، حق نداری تند سر خود را پايين بيندازي و بروی داخل. در بزن و اجازه بگیر؛ اگر اجازه دادند، برو.
یک شخصی عرض کرد: «یا رسول الله! من به خانة مادرم می خواهم بروم، آيا بايد اجازه بگیرم و بعد، داخل خانه بروم؟» حضرت فرمودند: «آیا اگر بدون اطلاع وارد شدی و سر تا پاي او لخت بود، دوست داری در این حالت، او را ببینی؟» عرض کرد: «نه یا رسول الله! دوست ندارم». فرمود: «پس اجازه بگیر»
(مجمع البيان ، ج7، ص 213.)
ببينيد شرع مقدس، حساب کجاها را می کند و به ما دستور می دهد؛ ولکن چه کسی عمل می کند
🔹آیت الله #حائری_شیرازی🔹
🔸تنفیذ یعنی اعطای مشروعیت🔸
قرآن دربارۀ «داوود، طالوت و جالوت» مطلبی گفته که میتوانیم از آن بهرهبرداری کنیم.
امت بنی اسرائیل به پیامبرشان عرض کردند: «پادشاهی برای ما مبعوث کن که در خدمت او در راه خدا بجنگیم». خیلی مطلب در این آیه هست؛ یکی از آنها این است که پادشاه را باید پیغمبر انتخاب کند و میآمدند از پیغمبر میخواستند که تو پادشاه را انتخاب کن.
وقتی خدا این مطلب را نقل میکند معنایش این است که در اسلام هم همینطور است. به همین دلیل، رئیس جمهور که مسئول قدرت اجرایی است، با اینکه مردم به او رأی میدهند اما رئیس جمهور نمیشود مگر بعد از تنفیذ مقام رهبری. یعنی رهبری، او را رئیس جمهور میکند. به همین خاطر، قبل از تنفیذ، به او میگویند «رئیس جمهور منتخب»، اما بعد از تنفیذ به او میگویند «رئیس جمهور».
همین رهبر بزرگوار هم وقتی رئیسجمهور شدند، امام راحل در حکم تنفیذشان نگفت من ریاست جمهوری شما را تنفیذ میکنم بلکه گفت: «رأی ملت را تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب نمودم».
آیه هم همین را میگوید: «إِذْ قَالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِكًا نُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّه».
وقتی مردم خودشان فردی را صالح دانستند و انتخاب کردند، او آراء مردم را دارد، اما حکم او نافذ نیست. وقتی «ولی فقیه» امضاء کرد، یعنی از این به بعد حکم رئیس جمهور نافذ میشود. تنفیذ به معنای دریافت مشروعیت است.
البته رهبری به رأی مردم احترام میگذارد و بر مبنای انتخابی که مردم کنند تصمیم میگیرد. مردم هستند که چشم دارند و انتخابگر هستند.
•┈┈••✾❀🍃♥️🍃❀✾••┈┈•
بر گوش جانم میرسد آوای زنگ قافله
این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله
#محرم
#جمعه
@سیره_علوی
هدایت شده از 💖 همسرانه حوایِ آدم 💖
•┈┈••✾❀🍃🖤🍃❀✾••┈┈•
🚩سلام بر پرچم وُ عَلَــم
🚩سلام بر شعرِ مُحتشــم
🚩سلام بر مُحـرم
🚩سلام بر پرچم وُ عَلَــم
🚩سلام بر شعرِ مُحتشـــم
🚩سلام بر مُحــرم
▪️ فرا رسیدن #محرم #امام_حسین علیه السلام بر عاشقان و دوستدارانحضرت تسلیت باد 🏴
🖤 دورهمی حــواے آدمی ها 🌱🖤
🖤 @havayeadam 🖤
🏴 حرارتی خاموش ناشدنی
🔻پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله:
اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فی قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً
❇️ برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.
📚جامع الاحادیث الشیعه، ج ۱۲، ص ۵۵۶
#محرم #امام_حسین علیه السلام
🏴▪️🏴▪️🏴▪️🏴▪️
▪️
🏴
#وجاء_ربك_والملك_صفاصفا
#مصیبة_الزهرا(سلام الله علیها)
#احادیث
#محرم
🏴 امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
🌒 هنگامی که هلال ماه محرم دمیده می شود ملائکه پیراهن امام حسین (علیه السلام) را خدمت حضرت زهرا (علیهاالسلام) آورده و از عرش الهی آویزان می کنند در حالیکه پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است.
ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم بصیرت و نه بصر می بینیم پس اشک های ما سرازیر می شود.
