eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
165 دنبال‌کننده
371 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
ابهام زدایی از چند حدیث (۱۵) کاشف سرّ وصیت 💠وصیت_سرّ_احمد💠  ✍️و حدّثني عيسى بن المستفاد، قال: قلت لأبي الحسن عليه السّلام: بأبي أنت و أمّي أ لا تذكر ما في الوصيّة؟ (قال: ذلك‏ سرّ اللّه‏ و سرّ رسوله. قال: فقلت‏: جعلت فداك، أ كان‏ في الوصيّة) ذكر القوم و خلافهم على عليّ‏ أمير المؤمنين؟ قال: نعم، حرفا حرفا، و شيئا شيئا، أ ما سمعت قول اللّه تعالى‏ إِنَّا نَحْنُ نُحْيِ الْمَوْتى‏ وَ نَكْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ وَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ أَحْصَيْناهُ فِي إِمامٍ مُبِينٍ‏، و اللّه و اللّه لقد قال‏ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله لعليّ و فاطمة عليهم السّلام: قد فهمتما ما كتب ربّكما و ما شرط؟ قالا: بلى، و قبلناه بقبوله‏، و صبرنا على ما ساءنا و أغاظنا حتّى نقدم عليك. 📚  طرف من الأنباء و المناقب ص۱۶۵-۱۶۶ طرح اشکال: طبق این حدیث، وصیت سر و راز بوده که احمد آن را کشف کرده ┄┅━✵𖣐﴾پاسخ شبهه﴿𖣐✵━┅┄ پاسخ اجمالی: اگر وصیت، سرّ بوده پس چطور امام صادق علیه السلام در حدیث وصیت، آن را بیان کردند؟ آیا معقول است امام صادق علیه السلام مفاد وصیت را بیان کنند اما امام کاظم علیه السلام مفاد آن را نگویند و بفرمایند سرّ و راز هست؟! از طرفی این حدیث نه متواتر است و نه قرینه قطعی بر صدور دارد، پس طبق مرام آنها نمی تواند چیزی را ثابت کند. پاسخ تفصیلی: این حدیث طبق معمول هم از نظر سند، هم از نظر نسخه و هم از نظر دلالت دارای خدشه است. الف) از نظر سند، بدون هیچ سندی در قرن هفتم از عیسی بن المستفاد از امام کاظم علیه السلام نقل شده، در حالیکه اولاً عیسی توثیق رجالی ندارد و در تمام کتب شیعه تا قبل از قرن پنجم تنها یک حدیث از او ثبت شده (الكافي ج‏1 ص281 ح4) که نشانگر عدم اعتماد تمام علمای شیعه به منقولات اوست. و نجاشی او را فقط از راویان امام جواد علیه السلام دانسته که یعنی حتی از امام رضا علیه السلام هم حدیث نداشته چه برسد به امام کاظم علیه السلام: عيسى بن المستفاد أبو موسى البجلي الضرير روى عن أبي جعفر الثاني عليه السلام و لم يكن بذاك. رجال النجاشي ص297 رقم809 و در ادامه طریق خود به کتاب او را ذکر کرده و می گوید: و هذا الطريق طريق مصري فيه اضطراب‏، که می رساند نسبت کتاب موجود به او با تردیدهایی روبروست. بلکه ابن غضائری روایات او را از امام‌ کاظم علیه السلام مورد تردید، و کتاب او را غیر ثابت و خود وی را ضعیف معرفی می کند: عيسى بن المستفاد البجلي أبو موسى الضرير. ذكر له رواياته عن موسى بن جعفر عليهما السلام. و له كتاب الوصية لا يثبت سنده. و هو في نفسه ضعيف. الرجال ‏لإبن ‏الغضائري ص81 و علامه حلی نیز همین را پذیرفته است، و با این وجود جایی برای استناد به سخن علامه مجلسی و محدث نوری در اعتبار کتاب یا راوی باقی نمی ماند. ب) از نظر نسخه، نه تنها در بعضی نسخه های کتاب این فقره اصلاً وجود ندارد که همین حدیث در کتاب کافی کاملاً بر عکس اینجا محتوای وصیت را گفته و هیچ حرفی از سرّ بودن آن نزده، که در پیوست خواهد آمد. ج) از نظر محتوا: این حدیث نگفته مضمون وصیت را اگر بدانی باز هم سرّ است و نمی فهمی و کسی باید بیاید آن را کشف کند، بلکه می گوید اصلاً مفادش را نمی گویم تا ندانی، و از ادامه آن که می پرسد آیا در آن از غصب خلافت هم بوده و حضرت می فرمایند بله، کاملاً واضح است که سرّ بودن وصیت از آن جهت است که نمی خواهند محتوایش را بازگو کنند. پس در حقیقت، این حدیث ضد حدیث وصیت است نه موید آن و تصریح می کند که مفاد وصیت، برای کسی گفته نشده است. بله ممکن است گفته شود، امام‌ کاظم علیه السلام وصیت را نه برای همه که فقط در مورد عیسی بن المستفاد سرّ دانسته اند و اصطلاحاً از او تقیه کرده اند. اما این ثابت می کند که مفاد وصیت گفتنی و قابل فهم بوده، و فقط چون از طرف عیسی اطمینان بر کتمان نداشتند، چیزی به او نگفته اند. لکن همانطور که گفته شد، همین عیسی بن المستفاد در نسخه دیگری از این حدیث که در کتاب کافی ثبت شده، مفاد وصیت را از امام‌ کاظم علیه السلام نقل نموده و اتفاقاً در آن تصریح شده که مراد از این وصیت، نه وصیت مکتوب نزد وفات، بلکه وصیت نازله از آسمان بوده که در آن وظیفه هر امامی به صورت سرّ برای خودش بیان شده بوده، که می رساند مراد از سرّی بودن آن، چیزی نیست که اتباع احمد توهم کرده اند. ✍⊹سیدمهدےمجتهدےسیستانے      اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌    ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬ 👇👇👇👇👇
☝️☝️☝️☝️☝️ ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬ الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ يَقْطِينٍ عَنْ عِيسَى‏ بْنِ‏ الْمُسْتَفَادِ أَبِي مُوسَى الضَّرِيرِ قَالَ حَدَّثَنِي مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ع قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللهِ أَ لَيْسَ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع كَاتِبَ الْوَصِيَّةِ وَ رَسُولُ اللهِ ص الْمُمْلِي عَلَيْهِ وَ جَبْرَئِيلُ وَ الْمَلَائِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ ع شُهُودٌ؟ قَالَ فَأَطْرَقَ طَوِيلًا ثُمَّ قَالَ: يَا أَبَا الْحَسَنِ قَدْ كَانَ مَا قُلْتَ‏ وَ لَكِنْ حِينَ نَزَلَ بِرَسُولِ اللهِ ص الْأَمْرُ نَزَلَتِ الْوَصِيَّةُ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ كِتَاباً مُسَجَّلًا نَزَلَ بِهِ جَبْرَئِيلُ مَعَ أُمَنَاءِ اللهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مِنَ الْمَلَائِكَةِ... فَقَالَ جَبْرَئِيلُ يَا مُحَمَّدُ رَبُّكَ يُقْرِئُكَ السَّلَامَ وَ يَقُولُ هَذَا كِتَابُ مَا كُنْتُ عَهِدْتُ إِلَيْكَ وَ شَرَطْتُ عَلَيْكَ وَ شَهِدْتُ بِهِ عَلَيْكَ وَ أَشْهَدْتُ بِهِ عَلَيْكَ مَلَائِكَتِي وَ كَفَى بِي يَا مُحَمَّدُ شَهِيداً... فَدَفَعَهُ إِلَيْهِ وَ أَمَرَهُ بِدَفْعِهِ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ... وَ كَانَ فِيمَا اشْتَرَطَ عَلَيْهِ النَّبِيُّ بِأَمْرِ جَبْرَئِيلَ ع فِيمَا أَمَرَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ قَالَ لَهُ يَا عَلِيُّ تَفِي بِمَا فِيهَا مِنْ مُوَالاةِ مَنْ وَالَى اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْبَرَاءَةِ وَ الْعَدَاوَةِ لِمَنْ عَادَى اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ عَلَى الصَّبْرِ مِنْكَ وَ عَلَى كَظْمِ الْغَيْظِ وَ عَلَى ذَهَابِ حَقِّي وَ غَصْبِ خُمُسِكَ‏ وَ انْتِهَاكِ حُرْمَتِكَ فَقَالَ نَعَمْ يَا رَسُولَ اللهِ. فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَبْرَئِيلَ ع يَقُولُ لِلنَّبِيِّ يَا مُحَمَّدُ عَرِّفْهُ أَنَّهُ يُنْتَهَكُ الْحُرْمَةُ وَ هِيَ حُرْمَةُ اللهِ وَ حُرْمَةُ رَسُولِ اللهِ ص وَ عَلَى أَنْ تُخْضَبَ لِحْيَتُهُ مِنْ رَأْسِهِ بِدَمٍ عَبِيطٍ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فَصَعِقْتُ حِينَ فَهِمْتُ الْكَلِمَةَ مِنَ الْأَمِينِ جَبْرَئِيلَ حَتَّى سَقَطْتُ عَلَى وَجْهِي وَ قُلْتُ نَعَمْ قَبِلْتُ وَ رَضِيتُ وَ إِنِ انْتَهَكَتِ الْحُرْمَةُ وَ عُطِّلَتِ السُّنَنُ وَ مُزِّقَ الْكِتَابُ وَ هُدِّمَتِ الْكَعْبَةُ وَ خُضِبَتْ لِحْيَتِي مِنْ رَأْسِي بِدَمٍ عَبِيطٍ صَابِراً مُحْتَسِباً أَبَداً حَتَّى أَقْدَمَ عَلَيْكَ. ثُمَ‏ دَعَا رَسُولُ اللهِ ص فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ وَ أَعْلَمَهُمْ مِثْلَ مَا أَعْلَمَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالُوا مِثْلَ قَوْلِهِ فَخُتِمَتِ الْوَصِيَّةُ بِخَوَاتِيمَ مِنْ ذَهَبٍ لَمْ تَمَسَّهُ النَّارُ وَ دُفِعَتْ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع. فَقُلْتُ لِأَبِي الْحَسَنِ ع بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي أَ لَا تَذْكُرُ مَا كَانَ فِي الْوَصِيَّةِ فَقَالَ سُنَنُ اللهِ وَ سُنَنُ رَسُولِهِ فَقُلْتُ أَ كَانَ فِي الْوَصِيَّةِ تَوَثُّبُهُمْ‏ وَ خِلَافُهُمْ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالَ نَعَمْ وَ اللهِ شَيْئاً شَيْئاً وَ حَرْفاً حَرْفاً أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّا نَحْنُ نُحْيِ الْمَوْتى‏ وَ نَكْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ‏ وَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ أَحْصَيْناهُ فِي إِمامٍ مُبِينٍ‏ وَ اللهِ لَقَدْ قَالَ رَسُولُ اللهِ ص لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ فَاطِمَةَ ع أَ لَيْسَ قَدْ فَهِمْتُمَا مَا تَقَدَّمْتُ بِهِ إِلَيْكُمَا وَ قَبِلْتُمَاهُ فَقَالا بَلَى وَ صَبَرْنَا عَلَى مَا سَاءَنَا وَ غَاظَنَا. الكافي ج‏1 ص281-283 ح4 ▬❀▬❀▬❀▬❀▬❀▬
45.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗 تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه اول : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (1) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/0kNab ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
44.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿‌݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗 تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه دوم : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (2) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/Yn7IP ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿‌݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سوم : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (3) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/s48nW ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
69.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿‌݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه چهارم: کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (4) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/lIKhs ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
39.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿‌݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه پنجم : شاخصه های فرقه های دروغین. ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/k1xVM ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه ششم : گذری بر تاریخچه و دعاوی جریان احمد بصری. ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/IF4Nx ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه هفتم : بررسی اجمالی قانون معرفت حجت ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/iSZh1 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
43.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه هشتم: چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث نکته (1) و (2) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/qpa76 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
