eitaa logo
هر روز یک‌ پرسش و پاسخ
291 دنبال‌کننده
95 عکس
87 ویدیو
8 فایل
◻️کانال های دیگر بنده: @AmirGrali @mahezeyafat ◻️ آپارات: https://www.aparat.com/amirgarali
مشاهده در ایتا
دانلود
❓ پرسش شماره : ۱۱۰ 📝 موضوع : آیات مهدویت 🗣 پرسش : آیا در «جزء بیست و هفتم»قرآن، آیه ای وجود دارد که طبق روایات اهل بیت ، آن آیه به امام زمان علیه السلام تفسیر شده است؟ ✍ پاسخ: ▫️ سوره مبارکه طور، آیات ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ ▫️ متن آیات شریفه : ﴿وَ الطُّورِ ❉ وَ كِتَابٍ مَسْطُورٍ ❉ فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ ❉ وَ الْبَيْتِ الْمَعْمُورِ﴾ ▫️ترجمه آیات : سوگند به طور، ❉ و به کتابی که نوشته شده، ❉ در صفحه‌ای باز و گسترده، ❉ و سوگند به بیت المعمور. ▫️ تفسیر آیات : عنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْهَمَذَانِيِّ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: اَللَّيْلَةُ اَلَّتِي يَقُومُ فِيهَا قَائِمُ آلِ مُحَمَّدٍ يَنْزِلُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، وَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ، وَ جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ، عَلَى حِرَاءَ، فَيَقُولُ لَهُ جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: أَجِبْ. فَيَخْرُجُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ رَقّاً مِنْ حُجْزَةِ إِزَارِهِ، فَيَدْفَعُهُ إِلَى عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ، فَيَقُولُ لَهُ: اُكْتُبْ: «بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ، هَذَا عَهْدٌ مِنَ اَللَّهِ، وَ مِنْ رَسُولِهِ، وَ مِنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، لِفُلاَنِ بْنِ فُلاَنٍ» بِاسْمِهِ وَ اِسْمِ أَبِيهِ، وَ ذَلِكَ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ: وَ اَلطُّورِ وَ كِتٰابٍ مَسْطُورٍ فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ وَ هُوَ اَلْكِتَابُ اَلَّذِي كَتَبَهُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ، وَ اَلرِّقُّ اَلْمَنْشُورُ اَلَّذِي أَخْرَجَهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مِنْ حُجْزَةِ إِزَارِهِ. قُلْتُ: وَ اَلْبَيْتِ اَلْمَعْمُورِ، أَ هُوَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ؟ قَالَ: نَعَمْ، اَلْمُمْلِي رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، وَ اَلْكَاتِبُ عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ. ▫️ ترجمه روایت: محمد بن علی همذانی گوید: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: آن شب که حضرت قائم آل محمد عليهم‌السلام قیام می‌کند، رسولخدا صلی‌الله‌عليه‌وآله و امیرالمؤمنين صلوات‌الله‌علیه و جبرائیل عليه‌السلام بر فراز غار حراء فرود می‌آیند، پس جبرائیل علیه‌السلام به او [خطاب به حضرت مهدی علیه‌السلام] گوید: [پیامبر را] اجابت کن، آنگاه رسول خدا صلی‌الله‌عليه‌و‌آله صحیفه‌ای را بیرون می‌آورد و آن را به علی علیه‌السلام می‌دهد و به او فرماید: بنویس: «بسم الله الرحمن الرحیم، این عهدنامه‌ای است از خداوند و از رسول او و از علی بن ابی طالب برای فلان