eitaa logo
سیره علوی (ع)
209 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi2 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 امام علی(ع): اخلاقت را خوب کن تا خداوند حسابت را آسان گرداند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از مغتنم‌ترين فرصت هاى شيطان است! ؛ "اینکه دوست داشته باشید دیگران از شما کنند" _علی‌بن‌ابی‌طالب‌علیه‌السلام میفرمود. غررالحکم،حدیث۴۸۷۷
وَ قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : مَا أَنْعَمَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى عَبْدٍ أَجَلَّ مِنْ أَنْ لاَ يَكُونَ فِي قَلْبِهِ مَعَ اَللَّهِ غَيْرُهُ . و امام صادق عليه السّلام فرمود نعمتى برتر و بالاتر از اين نيست كه در دل انسان جز خدا چيز ديگرى نباشد. مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۱، ص ۱۰۱
به «قلبت» نگاه کُن...! رسول خدا صلی الله علیه و آله: «... و ما مَنَّ اللّهُ تَعالى عَلى عِبادِهِ بِمِثلِ أن يُلهِمَهُم ذِكرَهُ»: خداوند متعال به بندگانش نعمتى نداده كه چون الهام كردنِ ياد خود به آنان باشد. 📚تفسير قرطبی، ج ٩، ص ٣۴٧. 🎙يكى از بزرگان اهل معرفت مى فرمود: «تلاش كنيد كه خداوند متعال، خود، ذكرش را به شما الهام كند. الهامِ ذكر، همه لوازم آن و از جمله تداوم ذكر را به همراه دارد». 📚نهج الذكر، ج ١، ص ٢۴. 🎙آیت الله سید عزالدین زنجانی رضوان الله علیه: این‌که چه «دعا» یا «زیارتی» را بیشتر بخوانیم، این بسته[=بستگی دارد به] به آن است که چه دعا و زیارتی برای ما روح بخش تر و دلچسب تر است؛ افراد با هم «فرق» دارند! 🗞فرهنگ کوثر مرداد ١٣٧۶ - شماره ۵، ص ١١. 🎙آیت الله محمدتقی بهجت قدس سره: از من پرسیدند که کدام «ذکر» افضل اذکار است؟ گفتم به «قلبت» نگاه کن! هر ذکری که در آن، حضور قلب بیشتر است، به آن ملتزم باش! 📚نکته ها و گفته ها، ج ١، ص ۶٠. 💐 به روح لطیف آیت الله سید عزالدین زنجانی و آیت الله محمدتقی بهجت رضوان الله علیهما صلواتی هدیه بفرمائید.
احوال آخر الزمان 💚امام صادق ( علیه السلام ) فرمود : ودر آخر الزمان وپیش از ظهورِ حجت حق میبینی که ( پذیرش فرهنگ ) قرآن و ( دل دادن به آن و ) شنیدنش بر مردم گران است . ولیکن شنیدن باطل بر مردم آسان و دلپذیر است 📚( الکافی ج ۸ ص ۲۹ )
💠 آیت الله قاضی ره می فرمودند: اگر دنیا می‌خواهید، نمازشب بخوانید. اگر آخرت می‌خواهید، نمازشب بخوانید. آیت الله ناصری ره می فرمودند: مشکلات دنیوی شما بالکل با حل میشه. 🔸️لذا به این عنایت داشته باشید و حتما شرکت کنید👇 جلسات خیلی مهمی "درباره سحرخیزی و عبادت شب" از اساتید ضبط کردیم که ان شاءالله در طول چله براتون قرار میدیم.
امام حسين عليه السلام: لَيستِ العِفّةُ بمانِعَةٍ رِزْقا، و لا الحِرصُ بجالِبٍ فَضْلاً، و إنَّ الرِّزقَ مَقْسومٌ و الأجَلَ مَحتومٌ، و اسْتِعمالُ الحِرصِ طَالبُ المَأْثَمِ نه عفّت و مناعت مانع روزى مى شود و نه حرص زدن روزى بيشتر مى آورد؛ زيرا روزى تقسيم شده و اجل حتمى است و حرص زدن طلب گناه است ميزان الحكمه ج3 ص25
🌺حدیث روز سه‌شنبه 🌺 موضوع : برکات حسن ظن درکلام امام رضا عليه السلام َاحْسِنِ الظَّنَّ بِاللّه ِ فَاِنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ یَقولُ: اَنا عِنْدَ ظَنِّ عَبدىَ الْمُؤمِنِبى، اِنْ خَیْرا فَخَیْرا وَ اِنْ شَرّا فَشَرّاَ 🌸❤️🌸❤️🌸 به خداوند خوش گمان باش، زيرا خداى عزوجل مى فرمايد من نزد گمان بنده مؤمن خويش هستم، اگر به من خوش گمان باشد، به خوبى با او رفتار مى كنم و اگر به من بدگمان باشد، به بدى با او رفتار مى كنم. 🍃🌹🌸🌹🍃 📚[كافى، ج ۲، ص ۷۲، ح ۲]
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
|•ما را به جز خیالت ؛ فکری دگر نباشد ...
