🎞 پرسش و پاسخ کلیپی
🖇 شماره : ۳۱
🗣 پرسش :
نمونه ای از فرمایشات پیامبر اکرم علیه و آله السلام درباره شخصیت والای حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها را بیان کنید ؟
🎙 پاسخ را از زبان استاد عدالتیان و در قالب دو کلیپ کوتاه بشنوید.
#کلیپی
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
@soalvajavab
@AmirGral
📥 مطالب ارائه شده در کانال مرتبط با فاطمیه و حضرت زهرا سلام الله علیها
📝 عایشه در تاریکیِ شب، با نور حضرت زهرا «سلاماللهعلیها » خیاطی و بافندگی میکرد.
🎞 شخصیت منحصربه فرد حضرت زهراء علیهاالسلام (مصاحبه اختصاصی ویژهنامه تعظیم شعائر فاطمیه با آیتالله شیخ مهدی مروارید )
📓 لینکدانلود ۱۲ کتاب با موضوع حضرت محسن بن علی علیهما السلام
📝 حاجت خاص در توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها
📓 لینک دانلود کتاب فاطمه الزهرا سلام الله علیها نوشته علامه امینی
📝 نور ماه کجا و نور حضرت زهرا سلام الله علیها کجا
📝 نام حضرت زهرا سلام الله علیها در آسمان و وجه تسمیه آن
🎞 وجه تشبیه حضرت زهرا سلام الله علیها به شب قدر
📓 معرفی دو کتاب در زمینه سخنان نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها
📝 مشکات ، از القاب حضرت زهرا سلام الله علیها
📝 نمازهای حضرت زهرا سلام الله علیها
🎞 گریه های جانسوز مرجع احیاگر فاطمیه ، مرحوم آیت الله میرزا جواد تبريزي در مصیبت حضرت زهراء سلام الله علیها
📝 وجوه شش گانه تسمیه حضرت زهرا سلام الله علیها به « فاطمه »
🎞 نمونه ای از فرمایشات پیامبر اکرم علیه و آله السلام درباره شخصیت والای حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها
📝 روضه خرد شدن گوشواره
🎞 و الداخلين على البتلول بيتها
و المسقطين لها اعز جنين
🎙 صلوات خاصه حضرت زهرا سلام الله علیها
📓 کتاب " ظَلَامَاتُ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ علیها السلام "
⏳ بروزرسانی خواهد شد ...
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
● @soalvajavab
● @AmirGrali
❓ پرسش متنی
📑 شماره :۲۴۹
🗣 پرسش :
آیا مصائبی که بر حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شد امتحانی از طرف خداوند بود که از پیامبر اکرم علیه و آله السلام گرفته شد؟
✍ پاسخ:
امام صادق علیه السلام میفرمایند:
زمانى كه نبى اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم را به آسمان سير دادند به حضرتش عرض شد:
خداوند تبارك و تعالى مىخواهد شما را در سه چيز بيازمايد تا صبر شما را ببيند.
حضرت عرض كرد: پروردگارا من تسليم امر تو هستم، من توان صبر را ندارم مگر به كمك تو، آن سه چيز كدامند؟ به حضرتش گفته شد:
اوّل آنها جوع و گرسنگى و ضيق بر خودت و بر اهلت. حضرت عرض كرد: پروردگارا آن را پذيرفته و راضى شده و تسليم بوده و از تو توفيق و صبر مىخواهم.
و امّا دوّم:
آنكه تكذيب شده و خوف شديد بر تو عارض گشته و در محاربه با اهل كفر مال و نفس خويش را بذل كرده و بر اذيّت و آزارى كه از ناحيه ايشان و اهل نفاق به تو مىرسد صبر كرده و درد و جراحاتى كه در حرب بر تو وارد مىشود را تحمّل كنى.حضرت عرض كرد: پروردگارا آن را پذيرفته و راضى شده و تسليم بوده و از تو توفيق و صبر مىخواهم.
و امّا سوّم:
عبارت است از آنچه بعد از تو به اهل بيتت متوجه مىشود و آن قتل و كشته شدن ايشان است.
امّا برادرت على: از ناحيه امّتت، فحش و درشتى و سرزنش و حرمان از حق و انكار و ظلم به او متوجّه شده و در آخر او را خواهند كشت. عرض كرد: پروردگارا آن را پذيرفته و راضى شده و تسليم بوده و از تو توفيق و صبر مىخواهم.
و امّا دخترت: مورد ستم قرار گرفته، حقش را غصب مىكنند، او را مىزنند در حالى كه حامل و باردار است به حريم و منزلش بدون اذن وى داخل شده و افراد پست و فرومايه او را رنجور مىنمايند و وى مانع و دافعى نيافته و بدنبال ضرب و كتكى كه مىخورد حملش سقط شده و از ناحيه آن فوت و رحلت مىكند
حضرت عرض كرد:
« إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ »، پذيرفتم و راضى شده و تسليم آن بوده و از تو توفيق و صبر مىخواهم
لَمَّا أُسْرِيَ بِالنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِلَى اَلسَّمَاءِ قِيلَ لَهُ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَخْتَبِرُكَ فِي ثَلاَثٍ لِيَنْظُرَ كَيْفَ صَبْرُكَ قَالَ أُسَلِّمُ لِأَمْرِكَ يَا رَبِّ وَ لاَ قُوَّةَ لِي عَلَى اَلصَّبْرِ إِلاَّ بِكَ فَمَا هُنَّ قِيلَ لَهُ أَوَّلُهُنَّ اَلْجُوعُ وَ اَلْأَثَرَةُ عَلَى نَفْسِكَ وَ عَلَى أَهْلِكَ لِأَهْلِ اَلْحَاجَةِ قَالَ قَبِلْتُ يَا رَبِّ وَ رَضِيتُ وَ سَلَّمْتُ وَ مِنْكَ اَلتَّوْفِيقُ وَ اَلصَّبْرُ وَ أَمَّا اَلثَّانِيَةُ فَالتَّكْذِيبُ وَ اَلْخَوْفُ اَلشَّدِيدُ وَ بَذْلُكَ مُهْجَتَكَ فِي مُحَارَبَةِ أَهْلِ اَلْكُفْرِ بِمَالِكَ وَ نَفْسِكَ وَ اَلصَّبْرُ عَلَى مَا يُصِيبُكَ مِنْهُمْ مِنَ اَلْأَذَى وَ مِنْ أَهْلِ اَلنِّفَاقِ وَ اَلْأَلَمِ فِي اَلْحَرْبِ وَ اَلْجِرَاحِ قَالَ قَبِلْتُ يَا رَبِّ وَ رَضِيتُ وَ سَلَّمْتُ وَ مِنْكَ اَلتَّوْفِيقُ وَ اَلصَّبْرُ وَ أَمَّا اَلثَّالِثَةُ فَمَا يَلْقَى أَهْلُ بَيْتِكَ مِنْ بَعْدِكَ مِنَ اَلْقَتْلِ أَمَّا أَخُوكَ عَلِيٌّ فَيَلْقَى مِنْ أُمَّتِكَ اَلشَّتْمَ وَ اَلتَّعْنِيفَ وَ اَلتَّوْبِيخَ وَ اَلْحِرْمَانَ وَ اَلْجَحْدَ [وَ اَلْجُهْدَ] وَ اَلظُّلْمَ وَ آخِرُ ذَلِكَ اَلْقَتْلُ فَقَالَ يَا رَبِّ قَبِلْتُ وَ رَضِيتُ وَ مِنْكَ اَلتَّوْفِيقُ وَ اَلصَّبْرُ وَ أَمَّا اِبْنَتُكَ فَتُظْلَمُ وَ تُحْرَمُ وَ يُؤْخَذُ حَقُّهَا غَصْباً اَلَّذِي تَجْعَلُهُ لَهَا وَ تُضْرَبُ وَ هِيَ حَامِلٌ وَ يُدْخَلُ عَلَيْهَا وَ عَلَى حَرِيمِهَا وَ مَنْزِلِهَا بِغَيْرِ إِذْنٍ ثُمَّ يَمَسُّهَا هَوَانٌ وَ ذُلٌّ ثُمَّ لاَ تَجِدُ مَانِعاً وَ تَطْرَحُ مَا فِي بَطْنِهَا مِنَ اَلضَّرْبِ وَ تَمُوتُ مِنْ ذَلِكَ اَلضَّرْبِ قُلْتُ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ - قَبِلْتُ يَا رَبِّ وَ سَلَّمْتُ وَ مِنْكَ اَلتَّوْفِيقُ وَ اَلصَّبْرُ [لِلصَّبْرِ
📓کامل الزیارات صفحه ۳۳۲
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
● @soalvajavab
● @AmirGrali
❓ پرسش متنی
📑 شماره :۲۵۰
🗣 پرسش :
چرا عمر ابن الخطاب از همه کارگزارانش اموالی را به عنوان غرامت گرفته است ولی از قنفذ هیچ مالی را غرامت نگرفته است؟
✍ پاسخ:
عباس (عموی پیامبر) به امیر المومنین علی علیه السلام گفت:
عمر از همه کارگزارانش اموالی را به عنوان غرامت گرفته است ولی از قنفذ هیچ مالی را غرامت نگرفته است، چه علتی دارد که او را از بین همه استثناء کرده و از او غرامت نگرفته؟
در این هنگام امیرمؤمنان علیه السلام به کسانی که در آن حلقه نشسته بودند نگاهی انداختند، سپس چشمان مبارکش پر از اشک شد و فرمود:
عمر با این کار خواسته از شلاقهایی که قنفذ به فاطمه زد تشکر کند و پاداش آن ضربات و شلاقهایی که به امر عمر به فاطمه زد را بدهد.
فاطمه از دنیا رفت درحالی که اثر آن شلاقهای قنفذ بر بازوی او همچون دستبندی باقی مانده بود.
قَالَ أَبَانٌ: قَالَ سُلَیْمٌ: انْتَهَیْتُ إِلَی حَلْقَةٍ فِی مَسْجِدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ لَیْسَ فِیهَا إِلَّا هَاشِمِیٌّ غَیْرَ سَلْمَانَ وَ أَبِی ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی بَكْرٍ وَ عُمَرَ بْنِ أَبِی سَلَمَةَ وَ قَیْسِ بْنِ سَعْدِ بْنِ عُبَادَةَ.
فَقَالَ الْعَبَّاسُ لِعَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلَامُ: مَا تَرَی عُمَرَ مَنَعَهُ مِنْ أَنْ یُغَرِّمَ قُنْفُذاً كَمَا غَرَّمَ جَمِیعَ عُمَّالِهِ؟
فَنَظَرَ عَلِیٌّ عَلَیْهِ السَّلَامُ إِلَی مَنْ حَوْلَهُ، ثُمَّ اغْرَوْرَقَتْ عَیْنَاهُ، ثُمَّ قَالَ: شَكَرَ لَهُ ضَرْبَةً ضَرَبَهَا فَاطِمَةَ عَلَیْهَا السَّلَامُ بِالسَّوْطِ فَمَاتَتْ وَ فِی عَضُدِهَا أَثَرُهُ كَأَنَّهُ الدُّمْلُجُ.
📓بحار الانوار، ج۳۰، ص۳۰۳
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
● @soalvajavab
● @AmirGrali
مروری بر ۱۰ سوال متنی گذشته
1⃣4⃣2⃣ پرسش شماره ۲۴۱
روی درب هفتم جهنم چه عباراتی نوشته شده است ؟
2⃣4⃣2⃣ پرسش شماره ۲۴۲
عابدترین مردم از نظر دین کیست ؟
3⃣4⃣2⃣ پرسش شماره ۲۴۳
آیا خداوند متعال ، مطلبی ای راجع جناب جعفر طیار را به پیامبر اکرم علیه و آله السلام وحی فرمود ؟
4⃣4⃣2⃣ پرسش شماره ۲۴۴
آیا شعر معروف « بنی آدم اعضای یکدیگرند » ریشه روایی دارد ؟
5⃣4⃣2⃣ پرسش شماره ۲۴۵
آیا عملی هست که با انجام آن، تمام اعمال نیکی که خلائق انجام میدهند در نامه عمل ما ثبت شود ؟
6⃣4⃣2⃣ پرسش شماره ۲۴۶
وجه تشبیه امام زمان علیه السلام به خورشید پشت ابر چیست ؟
7⃣4⃣2⃣ پرسش شماره ۲۴۷
نام حضرت زهراء(سلام الله علیها) در آسمان،چیست؟ و چرا به این اسم نامیده شده اند ؟
8⃣4⃣2⃣پرسش شماره ۲۴۸
چرا حضرت زهرا سلام الله علیها به « فاطمه » نام گذاری شده اند ؟
9⃣4⃣2⃣ پرسش شماره ۲۴۹
آیا مصائبی که بر حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شد امتحانی از طرف خداوند بود که از پیامبر اکرم علیه و آله السلام گرفته شد؟
0⃣5⃣2⃣ پرسش شماره ۲۵۰
چرا عمر ابن الخطاب از همه کارگزارانش اموالی را به عنوان غرامت گرفته است ولی از قنفذ هیچ مالی را غرامت نگرفته است؟
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
أللَّھُـمَ بِحَقِّ مَوْلَاتِنَا فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
● @soalvajavab
● @AmirGrali
26.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پرسش و پاسخ کلیپی
🖇 شماره : ۳۲
🗣 پرسش :
ریشه حوادث تلخ بعد از شهادت پیامبر علیه و آله السلام چیست؟
🎙 پاسخ را از زبان آیت الله سیدان بشنوید.
#کلیپی
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
@soalvajavab
@AmirGral
❓ پرسش متنی
📑 شماره :۲۵۱
🗣 پرسش :
چکار کنیم تا امام زمان علیه السلام از ما به نیکی یاد کنند ؟
✍ پاسخ:
منصور بزرج مىگويد:
به امام صادق عليه السّلام عرضه داشتم:
آقاى من چه بسيار از شما ياد سلمان فارسى را مىشنوم!
امام فرمود:
نگو سلمان فارسى بلكه بگو سلمان محمدى.
آيا مىدانى چرا بسيار او را ياد مىكنم؟
عرضه داشتم:
نه
امام فرمود:
به خاطر سه ويژگى :
اول اينكه خواست امير مؤمنان عليه السّلام را بر خواست خود مقدم مىداشت.
دوم:بيچارگان و فقرا را دوست مىداشت و آنان را بر ثروتمندان و توانگران برمىگزيد.
سوم اينكه دانش و دانشمندان را دوست مىداشت.
همانا سلمان بندهاى بود نيكوكار،موحّد و مسلمان و هرگز از شركورزان نبود.
عَنْ مَنْصُورٍ بُزُرْجَ ، قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) : مَا أَكْثَرَ مَا أَسْمَعُ مِنْكَ يَا سَيِّدِي ذِكْرَ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ ! فَقَالَ: لاَ تَقُلِ اَلْفَارِسِيَّ، وَ لَكِنْ قُلْ سَلْمَانَ اَلْمُحَمَّدِيَّ ، أَ تَدْرِي مَا كَثْرَةُ ذِكْرِي لَهُ قُلْتُ: لاَ. قَالَ: لِثَلاَثِ خِلاَلٍ: أَحَدُهَا: إِيثَارُهُ هَوَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) عَلَى هَوَى نَفْسِهِ، وَ اَلثَّانِيَةُ: حُبُّهُ لِلْفُقَرَاءِ وَ اِخْتِيَارُهُ إِيَّاهُمْ عَلَى أَهْلِ اَلثَّرْوَةِ وَ اَلْعَدَدِ، وَ اَلثَّالِثَةُ: حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ اَلْعُلَمَاءِ. إِنَّ سَلْمَانَ كَانَ عَبْداً صَالِحاً حَنِيفاً مُسْلِماً وَ مٰا كٰانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ
📓امالی طوسی ج ۱ ص ۱۳۳
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
أللَّھُـمَ بِحَقِّ مَوْلَاتِنَا فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
● @soalvajavab
● @AmirGrali
❓ پرسش متنی
📑 شماره :۲۵۲
🗣 پرسش :
کدام جمله ، تنها جمله باقی مانده از ضرب المثلهای انبیاء است؟
✍ پاسخ:
امام هفتم علیه السّلام فرمود:
از مثلهای پیغمبران باقی نمانده جز یک کلمه و آن این است که «چون حیا نکردی هر چه خواهی عمل بکن» سپس فرمود این کلمه در بنی امیه است.
مَا بَقِیَ مِنْ أَمْثَالِ الْأَنْبِیَاءِ إِلَّا کَلِمَةٌ إِذَا لَمْ تَسْتَحْیِ فَاعْمَلْ مَا شِئْتَ وَ قَالَ أَمَا إِنَّهَا فِی بَنِی أُمَیَّةَ.
📓 خصال باب الواحد حدیث ۶۹
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
أللَّھُـمَ بِحَقِّ مَوْلَاتِنَا فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
● @soalvajavab
● @AmirGrali
❓ پرسش متنی
📑 شماره :۲۵۳
🗣 پرسش :
به چه علتی ، خداوند پیامبر اکرم علیه و آله السلام را « یتیم »خوانده است ؟
✍ پاسخ:
از ابن عباس پرسيدند از معنى آيه:«أَلَمْ يَجِدْكَ يَتِيماً فَآوىٰ »(آيا خداوند تو را يتيم نيافت پس در پناه خود حفظ فرمود)(كه چرا آن حضرت را يتيم ناميده؟).
گفت ؛
جهت آنكه آن حضرت را يتيم ناميدند براى اين بود كه چون روى زمين از أولين و آخرين همانند نداشت پس خداوند براى اظهار امتنان نعمت بر حضرتش فرموده:« أَ لَمْ يَجِدْكَ يَتِيماً فَآوىٰ »،يعنى آيا تنها نبودى و همانند و نظير نداشتى پس خداوند جمع فرمود مردم را باطرافت(و تو را پناهگاه آنها قرار داد)و فضيلت تو را بر مردم آشكار نمود تا آنكه تو را شناختند و عارف بمقام شامخ و ارجمند تو گرديدند، «
وَ وَجَدَكَ ضَالاًّ فَهَدىٰ »،و آيا در ميان اقوام و طائفه خود تو را گمراه نميخواندند پس خداوند ايشان را هدايت كرد بواسطۀ معرفت در حق تو،«
وَ وَجَدَكَ عٰائِلاً فَأَغْنىٰ »،و بتو نميگفتند كه فقير هستى و اموال و ثروتى ندارى پس خداوند بسبب اموال سرشار خديجه(سلام الله عليها)تو را ثروتمند و بىنياز نمود و فضيلت(و عزت)تو را زياد كرد و دعاهاى تو را مستجاب نمود تا جايى كه اگر دعا كنى و از خدا درخواست نمائى كه سنگى را برايت طلا گرداند في الفور طلايش نمايد،و در مواقعى كه غذا نداشتى براى تو غذا فرستاد و هر گاه تشنه ميشدى آب برايت مهيا كرد،و در آن روزهائى كه ياور نداشتى تو را بسبب ملائكه يارى كرد و تو را بر دشمنانت غالب و پيروز ساخت.
عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: سُئِلَ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ أَ لَمْ يَجِدْكَ يَتِيماً فَآوىٰ قَالَ إِنَّمَا سُمِّيَ يَتِيماً لِأَنَّهُ لَمْ يَكُنْ لَهُ نَظِيرٌ عَلَى وَجْهِ اَلْأَرْضِ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ فَقَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مُمْتَنّاً عَلَيْهِ نِعْمَةً أَ لَمْ يَجِدْكَ يَتِيماً أَيْ وَحِيداً لاَ نَظِيرَ لَكَ فَآوىٰ إِلَيْكَ اَلنَّاسَ وَ عَرَّفَهُمْ فَضْلَكَ حَتَّى عَرَفُوكَ وَ وَجَدَكَ ضَالاًّ يَقُولُ مَنْسُوباً عِنْدَ قَوْمِكَ إِلَى اَلضَّلاَلَةِ فَهَدَاهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ وَ وَجَدَكَ عٰائِلاً يَقُولُ فَقِيراً عِنْدَ قَوْمِكَ يَقُولُونَ لاَ مَالَ لَكَ فَأَغْنَاكَ اَللَّهُ بِمَالِ خَدِيجَةَ ثُمَّ زَادَكَ مِنْ فَضْلِهِ فَجَعَلَ دُعَاءَكَ مُسْتَجَاباً حَتَّى لَوْ دَعَوْتَ عَلَى حَجَرٍ أَنْ يَجْعَلَهُ اَللَّهُ لَكَ ذَهَباً لَنَقَلَ عَيْنَهُ إِلَى مُرَادِكَ وَ أَتَاكَ بِالطَّعَامِ حَيْثُ لاَ طَعَامَ وَ أَتَاكَ بِالْمَاءِ حَيْثُ لاَ مَاءَ وَ أَغَاثَكَ بِالْمَلاَئِكَةِ حَيْثُ لاَ مُغِيثَ فَأَظْفَرَكَ بِهِمْ عَلَى أَعْدَائِكَ
📓علل الشرایع باب ۱۰۹
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
أللَّھُـمَ بِحَقِّ مَوْلَاتِنَا فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
● @soalvajavab
● @AmirGrali
❓ پرسش متنی
📑 شماره :۲۵۴
🗣 پرسش :
قهر کردن چه حکمی دارد ؟
✍ پاسخ:
قهر کردن با مومن بیشتر از سه روز ، بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
هجر المؤمن لأزيد من ثلاثة أيام محل اشكال والاحوط تركه
امام باقر علیه السلام میفرمایند:
مَا مِنْ مُؤْمِنَيْنِ اهْتَجَرَا فَوْقَ ثَلَاثٍ إِلَّا وَ بَرِئْتُ مِنْهُمَا فِي الثَّالِثَةِ قِيلَ هَذَا حَالُ الظَّالِمِ فَمَا بَالُ الْمَظْلُومِ فَقَالَ مَا بَالُ الْمَظْلُومِ لَا يَصِيرُ إِلَى الظَّالِمِ فَيَقُولُ أَنَا الظَّالِمُ حَتَّى يَصْطَلِحَا
هیچ دو مؤمنی نیستند که بيش از سه از هم قهر نباشند الا اینکه من از آنها بيزارم در سومين روز
گفته شد:يا ابن رسول الله اين حال شايسته به ظالم است مظلوم را چه گناه است؟
فرمود :
گناهش اينكه نميرود پيش ظالم و بگويد:منهم ظالمم تا آشتى كنند.
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄
● @soalvajavab
● @AmirGrali