فرزند فلان» بنام او [امام عصر: م‌ح‌م‌د] و نام پدرش [امام حسن عسکری] و این است معنی قول خدای عزّوجلّ در کتابش: ﴿سوگند به طور، و به کتابی که نوشته شده، در صفحه‌ای باز و گسترده﴾ و این همان کتابی است که علی بن ابی طالب عليه‌السلام نوشته، و صحیفه گشاده شده همان است که رسول خدا صلی‌الله‌عليه‌و‌آله آن را از کمربند جامه‌اش بیرون آورد. گفتم: ﴿سوگند به بیت المعمور﴾ آیا او رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌و‌آله است؟ فرمود: آری، املا کننده رسول خدا است و نویسنده علی علیه‌السلام. 📚دلائل الإمامة، ص۴۷۸ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌جهت دسترسی آسان به پرسش و پاسخ های متنی ، لینک سوالات گذشته تقدیم میشود: 🔢 پرسش های شماره ۱ الی ۱۰۰ 1⃣0⃣1⃣ پرسش شماره ۱۰۱ آیا در «جزء هجدهم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ 2⃣0⃣1⃣ پرسش شماره ۱۰۲ آیا در «جزء نوزدهم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ 3⃣0⃣1⃣ پرسش شماره ۱۰۳ آیا در «جزء بیستم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ 4⃣0⃣1⃣ پرسش شماره ۱۰۴ آیا در «جزء بیست و‌یکم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ 5⃣0⃣1⃣ پرسش شماره ۱۰۵ آیا در «جزء بیست و دوم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ 6⃣0⃣1⃣ پرسش شماره ۱۰۶ آیا در «جزء بیست و سوم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ 7⃣0⃣1⃣ پرسش شماره ۱۰۷ آیا در «جزء بیست و چهارم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ 8⃣0⃣1⃣ پرسش شماره ۱۰۸ آیا در «جزء بیست و پنجم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ 9⃣0⃣1⃣ پرسش شماره ۱۰۹ آیا در «جزء بیست و ششم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ 0⃣1⃣1⃣ پرسش شماره ۱۱۰ آیا در «جزء بیست و هفتم» قرآن آیه ای که به امام زمان علیه السلام تفسیر شده باشد وجود دارد ؟ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
❓ پرسش شماره : ۱۱۱ 📝 موضوع : آیات مهدویت 🗣 پرسش : آیا در «جزء بیست و هشتم»قرآن، آیه ای وجود دارد که طبق روایات اهل بیت ، آن آیه به امام زمان علیه السلام تفسیر شده است؟ ✍ پاسخ: ▫️سوره مبارکه صف، آیه ۸ ▫️ متن آیه شریفه : ﴿يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ﴾ ▫️ ترجمه آیه : آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند. ▫️تفسیر آیه : عنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْمَاضِي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اَللّٰهِ بِأَفْوٰاهِهِمْ قَالَ يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا وَلاَيَةَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِأَفْوَاهِهِمْ قُلْتُ وَ اَللّٰهُ مُتِمُّ نُورِهِ قَالَ وَ اَللَّهُ مُتِمُّ اَلْإِمَامَةِ لِقَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ اَلَّذِينَ فَآمِنُوا بِاللّٰهِ وَ رَسُولِهِ وَ اَلنُّورِ اَلَّذِي أَنْزَلْنٰا فَالنُّورُ هُوَ اَلْإِمَامُ... قَالَ يَقُولُ اَللَّهُ وَ اَللّٰهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلاَيَةِ اَلْقَائِمِ وَ لَوْ كَرِهَ اَلْكٰافِرُونَ بِوَلاَيَةِ عَلِيّ... ▫️ ترجمه روایت: محمّد بن‌ فضیل گوید: از امام کاظم علیه‌السلام درباره‌ی فرموده‌ی خدا: ﴿آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند﴾ پرسیدم. ایشان فرمودند: می‌خواهند ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را با دهان خود خاموش سازند. گفتم: ﴿ولی خدا نور خود را کامل می‌کند﴾ معنایش چیست؟ فرمود: یعنی خداوند، امامت را تمام می‌کند، همان‌طور که فرمود: {به خدا و رسول او و نوری که نازل کرده‌ایم ایمان بیاورید}(تغابن/۸) نور، همان امام علیه‌السلام است... سپس حضرت فرمودند: خداوند متعال می‌فرماید: ﴿و اللّٰهُ متمُّ نورِه﴾ یعنی خداوند نور خود را با ولایت قائم علیه‌السلام کامل می‌گرداند؛ ﴿و لو کرهَ الکافرونَ﴾ یعنی اگر چه کافران از ولایت علی علیه‌السلام اکراه داشته باشند. 📚الکافی، ج۱ ص۴۳۲ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
❓ پرسش شماره : ۱۱۲ 📝 موضوع : آیات مهدویت 🗣 پرسش : آیا در «جزء بیست و نهم»قرآن، آیه ای وجود دارد که طبق روایات اهل بیت ، آن آیه به امام زمان علیه السلام تفسیر شده است؟ ✍ پاسخ: ▫️ سوره مبارکه معارج، آیه ۴۴ ▫️ متن آیه شریفه : ﴿خَاشِعَةً أَبْصَارُهُمْ تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ ۚ ذَٰلِكَ الْيَوْمُ الَّذِي كَانُوا يُوعَدُونَ﴾ ▫️ ترجمه آیه : درحالی که دیدگانشان [از شدت ترس] فرو افتاده، خواری و ذلت آنان را می‌پوشاند. آن همان روزی است که همواره [به آن] وعده داده می‌شدند. ▫️تفسیر آیه : عنْ يَحْيَى بْنِ مُيَسِّرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ خٰاشِعَةً أَبْصٰارُهُمْ تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ ذٰلِكَ اَلْيَوْمُ اَلَّذِي كٰانُوا يُوعَدُونَ قَالَ يَعْنِي يَوْمَ خُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ. ▫️ ترجمه روایت: یحیی بن میسر گوید: امام باقر علیه‌السلام درباره‌ فرموده‌‌ی خدای عزّوجلّ: ﴿در حالى كه ديدگانشان [هراسان‌] فرو افتاده، ذلت آنها را فرو گيرد. اين همان روزى است كه [به آن‌] وعده داده مى‌شدند﴾ فرمودند: یعنی روز خروج (قیام) قائم علیه‌السلام. 📚تأویل الآیات، ص۷۰۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ پرسش شماره : ۱۱۳ 📝 موضوع : آیات مهدویت 🗣 پرسش : آیا در «جزء سیم»قرآن، آیه ای وجود دارد که طبق روایات اهل بیت ، آن آیه به امام زمان علیه السلام تفسیر شده است؟ ✍ پاسخ: ▫️سوره بینه آیه ۵ ▫️متن آیه شریفه : ﴿وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفَاءَ وَيُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُؤْتُوا الزَّكَاةَ ۚ وَذَٰلِكَ دِينُ الْقَيِّمَةِ﴾ ▫️ترجمه آیه : در حالی که فرمان نیافته بودند جز آنکه خدا را بپرستند، و ایمان و عبادت را برای او از هرگونه شرکی خالص کنند، و حق گرا باشند، و نماز را برپا دارند، و زکات بپردازند؛ و این است آن دین و آیین استوار و ثابت. ▫️تفسیر آیه : عنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ذٰلِكَ دِينُ اَلْقَيِّمَةِ قَالَ إِنَّمَا هُوَ وَ ذَلِكَ دِينُ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ. ▫️ ترجمه روایت: ابو بصیر گوید: امام صادق علیه‌السلام در رابطه با فرموده‌ خدای عزوجلّ: ﴿و آن، دین محکم و استوار است﴾فرمودند: (منظور از آن) قطعا فقط همان دین و آیین قائم علیه‌السلام است. 📚تأويل الآيات الظاهرة، ج۱ ص۸۰۱ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
14.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ پرسش و پاسخ کلیپی 🖇 شماره : ۶ 🔖 عنوان : « حب فی الله» 🗣 پرسش : مراد از « حب فی الله » چیست؟ ✍ پاسخ را از زبان استاد عدالتیان بشنوید. 💐 نعتذر منکم لاجل الموسیقی الذی یستمع من خلال الکلام ➕اگر کلیپ باز نشد از اینجا دانلود کنید ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
🌺 02/02/02 عید فطر مبارک🌺
پرسش شماره : ۱۱۴ 🔖 عنوان : تعداد تکبیرهای نماز عید فطر 🗣 پرسش : آیا درست است که در رکعت اول نماز عید باید ۶ تکبیر به جا آورد ؟ ✍ پاسخ: نکته ای که بسیاری از نمازگذاران عید فطر نسبت به آن غافل هستند این است که : علاوه بر تکبیرات ۵ گانه نماز عید در رکعت اول ، یک تکبیر دیگر هم قبل از رفتن به رکوع لازم است. همچنین علاوه بر تکبیرات ۴ گانه رکعت دوم ، یک تکبیر دیگر هم قبل از رفتن به رکوع لازم است. 📃 متن رساله جامع آیت الله سیستانی: ج۱، مسئله ۲۱۱۸ . نماز عید فطر و قربان دو رکعت است؛ ✓ در رکعت اوّل بعد از تکبیرة الاحرام و خواندن حمد و سوره، بهتر است نمازگزار پنج تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر، یک قنوت بخواند و بنابر احتیاط واجب بعد از تکبیر پنجم، بدون خواندن قنوت، تکبیر دیگری بگوید و به رکوع برود و دو سجده به‌جا آورد و برخیزد؛ ✓ در رکعت دوّم بعد از خواندن حمد و سوره، بهتر است چهار تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر یک قنوت بخواند و بنابر احتیاط واجب بعد از تکبیر چهارم، بدون خواندن قنوت، تکبیر دیگری بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع، دو سجده انجام دهد و تشهّد بخواند و نماز را سلام دهد. بنابراین، نماز عید در رکعت اوّل غیر از تکبیرة الاحرام و تکبیر رکوع، پنج تکبیر و چهار قنوت در بین آنها و در رکعت دوّم غیر از تکبیر رکوع، چهار تکبیر و سه قنوت در بین آنها دارد، هرچند جایز است در رکعت اوّل غیر از تکبیرة‌ الاحرام و تکبیر رکوع به سه تکبیر و دو قنوت در بین آنها و در رکعت دوّم غیر از تکبیر رکوع به سه تکبیر و دو قنوت در بین آنها اکتفا نماید. ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
پرسش شماره : ۱۱۵ 🔖 عنوان : آتش روشن کردن و گردوبازی ارمنی ها 🗣 پرسش : علت آنكه ارمنيها شب ميلاد حضرت عيسى آتش روشن ميكنند و با گردو بازى مينمايند چیست ؟ ✍ پاسخ: شیخ صدوق روایتی را در کتاب علل الشرایع نقل میکند که ؛ وقتى كه نزديك شد ولادت حضرت عيسى، مريم (مأمور شد كه از بيت المقدس بيرون رود، لذا خارج گرديد و) رفت در (خارج از شهر) پاى درخت خرمائى و از سردى هوا سخت ميلرزيد (و از شدت درد بخود مى پيچيد) كه يوسف نجار (آن مرد نيكوكار پاكدامن ترحم بحال مريم كرد و) براى او هيزم و چوب آورد و اطرافش نهاد بشكل اطاق كوچكى و برايش آتش روشن كرد تا گرم شود، و از برايش هفت دانه گردو شكست و مريم آنها را خورد بدين جهت است كه ارمنيها در شب ميلاد مسيح آتش روشن مينمايند و با گردو بازى ميكنند. لَمَّا أَلْجَأَ الْمَخَاضُ مِنْ مَرْيَمَ إِلى جِذْعِ النَّخْلَةِ اشْتَدَّ عَلَيْهَا الْبَرْدُ فَعَمَدَ يُوسُفُ النَّجَّارُ إِلَى حَطَبٍ فَجَعَلَهُ حَوْلَهَا كَالْحَظِيرَةِ ثُمَّ أَشْعَلَ فِيهِ النَّارَ فَأَصَابَتْهَا سُخُونَةُ الْوَقُودِ مِنْ كُلِّ نَاحِيَةٍ حَتَّى دَفِئَتْ وَ كَسَرَ لَهَا سَبْعَ جَوْزَاتٍ وَجَدَهُنَّ فِي خُرْجِهِ فَأَطْعَمَهَا فَمِنْ أَجْلِ ذَلِكَ تُوقِدُ النَّصَارَى النَّارَ لَيْلَةَ الْمِيلَادِ وَ تَلْعَبُ بِالْجَوْزِ 📓علل الشرایع _ باب ۶۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