امام جواد (ع): بر چهار پايه استوار است: پشيمانى در دل آمرزش خواهى به زبان عمل كردن با اعضاى بدن و تصميم بر باز نگشتن به گناه. 📚 کشف‌الغمّه، ج۲، ص۳۴۹ 🕊
کلام نور🌼 الإمامُ عليٌّ عليه السلام رأسُ العِلمِ التَّمْيِيزُ بينَ الأخْلاقِ، و إظْهارُ محَمْودِها، و قَمْعُ مَذْمومِها🌼 امام على عليه السلام تشخيص خويها از يكديگر، و آشكار كردن خويهاى پسنديده، و سركوب كردن خويهاى ناپسند، سرآمد دانش و دانايى است غرر الحكم : ۵۲۶۷🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلام نور🌼 الإمامُ عليٌّ عليه السلام رأسُ العِلمِ التَّمْيِيزُ بينَ الأخْلاقِ، و إظْهارُ محَمْودِها، و قَمْعُ مَذْمومِها🌼 امام على عليه السلام: بهترین علم تشخیص و تمیز اخلاقیات است ظهور ستودنی ها و ریشه کن کردن ناپسندها در رفتار است
💎 نیازمندی مهم مردم 🔻امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: اِنَّ النّاسَ اِلى صالِحِ الاَْدَبِ اَحْوَجُ مِنْهُمْ اِلَى الْفِضَّةِ وَ الذَّهَبِ ❇️ مردم به ادب (فرهنگ و تربيتِ) درست نيازمندترند تا به طلا و نقره. 📚 غررالحكم، ح ۳۵۹۰ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈•
✍🏻 امیرالمؤمنین علی علیه السلام: دلت براى تو سالم نخواهد شد، مگر آن گاه كه براى مؤمنان همان پسندى كه براى خود مى پسندى ( ميزان الحكمه جلد9ص۵۱۰)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدویت و آیه ۱۵۹ سوره نساء ⭐️ بسم الله الرحمن الرحیم وَإِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ إِلَّا لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ ۖ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكُونُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا، 🌷 و هیچ کس از اهل کتاب نیست جز آنکه پیش از مرگ به وی (عیسی) ایمان خواهد آورد و در روز قیامت او بر آنان گواه خواهد بود. 📜 نساء: آیه‌ی ۱۵۹ 🍀🍀🍀🍀🍀 ⭐️  امام محمد‌ باقر ع در تفسیر این آیه فرمودند:  إنّ عيسى ع ينزل قبل يوم القيامة الى الدنيا فلايبقى أهل ملّة يهودي و لاغيره، إلاّ آمنوا به قبل موتهم، و يصلّي عيسى خلف المهدي علیهما‌السلام؛ 🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 اين آيه، اشاره به نزول حضرت عيسى (ع) پيش از قيامت و خواندن نماز پشت سر حضرت مهدى (عجل‌الله) و ايمان آوردن ملت يهود و نصارى و غير آن‌ها به حضرت مهدى (عج) است. 📚 ینابیع‌الموده: ۲۳۷
🌠آقا امیرالمومنین(علیه‌السلام): 🌠هرکه در مورد بسیاری از امور، چشم‌پوشی و بی اعتنایی نکند؛ زندگی‌اش تیره و تار خواهد شد! 🌠غررالحکم،حدیث۹۱۴۹
🌠آقا امیرالمومنین(علیه‌السلام): 🌠كسي كه خود را در جايگاه تهمت قرار داد؛ نباید کسی را که نسبت به او بد گمان شده را سرزنش کند! _و فقط خود را ملامت کند... 🌠 نهج‌البلاغه،حکمت۱۵۹
