eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی امام جمعه شهرستان رامسر
616 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
104 فایل
﷽ پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی ستاد نمازجمعه و دفتر امام جمعه شهرستان رامسر
مشاهده در ایتا
دانلود
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اینگونه با عملکردتان برای شیعه عزت بیاورید، طوری که تمام مسلمانان به حقانیت شما اعتراف کنند. @snjramsar
چگونگی مطلع شدن اهالی مدینه از شهادت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا 🛑عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ ، قَالَ: بَيْنَا أَنَا رَاقِدٌ فِي مَنْزِلِي إِذْ سَمِعْتُ صُرَاخاً عَظِيماً عَالِياً مِنْ بَيْتِ أُمِّ سَلَمَةَ زَوْجِ اَلنَّبِيِّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، فَخَرَجْتُ يَتَوَجَّهُ بِي قَائِدِي إِلَى مَنْزِلِهَا، وَ أَقْبَلَ أَهْلُ اَلْمَدِينَةِ إِلَيْهَا اَلرِّجَالُ وَ اَلنِّسَاءُ، فَلَمَّا اِنْتَهَيْتُ إِلَيْهَا قُلْتُ: يَا أُمَّ اَلْمُؤْمِنِينَ، مَا بَالُكِ تْصُرِخِينَ وَ تَغُوثِينَ فَلَمْ تُجِبْنِي، وَ أَقْبَلَتْ عَلَى اَلنِّسْوَةِ اَلْهَاشِمِيَّاتِ وَ قَالَتْ: يَا بَنَاتِ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ أَسْعِدْنَنِي وَ اِبْكِينَ مَعِي، فَقَدْ وَ اَللَّهِ قُتِلَ سَيِّدُكُنَّ وَ سَيِّدُ شَبَابِ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ، قَدْ وَ اَللَّهِ قُتِلَ سِبْطُ رَسُولِ اَللَّهِ وَ رَيْحَانَتُهُ اَلْحُسَيْنُ فَقِيلَ: يَا أُمَّ اَلْمُؤْمِنِينَ، وَ مِنْ أَيْنَ عَلِمْتِ ذَلِكِ قَالَتْ: رَأَيْتُ رَسُولَ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فِي اَلْمَنَامِ اَلسَّاعَةَ شَعِثاً مَذْعُوراً، فَسَأَلْتُهُ عَنْ شَأْنِهِ ذَلِكَ، فَقَالَ: قُتِلَ اِبْنِيَ اَلْحُسَيْنُ وَ أَهْلُ بَيْتِهِ اَلْيَوْمَ فَدَفَنْتُهُمْ، وَ اَلسَّاعَةَ فَرَغْتُ مِنْ دَفْنِهِمْ. قَالَتْ: فَقُمْتُ حَتَّى دَخَلْتُ اَلْبَيْتَ وَ أَنَا لاَ أَكَادُ أَنْ أَعْقِلَ، فَنَظَرْتُ فَإِذَا بِتُرْبَةِ اَلْحُسَيْنِ اَلَّتِي أَتَى بِهَا جَبْرَئِيلُ مِنْ كَرْبَلاَءَ ، فَقَالَ: إِذَا صَارَتْ هَذِهِ اَلتُّرْبَةُ دَماً فَقَدْ قُتِلَ اِبْنُكَ، وَ أَعْطَانِيهَا اَلنَّبِيُّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، فَقَالَ: اِجْعَلِي هَذِهِ اَلتُّرْبَةَ فِي زُجَاجَةٍ أَوْ قَالَ: فِي قَارُورَةٍ وَ لْتَكُنْ عِنْدَكَ، فَإِذَا صَارَتْ دَماً عَبِيطاً فَقَدْ قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ ، فَرَأَيْتُ اَلْقَارُورَةَ اَلْآنَ وَ قَدْ صَارَتْ دَماً عَبِيطاً تَفُورُ. قَالَ: وَ أَخَذَتْ أُمُّ سَلَمَةَ مِنْ ذَلِكَ اَلدَّمِ فَلَطَخَتْ بِهِ... 🔰عبد اللّه بن عبّاس مى‌گويد: هنگامى كه در خانه‌ام خوابيده بودم ناگهان فريادى بلند و عظيم از خانه،امّ‌ سلمه همسر پيامبر صلّى اللّه عليه و اله شنيدم از خانه خارج شدم درحالى كه حسّى مرا به سوى منزل او مى‌كشاند و اهل مدينه از مرد و زن به سوى او آمده بودند.پس هنگامى كه به او رسيدم گفتم:اى ام المؤمنين!تو را چه شده است كه فرياد ميزنى و يارى مى‌طلبى‌؟ پس پاسخم را نداد و به سوى زنان هاشمى رو كرد و گفت:اى دختران عبد المطّلب مرا يارى كنيد. و با من بگرييد. به خدا سوگند آقاى شما و سرور جوانان اهل بهشت كشته شد.به خدا سوگند نوه رسول خدا و گل خوشبوى او حسين كشته شد. پس گفته شد:اى ام المؤمنين!اين امر را از كجا دانستى‌؟ گفت:هم اينك رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله را دگرگون و هراسان در خواب ديدم از او علت اين حالت را پرسيدم پس فرمود:فرزندم حسين و خانواده‌اش امروز كشته شدند پس آنان را به خاك سپردم و اينك از دفن آنان فارغ گشتم. پس برخاستم و به[اين]اتاق داخل گشتم و تا آن زمان چيزى نمى‌فهميدم. [به اطرافم] مى‌نگريستم كه چشمم افتاد به تربت حسين كه جبرئيل آن را از كربلا آورده و به پيامبر گفته بود:هنگامى كه اين خاك به خون تبديل شود فرزندت كشته شده است و پيامبر نيز آن را به من سپرده و فرمود:اين خاك را در شيشه‌اى-يا گفت در ظرفى-قرار ده و پيش تو باشد پس هنگامى كه تبديل به خون تازه شد حسين كشته شده است. پس اينك به اين ظرف نگريستم و آن خاك تبديل به خون تازه‌اى شده بود كه فوران مى‌كرد. راوى گويد:و ام سلمه از آن خون برگرفت و چهره‌اش را با آن خونين كرد و آن روز را روز ماتم و نوحه‌سرايى بر حسين عليه السّلام قرار داد. پس سواران خبر شهادت حسين عليه السّلام را آوردند و[گفتند]كه او در آن روز كشته شده است. عمرو بن ثابت از پدرش روايت مى‌كند كه بر امام باقر عليه السّلام در منزلش وارد شدم و از اين روايت از او پرسيدم و روايت حديث توسط‍‌ سعيد بن جبير از عبد اللّه بن عباس را برايش ذكر كردم پس امام باقر عليه السّلام فرمود:عمر بن ابى سلمه از مادرش ام سلمه اين حديث را برايم روايت كرده است. ابن عباس در روايت سعيد بن جبير مى‌گويد:شب‌هنگام رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله را غبار آلود و دگرگون در خواب ديدم. پس آن امر را بر حضرت بيان كردم و از علّت آن حالت پرسيدم.پس به من فرمود:آيا نمى‌دانى كه از خاك‌سپارى حسين و يارانش فارغ گشته‌ام‌؟ عمرو بن ابى مقدام مى‌گويد:سدير از امام باقر عليه السّلام روايت مى‌كند كه جبرئيل خاكى را كه حسين عليه السّلام در آن كشته مى‌شود به نزد پيامبر آورد آنگاه امام باقر عليه السّلام فرمود:آن خاك در نزد ماست. 📚الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۳۱۴ @snjramsar
پس از روشن شدن برتری ایران و درخواست های متعدد از سوی اسرائیل و آمریکا؛ 🔺دستور توقف جنگ از جانب رهبر معظم انقلاب صادر شد حجت الاسلام سید محمود نبویان دیروز نوشت در تشييع شهدا در تهران شرکت کردم و در برابر نگرانی های مردم گفتم: 1⃣ هیچ کس به دنبال مذاکره با رژیم ایالات متحده آمریکا نیست. 2⃣ ذخایر هسته ای ما در درون کشور باقی می ماند و به خارج از کشور فرستاده نمی شود. 3⃣ پس از روشن شدن برتری ایران، درخواست های التماس گونه بسیار متعددی از سوی اسرائیل و آمریکا برای توقف جنگ از سوی ویتکاف و واسطه های دیگر از ایران شده بود. 4⃣ پس از چندین بار التماس دشمن برای توقف جنگ، مقام معظم رهبری دستور توقف جنگ را صادر کردند. 5⃣ چون دشمن، قابل اعتماد نیست، آمادگی و انسجام خود را باید کاملا حفظ کنیم. ✍ پ.ن: نوع اعلام آتش بس در آخرین شب و صبح جنگ ۱۲ روزه عجیب بود؛ ما صرفا شاهد چند توئیت از ترامپ و عراقچی بودیم، نه موضع رسمی منتشر شده بود و نه متن قراردادی! 🔹به تبع و به شکل طبیعی تردیدهایی به وجود آمد؛ اما بعد چند ساعت مشخص شد که قبول آتش بس موضع رسمی ایران است اما در این بین برخی طیف های متعلق به جبهه انقلاب طبق معمول تند رفتند و مسئولان نظامی و کشوری را متهم به تحت فشار گذاشتن رهبر انقلاب برای قبول آتس بس کردند و از بروز صلح تحمیلی سخن راندند؛ به نظر می رسد این سبک کنشگری های مخرب سر دراز دارد و با وجود اینکه داده های آنها بارها و بارها اشتباه از آب در می آید اما از آنجا که صدای بلندی دارند همچنان قصد دارند بتازند! @snjramsar
کانال اطلاع‌رسانی امام جمعه شهرستان رامسر
https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-62/
واقعا جای تأسف است که این همه افغانی کشور ما را اشغال ‌کردند و حق مردم ما را می‌خورند. تمام سود به جیب دلالان و پیمانکاران و بسازو بفروشها می رود و خسارت را کشور و مردم می‌بینند. خیلی از اینها نظامیان و اطلاعاتی های دولت وابسته به آمریکا _اشرف غنی_ هستند که با روی کار آمدن طالبان چون بیکار شدند در پوشش کارگری وارد کشور ما شدند و جاسوسی می کنند. مطالبه ملت خروج افاغنه است. آب و نان و سهمیه مملکت را غارت کردند. خبر فوق را به نقل از تسنیم بخوانید و ببینید حتی کشور خودشان ظرفیت پذیرش آنها را ندارد.
🔺حمایت از ایران بدون اسم بردن از دشمن ایران! ▫️بعد از گذشت چند روز از توقف جنگ و همدلی بی‌سابقه مردم ایران، شاید فرصت مناسبی‌ست برای رمزگشایی از برخی پیام‌ها و ابراز همدردی‌ها! در اینجا به دو نمونه اشاره می‌کنم: ▫️یکی پیام رئیس دانشگاه علامه به دانشجویان این دانشگاه بود که به صورت پیامکی برای دانشجویان ارسال شده بود و در آن با صمیمانه‌ترین سلام‌ها از غمگینی دانشگاه در این روزها گفت و در آخر هم اظهار امیداوری کرد که مقتدرانه از این جنگ عبور خواهیم کرد. 🔹یکی هم پیام تصویری آقای ظریف بود که به کارزار همبستگی ملی پیوست و گفت: همه ما در یک کشتی نشستیم و پای ایران در میان است. 🔸نکته مهم این دو پیام و پیام‌های مشابه، عدم اشاره به حمله رژیم صهیونیستی و دشمنان به ایران اسلامی است! 🔸در کشاکش حملات ‌رحمانه رژیم صهیونیستی به شهرهای ایران و کشتن مردم بی‌گناه، افرادی در بدنه سیاسی کشور به گونه‌ای پیام می‌دهند که گویا کشور دچار سیل یا زلزله شده است! 🔸به نظر شما چرا نباید اسم دشمنی این چنین سنگدل و پست که دو سال زنان و کودکان غزه را قتل عام کرد و اکنون به ایران عزیز حمله کرده را به زبان آورد؟! آنهم در شرایطی که همه گروه‌های اجتماعی و سیاسی و بدنه مردمی جامعه از دست این جرثومه فساد عصبانی هستند؟ چه ملاحظه خاصی وجود دارد برای این سانسور عجیب؟! آیا از تکرار ادبیات جمهوری اسلامی اکراه دارند؟! @snjramsar
کانال اطلاع‌رسانی امام جمعه شهرستان رامسر
🔺حمایت از ایران بدون اسم بردن از دشمن ایران! ▫️بعد از گذشت چند روز از توقف جنگ و همدلی بی‌سابقه مر
واقعا عجیب است چرا برخی که دم از ایران می‌زنند جرأت ندارند اسم دشمنان ایران یعنی آمریکا و اسرائیل را بیاورند؟ البته زیاد هم عجیب نیست چون در آمریکا منافع دارند و خانوادشون در آمریکا هستند... خیلی‌های دیگر...
🔺فتوای حضرت آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر محارب بودن تهدید کنندگان مقام رهبری و مرجعیت سوال: بسمه تعالی محضر مبارک مرجع تقلید شیعیان حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدّ ظلّه العالی با اهداء سلام و تحیت در روزهای اخیر شاهدیم که رئیس جمهور آمریکا و سردمداران رژیم صهیونی بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی و برخی از علماء و مراجع تقلید را تهدید به ترور کرده‌اند. از محضرتان تقاضامندیم بفرمایید حکم تهدید مرجعیت و رهبری جامعه اسلامی چیست و اگر خدای ناکرده این عمل از جانب دولت آمریکا یا هر کس دیگری صورت گرفت وظیفۀ مسلمانان در سرتاسر جهان چیست؟ پاسخ حضرت آیت الله مکارم شیرازی: بسم الله الرحمن الرحیم هر شخص یا رژیمی که برای ضربه به امت اسلامی و حاکمیت آن، رهبری و مرجعیت را تهدید کند یا (لا سمح الله) تعرّضی نماید، حکم محارب دارد و هرگونه همکاری و تقویت آن توسط مسلمانان یا دولت‌های اسلامی حرام است و لازم است عموم مسلمانان در سراسر جهان این دشمنان را از حرف و خطای خود پشمیان نمایند و اگر متحمل مشقت یا خسارتی شوند، اجر مجاهد فی سبیل الله را دارند، ان شاء الله. خداوند جامعۀ اسلامی را از شر دشمنان حفظ فرموده و در ظهور حضرت صاحب العصر والزمان تعجیل فرماید. همیشه موفق باشید. @snjramsar
21.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دولت انگلستان سالی ۵ میلیارد پوند هزینه نمی‌کند که خبرنگارانش به طرفداری از ایران صحبت کنند! در سر اهداف کثیفی برای سفیدشوئی خود دارند تا مردم ایران به آنها اعتماد کنند... «فراموش نکنیم که هر چقدر ایران اینترنشنال وقیح است، بیشتر از آن بی‌بی‌سی فارسی خبیث است» @snjramsar