eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.4هزار دنبال‌کننده
941 عکس
267 ویدیو
113 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️فتحِ درخشان ✅علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است حمید ابدی دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش 1⃣ از 2⃣ عمده واکنش‌ها در فضای نیروهای انقلابی به مناظره درخشان ـ غنی‌نژاد به ارزیابی اخلاقی و محتوایی ـ منطقی این گفتگو و به طور خاص پرفسور درخشان معطوف بوده است. در میان مکتوبات، نوشته‌ای از یک ژرونالیست دیدم که با ژِستی علمی و تعابیری توهین‌آمیز و زشت، سعی داشت پرفسور درخشان را شخصیتی تصویر کند که هاله اطرافیان و علاقه‌مندان مانع نمودار شدن بی‌سوادی و پوپولیسم علمی او شده‌ است. من چنین نوشته‌ای را مشتی نمونه خروار نفهمی از درک مناسبات علم و سیاست و رسانه می‌دانم. فرآیند علم‌ورزی و مدیریت تحوّلات علمی در نسبت با سیاست جاری جمهوری اسلامی، اینقدرها هم با روندهای منطقی و استدلالی متعارف علمی پیش نمی‌رود. ما که عادت کرده‌ایم مباحث علمی و به ویژه دغدغه علوم انسانی اسلامی را در کنج عزلت و محافل خودمانی پی بگیریم و امری حاشیه‌ای در تصمیم‌گیری‌های جمهوری اسلامی باشیم، اتّفاقا باید به استقبال نحوه مواجهه پرفسور و اتّفاقی که در مناظره رخ داد، برویم. لذت بردن از قوّت و قوام روش‌شناختی و معرفت‌شناختی و محتوایی مباحث علمی، نباید ما را چنان مدحوش کند که صحنه به شدت خشنی که در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور در جریان است، را نبینیم. تصویری که پرفسور از مناسبات نهادی علم و سرمایه‌داری در ابتدای گفتگو تلاش کرد خلق کند، به حسب تجربه‌ای چند دهه‌ای بود که شخصاً از نزدیک در متن آن حضور داشت و با پوست و گوشت درک کرده بود. همچنین در کنار تیتر بد روزنامه فرهیختگان ـ «شب بد اساتید»! ـ نوشته‌ای در سایت این روزنامه دیدم با عنوان «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی». واقعاً فهم این مطلب برای نگارنده مقدور نیست که چگونه با نظر به این مناظره، این همه دلالت اخذ شد و این همه رطب و یابس در این نوشته به همه بافته شد و این نتیجه استنتاج شد که «یک موج» فروکش کرد. من البته ـ برخلاف نویسنده آن نوشته ـ معتقدم فتح بزرگ درخشان این بود مسئله اقتصاد اسلامی را به لحاظ سیاسی و رسانه‌ای برجسته کرد و این مناظره اتّفاقا «آغاز اقتصاد اسلامی گام دوم» ـ با هر قرائتی، ولو متفاوت با ایده پرفسور درخشان ـ بود. درخشان در این مناظره، حدّ و اندازه خود را بزرگ‌تر از یک ایده خاص در اقتصاد اسلامی دید و در وزان گشایش‌دهنده به یک مجموعه بزرگ از نخبگان و اندیشمندان اقتصادی وارد میدان شد. @social_theory
◀️فتحِ درخشان ✅علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است ✍حمید ابدی دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش 2⃣ از 2⃣ حرف ساده پرفسور درخشان که «من نظریه اقتصادی‌ام را بر دیدگاه امام خمینی و رهبری استوار می‌کنم» در عین سادگی، بسیار پیچیده و با یک پشتوانه نظری و مطالعه تاریخی عمیق همراه است. علاقه‌مندان به فهم نظری اقتصاد را به استماع مجموعه 16 جلسه‌ای از ارایه تاریخ عقاید اقتصادی پرفسور درخشان دعوت می‌کنم تا طرح نظری مورد نظر او ـ «تابعیت اقتصاد از سیاست» یا «هماهنگی نظم سیاسی، نظم فرهنگی و الگوی اقتصادی» ـ را با تبیینی تاریخی در متن تحوّلات اقتصادی غرب مدرن درک نمایند. درخشان معتقد است که اقتصاد همواره و همیشه تابع سیاست بوده و در پی یک طرح سیاسی آمده و تغییرات نظم سیاسی، تغییرات الگوهای اقتصادی را رقم زده‌اند. لذا اگر اشاره‌ای به امام و رهبری دارد، از سر تعارفات مذهبی و انقلابی متعارف نیست. برخلاف نظر نویسنده مقاله «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی»، مسیر درخشان، بی آن‌که بخواهد با سروصدا و فخرفروشی علمی بر تبل اختلاف با نحله‌های اقتصاد اسلامی بکوبد، غیر از آن چیزی است که توسط اساتید حوزوی اقتصاد اسلامی دنبال شده است. جمله مهم او که «اقتصاد مقاومتی، همان اقتصاد اسلامی است» شاید حمل بر پنهان شدن پشت شعار رسمی جمهوری اسلامی تلقّی شود، امّا او واقعاً معتقد است که نقش او به عنوان نظریه‌پرداز اقتصاد، ارایه تبیینی نظری از یک الگو و راهبرد اقتصادی در هماهنگی با طرح اقتصاد سیاسی موردنظر ولی فقیه است؛ نه در انداختن یک طرح نظری اقتصادی و تلاش برای الصاق سیاسی آن به دیدگاه ولی فقیه. این‌که درخشان همه آبروی خود را پای ایده «تجمیع بانک‌های خصوصی و دولتی در یک بانک ملّی و حذف بانک مرکزی» آورده، نه از سر ساده دیدن پیچیدگی‌های اقتصاد، بلکه برآمده از درک او از تاثیر مناسبات مالی بانکی بر جریان تولید در کشور و زمینه‌سازی برای عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. در پایان، به نکته‌ای که در آغاز اشاره شد برمی‌گردم. نیروهای تحوّل‌خواه انقلابی در حوزه و دانشگاه، باید بیاموزند که تصمیم‌گیری در نظم سیاسی و اقتصادی کنونی جمهوری اسلامی، محیط پرتنش و همراه با کشمکش‌های خشنی است که با پز علمی و ژست‌های علم‌ورزانه نمی‌توان با آن رو به رو شد. درخشان فداکارانه و خودآگاه، خود را به مثابه یک لیدر «سیاسی» جلو انداخت و راه گفتگو از اقتصاد اسلامی را در سیاست رسمی جمهوری اسلامی باز کرد. کسی اگر درکی از رسانه داشته باشد، می‌فهمد که حتّی تیتر منفی روزنامه هم‌میهن ـ «شکست استاد» ـ نشانه ترک برداشتن دیواری است که بین اندیشمندان انقلابی اقتصاد و سیاست رسمی جمهوری اسلامی طی دهه‌های اخیر کشیده شده است. @social_theory
آیت‌الله حائری شیرازی 💠 عادی زندگی کنید و سر خود را هم بالا بگیرید زندگی روحانی باید ساده اما با نشاط باشد. باید با نشاط‌تر از تمام زندگی‌ها باشد. زندگی خانوادۀ اهل‌بیت را در حدیث کساء بینید. چقدر بانشاط با هم حرف می‌زنند! چقدر با محبت با هم صحبت می‌کنند؟ اینکه مثل مردم زندگی نمی‌کنیم، خوب نیست. مثل اینکه ما از کرۀ مریخ آمده‌ایم و چیز دیگری هستیم! «پرده‌نشینی» برای حفظ قداست خوب نیست. باید «شاهد بازاری» و مثل همۀ مردم بود. همان‌طور که مردم به تفریح می‌روند، ما هم برویم. همان‌طور که مردم با مترو می‌روند، ما هم برویم. مردم با اتوبوس می‌روند، ما هم برویم. مردم به پارک می‌روند، ما هم برویم. باید سینمای اسلامی خوب داشته باشیم. مثل مردم که به سینما می‌روند، طلبه‌ها هم بروند. اگر طلبه‌ها اهل سینما بودند، سینما اصلاح می‌شد. شما نگاه کنید رهبری می‌گوید: «فلان خانم برای این مسابقه تا آنجا با حجاب می‌رود!» با حجابش در آنجا حالت تهاجمی گرفته است تا با حجاب، مسابقه‌ها را فتح کند. این برای ما الگو است. پیشنهاد من، و خانوادۀ_تهاجمی است. بروید بین مردم زندگی کنید. را به بطن زندگی‌ها ببرید. حجاب را مخفی نکنید. به‌طور طبیعی و عادی زندگی کنید. سر خود را هم بالا بگیرید و مثل مردم بروید خرید کنید. با آنها رفت‌وآمد کنید و معاشرت داشته باشید. همه امورتان این‌طور باشد. حجاب را به همه‌جا تسرّی دهید. تدافع مربوط به گذشته است. تاریخ مصرف آن پایان یافته است. دوره، دورۀ تهاجم است. حجاب را باید به وسط عالَم ببرید. @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساعت 8:30 از اهواز به سوی آبادان. رطوبت و لطافت و خنکی مطبوع. از روی کارون و از ساحل شرقی آن به سمت آبادان در حرکتم... جنوب ایران برای ما مرکز نشینان دنیای دیگری است. امسال در ایام اربعین برای اولین بار چند روزی در آن توقف و گشت و گذار داشتم و بسیار برایم دل‌انگیز بود... و برایم بسیار سوال شد که چرا توسعه ایران به سمت سواحل جنوب اینقدر ضعیف است؟ ما در جنوب میتوانیم جهانی بسیار متنوعتر و طبیعی تر و مولدتر و خلاقانه تر و ایرانی تر از زندگی در مرکز فلات ایران و حتی کوهستانهای شمال بیافرینیم، اما... @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاومیشهای زیبا و بومی خوزستانی در کنار کارون و در حال عبور از خیابان ساحل شرقی اهواز... در قاب ناشیانه دوربین من... 😊 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهری در وسط کارگاه تولید نفت! چقدر با چیزی که ما در مرکز کشور، به عنوان شهر میشناسیم فرق دارد!!!! مردم مرفه اینجا درون شرمت نفت و بقیه در حاشیه شرکت نفت زندگی میکنند... شرکت نیتی که صد سال پیش اصلا نبود و حالا او رئیس است و بقیه بله قربان گو! آقای راننده میگفت ما این است که یک روزی این نفت تمام شود و ما به زندگی خود برگردیم. نفت برای ما جز بدبختگی چیزی نداشت... البته برای بقیه مردم کشور هم اوضاع به همین منوال است... @social_theory
📢 سه دهۀ قبل، به یک اردوی دانشجویی در مشهد رفته بودیم. در قطار که برمی‌گشتیم، در مباحثات، نقدی به یکی از کتاب‌های علامه جعفری کردم. آقایی آنجا بود که هم باسواد بود و هم اخلاقی. من را یواشکی صدا زد و گفت: "فلانی، شما که ایشان را جلوی این دانشجویان نقد می‌کنی، به سبد چه کسی می‌ریزد؟ به سبد رقیبش، سروش!" من دیدم چه حرف حکیمانه‌ای زد. 🔰 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: "یادم هست سه دهۀ قبل، به یک اردوی دانشجویی در مشهد مقدس رفته بودیم. در قطار که برمی‌گشتیم، در مباحثات، یک نقدی به یکی از کتاب‌های علامه جعفری کردم. یک آقایی آنجا بود که هم باسواد بود و هم اخلاقی. من را یواشکی صدا زد و گفت: «فلانی، شما که علامه جعفری را جلوی این دانشجویان نقد می‌کنی، به سبد چه کسی می‌ریزد؟ در سبد سروش. الآن دو قطب در دانشگاه هست: جریان روشنفکری که لیدرش آقای سروش است و این طرف هم جریان انقلابی که لیدرش آقای محمدتقی جعفری است. او را که نقد کنید، در سبد رقیبش می‌ریزد. اینجا جای نقد آقای جعفری نیست». من دیدم چه حرف حکیمانه‌ای زد. ما باید حواسمان جمع باشد که دعواهای بی‌خود درست نکنیم که نتیجه‌اش در سبد رقیب بریزد. ما آن‌هایی که باید جذب کنیم، دفع نکنیم و آن‌هایی را که باید دفع کنیم بی‌خودی جذب نکنیم و روی آنها سرمایه‌گذاری نکنیم." ☑️ @mirbaqeri_ir
تحریف تاریخ در روز روشن! معتقدند آرای ۹۷درصدی موافقت با اصول اقتصادی توسط خبرگان قانون اساسی که عمدتا فقهای برجسته اسلام شناس بودند و از اساس در تمام مشروح مذاکرات تاکید بر کمونیستی و کاپیتالیستی نبودن اصول و تایید انطباق بر اسلامی بودن اصول داشتند، همه جاسوس و کمونیستند.. پیگیری قضایی این اتهام قطعا برای روشن شدن حقیقت مهم خواهد بود. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
💢حکمرانی طبیعی 3️⃣ از ... 🔅این سلسله یادداشتها را با حس برادری و یاریگری و برای کمکی هرچند ناچیز به تصمیماتی که این روزها در حال اتخاذ است می نویسم؛ شاید بکار کسی بیاید! 🖌حسین مهدیزاده نصیرالدین دانشمند بزرگی بود که اسماعیلیان به چنگ آورده بودند و بیش از دو دهه بود که از علم او استفاده می کردند. اما وقتی هلاکوی مغول به پشت دروازه الموت رسید، پیشنهاد او فقط یک چیز بود: کار تمام است و باید تسلیم شد تا زندگی مردم نابود نشود. اما درون قلعه بر سر مخالفان و موافقان تسلیم جنگی در گرفت که مخالفان تسلیم شدن پیروز شدند، لذا جنگ با هلاکو آغاز شد. اما وقتی علائم شکست بر اسماعیلیان آشکار شد، باز هم موافقین تسلیم شدن دست به کار شدند و اینبار رکن الدین خورشاه، با فرزندان و وزیران و بردارش از قلعه بیرون آمدند و تسلیم شدند. اما باز قلعه بانان حاضر به تسلیم نشدند و جنگ کار را فیصله داد. از اینجا به بعد نصیرالدین بارها کلید باز شدن شهرهایی شد که تسلیم نمی شوند، که آخرین آنها بغداد بود! اما چرا باید نصیرالدین چنین کند؟ آیا او یک خائن به وطن و ملت مسلمان بود؟ آیا او یک بزدل بود که از جنگ می ترسید؟ زمانه نشان داد که مساله چیز دیگری بوده است. کاری که نصیرالدین طوسی به کمک بزرگان شیعه اثنی عشری در این دوره کردند، بسیار شورانگیزتر از حماسه و افسانه سه برادر چینی ها در عصر مرارت چین بعد از فروپاشی امپراطوری بزرگ هان بوده است. اما حیف و صد حیف که نویسندگان این دوره تاریخی، حامی یگانه پیروز این میدان نبودند و اینگونه شد که نصیرالدین را بزدل و سفیه معرفی کردند و بعدها او را به شخصیت فکاهی ملانصرالدین ایرانی، نصرتین هوجا در میان ترکان و جُحا در حجاز بدل کردند! خواجه موفقیت ایلخانان بدوی مغول در فتح بلاد متمدن و پیشرفته اسلامی را مسجل می دانست. بلادی متمدنی که حالا در اوج انحطاط بودند و در مقابل این نیروی خشن و امیدوار، همان وضعی را داشت که امپراطوری بزرگ رومی در مقابل اقوام بدومی ژرمن داشت. خواجه اما راهی را می شناخت که می توانست از میان این هیاهو، ایرانی جدید را به کمک مردم و در امتداد میل تاریخی شان به مکتب اهلبیت(ع) به جای مکتب خلافت که همه این قرون اسلامی تا آن لحظه در ایران حاکم بود بسازد. البته واضح است که این مساله زمان می برد و صبر و تدبیر بسیار می طلبید؛ به قول حافظ: گویند سنگ لعل شود در مقام صبر آری شود ولیک به خون جگر شود! 🔻ادامه دارد... ان شاالله 📍@social_theory
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢 سلسله نشست های یکشنبه های اندیشه‌ورزی 🔹با موضوع: در جستجوی راه سوم ساخت رویای اقتصاد ایرانی 🔸با ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدی‌زاده ⏰زمان: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت۱۸ 🏢مکان: اندیشکده قصد 📌پخش زنده از طریق کانال اندیشکده قصد در پیام‌رسان ایتا 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
🔷️ پاتوق گفتگو 🔹️سلسله جلسات زنی برای زمان 🔸جلسه‌ی هفتم موضوع:هر شهر؛ امکانی متفاوت برای نوع خاصی از زیستن 👤 مهمان: حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیزاده مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی 🗓زمان: سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ، ساعت ۱۵:۳۰-۱۷:۳۰ 📍مکان: کافه کراسه - خیابان پورسینا @patogh_goftogoo
هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با شبکه‌‌ای که متمایل به اهلِ تسنن هست و با یکی از زیرکترین مجریانِ عراقی مصاحبه کرده. مجری می‌پرسه که دوست داری نقشِ کدوم یکی از خلفایِ چهارگانه رو بازی کنی. زمانی جواب میده اگر تاریخ رو دُرست روایت کرده باشید،نقشِ هر کدومشون باشه بازی میکنم. احسنت به این جواب... ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
. ♨️ اگر کد "mahdizadeh" رو وارد کنید تخفیف خواهید داشت.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ جان کلام فرد پولاک در کتاب مهم و کلاسیک «تصویر آینده» این است. این کتاب، کتاب پایه و موسس، برای رشته آینده پژوهی به حساب می آید. 🆔 social_theory
کریستوفر فالزن معتقد است «فلسفه» بتدریج در حال تبدیل شدن به «سینما» است! بعد از 2500 سال که فلسفه بار انتقال فرهنگ و تمدن بشری را طی تاریخ بر دوش می کشید، اکنون این وظیفه به «سینما» محول شده است و «تصویر» و «درک بصری» آرام آرام جا پای متون نوشتاری فلسفی می گذارد. ادعای نویسنده در این کتاب این است که امروزه به جای کلاس فلسفه، این سینما است که جهان بینی فلسفی و نگاه فیلسوفانه را به مخاطبش می آموزد. به زعم او، ما با دیدن فیلم می توانیم روایتی از مهمترین مسائل فلسفی به دست آوریم. او بدین منظور بر «تصور بصری» مخاطب تأکید می گذارد و برای تشریح مباحث خود بر ژانر خاصی تأکید ندارد و معتقد است سینما در هر قالبی از کمدی گرفته تا تراژدی و حماسی قابلیت بیان فلسفی و انتقال مفاهیم فلسفی را دارد. فصل های کتاب چنین عنوان گرفته اند: نمایش تصویری افلاطون/ نظریه معرفت/ همه من؛ خود و هویت شخصی/ جنایت ها و گناه ها؛ فلسفه اخلاق/ مورچگان؛ فلسفه اجتماعی و سیاسی/ عصر جدید؛ جامعه، علم و تکنولوژی و جام مقدس؛ اندیشه انتقادی. 🆔 social_theory
. 🔆 ♨️ یکی از نیازهای جدی خوانندگان حرفه ای کتاب در این دوره گرانی کتاب و وقت کم و کتابهای زیادی که هنوز نخوانده ایم، دسترسی به یک نمونه از کتابی است تازه پیدا کردیم اما نمی دانیم که آن را بخوانیم یا نخوانیم. اما از آنجایی که پلتفرم های کتاب الکترونیک هنوز نتوانسته اند بسیاری از ناشران را به انتشار نسخه الکترونیک کتاب خود قانع کنند، دسترسی به یک نمونه از کتاب، که شامل فهرست و یک مقدمه از آن کتاب باشد، در خیلی از مواقع، به یک آرزوی محال بدل می شود. سایت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یکی از معدود جاهایی است که یک pdf نمونه از همه کتابهایی که در آن منتشر می شود ارائه کرده است و از آنجایی که همه انتشارات های معتبر در این نمایشگاه حاضر هستند و این سایت هم همه سال در دسترس است، به یک منبع عالی برای دیدن کتاب، قبل از خرید آن تبدیل شده است. 🆔 @social_theory
هدایت شده از انتشارات پنج‌دری
همه ی کودکان شاعرند «نوشتاری پیرامون ادبیات، کودک و آموزش» سید محمدرضا شرافت این کتاب توسط آسوریک « واحد آموزش و کودک انتشارات پنج دری» به چاپ رسیده است. رقعی 176 صفحه قیمت پشت جلد: 30 هزار تومن قیمت با تخفیف:25500 تومن لینک خرید اینترنتی:https://5daripub.com/%D9%87%D9%85%D9%87-%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D8%B1%D9%86%D8%AF عناوین و سرفصل های کتاب: 🔸 زبان یا ادبیات؟ 🔸 اهمیت ادبیات 🔸 زبان و نقش آن در تفکر 🔸 زبان و ادبیات 🔸 نقدی بر هدف گذاری ادبیات مدارس 🔸 اهداف کلی برنامه درسی حوزه ی تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی دوره ی ابتدایی 🔸 اهداف برنامه ی درسی حوزه ی تربیت و یادگیری فارسی ششم دبستان مبتنی بر عناصر پنج گانه ی برنامه ی درسی ملی 🔸 هدف ادبیات 🔸 اهمیت داستان 🔸 اهمیت شعر 🔸 شیوه ی سواد آموزی ( آنچه هست و آنچه باید باشد) 🔸 شیوه ی کل نگر در مقابل شیوه ی فونیکس 🔸 کودک و نوشتن 🔸 همه ی کودکان شاعرند 🔸 جهان و زبان 🔸 جریان شعر کودکان @panjdari2
هدایت شده از انتشارات پنج‌دری
همه کودکان شاعرند لینک فروش در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران: همه کودکان شاعرند @panjdari2
نسلی که لذتشان چیز دیگریست 🗣*Hengame* ➺ @Twitter_eita [عضویت]
جانشینی حضرت محمد ،،مادلونگ.pdf
4.76M
درگذشت ویلفرد فرناند مادلونگ، اسلام شناس برجسته آلمانی 🔹او در ۲۶ دسامبر ۱۹۳۰م در شهر اشتوتگارت  متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی و متوسطه به دانشگاه قاهره رفت و لیسانس تاریخ و ادبیات اسلامی را در سال ۱۹۵۳ دریافت کرد. 🔹در کارنامه علمی او می‌توان استادی در دانشگاه‌های اکسفورد و شیکاگو را دید. همچنین او پژوهشگر ارشد مؤسسه مطالعات اسماعیلی در لندن بود. کتاب زندگانی محمد یکی از برجسته‌ترین آثار این مستشرق و اسلام شناس به شمار می‌آید. 🔰جانشینی حضرت محمد 🔹نویسنده: ویلفرد مادلونگ 🔹توضیح: کتاب جانشینی حضرت محمد (ص) که به اتفاقات بعد از رحلت آن حضرت می پردازد در حقیقت تحلیلی جدید از وقایع منجر به جانشینی ایشان است. مادلونگ در این کتاب معتقد است ماجرای یک ماجرای پیچیده و از پیش طراحی شده بود @social_theory
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش تصویری اولین همایش زیست‌شهرهای نوین مولّد در استان ساخت الگوی زیست‌شهر در زمینی به وسعت ۸ هکتار در کرمان با سخنرانی: 🔹دکتر عباس جهانبخش (مدیر اندیشکده زیست‌شهرهای نوین مولّد) 🔸 دکتر رضا حافظی (مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان) 🔹دکتر سعید شعرباف (شهردار کرمان) بزودی در تمامی استان‌ها.... شیپا 👈 عضوشوید @shipaa
هدایت شده از 
کتاب برنامه ریزی توسعه در ایران (سازمان برنامه-1400).pdf
18.42M
📕برنامه ریزی توسعه در ایران بارخوانی نظرات دکتر حسین عظیمی ✏️ خسرو نورمحمد، احمد صمیمی سازمان برنامه سال 1400 🆔 @social_theory