🔻 قانون پارکینسون
چرا وقتی انجام پروژهای را یکساله تعریف میکنیم، در یک سال انجام میشود و اگر همان را هشت ماه تعیین کنیم در هشت ماه انجام میشود؟
_چرا وقتي براي انجام كاري يكساعته سه ساعت وقت داريم انجام آن سه ساعت طول مي كشد؟
_پاسخ همه این سوالات در "قانون پارکینسون" نهفته است:
_بر اساس قانون پارکینسون در مدیریت، "ذهن، کار را به مدت زمانی که به آن اختصاص داده شده کش میدهد"؛
_در واقع میتوان اینگونه بیان کرد، براساس قانون پارکینسون:
وقت بیشتر = اتلاف وقت بیشتر
کارمند بیشتر = بیکاری بیشتر
دخل بیشتر = خرج بیشتر
لذا به عنوان مدیر، مهم است بتوانیم بر قانون پارکینسون غلبه کنیم که مهمترین تکنیک برای غلبه بر آن نیز گزاره زیر است:
"تعیین مهلت زمانی و ضربالاجل معقول، و پایبندی به انجام کارها در زمان تعیین شده."
@Lectures1400
@Lectures1400
@Lectures1400
باماهمراه باشید تارستگارشوید.🌷
هدایت شده از کانال سخنرانی"نواندیشان دینی"
4_5963012296027408479.mp3
1.96M
🔊فایل صوتی
علی طهماسبی
امان نامهی قابیل در باب کشتن هابیل، این فایل صوتی بازخوانی قسمتی از یک اسطورهی کهن است، خاصیت اسطورهها در تکرار پذیری و نو به نو شدن آن است.
بزرگترین کانال سخنرانی#نواندیشان"دینی"در ایتا.👇
🆔️@Lectures1400
🆔️@Lectures1400
یه خوش آمد گرم به اعضای جدید کانال مون
🙋♀🙋♀🙋♀🌱🌱🌱🌱🌺🌺🌺
امیدوارم که تا همیشه عضو از خانواده کانال خودتون بمونید و کنار هم به رشد و تعالی برسیم.🌹🌹🌹
@Lectures1400
@Lectures1400
#کانال سخنرانی "نواندیشان دینی"
@Lectures1400
حجتالاسلام دکتر احمد رهدار/ دکتری علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
تأمل در مبانی فکری جریانات مؤثر در وضعیت تمدنی ما
نواندیشی دینی، نوعی فهم از دین و اجرای آن است که از سویی دارای یک متدلوژی شرعی عقلی و از سوی دیگر ناظر به مستحدثات زمانه است. در واقع نواندیشی دینی یک جریان یا یک رویکرد مطالعه و اجرای دین است که الزامات تحقق هر پیشرفتی در جامعه را ابتدا از منطق درونی تحول معرفت دینی میجوید. برای نمونه گاه انسان برای هماهنگ کردن خود با اتفاقاتی که در بیرون از او رخ داده تلاش میکند خود را تغییر دهد، اما گاهی نیز انسان به مرحلهای از علم و اندیشه میرسد که احساس میکند برای اینکه بتواند در مقایسه با گذشته بهصورت حداکثری نقشآفرینی کند، باید صورت جدیدی از خود ارائه دهد.
#کانال سخنرانی "نواندیشان دینی"
@Lectures1400
نواندیشی دینی جریانی است که هرچند ناظر به مستحدثات بیرونی هست، اما نقطهی عزیمتش برای حرکت، منطق درونی تحولات دینی است. یعنی بهعبارتی خود را در یک موقعیت و منزلت تاریخی میبیند که این منزلت به او زاویهی دیدی به دین میدهد که درمییابد پیش از این، زاویههای دید به دین غلط یا ناقص بوده و اگر بخواهد از دین یک کارکرد حداکثری در جامعه اقامه بکند، باید زاویهی دیگری در نگاه به دین طرح و ایجاد شود. چراکه این نوع نگاه به دین، راهحلهای کارآمدتری برای مشکلات مستحدث و بیرونی ارائه میکند.
#کانال سخنرانی "نواندیشان دینی"
🆔️@Lectures1400
🌹🌹🌹
✨️صبح بخیر تنها یک کلمه نیست✨️
عمل و اعتقادی برای خوب زندگی کردن در تمام طول روز است🌿
صبح زمانی است که همه برنامه روزت را تعیین می کنی🌿
پس آن را درست تنظیم کن!
