eitaa logo
سیره علوی (ع)
206 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi2 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
ترجمه حدیث کتیبه نصب شده در ارتباط تصویری رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی 🔹فلَیسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلاَةِ : حالِ مردم نيكو نگردد، جز آن‌گاه كه حاکمان نيكورفتار باشند.
14000306_40588_1281k.mp3
11.59M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی. ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام‌ مدظله‌العالی: مفهوم اصلى نماز عبارت است از خضوع انسان در مقابل پروردگار و عمل انسان به فرمان پروردگار؛ اين آن عنصر اصلى نماز است كه در حاشيه‌اش هم چيزهاى ديگرى وجود دارد. حقيقت آن است كه هرگاه در ميان مردمى، نماز - با همه‌ى شرايطش - رواج داشته باشد همين يک واجب الهى آنان را تدريجاً به همه‌ى نيک‌بختى‌ها ميكشاند و خيمه‌ى دين را در زندگى آنان بر پا ميسازد.
4_6044178888634925111.mp3
7.43M
📌عیب همسرت را بپوشان ؛ 🔹همسر ایده آل وجود ندارد...!! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
7 🔅«آیه ای از سوره مائده» 💠الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ...[مائده/۳] {امروز، کافران از (زوال) آئین شما، مأیوس شدند بنابراین از آنها نترسید...} 🔸جابر میگوید امام باقر درباره این آیه فرمودند: 💢«روز ظهور قائم آل محمد است که بنی امیه نا امید می شوند؛ آنها هستند که کافر گشته و از آل محمد(علیهم السلام) نا امید می باشند.» 📚البرهان فی تفسیر القرآن، ج۲، ص۲۲۳ 📚الزام الناصب، ج۱، ص۵۸
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 حضرت امام كاظم عليه‏ السلام: لَيْسَ مِنّا مَنْ لَمْ يُحاسِبْ نَفْسَهُ فى كُلِّ يَوْمٍ فَاِنْ عَمِلَ خَيْرا اسْتَزادَ اللّه‏َ مِنْهُ وَ حَمِدَ اللّه‏َ عَلَيْهِ وَ اِنْ عَمِلَ شَيْئا شَرّا اسْتَغْفَرَ اللّه‏َ وَ تابَ اِلَيْهِ؛ از ما نيست كسى كه هر روز اعمال خود را محاسبه نكند تا اگر نيكى كرده از خدا بخواهد بيشتر نيكى كند و خدا را بر آن سپاس گويد و اگر بدى كرده از خدا آمرزش بخواهد و توبه نمايد. الاختصاص ص 26 و ص 27 علیه السلام
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 امام صادق عليه السلام ما عَذَّبَ اللهُ اُمَّهً اِلا عِندَ استِهانَتِهِم بِحُقُوقِ فُقَراءِ اِخوانِهِم؛ خداوند امتى را عذاب نخواهد کرد، مگر در وقتى که نسبت به حقوق برادران نیازمند خود سستى نمایند. تحف العقول ص 303 علیه السلام
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 امام صادق عليه السلام ما عَذَّبَ اللهُ اُمَّهً اِلا عِندَ استِهانَتِهِم بِحُقُوقِ فُقَراءِ اِخوانِهِم؛ خداوند امتى را عذاب نخواهد کرد، مگر در وقتى که نسبت به حقوق برادران نیازمند خود سستى نمایند. تحف العقول ص 303 علیه السلام
✨﷽✨ 🔴قبض‌ روح شدید ✍درد چشم شدیدی بر علی (ع) عارض شد، پیامبر (ص) به عیادت آن حضرت رفت، دید او از شدت درد،فریاد می کشد، پیامبر به او فرمود آیا این فریاد و ناله، از روی جزع و بی تابی است و یا درد بسیار شدید است؟ علی علیه السلام عرض کرد: ای رسول خدا! دردی را شدیدتر از این درد هرگز سراغ ندارم. پیامبر برای اینکه علی را آرام‌کند فرمود: ای علی!هنگامی عزرائیل نزد کافری می آید تا روح او را قبض کند،همراه خود سیخی آتشین بیاورد و با آن،روح او را از کالبدش بیرون بکشد در این هنگام جهنم صیحه کشد، حضرت علی وقتی که این موضوع را شنید درد خود را فراموش کرد. برخاست و راست نشست و فرمود: «ای رسول خدا! این سخن را اعاده کن، زیرا که موجب فراموشی درد چشمم شد» سپس علی از رسول خدا چنین پرسید:آیا از امت تو(مسلمانان)کسی این گونه سخت،قبض روح می شود؟» 🌹پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: آری سه کس اینگونه قبض روح شود ۱_حاکم ستمگر ۲_خورنده مال یتیم از روی ظلم ۳_کسی که گواهی و شهادت دروغ بدهد. 📚عالم برزخ در چند قدمی ما ص۳۸ ‌‌‌‌‎‎‌‌‎‎‌
🔹آیت الله 🔹 🔸دورۀ کودکی، دورۀ ارضاء نفسانیت کودک🔸 🌱 ما در وجودمان دو بخش داریم: «طبیعت» و «فطرت». گاهی شما گیاهی را در گلدان می‌نشانید تا شاخه بزند و برگ بدهد. سپس آن را برمی‌دارید و در مزرعه، باغ یا باغچه می‌کارید. دوره‌ای که این نهال در گلدان است، «طبیعت انسان» است. این گلدان، نمادِ تعلقات ماست. «طبیعت» در انسان به‌معنای تعلقات و علاقه به دنیا است. این تعلقات، ما را محبوس و محدود می‌کند و جلوی رشدمان را می‌گیرد. 🌱 شما سَروِ زینتی را دیده‌اید که در گلدان می‌گذارند؛ اگر این سرو، پنجاه‌شصت سال در گلدان باشد، چقدر رشد می‌کند؟! انسان هم وقتی در بندِ تعلقاتش است، به همین اندازه، رشدش محدود می‌شود. اگر درخت نارنج و پرتقال سی سال در گلدان بماند، گاهی شکوفه‌ای می‌کند، اما میوه نمی‌دهد! 🌱 تعلقات انسان، مثل گلدانی است که اجازه نمی‌دهد ریشه‌ها از آن خارج شوند و به واقعیت و فضای جهان بزرگ ربط پیدا کنند. سپری کردن این دوره برای هرکسی لازم است. هرکسی بدون استثنا باید دوره‌ای در گلدان این تعلقات باشد. منتها مثل این است که شما گیاه را مدتی در گلدان پرورش می‌دهید؛ یکی‌دو سالش که می‌شود، از گلدان برمی‌دارید و در محل اصلی می‌گذارید. 🌱 انسان هم یک «مرحلۀ طبیعت» دارد که دورۀ کودکی او است. در این دوره باید در گلدان باشد؛ شرط رشدش است! زیرا بهتر پذیرایی و کنترل می‌شود. مرتب‌تر می‌توان به آن آب داد. دورۀ بازی و شادی و تفریح بچه‌ها است. در این دوره باید بگذارید بچه در حال خودش باشد.
✨﷽✨ 🔴نماز شبی ها ‍ ✍خواندن نماز شب که این همه توصیه شده اگر حتی از روی خواب آلودگی و خستگی و بدون حضور قلب هم خوانده شود هم درست است؟ 🌷 چنین نماز شبی نه تنها درست و صحیح است، بلکه یکی از بالاترین ارزش‌های نماز شب این است که انسان در عین خستگی و خواب آلودگی برای کسب رضایت الهی به اقامه نماز بایستد؛ در حدیثی قدسی آمده است: وقتى که بنده‏‌اى در نیمه شب براى نماز و طاعت خداوندى برخیزد و سپس خواب بر وى غلبه کند و در اثر چرت به چپ و راست متمایل شود و چانه‌‏اش به سینه‏‌اش بچسبد. خداوند امر مى‏‌کند درهاى آسمان باز مى‏‌شود و سپس به ملائکه مى‏‌فرماید: به این بنده من نگاه کنید و ببینید در اثر تقرب به من و انجام عملى که بر وى واجب نکرده‏‌ام به چه روزى افتاده و من سه خصلت به این بنده عطا مى‏‌کنم. 1⃣ گناهان او را مى‏‌بخشم، 2⃣ یا توبه مجددى برایش فراهم مى‏‌کنم 3⃣ و روزى‏‌اش را زیادتر مى‏‌کنم و من همه شما را شاهد مى‏‌گیرم که این سه چیز را به وى بدهم. 📚الجواهر السنیة-کلیات حدیث قدسى، ص 70
❤️ امام علی علیه السلام : راستگویی، شمشیری برّان، در دست شجاع است. 📚 شرح‌نهج‌البلاغه ۲۰:۲۶۹
💧آثار طهارت 💠عرفان عملى 👈آنچه در عرفان عملی مهم است ، سه چيز است : الف : طهارت و دوام آن ب : همت ج : استقامت 💠اهميت وضوء 🔸ديلمى از پيامبر (صلى الله عليه و آله ) نقل كرده كه خداوند مى فرمايد: ✳️هر كسى وضويش را از دست بدهد و وضوء نگيرد به من جفا كرده است . و كسى كه وضويش را از دست بدهد و دوباره وضو بگيرد و حداقل دو ركعت نماز نخواند بر من جفا كرده است و هر كس وضويش را از دست داد تجديد وضو كرد دو ركعت نماز خواند و پس از آن دعا نكرد بر من جفا كرده است . و هر كس وضويش را از دست بدهد و پس از آن وضو بگيرد و نماز بخواند و دعا كند و از حوائج دنيا و آخرتش چيزى بخواهد و من اجابت نكنم من به او جفا كرده ام و من خداى جفاكار نيستم . 🔹آرى بدان اى برادر! بدان كه وضو نور است و تداوم آن باعث ارتقاء به عالم قدس خواهد شد. 👈آثار طهارت ✳️استاد حسن زاده آملى مى فرمودند: اساتيد ما مى فرمودند: در طهارت دقت داشته باشيد قدمى عاشقانه برداريد و صادقانه بياييد تا اينها را بچشيد. چند بار كه شكار كنيد به فهم اينها كمك مى كند يك جهش علمى پديد مى آيد و انسان مى شود مصداق ان صلاتى و نسكى و محياى و مماتى لله رب العالمين وقف خالص الهى مى شود و سوز و گداز مى آيد و افاضات و اشراقات نصيبش مى شود. استاد
❤️ علیه‌السلام فرمودند: 🍀 لیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفسَهُ فی کُلِّ یَومٍ فَإنْ عَمِلَ حَسَناً استَزادَ اللهَ و إنْ عَمِلَ سیّئاً اسْتَغفَرَ اللهَ مِنهُ و تابَ اِلَیهِ 🍃 از مانیست کسی که هر روز حساب خود را نکند، پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد، واگر بدی کرده، از خدا آمرزش طلب نموده و به سوی او توبه نماید. 📖 اصول کافی، ج 4، ص 191 ‎‎‌‌‎‎‌
ما بی تو خسته‌ایم! تو بی ما چگونه‌ای؟! 🙏 ‎‎‌‌‎‎‌
💎نصرت و اطاعت رهبر جامعه وظیفه مردم و مسؤولین امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: حقّ من بر شما این است که به پیمان با من وفادار باشید، و در آشکار و نهان برایم خیرخواهی کنید، هر گاه شما را فرا خواندم، اجابت نمایید و هر گاه فرمان دادم، اطاعت کنید.
پیامبر اکرم صلى الله عليه و آله : الفَقرُ فَقرانِ : فَقرٌ فِي الدُّنيا ، وفَقرٌ فِي الآخِرَةِ ؛ فَفَقرُ الدُّنيا غِنَى الآخِرَةِ ، وغِنَى الدُّنيا فَقرُ الآخِرَةِ ، وذلِكَ الهَلاكُ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : فقر دو گونه است ؛ فقر دنيا و فقر آخرت . فقر دنيا مايه توانگرى آخرت است و توانگرى دنيا مايه فقر آخرت ؛ و اين ، نابودى است . مشكاة الأنوار : 229 / 643 ، روضة الواعظين : 498 ، 🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃
👑 علی علیه السلام : 🧠 وَاقْصُرْ رَأْيَکَ عَلَى مَا يَعْنِيکَ 🤔 تفکر صحیح : فکرت را به چيزى مشغول دار که به تو مربوط است. 📚 ، نامه 69 ‎‎‌‌‎‎‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنرانی دکتر ✍موضوع: 🔶 گناهی که با شهادت هم بخشیده نمی‌شود ‎‎‌‌‎‎‌
علامه رحمت الله علیه در یکی از رسائل شان میفرمایند : اولا آیا ما هستیم ؟ ( وجود داریم؟! ) یا خیر ؟ می گوییم هستیم ! بار دیگر می پرسند ، آیا محدودیم یا نامحدود؟ در جواب می گوییم قطعا محدود ! پس پر واضح است که هر محدودی ، حادّی ( محدود کننده ای ) می خواهد ؛ پس باید خدایی باشد و هست. ▫️باتوجه به این برهان ، کار ما فقط این است که این برهان را در درون خویشتن مشاهده و پیدا کنیم ؛ یعنی باید محدویت خود را دریابیم و سپس این امکان فقری و ربطیت خود را شهود کنیم ؛ به تعبیر دیگر بایستی معرفت النفس پیدا کنیم !
🔸 چه کسانی می گویند رای بدهیم! 🔻چه کسانی می گویند رای ندهیم! .