40.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه نهم: چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث نکته (3): اشکالات احمد به علم رجال. ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/iSZh1 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه دهم: چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث ادامه نکته (3)، نکته (4) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/c9grl ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💢← 🎙️ اول فیلم [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] 🔴 چهارده نکته ابتدایی شماره یک: (شامل ده فیلم) 🔰•بر روے متن مورد نظر ڪلیڪ ڪنید:👇👇 ••|♦️جلسه 1 : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (1) ••|♦️جلسه 2 : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (2) ••|♦️جلسه 3 : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (3) ••|♦️جلسه 4 : کلیاتی درباره مدعیان مهدویت (4) ••|♦️جلسه 5 : شاخصه های فرقه های دروغین. ••|♦️جلسه 6 : گذری بر تاریخچه و دعاوی جریان احمد بصری. ••|♦️جلسه 7 : بررسی اجمالی قانون معرفت حجت ••|♦️جلسه 8 : چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث نکته (1) و (2) ••|♦️جلسه 9 : نکته (3): اشکالات احمد به علم رجال. ••|♦️جلسه 10 : ادامه نکته (3)، نکته (4) 🎧❁🎬❁🎥❁🎬❁🎧 https://eitaa.com/sistanymogtahed ☜ڪانال 🔰|¦ فهرست دوم 🔰|¦ فهرست سوم 🔰|¦ فهرست چهارم 🔰|¦ فهرست پنجم 🔰|¦ فهرست ششم 🔰|¦ فهرست هفتم ❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ ڪلے 🔴 مستندات صوتے و تصویرے در نقد سخنان احمد بصری ➕پنجاه جلسه فیلم ڪوتاه در رد احمد بصری 🔰•بر روے متن مورد نظر ڪلیڪ ڪنید:👇👇 🌄√•| فهرست سلسله گفتارهاے ابطال حدیث وصیت و ... 🌄√•| فهرست اول : چهارده نڪته ابتدایے شماره یک (شامل ده فیلم) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌄√•| فهرست دوم : چهارده نڪته ابتدایے شماره دو (شامل یازده فیلم) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌄√•| فهرست سوم : بررسے سند حدیث وصیت (شامل شش فیلم) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌄√•| فهرست چهارم : بررسے محتواے حدیث وصیت (شامل هفت فیلم) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌄√•| فهرست پنجم : بررسے محتواے حدیث وصیت (شامل شش فیلم) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌄√•| فهرست ششم : بررسے حصر عدد اوصیاء، عدد خلفا و عدد ائمه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌄√•| فهرست هفتم : بررسے احادیث مهدیین و حجیت خواب 🟣لینک فهرست اول صوتی تصویری استاد https://eitaa.com/sistanymogtahed/2368 🎧⊹❁🎬⊹❁🎥⊹❁🎬⊹❁🎧 https://eitaa.com/sistanymogtahed ☜ڪانال آیدے استادمجتهد☜ @fathermahdi ❥═❁🌺❥═༅༅═┅─
37.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿‌݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه یازدهم: چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث نکته (5): یقین عقلایی، پایه اعتقاد، نکته (6) اقسام ثبت حدیث ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/aLJ1M ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه دوازدهم: موضوع: نکته (7): اعتقاد شیخ صدوق درباره قائم و مهدیین. ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7nDvR ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه سیزدهم: چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث ادامه نکته (7): اعتقاد شیخ طوسی درباره قائم و مهدیین، نکته (8) حقیقت حدیث ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/EgW09 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه چهاردهم: چهارده نکته درباره اعتبار سنجی حدیث ادامه نکته (8): معرفی کتب ضعیف در حدیث ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/MojBR ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب لوح و قلم ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه پانزدهم : چه حدیثی متواتر است؟ ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/7KS5A ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ احمد الحسن باطل شد → ‌ ‌‌https://eitaa.com/sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─