روز خوبی داشته باشید عزیزان🦋🦋
✍️@Lectures1400
@Lectures1400
✅ سخنرانی آنلاین با عنوان خشونتپرهیزی: مشروط یا نامشروط؟ | سخنرانان: مصطفی ملکیان، حسین شیخ رضایی | میزبان: امیرحسین خداپرست| زمان: پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۸
🔹این جلسه در محیط اسکای روم برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.
لینک شرکت در جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/tardidschool/violence
🌹✅🌹👇
@Lectures1400
@Lectures1400
#کانال سخنرانیها
✅عضو شوید حتماً یه روزی به کارِ تون میاد.👆🌹👆
هدایت شده از کانال سخنرانی"نواندیشان دینی"
4_5938231661874382699.mp3
10.71M
🔊فایل صوتی
مسعود زنجانی
فلسفه و خوشبختی
همایش «سلامت و زندگی خوب: رویکردهای نظری» به مناسبت «روز جهانی فلسفه»
موسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
١٠ آذر ١٣٩٩
بزرگترین کانال سخنرانی#نواندیشان"دینی"در ایتا.👇
🆔️@Lectures1400
🆔️@Lectures1400
#سخنرانی
#خلاصه
#محسن کدیور
موانع حقوق بشر در ایران
موانع حقوق بشر در ایران اندکی فرهنگی، غالبا سیاسی و برخی دینی است.
تبعیض جنسی و نگاه فرودستانه به زنان به هر سه مانع مبتلاست.
بسیاری از حقوق پایه ملت در قوانین اساسی مشروطه و جمهوری اسلامی تصریح شده است اما اکثر آنها هرگز در ایران قبل و بعد از انقلاب رعایت نشده و نمی شود.
موانع دینی حقوق بشر با نگرش سنتی یا بنیادگرایانه فقیهان و نظام جمهوری اسلامی حداقل چهار مقوله را دربرمی گیرد:
تبعیضجنسی، تبعیض دینی، آزادی عقیده و مذهب و مجازات ارتداد، و مجازاتهای خشن.
اسلام نواندیش در هر چهار محور دیدگاهی سازگار با مبانی حقوق بشر دارد.
مهمترین مانع سیاسی «عدم حکومت قانون» است،
به این معنی که در قانون اساسی کشور این حقوق سازگار با موازین بین المللی حقوق بشر پیش بینی شده، اما در عمل رعایت نشده است.
این مانع اختصاصی به جمهوری اسلامی ندارد، و قبل از انقلاب هم اغلب أصول حقوق ملت مندرج در قانون اساسی مشروطه به همین شکل نقض می شد.
در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیروان مذاهب غیرشیعه جعفری از انتخاب شدن به رهبری و ریاست جمهوری، و ايرانيان زرتشتي، كليمي و مسيحي از تصدی سمتهای کلیدی محلی و ملی محرومند.
ایرانیان بهائی عملا از اغلب حقوق سیاسی، اجتماعی و شهروندی محرومند.
این محرومیت هیچ مستند قانونی ندارد.
فقهای اهل سنت و مراجع تقلید شیعه علی الأغلب ارتباط و معامله با بهائیان را به حکم ثانوی ممنوع کرده، بهعدم طهارت و بطلان ازدواج با آنها فتوا دادهاند.
در این میان حکم شدید آقای خامنهای رهبر جمهوری اسلامی ایران مستند برخوردهای سختگیرانه با بهائیان است.
استاد منتظری نخستین مرجع شیعه است که در بهار ۱۳۸۷ حقوق شهروندی بهائیان را به رسمیت شناخت:
«فرقه بهاییت از آن جهت که اهل این کشور هستند حق آب و گل دارند و از حقوق شهروندی برخوردار میباشند».
تجاوز به حقوق بهائیان، محرومیت از تحصیل و کسب، معادل دانستن بهائیت با جاسوسی برای اسرائیل و در نتیجه زندانی کردن فعالان بهائی، و هتک حرمت قبور اموات ایشان هیچ مجوز شرعی ندارد و نشانه ای از ناروادار مذهبی و نقض مسلم حقوق بشر است.