📙ثمرات الاعواد: ج۱ ص ٣٧
🏴
▪️
🏴▪️🏴▪️🏴▪️🏴▪️
❤️امام #علی علیه السلام:
خدای سبحان به ملائکه فقط عقل داد و آنان را از شهوت و غضب بینصیب ساخت ؛ به حیوانات شهوت و غضب داد و آنها را از عقل بیبهره ساخت ؛ اما انسان را از همه این امور بهرهمند گردانید .
پس انسان اگر شهوت و غضب را مطيع و مُنقاد عقل گرداند ، برتر از ملائکه خواهد بود ، زیرا با وجود منازع و مزاحم به این موفقیت نائل شده است و اگر مطیع شهوت و غضب شود ، پستتر از حیوانات خواهد بود ، چرا که با وجود یاوری چون عقل _ که حیوانات از آن محروماند _ خود را در اختیار شهوت و غضب قرار داده است .
📚 نردبان سعادت ، ص 47 ،
تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌حکایت تکان دهنده از حضرت امام رضا (ع)
💢 داستان مرد نابینا و نادر شاه
🎤حجت الاسلام #عالی
19.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
🎙🌸 آيت الله حاج آقا #مرتضی_تهرانی (ره)
👈موضوع : از نصیحت فرزندان زود خسته نشوید.
اگر فرزندی مطابق میل پدر و مادر نبود...
💢زرنگ باش و همه کارهایت را برای خدا
انجام بده
✍عابدان عارف که عبادتشان توام با حضور و خضوع و استغراق است بالاترین لذتها را از عبادت میبرند. در زبان دین از «طعم ایمان» و «حلاوت ایمان» یاد شده است. ایمان حلاوتی دارد فوق همه حلاوتها.
🍃لذت معنوی آنگاه مضاعف میشود که کارهایی از قبیل کسب علم، احسان، خدمت، موفقیت و پیروزی، از حس دینی ناشی گردد وبرای خدا انجام شود و در قلمرو «عبادت» قرار گیرد.
📚استاد #مطهری؛ انسان و ایمان، ص۴۳
✨درباب مراقبت
💠درباب سی و نه از ارشاد القلوب دیلمی آمده است:
✳️ خدای تعالی می فرماید: وکان الله علی کل شی ء رقیبا(۴۰)
و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به یکی از اصحابش فرمود: خدا را آن گونه عبادت کن که گویی او را می بینی و اگر تو او را نمی بینی، او تو را می بیند.
🔹این اشاره به مراقبت است؛ چه مراقبت عبارت است از این که، بنده بداند خدا در تمام حالات، بر او مطلع است. ملاحظه انسان بر این حال، مراقبت است و اعظم مصالح عبد، این است که بداند، خداوند بر او رقیب و به او نزدیک است و به افعالش علم دارد و حرکاتش را می بیند و اقوالش را می شنود و بر اسرارش اطلاع دارد و او رد قبضه قدرت خداوند منقلب می شود و ناصیه و قلبش به دست اوست و نمی تواند خود را از خدا پوشیده نگه دارد و از سلطه او خارج شود.
⬅️رساله لقاء الله، ص ۱۸۴-۱۸۵
#علامه_حسن_زاده_آملی
عزت.mp3
2.08M
🎙 برای داشتن عزت چکار کنیم؟
🔰راهکار داشتن عزت از امام کاظم علیه السلام و داستانی زیبا از عزت امام کاظم علیه السلام
دکتر #رفیعی
شرح حکمت ۳۹ نهج البلاغه ـ جايگاه واجبات و مستحبّات
امام علی علیه السلام می فرماید:
لَا قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ .
عمل مستحب انسان را به خدا نزديك نمى گرداند، اگر به واجب زيان رساند.
مستحبّات بى ارزش:
امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه مى فرمايد: «كارهاى مستحب اگر به واجبات زيان برساند موجب قرب به خدا نمى شود»; (لاَ قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ).
روشن ترين تفسيرى كه براى اين گفتار حكيمانه امام(عليه السلام) به نظر مى رسد اين است كه هرگاه كارهاى مستحب ضررى به واجبات بزند ارزش آن كاسته مى شود و ثواب آن كم مى گردد، مثل اين كه كسى از سر شب تا بعد از نيمه شب مشغول عزادارى باشد ولى خواب بماند و نماز صبح او قضا شود. همه مى گويند آن مستحبى كه به اين فريضه لطمه زد كم ارزش است. يا اين كه به سراغ كارهاى خير و كمك به مستمندان برود; ولى در اداى ديون خود و يا حج واجب كوتاهى كند. دليل آن هم روشن است، فرائض و واجبات مصالحى دارد كه اگر ترك شود به انسان لطمه جدّى مى زند در حالى كه مستحبّات چنين نيست و به اين مى ماند كه كسى داروى اصلى درد خود را رها كرده و به داروهاى اضافى و غير ضرورى بپردازد.
در حديثى كه در غررالحكم از اميرمؤمنان(عليه السلام) نقل شده مى خوانيم: «يَسْتَدَّلُ عَلى إدْبارِ الدُّوَلِ بِأرْبَع تَضييعِ الاُْصُولِ وَ التَمَسُّكِ بِالْفُرُوعِ وَتَقْديمِ الاْراذِلِ وَتَأخيرِ الاْفاضِلِ; چهار چيز است كه دليل بر سقوط دولت ها مى شود: ضايع ساختن اصول، و چسبيدن به فروع و مقدم داشتن اراذل و مؤخر داشتن افاضل».(1)
تفسير ديگرى كه براى اين گفتار حكيمانه است اين كه در بعضى از عبادات اگر واجبات را رها كنند و به مستحبات بپردازند مستحب اساساً باطل است; مانند كسى كه روزه قضاى واجب بر اوست اگر روزه مستحب بگيرد از اساس باطل است و يا اين كه حج واجب را رها كند و به سراغ حج مستحب برود كه به عقيده جمعى حج مستحب او باطل است.
احتمال سوم نيز در تفسير اين سخن اين است كه اشاره به مسئله ضدين كه در علم اصول آمده باشد، زيرا جمعى معتقدند كه امر به شى نهى از ضدّ خاص آن مى كند و بر اين اساس معتقدند كسى كه بدهكارى فورى داشته باشد اگر در وسعت وقت نماز بخواند نماز او باطل است، زيرا انجام نماز در وسعت وقت به واجب فورى لطمه زده و چون امر به شى نهى از ضد مى كند اين نماز قابل تقرب نيست و باطل است; ولى اخيراً محققان اين مطلب را نپذيرفته اند و امر به شى را سبب نهى از ضد خاص نمى دانند. البته جمع ميان همه اين تفسيرها نيز منعى ندارد; ولى مناسب تر همان تفسير اوّل است.(2)
*
پی نوشت:
(1). غررالحکم، ح 7835.
(2). سند گفتار حکیمانه: به گفته صاحب مصادر نهج البلاغه، آمدى که بعد از سیّد رضى مى زیسته در کتاب غررالحکم این حکمت را چنین نقل کرده است: «إذا أضَّرَتِ النَّوافِلُ بِالْفَرائِضِ فَارْفُضُوها; هنگامى که نوافل به فرائض ضرر برساند آن را رها کنید». این تفاوت نشان مى دهد که آمدى آن را از منبع دیگرى گرفته است. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 37). ولى گویا مرحوم خطیب صاحب مصادر از این موضوع غفلت کرده که در کلمات قصار نهج البلاغه، کلمه 279 عین این عبارت «آمدى» آمده است. در کتاب تمام نهج البلاغه این دو جمله با اضافات دیگرى که همه مربوط به همین مضمون و محتواست در ضمن وصیت نامه اى که براى اصحابش در زمینه تعلیم آداب دین و دنیا بیان فرموده ذکر شده است. عبارات آن چنین است: «إِذَا أَضَرَّتِ النَّوَافِلُ بِالْفَرَائِضِ فَارْفُضُوهَا لاَ تَقْضُوا النّافِلَةَ فی وَقْتِ الْفَریضَةِ لکِنِ ابْدَؤُوا بِالْفَریضَةِ ثُمَّ صَلُّوا مَا بَدَا لَکُمْ فَإِنَّهُ لاَ قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ وَلاَ یُصَلِّی الرَّجُلُ نَافِلَةً فی وَقْتِ فَریضَة، وَلاَ یَتْرُکُهَا إِلّا مِنْ عُذْر، وَلکِنْ یَقْضی بَعْدَ ذَلِکَ إِذَا أَمْکَنَهُ الْقَضَاءَ فَإِنَّ اللّهَ ـ عَزَّ وَجَلَّ ـ یَقُولُ: (الَّذِینَ هُمْ عَلى صَلاتِهِمْ دائِمُونَ) یَعْنِی الَّذینَ یَقْضُونَ مَا فَاتَهُمْ مِنَ اللَّیْلِ بِالنَّهَارِ وَمَا فَاتَهُمْ مِنَ النَّهَارِ بِاللَّیْلِ...». (تمام نهج البلاغه، ص 728).
🌹امام حسین علیه السلام:
همچون کسی عمل کن که میداند به خاطر گناهانش مواخذه میشود و به خاطر نیکوکاری پاداش مییابد.
📗بحارالانوار ج۷۵ ص۱۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تذکر حاج محمود کریمی
نسبت به رعایت فاصله در مجلس عزاداری
اگر رعایت نکنید ، مجلس را تمام می کنم..
#کرونا
#محرم
@mawezah_ir
@pasokhha
@sireyealavi