eitaa logo
مدرسه صبح توحید
2هزار دنبال‌کننده
653 عکس
55 ویدیو
10 فایل
اطلاع رسانی و پاسخ به سوالات پیرامون مدرسه مجازی صبح توحید نشانی: sobhetowhid.ir ارتباط با ادمین و ارسال سوالات: واحد برادران: @Towhid_yar واحد خواهران @Towhid_yar2 (ایتا و تلگرام)
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍ 🌹......در چگونگی شکر.......🌹 🔶 بدان که شکر نعمتهای ظاهره و باطنه حق تعالی یکی از وظایف لازمه عبودیّت و بندگی است که هر کس به قدر مقدور و میسور باید قیام به آن نماید، گرچه از عهدۀ شكرحق تعالی احدی از مخلوقات بر نمی آید 🔷 وغایت شکر، معرفتِ عجز از قیام به حق آنست چنان چه غایت عبودیّت، معرفت عجز به قیام به آنست، زیرا که كمال و نقصِ شکر، تابع کمال و نقصِ معرفت مُنعِم و عرفان نِعَم اوست. لذا أحدى قيام به حق شکر نتواند کرد. 🔶 وقتی عبد شکور شود که ارتباط خلق را به حق و بسط رحمت حق را از اول ظهور تا ختم آن و ارتباط نعم را به یکدیگر و بدء و ختم وجود را عَلى ما هُوَ عَلَيه بداند؛ و معرفت آن برای خُلَّص اولیاء که اشرف و افضل آنها ذات مقدس نبی ختمی (صلی الله عليه وآله) است رخ ندهد، و سایر مردم محجوب از بعض مراتب آن بلکه بیشتر و بزرگتر مراتب آن هستند، بلکه تا در قلب بنده حقیقت سريان الوهیّت حق نقش نبندد و ایمان نیاورد به اینکه «لامُوَثِّرَ في الوُجُود إلّا الله» و کدورت شرک و شک در قلب اوست، شکر حق را چنانچه شاید و باید نتوان انجام داد. ✴️ کسی که نظر به اسباب دارد و تأثیر موجودات را مستقل می داند و نعم را به ولیّ نعم ارجاع نمی کند، بتهائی تراشیده و هر یک را مؤثری داند. گاهی اعمال را به خود نسبت دهد بلکه خود را مُتصرّف در امور می داند، و گاهی طبایع عالم کون را مؤثرات بخواند، و گاهی نعم را به ارباب ظاهریّه صوریّه آن منسوب کند و حق را از تصرّف عاری نماید. 📚 چهل حدیث، حدیث 21 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🍃 🆔 @sobhetowhid
🌹هو الحیّ جلسه هفتم از درس با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد. ❇️ موضوع جلسه هفتم: 🔷 آياتي در قرآن كه بر امكان توبه در قيامت دلالت دارند. 🔸براي نمونه آيات: ⚡️ 72 تا 79 سوره مبارکه زخرف ⚡️ آيات 65 تا 67 سوره مبارکه قصص 🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/ 🆔 @sobhetowhid
▪️▪️▪️.......غفلت..........▪️▪️▪️ 🔘بعضي گمان مي كنند كه ما از ترك معصيت عبور كرده ايم؛ ⚫️غافلند از اين كه معصيت، اختصاص به كبائر معروفه ندارد، ⚫️ بلكه اصرار بر صغائر هم، كبيره است. 📚 به سوي محبوب؛ ص ۳۴ 🆔 @sobhetowhid
✨دعاي شب بيست و هفتم ماه مبارک رمضان✨ 🔹 از زيد بن على (علیه السلام) روايت شده است كه گفت: 🌙 در شب بيست و هفتم ماه رمضان شنيدم پدرم از اول شب تا آخر آن عرض مى كرد: 🌟 اللّهُمَّ ارزُقنی التَجافِی عَن دار الغُرور وَ الاِنابَۀِ اِلی دارِ الخُلود وَ الاِستِعداد لِلموت قَبل حُلول الفَوت 🌟خداوندا آرام نگرفتن در سراى فريب ، بازگشت به سراى جاويد، و آمادگى براى مرگ را قبل از آمدن آن نصيبم فرما. 💎 اگر بتوانى معنى اين دعا را تصور كنى ، اين دعا را بسيار خواهى خواند. 📚 المراقبات، در اعمال ماه رمضان 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🆔 @sobhetowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣یا رب شهر رمضان❣ ✨فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی✨ 🎙با نوای علی فانی و صابر خراسانی 🆔 @sobhetowhid
