eitaa logo
کانال سخنرانی دلنشین
17.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
84 فایل
😍تبلیغات ارزان😍👇 https://eitaa.com/joinchat/2208759919C9cd79a5ea3 کانال روبیکا 👇 https://rubika.ir/halkoobmanavi313 تبلیغات نه تایید و نه رد می شود
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸سلسله بحث آفت زبان لعن و نفرین🌸 موارد جواز لعن قسمت چهارم (بخش دوم) ۱۸ -لعن بر حرام کنندگان حلال خدا: پیامبر مکرم در پایان شمارش افراد ملعون فرمود: والمحرم ما احل الله عزوجل . و کسى که آن چه را خداى عزوجل حلال کرده است ، حرام کند. ۱۹ -لعن بر یارى کنندگان ستمگر: امام صادق به نقل از رسول اکرم مى فرماید: هر کس مخاصمه از سوى ستمگرى را به عهده گیرد یا بر آن مخاصمه او را یارى رساند، سپس فرشته مرگ بر او فرود آید، به او مى گوید: به تو لعنت خدا و آتش دوزخ و سرانجامى بد را بشارت مى دهم . حال پرسش این است که آیا مى توان افراد متصف به صفاتى چون کفر، شرک ، نفاق و ظلم به صورت معین و مشخص لعنت کرد یا حکم جواز لعن فقط به کافران ، مشرکان ، منافقان ، ظالمان و… به صورت کلى و نامعین مربوط مى شود؟ نام بردن از شخص خاص و لعنت کردن او، فقط زمانى صحیح است که آن شخص صفت کفر یا ظلم یا… را داشته باشد و گرنه لعن او حتى به صورت نامعین هم ، چه به صورت اخبار و چه به صورت انشا، جایز نیست ؛ اما از آن جا ممکن است شخص داراى یکى از این صفات تا زمان مرگش توبه کند و به راه خدا باز گردد، بهتر است نام اشخاص در لعن برده نشود و فقط به صورت کلى و نامعین لعن شوند. اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🗓 قال رسول الله صلى الله عليه و آله مَا مِنْ شَابٍّ تَزَوَّجَ فِي حَدَاثَةِ سِنِّهِ إِلَّا عَجَّ شَيْطَانُهُ يَا وَيْلَهُ يَا وَيْلَهُ عَصَمَ مِنِّي ثُلُثَيْ دِينِهِ فَلْيَتَّقِ اللَّهَ الْعَبْدُ فِي الثُّلُثِ الْبَاقِي. هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر من! دو سوم دينش را از دستبرد من ، مصون نگه داشت . پس بنده بايد براى حفظ يك سومِ باقى مانده دينش ، تقواى الهى پيشه سازد . نوادر (راوندى) ص 12 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین اظهار نظر آقامیری پس از مناظره با دکتر رفیعی _________ 🌷حداقل برای یک نفر ارسال کنید کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸سلسله بحث آفت زبان لعن و نفرین🌸 قسمت پنجم (بخش اول) موارد جواز لعن لعن حیوانات و جمادات لعن حیوانات هم ناپسند است . امیر مؤ منان على (علیه السلام ) درباره چارپایان فرمود: لا تضربوا الوجوه و لا تلعنوها فان الله عزوجل لعن لاعنها. به صورت آن ها شلاق نزنید و آن ها را لعن نکنید؛ زیرا خداوند لعن کننده حیوانات را لعنت مى کند. بر اساس روایتى ، زنى شتر خود را لعن کرد و پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) او را سرزنش فرمود. همچنین در اخبار وارد شده که مردى با رسول خدا بر شترى سوار بود و شتر را لعن کرد و حضرت در توبیخ او فرمود: با ما بر شتر ملعون حرکت و سیر نکن . رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) ضمن نهى از ناسزا گفتن به دنیا فرمود: …اذا قال العبد لعن الله الدنیا قالت الدنیا لعن الله اعصانا لربه . …هنگامى که بنده اى بگوید: خدا دنیا را لعنت کند، دنیا مى گوید: خدا گناه کارترین ما در برابر پروردگارش را لعنت کند. پس انسانى که لعن مى کند، اگر این لعن جایز نبوده باشد، حکم الاهى را رد کرده است و فاسق شمرده مى شود و خودش لایق لعنت الاهى است . کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