🌠در مراسم خواستگاری، اکثر بحث ها در ابتدا سر مهریه است 🌠مخصوصاً اون لحظه ی آخر که به هر نحوی همه در تلاشن که خطبه عقد خونده بشه. 🌠و بعضاً با جملات کلیشه ای و البته صد در صد غلطططِ 🌠 کی مهریه داده کی گرفته🌠 🌠سر و ته داستان جمع میکنن 🌠در صورتی که نمیدونن طبق کلام معصوم 🌠اگه مرد هنگام خطبه،،، تو ذهن خودش تصمیم به ندادن مهریه کنه ▶️⬅️⬅️ 🌠اون عقد باطل خواهد بود. 🌠اتفاقا مهریه طبق کلام معصوم بر گردن مرد هست و واجب 🌠به جای کلمات منفی و اشتباهی مثل مهریه رو کی داده کی گرفته 🌠قبلش با خوشی و رضایت دلی طبق حکم الله، دو طرف به توافق برسند که خدایی نکرده عقدشون باطل نشه روایتش👇 🌠عَنِ الْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ فِي الرَّجُلِ يَتَزَوَّجُ الْمَرْأَةَ وَ لَا يَجْعَلُ فِي نَفْسِهِ أَنْ يُعْطِيَهَا مَهْرَهَا فَهُوَ زِنًا. 🌠امام صادق صلوات الله علیه در مورد مردی که زنی را به ازدواج درمی آورد ولی در درون و نفس خود قرار نمی دهد که مهریه اش را به او عطا کند فرمود : 🌠آن زِنا است. 🌠 الكافي ج۵ص۳۸۳
🌠قال مولانا أیة الله الأعظم امامنا أميرالمؤمنين سلامٌ منه و إليه: الْمُسْتَأْکِلُ بِدِینِهِ حَظُّهُ مِنْ دِینِهِ مَا یَأْکُلُهُ. 🌠مولا أمیرالمؤمنین سلامٌ منه و إليه فرمودند: 🌠کسی که از راه دین روزی بخورد 🌠بهره او از دینش 🌠همان است که میخورد. 🌠تحف العقول / ص223 🌠بحارالأنوار / ج75 / ص63
🌠قال مولانا الصادق سلامٌ منه و إليه: اليقين يوصل العبد إلى حال سنى ومقام عجيب كذلك أخبر رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم) عن عظم شان اليقين حين ذكر عنده ان عيسى (عليه السلام) كان يمشى على الماء فقال (صلى الله عليه وآله وسلم) لو زاد يقينه لمشى الهواء.. 🌠امام صادق سلامٌ منه و إليه فرمودند: 🌠يقين، بنده را به حال منزلت و جایگاه بزرگ و مقام عجیبی میرساند. 🌠همچنین به پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم درباره عظمت شأن و مقام یقین خبر دادند که حضرت عیسی علیه السلام بر روی آب راه میرفت؛ سپس پیامبر فرمودند: 🌠اگر یقینش بیشتر می بود بر روی هوا راه میرفت... 🌠مصباح الشریعه / ص177
🌠قال مولانا الرضا علیه السلام ما أحد من شیعۀ َعلی أصبح َصبیحۀ أتی بسیئۀ أو ارتکب ذنبا إلا أمسی و قد ناله َغم َحط َعنه َسیئته ، فکیف َیجري علیه القلم ؟ ! 🌠امام رضا علیه السـلام فرمودند : هیـچ یک از شـیعیان علی نیست که روز مرتکب عمل زشتی یا گناهی شود ، مگر آن که شب انـدوهی به او رسد که آن گناه را فرو ریزد ؛ پس ، چگونه قلم براي نوشتن گناهان چنین کسی به کار افتد؟! 🌠بحار الأنوار : ج ۹۴ . ص ۱۴۶
🌠عَنْ عَبْدِ الْغَفَّارِ الْجَازِيِّ قَالَ: حَدَّثَنِي مَنْ سَأَلَهُ يَعْنِي الصَّادِقَ علیه السلام هَلْ يَكُونُ كُفْرٌ لَا يَبْلُغُ الشِّرْكَ قَالَ إِنَّ الْكُفْرَ هُوَ الشِّرْكُ ثُمَّ قَامَ فَدَخَلَ الْمَسْجِدَ فَالْتَفَتَ‏ إِلَيَّ فَقَالَ نَعَمْ الرَّجُلُ يَحْمِلُ الْحَدِيثَ إِلَى صَاحِبِهِ فَلَا يَعْرِفُهُ فَيَرُدُّهُ عَلَيْهِ فَهِيَ نِعْمَةٌ كَفَرَهَا وَ لَمْ يَبْلُغِ الشِّرْكَ. 🌠عبد الغفّار جازى گويد: كسى برايم نقل کرد كه از امام صادق سلامٌ منه و إليه السلام پرسيد: 🌠آيا كفرى هست كه به سر حدّ شرك نرسد؟ 🌠امام فرمود: 🌠البتّه كفر همان شرك است، سپس برخاست و وارد مسجد شد، آنگاه نگاهى به من افكند و فرمود: 🌠آرى، شخص حديثى را براى دوستش میبرد [نقل می کند]، دوستش فهم و معرفت به آن پیدا نمیکند و آن حدیث را رد می کند، پس اين نعمتى است كه كفران نموده، ولى به سر حدّ شرك نرسيده است. 🌠معاني الأخبار / ص137 🌠بحار الأنوار / ج‏2 / ص188