⁉️ میشه از طرف شما پدران یه خواهشی از فرزندانتون بکنم ...
⁉️ اجازه میدید ....!!!!
آهای بچه های خوب که برای پدارتون کادو خریدید ....
همون کادو رو مقابل چشم پدرها بدید به مادرتون و با صدای بلندی که پدرها هم بشنوند به مادراتون بگید ...
.
.
.
ممنونمممم که چنین
🌷پدری🌷
برایم انتخاب کردی ...
.
.
.
.
💐💐💐💐💐
ها عَلی بَشَرٌ کیفَ بَشر
رَبُّهُ فِیهِ تَجَلّی وَ ظَهَرَ
عِلَّةُ الْکوْنِ وَ لَوْ لاهُلَما
کانَ لِلْعالَمِ عَینٌ وَ أَثَر
وَ لَهُ اُبدِعُ مَا تَعقِلُه
مِن عُقُول وَ نُفُوس وَ صُوَر
فَلَک فی فَلَک فیهِ نُجُوم
صَدَفٌ فی صَدَف فیهِ دُرَر
ما رَمی رَمْیةً اِلاّ وَ کفی
ما غَزی غَزْوَةً اِلاّ وَ ظَفَر
أَغمَدَ السَّیفَ مَتی قابَلَه
کلُّ مَن جَرَّدَ سَیفًا وَ شَهَر
أَسَدُ اللّهِ إِذا صالَ وَ صاح
أَبُوالاَْیتامِ إِذا جاءَ وَ بَرّ
حُبُّهُ مَبْدَءُ خُلْد وَ نَعیم
بُغْضُهُ مَنشَاءُ نار وَ سَقَر
هُوَ فِی الکلِّ اِمامُ الکلّ
مَنْ أَبابَکر وَ مَن کانَ عُمَر
لَیسَ مَنْ أَذْنَبَ یوْمًا بِاِمام
کیفَ مَنْ أَشْرَک دَهْرًا وَ کفَر
کلُّ مَن ماتَ وَ لَمْ یعرِفه
مَوْتُهُ مَوْتُ حِمار وَ بَقَر
خَصْمُهُ أَبْغَضَهُ اللّهُ وَ لَو
حَمِدَ اللّهَ وَ أَثْنی وَ شَکر
خُلُّهُ بَشَّرَهُ اللّهُ وَ لَو
شَرِبَ الخَمْرَ وَ غَنَّی وَ فَجَر
مَن لَهُ صاحِبَةٌ کالزَّهْراء
اَوْ سَلیلٌ کشُبَیر وَ شَبَر
عَنهُ دیوانُ عُلُوم وَ حِکم
فیهِ طُومارُ عِظاتِ وَ عِبَر
بُوتُراب وَ کنُوزُ العالَم
عِندَهُ نَحُْو سُفال وَ مَدَر
وَ هُوَ النُّورُ وَ اَمَّا الشُّرَکا
فَظُلامٌ وَ دُخانٌ وَ شَرَر
أَیهَا الْخَصْمُ تَذَکرْ سَنَدا
مَتْنُهُ صَحَّ بِنَصٍّ وَ خَبَر
إِذْ أَتی أَحْمَدُ فی خُمِّ غَدیر
بِعَلی وَ عَلَی الرَّحْلِ نَبَر
قالَ مَن کنتُ أَنَا مَوْلاه
فَعَلی لَهُ مَوْلی وَ مَفَر
قَبْلَ تَعْیینِ وَصی وَ وَزیر
مَن رَأی ماتَ نَبی وَ هَجَر
مَنْ أَتی فیهِ نُصُوصٌ بِخُصُوص
هَلْ بِإِجْماعِ عَوام ینْکر
آیةُ اللّهِ وَ هَلْ یجحَدُ مَن
خَصَّهُ اللّهُ بِای وَ سُوَر
وُدُّهُ أَوْجُبُ ما فِی الْقُران
أَوجَبَ اللّهُ عَلَینا وَ أَمَر
مُدَّعی حُبِّ عَلی وَ عَداه
مِثْلُ مَنْ أَنکرَ حَقًّا وَ أَقَرّ
قصیده مرحوم مهرعلی خویی تبریزی
📍یا امیرالمؤمنین به پنج دلیل تو را دوست دارم ؛
هنگامى که امیرالمؤمنین(علیه السلام) مردم را در کوفه جمع کرد و درباره رفتن به صفّین براى جنگ با معاویه با آنان سخن مى گفت، عَمرو بن حَمِق از جا برخاست و امام را مورد خطاب قرار داد و عرض کرد :
«یا امیرالمؤمنین! انّى ما احببتک ولا بایعتک على قرابة بینى و بینک و لا ارادة مال تؤتینه و لا التماس سلطان ترفع ذکرى به، و لکنّنى احببتک بخصال خمس: إنّک ابن عمّ رسول الله(صلى الله علیه وآله) و وصیّه و ابوالذریة الّتی بقیت فینا من رسول الله(صلى الله علیه وآله) واسبق الناس إلى الاسلام و اعظم المهاجرین سهماً فی الجهاد»؛
(اى امیرالمؤمنین! من به جهت خویشى بین خودم و تو یا قصد مالى که به من عطا کنى یا درخواست سلطنتى که مرا با آن بالا برى تو را دوست نداشته و با تو بیعت نکرده ام، ولى من تو را به پنج خصلت دوست دارم:
👈 تو پسر عموى رسول خدا(صلى الله علیه وآله)
👈 و وصىّ او
👈 و پدر ذریه رسول خدایى که در بین ما باقى مانده است .
👈 و تو اسبق مردم به اسلام
👈 و از همه مهاجرین سهم بیشترى در جهاد دارى...)
📚 شرح ابن ابی الحدید ج۱ ص ۲۸۱
📍در فضائل مادر امیرالمؤمنین" فاطمه بنت اسد " علیهماالسلام :
👈 دومین زن مسلمان ؛
ابن جوزی می گوید : وَ هِىَ أَوَّلُ امرَأَةٍ باَيَعَت رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ بِمَكَّةَ بَعدَ خَديجَة
📚ذيل صفحه ۱۳ از «فصول المهمه» ابن صباغ، و «تذكره سبط» ابن جوزى ص ۶
👈 اولین زن مهاجر اونم با پای پیاده و برهنه ؛
و باز در همان کتاب ابن جوزی می گوید : وَ هِىَ اَوَّلُ امرَأَةٍ هَاجَرَت مِن مَكَّةَ اِلى المَدينَةِ مَاشِيَةً حَافِيَةً
👈 مادر دوم پیامبر صلی الله علیه و آله
از ۵ سالگی که آمنه سلام الله علیها از دنیا می رود در حق پيامبر صلي الله عليه و آله، مادری می کند لذا می فرمود :
او بهراستی مادرم بود، چه کودکان خود را گرسنه میداشت و مرا سیر میکرد، و آنان را گردآلود میگذاشت، و مرا شسته و آراسته میداشت، راستی که مادرم بود».
📚ترجمه تاریخ یعقوبی، ص۳۶۸-۳۶۹
نیز نقل است که فرمود: «پس از ابوطالب، کسی چون فاطمه به من نیکی نکرد.»
📚ابن عبدالبر، الاستيعاب، ۱۴۱۲ق، ج۴، ص۱۸۹۱.
👈 اولین زن بیعتکننده با پیامبر(ص)
پس از فتح مکه، هنگامی که پیامبر(ص) بر کوه صفا قرار گرفته بود و از مردان بیعت میگرفت، زنان مکه که ایمان آورده بودند برای بیعت خدمتش آمدند. در این زمان، آیه ۱۲ سوره ممتحنه نازل شد که خطاب به پیامبر(ص) میفرماید: «ای پیامبر! هنگامی که زنان مؤمن نزد تو آیند و با تو بیعت کنند که چیزی را شریک خدا قرار ندهند، دزدی و زنا نکنند، فرزندان خود را نکشند، تهمت و افترایی پیش دست و پای خود نیاورند و در هیچ کار شایستهای مخالفت فرمان تو نکنند، با آنها بیعت کن و برای آنان از درگاه خداوند آمرزش بطلب که خداوند آمرزنده و مهربان است.»
ابن عباس میگوید : که این آیه در شأن فاطمه بنت اسد، نازل شده است.
📚 ابن جوزی، تذکرة الخواص، قاهره، ص۱۰.
ابن ابی الحدید، میگوید: «فاطمه بنت اسد نخستین زنی بود که با پیامبر(ص) بیعت کرد.»
📚 ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ۱۳۷۸ق، ج۱، ص۱۴
👈 وقتیکه فاطمه بنت اسد علیهاالسلام از کعبه بیرون آمد، گفت:
«اِنّی فُضِّلْتُ عَلی مَنْ تَقَدَّمَنی مِنَ النِّساءِ لاَِنَّ آسِیَةَ بِنْتَ مُزاحِمٍ عَبَدَتِ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ سِرّا فِی مَوْضِعٍ لایُحِبُّ اَنْ یَعْبُدَاللّه َ فِیهِ اِلاّ اضْطِرارا، وَاِنَّ مَرْیَمَ بِنْتَ عِمْران هَزَّتِ النَّخْلَةَ الْیابِسَةَ بِیَدِها حَتّی اَکَلَتْ مِنْها رُطَبا جَنیّا، وَاِنّی دَخَلْتُ بَیْتَ اللّه ِ الْحَرامَ فَاَکَلْتُ مِنْ ثِمارِ اَلجَنَّةِ وَاَوْراقِها[ارزاقها]؛
🔶به راستی من بر زنهای پیش از خود برتری یافتم؛ زیرا آسیة دختر مزاحم (همسر فرعون) خدا را پنهانی در جایی عبادت کرد که دوست نمی داشت در آن مکان (یعنی کاخ فرعون) خدا را عبادت کند، مگر در حال ناچاری. و به راستی مریم دختر عمران درخت خشک خرما را با دستش تکان داد تا رطب تازه ای از آن بخورد، ولی من داخل خانه خدا شدم و از میوه های بهشتی و ورقها (یا روزیها)ی آن استفاده بردم.»
📚 بحارالانوار ج ۳۵ ص ۱۸
👈 وقتی پيامبر صلي الله عليه و آله قبل انعقاد نطفه حضرت زهرا علیهاالسلام امر به چله نشینی می شود خانه فاطمه بنت اسد علیهاالسلام را بر می گزیند .
👈 ابن صباغ مالكى مىگويد: فاطمه بنت اسد برسول خدا ايمان آورد و با حضرتش بمدينه هجرت نمود، چون در مدينه رحلت نمود پيغمبر اكرم او را در پیراهن خودشان كفن نمودند و دستور دادند كه اسامة بن زيد و ابو ايوب انصارى قبر او را حفر كنند.
چون حفر نموده بموضع لحد رسيدند، خود رسول الله در قبر پائين رفته و لحد او را با دست مبارك خود حفر كردند، و خاك لحد را با دست خود بيرون ريختند، چون از كار حفر فارغ شدند، خود در درون قبر به پشت خوابيدند، و گفتند :
اَللهُ الَّذِى يُحيِى وَ يُميتُ وَ هُوَ حَىٌّ لا يَمُوتُ اَللّهُمَّ اغفِر لِامُّى فَاطِمَةَ بِنتِ اَسَد وَ لَقِّنهَا حُجَّتَهَا وَ وَسِّع عَلَيهَا مُدخَلَهَا بِحَقِّ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ وَ الَانبياءِ الَّذِينَ مِن قََبلى فَاِنَّكَ اَرحَمُ الرَّاحِمِينَ
خداست كه زنده مىكند و مىميراند و اوست كه ابدا نمىميرد.
بار پروردگار من، مادرم فاطمه بنت اسد را مورد مغفرت خود قرار داده، و حجت او را بزبان او القاء بفرما، و قبر را بر او وسيع گردان بحق فرستاده ات و پيامبرت محمّد و پيامبرانى كه قبل از من آمده اند، تو ارحم الراحمين هستى.
اصحاب به حضرت عرضه داشتند : يا رسول الله ما ديديم تو را كه در اين عمل با فاطمه كارى كردى كه با هيچكس قبل از او ننموده بودى، پيراهن خود را كفن او نمودى، و لحد او را خود كندى، و در قبر او خوابيدى، و دعا براى او نمودى.
حضرت فرمودند من پيراهن خود را باو پوشانيدم تا خدا از لباسهاى بهشتى در بر او كند، و در قبر او خوابيدم تا فشار قبر بر او آسان گردد، فاطمه در رعايت امر من و مراقبت و حمايت من بهترين خلق بود بعد از ابوطالب سلام الله عليهما
📚 فصول المهمه ص ۱۳
قرآن چو از عترت جدا افتاد
چرا باید مدح علی گوید
قرآن جز مدح علی آيه ندارد
وقتی که مفسّری چو پیمبر دارد
.
قرآن وقتی کلام خداست که از عترت جدا نگردد و الا جز کلام شیطان نیست
ویژه گی های دهگانه حضرت زینب سلام الله علیها :
۱. اخلاص
۲. نماز
۳. صبر
۴. رضا
۵. شکر
۶. عفاف
۷. دشمن ستیز
۸. امانت دار
۹. فداکار
۱۰. عالمه
مرحوم آقای مرعشی نجفی میفرماید: در زمان رضاخان در خواب دیدم رضاخان در صحن اتابک، رسول خدا را بر زمین زده و بر سینهاش نشسته است، کسی که حجاب مردم را برداشت و پوشش را از سر ناموس مردم کشید، انگار سینه پیامبر و حقایق دین را زیر پای خود گذاشت.
میرزا حبیبالله گلپایگانی از اوتاد بودند. میفرمودند: امام رضا(ع) را در خواب دیدم.در بدن امام خطوط کبودی بود، عرض کردم قربانتان گردم به ما گفتهاند شما با زهر به شهادت رسیدهاید الان آثار زهر نمیبینم و چیزهای دیگری در بدن شما میبینم، اینها نشان چیست؟ حضرت فرمود: اینها در اثر نگاههای حرام در حرم من اتفاق میافتد.
#عفاف
#حجاب
📍دو آیه ای که شفاعت و توسل را اثبات می کند :
.
.
نساء / ٦٤
وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوكَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ " وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ " لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّاباً رَّحِيماً
و ما هيچ پيامبرى را نفرستاديم مگر براى آنكه با اذن خداوند فرمان برده شود و اگر آنان هنگامى كه به خود ستم كردند (از راه خود برگشته و) نزد تو مى آمدند و از خداوند مغفرت مى خواستند " و پيامبر هم براى آنان استغفار مى كرد " قطعاً خداوند را توبه پذير و مهربان مى يافتند.
.
يوسف عليه السلام /٩٧.٩٨
☆ قَالُواْ " يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا " إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ
☆ قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّيَ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
(فرزندان) گفتند: " اى پدر! براى گناهانمان (از خداوند) طلبِ آمرزش كن " كه براستى ما خطاكار بوديم.
(يعقوب) گفت: بزودى از پروردگارم براى شما طلب آمرزش مى كنم، براستى كه او، خود آمرزنده وبسيار مهربان است.
.
⁉️ این دو آیه اشاره به توسل به دو پيامبر زنده دارد و شامل پيامبری که مرده نمی شود ؟
👌 قبل از هر گونه جواب پس قبول کردید که ایندو آیه روشن کرد که توسل به غیر خدا شرک نیست و چون دستور خداست، خود توحيد است . و اما جواب :
✅ اولا : اگه توسل شرک هست که زنده و مرده فرقی نمی کنه اگرم شرک نیست بازم چه فرقی بین زنده و مرده وجود دارد؟
و خلاصه دلیل شما برای تحقق شرک و عدم آن نسبت به زنده یا مرده بودن چیست؟
✅ثانیا : وقتی آثار یک پيامبر هرچند مرده می تواند موثر باشد چرا خود او نتواند بعد مرگش موثر نباشد مثل تابوت عهد که همان صندوقچه حامل قنداقه حضرت موسی در رود نیل بود { بقره/۲۴۸ } یا مقام مصلی که اثر پای ابراهیم بر روی تخته سنگ است { بقره/۱۲۵ } و یا ساختن مسجد به نام اصحاب کهف { کهف/۲۱ }
✅ثالثا : مگر در نماز به پيامبر ص سلام نمی کنیم مگر به مرده هم می شود سلام کرد .
✅رابعا : سخن گفتن انبیا با مردگان مثل حضرت شعیب و حضرت صالح در سوره اعراف آیات ۸۹ و ۹۳ و پيامبر اكرم ص با انبياء پیشین در سوره زخرف آیه ۴۵ خود دلیل دیگری بر این مدعاست .
✅خامسا : مقام شهید بالاترست یا پيامبر وقتی قرآن شهید را زنده می داند { بقره/۱۵۴ . آل عمران/۱۶۹ } چرا پيامبر زنده نباشد !!
✅ حرف آخر :
تعبیر به لوجدوا الله توابا در قرآنی که معجزه همیشگی پيامبر ص است این معنا را می فهماند که در صورتی خداوند را تواب خواهی یافت که یا در حضور پيامبر ص استغفار کنی یا ایشان برایت استغفار کنند .
🔹🔷《اَلسَّلٰامُ عَلَیْکَ یَابنَ رَسُولِ اللهِ یَا اَبٰا عَبْدِاللهِ الحُسَین(ع)》🔷🔹
✅یکی از فضائلی که به امام حسین(ع) اختصاص یافته، این است که حضرت رسول اکرم(ص) پسر خودش ابراهیم را، به خاطر شدّت محبت به امام حسین(ع) فدای حسین(ع) کند.
این جریان از ابن عباس چنین نقل شده است؛
روزی نزد پیامبر اکرم(ص) بودم، در حالی که؛
📋《..وَ عَلَى فَخِذِهِ اَلْأَيْسَرِ اِبْنُهُ إِبْرَاهِيمُ وَ عَلَى فَخِذِهِ اَلْأَيْمَنِ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ(ع) وَ هُوَ تَارَةً يُقَبِّلُ هَذَا وَ تَارَةً يُقَبِّلُ هَذَا》
♦️پیامبر اکرم(ص) فرزندش ابراهیم را بر زانوی چپ و نوهاش حسین(ع) را بر زانوی راست خود نشانده بود.
و یک بار حسین(ع) را می بوسید و یک بار ابراهیم را!
پس جبرئیل نازل شد و گفت :
📋《يَا مُحَمَّدُ(ص)! إِنَّ رَبَّكَ يَقْرَأُ عَلَيْكَ اَلسَّلاَمَ وَ يَقُولُ : لَسْتُ أَجْمَعُهُمَا لَكَ فَافْدِ أَحَدَهُمَا بِصَاحِبِهِ》
♦️ای محمد(ص)! خدا به تو سلام میرساند و میگوید :
ما این دو فرزند را برای تو با هم نمی گذاریم، یکی از آنها را فدای دیگری گردان!
📋《فَنَظَرَ اَلنَّبِيُّ(ص) إِلَى إِبْرَاهِيمَ فَبَكَى وَ نَظَرَ إِلَى اَلْحُسَيْنِ(ص) فَبَكَى وَ قَالَ :
إِنَّ إِبْرَاهِيمَ أُمُّهُ أَمَةٌ وَ مَتَى مَاتَ لَمْ يَحْزَنْ عَلَيْهِ غَيْرِي وَ أُمُّاَلْحُسَيْنِ(ع) فَاطِمَةُ(س) وَ أَبُوهُ عَلِيٌّ(ع) اِبْنُ عَمِّي لَحْمِي وَ دَمِي وَ مَتَى مَاتَ حَزِنَتْ اِبْنَتِي وَ حَزِنَ اِبْنُ عَمِّي وَ حَزِنْتُ أَنَا عَلَيْهِ وَ أَنَا أُوثِرُ حُزْنِي عَلَى حُزْنِهِمَا!
يَا جَبْرَئِيلُ! يُقْبَضُ إِبْرَاهِيمُ فَدَيْتُهُ لِلْحُسَيْن(ع)!》
♦️حضرت نگاهی به صورت حسین(ع) کرد و نگاهی به صورت ابراهیم، و گریه کرد، پس فرمود :
اما ابراهیم مادرش کنیز است، هرگاه بمیرد کسی غیر از من برای او محزون نمی شود، اما حسین(ع) مادرش فاطمه(س) و پدرش علی(ع) است که به منزله گوشت و خون من است، هر گاه حسین(ع) بمیرد دخترم فاطمه(س) محزن و غصه دار می شود، پسر عمم علی(ع) هم محزون می شود و خودم هم محزون می شوم و من اختیار کردم حزن خود را بر حزن آنها!