☘️امام باقر علیه السلام: 🔶 مال_دوستی و ریاست_طلبی، به دین مومن زودتر خسارت می‌زند تا حمله دو گرگ درنده به گله ای بی‌شبان؛ که یکی از جلوی گله حمله آورد و دیگری از پشت آن. 📙الکافی، ج 2، ص 315 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
44.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی موضوع :🎥 گفتگوی مجازی وپاسخ به شبهات کاربران 📅 شنبه ۳۱خردادماه 99 🕝 زمان ۱۴/۵۹دقیقه کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸سلسله بحث آفت زبان لعن ونفرین 🌸 قسمت پنجم (بخش دوم) ریشه هاى درونى لعن و نفرین لعن و نفرین نکوهش شده از رفتارهاى ناپسند انسان به شمار مى رود که مانند هر عمل زشت دیگرى ، در یکى از رذایل و صفات زشت نفسانى ریشه دارد. عوامل ارتکاب چنین عملى را مى توان به ترتیب ذیل برشمرد: ۱ – خشم مهم ترین عامل بروز لعن و نفرین ، خشم است .زمانى که آتش خشم در انسان زبانه مى کشد و از سلطه خرد خارج مى شود، اعمال زشت و ناپسندى از انسان صادر مى شود که یکى از آن ها لعن و نفرین است . در خواست دورى از رحمت ، سقوط در مراحل زندگى ، پیش آمدن خطرات و مرگ زودرس ‍ و… براى دیگران ، از شایع ترین آثار خشم سرکش انسان است . ۲ – حسد گاه لعن و نفرین دیگران به سبب حسادت به موقعیت و مرتبه ایشان است . فرد حسود به جاى آن که در صدد تحصیل مدارج و مراتب والاى انسانى باشد، از درگاه خداوند سقوط و نابودى دیگران را مى خواهد و زبان به نفرین ایشان مى گشاید. کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
✨﷽✨ 🔰قال الامام الرضا علیه السّلام : فی القرآن شفاءٌ من کل داءٍ و قال داووا مرضاکم بالصدقه و استشفوا بالقرآن فمن لم یشفِهِ القرآن فلا شفاء له. 💬امام رضا علیه السّلام فرمود: در قرآن دوای هر دردی است، و (سپس) فرمود: مرض‌های خود را با صدقه مداوا و آنها را با قرآن شفا دهید، پس کسی را که قرآن شفا ندهد، پس هیچ شفایی برای او نیست. 📗«مستدرک الوسائل، ج ۲، ص ۹۸» کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
4_5909256073033810529.mp3
5.95M
﷽ 📲 فایل صوتی 🎙واعظ: حاج آقا 🔖 گریه و اشک 🔖 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸سلسله بحث آفت زبان لعن و نفرین🌸 قسمت پنجم (بخش سوم) پیامدهاى زشت لعن و نفرین لعن و نفرین نکوهیده همانند آفات دیگر زبان ، پیامدها و آثار شومى به بار مى آورد که از آن جمله مى توان به موارد ذیل اشاره کرد: ۱ – ایجاد کینه و دشمنى لعن و نفرین کینه و دشمنى دیگران را براى لعنت کننده پدید مى آورد. نفرین کننده بذر دشمنى و کینه را در دل نفرین شده مى پاشد و کدورت و دل شکستگى را در وى به وجود مى آورد. ۲ – بازگشت لعن به لعنت کننده اگر شخص لعنت شده ، شایسته نفرین نباشد، درخواست فرد لعنت کننده به خود او باز مى گردد به این معنا که گویى فرد لعنت کننده دورى از رحمت خدا براى خود را خواسته است . امام صادق (علیه السلام ) فرمود: همانا زمانى که نفرین از دهان فرد خارج مى شود، میان او و نفرین شده ، رفت و برگشت مى کند. اگر شخص لعن شده ، مستحق لعن باشد، به او مى رسد و اگر مستحق و سزاوار لعن نباشد، به خود لعنت کننده بر مى گردد و او سزاوارتر به لعن است ؛ پس از نفرین مؤ من بپرهیزید تا به خود شما بازنگردد. اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🔹﷽🔹 🌷امام صادق(ع) مےفرمایند : همہ شيعيان من با شفاعت او ؛ (فاطمه معصومه سلام الله) وارد بهشت خواهند شد ... 📚 ڪامل الزیارات، ص۲۲۸ کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
استاد_رفیعی 🔷موضوع : فضایل و مناقب حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام 🔸این بانوی بزرگوار نگین شهر قم بوده و آثار و برکاتش در دنیا و به‌ویژه در ایران اسلامی و خاصه در این شهر مقدس گسترده است؛ 🔸شهر قم در روایات موردتوجه ائمه معصومین بوده که نشان‌دهنده جایگاه این شهر است. 🔸بر اساس فرموده امام رضا علیه‌السلام اهل قم انصار و یاوران اهل‌بیت(ع) هستند و همچنین امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند شهر قم آشیانه آل محمد(ص) و پناهگاه پیروان و شیعیان است. 🔸البته مضمون این روایات مطلق نیست و دلیل بر این نیست که هر کس در این شهر ساکن باشد خوب است؛ بلکه مضمون روایات کلی بوده و چه‌بسا عده‌ای از ساکنان این شهر به خاطر نافرمانی و معاصی هلاک خواهند شد. 🔸بیش از ۷۰۰ عالم ربانی مابین مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام و حرم مطهر مدفون هستند که بر اثر گذر زمان و تغییر و تحولات شهری امروزه آثاری از قبور آن‌ها مشخص نیست. . 🔸همچنین شخصیت‌ها و علما و مراجعی که در حرم مطهر مدفون می‌باشند نشان‌دهنده جایگاه عظیم این شهر می‌باشد. 🔸مقام یک امامزاده با امام معصوم متفاوت است و احدی با امام معصوم قابل‌مقایسه نیست، اما عده‌ای از امامزادگان مانند نگین می‌درخشند و امتیازاتی ویژه‌ای در بین دیگر امامزادگان و منسوبین به اهل‌بیت(ع) دارند که حضرت معصومه، حضرت ابوالفضل، حضرت زینب، حضرت علی‌اکبر، حضرت عبدالعظیم حسنی، احمد بن موسی علیهم السلام و… نمونه بارزی از مصادیق امامزادگانی هستند که جایگاه ویژه‌ای در نزد اهل‌بیت(ع) دارند. 🔸همه امامزادگان به خاطر منسوب بودنشان به اهل‌بیت(ع) قابل‌احترامند و ما موظفیم آن‌ها احترام نماییم و به زیارت آن‌ها مشرف شویم، اما ازنظر رتبه و درجه جایگاه عده‌ای از آن‌ها متفاوت می‌باشد. 🔸یک سلسله اموری وجود دارد که جایگاه یک امامزاده را بالا می‌برد که یکی از آن‌ها مدح ائمه معصومین در وصف آن امامزاده است که در این خصوص حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مدح چهار امام معصوم را دارد. 🔸حضرت معصومه سلام‌الله علیها، یک امامزاده عادی نیست بلکه جایگاهی ویژه در نزد خداوند و اهل‌بیت(ع) دارد و از تمام دختران حضرت موسی بن جعفر(ع) مقامش بالاتر است و حتی از میان تمام فرزندان این امام معصوم نیز برتر بوده و جایگاهی ویژه دارد؛ 🔸البته جایگاه امام رضا علیه‌السلام در قامت یک امام معصوم قابل‌مقایسه نیست و برتری بانوی کرامت نسبت به فرزندان دیگر حضرت موسی بن جعفر(ع) می‌باشد. 🔸این بانوی بزرگوار زیارت‌نامه مأثوره دارد و مخصوص شخص حضرت بوده و از طرف امام معصوم صادرشده است بهشت، پاداش زیارت کننده حضرت می‌باشد. 🔸از دیگر شاخص‌های بانوی کرامت مربوط به مسئله ولایت‌پذیری می‌باشد 🔸دیگر ویژگی حضرت که با دیگر امامزادگان متفاوت بوده مربوط به مسئله هجرت حضرت می‌باشد که این بانوی بزرگوار هم مهاجره الی الله و هم مجاهده فی سبیل الله بودند. کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
حاج آقا رفیعی ◆ 🌼 سه چیز مهم برای انبیاء 🌼 تمام انبیا سه چیز برایشان مهم بود. و خداوند بخاطر این سه چیز کوتاه نمی آید و محکم می ایستد. این سه تا چیست: ❶ توحید: اعتقاد به خدای یگانه . که خداوند فرمودند هر چیزی را ممکن است ببخشم غیر از شرک. تمام انبیا اعم از حضرت آدم، حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت عیسی، حضرت محمد و ... این رو فرمودند. ❷ معاد: ۱۴۰۰ آیه درباره معاد در قرآن آمده است که مرتب خداوند ما یادآور می شود که به سوی او بازگردانده می شویم. ❸ عمل صالح: بالای ۸۰ مرتبه در قرآن «آمنوا و عملوا الصالحات» آمده است. این مثلث سه ضلعی یعنی توحید، معاد(قیامت)، عمل صالح، را هر کسی در زمانی ترویج کرده او معصوم (امام یا پیغمبر) بوده، و باید به همان اعتقاد پیدا کرد. ائمه معصومین علیهم السلام هم هدف نهایی شان ایمان به توحید و معاد و عمل صالح در مردم است. کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
4_5935799735427270338.mp3
1.83M
🌹بیدار کردن خانواده برای نماز صبح 🎤 حجت الاسلام رفیعی کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌼امام مهدے(عج) 【إنّا يُحيطُ عِلمُنابأنبائِكُم ولايعَزُبُ عَنّاشَىءٌمِن أخبارِكُم】 ↫❪ما ازهمه خبرهاے شما آگاهيم وچيزے ازخبرهاے شما از ماپنهان نيست❫ 📕بحارالأنوار ج53 ص175 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
43.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی موضوع :🎥گفتگوی مجازی وپاسخ به شبهات کاربران 📅 شنبه ۳۱خردادماه 99 🕝 زمان ۱۴:۲۸دقیقه کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
✨﷽✨ 🔰قال الامام الرضا علیه السّلام : فی القرآن شفاءٌ من کل داءٍ و قال داووا مرضاکم بالصدقه و استشفوا بالقرآن فمن لم یشفِهِ القرآن فلا شفاء له. 💬امام رضا علیه السّلام فرمود: در قرآن دوای هر دردی است، و (سپس) فرمود: مرض‌های خود را با صدقه مداوا و آنها را با قرآن شفا دهید، پس کسی را که قرآن شفا ندهد، پس هیچ شفایی برای او نیست. 📗«مستدرک الوسائل، ج ۲، ص ۹۸» کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
💫💫 با سلام و عرض ادب. 💠هدف از تشکیل این کانال 💠راهی برای عاشقی و رسیدن بخدا می باشد. 💠ایجاد رشد معنوی در خود و خانواده و جامعه می باشد. 💠ابتدا مطالبی در مورد چگونگی ایجاد معنویت و اهمیت معنویت در زندگی و جامعه را خدمتتان ارائه میدهیم. 💠و در ادامه باچگونگی روش خودسازی و ترک گناه در محضر شما گرامیان می باشیم. 💠 و ارائه مباحثی در مورد چگونه یک نماز خوب بخوانیم. را خدمت شما بزرگواران ارائه میدهیم . @newlove کانال فصل تازه عاشقی🦋 راهی برای عاشقی تا رسیدن به خدا... https://eitaa.com/joinchat/2267873332C358b9ca309
پیش نهاد ویژه عضویت#
مَن أمَّلَ غَيرَ اللّهِ سُبحانَهُ أكذَبَ آمالَهُ هركه به غيرِ خداوند سبحان اميد بندد، اميدهايش را دروغ مى يابد کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