پرسش شماره :۱۱۶ 🔖 عنوان : پنج فرمان شگفت انگیز 🗣 پرسش : ماجرای پنج فرمان شگفت انگیز چیست؟ ✍ پاسخ: امام رضا علیه السلام فرمودند: خداوند تعالی به پیامبری از انبیای خود وحی نمود: فردا صبح: ✓ نخستین چیزی را که دیدی بخور ✓ و دومی را مخفی کن ✓ و سومی را بپذیر ✓ و چهارمی را ناامید نکن ✓ و از پنجمی فرار کن. وقتی صبح شد، آن پیامبر به راه افتاد. ✓ نخستین چیزی که با آن مواجه شد، کوهی بزرگ و سیاه رنگ بود. ایستاد و با خود گفت: پروردگارم به من فرمان داده که این کوه را بخورم! با حالت تعجب و تحیر ایستاده بود و فکر می‌کرد. سرانجام با خود گفت: پروردگارم منزه است از این که مرا تکلیف به امری غیر ممکن بنماید. از این رو به سوی کوه رفت تا آن را بخورد. هرچه به آن کوه نزدیک می‌شد، آن کوه کوچک و کوچک تر می‌شد تا به صورت لقمه ای در آمد و آن را بلعید و مشاهده کرد خوشمزه ترین چیزی است که تا آن روز آن را خورده بود. ✓ دوباره به راه افتاد و طشتی از طلا دید. به امر الهی گودالی حفر کرد و آن طشت طلا را در آن مخفی نمود و بر روی آن خاک ریخت. باز به راه افتاد و این بار دید دوباره آن طشت نمایان شده است. به فرموده پروردگار آن طشت را مجددا دفن کرد. ✓ دوباره حرکت کرد و این بار پرنده ای را دید که بازی شکاری در تعقیب آن بود. به امر پروردگار آن پرنده را در دست خود گرفت و او را در آستین خود پناه داد. باز گفت: من روزهاست که در طلب این شکار هستم و اکنون تو شکار مرا گرفته ای. آن پیامبر گفت: پروردگارم مرا امر کرده که این موجود را ناامید نکنم. پس قطعه ای از ران آن پرنده را کند و آن را به سوی باز انداخت و باز آن را خورد. ✓ دوباره به راه افتاد و این بار به گوشت مرداری رسید که کرم افتاده و بدبو شده بود. به امر پروردگار از آن مکان گریخت و به منزل خود بازگشت. هنگام شب در خواب دید منادی به او گفت: تو هرچه پروردگارت فرمان داده بود به انجام رساندی. آیا می‌خواهی تعبیر و تأویل آن را بدانی؟ اما آن کوه بزرگ و سیاه غضب و خشم بود. وقتی بنده ای غضب می‌کند، خود را در برابر خشم، کوچک و ناچیز می‌بیند. اما اگر ارزش و قدرت خود را بشناسد و غضبش فرو نشاند، عاقبت آن کوه مانند لقمه نیکویی است که آن را تناول کردی. اما آن طشت عمل صالح بود که اگر بنده آن را مخفی و مکتوم کند، خداوند آن را آشکار خواهد کرد تا آن بنده را به واسطه عمل صالح در دنیا زینت کرده و برای او ثواب آخرت را ذخیره نماید. اما آن پرنده مردی است که با نصیحتی به نزد تو می‌آید، پس او را بپذیر و نصیحت و خیر خواهی اش را به کار ببند. و اما آن باز شکاری مردی است که با حاجت و درخواستی به نزد تو می‌آید، پس او را ناامید مگردان. و اما آن گوشت گندیده غیبت است که باید از آن فرار کنی 📓بحار الأنوار، ج ۷۵، ص ۴۴۴ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali