eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.4هزار دنبال‌کننده
941 عکس
267 ویدیو
113 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از انتشارات پنج‌دری
همه کودکان شاعرند لینک فروش در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران: همه کودکان شاعرند @panjdari2
نسلی که لذتشان چیز دیگریست 🗣*Hengame* ➺ @Twitter_eita [عضویت]
جانشینی حضرت محمد ،،مادلونگ.pdf
4.76M
درگذشت ویلفرد فرناند مادلونگ، اسلام شناس برجسته آلمانی 🔹او در ۲۶ دسامبر ۱۹۳۰م در شهر اشتوتگارت  متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی و متوسطه به دانشگاه قاهره رفت و لیسانس تاریخ و ادبیات اسلامی را در سال ۱۹۵۳ دریافت کرد. 🔹در کارنامه علمی او می‌توان استادی در دانشگاه‌های اکسفورد و شیکاگو را دید. همچنین او پژوهشگر ارشد مؤسسه مطالعات اسماعیلی در لندن بود. کتاب زندگانی محمد یکی از برجسته‌ترین آثار این مستشرق و اسلام شناس به شمار می‌آید. 🔰جانشینی حضرت محمد 🔹نویسنده: ویلفرد مادلونگ 🔹توضیح: کتاب جانشینی حضرت محمد (ص) که به اتفاقات بعد از رحلت آن حضرت می پردازد در حقیقت تحلیلی جدید از وقایع منجر به جانشینی ایشان است. مادلونگ در این کتاب معتقد است ماجرای یک ماجرای پیچیده و از پیش طراحی شده بود @social_theory
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش تصویری اولین همایش زیست‌شهرهای نوین مولّد در استان ساخت الگوی زیست‌شهر در زمینی به وسعت ۸ هکتار در کرمان با سخنرانی: 🔹دکتر عباس جهانبخش (مدیر اندیشکده زیست‌شهرهای نوین مولّد) 🔸 دکتر رضا حافظی (مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان) 🔹دکتر سعید شعرباف (شهردار کرمان) بزودی در تمامی استان‌ها.... شیپا 👈 عضوشوید @shipaa
هدایت شده از 
کتاب برنامه ریزی توسعه در ایران (سازمان برنامه-1400).pdf
18.42M
📕برنامه ریزی توسعه در ایران بارخوانی نظرات دکتر حسین عظیمی ✏️ خسرو نورمحمد، احمد صمیمی سازمان برنامه سال 1400 🆔 @social_theory
✍️ ؛ دستیار هوشمند نگارش فارسی ✅ نرم‌افزار ویراستاری متن با قابلیت‌هایی مثل اصلاح انواع خطاهای املایی و نگارشی، استانداردسازی نویسه‌ها، اصلاح نشانه‌گذاری و انواع غلط‌‌های فاصله‌‌گذاری، تبدیل ارقام انگلیسی و عربی به فارسی، اصلاح یک‌بارهٔ خطا در کل سند و ... را با نصب پاک‌نویس تجربه کنید. 💻پاک‌نویس روی جدیدترین نسخه‌های ورد (۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱) نصب می‌شود. 🎁دانلود رایگان از سایت پاکنویس 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
سلسله جمع اندیشی های هم گرا با عنوان👇 🔷ایده های تحول آفرینِ پیشرفت🔷 نشست 1⃣ از 🔟 زمان: پنجشنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ مکان: شهر شیراز ✔️ جهت ارتباط با دبیرخانه جمع اندیشی فرم زیر را تکمیل بفرمایید👇 https://survey.porsline.ir/s/olGCBib9 ~~~~~~~~~~~~~~~~~ عضویت در جمع اندیشی های هم گرا👇👇👇👇 @TahavolPishraft
میدانم که کار برای نوجوانان امروز، از نان شب هم برای انقلابی ها و مذهبی ها واجب تر است. جهانی در حال آغاز است که اگر بی دقتی کنیم و نوجوانان ما، وارث ما نباشند، هم دین و هم ایرانیتمان تا قرنها دوباره به محاق می رود. به برگزار کنندگان این برنامه بسیار ارادت دارم و به اخلاص آنها شکی ندارم، اما برادرانه نکته ای را برای کمک به بهتر شدن کار و جلوگیری از یک انحرافی که چندانم کسی امروز به آن توجه ندارد، عرض می کنم. ما خیلی از اوقات کارهایی انجام می دهیم برای اینکه زیر بیرق انقلاب و دین را شلوغ کنیم. در این کار پر زحمت مراقب امضای مذهب و انقلاب باشید. این امضا باید تمایز خودش را با رقبایش حفظ کند. فکر کنید اگر این تمایز حفظ نشود، حتی اگر اینجا شلوغ هم بشود، گویی یک جایی از همین دنیایی که بر علیهش قیام کرده ایم شلوغ شده! اگر باشیم، اما جزئی از دنیای رقبای دین و انقلاب باشیم، سود است یا ضرر؟ برادرانه و سربسته عرض می کنم، حسین آقای طاهری مردی جوان است و اینجا جشن دختران نوجوان در یک سالن مستطیل شکل با حداقل 12 تا 15 هزار دختر نوجوان پرشور. اگر این مداح جوان سنگین بخواند که پس چرا پیرمردها را دعوت نکردید و اگر چنان بخواند که همراهی دختران ما را به همراه داشته باشد که آن هم از جنس امضای ما نخواهد بود! مذهبی های همه شهرهای دیگر، به کارهای ما قمی ها به عنوان امضای انقلاب و دین نگاه می کنند و نوآوری های ما نوآوری دینی تلقی می شود! اما لذت جشن با این ترکیب، خلاقیت نیست، با بیل دیگران باغ خود را شخم زدن است! خدا خودش کمک کار این خواهران دلسوز برگزار کننده این جشن باشد. 🆔 @social_theory
ظاهرا ایده اینها هم اینه که استندآپ کمدین شون، به جای اقای نریمانی جنگولک بازی دربیاره ببینید غریبه هایی که اینجوری جذب میکنید بیشتر هستند یا دختران خودمون که این چیزها براشون عادی میشه! سلبریتی بازی و استنداپ بازی و تلنت شو گرفتن ایده تربیتی هدفمند دنیای امروز است! ما هیچ کار تفریحی بدون اثر تربیتی نداریم 🆔 @social_theory
هدایت شده از احمد اولیایی
آیتاللهمیرباقری.mp3
1.7M
✍ مطالبه حجاب از زنان جامعه، مطالبه از آخرین بخش زنجیره و پرداختن به معلول است. در کنار آن و با اولویت بیشتر، باید به ابتدای زنجیره پرداخت و مطالبه را از چرایی دولت مدرن و تناقضاتش با حکومت اسلامی آغاز کرد. @ahmad_olyaei
هدایت شده از احمد اولیایی
درس گفتار عدالت اجتماعی جلسه اول.mp3
29.71M
📣 درس‌گفتار عدالت اجتماعی (مروری بر نظریه های عدالت اجتماعی: پنج جلسه) 1⃣جلسه اول 🎤ارائه: احمد اولیایی ⏳تاریخ برگزاری دوره: تابستان۱۴۰۱ برگزار کننده: مرکز آموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام @ahmad_olyaei
هدایت شده از احمد اولیایی
درس گفتار عدالت اجتماعی جلسه دوم.mp3
36.92M
📣 درس‌گفتار عدالت اجتماعی (مروری بر نظریه های عدالت اجتماعی: پنج جلسه) 2⃣جلسه دوم 🎤ارائه: احمد اولیایی ⏳تاریخ برگزاری دوره: تابستان۱۴۰۱ برگزار کننده: مرکز آموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام @ahmad_olyaei
هدایت شده از احمد اولیایی
جلسه سوم.mp3
29.1M
📣 درس‌گفتار عدالت اجتماعی (مروری بر نظریه های عدالت اجتماعی: پنج جلسه) 3⃣جلسه سوم 🎤ارائه: احمد اولیایی ⏳تاریخ برگزاری دوره: تابستان۱۴۰۱ برگزار کننده: مرکز آموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام @ahmad_olyaei
هدایت شده از احمد اولیایی
درس گفتار عدالت اجتماعی جلسه چهارم.mp3
24.12M
📣 درس‌گفتار عدالت اجتماعی (مروری بر نظریه های عدالت اجتماعی: پنج جلسه) 4️⃣جلسه چهارم 🎤ارائه: احمد اولیایی ⏳تاریخ برگزاری دوره: تابستان۱۴۰۱ برگزار کننده: مرکز آموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام @ahmad_olyaei
هدایت شده از احمد اولیایی
درس گفتار عدالت اجتماعی جلسه پنجم ( آخر).mp3
29.76M
📣 درس‌گفتار عدالت اجتماعی (مروری بر نظریه های عدالت اجتماعی: پنج جلسه) 5⃣جلسه پنجم (پایانی) 🎤ارائه: احمد اولیایی ⏳تاریخ برگزاری دوره: تابستان۱۴۰۱ برگزار کننده: مرکز آموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام @ahmad_olyaei
این پژوهش عجیب جان کالهون را حتما ببینید و از خودتان بپرسید که آیا ما درون این آزمایش زندگی می کنیم؟ کالهون یک جانور شناس است که بخاطر تحقیقات گسترده اش درباره تاثیرات تراکم جمعیتبر رفتار در فضای سکونتگاهی و زندگی مشهور است. زمان تحقیقات او در دهه 60 قرن بیستم بود و ویکی پدیا می گوید که ناسا و سازمان زندانهای آمریکا با دقت مطالعات او را دنبال می کردند اما من می گویم که احتمالا کسانی که سبک شهرسازیِ «شهر درخشان» لوکوربوزیه را در دنیا گسترش می دادند هم این پژوهش را دیده بودند و دنبال می کردند (همین سبک شهرسازی آپارتمانی و خوابگاهی متراکم که ما مثلا در مسکن مهر خودمان آن را می بینیم.) دنیای 25 که کالهون پژوهش هایش را در آن انجام می داد را اتوپیای موش ها نامیده بودند و نتیجه اش این شد که می بینید. و واقعا جا دارد که این سوال را الان جواب بدهیم که ما مردم ایران اکنون در مرحله چندم این آزمایش هستیم؟ و بعد بپرسیم که دانش حکمرانی ما به اینجا رسیده است که بتواند بحرانهای امنیتی بر آمده از این نحوه جنگهای پیچیده را هم حل کند؟ آنچه من در این یک مورد مشاهده کرده ام، فعلا نشان از جواب منفی است. اگرچه هیچ وقت برای اصلاح دیر نیست. با پژوهش کالهن در آرمانشهر متراکم کالهن بیشتر آشنا شوید: آرمانشهر موش‌ها (بهشتی نفرین شده) https://lifebits.ir/1398/10/18/the-doomed-mouse-utopia/ و همینطور با خود جان بی. کالهون - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D8%A7%D9%86_%D8%A8%DB%8C._%DA%A9%D8%A7%D9%84%D9%87%D9%88%D9%86 🆔 @social_theory
✳️ امام خامنه ای حفظه اللّه : امروز همه‌‌ی ما بایستی در میدان تبیین حرکت بکنیم... ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ 🗂 برنامه دوره تخصصی تبیینی کارآمدی اقتصادی ✅ ویـژه طلاب و دانشجویـان ❇️ برادران (حضوری/مجازی) ❇️خواهران (مجازی) ⌛️ آخرین مهلت ثبت نام : دوشنبه ۱ خـرداد ماه 🗓 زمان برگزاری : ۳، ۴ و ۵ خـردادمـاه ۱۴۰۲ 📌 محل برگـزاری : شهـر مقـدس قــم ✅ راه های ثبت نام : ۱- ارسال عبارت «اقتصاد» به : 30003218 ۲- صفحه ثبت نام : miqat.ir/reg 🔰درباره دوره : miqat.ir 📑 اطلاعات بیشتر : miqat_ir 📲 راه ارتباطی : شناسه miqat47@ 📣 شما هم رسانه باشید... http://eitaa.com/joinchat/3533570061C26a89e033c
چهارمین همایش بین‌المللی شهر هوشمند تهران 11 تا 13 تیر https://smartcityxpo.com شهر هوشمند و مردم هوشمند شهر هوشمند شهری تعریف می‌شود که از طریق فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات به شهری کارامد و پایدار تبدیل شده است. این نوع شهر دارای مولفه‌های متنوعی است ازجمله حکمرانی هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند، اقتصاد هوشمند، زندگی هوشمند، و مردم هوشمند. مردم هوشمند عنصر حیاتی شهر هوشمند به شمار می‌اید. هوشمندسازی در وهله نخست به معنای هوشمندسازی شهروندان است؛ بدون شهروندان هوشمند، ساکنان شهر هوشمند به معنای واقعی کلمه شهروند آن شهر محسوب نمی‌شوند. این پرسش که مردم هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد پرسش کلانی است که در کارگروه تخصصی «مردم هوشمند» همایش شهر هوشمند، در قالب سخنرانی (آنلاین و حضوری)، میزگرد، پنل، و یا مقاله به بحث و بررسی گذاشته می‌شود. به‌نظر می رسد مردم هوشمند دارای ابعاد معنایی متنوعی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود: 1. مردم و سواد دیجیتال 2. مردم و یادگیری هوشمند 3. مردم و حریم خصوص 4. مردم و اخلاق داده‌ها 5. مردم و رسانه‌های اجتماعی 6. مردم و امنیت داده‌ 7. مردم و دین‌داری در شهر هوشمند 8. مردم و مشارکت سیاسی 9. مردم و نظارت از پایین 10. مردم، ربات‌ها و روابط اجتماعی از تمامی پژوهشگران، صاحب‌نظران، و کسانی که دارای تجربه کاری در زمینه شهر هوشمند هستند دعوت می‌شود که در محورهای فوق یا محورهایی مرتبط دیگری که ذیل «مردم هوشمند» قرار می‌گیرد در قالب سخنرانی، میزگرد، پنل، یا ارسال مقاله در این همایش سه‌روزه مشارکت فرمایند. علاقمندان از طریق تلفن یا ایمیل با اینجانب تماس حاصل فرمایند. باتشکر رحمان شریف‌زاده عضو هئیت‌عملی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، و دیبر تخصصی کارگروه «مردم هوشمند» 09143801453 sharifzadeh@irandoc.ac.ir
دوران پهلوی، از انگلستان تا آمریکا تا فرانسه، خیلی از کشورهای غربی برای ساخت آینده ایران در جهان مدرن، به ایران آمدند و سعی کردند برای ایران آینده و حرکت به سوی آن برنامه ترسیم کنند. متن زیر اشاره ای به یک مطالعه از سوی فرانسوی هاست 👇👇👇👇 قبل از انقلاب قراردادی با شرکت ستیران فرانسه امضا شده بود برای مطالعات ( سند آمایش سرزمین ) طرح آمایش سرزمین شرکت ستیران در سال { 1347 } شروع شد و در سال { 1353 } تحویل داده شده که افق آن { 25 } ساله و تا سال { 1378 } بود. نکته‌ای که در این طرح به درستی به آن توجه شده بود این بود که ایران کشوری خشک است و در فلات مرکزی به منابع آب پایدار دسترسی ندارد و همچنین با این فرض و با توجه به موقعیت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک ایران و همچنین داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز در جنوب ایران جمعیت ایران در پایان طرح یعنی سال { 1378 } کلا { 50 } میلیون پیش‌ بینی شده بود و قرار بود از این { 50 } میلیون جمعیت { 25 } میلیون آن در سواحل شمالی خلیج فارس ( سواحل مکران ) مستقر شوند. در این طرح گفته شده بود دلیل این استقرار اولاً موقعیت ترانزیتی مرزهای آبی ایران در خلیج فارس و ثانیاً دسترسی به آب فراوان و پایدار اقیانوس هند به خصوص برای سیستم سرمایشی صنایع که این چنین آبی در داخل سرزمین ایران برای صنایع آب‌ بَر وجود ندارد، ثالثاً وجود انرژی در پهنه سواحل ایران در خلیج فارس است و مضافا قرار شد که سالانه در سواحل مکران { 100 } میلیون تن محصول ( کشاورزی ، صنعتی ) تولید شود. در طرح آمایش سرزمین، همچنین گفته شده بود که { 25 } سال بعد از سال { 1378 } و در صورت تحقق اهداف می توان { 25 } میلیون نفر دیگر را در این سواحل مستقر کرد و کلا { 50 } میلیون نفر را در این سواحل استقرار داد. در حال حاضر جمعیت کل مناطق ساحلی خلیج فارس به { 2 } میلیون نفر هم نمی رسد ( شرکت ستیران فرانسه ) معتقد بود همه فعالیتهای صنعتی باید در این سواحل مستقر شوند، خودروسازیها در کنار ساحل استقرار یابند و حدوداً { 100 } میلیون تن ظرفیت تولید در این منطقه پیش‌ بینی کرده بودند که { 15 } میلیون تن آن در شعاع { 25 } کیلومتری بندرعباس مستقر می شد. { 2 } میلیون تن از آن { 15 } میلیون تن، همان فولاد بندرعباس بود که بعد از انقلاب به منطقه ( مبارکه اصفهان ) منتقل کرد. هر نوع فعالیت صنعتی که تصور کنید در آن منطقه دیده شده بود؛ این طرح هم به دنبال استقرار فعالیت در آن منطقه بود و هم استقرار جمعیت که اگر محقق شده بود شهرهای جنوب ایران وضعیتب به مراتب بهتر از امارات می داشتند و بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در کل منطقه خلیج فارس صورت می گرفت و تمام استانهای جنوبی ایران در خدمات مولد، صنایع پیشرفته، کشاورزی مدرن و گلخانه‌ای رکورد دار جهان می شدند. طرح آمایش سرزمین ستیران در واقع طرح محرومیت‌ زدایی از کشور و به‌ ویژه مناطق جنوبی ایران بود ولی شوربختانه سرمایه گذاری های انجام شده همه و همه به دست فراموشی سپرده شد و یک توسعه کاملا نامتوازن در کشور شکل داده شد و آب برترین صنایع در خشکترین استانها مانند ( اصفهان ، یزد ، کرمان ، خراسان رضوی ، سمنان و . . . ) احداث شد. توسعه نامتوازن موجب شد تاکنون بیش از { 50% } وسعت جنگلهای هیرکانی شمال ایران از دست داده شوند و نابود شوند. طی { 25 } سال اخیر { 4,000,000 } هکتار از اراضی مستعد کشاورزی ایران دچار تغییر کاربری شده اند و غالبا تبدیل به ویلاسازی و منبع درآمد شده اند. کشاورزی در ایران رو به نابودی رفت و همین توسعه نامتوازن موجب شد ( دریاچه ارومیه ) کلا خشک شود و ( تالاب گاوخونی ) تبدیل به کانون ریزگرد شود ✍🏼حمید رضا رمضانی ( کارشناس ارشد آب ) { 1402/2/28 } متن بالا از درون فضای مجازی تلگرامی فوروارد شده است ولی طرح شرکت ستیران واقعی است و در کتابخانه سازمان برنامه موجود است. 🆔 @social_theory
درباره «گشودگی زبان» علیزاده در مناظره‌ها آیا جبهه فکری انقلاب می‌تواند نمایندگی غرب را از غربگرایان ایرانی پس بگیرد؟ 📝 دکتر حمید ابدی 1⃣ از 3⃣ علی علیزاده پدیده قابل مطالعه‌ای است و نباید او را صرفاً به مثابه یک کنشگر رسانه‌ای فروکاست. در شرایطی که با نوعی «انسداد زبانی» ـ و نه انسداد فکری ـ رو به رو هستیم، زبان علیزاده گشوده است و پیش می‌رود و امکان همدلی و همزبانی را یافته است. از این مسئله به سادگی نگذریم و آن را صرفاً به هوش رسانه‌ای او برنگردانیم. به نظرم علیزاده به «فرم» تازه‌ای از فکر کردن به مسائل ایران رسیده است که زبان او را باز کرده است. بر «فرم تفکّر» تاکید می‌کنم و نه «محتوای تفکّر»؛ می‌شود اندیشمند پرمحتوایی را تصوّر کرد که به علّت انسداد زبانی امکان سخن گفتن درباره مسائل ایران را نیافته باشد. مناظره علیزاده با نصیری و غنی‌نژاد را بازخوانی کنیم. به دهانِ همیشه باز نصیری و غنی‌نژاد نگاه نکنیم، به این توجّه کنیم که تیغ نصیری و غنی‌نژاد در این مناظره‌ها نمی‌بُرد. این دو علیرغم دهان باز و هجمه بی حدّ و مرز و سراسر انتقادی، انگار خلع سلاح شده‌اند و گویی به هوا مشت پرتاب می‌کنند. این امر را در موقعیتی که علیزاده تلاش کرد برای خود ایجاد کند، باید جستجو کرد. علیزاده فرمی از فکر کردن به مسائل ایران را یافته که در آن سه مقوله به شدّت برجسته است: «امر ملّی»، «سیاست مدرن» و «عقلانیت و واقعیت غرب مدرن». یعنی تلاش او بر این امر تعلّق یافته که با تکیه بر امر ملّی و سیاست و عقلانیت و واقعیت تاریخی غرب مدرن، توضیح و تبیینی در دفاع از رهبر بزرگوار انقلاب و روند تحوّلات جمهوری اسلامی و نقد جریان اقتصادی حاکم بیابد. علیزاده به خوبی تلاش کرد لیبرالیسم غنی‌نژاد را در برابر امر ملّی و ایران قرار دهد و نشان دهد که در لیبرالیسم یا نئولیبرالیسم پیشنهادی غنی‌نژاد، ایران و امر ملّی بی‌معنی می‌شود. در این زمینه، بیانیه مشترک اندیشمندان چپ‌گرایی هم‌چون مراد فرهادپور و صالح نجفی در ایّام اغتشاشات را هم به یاد بیاوریم که در آن به شدّت علی علیزاده را مورد حمله قرار دادند. آن‌جا هم به خوبی می‌شد فهمید که علیزاده چپ‌های ایرانی را در برابر امر ملّی قرار داد و عملاً با این طرح مسئله جدید، نوعی انشقاق در میان چپ‌های ایرانی را رقم زد. نکته دیگر علیزاده در مناظره با غنی‌نژاد، قرار دادن غنی‌نژاد در برابر عقلانیت و واقعیت تاریخی غرب بود. علیزاده در جملاتی هم‌چون «تاریخ لیبرالیسم غربی پر از تضادها است» یا «هایک را شما خواندید، من زندگی کردم» و ... با روایتی از منازعه‌ها و تضادهای درونی اندیشه مدرن غربی و روایتی از واقعیت زندگی در غرب مدرن، در صدد آن بود که نشان دهد آن‌ لیبرالیسمی که غربگرایان ایرانی برای ما ترسیم می‌کنند، چقدر تخیّلی و دور از مسیر طبیعی اندیشه و واقعیت تاریخی غرب مدرن است. 🆔 @social_theory