🌹هو الحکیم جلسه هشتم از درس انقطاع عذاب دوزخیان در عین جاودانگی آن با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد. 🔶موضوع جلسه هشتم: ⁉️اشكال: نظريه مذكور با جمله قرآني «فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ » يا «إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ » سازگاري ندارد. 💡پاسخ: لازمه تعليلي كه براي جمله «فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ» آمده و گفته شده «ذلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ» اين است كه 🔸 عدم مغفرت بخاطر ثبوت كفر است؛ روشن است با انتفاء علت، معلول هم منتفي مي‌شود. 🔸پس معني آیه اين مي‌شود كه در فرض حفظ كفر مغفرتي شكل نمي‌گيرد و اين همان بخش اول نظريه مذكور است. 🔸 همچنين بعد از توبه، عدم مغفرت، با مفاد آياتي كه عذاب را عين گناه قرار مي‌‌دهد سازگار نيست 🔹 زيرا اگر مشرك و كافر از گناهش توبه كرد نفس رها كردن گناه انقطاع از عذاب است كه خود به معني پذيرش توبه او است 🔹و نيز بعد از توبه، عدم مغفرت با جمله «إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً» سازگار نيست. 🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/ 🆔 @sobhetowhid
❣خلوت با محبوب ❣ 🌹 شیخ صدوق رَحِمَهُ الله در أمالی در ضمن روایتی از امام صادق علیه السّلام نقل می کنند که خداوند به حضرت موسی علیه السّلام فرمود: 🔹 یا ابْنَ عِمْرَانَ! کذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ یحِبُّنِی فَإِذَا جَنَّهُ اللَّیلُ نَامَ عَنِّی، أَ لَیسَ کلُّ مُحِبٍّ یحِبُّ خَلْوَةَ حَبِیبِهِ! 🔹 "ای موسی! دروغ می گوید کسی که گمان می کند من را دوست دارد امّا به هنگام شب، خواب او را از خلوت با من باز می دارد! آیا چنین نیست که هر عاشقی خلوت با محبوب خود را دوست می دارد؟" 📚 آیت الله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی مدظله، جذبه عشق، ص ۲۲۵. 🌺🌺🌺🌺🌺 🆔 @sobhetowhid
🔔🔔🔔 اطلاعیه 🔔🔔🔔 🎊فرصت فوق العاده جهت آشنایی با علوم و معارف توحیدی و دروس حوزوی به مناسبت عید سعید فطر🎊 💫 مدرسه صبح توحید به مناسبت عید سعید فطر تمامی دروس را با 50 درصد تخفیف به مدت سه روز ارائه مینماید. 🌟کد تخفیف: fitr ⏳ لازم به ذکر است مهلت استفاده از این کد تنها سه روز و در بازه زمانی ( 21 اردیبهشت تا پنجشنبه 23 اردیبهشت) است.🔺 ✴️ بدینوسیله از تمامی دانش پژوهان و علاقه مندان به معارف ناب توحیدی برای ثبت نام در دروس مدرسه دعوت به عمل می آید. ☀️ برای ثبت نام و استفاده از دروس سایت مدرسه مجازی صبح توحید به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐sobhetowhid.ir 🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 🆔 @sobhetowhid
