eitaa logo
صبح وصال
63 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
138 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم گوهرهایی از جنس قرآن و عترت و ولایت و شهداء گردآوری و نوشته حامدی نسب @sobhe_vesal
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است
♦️رهبر انقلاب: «حرب لمن حاربکم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست، به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن و دقیق به هدف زدن است 🔹‌رهبر انقلاب در جمع عزاداران هیئتهای دانشجویی اربعین حسینی: در زیارت عاشورا شما عرض می‌کنید به امام حسین علیه‌السلام: یا اباعبدالله انّی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامة. «انی سلم لمن سالمکم» یعنی با هر کسی که در جبهه شماست من خوبم، «حرب لمن حاربکم» یعنی با هر کسی که با جبهه شما می‌جنگد، می‌جنگم. 🔹‌این جنگ اشکال مختلفی دارد. در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست. در دوران تبلیغات به ‌وسیله شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور است، ولی هست. در دوران دانشجو بودن انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر است، در همه احوال هست. 🔹‌«حرب لمن حاربکم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست، به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر و شناسایی و همت کردیم، زندگی معنا و هدف پیدا می‌کند. 🔹‌پول و مقام و قدرت و موقعیت‌های اجتماعی حقیرتر از آنند که هدف زندگی انسان قرار بگیرد. هدف زندگی، بندگی و رسیدن به خداست، راهش هم فقط همین است: سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم.
♦️ رهبر انقلاب: برای استفاده از فرصت زندگی برنامه‌ریزی و فکر کنید/ برای اینکه درست فکر کنید، با قرآن آشنا بشوید/ آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید/ اقدام یک وقت در کلاس درس و دانشگاه است، یک وقت راه کربلا و فلسطین است 🔹رهبر انقلاب در جمع عزاداران هیئتهای دانشجویی اربعین حسینی: ️جوانی‌تان را قدر بدانید. میدان وسیعی در مقابل شماست، ان‌شاءالله ۷۰ سال دیگر، ۶۰ سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت. از این فرصت استفاده کنید. برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب در بیاد، فکر کنید. 🔹️برای اینکه درست بتوانید فکر کنید، با قرآن آشنا بشوید. قرآن را بخوانید، تأمل کنید. از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمل کردند، یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است، همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. 🔹️فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است، اقدام کنید. اقدام یک وقت در آزمایشگاه وکلاس درس و محیط دانشگاه است، یک وقت محیط اجتماعی است، یک وقت محیط سیاسی‌ است، یک وقت راه کربلاست، یک وقت راه فلسطین است. ۱۴۰۳/۶/۴
♦️رهبر انقلاب: جبهه حسینی در مقابله با جبهه جور و ظلم جهاد می‌کند/ این دو جبهه امروز هم در دنیا وجود دارد 🔹‌ رهبر انقلاب در جمع عزاداران هیئتهای دانشجویی اربعین حسینی: ️امام حسین علیه‌السلام در سفر کربلا، در چند جا مشخص کرده که حرف و هدفش چیست. مسئله، مسئله ظلم و جور است. این جبهه حسینی است که در مقابله با ظلم فعالیت و جهاد می‌کند. 🔹️نقطه مقابلش هم جبهه جور و ظلم و شکستن عهد الهی است. امروز شما در دنیا این را می‌بینید. قبل از دوران امام حسین علیه‌السلام هم این دو جبهه‌ای وجود داشت 🔹️در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد و تا آخر هم وجود خواهد داشت. ۱۴۰۳/۶/۴
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
امروز در جمع دانشجویان: «برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید.» باور کنید این یک توصیۀ ساده نیست، راهبردی اساسی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی است.کاش از همین امروز به آن عمل می‌کردیم! روضۀ قرآن غریب در میان ما، روضۀ مکشوفی است که باید پای آن ضجه زد. https://virasty.com/mohsen_abbasivaladi/1724608841872880020
. تل آویو، ۱۰ کیلومتر ! چند نکته درباره عملیات امروز 🔻پس از عملیات ترکیبی بامداد امروز حزب الله در شمال و غرب سرزمین های اشغالی، سانسور شدید در رژیم صهیونیستی حاکم شده و همین سانسور، شدت و اهمیت اولین ضربت انتقامی حزب الله را نشان می دهد. 🔹نتانیاهو به وزرای خود دستور داده که هیچ اظهار نظری درباره عملیات حزب الله نکنند. دولت او با انتشار تحلیل های قالبی، القا می کند که اتفاق چندانی نیفتاده و حمله مهار شده، اما برخی اخبار، به علاوه تصاویری که از پدافند سانسور رژیم عبور کرده، نشان می دهد اولین ضربه حزب الله در روند انتقام خون شهید فواد شکر، ضربت موثری بوده است. 🔻اخبار غیر رسمی می گوید حزب الله به موازات شلیک ۳۲۰ موشک و پهپاد و سرگرم کردن سامانه پدافندی دشمن، و در کنار هدف گیری یازده پایگاه نظامی، مقر اصلی موساد و یگان ۸۲۰۰ وابسته به واحد اطلاعات نظامی را در پایگاه گلیلوت در شمال تل آویو هدف قرار داده است. 🔹این عملیات که در مقایسه با توانمندی بالای حزب الله، بیشتر دستگرمی محسوب می شود، از جهات مختلف مهم است. نخست، عمق نفوذ اطلاعاتی، شناسایی پایگاه راهبردی موساد و داشتن بانک اطلاعاتی دقیق از اهداف راهبردی. حزب الله این بار، به چشم دشمن ضربه زده است. 🔻نکته دوم: اگر دستان بلند حزب الله قادر است در یک عملیات محدود به شمال تل آویو برسد، بنابراین در هم کوبیدن پایتخت رژیم صهیونیستی و یا بندر حیفا و...، کاملا سهل الوصول است. این در حالی است که حزب الله هنوز دست به قبضه تسلیحات راهبردی خود نبرده است. 🔹برخی رسانه های اسرائیل، به شکل سربسته، ابراز نگرانی کرده اند که حزب الله برای اولین بار در جنگ اخیر، اهدافی را در عمق ۱۰۰ کیلومتری و در ۱۰ کیلومتری شمال تل آویو هدف قرار داده است. 🔻حزب الله همچنین نشان داد که قادر به گسترش جنگ به سواحل مدیترانه و ضربه زنی در دریاست. در عملیات ترکیبی امروز، کشتی جنگی "دورا" در سواحل نهاریا هدف حمله قرار گرفت و چند نظامی صهیونیست کشته و مجروح شدند. پس از مسدود شدن دریای سرخ، مدیترانه تنها مجرای تنفس دریایی اسرائیل است. 🔹این ضربه غافلگیرانه در حالی نواخته شد که ارتش صهیونیستی ادعا می کرد ناو موشک اندازش، یکی از پهپادهای حزب الله را رهگیری کرده است! همزمان، عنوان شده که مناطقی از شهر عکا هم مورد اصابت موشک های حزب الله قرار گرفته است. 🔻مقامات اسرائیل چنین وانمود می کنند که حمله حزب الله را مهار کرده اند اما گزارش روزنامه اسرائیل هیوم مبنی بر این که "مقامات اسرائیل از کشورهای دیگر خواسته اند جلوی تشدید تنش را بگیرند"، به وضوح از وحشت زدگی آنها حکایت می کند. 🔹نشانه دیگر ترس و درماندگی را می توان در سخنان وزیر جنگ اسرائیل دید: "به وزیر دفاع آمریکا اطلاع دادم که جلوگیری از تشدید تنش در منطقه چقدر اهمیت دارد". 🔻رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه همه حملات حزب الله مهار نشد و تنها بخشی از آن خنثی شد، می افزاید: "به یاد داشته باشیم که زرادخانه موشکی حزب الله شامل ۱۵۰ هزار موشک است و این، ظرفیت چشمگیری است". 🔹در همین حال، آنچه بر هراس رژیم صهیونیستی می افزاید، عزم جدی متحدان حزب الله برای مجازات اسرائیل است؛ چنان که انصارالله با استقبال از آغاز عملیات انتقامی حزب‌الله اعلام کرد: 🔻"این پاسخ قدرتمند در عمق رژیم، نشان می‌دهد که مقاومت، مقتدر و در عمل به وعده‌ها و هشدار هایش صادق است. دستان دلاوران مقاومت را می‌فشاریم و به آنها تبریک می‌گوییم و تاکید می‌کنیم که پاسخ یمن، حتما در راه است و این را روزها و شب‌ها و میدان جنگ ثابت خواهد کرد". ▪️محمد ایمانی
🏴 متن کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در پایان مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی ✏️بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم مثل همه‌ی اربعینهای دیگر، امروز شما جوانان عزیز این حسینیّه را با حضور خودتان، با احساسات پاک خودتان، نورانی کردید؛ از همه‌ی شما تشکّر میکنم به خاطر حضورتان و برنامه‌ای که بحمداللّه به بهترین وجهی انجام گرفت. برنامه‌ها بسیار خوب بود، سرود خوب بود، تلاوت قرآن خوب بود، زیارتی که خواندند بسیار خوب بود، منبر بسیار خوب بود، برنامه‌ی آقای مطیعی  بسیار خوب بود؛ بحمداللّه همه‌ی برنامه‌هایی که شما اینجا اجرا کردید، برنامه‌های پُرمغز، پُرمعنا و آموزنده‌ای بود. ✏️در زیارت عاشورا، شما به امام حسین (علیه السّلام) عرض میکنید: یا اَبا عَبدِ اللّهِ اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة.  «اِلىٰ يَومِ القِيامَة» یعنی چه؟ یعنی این کارزار میان جبهه‌ی حسینی و جبهه‌ی یزیدی تمام‌نشدنی است؛ این کارزار ادامه دارد. جبهه‌ی حسینی خودش را معرّفی کرده؛ امام حسین (علیه السّلام)، در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن‏ رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ مسئله، مسئله‌ی ظلم است، مسئله‌ی جُور است. مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛  مسئله این است. این جبهه‌ی حسینی است که در مقابله‌ی با ظلم فعّالیّت میکند و جهاد میکند. نقطه‌ی مقابلش هم جبهه‌ی جُور است، جبهه‌ِی ظلم است، جبهه‌ی شکستن عهد الهی است. ✏️امروز شما در دنیا این را می‌بینید، قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دوجبهه‌ای وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همه‌ی اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبهه‌ی شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه‌ی شما میجنگد، میجنگم. این جنگ اَشکال مختلفی دارد: در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران تبلیغات به وسیله‌ِی شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران دانشجو بودنِ انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر است؛ در همه‌ِی احوال هست. «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» نباید فراموش بشود. «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم» این‌جوری است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند، زندگی هدف پیدا میکند. پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد؛ مقام و قدرت و موقعیّتهای اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم. ✏️جوانی‌تان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. ان‌شاءاللّه شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ از این فرصت استفاده کنید؛ برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید؛ برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با قرآن آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است؛ همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید. اقدام یک وقت در آزمایشگاه است، یک وقت در کلاس درس است، یک وقت داخل محیط دانشگاه است، یک وقت در محیط اجتماعی است، یک وقت در محیط سیاسی است، یک وقت در راه کربلا است، یک وقت در راه فلسطین است، یک وقت شعار برای اهداف عالیه‌ی اسلامی است. انقلاب اسلامی این راه را روی ما باز کرد. عزیزان من، جوانهای من! شماها آن روزگار را ندیدید؛ خوشحال باشید که ندیدید. ما دیدیم آن روزگار را؛ روزگار بدی بود، روزگار سختی بود، روزگار سیاهی بود، روزگار یأس بود. انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب راه را باز کرد، انقلاب به ما فرصت داد. میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید. میشود هم استفاده نکرد؛ اگر استفاده نکردیم، خسران است؛ اگر استفاده کردیم، فلاح است: قَد اَفلَحَ‏ المُؤمِنون‏. ان‌شاءاللّه که موفّق و مؤیّد باشید. والسّلام‌علیکم‌ورحمةاللّه‌وبرکاته 💻 farsi.khamenei.ir
♦️‌ابطال یک دروغ بزرگ! 🔹‌دیروز رهبر انقلاب بیان کردند: «آقای رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند. برخی را تایید و برخی را هم تاکید کردم. تعداد بیشتری را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم». 🔹‌«تعداد بیشتر» یعنی حداقل نصف به علاوه یک. و چنان که از خبرها بر می‌آید و سیره رهبر انقلاب بوده، ایشان نهایتا درباره چند نفر از وزرای پیشنهاد شده، نظر اثباتی و تاییدی داده و درباره بقیه نظری نداده‌اند. 🔹‌نکته قابل توجه درباره فهرست پیشنهادی این که بنابر اعلام آقای کوثری نماینده مردم تهران: «وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت اعلام کرد دست ما برای اعلام استعلام وزرا بسته است، و فقط تابعیت و محکومیت قضائی را اعلام می‌کنیم». بنابراین، افراطیون مدعی اصلاحات، دو دروغ را با هم گفتند تا الزام قانونی بررسی صلاحیت وزیران در مجلس را دور بزنند: اینکه کابینه در هماهنگی کامل با رهبری بسته شده(!) و این که درباره یکایک وزیران پیشنهادی، استعلام گرفته شده و بنابراین نیازی به بررسی مجدد مجلس نیست! 🔹‌از طرفی آقای ظریف دیروز اذعان کرد: «بنده و همکارانم در شورای راهبری و کمیته‌ها افتخار داریم که نزدیک به ۷۰ درصد وزرا و معاونین رئیس‌جمهور و بسیاری از معاونین وزرا و سازمان‌ها نتیجه پیشنهادهای کارشناسی این روند بود. پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، انجام وظیفه در معاونت راهبردی را ادامه خواهم داد». 🔹‌یعنی بیش از ۷۰ درصد وزیران و معاونان رئیس‌جمهور از سوی شورای مذکور (با حضور برخی مجرمان و محکومان امنیتی) چیده شد و مابقی هم عمدتا انتخاب شخص آقای پزشکیان بود
♦️‌دو پرده از سیاست وفاق ملی رئیس جمهور در وزارت آموزش عالی! پرده اول: آقای دکتر «علی انتظاری» جامعه‌شناس برجسته و انقلابی و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بدلیل استفاده از واژه «نفله» در مرگ مهسا امینی که عذرخواهی هم کردند، برکنار شد! 🔹‌پرده دوم:دکتر «علی زارچی» توهین کننده به نظام اسلامی و از حامیان جنبش فواحش به دانشگاه و کرسی تدریس برمیگردد!
🔻بنی‌اميه مانع نشر توحيد نشدند، بلکه جلوی معرفی شرک را گرفتند. 🔰 : ⚡️ در روايت آمده است بنی‌اميه مانع نشر توحيد نمی‌شدند، بلکه جلوی معرفی شرک را می‌گرفتند؛ چرا که وقتی شرک شناخته نشد، می‌تواند خودش را به عنوان توحيد معرفی کند! (إِنَّ بَنِي أُمَيَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِيمَ الْإِيمَانِ، وَ لَمْ يُطْلِقُوا تَعْلِيمَ الشِّرْكِ، لِكَيْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَيْهِ لَمْ يَعْرِفُوه). ⚡️ این يعنی اسلامِ یک‌بعدی. اسلامی که در آن باشد، اما نباشد! محبت باشد اما غضب نباشد! اگر اين‌طور شد، همه مکاتب، کم‌کم، توحيدی پنداشته می‌شوند! ⚡️ انسان بايد هر دو دستگاه را بشناسد: يکی، معارف اهل بيت(ع) و دستگاه عظيم آنهاست و دوم دستگاه ظلمانی شیاطین و طواغیت و به‌تبعش کفار و مشرکين و منافقین تا دنيای امروز، که شايد سازمان‌يافته‌ترينش حجاب تمدن مادی است که بر معارف دينی و دستگاه حق، سنگينی می‌کند. انسان بايد آن حجاب را بشناسد و بشناساند و راه برون‌رفت از اين فضا به سمت تمدن دینی برتر و کارآمدتر را برای جامعه تبيين و طراحی کند. همچنین انسان باید معارف اهل بيت(ع) را بشناسد و راه زندگی کردن «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ» را به ديگران بياموزد. ☑️ @mirbaqeri_ir
🔻 توحید و عرفان و اخلاق، بدون «تولّی و تبرّی» معنا ندارد. 🔰 : ⚡️ طریقِ قُرب به خدای متعال، تولّی و تبرّی است؛ همچنان‌که در زیارت عاشورا آمده: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَام‏». ⚡️ «تخلّقِ کامل» یعنی «تبرّی کامل و تولّی کامل». کسی که از دشمنان تاریخی سیّدالشُّهدا(ع) تبرّی ندارد، چگونه می‌تواند بگوید من یک انسان موحّد اخلاقی هستم؟‌ این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟ ☑️ @mirbaqeri_ir
🔻 «سِلم» و «حَرب» در زیارت عاشورا 🔻 زیارت عاشورا جزو قُلّه‌های معارف اسلامی است. زیارت عاشورا انسان‌های بزرگ تربیت می‌کند. 🔰 : ⚡️ اگر بخواهید آدمی تربیت کنید که هستی‌اش را برای امام و در راه ولایت بدهد، باید یک عمر برای امام حسین(ع) گریه کرده باشد، صاف شده باشد و حق و باطل را شناخته باشد و انگیزه جهادش درست شده باشد. همین کار را می‌کند؛ انگیزه درگیری بین حق و باطل را بر محور عاشورا ایجاد می‌کند. ⚡️ زیارت عاشورا جزو قله‌های معارف ماست که برکات حادثه عاشورا را توضیح می‏‌دهد. در زیارت عاشورا، سیر مؤمنین با عاشورا به اینجا می‌‏رسد که «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّة». یعنی نسبت به عظمت حادثه عاشورا درک پیدا می‏‌کنند و طبیعتاً نسبت به جبهه مقابل - که آن ‏هم یک جبهه بزرگ تاریخی است - بصیرت پیدا می‏‌کنند و به موضع‌گیری می‏‌رسند: «سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُم» (که از لعن و برائت شروع شده تا به درگیری و صف و قتال می‌رسد). ⚡️ شما برای اینکه یک نهضت و قیام بزرگی را اداره کنید باید آدم‌ها را متناسب با آن بسازید. اگر بناست یک اقدام بزرگی مثل پاک کردن عالم از جبهه کفار و تحقق عدل اتفاق بیفتد، باید آدم‌هایی تربیت بشوند که ظرفیت و استقامت و انگیزه انجام این کار را داشته باشند. توجه به عاشورا و عظمت فعل حضرت و گستردگی کار دشمن و موضع‌گیری در مقابل دشمن تا صف و قتال، و بعد هم آن ‏خصوصیاتی که در جبهه مؤمنین باید اتفاق بیفتد تا بتوانند در کنار امام زمان(ع) بایستند و درگیر بشوند (معیت و ثبات قدم و حیات طیبه...)، همه، ذیل واقعه عاشورا اتفاق می‏‌افتد و همه را در زیارت عاشورا می‌‏بینید. ⚡️ جامعه مؤمنين بايد حول محور بلاء وليّ خدا و عبادت حضرت در عاشورا و سجده عظيم حضرت شکل بگيرد. زيارت عاشورا، مسير شکل‌گرفتن اين جامعه را بيان می‌کند. جامعه مؤمنين بايد به برائت کامل برسند، بايد به محبّت کامل برسند و اين برائت و محبّت تبديل به "روابط اجتماعي" بشود : «إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاکمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ‏ عَادَاکم‏». «مُحبٌّ لِمَن أحَبَّکُم، مُبغِضٌ لِمَن أبغَضَکُم». «إِنِّي أتقرّب إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيک بِمُوَالاتِک، وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ قَاتَلَک وَ نَصَبَ لَک الْحَرْبَ» تا اينجا که: «أتقرّب إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيکمْ بِمُوَالاتِکمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيکمْ»؛ ما از طريق موالات دوستان شما به شما نزديک مي‌شويم... . طريق قرب الي الله چيست؟ «أتقرّب إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيکمْ بِمُوَالاتِکمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيکمْ». طريق تقرّب می‌شود موالات رسول(ص)، موالات اهل بيت(ع) و موالات اولياء آنها. [البته] موالات اولياء آنها اگر برای نفس باشد، تقرّب نمی‌آورد. يعنی اين موالات، موالاتی است که از بستر محبّت ولیّ خدا می‌گذرد. دشمنی‌ها، بغض‌ها، نفرت‌ها، شدّت‌ها، غضب‌ها، همه از بستر ارتباط با ولیّ خدا می‌گذرد. رحمت‌ها و محبّت‌ها و عطوفت‌ها هم همه از بستر ارتباط با ولیّ خدا عبور می‌کند. اين می‌شود جامعه مؤمنين. (منبع: از جلسات محرم ۱۳‌۸۶ و ۱۳‌۸۸) ☑️ @mirbaqeri_ir
🔻 تفاوت کارشناس با کارشناس 💠 : ⚡️ ما قبول داریم و همه قبول دارند که باید به کارشناس و کاردان رجوع کرد. اما چه کسی کارشناس و کاردان است؟ مسئله این است. ⚡️ گاهی کارشناس، متأثر از اندیشۀ غربی و ملتزم به آرمان سرمایه‌داری غربی و رؤیای آمریکایی است و گاهی کارشناس، متعهد به انقلاب و نظریۀ اسلامی _ ایرانی پیشرفت و استقلال و عزت کشور است. ⚡️ برای مثال، یک روشنفکری، می‌خواهد از مغز سرمان تا نوک پایمان آمریکایی و غربی بشود! در آغاز مشروطه، اینها تازه با تمدن غرب آشنا شده بودند و شگفت‌زده و تحقیر شده بودند و لذا یک نسل را هم تحقیر کردند! آیا ما باید برنامه‌ریزی برای کشور را به دست چنین افرادی بسپاریم؟ ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 راه بندگی: «سِلم» و «حَرب» 🔰 رهبر معظم انقلاب: هدف زندگی، بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: «سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ‌ لِمَن حارَبَکُم».
، سه سال رئیس جمهور بود نه دخترش را دیدند نه برادرش را! 🗣 Safineh|علیرضا سفینه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون تعارف با جمیله علم‌الهدی 🔹شهید رئیسی نه به من و فرزندان و نه حتی پدرم گلایه از کسی نمی‌کردند. 🔹ایشان به عدم گاز و برق و آب خانگی خیلی حساس بود. 🔹نمی‌توانم بگویم چه کسانی باعث دلگیری او شدند. 🔹خیلی مچ وزرایش را می‌گرفت. 🔹قیمت مواد غذایی مورد استفاده مردم را دائما پیگیری می‌کرد. 🔹پیکر همسرم را ندیدم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شرمنده‌ام که همت آهو نداشتم 🔹شعر معروف استاد بهمنی برای (ع)
فرا رسیدن ایام آخر ماه صفر، سالروز رحلت شهادت گونه پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را محضر حضرت مهدی (عج)، شیعیان و محبان اهلبیت علیهم السلام تسلیت و تعزیت می گویم.
احکام نماز ۴ هزار مورد است که هزار تای آنها واجب و سه هزار تای آن مستحب است. اعم از مقدمات ، واجبات (مقارنات) ، شکیات و ... مقدمات نماز عبارتند از: ۱. طهارت ۲. رو به قبله بودن ۳. مکان ثابت و مباح (غیر غصبی) و پاک باشد. ۴. زمان اقامه نماز باشد. ۵. اذان و اقامه (مستحبی) موارد وجوب رو قبله بودن:
قالَ رَسُولُ اللّهِ صلي الله عليه و آله: اَحَبُّ الْأَعْمالِ اِلَى اللّهِ الصَّلاةُ لِوَقْتِها، ثُمَّ بِرُّ الْوالِدَيْنِ، ثُمَّ الْجِهادُ فى سَبيلِ اللّهِ.  (كنز العمّال، ج ۷، حديث ۱۸۸۹۷) رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: محبوبترين كارها نزد خدا عبارت است از: نماز در وقت، سپس نيكى به پدر و مادر، بعد جهاد در راه خدا.
50.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ رو نبینید، اگر نمی‌خواهید با بزرگترین نابغه تاریخ آشنا شوید! 🟢 با سرعت 2X گوش دهید؛ مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید 🔹 بزرگترین رهبر در تمام تاریخ از دید دکتر جولز ماسرمن 00:16 🔻 دریافت منبع 👉 🔹 تأثيرگذارترين مرد در تاريخ بشريت در کلام پروفسور مایکل اچ هارت 01:24 🔻 دریافت منبع 👉 🔹 بزرگترین بزرگان تاریخِ انسانی از دید ویل دورانت 01:51 🔻دریافت منبع 👉 🔹 بزرگترین نابغه تاریخ بشر در کلام کارن آرمسترانگ 03:20 🔻 دریافت منبع 👉 🔹 بی‌بدیل‌ترین انسانِ توانایِ تاریخ از نظر آلفونس دولامارتین، شاعر فرانسوی 04:04 🔻 دریافت منبع 👉 🔹 پاک‌ترین نابغه‌ی گیتی در کلام جان داونپورت، شرق‌شناس انگلیسی 04:31 🔻 دریافت منبع 👉 🔹 ممتازترین فردِ ادیان در کلام دیوید جورج هوگارت، نویسنده بریتانیایی 05:32 🔻 دریافت منبع 👉 🔹 والاترین حکیم و فرزانه در کلام امپراطور قرن چهاردهم چین 06:10 🔻 دریافت منبع 👉 🔹 نظر بارتلمی سنت هیلر، مستشرق فرانسوی درباره بزرگترین فردی که روی زمین ظهور کرده 07:08 🔻 دریافت منبع 👉 🔹 اسطوره ادب از نظر ارنست رنان، نویسنده فرانسوی 07:27 🔻 دریافت منبع 👉 🔹 قهرمان راستین در کلام توماس کارلایل 07:53 🔻 دریافت منبع 👉 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت شهادت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔸 دریافت نسخه با کیفیت 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
لحظات آخر عمر مبارک امام حسن علیه السلام و توصیه ها به جناده منبع: كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، خزاز قمی (از علمای بزرگ شیعه در قرن چهارم)- صفحه ۲۲۶ تا ۲۲۹ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ وَهْبَانَ الْبَصْرِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي دَاوُدُ بْنُ الْهَيْثَمِ بْنِ إِسْحَاقَ النَّحْوِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي جَدِّي إِسْحَاقُ بْنُ الْبُهْلُولِ بْنِ حَسَّانَ قَالَ حَدَّثَنِي طَلْحَةُ بْنُ زَيْدٍ الرَّقِّيُّ عَنِ الزُّبَيْرِ بْنِ عَطَا عَنْ عُمَيْرِ بْنِ هَانِي العيسي [الْعَبْسِيِ‏] عَنْ جُنَادَةَ بْنِ أَبِي أميد [أُمَيَّةَ] قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ع فِي مَرَضِهِ الَّذِي تُوُفِّيَ فِيهِ وَ بَيْنَ يَدَيْهِ طَشْتٌ يُقْذَفُ فِيهِ الدَّمُ وَ يَخْرُجُ كَبِدُهُ قِطْعَةً قِطْعَةً مِنَ السَّمِّ الَّذِي أَسْقَاهُ مُعَاوِيَةُ (لَعَنَهُ اللَّهُ) فَقُلْتُ يَا مَوْلَايَ مَا لَكَ لَا تُعَالِجُ نَفْسَكَ فَقَالَ يَا عَبْدَ اللَّهِ بِمَا ذَا أُعَالِجُ الْمَوْتَ قُلْتُ‏ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَيَّ وَ قَالَ وَ اللَّهِ إِنَّهُ لِعَهْدٌ عَهِدَهُ إِلَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ ص أَنَّ هَذَا الْأَمْرَ يَمْلِكُهُ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً مِنْ وُلْدِ عَلِيٍّ ع وَ فَاطِمَةَ ع مَا مِنَّا إِلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ ثُمَّ رُفِعَتِ الطَّشْتُ وَ اتَّكَأَ ص فَقُلْتُ عِظْنِي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ اسْتَعَدَّ لِسَفَرِكَ‏ وَ حَصِّلْ زَادَكَ قَبْلَ حُلُولِ أَجَلِكَ وَ اعْلَمْ أَنَّهُ تَطْلُبُ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُكَ وَ لَا كمل [تَحْمِلْ هَمَ‏] يَوْمِكَ الَّذِي له باب [لَمْ يَأْتِ‏] عَلَى لومك [يَوْمِكَ‏] الَّذِي أَنْتَ فِيهِ وَ اعْلَمْ أَنَّكَ لَا تَكْسِبُ مِنَ الْمَالِ شَيْئاً فَوْقَ قُوتِكَ إِلَّا كُنْتَ فِيهِ خَازِناً لِغَيْرِكَ وَ اعْلَمْ أَنَّ فِي حَلَالِهَا حِسَاباً وَ حَرَامِهَا عِقَاباً وَ فِي الشُّبُهَاتِ عِتَابٌ فَأَنْزِلِ الدُّنْيَا بِمَنْزِلَةِ الْمَيْتَةِ خُذْ مِنْهَا مَا يَكْفِيكَ فَإِنْ كَانَ ذَلِكَ حَلَالًا كُنْتَ قَدْ زَهِدْتَ فِيهَا وَ إِنْ كَانَ حَرَاماً لَمْ تَكُنْ قَدْ أَخَذْتَ مِنَ الْمَيْتَةِ وَ إِنْ كَانَ الْعِتَابَ فَإِنَّ الْعِقَابَ يَسِيرٌ وَ اعْمَلْ لِدُنْيَاكَ‏ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لِآخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَمُوتُ غَداً وَ إِذَا أَرَدْتَ عِزّاً بِلَا عَشِيرَةٍ وَ هَيْبَةً بِلَا سُلْطَانٍ فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِيَةِ اللَّهِ إِلَى عِزِّ طَاعَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِذَا نَازَعَتْكَ إِلَى صُحْبَةِ الرِّجَالِ حَاجَةٌ فَاصْحَبْ مَنْ إِذَا صَحِبْتَهُ زَانَكَ وَ إِذَا خَدَمْتَهُ صَانَكَ وَ إِذَا أَرَدْتَ مِنْهُ مَعُونَةً فاتك [أَعَانَكَ‏] وَ إِنْ قُلْتَ صَدَّقَ قَوْلَكَ وَ إِنْ صُلْتَ شَدَّ صَوْلَكَ وَ إِنْ مَدَدْتَ يَدَكَ بِفَضْلٍ جَدَّهَا [مَدَّهَا] وَ إِنْ بَدَتْ مِنْكَ ثُلْمَةٌ سَدَّهَا وَ إِنْ رَأَى مِنْكَ حَسَنَةً عَدَّهَا وَ إِنْ سَأَلْتَهُ أَعْطَاكَ وَ إِنْ سَكَتَّ عَنْهُ ابْتَدَأَكَ وَ إِنْ نَزَلَتْ بِكَ أَحَدُ الْمُلِمَّاتِ أسألك [وَاسَاكَ‏] مَنْ لَا يَأْتِيكَ مِنْهُ الْبَوَائِقُ وَ لَا يَخْتَلِفُ عَلَيْكَ مِنْهُ الطَّوَالِقُ وَ لَا يَخْذُلُكَ عِنْدَ الْحَقَائِقِ وَ إِنْ تَنَازَعْتُمَا مُنْفِساً آثَرَكَ قَالَ ثُمَّ انْقَطَعَ نَفَسُهُ وَ اصْفَرَّ لَوْنُهُ حَتَّى خشت [خَشِيتُ‏] عَلَيْهِ وَ دَخَلَ‏ الْحُسَيْنُ ص وَ الْأَسْوَدُ بْنُ أَبِي الْأَسْوَدِ فَانْكَبَّ عَلَيْهِ حَتَّى قَبَّلَ رَأْسَهُ وَ بَيْنَ عَيْنَيْهِ ثُمَّ قَعَدَ عِنْدَهُ وَ تَسَارَّا جَمِيعاً فَقَالَ أَبُو الْأَسْوَدِ إِنَّا لِلَّهِ إِنَّ الْحَسَنَ قَدْ نُعِيَتْ إِلَيْهِ نَفْسُهُ وَ قَدْ أَوْصَى إِلَى الْحُسَيْنِ ع وَ تُوُفِّيَ ص فِي يَوْمِ الْخَمِيسِ فِي آخِرِ صَفَرٍ سَنَةَ خَمْسِينَ مِنَ الْهِجْرَةِ وَ لَهُ سَبْعٌ وَ أَرْبَعُونَ سَنَةً. ترجمه: جنادة بن ابی امیه می گوید: وارد شدم بر حسن بن على عليه السّلام در آن مرضى كه به آن ارتحال فرمود، و در پيش روى او طشتى بود كه در آن خون ريخته بود، و جگر حضرت در اثر زهرى كه معاوية بن أبى سفيان- خدايش‏ لعنت كند- به آن حضرت خورانده بود قطعه قطعه بيرون مى‏آمد، عرض كردم: اى مولاى من! چرا خود را معالجه نمى‏كنى؟ فرمود: اى ابا عبد اللَّه مرگ را به چه چيز علاج كنم. گفتم: انّا للَّه و انّا اليه راجعون سپس حضرت به جانب من توجه كرده فرمود: به خدا سوگند اين پيمانى است كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله با من فرموده كه اين امر (امامت) را دوازده نفر پيشوا و امام از فرزندان على و فاطمه مالك شوند، و هيچ يك از ما نيست جز اين كه يا به زهر و يا به شمشير كشته شود (و به مرگ عادى از دنيا نخواهيم رفت) سپس طشت را از نزد حضرت برداشتم و حضرت