«بر مبنای عدالت مساواتی و تساوی بنیادی با اینکه زنان به لحاظ بدنی و روانشناختی با مردان تفاوت دارند، از حقوق مساوی با مردان برخوردارند چرا که انسانند و این انسان است که صاحب حق، تکلیف، کرامت، امانت و خلافت الهی است نه جنسیت، رنگ، نژاد، طبقه، دین و عقیده سیاسی او.»
به امید روزی که شاهد رفع موانع سه گانه و رعایت حقوق بشر در ایران باشیم.
کانال سخنرانی#نواندیشان"دینی"در ایتا🌹↙️
🆔️@Lectures1400
🆔️@Lectures1400
🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅
🌍 اخبار به روز افغانستان را در این کانال ببینید . 😊
🌐 با بروز ترین اخبار افغانستان و وقایع کشورمون در خدمت تون هستیم🌹
➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿
لینک کان
https://eitaa.com/joinchat/3587899520C77908be301 ↩️↩️
#یادداشت
خلاصه
طالبان، افغانستان و ایران
اینها دغدغههای یک ایرانی نگران وضعیت افغانستان است. یادآوری تجربه ای که از سرگذراندیم و اکنون همسایگان شرقی محکوم به گذراندن تجربهای مشابه شده اند: استقلال در کنار جهالت زمامداران و سودای حکومت دینی.
افغانستان جامعه ای چند قومی، به لحاظ شاخص توسعه انسانی در اواخر جدول بین المللی، کمتر از یک چهارم آن شهرنشین، حدود ۶۰٪ مردان و حدود ۸۰٪ زنان آن بیسواد هستند.
خروج خفتبار نیروهای نظامی آمریکا و همپیمانانش از افغانستان سؤال بزرگی در مقابل سیاست خارجی آمریکاست. البته این خروج را باید به فال نیک گرفت. کشوری که تجربه تلخ ویتنام را داشت چرا تجربه افغانستان را تکرار کرد؟
اهالی افغانستان باید بدانند کسی جز خودشان دلسوزشان نیست. توسعه آمرانه و وارداتی جواب نمی دهد.
اینکه طالبان حقوق همگان از جمله زنان را در چارچوب شریعت رعایت خواهد کرد، راست می گویند! اما مشکل منظر تنگ آنها به شریعت است.
اینکه در انتهای هر آزادی و حقی تبصره زده شود «در چارچوب شریعت» بدون تعارف نفی آن آزادی و حق است.
حکومت یا امارت اسلامی را نباید پذیرفت. اداره جامعه کار نمایندگان مردم است و دو شرط هم بیشتر ندارد کاردانی و امانتداری.
امید چندانی به تغییر معنی دار طالبان ندارم.
جمهوری اسلامی ایران خصوصا بعد از یکدست شدن کامل از جنس طالبان است، از استقرار امارت اسلامی طالبان در افغانستان استقبال می کند و آنرا قدم بلندی در راه گسترش «جبهه مقاومت» علیه آمریکا تلقی می کند.
دیدگاه اکثریت مردم ایران (یعنی بیش از دو سوم ملت) در مورد وقایع اخیر افغانستان:
۱. برقراری صلح و آرامش، امنیت و نظم، استقلال و استقرار حکومتی که مورد رضایت اکثریت مردم افغانستان باشد خواست ایرانیان است.
۲. حکومت مستقر در افغانستان الزاما باید نماینده واقعی تمام اقوام، مذاهب و آحاد ملت افغانستان باشد که به شکل دموکراتیک بر سر کار آمده باشد؛
نه اینکه یک قوم خاص (فقط پشتون)، یک مذهب خاص (فقط سنی حنفی)، یک صنف خاص (فقط طالبان و روحانیون)، و یک جنس خاص (فقط مردان) در آن حضور داشته باشند.
۳. موازین حقوق بشر مطابق اسناد بین المللی خصوصا در مورد زنان و اقلیتهای مذهبی و قومی باید توسط حکومت تضمین شود.
با توجه به برداشتهای مختلف از شریعت و تجربه تلخ ایرانیان از وعده های مبتنی بر شرع، کلیه حقوق و آزادی ها باید با موازین ملموس اسناد سازمان ملل متحد منطبق باشد نه هیچ چیز دیگر.
۴. افغانستان باید به شکل واقعا مستقل توسط اهالی افغانستان به دور از نفوذ و سیطره هر کشور خارجی اداره شود.
https://kadivar.com/19103/
بزرگترین کانال سخنرانی↙️#نواندیشان"دینی"در ایتا
@lectures1400