ای جبرئیل! ابراهیم بمیرد، او را فدای حسین کردم.
ابن عباس می گوید :
📋《فَقُبِضَ بَعْدَ ثَلاَثٍ فَكَانَ اَلنَّبِيُّ(ص) إِذَا رَأَى اَلْحُسَيْنَ(ع) مُقْبِلاً قَبَّلَهُ وَ ضَمَّهُ إِلَى صَدْرِهِ وَ رَشَفَ ثَنَايَاهُ وَ قَالَ فُدِيتُ مَنْ فَدَيْتُهُ بِابْنِي إِبْرَاهِيمَ》
♦️ابراهيم پس از سه روز از دنیا رفت.
لذا پیامبر اکرم(ص) هر گاه امام حسین(ع) به سويش مىآمد، او را مىبوسيد و بر سينه مىچسباند و دهانش را مىمكيد و می فرمود :
من به فدای کسی شوم که پسرم ابراهیم را فدای او گردانیدم.(۱)
پیامبر اکرم(ص)، امام حسین(ع) را بسیار دوست می داشت و این عشق و علاقه به حدی بود که، ابن مسعود نقل می کند :
📋《حَمَلَ رَسُولُ اللهِ(ص) الحَسَنَ(ع) وَ الحُسَینَ(ع) عَلَی ظَهرِهِ، الحَسَنُ عَلَی اَضلَاعِهِ الیُمنَی وَ الحُسَینُ عَلَی اَضلَاعِهِ الیُسرَی ثُمَّ مَشَی..》
♦️حضرت رسول اکرم(ص) حسنین(علیهماالسلام) را بر پشت مبارکشان سوار می کرد، درحالی که حسن(ع) را بر دوش راست خود و حسین را بر دوش چپ خود، حمل می کرد.(۲)
و در روایتی دیگر آمده است که ؛
حضرت رسول اکرم(ص) خطاب به اصحاب می فرمود :
📋《إِنَّ اَلْحَسَنَ وَ اَلْحُسَيْنَ(عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ) رَيْحَانَتِي مِنَ اَلدُّنْيَا》
♦️حسن(ع) و حسین(ع) دو گل من در دنيا هستند.(۳)
🏴در مقاتل آمده است که؛
وقتی کاروان اسرای کربلا به مدینه رسیدند، بعد از حضور و استقبال مردم مدینه از کاروان اهل بیت(ع) و ایراد خطبه توسط امام سجاد(ع)، حضرت زینب کبرى(س) خود را به مسجد حضرت رسول اکرم(ص) رساند و در حالى که دو طرفِ درِ مسجد را گرفته بود، خطاب به حضرت رسول خدا(ص) عرضه داشت :
📋《یَا جَدَّاهْ! إِنِّی نَاعِیَةٌ إِلَیْکَ أَخِیَ الْحُسَیْنَ(ع)..》
♦️یا جدّاه! من خبر مرگ برادرم حسین(ع) را براى تو آورده ام.(۴)
{وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ}
📝شعر :
زینت دوش نبی(ص) خاک سیه جای تو نیست
خار و خاشاک زمین منزل و ماوای تو نیست
خاک عالم به سرم کز اثر تیغ و سنان
جای یک بوسه ی من، بر همه اعضای تو نیست
(آنقدر زخم زدند بر بدن اطهر تو
جای یک بوسه من در همه اعضای تو نیست)
قاصدی کو که فرستم دمی از کرب و بلا
در نجف با خبر از حال تو بابای تو نیست
دادی ای شاه به میدان محبت سر خویش
از خدا غیر خدا هیچ تمنای تو نیست
👤صامت بروجردی
📚منابع :
۱)بحار الأنوار مجلسی، ج۲۲، ص۱۵۳
۲)احقاق الحق شوشتری، ج۱۰، ص۷۲۰
۳)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۳، ص۲۶۲
۴)مقتل الحسین(ع) مقرّم، ص۳۷۶
📍می خوای بدونی چقدر فقیری ....
الإمامُ الحسنُ عليه السلام ـ أيضا ـ : أصبَحتُ :
👈 و لِي رَبٌّ فَوقِي
👈 و النارُ أمامِي
👈 و المَوتُ يَطلُبُني
👈 و الحِسابُ مُحدِقٌ بي
👈 و أنا مُرتَهَنٌ بِعَمَلِي
👈 لا أجِدُ ما اُحِبُّ
👈 و لا أدفَعُ ما أكرَهُ
👈 و الاُمورُ بيدِ غَيرِي
👌 فإنْ شاءَ عَذَّبَني ، و إن شاءَ عَفا عَنّي ،
✅ فأيُّ فَقيرٍ أفقَرُ مِنّي؟!
امام حسن عليه السلام ـ نيز ـ فرمود : در حالى صبح كردم كه :
خداوندگارى بالاى سرم مى باشد
و آتش رو برويم
و مرگ به دنبالم
و حسابرسى مرا در ميان گرفته است
و من گروگان عمل خويشم
نه مى توانم آنچه را دوست دارم به دست آوردم
و نه آنچه را ناخوش دارم، از خود دور كنم ،
كارها به دست كسى جز من است ،
اگر بخواهد عذابم مى كند و اگر بخواهد مرا مى بخشد .
.
.
✅ با چنين وضعى، كدامين فقير فقيرتر از من است؟
.
⭕️ مقدار رزق تو به مقدار احساس فقری بستگی داره که پيش خدا و حجتش داری
🤲چند عمل ساده براي
👈چند صد برابر كردن ثواب نمازها
❶ «اذان و اقامه»
باعث ميشود دو صف از فرشتگان،
پشت سر مومن نماز بخوانند.
📚(ثواب الاعمال صدوق ص٧٢)
❷ «ركوع كامل»
باعث نداشتن وحشت قبر ميشود.
📚(ثواب الاعمال صدوق ص٧٣)
❸ «انگشتر عقيق»
دو ركعت نماز با عقيق معادل هزار ركعت
بدون آن است.
📚(عدة الداعي ابن فهدحلي ص٢٢٠)
❹ «مسواك زدن»
دو ركعت نماز با مسواك بهتر از هفتادركعت نماز بدون مسواك است....
📚(من لايحضره الفقيه صدوق)
❺ «خواندن سوره قدر»
خواندن سوره قدر در يكي از نمازها
باعث آمرزش گناهان ميشود.
📚(ثواب الاعمال ص٢٦٧)
❻ «استنشاق و مزه مزه در وضو»
باعث آمرزش و غلبه بر شيطان است...
📚(ثواب الاعمال صدوق ص٤٣)
❼«عطر»
باعث ميشود ثواب نماز هفتاد برابر شود.
📚(ثواب الاعمال ص١٢٠)
❽ «تسبيحات حضرت زهراء س»
بهتر از هزار ركعت نماز نزد حضرت صادق
(عليه السلام) است...
📚فلاح السائل ص١٥٥
بسم الله الرحمن الرحیم
#فضیلت تلاوت سوره توحیددرهمه یا یکی از جمعه های ماه رجب
1) عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه وآله قَالَ: مَنْ قَرَأَ فِي كُلِّ جُمُعَةٍ مِنْ رَجَبٍ مِائَةَ مَرَّةٍ «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ»، كَانَ لَهُ نُوراً يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَسْعَى بِهِ إِلَى الْجَنَّةِ.
رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: هرکس در همه روزهای جمعه ماه رجب، صد بار سوره توحید را بخواند، روز قیامت برای وی نوری خواهد بود که به واسطه آن به سوی بهشت رهنمون می گردد.
📚مستدرک الوسائل جلد۷صفحه ۵۳۵
2) رُوِیَ فِي حَدِيثٍ أَنَّ مَنْ قَرَأَ فِي يَوْمِ الْجُمُعَةِ مِنْ رَجَبٍ «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» مِائَةَ مَرَّةٍ، كَانَ لَهُ نُوراً يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَسْعَى بِهِ إِلَى الْجَنَّةِ.
رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: هرکس در روز جمعه ماه رجب، صدمرتبه مرتبه سوره توحید را بخواند، روز قیامت برای وی نوری خواهد بود که به واسطه آن به سوی بهشت رهنمون می گردد.
📚اقبال الاعمال صفحه۱۳۵
📚وسائل الشیعه جلد۱۰صفحه۴۸۴
تلاوت صد مرتبه سوره توحید درجمعه های ماه رجب فراموش نشود