eitaa logo
مدرسه صبح توحید
2هزار دنبال‌کننده
653 عکس
55 ویدیو
10 فایل
اطلاع رسانی و پاسخ به سوالات پیرامون مدرسه مجازی صبح توحید نشانی: sobhetowhid.ir ارتباط با ادمین و ارسال سوالات: واحد برادران: @Towhid_yar واحد خواهران @Towhid_yar2 (ایتا و تلگرام)
مشاهده در ایتا
دانلود
🎊نتایج قرعه کشی مسابقه کتابخوانی🎊 📜 فهرست 15 برنده جایزه مسابقه کتابخوانی "نور مجرد" از بین بیش از 200 شرکت کننده از سراسر کشور اعلام شد. 🎁 برندگان عزیز منتظر دریافت پیام از طرف مدرسه صبح توحید باشند. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 @sobhetowhid
🌹با عرض سلام و احترام خدمت همراهان گرانقدر مدرسه صبح توحید: 🔇 بدینوسیله به اطلاع میرساند به دلیل بروز مشکلاتی زین پس قادر به بارگزاری درسگفتار حدیث پیمانه نخواهیم بود لذا خواهشمند است عزیزانی که در این درسگفتار ثبت نام کرده اند نام و نام خانوادگی و شماره کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را برای ادمین کانال ارسال نمایند تا در اسرع وقت وجه پرداختی ایشان خدمتشان تقدیم گردد. 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🆔 @sobhetowhid
🌹هو الحکیم جلسه دهم از درس با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد. 🔶موضوع جلسه دهم 🔷 از آيات دال بر مفيد بودن توبه و ايمان در قيامت آيات 7تا12 غافر است. ⏺ در اين مجموعه ملائكه ابتدا از خدا درخواست مي‌كنند كه مؤمنان تائب و تابع راه خدا را به بهشت داخل كند ⏺ و سپس با عطف « مَنْ صَلَحَ ..» افراد ديگري را به اين جمع ملحق مي‌كنند؛ ◀️ ظهور عطف اين دسته به مؤمنان دنيائي نشان مي‌دهد كه اين گروه در عوالم بعد از مرگ صالح مي‌شوند ⏺و نيز تعبير َيوْمَئِذٍ در جمله «مَنْ تَقِ السَّيِّئاتِ يَوْمَئِذٍ» نشان مي‌دهد كه آن صالحان در روز قيامت از بديها رهائي يافته‌اند و بدنبالش مشمول رحمت حق شده‌اند. 🔷 نظير اين بيان در آيات 20 تا 24 رعد هم هست و به همين بيان آن صالحان را نيز بايد صالحان در قيامت دانست كه مشمول رحمت حق مي‌شوند. ◀️همچنين اذ تدعون الى الايمان در آيات غافر نشان مي‌دهد كه اولا دعوت به ايمان در قيامت هست ◀️ ثانيا چون برخی دوزخيان اين دعوت را نمي‌پذيرند گرفتار خشم خدا مي‌شود كه بالتبع لازمه‌اش اين است كه با پذيرش ايمان از خشم خدا رهائي مي‌يابند. 🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/ 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه بیستم ۲ با تدریس استاد حبیبی بارگذاری شد: 🔸محتوای جلسه بیستم: ❇️دسته ششم مغالطات: مغالطات در استدلال (۲) : ◀️ مغالطات ناشی از پیش فرضهای غلط: ۵-برتری فقر ۶-برتری ثروت ۷-توسل به اکثریت ۸- علت شمردن امر مقدم ۹- علت شمردن امر مقارن 🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/منطق-کاربردی-2/ 🆔@sobhetowhid
✨ معیت خدا با موجودات ✨ ❇️ خدا با ما معیّت‌ حقیقی‌ دارد، یعنی‌ معیّت‌ وجودی‌؛ امّا او همچون‌ خورشید است‌ و ما چون‌ شعاع‌، و یا بهتر به‌ تعبیر قرآن‌ همچون‌ سایه‌. او استقلال‌ است‌ و ما تبعیّت‌. او عزیز است‌ و ما ذلیل‌. او حقیقت‌ است‌ و ما آیه‌ و آئینه‌. ◀️ شما را به‌ خدا سوگند! قرآن‌ بهتر از این‌ آیا متصوّر است‌ که‌ بتواند معنی‌ معیّت‌ را برای‌ ما روشن‌ سازد؟! آیا در این‌ کریمۀ شریفه‌ فکر کرده‌ایم‌ که‌: "هُوَ الاوَّلُ وَ الاخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الْبَاطِنُ وَ هُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ" «اوست‌ اوّل‌ و آخِر و ظاهر و باطن‌ ( ابتدای‌ هر چیز و انتهای‌ هر چیز، و آشکارا در هر چیز و پنهان‌ و باطن‌ هر چیز ) و اوست‌ که‌ به‌ هر چیز داناست‌.»؟! ◀️ ولیکن‌ ادراک‌ این‌ معنی‌ بالمشاهدة‌ و بالوجدان‌ و بالعیان‌ کار هر کس‌ نیست‌. ◀️ این‌ مقام‌ توحید عالی‌ است‌ که‌ واقعاً باید مسلمان‌ به‌ پایه‌ای‌ برسد تا خدا را قلباً و سِرّاً واحد بنگرد و تمامی‌ موجودات را موجودات‌ فانیه‌ و مضمحلّه‌ و مندکّه‌ و هیچ‌ و بدون‌ قدرت‌ و حیات‌ در برابر آن‌ وجود عزیز و مستقلّ و قادر و حیّ ادراک‌ کند. 📚 کتاب شریف روح مجرد، ص375. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه پانزدهم با تدریس استاد دعایی بارگذاری شد محتوای جلسه پانزدهم : ⏪ چرا در بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی به آمارهای بین‌المللی استناد می‌کنیم؟ ⏪ رتبه ایران در قدرت‌های اقتصادی دنیا (بر مبنای میزان تولید ناخالص داخلی) چقدر است؟ ⏪ کاهش شاخص «ضریب جینی» در دوران پس از انقلاب در مقایسه با دوران پهلوی و بسیاری از کشورهای دیگر نشان‌دهنده چیست؟ ⏪ تفاوت «ضریب جینی درآمد» با «ضریب جینی ثروت» چیست؟ کدام یک در تشخیص عدالت اقتصادی مفید است؟ ⏪ عملکرد نظام جمهوری اسلامی در زمینه کاهش فقر بر اساس آمار بانک جهانی چگونه بوده است؟ ⏪ توجه به بحران‌های سالیان اول انقلاب و تحریم‌ها و فشارهای خارجی در سال‌های بعد، چه جایگاهی در قضاوت منصفانه نسبت به عملکرد اقتصادی نظام اسلامی دارد؟ ⏪ آیا افزایش قیمت ها و گرانی در دوران پس از انقلاب نسبت به قبل از انقلاب، با کاهش قدرت خرید مردم تلازم دارد؟ ⏪ نسبت دفاع از جریان کلان و چهل سالۀ نظام اسلامی با نقد عملکرد دولت‌ها و دولتمردان چیست؟! ⏪ اگر آمارهای جهانی نشان از موفقیت اقتصادی ایران دارد، پس مشکلات معیشتی مردم ناشی از چیست؟ دریافت این صوت: https://sobhetowhid.ir/course/از-انقلاب-اسلامی-تا-تمدن-اسلامی/ 🆔@sobhetowhid
🌹 هوالنور جلسه بیست و دوم با تدریس استاد وکیلی بارگذاری شد 🎧در این جلسه می شنویم: ✅ شرح وصایای نه‌گانۀ امام صادق علیه‌السّلام به طالبان حرکت به سوی خداوند ✅ ریاضت یعنی تربیت و ادب کردن نفس و مقابله با قوۀ شهویه و غضبیه ✅ کمیت و کیفیت غذا و نحوۀ غذا خوردن سالک باید چگونه باشد؟ ✅ انسان اگر شکم خود را کنترل کند،‌می‌تواند مابقی شهوات خود را نیز مدیریت کند ✅ نحوۀ صحیح بردباری و صبر برای مقابله با قوۀ غضبیه که اساس آن أنانیت و خودیّت است. ✅ روش صحیح معرفت آموزی و برخورد با علما ✅ پرهیز جدی از عمل کردن به نظرات شخصی و بی‌اساس خود ✅ نسخه‌پیچی برای دیگران ممنوع. ✅ انسان باید مراقب باشد تا کسی، چیزی از آخرت او را ندزد 🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/روح-مجرد/ 🆔 @sobhetowhid
