eitaa logo
هر روز یک‌ پرسش و پاسخ
237 دنبال‌کننده
55 عکس
63 ویدیو
6 فایل
◻️کانال های دیگر بنده: @AmirGrali @mahezeyafat ◻️ آپارات: https://www.aparat.com/amirgarali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ پرسش و پاسخ کلیپی 🖇 شماره : ۱۸ 🔖 عنوان : شکلات های خارجی 🗣 پرسش : حکم شرعی شکلات های خارجی چیست ؟ 🎙 پاسخ را از زبان استاد وحید پور بشنوید. ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ پرسش شماره : ۱۹۴ 🔖 عنوان : پروردگار زمین 🗣 پرسش : مراد از " پروردگار زمین " در آیه وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها[و زمین با نور پروردگارش روشن شد] چیست؟ ✍ پاسخ: امام صادق[علیه السلام] میفرمایند ؛ رَبُّ الْأَرْضِ إِمَامُ الْأَرْضِ فَإِذَا خَرَجَ إِذاً یَسْتَغْنِی النَّاسُ عَنْ ضَوْءِ الشَّمْسِ وَ نُورِ الْقَمَرِ وَ یَجْتَزِءُونَ بِنُورِ الْإِمَامِ. پروردگار زمین همان امام زمین است،پس هرگاه قیام کند هرآینه مردم از روشنائی آفتاب و ماه بی نیاز شده و به نور امام اکتفا خواهند کرد. 📚بحارالانوار جلد7 صفحه 325 ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ پرسش شماره : ۱۹۵ 🔖 عنوان : شرح دو لقب مهم امام سجاد علیه السلام 🗣 پرسش : مراد از دو لقب امام سجاد علیه السلام ، « ابن الخیرتین » و ذو الثفنات» چیست ؟ ✍ پاسخ ❖ ابن الخِیرَتَین یعنی پسرِ دو بهترین (از بین عرب و عجم). در بحار الانوار درباره سبب این لقب گفته که چون پیامبر(علیه و آله السلام) میفرمایند : خداوند از میان بندگانش در عرب، قریش را و در غیر عرب فارس را برگزیده است و امام سجاد(علیه السلام) پدرش امام حسین(علیه السلام) از قریش است و مادرش شهربانو از فارس است ازاین رو «ابن الخیرتین» از القاب حضرت سجاد(علیه السلام) است. ❖ذوالثفنات امام سجاد«علیه السلام» ازآن رو بـه این لقب نامیده شد كه بر مواضع سجده اش آثاری چون پینه هاي‌ زانوی شتر ظاهر شد. وی در پیشگاه حق بـه قدری پیشانی بر خاك می سایید كه همه ی مواضع سجده اش پینه می بست و هر سال دو بار و هر بار پنج شماره از این پینه ها را می‌برید و از این رو بـه آن حضرت ذوالثفنات یعنی صاحب پینه ها می‌گفتند. عبدالعزیز بـه نقل از پدرش ابوحازم می‌گوید: من هیچ فرد هاشمی را بـه مرتبیت و فضل علی بن الحسین ندیدم. او در هر شبانه روز هزار ركعت نماز می گزارد بـه طوری كه پیشانی اش بر اثر سجده هاي‌ زیاد هم چون سینه شتر شده بود. امام ابوجعفر محمدباقر«علیه السلام» درباره وجه این نام می فرماید: پدرم در مواضع سجده اش آثاری بر آمده داشت كه هر سال دو نوبت انها را می‌برید ودر هر نوبت پنج پینه را، از این جهت بود كه وی را ذوالثفنات میگفتند. در روایت دیگری آمده اسـت كه آن حضرت این پینه ها را در كیسه اي جمع كرده بودو وصیت كرد تا بـه همراه بدن مطهرش دفن كنند. @soalvajavab @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ پرسش و پاسخ تصویری(عکس) 💠 شماره : ۷ ♻️ پرسش : تصویر فوق ، کدام یک از روایات اهل بیت درباره قلب را تداعی میکند ؟ ✍ پاسخ : امیرالمومنین علیه السلام میفرمایند: لاَ وَجَعَ أَوْجَعُ لِلْقُلُوبِ مِنَ اَلذُّنُوبِ هيچ دردى براى دلها، درد آورتر از گناهان نيست. 📗الکافي ج۲ ص۲۷۵ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ● @soalvajavab@AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ پرسش شماره : ۱۹۶ 🔖 عنوان : راحتی 🗣 پرسش : طبق کلام امام صادق علیه السلام سه چیز مایه راحتی برای سه چیز دیگر است آن سه چیز کدام اند ؟ ✍ پاسخ: امام صادق علیه السلام میفرمایند: النَّوْمُ رَاحَةٌ لِلْجَسَدِ وَ النُّطْقُ رَاحَةٌ لِلرُّوحِ وَ السُّكُوتُ رَاحَةٌ لِلْعَقْلِ‌ خواب آسایش تن، و نطق آسایش روح، و سکوت آسایش عقل است. 📓من لا یحضره الفقیه، ج ۴، ص ۴۰۲ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
❓ پرسش شماره : ۱۹۷ 🔖 عنوان : ستاره سُهی 🗣 پرسش : چه شخصی در کلام امیرالمومنین علیه السلام تشبیه به ستاره سُهی شده است؟ ✍ پاسخ: شخص جاهل. امیرالمومنین علیه السلام میفرمایند: فَضلُ العاقِلِ عَلَى الجاهِلِ كَفَضلِ البَدرِ عَلَى السُّهى برتری شخص خردمند بر شخص بی خرد همچون برتری ماه شب چهارده است بر ستاره سُهی ستاره سُهی یکی از کم نورترین ستاره هاست که در مجموعه ستارگان دُب اکبر واقع شده است. 📓مکارم الاخلاق، ص ۲۱۲ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ پرسش شماره : ۱۹۸ 🔖 عنوان : دعاهای فرج 🗣 پرسش : چند دعا در روایات به نام " دعای فرج " ذکر شده است ؟ ✍ پاسخ: 1⃣ اَللّهُمَّ اِنْ كانَتْ ذُنُوبى قَدْ اَخْلَقَتْ وَجْهى عِنْدَكَ فَاِنّى اَتَوَجَّهُ اِلَيْكَ بِنَبِيِّكَ نَبّىِ الرَّحْمَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عَلِي وَ فاطِمَةَ والْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَالاَئِمَةِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ (مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی _ باقیات الصالحات) 2⃣ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ إِلَهِی طُمُوحُ الْآمَالِ قَدْ خَابَتْ إِلَّا لَدَیْکَ وَ مَعَاکِفُ الْهِمَمِ قَدْ تَقَطَّعَتْ إِلَّا عَلَیْکَ وَ مَذَاهِبُ الْعُقُولِ قَدْ سَمَتْ إِلَّا إِلَیْکَ فَإِلَیْکَ الرَّجَاءُ وَ إِلَیْکَ الْمُلْتَجَأُ یَا أَکْرَمَ مَقْصُودٍ وَ یَا أَجْوَدَ مَسْئُولٍ هَرَبْتُ إِلَیْکَ بِنَفْسِی یَا مَلْجَأَ الْهَارِبِینَ بِأَثْقَالِ الذُّنُوبِ أَحْمِلُهَا عَلَی ظَهْرِی وَ لَا أَجِدُ لِی شَافِعاً سِوَی مَعْرِفَتِی بِأَنَّکَ أَقْرَبُ مَنْ رَجَاهُ الطَّالِبُونَ وَ لَجَأَ إِلَیْهِ الْمُضْطَرُّونَ وَ أَمَّلَ مَا لَدَیْهِ الرَّاغِبُونَ یَا مَنْ فَتَقَ الْعُقُولَ بِمَعْرِفَتِهِ وَ أَطْلَقَ الْأَلْسُنَ بِحَمْدِهِ وَ جَعَلَ مَا امْتَنَّ بِهِ عَلَی عِبَادِهِ کِفَاءً لِتَأْدِیَةِ حَقِّهِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ لَا تَجْعَلْ لِلْهَوْمِ [لِلْهُمُومِ عَلَی عَقْلِی سَبِیلًا وَ لَا لِلْبَاطِلِ عَلَی عَمَلِی دَلِیلًا وَ افْتَحْ لِی بِخَیْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ یَا وَلِیَّ الْخَیْرِ (بحارالانوار جلد99صفحه202) 3⃣ یا عماد من لا عماد له و یا سند من لا سند له و یا ذخر من لا ذخر له و یا حرز من لا حرز له، یا فخر من لا فخر له و یا رکن من لا رکن له، یا عظیم الرجاء یا عز الضعفاء یا منقذ الغرقی یا منجی الهلکی یا محسن یا مجمل یا منعم یا مفضل اسئل الله الذی لا اله الا انت الذی سجد لک سواد اللیل وضوء النهار و شعاع الشمس و نور القمر و دوی الماء و خفیف الشجر یا الله یا رحمن یا ذا الجلال و الاکرام (الجعفریات صفحه248) 4⃣ یَا مَنْ یَکْفِی مِنْ کُلِّ شَیْ ءٍ وَ لَا یَکْفِی مِنْهُ شَیْ ءٌ اکْفِنِی مَا أَهَمَّنِی. (بحارالانوار جلد 92 صفحه 194) 5⃣ یا من لا یستحیا من مسالته و لا یرتجی العفو الا من قبله اشکو الیک ما لایخفی علیک و اسالک ما لا یعظم علیک صل علی محمد و آل محمد (المجتنی من الدعاء المجتبی [ابن طاووس] ) ادامه دارد ...
6⃣ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا مَنْ عَلَا فَقَهَرَ وَ یَا مَنْ بَطَنَ فَخَبَرَ وَ یَا مَنْ مَلَکَ فَقَدَرَ وَ یَا مَنْ عُبِدَ فَشَکَرَ وَ یَا مَنْ عُصِیَ فَغَفَرَ یَا مَنْ لَا یُحِیطُ بِهِ الْفِکَرُ وَ یَا مَنْ لَا یُدْرِکُهُ بَصَرٌ وَ یَا مَنْ لَا یَخْفَی عَلَیْهِ أَثَرٌ یَا عَالِیَ الْمَکَانِ یَا شَدِیدَ الْأَرْکَانِ یَا مُنْزِلَ الْفُرْقَانِ یَا مُبَدِّلَ الزَّمَانِ یَا قَابِلَ الْقُرْبَانِ یَا نَیِّرَ الْبُرْهَانِ یَا عَظِیمَ الشَّأْنِ یَا ذَا الْمَنِّ وَ الْإِحْسَانِ وَ یَا ذَا الْعِزَّةِ وَ السُّلْطَانِ یَا رَحِیمُ یَا رَحْمَانُ یَا رَبَّ الْأَرْبَابِ یَا تَوَّابُ یَا وَهَّابُ یَا مُعْتِقَ الرِّقَابِ یَا مُنْشِئَ السَّحَابِ یَا مَنْ حَیْثُ مَا دُعِیَ أَجَابَ یَا مُرْخِصَ الْأَسْعَارِ یَا مُنْزِلَ الْأَمْطَارِ یَا مُنْبِتَ الْأَشْجَارِ فِی الْأَرْضِ الْقِفَارِ وَ مُخْرِجَ الثِّمَارِ یَا دَائِمَ الثَّبَاتِ یَا مُخْرِجَ النَّبَاتِ یَا مُحْیِیَ الْأَمْوَاتِ یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ یَا کَاشِفَ الْکُرُبَاتِ یَا مَنْ لَا تُضْجِرُهُ الْأَصْوَاتُ وَ لَا تَشْتَبِهُ عَلَیْهِ اللُّغَاتُ وَ لَا تَغْشَاهُ الظُّلُمَاتُ یَا مُعْطِیَ السُؤْلَاتِ یَا وَلِیَّ الْحَسَنَاتِ یَا دَافِعَ الْبَلِیَّاتِ یَا قَابِلَ الصَّدَقَاتِ یَا قَابِلَ التَّوْبَاتِ یَا عَالِمَ الْخَفِیَّاتِ یَا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ یَا رَافِعَ الدَّرَجَاتِ یَا قَاضِیَ الْحَاجَاتِ یَا رَاحِمَ الْعَبَرَاتِ یَا مُنْجِحَ الطَّلِبَاتِ یَا مُنْزِلَ الْبَرَکَاتِ یَا جَامِعَ الشَّتَاتِ یَا رَادَّ مَا کَانَ فَاتَ یَا جَمَالَ الْأَرَضِینَ وَ السَّمَاوَاتِ یَا سَابِغَ النِّعَمِ یَا کَاشِفَ الْأَلَمِ یَا شَافِیَ السَّقَمِ یَا مَعْدِنَ الْجُودِ وَ الْکَرَمِ یَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِینَ یَا أَکْرَمَ الْأَکْرَمِینَ یَا أَسْمَعَ السَّامِعِینَ یَا أَبْصَرَ النَّاظِرِینَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ یَا أَقْرَبَ الْأَقْرَبِینَ یَا إِلَهَ الْعَالَمِینَ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ یَا جَارَ الْمُسْتَجِیرِینَ یَا مُتَجَاوِزاً عَنِ الْمُسِیئِینَ یَا مَنْ لَا یَعْجَلُ عَلَی الْخَاطِئِینَ یَا فَکَّاکَ الْمَأْسُورِینَ یَا مُفَرِّجَ غَمِّ الْمَغْمُومِینَ یَا جَامِعَ الْمُتَفَرِّقِینَ یَا مُدْرِکَ الْهَارِبِینَ یَا غَایَةَ الطالِبِینَ یَا صَاحِبَ کُلِّ غَرِیبٍ یَا مُونِسَ کُلِّ وَحِیدٍ یَا رَاحِمَ الشَّیْخِ الْکَبِیرِ یَا رَازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِیرِ یَا جَابِرَ الْعَظْمِ الْکَسِیرِ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِ الْمُسْتَجِیرِ یَا مَنْ لَهُ التَّدْبِیرُ وَ إِلَیْهِ التَّقْدِیرُ یَا مَنِ الْعَسِیرُ عَلَیْهِ سَهْلٌ یَسِیرٌ یَا مَنْ هُوَ بِکُلِّ شَیْ ءٍ خَبِیرٌ یَا مَنْ هُوَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ یَا خَالِقَ الشَّمْسِ وَ الْقَمَرِ الْمُنِیرِ یَا فَالِقَ الْإِصْبَاحِ یَا مُرْسِلَ الرِّیَاحِ یَا بَاعِثَ الْأَرْوَاحِ یَا ذَا الْجُودِ وَ السَّمَاحِ یَا مَنْ بِیَدِهِ کُلُّ مِفْتَاحٍ یَا عِمَادَ مَنْ لَا عِمَادَ لَهُ یَا سَنَدَ مَنْ لَا سَنَدَ لَهُ یَا ذُخْرَ مَنْ لَا ذُخْرَ لَهُ یَا عِزَّ مَنْ لَا عِزَّ لَهُ یَا کَنْزَ مَنْ لَا کَنْزَ لَهُ یَا حِرْزَ مَنْ لَا حِرْزَ لَهُ یَا عَوْنَ مَنْ لَا عَوْنَ لَهُ یَا رُکْنَ مَنْ لَا رُکْنَ لَهُ یَا غِیَاثَ مَنْ لَا غِیَاثَ لَهُ یَا عَظِیمَ الْمَنِّ یَا کَرِیمَ الْعَفْوِ یَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ یَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَةِ یَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا یَا ذَا الْحُجَّةِ الْبَالِغَةِ یَا ذَا الْمُلْکِ وَ الْمَلَکُوتِ یَا ذَا الْعِزَّةِ وَ الْجَبَرُوتِ یَا مَنْ هُوَ حَیٌّ لَا یَمُوتُ أَسْأَلُکَ بِعِلْمِکَ الْغُیُوبَ وَ بِمَعْرِفَتِکَ مَا فِی ضَمَائِرِ الْقُلُوبِ وَ بِکُلِّ اسْمٍ هُوَ لَکَ اصْطَفَیْتَهُ لِنَفْسِکَ وَ أَنْزَلْتَهُ فِی کِتَابٍ مِنْ کُتُبِکَ أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِی عِلْمِ الْغَیْبِ عِنْدَکَ وَ بِأَسْمَائِکَ الْحُسْنَی کُلِّهَا حَتَّی انْتَهَی إِلَی اسْمِکَ الْعَظِیمِ الْأَعْظَمِ الَّذِی فَضَّلْتَهُ عَلَی جَمِیعِ ... ادامه دارد...
أَسْمَائِکَ أَسْأَلُکَ بِهِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُیَسِّرَ لِی مِنْ أَمْرِی مَا أَخَافُ عُسْرَهُ وَ تُفَرِّجَ عَنِّی الْهَمَّ وَ الْغَمَّ وَ الْکَرْبَ وَ مَا ضَاقَ بِهِ صَدْرِی وَ عِیلَ بِهِ صَبْرِی فَإِنَّهُ لَا یَقْدِرُ عَلَی فَرَجِی سِوَاکَ وَ افْعَلْ بِی مَا أَنْتَ أَهْلُهُ یَا أَهْلَ التَّقْوَی وَ أَهْلَ الْمَغْفِرَةِ یَا مَنْ لَا یَکْشِفُ الْکَرْبَ غَیْرُهُ وَ لَا یُجَلِّی الْحُزْنَ سِوَاهُ وَ لَا یُفَرِّجُ عَنِّی إِلَّا هُوَ اکْفِنِی شَرَّ نَفْسِی خَاصَّةً وَ شَرَّ النَّاسِ امَّةً وَ أَصْلِحْ لِی شَأْنِی کُلَّهُ وَ أَصْلِحْ أُمُورِی وَ اقْضِ لِی حَوَائِجِی وَ اجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً فَإِنَّکَ تَعْلَمُ وَ لَا أَعْلَمُ وَ تَقْدِرُ وَ لَا أَقْدِرُ وَ أَنْتَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ (مهج الدعوات ص90) 7⃣ اللَّهُمَّ احْرُسْنِی بِعَیْنِکَ الَّتِی لَا تَنَامُ وَ اکْنُفْنِی بِرُکْنِکَ الَّذِی لَا یُرَامُ وَ ارْحَمْنِی بِقُدْرَتِکَ عَلَیَّ وَ لَا أَهْلِکُ وَ أَنْتَ رَجَایَ فَکَمْ مِنْ نِعْمَةٍ أَنْعَمْتَ بِهَا عَلَیَّ قَلَّ لَکَ بِهَا شُکْرِی وَ کَمْ مِنْ بَلِیَّةٍ ابْتَلَیْتَنِی قَلَّ لَکَ بِهَا صَبْرِی فَیَا مَنْ قَلَّ عِنْدَ نِعْمَتِهِ شُکْرِی فَلَمْ یَحْرِمْنِی وَ یَا مَنْ قَلَّ عِنْدَ بَلِیَّتِهِ صَبْرِی فَلَمْ یَخْذُلْنِی وَ یَا مَنْ رَآنِی عَلَی الْخَطَایَا فَلَمْ یَفْضَحْنِی أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اللَّهُمَّ أَعِنِّی عَلَی دِینِی بِالدُّنْیَا وَ عَلَی آخِرَتِی بِالتَّقْوَی وَ احْفَظْنِی فِیمَا غِبْتُ عَنْهُ وَ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی فِیمَا حَضَرْتُهُ یَا مَنْ لَا تَضُرُّهُ الذُّنُوبُ وَ لَا تَنْقُصُهُ الْمَغْفِرَةُ هَبْ لِی مَا لَا یَنْقُصُکَ وَ اغْفِرْ لِی مَا لَا یَضُرُّکَ إِنَّکَ رَبٌّ وَهَّابٌ أَسْأَلُکَ فَرَجاً قَرِیباً وَ صَبْراً جَمِیلًا وَ رِزْقاً وَاسِعاً وَ الْعَافِیَةَ مِنَ الْبَلَاءِ وَ شُکْرَ الْعَافِیَةِ وَ فِی رِوَایَةٍ وَ أَسْأَلُکَ تَمَامَ الْعَافِیَةِ وَ أَسْأَلُکَ دَوَامَ الْعَافِیَةِ وَ أَسْأَلُکَ الْغِنَی عَنِ النَّاسِ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ (بحارالانوار جلد 91 صفحه315) ادامه دارد...
8⃣ لا اِلهَ إلَّا اللهُ الْحَلیمُ الْكَریمُ، لا ‌اِلهَ إلَّا اللهُ الْعَلیُّ الْعَظیٖمُ، سُبْحانَ اللّهِ‏ِ رَبِّ السَّمواتِ السَّبْعِ وَرَبِّ الاَرَضینَ السَّبْعِ وَمٰا فیهِنَّ وَمٰا بَینَهُنَّ وَرَبِّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ‏ِ رَبِّ الْعالَمینَ» و بهتر است بعد از آن بگوید: «اللّهُمَّ اغْفِرْ لَنا وَارْحَمْنا وَعافِنا وَاعْفُ عَنّا إِنَّكَ عَلیٰ كُلِّ شَی‌ءٍ قَدیرٌ توضیح المسائل 9⃣ إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ (مصباح الکفعمی صفحه 176) ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ● @soalvajavab@AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ پرسش و پاسخ کلیپی 🖇 شماره : ۱۹ 🔖 عنوان : قسم حجت خدا 🗣 پرسش : امام صادق علیه السلام برای حق بودن کدام سه چیز قسم خوردند ؟ 🎙 پاسخ را از زبان استاد عدالتیان بشنوید. ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
❓ پرسش شماره : ۱۹۹ 🔖 عنوان : رفع نحوست 🗣 پرسش : آیا راه حلی برای دفع نحوست ماه صفر وجود دارد ؟ ✍ پاسخ: شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان مینویسد: آگاه باش که این ماه معروف به نحوست و بد یمنی است. و برای رفع نحوست و بد یمنی چیزی بهتر از صدقه دادن و خواندن دعاها و استعاذات وارده نیست. و اگر کسی بخواهد از بلاهای نازله این ماه، محفوظ بماند، چنان که محدّث فیض و غیر او فرموده اند، هر روز ده مرته بخواند: یَا شَدِیدَ الْقُوَی وَ یَا شَدِیدَ الْمِحَالِ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمِیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنِی شَرَّ خَلْقِکَ یَا مُحْسِنُ یَا مُجْمِلُ یَا مُنْعِمُ یَا مُفْضِلُ یَا لا إِلَهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ. ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
❓ پرسش شماره : ۲۰۰ 🔖 عنوان : بالاترین نیکی 🗣 پرسش : کدام عمل نیک است که طبق روایت ، بالاتر از آن وجود ندارد ؟ ✍ پاسخ: پیامبر اکرم علیه و آله السلام میفرمایند ؛ فَوْقَ کُلِّ بِرٍّ بِرٌّ حَتَّی یُقْتَلَ الرَّجُلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِذَا قُتِلَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَیْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ وَ فَوْقَ کُلِّ عُقُوقٍ عُقُوقٌ حَتَّی یَقْتُلَ الرَّجُلُ أَحَدَ وَالِدَیْهِ فَإِذَا قَتَلَ أَحَدَهُمَا فَلَیْسَ فَوْقَهُ عُقُوقٌ از هر کار نیک نیکوترش هست تا آنکه مرد در راه خدا کشته شود، هنگامی که در راه خدا کشته شد دیگر نیکوتر از آن کاری نیست. 📓خصال باب الواحد حدیث ۳۱ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
مروری بر ۱۰ سوال متنی گذشته 1⃣9⃣1⃣ پرسش شماره ۱۹۱ پیامبر اکرم علیه و آله السلام چه نوع حیات و‌ممات و حشری را از خداوند طلب نمودند ؟ 2⃣9⃣1⃣ پرسش شماره ۱۹۲ پیامبر اکرم علیه و آله السلام دل را به چه چیزی تشبیه کردند ؟ 3⃣9⃣1⃣ پرسش شماره ۱۹۳ امام سجادعلیه السلام درباره حق طلبکار بر بدهکار چه فرموده اند ؟ 4⃣9⃣1⃣ پرسش شماره ۱۹۴ مراد از " پروردگار زمین " در آیه وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها[و زمین با نور پروردگارش روشن شد] چیست؟ 5⃣9⃣1⃣ پرسش شماره ۱۹۵ مراد از دو لقب امام سجاد علیه السلام ، « ابن الخیرتین » و ذو الثفنات» چیست ؟ 6⃣9⃣1⃣ پرسش شماره ۱۹۶ طبق کلام امام صادق علیه السلام سه چیز مایه راحتی برای سه چیز دیگر است آن سه چیز کدام اند ؟ 7⃣9⃣1⃣ پرسش شماره ۱۹۷ چه شخصی در کلام امیرالمومنین علیه السلام تشبیه به ستاره سُهی شده است؟ 8⃣9⃣1⃣ پرسش شماره ۱۹۸ چند دعا در روایات به نام " دعای فرج " ذکر شده است ؟ 9⃣9⃣1⃣ پرسش شماره ۱۹۹ آیا راه حلی برای دفع نحوست ماه صفر وجود دارد ؟ 0⃣0⃣2⃣ پرسش شماره ۲۰۰ کدام عمل نیک است که طبق روایت ، بالاتر از آن وجود ندارد ؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لینک دسترسی به ۲۰۰ سؤال متنی گذشته ؛ ❖ پرسش شماره ۱ الی شماره ۱۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۱ الی شماره ۲۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۲۱ الی شماره ۳۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۳۱ الی شماره ۴۰ ┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۴۱ الی شماره ۵۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۵۱ الی شماره ۶۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۶۱ الی شماره ۷۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۷۱ الی شماره ۸۰ ┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۸۱ الی شماره ۹۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۹۱ الی شماره ۱۰۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۰۱ الی شماره ۱۱۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۱۱ الی شماره ۱۲۰ ┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۲۱ الی شماره ۱۳۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۳۱ الی شماره ۱۴۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۴۱ الی شماره ۱۵۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۵۱ الی شماره ۱۶۰ ┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۶۱ الی شماره ۱۷۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۷۱ الی شماره ۱۸۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۸۱ الی شماره ۱۹۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ❖ پرسش شماره ۱۹۱ الی شماره ۲۰۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ● @soalvajavab@AmirGrali
❓ پرسش شماره : ۲۰۱ 🔖 عنوان : توسعه در روزی احمقان 🗣 پرسش : علت آنكه خداوند وسعت داده است روزى احمقان را چیست؟ ✍ پاسخ: امام صادق علیه السلام میفرمایند: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْسَعَ فِي أَرْزَاقِ اَلْحَمْقَى لِتَعْتَبِرَ اَلْعُقَلاَءُ وَ يَعْلَمُونَ أَنَّ اَلدُّنْيَا لاَ تُنَالُ بِالْعَقْلِ وَ لاَ بِالْحِيلَةِ علت آنكه خداوند (در غالب اوقات) وسعت داده روزى احمقان را (كه براحتى و با اندكى زحمت بآنها ميرسد) آنست كه عبرت بگيرند عقلا (آن كسانى كه خود را صاحب عقل و تدبير ميدانند) و بدانند كه وسعت رزق و رواجى كسب بعقل و حيله و تدبير و تزوير نيست. 📓علل الشرایع باب ۸۳ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @soalvajavab @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا