eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی امام جمعه شهرستان رامسر
616 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
104 فایل
﷽ پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی ستاد نمازجمعه و دفتر امام جمعه شهرستان رامسر
مشاهده در ایتا
دانلود
از بیانیه سعدآباد که تیم مذاکره کننده ایرانی به رهبری حسن روحانی و کمال خرازی با سه کشور اروپایی (آلمان فرانسه و انگلیس) پذیرفت که با تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع نشود چیزی نزدیک به ۲۲ سال می‌گذرد. در این ۲۲ سال هم پرونده ایران به شورای امنیت رفت، هم ایران تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ قرار گرفت و هم به کشورمان تهاجم نظامی شده و هم سایت‌های هسته‌ای‌مان بمب باران شد. در این ۲۲ سال اما ما نه به بمب اتم دست یافتیم، نه اورانیوم غنی شده آنچنانی در دست داریم و نه غرب بابت این میزان همکاری مان کوچکترین همراهی و همدلی با ما داشته است. وسط ایستادن ایران در این ۲۲ سال (نه ساخت بمب - نه تعطیل کردن غنی‌سازی) بیشترین ضرر را به منافع ایران زد و امروز دست‌اش در این زمینه خالی‌تر از همیشه است. @snjramsar
کانال اطلاع‌رسانی امام جمعه شهرستان رامسر
از بیانیه سعدآباد که تیم مذاکره کننده ایرانی به رهبری حسن روحانی و کمال خرازی با سه کشور اروپایی (آل
علت اصلی این خسارت ملی، کشیده شدن بحث هسته‌ای (به جای تعریف در حوزه امنیت ملی) به مباحث جناحی و رقابت‌های سیاسی داخلی بود. مسئله هسته‌ای ایران در این سالها بازیچه سیاسی دو جناح سیاسی شد و یکی با شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» و دیگری با شعار «مذاکره سر غنی‌سازی و برجام» یک روز سانتریفیوژها را راه انداخته و شروع به غنی‌سازی کرد و تحریم را کاغذ پاره نامید و دولتی دیگر با مذاکره و تعلیق غنی‌سازی مسیر دیگری را رفت. این بازی در میانه به نظر دیگر نیابد ادامه یافته و بیش از این به امنیت و اقتصاد ایران آسیب وارد کند. ایران باید یکبار برای همیشه تصمیم بگیرد و متوجه شود که غرب میان ایران در «آستانه هسته‌ای» با «ایران هسته‌ای» تفاوتی قائل نیست. ایران دو دهه است هزینه‌ای چند برابر قدرت هسته‌ای شدن را می‌پردازد و در عین حال هیچ سلاح هسته ای در اختیار ندارد. ایران امروز باید پیه همه چیز را به تنش بمالد (که چیزی بیشتر از توحش اخیر اسراییل نیست) به زودی با آزمایش سلاح هسته‌ای خود را در جمع قدرت‌های هسته‌ای جهان تعریف کند. @snjramsar
بی‌شرفی پهلوی ها و سلطنت طلب ها 📌براندازی و شرافت، از خمینی تا رضا پهلوی 📖امین فرج اللهی نوشت: مبارزه با دینداری و مظاهر و شعائر دینی، یکی از مهمترین اقدامات رضاشاه در سال‌های سلطنتش بود. ممنوعیت عزاداری برای امام‌حسین‌(ع) و کشف حجاب اجباری و لباس متحدالشکل معروفترینهایش است که همه شنیده‌ایم. حوزه علمیه تازه تاسیس قم و نهاد روحانیت در ایران هم به سختی سعی کرد زیر چماق و چکمه رضاشاه، دوام بیاورد. خلاصه اینکه روحانیت زخم‌خورده ترین گروه از تیغ رضاشاه بود. 🔹فرض محال که محال نیست. تصور کنید شهریور ۱۳۲۰ وقتی انگلیس و شوروی به ایران حمله کردند، نه مراجع و علمای درجه اول ایران، بلکه یک آخوندی در یک گوشه‌ای از مملکت می‌گفت این جنگ، جنگ مردم ایران نیست و نتیجه سیاست غلط رضاشاه در نزدیکی به آلمان است. حرفی که خیلی هم غلط و دور از واقعیت نبود. انصافا اگر چنین موضعی از روحانیت در تاریخ ثبت شده بود، سلطنت‌طلبان تا همین امروز مارک و انگ بیوطنی و بی شرفی به نهاد روحانیت نمی‌زدند؟ روحانیت را بی غیرت در برابر تجاوز دشمن خارجی به خاک ایران و مام میهن لقب نمی‌دادند؟ 🔹اصلی‌ترین اپوزیسیون رژیم پهلوی، امام‌خمینی بود. او از سال ۴٣ تا ۵۷ در عراق و در تبعید زندگی کرد. بارها رژیم صدام که با حکومت شاهنشاهی ایران روابط خوبی نداشت به او پیشنهاد همکاری و همراهی علیه شاه را داد، ولی امام نپذیرفت. می‌توانست بپذیرد تا پول و امکانات بی حد و حصر بعثی‌ها به سویش سرازیر شود. تازه آن زمان ایران شاهنشاهی و عراق بعثی در جنگ با هم نبودند، ولی خمینی اینقدر دیانت و شرافت و حریت داشت که دست در دست خارجی و بیگانه نگذارد.  . 🔹حالا چندین دهه بعد، وسط جنگ اسرائیل و ایران و در حالی که موشک و بمب دارد روی سر مردم ایران ریخته می‌شود و مرد و زن و بچه‌های ایرانی وسط شهرها شهید می‌شوند، رضا پهلوی با وقاحت تمام، تجاوز به ایران را سفیدشویی می‌کند و هیچ انتقادی را هم متوجه اسرائیل نمی‌کند! تازه دلگرم به حمایت و مواضع آنها از مناسب بودن اوضاع برای تغییر رژیم حرف می‌زند! باز به آن براندازان دهه شصت که خودشان می‌خواستند زحمت بکشند کودتا کنند. این یکی اینقدر وقیح است رسما دل به حمله‌ی خارجی بسته است. اپوزیسیون بودن هم شرافتی می‌خواهد که این شازده ناکام بر آن چوب حراج زده است. @snjramsar
2.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺و اینک نسل آلفا! ✍ با توجه به آنچه در کف جامعه می بینیم، حرف های این دو نوجوان ۱۲ ساله را می توان نمادی از نگاه غالب نوجوانان این کشور دانست؛ آنها کشورشان را بابت ۳ نکته می ستایند: 1⃣ ایستادن در طرف درست تاریخ یعنی سمت مظلومین، سمتی که امروز افکار عمومی جهان هم همانجا ایستاده اند. 2⃣ پاسخ متقابل و سهمگین به صهیونیست ها و عدم تسلیم و عقب نشینی و نشان دادن قدرت و هوشمندی بالا در نبرد (مثل هک سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی و اصابت های دقیق و...) 3⃣ برخورداری از رهبری شجاع و فرزانه که این روزها بیشتر از هر زمانی محبوب قلب جهانیان شده است. @snjramsar
▪️هشت توصیه امام رضا(ع)درباره عزاداری در ماه محرم الحرام بخشیده می‌شود به سرشک غم حسین(ع) آن معصیت که جرم و سزایش جهنم است... @snjramsar
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اینگونه با عملکردتان برای شیعه عزت بیاورید، طوری که تمام مسلمانان به حقانیت شما اعتراف کنند. @snjramsar
چگونگی مطلع شدن اهالی مدینه از شهادت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا 🛑عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ ، قَالَ: بَيْنَا أَنَا رَاقِدٌ فِي مَنْزِلِي إِذْ سَمِعْتُ صُرَاخاً عَظِيماً عَالِياً مِنْ بَيْتِ أُمِّ سَلَمَةَ زَوْجِ اَلنَّبِيِّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، فَخَرَجْتُ يَتَوَجَّهُ بِي قَائِدِي إِلَى مَنْزِلِهَا، وَ أَقْبَلَ أَهْلُ اَلْمَدِينَةِ إِلَيْهَا اَلرِّجَالُ وَ اَلنِّسَاءُ، فَلَمَّا اِنْتَهَيْتُ إِلَيْهَا قُلْتُ: يَا أُمَّ اَلْمُؤْمِنِينَ، مَا بَالُكِ تْصُرِخِينَ وَ تَغُوثِينَ فَلَمْ تُجِبْنِي، وَ أَقْبَلَتْ عَلَى اَلنِّسْوَةِ اَلْهَاشِمِيَّاتِ وَ قَالَتْ: يَا بَنَاتِ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ أَسْعِدْنَنِي وَ اِبْكِينَ مَعِي، فَقَدْ وَ اَللَّهِ قُتِلَ سَيِّدُكُنَّ وَ سَيِّدُ شَبَابِ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ، قَدْ وَ اَللَّهِ قُتِلَ سِبْطُ رَسُولِ اَللَّهِ وَ رَيْحَانَتُهُ اَلْحُسَيْنُ فَقِيلَ: يَا أُمَّ اَلْمُؤْمِنِينَ، وَ مِنْ أَيْنَ عَلِمْتِ ذَلِكِ قَالَتْ: رَأَيْتُ رَسُولَ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فِي اَلْمَنَامِ اَلسَّاعَةَ شَعِثاً مَذْعُوراً، فَسَأَلْتُهُ عَنْ شَأْنِهِ ذَلِكَ، فَقَالَ: قُتِلَ اِبْنِيَ اَلْحُسَيْنُ وَ أَهْلُ بَيْتِهِ اَلْيَوْمَ فَدَفَنْتُهُمْ، وَ اَلسَّاعَةَ فَرَغْتُ مِنْ دَفْنِهِمْ. قَالَتْ: فَقُمْتُ حَتَّى دَخَلْتُ اَلْبَيْتَ وَ أَنَا لاَ أَكَادُ أَنْ أَعْقِلَ، فَنَظَرْتُ فَإِذَا بِتُرْبَةِ اَلْحُسَيْنِ اَلَّتِي أَتَى بِهَا جَبْرَئِيلُ مِنْ كَرْبَلاَءَ ، فَقَالَ: إِذَا صَارَتْ هَذِهِ اَلتُّرْبَةُ دَماً فَقَدْ قُتِلَ اِبْنُكَ، وَ أَعْطَانِيهَا اَلنَّبِيُّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، فَقَالَ: اِجْعَلِي هَذِهِ اَلتُّرْبَةَ فِي زُجَاجَةٍ أَوْ قَالَ: فِي قَارُورَةٍ وَ لْتَكُنْ عِنْدَكَ، فَإِذَا صَارَتْ دَماً عَبِيطاً فَقَدْ قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ ، فَرَأَيْتُ اَلْقَارُورَةَ اَلْآنَ وَ قَدْ صَارَتْ دَماً عَبِيطاً تَفُورُ. قَالَ: وَ أَخَذَتْ أُمُّ سَلَمَةَ مِنْ ذَلِكَ اَلدَّمِ فَلَطَخَتْ بِهِ... 🔰عبد اللّه بن عبّاس مى‌گويد: هنگامى كه در خانه‌ام خوابيده بودم ناگهان فريادى بلند و عظيم از خانه،امّ‌ سلمه همسر پيامبر صلّى اللّه عليه و اله شنيدم از خانه خارج شدم درحالى كه حسّى مرا به سوى منزل او مى‌كشاند و اهل مدينه از مرد و زن به سوى او آمده بودند.پس هنگامى كه به او رسيدم گفتم:اى ام المؤمنين!تو را چه شده است كه فرياد ميزنى و يارى مى‌طلبى‌؟ پس پاسخم را نداد و به سوى زنان هاشمى رو كرد و گفت:اى دختران عبد المطّلب مرا يارى كنيد. و با من بگرييد. به خدا سوگند آقاى شما و سرور جوانان اهل بهشت كشته شد.به خدا سوگند نوه رسول خدا و گل خوشبوى او حسين كشته شد. پس گفته شد:اى ام المؤمنين!اين امر را از كجا دانستى‌؟ گفت:هم اينك رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله را دگرگون و هراسان در خواب ديدم از او علت اين حالت را پرسيدم پس فرمود:فرزندم حسين و خانواده‌اش امروز كشته شدند پس آنان را به خاك سپردم و اينك از دفن آنان فارغ گشتم. پس برخاستم و به[اين]اتاق داخل گشتم و تا آن زمان چيزى نمى‌فهميدم. [به اطرافم] مى‌نگريستم كه چشمم افتاد به تربت حسين كه جبرئيل آن را از كربلا آورده و به پيامبر گفته بود:هنگامى كه اين خاك به خون تبديل شود فرزندت كشته شده است و پيامبر نيز آن را به من سپرده و فرمود:اين خاك را در شيشه‌اى-يا گفت در ظرفى-قرار ده و پيش تو باشد پس هنگامى كه تبديل به خون تازه شد حسين كشته شده است. پس اينك به اين ظرف نگريستم و آن خاك تبديل به خون تازه‌اى شده بود كه فوران مى‌كرد. راوى گويد:و ام سلمه از آن خون برگرفت و چهره‌اش را با آن خونين كرد و آن روز را روز ماتم و نوحه‌سرايى بر حسين عليه السّلام قرار داد. پس سواران خبر شهادت حسين عليه السّلام را آوردند و[گفتند]كه او در آن روز كشته شده است. عمرو بن ثابت از پدرش روايت مى‌كند كه بر امام باقر عليه السّلام در منزلش وارد شدم و از اين روايت از او پرسيدم و روايت حديث توسط‍‌ سعيد بن جبير از عبد اللّه بن عباس را برايش ذكر كردم پس امام باقر عليه السّلام فرمود:عمر بن ابى سلمه از مادرش ام سلمه اين حديث را برايم روايت كرده است. ابن عباس در روايت سعيد بن جبير مى‌گويد:شب‌هنگام رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله را غبار آلود و دگرگون در خواب ديدم. پس آن امر را بر حضرت بيان كردم و از علّت آن حالت پرسيدم.پس به من فرمود:آيا نمى‌دانى كه از خاك‌سپارى حسين و يارانش فارغ گشته‌ام‌؟ عمرو بن ابى مقدام مى‌گويد:سدير از امام باقر عليه السّلام روايت مى‌كند كه جبرئيل خاكى را كه حسين عليه السّلام در آن كشته مى‌شود به نزد پيامبر آورد آنگاه امام باقر عليه السّلام فرمود:آن خاك در نزد ماست. 📚الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۳۱۴ @snjramsar
پس از روشن شدن برتری ایران و درخواست های متعدد از سوی اسرائیل و آمریکا؛ 🔺دستور توقف جنگ از جانب رهبر معظم انقلاب صادر شد حجت الاسلام سید محمود نبویان دیروز نوشت در تشييع شهدا در تهران شرکت کردم و در برابر نگرانی های مردم گفتم: 1⃣ هیچ کس به دنبال مذاکره با رژیم ایالات متحده آمریکا نیست. 2⃣ ذخایر هسته ای ما در درون کشور باقی می ماند و به خارج از کشور فرستاده نمی شود. 3⃣ پس از روشن شدن برتری ایران، درخواست های التماس گونه بسیار متعددی از سوی اسرائیل و آمریکا برای توقف جنگ از سوی ویتکاف و واسطه های دیگر از ایران شده بود. 4⃣ پس از چندین بار التماس دشمن برای توقف جنگ، مقام معظم رهبری دستور توقف جنگ را صادر کردند. 5⃣ چون دشمن، قابل اعتماد نیست، آمادگی و انسجام خود را باید کاملا حفظ کنیم. ✍ پ.ن: نوع اعلام آتش بس در آخرین شب و صبح جنگ ۱۲ روزه عجیب بود؛ ما صرفا شاهد چند توئیت از ترامپ و عراقچی بودیم، نه موضع رسمی منتشر شده بود و نه متن قراردادی! 🔹به تبع و به شکل طبیعی تردیدهایی به وجود آمد؛ اما بعد چند ساعت مشخص شد که قبول آتش بس موضع رسمی ایران است اما در این بین برخی طیف های متعلق به جبهه انقلاب طبق معمول تند رفتند و مسئولان نظامی و کشوری را متهم به تحت فشار گذاشتن رهبر انقلاب برای قبول آتس بس کردند و از بروز صلح تحمیلی سخن راندند؛ به نظر می رسد این سبک کنشگری های مخرب سر دراز دارد و با وجود اینکه داده های آنها بارها و بارها اشتباه از آب در می آید اما از آنجا که صدای بلندی دارند همچنان قصد دارند بتازند! @snjramsar