🌸.....مجبول بامراللّه...... 🌸 اگر عارف به همت خود در عالم تصرف کند ، از امر الهی است و اجبار است نه از روی اختیار اما مراد از جبر بدین معناست که نبی و ولی الهی مجبول به امر الهی اند و جبلی شان این است که کارها را به امر حق انجام می دهند. 📚 شرح داود قیصری بر فصوص الحکم ، جلد ۲ ، صفحه ۸۵۷. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🆔 @sobhetowhid
✨ رمز و راز تصرف حقّانی انسان در کلام رهبر فقید انقلاب ✨ ▪️و بباید دانست که مقصود از این ایکال امر به سوی عبد، نه تفویض به سوی او است، زیرا که این در مشرب عرفان و مسلک برهان و مذهب حق امری است ممتنع و باطل. ▪️هیچ موجودی از تصرف حق و حیطه تصرف و قدرت آن ذات مقدس خارج نشود و امرش به خودش در تصرف امور موکول نگردد، لکن چون بنده منصرف از حق و متوجه به اشتغال به دنیا شد، طبیعت در او حکمفرما شود و انانیّت در او غالب آید و وجهه خودبینی و خودخواهی و خودپرستی در او کارگر شود، و از این معنی تعبیر به ایکال امر به عبد شود. ▪️و اما بنده ای که وجهه قلبش بسوی حق و ملکوت اعلی است و قلبش را سراسر نور حق فرو گرفته، ناچار تصرفاتش حقّانی، بلکه در بعض مراحل وجودش حقّانی شود... و الله العالم 📚 شرح چهل حدیث، ص ۴۴۶ 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🆔 @sobhetowhid
🖋 بی هوشِ هوشیار........ ▫️دلم همچون قلم آمد در انگشتان دلداری که امشب می‌نویسد زی نویسد باز فردا ری ▫️قلم را هم تراشد او رِقاع و نَسخ و غیر آن قلم گوید که تسلیمم، تو دانی، من کیم باری!! ▫️گهی رویش سیه دارد گهی در موی خود مالد گه او را سرنگون دارد گهی سازد بدو کاری ▫️به یک رُقعه جهانی را قلم بُکْشَدْ کُنَد بی‌سَر به یک رُقعه قِرانی را رهاند از بلا آری ▫️کَرُ و فَرِّ قلم باشد به قدر حرمت کاتب اگر در دست سلطانی اگر در کَفِّ سالاری ▫️سَرش را می‌شکافد او برای آنچه او داند که جالینوس بِه داند صلاحِ حالِ بیماری ▫️نیارد آن قلم گفتن به عقل خویش تحسینی نداند آن قلم کردن به طبع خویش انکاری ▫️اگر او را قلم خوانم و اگر او را عَلَم خوانم در او هوش است و بی‌هوشی زهی بی‌هوشِ هشیاری ▫️نگنجد در خرد وصفش که او را جمع ضِدِّین است چه بی‌ترکیب ترکیبی عجب مجبورْ مختاری 📚دیوان کبیر مولانا، غزل 2530 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🆔 @sobhetowhid
🌹هو الحکیم جلسه یازدهم از درس با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد. 🔶موضوع جلسه یازدهم: 🔹 از ادله نافع بودن ايمان در قيامت آيه 51 غافر است «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ ». 🔸 وجه دلالت اين است كه دو ظرف فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ به آمنوا متعلق است نه به لَنَنْصُرُ زيرا اگر متمم لَنَنْصُرُ باشند ظرف در دنيا است اما مظروفش در قيامت است، و این ناشدنی است. 🔸 و نيز لازم مي‌آيد كه نصرت خدا نسبت به رسولان مقيد به يوم يقوم الاشهاد باشد حال آن كه رسولان بعد از رحلت از دنيا همواره مورد حمايت و نصرت خدايند و به يوم يقوم الاشهاد اختصاص ندارد. ⏪ بنابراين اين دو ظرف به آمنوا متعلق‌اند و در اين صورت معني آيه اين مي‌شود ما به رسولان و انسانهائي كه يا در دنيا ايمان آورده‌اند يا در يوم يقوم الاشهاد ايمان مي‌آورند كمك مي‌كنيم پس ايمان در آخرت موجب نصرت خدا به نجات از عذاب است. 🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/ 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه بیست و یکم ۲ با تدریس استاد حبیبی بارگذاری شد: 🔸محتوای جلسه بیست و یکم: دسته ششم مغالطات: مغالطات در استدلال (۲) : 🔹 مغالطات ناشی از پیش فرضهای غلط: ۱۰- ترکیب ۱۱- تقسیم ۱۲- میانه روی ۱۳- مغالطه قماربازان 🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/منطق-کاربردی-2/ 🆔@sobhetowhid
✨دومین نشست از سلسله نشست های اندیشه توحیدی✨ 📜 موضوع: حجیّت کشف و شهود ◀️ استاد: حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی ◀️ دبیر نشست: حجة الاسلام شیخ محمدعلی تولائی 🕔 زمان: شنبه 1 خرداد ساعت 17 تا 19:30 🕌 مکان(با تعداد محدود): مشهد مقدس، مسجد امام صادق علیه السلام ( حد فاصل دانشگاه 14 و 16) 🌐 پخش آنلاین از طریق: ✅https://www.skyroom.online/ch/towhidschool/andishehttp://Instagram.com/Mhva_ir 🆔 @sobhetowhid
✨ذلّت و فقر بنده، عظمت و کبریایی خدا✨ 🔶 باید خدمت خدا لُنگ انداخت و اظهار عجز و لابه کرد! 🔸 اینکه ذکر یونسیه :"  لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ اَلظَّالِمِینَ"، این قدر فضیلت دارد و موجب تنویر و نورانیّت قلب می شود به جهت این است که انسان را مدام پایین می آورد تا او را نیست میکند. 🔸 لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ ( جز تو ای خدا، خدائی نیست) 🔸کبریایی مال توست، عزت مال توست، شرف مال توست، خدایی مال توست. 📚 گلشن احباب، ص163. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🆔 @sobhetowhid
🌹 هوالنور جلسه بیست و سوم با تدریس استاد وکیلی بارگذاری شد 🎧در این جلسه می شنویم: 🔸 شرح نکات مهم حدیث عنوان بصری: ✅ مسیر عبودیت پا گذاشتن بر روی هوای نفس است و نفی اثبات منیّت ✅ انسان باید تلاش کند تا بفهمد که خودش، هیچ از خودش ندارد. ✅ از بنده فقط اعتراف به عجز و فقر و نداری برمی آید و بس. ✅ هجرت کبری یعنی حرکت از عالم نفس به سمت مقام عبودیت و بندگی ✅ بالاترین درجه انفاق، انفاق نفس و گذشتن از خودیّت خود است. ✅ تفاوت اموری که در آنها به دنبال خدا هستیم با کارهایی که دنبال خود می گردیم. ✅ از کجا بدانیم حال انکسار و عبودیت در قلب ما جا گرفته است؟ ✅ انسان نباید به کمتر از مقام عبودیت و فنا بسنده کند. 🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/روح-مجرد/ 🆔 @sobhetowhid
🌹پیام یادآوری و دعوت🌹 ✨دومین نشست از سلسله نشست های اندیشه توحیدی✨ 📜 موضوع: حجیّت کشف و شهود ◀️ استاد: حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی ◀️ دبیر نشست: حجة الاسلام شیخ محمدعلی تولائی 🕔 زمان: شنبه 1 خرداد ساعت 17 تا 19:30 🕌 مکان(با تعداد محدود): مشهد مقدس، مسجد امام صادق علیه السلام ( حد فاصل دانشگاه 14 و 16) 🌐 پخش آنلاین از طریق: ✅https://www.skyroom.online/ch/towhidschool/andishehttp://Instagram.com/Mhva_ir 🆔 @sobhetowhid
