eitaa logo
ملاحظات| امین جواهری
697 دنبال‌کننده
336 عکس
53 ویدیو
22 فایل
♦️دستنوشته های سید مجتبی امین جواهری - یک طلبه عصر انقلاب 🌐 سایت: http://aminjavaheri.com/ 🔹ادمین: @smojtabaamin ویراستی: https://virasty.com/smojtabaamin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 موضوع علم و ملاک تمایز علوم در کفایه الاصول 🔹 این یادداشت قسمت اول از مقدمه اول در کفایه الاصول آخوند خراسانی است. قسمت دوم موضوع علم اصول و قسمت سوم تعریف علم اصول است. نوشتار حاضر جمع بندی کاملی از دروس کفایه است که به قلم سید مجتبی امین جواهری نگاشته شده و برای اولین بار منتشر می شود. در پایان نوشته نکات مربوط به عبارت کتاب و تطبیق آن نیز تقریر شده است. 🖱 عناوین در تصویر درج شده 🔅 لینک یادداشت: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/10/02/kefaye-mozue-elm/ ✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 💠 @sm_javaheri
📣📣📣 👆 این متن در پاسخ به درخواست یکی از کاربران کانال المرسلات منتشر شد کانال المرسلات: ☘️ https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b 📌 دوستانی که با این کانال آشنا نیستند پیشنهاد می کنم حتما مدتی مطالب آن را مطالعه کنند و از ظرفیت های مشاوره ای آن در مسائل حوزه معارف اسلامی استفاده کنند.🙏
🔵 پاسخ به مصاحبه آقای بروجردی و انکار اقتصاد اسلامی 🔹 حجت الاسلام مدیر مسئول موسسه سالهاست که در زمینه علوم انسانی و نسبت آن با دین در حال پژوهش و فعالیت است. ایشان در حساب توئیتر خود به مصاحبه اخیر آقای بروجردی درباره اقتصاد اسلامی و علوم انسانی این گونه پاسخ دادند: مطالعه در لینک زیر: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/10/03/elm-e-dini/ ☘️ این یادداشت کوتاه به شناخت دقیق تر از مسائل امروز در حوزه علوم انسانی و نسبت آن با دین می پردازد و جلوی تقلیل مسأله و فرافکنی در آن را خواهد گرفت. ✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
🔴 “وحدت شخصی و نفی کثرات” از نظر آیت الله جوادی آملی ▪️عبارات زیر را سال ها پیش از کتاب رحیق مختوم (شرح اسفار اربعه ملاصدرا) آیت الله جوادی آملی فیش نویسی کردم. ایشان معتقدند فلسفه در انتهای مسیر خود به تشکیک وجود می رسد و توان اثبات واجب تبارک را ندارد از این رو برای دستیابی به وحدت محض و نفی کثرات، باید وارد عرفان شده و از فلسفه گذر کنیم. ▪️در آراء فلسفی ایشان، واجب که در نظریه تشکیک در رأس سلسله قرار می گیرد، همچنان دارای حد است اگرچه حد آن «لا حد لها» باشد. بنابراین تشکیک در بهترین حالت همچنان ذات واجب را آغشته به حدود می کند و تنها راه برای اطلاق واجب از همه حدود، انکار تشکیک و اثبات وحدت شخصیه عرفاست. ▪️علامه طباطبایی وحدت وجود و نفی حدود را منافات با نظریه نمی دانند. ایشان معتقدند اگر با توجه به حدوسط اصالت وجود از هستی نفی حد شود، مراتب تشکیک بدون حد تبیین شده و همه هستی عین الربط به واجب خواهد بود. بنابراین مراتب تشکیک با مقایسه وجود با مراتب فوقانی بدست می آید و در رأس سلسله که مرتبه ای فوق آن متصور نیست، همه هستی به صورت وحدت محض در واجب مستجمع خواهد شد. ☘️ مطالعه فیش ها: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/10/05/vahdat-shakhsiye/ ✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
📌 متن مهرتابان در توضیح دقیق تر از مسأله تشکیک (در تکمله پست قبل) ➕(به ترتیب از صفحه 226 تا 230 مطالعه شود) ♦️علامه طهرانی همانند آیت الله جوادی آملی تشکیک را منافی با توحید ناب می دانند و در مباحثات خود با استاد خویش بر آن اصرار می ورزند در حالی که علامه طباطبایی تقریر از نظریه تشکیک ارائه می کنند که منافی با صرافت و بساطت واجب نیست. ♦️در پایان پس از استناد تلمیذ (علامه طهرانی) به اشعار، علامه طباطبایی می فرمایند: 🔅«ما هم از این شعرها یاد داریم ولی متأسفانه با شعر کار درست نمی شود...» ♦️این چند صفحه بسیار خواندنی است و ثبت آن توسط علامه طهرانی در کتاب مهرتابان موجب برکات زیادی در فهم دقیق مبنای علامه طباطبایی شده است. خداوند تلمیذ و استاد را غریق رحمت خود کند. تفصیل این مطلب: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/08/31/tohid-qurani/ ✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
🌕 از حکمت تا سیر و سلوک 🔻تا به حال زیاد شنیده ایم که: ▪️ آیا فلسفه در معنویت تأثیر دارد یا خیر؟ ▪️آیا جهان بینی می تواند راه رسیدن به سعادت را برای ما مشخص کند؟ ▪️چگونه از گزاره های حقیقی به مسیر عملی در سلوک برسیم؟ ♦️صوت های بدایه الحکمه استاد علی فرحانی را پیش تر یک دور گوش داده بودم ولی بار دوم بهره دیگری برایم داشت که از مهمترین آن ها، استفاده استاد از براهین فلسفی در تبیین معارف عرفانی و قرآن است. صوت زیر نمونه ای از همین موارد است که استاد در 10 دقیقه سرفصل های بسیار مهمی را مطرح می کنند و نتیجه آن را در تبیین حرکت معنوی انسان نشان می دهند... ☘️ مطالعه یادداشت و استماع صوت استاد: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/08/27/az-hekmat-ta/ ✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
🔅 فردا زیارت اربعین ... ▪️شیخ طوسی از صفوان جمّال روایت می کند که گفت:مولایم امام صادق(ع) در ارتباط با زیارت به من فرمود :هنگامی که روز، بالا آمد خطاب به (ع) می گویی: ▫️السَّلامُ عَلَیٰ وَلِیِّ اللّٰهِ وَحَبِیبِهِ ، السَّلامُ عَلَیٰ خَلِیلِ اللّٰهِ وَنَجِیبِهِ ، السَّلامُ عَلَیٰ صَفِیِّ اللّٰهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ ، السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ ، السَّلامُ عَلَیٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ. سلام بر ولی خدا و حبیبش، سلام بر دوست خدا و نجیبش، سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش، سلام بر حسین مظلوم شهید، سلام بر آن دچار گرفتاری ها و کشته اشک ها، ▫️اللّٰهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَ لِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ ، وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ ، الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ ، أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ ، وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَاجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ، وَجَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السَّادَةِ ، وَقَائِداً مِنَ الْقَادَةِ ، وَذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ ، وَأَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ ، وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَیٰ خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ ، فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ ، وَمَنَحَ النُّصْحَ ، خدایا من گواهی می دهم که حسین ولی تو و فرزند ولی تو و برگزیده تو و فرزند برگزیده توست، حسینی که به کرامتت رسیده، او را به شهادت گرامی داشتی و به خوشبختی اختصاصش دادی و به پاکی ولادت برگزیدی و او را آقایی از آقایان و پیشروی از پیشرویان و مدافعی از مدافعان حق قرار دادی و میراث های پیامبران را به او عطا فرمودی و او را از میان جانشینان، حجّت بر بندگانت قرار دادی و در دعوتش جای عذری باقی نگذاشت و از خیرخواهی دریغ نورزید ▫️وبَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ ، وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا ، وَبَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنیٰ ، وَشَرَیٰ آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ ، وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدَّیٰ فِی هَوَاهُ ، وَأَسْخَطَکَ وَأَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَأَطَاعَ مِنْ عِبادِکَ أَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ ، وَحَمَلَةَ الْأَوْزارِ ، الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ ، فَجاهَدَهُمْ فِیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتَّیٰ سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ؛ اللّٰهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِیلاً ، وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً أَلِیماً. و جانش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی گمراهی برهاند، درحالی که بر علیه او به کمک هم برخاستند، کسانی که دنیا مغرورشان کرد و بهره واقعی خود را به فرومایه تر و پست تر چیز فروختند و آخرتشان را به کمترین بها به گردونه فروش گذاشتند، تکبّر کردند و خود را در دامن هوای نفس انداختند، تو را و پیامبرت را به خشم آوردند و اطاعت کردند از میان بندگانت، اهل شکاف افکنی و نفاق و بارکشان گناهان سنگین و سزاواران آتش را، پس با آنان درباره تو صابرانه و به حساب تو جهاد کرد تا در طاعت تو خونش ریخته شد و حریمش مباح گشت؛ خدایا آنان را لعنت کن لعنتی سنگین و عذابشان کن عذابی دردناک، ▫️السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْأَوْصِیاءِ ، أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِینُ اللّٰهِ وَابْنُ أَمِینِهِ ، عِشْتَ سَعِیداً، وَمَضَیْتَ حَمِیداً ، وَمُتَّ فَقِیداً ، مَظْلُوماً شَهِیداً ، وَأَشْهَدُ أَنَّ اللّٰهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَکَ ، وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ ، وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللّٰهِ ، وَجاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتّیٰ أَتَاکَ الْیَقِینُ ، فَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ ، وَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ ظَلَمَکَ ، وَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذٰلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ؛ سلام بر تو ای فرزند رسول خدا، سلام بر تو ای فرزند سرور جانشینان، شهادت می دهم که تو امین خدا و فرزند امین اویی، خوشبخت زیستی و ستوده درگذشتی و از دنیا رفتی گم گشته و مظلوم و شهید، گواهی می دهم که خدا وفاکننده است آنچه را به تو وعده داده و نابودکننده کسانی را که از یاری ات دریغ ورزیدند و عذاب کننده کسانی را که تو را کشتند و گواهی می دهم که تو به عهد خدا وفا کردی و در راهش به جهاد برخاستی تا مرگت فرا رسید، پس خدا لعنت کند کسانی را که تو را کشتند و به تو ستم کردند و این جریان را شنیدند و به آن خشنود شدند؛👇👇 @sm_javaheri
👆👆 ▫️اللّٰهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ والاهُ ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ ، بِأَبِی أَنْتَ وَأُمِّی یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ ، أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ ، وَالْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ ، لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِأَنْجاسِها ، وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیابِها ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ مِنْ دَعائِمِ الدِّینِ ، وَأَرْکانِ الْمُسْلِمِینَ ، وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ ، خدای من تو را شاهد می گیرم که من دوستم با آنان که او را دوست دارند و دشمنم با آنان که با او دشمن اند، پدر و مادرم فدایت ای فرزند رسول خدا، گواهی می دهم که تو در صلب های بلندمرتبه و رحم های پاک نوری بودی، جاهلیت با ناپاکی هایش تو را آلوده نکرد و از جامه های تیره و تارش به تو نپوشاند و گواهی می دهم که تو از ستون های دین و پایه های مسلمانان و پناهگاه مردم مؤمنی و گواهی می دهم که پیشوای نیکوکار، با تقوا، راضی به مقدرات حق، پاکیزه، هدایت کننده و هدایت شده ای ▫️وأَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْویٰ ، وَأَعْلامُ الْهُدیٰ ، وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقیٰ ، وَالْحُجَّةُ عَلَیٰ أَهْلِ الدُّنْیا ، وَأَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ ، وَبِإِیابِکُمْ مُوقِنٌ ، بِشَرایِعِ دِینِی ، وَخَواتِیمِ عَمَلِی ، وَقَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ ، وَأَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ ، وَنُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّیٰ یَأْذَنَ اللّٰهُ لَکُمْ ، فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لَامَعَ عَدُّوِکُمْ ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَیْکُمْ ، وَعَلَیٰ أَرْواحِکُمْ وَأَجْسادِکُمْ، وَشاهِدِکُمْ وَغَائِبِکُمْ ، وَظَاهِرِکُمْ وَبَاطِنِکُمْ ، آمِینَ رَبَّ الْعالَمِینَ. و گواهی می دهم که امامان از فرزندانت، اصل تقوا و نشانه های هدایت و دستگیره محکم و حجّت بر اهل دنیا هستند و گواهی می دهم که من به یقین مؤمن به شمایم و به بازگشتتان یقین دارم، بر اساس قوانین دینم و عواقب عملم و قلبم با قلبتان در صلح و کارم پیرو کارتان و یاری ام برای شما آماده است تا خدا به شما اجازه دهد، پس با شمایم نه با دشمنانتان، درودهای خدا بر شما و بر ارواح و پیکرهایتان و بر حاضر و غایبتان و بر ظاهر و باطنتان، آمین ای پروردگار جهانیان. ✅پس دو رکعت می خوانی و به آنچه می خواهی دعا می کنی و برمی گردی. @sm_javaheri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 فرصت های علم اصول و غفلت از آن ♦️محاکمه ای بر نامه و بررسی عمیق تر سخنرانی در تبیین اندیشه های اصولی امام خمینی(ره) 🔅استاد علی فرحانی در درس خارج فقه نظام های اسلامی به دستگاه استنباطی امام خمینی (ره) و ضرورت بازخوانی منابع روایی پرداختند. در خلال این جلسه اشاره ای به علم اصول و اعتقاد عده ای مبنی بر حذف سرفصل هایی از آن می کنند و این دیدگاه را مورد نقد و بررسی قرار می دهند. ایشان معتقدند که راه حل امام خمینی برای تنظیم و تعدیل علم اصول، حذف سرفصل های این علم نبود. 🔅استاد اکبرنژاد در پاسخ به سخنان ایشان در جلسه مذکور، نامه ای را نوشته و از دیدگاه خود درباره زوائد علم اصول دفاع می کنند. پاسخ استاد اکبرنژاد به مباحث استاد علی فرحانی راه را برای بررسی بیشتر این مسأله باز می کند. ضروری است بابت این نامه از ایشان تشکر و قدردارنی کنم. امید است ارتباط علمی میان اساتید و شخصیت های علمی حوزه بیش از پیش بر قرار گردد. 🔅بنده سال ها در خدمت استاد علی فرحانی مشغول یادگیری علوم اسلامی بودم ولی توفیق شاگردی استاد اکبر نژاد را نداشتم. در این یادداشت قصد دارم نکاتی را درباره طرح بحث استاد علی فرحانی و پاسخ استاد اکبرنژاد بیان کنم تا ظرفیت این گفتگوی مبارک، فعلیتِ بیشتری پیدا کند و در نتیجه جرعه ای از دریای علم (ره) و مبانی حکمی و فقهی ایشان ظاهر گردد. لینک مطالعه یادداشت و گزارش سخنان اساتید: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/10/10/ostad-farhani-akbarnejad/ ✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅چند نکته در این ویدیو کوتاه و جالب 🔘 روح جمعی، نواقص انسان را کامل می کند. 🔘 نباید از رسیدن به نتیجه نا امید شد. 🔘اگر شکست ها و تلخی ها نبود، حس شادی و همدلی نهایی شکل نمی گرفت. از دیدن شکست ها افسرده نشویم. نترسیم. تنها با امید به آینده و کار گروهی به تلاش ادامه دهیم. 🔘 از بچه ها بیاموزیم ☘️ ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