✨اولین نشست از سلسله نشست های اندیشه توحیدی✨ 📜 موضوع: حجیّت کشف و شهود ◀️ استاد: حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی ◀️ دبیر نشست: حجة الاسلام شیخ محمدعلی تولائی 🕔 زمان: پنجشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۹ 🕌 مکان(با تعداد محدود): مشهد مقدس، مسجد امام صادق علیه السلام 🌐 پخش آنلاین از طریق: ✅https://www.skyroom.online/ch/towhidschool/andishehttp://Instagram.com/Mhva_ir 🆔 @sobhetowhid
حجیت کشف و شهود.mp3
46.39M
✨صوت اولین نشست از سلسله نشست های اندیشه توحیدی✨ 📜 موضوع: حجیّت کشف و شهود ◀️ استاد: حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی ➖دبیر نشست: حجة الاسلام شیخ محمدعلی تولائی 🔹مسائل مطرح شده: ۱. حقیقت کشف و شهود ۲. معنای حجیت ۳.جایگاه کشف و شهود در شریعت ۴. ملاک تشخیص در حجیت کشف و شهود ۵.روش رسیدن به صحت مکاشفه از نظر خود شخص و ناظر خارجی ۶. معذریت و منجزیت مکاشفه 🆔 @sobhetowhid
🔔....... اطلاعیه........ 🔔 ✴️ با توجه به درخواست همراهان مدرسه صبح توحید 🎁 بسته تخفیف 50 درصدی کلیه دروس ( به مناسبت عید سعید فطر) تا جمعه 24 اردیبهشت ماه تمدید شد. 🕒 لازم به ذکر است زمان اعلام شده قابل تمدید نمی باشد، لذا از دانش پژوهان گرامی دعوت میشود هر چه سریعتر در دوره های مورد نظر خود ثبت نام نمایند. 🔴 کد تخفیف: fitr 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 @sobhetowhid
🌹هو الحکیم جلسه نهم از درس انقطاع عذاب دوزخیان در عین جاودانگی آن با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد. 🔶موضوع جلسه نهم ⁉️ اشکال: برخي گناهان نسبت به زمان آخرت دوام ندارد با اين حال مجرم به خلود محكوم است مثل قتل، پس ادعاي دوام عذاب به دوام گناه نمي‌تواند درست باشد. 💡پاسخ: 1⃣ اولا قتل نماد آسيب‌هاي زيادي است كه برخي آنها دوام دارند ؛ پس ادعاي عدم دوام گناه، پذيرفته نيست. 2⃣ ثانيا در آيه «يقتل مؤمنا» دارد، كه نشان مي‌دهد او مؤمن را بخاطر ايمانش كشته و بالتبع حكم خلود قاتل به دشمني او با ايمان، و به كفر او باز مي‌گردد و كفر مي‌تواند دوام داشته باشد. 3⃣ ثالثا طبق حديث «التائب من الذنب كمن لا ذنب له» تائب از قتل، مثل آن است كه قتل نكرده است و بالتبع براي تائب از قتل خلودي نيست...... 🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/ 🆔 @sobhetowhid
🎊نتایج قرعه کشی مسابقه کتابخوانی🎊 📜 فهرست 15 برنده جایزه مسابقه کتابخوانی "نور مجرد" از بین بیش از 200 شرکت کننده از سراسر کشور اعلام شد. 🎁 برندگان عزیز منتظر دریافت پیام از طرف مدرسه صبح توحید باشند. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 @sobhetowhid
🌹با عرض سلام و احترام خدمت همراهان گرانقدر مدرسه صبح توحید: 🔇 بدینوسیله به اطلاع میرساند به دلیل بروز مشکلاتی زین پس قادر به بارگزاری درسگفتار حدیث پیمانه نخواهیم بود لذا خواهشمند است عزیزانی که در این درسگفتار ثبت نام کرده اند نام و نام خانوادگی و شماره کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را برای ادمین کانال ارسال نمایند تا در اسرع وقت وجه پرداختی ایشان خدمتشان تقدیم گردد. 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🆔 @sobhetowhid
🌹هو الحکیم جلسه دهم از درس با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد. 🔶موضوع جلسه دهم 🔷 از آيات دال بر مفيد بودن توبه و ايمان در قيامت آيات 7تا12 غافر است. ⏺ در اين مجموعه ملائكه ابتدا از خدا درخواست مي‌كنند كه مؤمنان تائب و تابع راه خدا را به بهشت داخل كند ⏺ و سپس با عطف « مَنْ صَلَحَ ..» افراد ديگري را به اين جمع ملحق مي‌كنند؛ ◀️ ظهور عطف اين دسته به مؤمنان دنيائي نشان مي‌دهد كه اين گروه در عوالم بعد از مرگ صالح مي‌شوند ⏺و نيز تعبير َيوْمَئِذٍ در جمله «مَنْ تَقِ السَّيِّئاتِ يَوْمَئِذٍ» نشان مي‌دهد كه آن صالحان در روز قيامت از بديها رهائي يافته‌اند و بدنبالش مشمول رحمت حق شده‌اند. 🔷 نظير اين بيان در آيات 20 تا 24 رعد هم هست و به همين بيان آن صالحان را نيز بايد صالحان در قيامت دانست كه مشمول رحمت حق مي‌شوند. ◀️همچنين اذ تدعون الى الايمان در آيات غافر نشان مي‌دهد كه اولا دعوت به ايمان در قيامت هست ◀️ ثانيا چون برخی دوزخيان اين دعوت را نمي‌پذيرند گرفتار خشم خدا مي‌شود كه بالتبع لازمه‌اش اين است كه با پذيرش ايمان از خشم خدا رهائي مي‌يابند. 🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/ 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه بیستم ۲ با تدریس استاد حبیبی بارگذاری شد: 🔸محتوای جلسه بیستم: ❇️دسته ششم مغالطات: مغالطات در استدلال (۲) : ◀️ مغالطات ناشی از پیش فرضهای غلط: ۵-برتری فقر ۶-برتری ثروت ۷-توسل به اکثریت ۸- علت شمردن امر مقدم ۹- علت شمردن امر مقارن 🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/منطق-کاربردی-2/ 🆔@sobhetowhid
✨ معیت خدا با موجودات ✨ ❇️ خدا با ما معیّت‌ حقیقی‌ دارد، یعنی‌ معیّت‌ وجودی‌؛ امّا او همچون‌ خورشید است‌ و ما چون‌ شعاع‌، و یا بهتر به‌ تعبیر قرآن‌ همچون‌ سایه‌. او استقلال‌ است‌ و ما تبعیّت‌. او عزیز است‌ و ما ذلیل‌. او حقیقت‌ است‌ و ما آیه‌ و آئینه‌. ◀️ شما را به‌ خدا سوگند! قرآن‌ بهتر از این‌ آیا متصوّر است‌ که‌ بتواند معنی‌ معیّت‌ را برای‌ ما روشن‌ سازد؟! آیا در این‌ کریمۀ شریفه‌ فکر کرده‌ایم‌ که‌: "هُوَ الاوَّلُ وَ الاخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الْبَاطِنُ وَ هُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ" «اوست‌ اوّل‌ و آخِر و ظاهر و باطن‌ ( ابتدای‌ هر چیز و انتهای‌ هر چیز، و آشکارا در هر چیز و پنهان‌ و باطن‌ هر چیز ) و اوست‌ که‌ به‌ هر چیز داناست‌.»؟! ◀️ ولیکن‌ ادراک‌ این‌ معنی‌ بالمشاهدة‌ و بالوجدان‌ و بالعیان‌ کار هر کس‌ نیست‌. ◀️ این‌ مقام‌ توحید عالی‌ است‌ که‌ واقعاً باید مسلمان‌ به‌ پایه‌ای‌ برسد تا خدا را قلباً و سِرّاً واحد بنگرد و تمامی‌ موجودات را موجودات‌ فانیه‌ و مضمحلّه‌ و مندکّه‌ و هیچ‌ و بدون‌ قدرت‌ و حیات‌ در برابر آن‌ وجود عزیز و مستقلّ و قادر و حیّ ادراک‌ کند. 📚 کتاب شریف روح مجرد، ص375. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه پانزدهم با تدریس استاد دعایی بارگذاری شد محتوای جلسه پانزدهم : ⏪ چرا در بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی به آمارهای بین‌المللی استناد می‌کنیم؟ ⏪ رتبه ایران در قدرت‌های اقتصادی دنیا (بر مبنای میزان تولید ناخالص داخلی) چقدر است؟ ⏪ کاهش شاخص «ضریب جینی» در دوران پس از انقلاب در مقایسه با دوران پهلوی و بسیاری از کشورهای دیگر نشان‌دهنده چیست؟ ⏪ تفاوت «ضریب جینی درآمد» با «ضریب جینی ثروت» چیست؟ کدام یک در تشخیص عدالت اقتصادی مفید است؟ ⏪ عملکرد نظام جمهوری اسلامی در زمینه کاهش فقر بر اساس آمار بانک جهانی چگونه بوده است؟ ⏪ توجه به بحران‌های سالیان اول انقلاب و تحریم‌ها و فشارهای خارجی در سال‌های بعد، چه جایگاهی در قضاوت منصفانه نسبت به عملکرد اقتصادی نظام اسلامی دارد؟ ⏪ آیا افزایش قیمت ها و گرانی در دوران پس از انقلاب نسبت به قبل از انقلاب، با کاهش قدرت خرید مردم تلازم دارد؟ ⏪ نسبت دفاع از جریان کلان و چهل سالۀ نظام اسلامی با نقد عملکرد دولت‌ها و دولتمردان چیست؟! ⏪ اگر آمارهای جهانی نشان از موفقیت اقتصادی ایران دارد، پس مشکلات معیشتی مردم ناشی از چیست؟ دریافت این صوت: https://sobhetowhid.ir/course/از-انقلاب-اسلامی-تا-تمدن-اسلامی/ 🆔@sobhetowhid
🌹 هوالنور جلسه بیست و دوم با تدریس استاد وکیلی بارگذاری شد 🎧در این جلسه می شنویم: ✅ شرح وصایای نه‌گانۀ امام صادق علیه‌السّلام به طالبان حرکت به سوی خداوند ✅ ریاضت یعنی تربیت و ادب کردن نفس و مقابله با قوۀ شهویه و غضبیه ✅ کمیت و کیفیت غذا و نحوۀ غذا خوردن سالک باید چگونه باشد؟ ✅ انسان اگر شکم خود را کنترل کند،‌می‌تواند مابقی شهوات خود را نیز مدیریت کند ✅ نحوۀ صحیح بردباری و صبر برای مقابله با قوۀ غضبیه که اساس آن أنانیت و خودیّت است. ✅ روش صحیح معرفت آموزی و برخورد با علما ✅ پرهیز جدی از عمل کردن به نظرات شخصی و بی‌اساس خود ✅ نسخه‌پیچی برای دیگران ممنوع. ✅ انسان باید مراقب باشد تا کسی، چیزی از آخرت او را ندزد 🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/روح-مجرد/ 🆔 @sobhetowhid
🌸.....مجبول بامراللّه...... 🌸 اگر عارف به همت خود در عالم تصرف کند ، از امر الهی است و اجبار است نه از روی اختیار اما مراد از جبر بدین معناست که نبی و ولی الهی مجبول به امر الهی اند و جبلی شان این است که کارها را به امر حق انجام می دهند. 📚 شرح داود قیصری بر فصوص الحکم ، جلد ۲ ، صفحه ۸۵۷. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🆔 @sobhetowhid
✨ رمز و راز تصرف حقّانی انسان در کلام رهبر فقید انقلاب ✨ ▪️و بباید دانست که مقصود از این ایکال امر به سوی عبد، نه تفویض به سوی او است، زیرا که این در مشرب عرفان و مسلک برهان و مذهب حق امری است ممتنع و باطل. ▪️هیچ موجودی از تصرف حق و حیطه تصرف و قدرت آن ذات مقدس خارج نشود و امرش به خودش در تصرف امور موکول نگردد، لکن چون بنده منصرف از حق و متوجه به اشتغال به دنیا شد، طبیعت در او حکمفرما شود و انانیّت در او غالب آید و وجهه خودبینی و خودخواهی و خودپرستی در او کارگر شود، و از این معنی تعبیر به ایکال امر به عبد شود. ▪️و اما بنده ای که وجهه قلبش بسوی حق و ملکوت اعلی است و قلبش را سراسر نور حق فرو گرفته، ناچار تصرفاتش حقّانی، بلکه در بعض مراحل وجودش حقّانی شود... و الله العالم 📚 شرح چهل حدیث، ص ۴۴۶ 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🆔 @sobhetowhid
🖋 بی هوشِ هوشیار........ ▫️دلم همچون قلم آمد در انگشتان دلداری که امشب می‌نویسد زی نویسد باز فردا ری ▫️قلم را هم تراشد او رِقاع و نَسخ و غیر آن قلم گوید که تسلیمم، تو دانی، من کیم باری!! ▫️گهی رویش سیه دارد گهی در موی خود مالد گه او را سرنگون دارد گهی سازد بدو کاری ▫️به یک رُقعه جهانی را قلم بُکْشَدْ کُنَد بی‌سَر به یک رُقعه قِرانی را رهاند از بلا آری ▫️کَرُ و فَرِّ قلم باشد به قدر حرمت کاتب اگر در دست سلطانی اگر در کَفِّ سالاری ▫️سَرش را می‌شکافد او برای آنچه او داند که جالینوس بِه داند صلاحِ حالِ بیماری ▫️نیارد آن قلم گفتن به عقل خویش تحسینی نداند آن قلم کردن به طبع خویش انکاری ▫️اگر او را قلم خوانم و اگر او را عَلَم خوانم در او هوش است و بی‌هوشی زهی بی‌هوشِ هشیاری ▫️نگنجد در خرد وصفش که او را جمع ضِدِّین است چه بی‌ترکیب ترکیبی عجب مجبورْ مختاری 📚دیوان کبیر مولانا، غزل 2530 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🆔 @sobhetowhid
🌹هو الحکیم جلسه یازدهم از درس با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد. 🔶موضوع جلسه یازدهم: 🔹 از ادله نافع بودن ايمان در قيامت آيه 51 غافر است «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ ». 🔸 وجه دلالت اين است كه دو ظرف فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ به آمنوا متعلق است نه به لَنَنْصُرُ زيرا اگر متمم لَنَنْصُرُ باشند ظرف در دنيا است اما مظروفش در قيامت است، و این ناشدنی است. 🔸 و نيز لازم مي‌آيد كه نصرت خدا نسبت به رسولان مقيد به يوم يقوم الاشهاد باشد حال آن كه رسولان بعد از رحلت از دنيا همواره مورد حمايت و نصرت خدايند و به يوم يقوم الاشهاد اختصاص ندارد. ⏪ بنابراين اين دو ظرف به آمنوا متعلق‌اند و در اين صورت معني آيه اين مي‌شود ما به رسولان و انسانهائي كه يا در دنيا ايمان آورده‌اند يا در يوم يقوم الاشهاد ايمان مي‌آورند كمك مي‌كنيم پس ايمان در آخرت موجب نصرت خدا به نجات از عذاب است. 🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/ 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه بیست و یکم ۲ با تدریس استاد حبیبی بارگذاری شد: 🔸محتوای جلسه بیست و یکم: دسته ششم مغالطات: مغالطات در استدلال (۲) : 🔹 مغالطات ناشی از پیش فرضهای غلط: ۱۰- ترکیب ۱۱- تقسیم ۱۲- میانه روی ۱۳- مغالطه قماربازان 🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/منطق-کاربردی-2/ 🆔@sobhetowhid
✨دومین نشست از سلسله نشست های اندیشه توحیدی✨ 📜 موضوع: حجیّت کشف و شهود ◀️ استاد: حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی ◀️ دبیر نشست: حجة الاسلام شیخ محمدعلی تولائی 🕔 زمان: شنبه 1 خرداد ساعت 17 تا 19:30 🕌 مکان(با تعداد محدود): مشهد مقدس، مسجد امام صادق علیه السلام ( حد فاصل دانشگاه 14 و 16) 🌐 پخش آنلاین از طریق: ✅https://www.skyroom.online/ch/towhidschool/andishehttp://Instagram.com/Mhva_ir 🆔 @sobhetowhid