✨وظیفه انسان ✨ زندگى دنيا بازيچه اى بيش نبوده و زندگى حقيقى سراى آخرت است . انسان در زندگى پست دنيا وظيفه اى جز آماده شدن براى زندگى آخرت ، پيمودن راه نزديكى به خداوند، پيشه كردن بندگى و تواضع در مقابل خدا ندارد. حجابى بين او و پروردگارش نيست . و چاره اى جز ايستادن در پيشگاه خداوند نمى باشد. بنابراين انسان بايد در جايگاه نياز ايستاده و علامت بندگى را در خود آشكار نمايد به پروردگار عزت روى نموده و متوجه ساحت بزرگى و عظمت او شود و با نامها و صفات نيكوى او و بوسيله دعا به او نزديكى جويد و با مراقبت در روزها و شبهاى مختلف و ماهها و سالها به او متوسل و خود را در مسير وزش بادهاى انس و نسيمهاى قدس او قرار دهد. 📚 تقريظ مرحوم علامه طباطبائى (ره) بر كتاب المراقبات 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🆔 @sobhetowhid
📣 🌐عقاید استدلالی1(به سوی بینهایت)🌐 ☣در این درس‌گفتار که توسط استاد حجت الاسلام ابراهیمی ارائه می‌شود، با یک دور عقاید و معارف مربوط به مبداء تا معاد، به صورت موجز و مختصر، اما کاملاً استدلالی و فنی، آشنا خواهید شد. 📚 متن محوری انتخاب شده برای این دوره کتاب «به سوی بی نهایت» می‌باشد که در حقیقت تلخیصی دقیق از مجموعه هفت جلدی «معارف کاربردی» استاد حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی و بر پایه اندیشه‌های عالی و دقیق مرحوم علامه طباطبائی رضوان‌الله ‌علیه است.   ✅ از ویژگی‌های این درس‌گفتار: 🔸آشنایی با منظومه اعتقادات اسلامی به صورت چکیده و موجز: معرفت شناسی، انسان شناسی، خداشناسی، راهنماشناسی، اسلام شناسی و معاد شناسی 🔸آشنایی با ادله اثبات بسیاری از گزاره‌های اعتقادی اسلام 🔸آشنایی و پاسخ به شبهات روز 🔸آشنایی با پاره‌ای از مفاهیم فلسفی مورد نیاز کار اعتقادی 🔸تقریری ناب، دقیق و جدید از مسائل معرفتی و اسلام شناسی. 🌺 از تمامی دانش پژوهان برای ثبت نام و استفاده از این دوره ی پربار و مفید دعوت میشود 🌺 برای ثبت نام در این درس به آدرس زیر مراجعه فرمایید : 🌐 https://sobhetowhid.ir/course/عقاید-استدلالی/ 🍀🍀🍀🌷🌷🌷 🆔 @sobhetowhid
نشست کشف و شهود 2 - استاد وکیلی.mp3
48.4M
✨صوت دومین نشست از سلسله نشست های اندیشه توحیدی✨ 📜 موضوع: حجیّت کشف و شهود (2) ◀️ استاد: حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی 🔹پاسخ اشکالات مخالفان عرفان محور های زیر: ۱. جایگاه کشف و شهود در دستگاه عرفان ۲. نقد دلائل بی اعتباری و عدم حجیت شهود ۳. بررسی عنوان مکتب عرفان شیعی فقاهتی نجف 🔹و سخنان پایانی استاد وکیلی درباره رفتار و منش مخالفان عرفان در مشهد و توصیه ای برادرانه به سران این جریان 🆔 @sobhetowhid
✨باز بودن راه توحید و عرفان برای نوع انسان در کلام علامه طهرانی قدس سره✨ ◀️ قُلْ إِنَّمَآ أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُکُمْ یُوحَی‌ إِلَیَّ أَنَّمَآ إِلَـٰـهُکُمْ إِلَـٰـهٌ وَ'حِدٌ. ◀️ «بگو ای‌ پیغمبر! من‌ بشری‌ هستم‌ مثل‌ شما که‌ به‌ من‌ وحی‌ میشود که‌ فقط‌ خدای‌ شما خدای‌ یگانه‌ است‌.» ◀️ عبادت‌های‌ رسول‌ خدا و ائمّۀ طاهرین‌، جهادهای‌ آنان‌، صبر و تحمّل‌، درد و رنج‌، خواب‌ و بیداری‌، سلامت‌ و مرض‌، گرسنگی‌ و سیری‌ آنان‌ در تمام‌ امور به‌ خوبی‌ نشان‌ میدهد که‌ ایشان‌ بشرند، و از همین‌ آب‌ و گل‌اند ◀️ غایة‌ الامر با تبعیّت‌ و پیروی‌ از فرمان‌ خدا، و مبارزۀ با شیطان‌ و نفس‌ امّاره‌، و تحمّل‌ هزاران‌ سختیها و ناگواریها برای‌ خدا و برای‌ رضای‌ حضرت‌ اقدس‌ احدیّت‌ او بدین‌ مقام‌ رسیده‌اند. ◀️ این‌ راه‌ برای‌ همه‌ باز است‌، و راه‌ عرفان‌ بسته‌ نیست‌. هرکس‌ می‌تواند به‌ مقام‌ توحید نائل‌ گردد و عبد و ولیِّ خدا شود، و در حرم‌ امن‌ و امان‌ او وارد شود. 📚نور ملکوت قرآن، ج3، ص 274 🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه بیست و دوم ۲ با تدریس استاد حبیبی بارگذاری شد: 🔸محتوای جلسه بیست و دوم: ⏪ دسته هفتم مغالطات: مغالطات در استدلال (۳) : مغالطات ربطی 1⃣ قیاس مضمر مردود 2⃣ مغالطه یا این یا آن 3⃣ ذوالحدین جعلی 🔻جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/منطق-کاربردی-2/ 🆔@sobhetowhid
✨✨ خروشِ خَمُش ✨✨ بدان که خاموشی بر دو قسم است یکی خاموشی به "زبان" از سخن گفتن با غیر خدا دیگر خاموشی به "دل" از خطور یاد کرد جز حق پس هر که خاموش شد به زبان بار او سبک شد و هر که خاموش شد هم به زبان و هم به دل سِرّ او را حاصل شد و خدای جل جلاله او را "تجلی" نمود... هر که زبان او خاموش نیست و دل خاموش است او سخن گوی است به زبان"حکمت" و هر که خاموش نشد نه به دل و نه به زبان او "مُلک شیطان" است و مُسَخَّر او... !! خاموشی به زبان از منازل عامه است و خاموشی به دل از صفات نزدیکان است "که ایشانند اهل مشاهده "... 📚حلیة الابدال محی الدین ابن عربی علیه الرحمه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🆔 @sobhetowhid
🌹هو الحکیم جلسه دوازدهم از درس با تدریس استاد عشاقی بارگذاری شد: محتوای جلسه دوازدهم : ⏪توبه و ايمان آوري بعد از مرگ نسبت به دو چيز نافع است: 1⃣ يكي در مورد انقطاع عذاب. 2⃣ ديگری در مورد ورود به بهشت. ◀️در مورد اول مي‌توان به آياتي كه دلالت دارند كه عذاب عين گناه است استناد كرد كه اين آيات به انضمام جمله «وَ ضَلَّ عَنْهُمْ ما كانُوا يَفْتَرُون» نتيجه مي‌دهد كه عذاب بعد از توبه منقطع مي‌شود. ◀️ همچنين مي‌توان به آيات 21 تا 24 سوره فرقان استناد كرد طبق مفاد اين آيات وقتي مجرمان با گفتن «حجر محجورا» ابراز حسن ظن به خدا مي‌كنند خداوند طبق «فَجَعَلْناهُ هَباءً مَنْثُوراً» همه اعمال بد مجرمان را نابود مي‌كند و نابودي اين اعمال بد همان انقطاع عذاب است. 🔻 جهت دریافت این صوت به نشانی زیر مراجعه فرمایید https://sobhetowhid.ir/course/انقطاع-عذاب-دوزخیان-در-عین-جاودانگی-آن/ 🆔 @sobhetowhid
🌷 فرازی از تفسیر بسم الله در کلام رهبر فقید انقلاب🌷 ▫️بدان که اهل معرفت ‏‏ بِسمِ الله ‏‏ هر سوره را متعلق به خود آن سوره دانند؛ و از این جهت در نظری ‏‏ بِسمِ الله ‏‏ هر سوره را معنایی غیر از سوره دیگر است ▫️بلکه ‏‏ بِسمِ الله ‏‏ هر قائلی در هر قول و فعلی با‏‏ بِسمِ الله ‏‏ دیگرش فرق دارد. ‏▫️اگر کثرت مظاهر و تعیّنات را ملاحظه کنیم، هر اسمی عبارت از ظهور آن فعل یا قولی است که در تِلوِ آن واقع شود؛ و سالک الی الله اوّل قدم سیرش آن است که به قلب خود بفهماند که به اسم الله همه تعینات ظاهر است. ▫️ بلکه همه، خود اسم الله هستند و در این مشاهده اسماء مختلف شوند و سعه و ضیق و احاطه و لا احاطه هر اسمی تابع مظهر است و تبع مرآتی است که در آن ظهور کرده. 📖 سر الصلوة، ص2. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 @sobhetowhid
🌼.......ایمان راستین........🌼 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🆔 @sobhetowhid