🔵 تقسیمات حکمت در فلسفه 🔅 این یادداشت به تبیین تقسیمات حکمت و مقدمات علمی آن در فلسفه می پردازد. 🔅برخی از حکمای متأخر همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری به این تقسیم اشکالاتی را وارد می دانند که بیان می گردد. 🔅 این مطلب سال 1396 و مبتنی بر دروس بدایه الحکمه نگاشته شده است. ☘️ لینک مطالعه یادداشت: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/10/11/taghsimat-hekmat/ ✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
📣 کانال محفل علوم انسانی «المرسلات» 🔸این کانال با توجه به دغدغه های موجود جامعه علمی کشور و توصیه های مقام معظم رهبری نسبت به نقش حوزه های علمیه و اسلام شناسان در بازخوانی و بازتولید علوم انسانی اسلامی و بومی تأسیس شده است. 🔸پیروی فعالیت های پیشین کانال و هیئت تحریریه آن در زمینه علوم انسانی، این محفل با همکاری شما به صورت متمرکز در این موضوع به تولید و انتشار محتوا می پردازد. 🔸اهداف کانال: ▪️توجه طلاب و محصلین علوم اسلامی به سرفصل های علوم انسانی ▪️رصد و بازخوانی جریان های فکری علوم انسانی موجود در حوزه و دانشگاه ▪️باز خوانی و امتداد مبانی اعلام اربعه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری(دام ظله)، علامه طباطبایی(ره) و شهید مطهری(ره) در علوم انسانی ▪️بررسی الگوهای تولید علوم انسانی اسلامی و بومی در متفکرین معاصر ▪️آشنایی با دیدگاه متفکرین و متخصصین در گرایش های مختلف علوم انسانی ▪️و ... ✅ با ما همراه باشید.... 🔅محفلی علمی و ترویجی درباره ابعاد مختلف علوم انسانی اسلامی را در این کانال پیگیری کنید. و ... 🔥 @ensani_almorsalaat
📣📣📣📣 🔹اساتید بزرگوار و دوستان محترم 🔹در این کانال قصد داریم با کمک از اساتید خوب حوزه و دانشگاه مسائلی را پیرامون علوم انسانی اسلامی بررسی کنیم که دریچه جدیدی از این گفتمان خواهد بود ان شاء الله. 🔹اگر تمایل داشتید در این کانال عضو شوید و دیدگاه خود را برای بنده نسبت به موضوعات مختلف در این زمینه بفرستید. ♨️محفل علوم انسانی ✅با ما همراه شوید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1658781751C50bf41ac95 ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
🔴 انسان امروز چه نیازی به دین دارد(2) 🔘قسمت دوم از سری یادداشت های کلامی سید مجتبی امین جواهری ▫️ در قسمت اول به طرح مسأله نیاز بشر به دین پرداختیم و نظریات دانشمندان غربی را در چهار گروه کلی بیان کردیم: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/09/10/kalam-e-jadid1/ ▫️در قسمت دوم می خواهیم دیدگاه دانشمندان مسلمان درباره نیاز به دین را توضیح دهیم. ☘️ برای مطالعه قسمت دوم به لینک زیر مراجعه کنید: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/10/18/kalam-e-jadid2/ ✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 💠 @sm_javaheri
⚫️ معنای بیع در فقه معاملات (4) ▪️جمع بندی فشرده از دروس مکاسب / کیفیت استدلال شیخ انصاری و روش معناشناسی عنوان اهمیت فوق العاده ای در فقه دارد. 🔅عناوین هر یادداشت در تصاویر نوشته شده. ▪️مطالعه قسمت اول: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/08/30/feqh-beya1/ ▪️مطالعه قسمت دوم: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/09/07/feqh-beya2/ ▪️مطالعه قسمت سوم: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/09/26/feqh-beya3/ ▪️مطالعه قسمت چهارم: 🌐 http://aminjavaheri.com/2020/09/26/feqh-beya3/ ✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈🔈 ♻️ : توی صوت های تاکید بر این است که نسبت به مطالبی که می آموزیم داشته باشیم تا مطالب در ذهنمان مترتّب و نظام مند نقش ببندند. 🔸 میخواستم بدونم طلبه ای که تازه با این روش آشنا شده و مقداری از درس هایش را بدون توجّه به این نکات خوانده و از آن ها گذشته، چگونه میتواند این چارچوبۀ فکری را در ذهن خودش به وجود بیاورد؟ ⛔️ متأَسفانه در حوزۀ ما فقط پمپاژ اطلاعاتی می شود بدون به دست دادن دیدگاه و چارچوب و نظامند کردن اطلاعات. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید. 🔰 پاسخ این سوال مهم را از مشاور محترم کانال حجت الإِسلام سید مجتبی امین جواهری(@smojtabaamin) بشنوید 🔹لینک صوت در وب سایت شخصی مشاور:👇 http://aminjavaheri.com/2020/09/17/howze-matlub/ 📌 جهت ارتباط با مشاوران کانال کلیک کنید 👇👇👇 🆔 eitaa.com/almorsalaat/248 @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌝 انیمیشن کوتاه تکه ها Nuggets 🔸مدت: 5 دقیقه 🔸آلمان 🔸سال 2014 🔖یکی از مفاهیم مهم در دین بحث است. حالتی بر انسان عارض می شود که در آن ارتباط فرد با واقعیت قطع شده و در دنیای خیالی آروزهای خود را دنبال می کند. 🔍 سکر طبیعت غیر از محرک های فیزیولوژیکی مثل مخدرات یا هورمون های داخلی در بدن، جنبه روانی مهمی دارد. در اخلاق اسلامی و قرآن کلید واژه یعنی غرق شدن در آرزوهای سکر آور بسیار مذموم شمرده شده. این حالت بیش از آن که در انسان انگیزه کار و تلاش ایجاد کند او را منفعل می کند. در واقع او شور و هیجان مورد نیاز برای انجام فعالیت را صرف تخیل کردن می کند و از تخیل مقصد و هدف خود لذت می برد. بنابراین انرژی برای انجام فعالیت باقی نمی ماند. 🔍 یکی از مولفه های مهم در شریعت اسلامی زدودن وابستگی ها به طبیعت است. حرام بودن استفاده از مشروبات الکلی یا هر ماده مسکر و مخدر و حتی اعمالی مثل روزه گرفتن و ... انسان را از وابستگی به جنبه های طبیعی مصون می کند و قوه عقل او را تقویت می کند. 🎥 انیمیشن بالا نمونه ای از تأثیر یک عامل سکر آور بیرونی در جاندار در حال حرکت است. موجودی که شبیه پرنده است ولی بال ندارد و در حالت بدون هیچ تلاش برای بال زدن، پرواز می کند و دوباره سقوط می کند. هر بار که این حالت تکرار می شود، خسارت ناشی از سقوط بیشتر می شود و جسم او فرتوت و سست می گردد. نوعی وابستگی به آن ماده و حالت سکر پیدا می کند. او تا زمانی که به آن ماده وابسته است به فکر این که از توانایی های خود برای پرواز کردن استفاده کند نمی افتد. ◾️ملاحظات و محاکمات ☕️ @sm_javaheri
🔵🔴 یک حقیقت سرخ_آبی ☯️ حقیقت این است که حتی اگر پیروز انتخابات باشد، رئیس جمهور کشوری خواهد بود که جزئی از واقعیت اوست. ☯️ عمیق ترین معنای انسداد سیاسی را در می بینیم. ☯️ نیمی از کشور قرمز رنگ هستند چون رویای خام آمریکای ابرقدرت را در سر دارند و نیم دیگر از همین رویا می ترسند و به آبی ها پناه می برند. ☯️ هیچ دوره ای به این اندازه نشده بود. ▪️ملاحظات و محاکمات ▪️سید مجتبی امین جواهری ☕️ @sm_javaheri
💠 ملاحظات و محاکمات ☘️ دستنوشته های سید مجتبی امین جواهری - یک طلبه عصر انقلاب درباره: 🔸تقریرهای مختلف در موضوعات علوم اسلامی فلسفه، فقه و اصول، عرفان و ... 🔸علوم انسانی بومی و اسلامی بر محور اندیشه های امام خمینی و علامه طباطبایی 🔸عصر انقلاب اسلامی و مسیرهای معرفتی پیش رو ☘️ مشاوره تحصیلی در فراگیری علوم اسلامی و معرفت دینی 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0 🔅آدرس سایت شخصی: 🌐 http://aminjavaheri.com/ 👆👆