👤 استاد رفیعی 🌸اگر کسي روز قبل يک جنسي را پانصد تومان خريده، بايد ده درصد به روي آن اضافه کرده و بفروشد . نبايد نگاه کند که فردا قيمت آن ششصد تومان خواهد شد. فردي مي گفت که گرفتن پول از دست مردم راحت است اما خوردن آن سخت است . يک نفر نزد آيت الله احمد خوانساري که از علماي بازار تهران بودند آمد و گفت: من يک جنسي را به قيمت صد تومان مي خرم. ولي چون بازار کشش دارد آن را دويست تومان مي فروشم . آيا اين کار اشکال دارد؟ ايشان فرمودند که اين مال متعلق به تو است و مي تواني هر قيمتي که مي خواهي بفروشي ولي اين کار است . آن فرد گفت : حرام نباشد ، بي انصافي اشکالي ندارد . آقاي خوانساري ايشان را صدا کردند و گفتند : بي انصافي يعني آن کاري که شمر با امام حسين (ع) کرد . در حديث داريم که سه کار خيلي مشکل است : 1⃣1- ذکر خدا در همه حال 2⃣2- رسيدگي به مشکلات مردم 3⃣3- انصاف با خود . ‌کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
4_5888626125340411400.mp3
2.92M
🎙استاد رفیعی 1⃣🔺تجار 2⃣🔺عبید 3⃣🔺فقط برای خدا ‌کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸سلسه بحث آفات زبان شماتت🌸 قسمت اول (۱): تعریف شماتت شماتت نزد دانشمندان اخلاق ، اظهار شادمانى از مصیبت دیگران است . وقتى شخصى دریابد که بر برادر دینى اش ، مصیبتى وارد شده است ، اگر اظهار خوشحالى و سرور کرده ، به سرکوفت بلا دیده بپردازد، گرفتار بیمارى شماتت شده است ؛ البته سرکوفت و سرزنش ، در برابر رفتارى است که از شخص بلا دیده سرزده است به این معنا که شماتت کننده با اظهار سرور از بلایى که بر سر دیگرى آمده ، مصیبت را نتیجه آن رفتار مى داند و چه بسا در سرکوفت ، به بیان آن نیز بپردازد. (۲): اقسام شماتت شماتت را از جهت ابراز یا عدم ابراز خشنودى به دو قسم مى توان تقسیم کرد: ۱ – شماتت درونى آن گاه که انسان از مصیبت دیگران ، در درون خویش مسرور شود؛ ولى شادى اش را آشکار نکند، به این حالت ، شماتت درونى مى گویند. ۲ – شماتت فعلى (بیرونى ) زمانى که فرد از بلاى رسیده به دیگران ، خوشحال شود و این بلا را با حالت سرزنش ، جزاى رفتارى که از فرد مصیبت دیده سرزده ، معرفى کند، به رفتارش شماتت فعلى گفته مى شود؛ البته شماتت فقط به شکل مجازى ؛ قسم اول به کار مى رود؛ زیرا همان گونه که در تعریف آمد، شماتت ، اظهار شادمانى از مصیبت دیگران است . شماتت را از جهت رفتار فرد بلا دیده نیز مى توان به دو قسم تقسیم کرد: الف – شماتت در برابر رفتار پسندیده گاه رفتار شخص مصیبت زده ، زشت نیست و فقط به نظر شماتت کننده ، نادرست مى آید و با اهداف او سازگارى ندارد؛ براى مثال ، وقتى شخص ‍ عملى مانند انفاق را انجام مى دهد که با اهداف شماتت کننده بخیل ، همسان و سازگار نیست ، چنان چه پس از انجام این عمل ، آن شخص ، به مصیبت و بلا دچار شود، شماتت کننده ، این بلا را نتیجه عمل او دانسته ، او را براى رفتار درستش سرزنش مى کند. سرکوفت منافقان به اهل ایمان در بلاها و مصیبت ها، از این قبیل است . ب – شماتت در برابر رفتار ناپسند گاه مصیبت دیده را در برابر رفتار ناشایستى مانند ورشکستگى به سبب عدم رعایت موازین دینى در معاملات پیشین او سرزنش مى کنند. اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
حضرت امام باقر -عليه‏ السلام- فرمودند: إِنَّ هَذَا اللِّسَانَ مِفْتَاحُ كُلِّ خَيْرٍ وَ شَرٍّ فَيَنْبَغِي لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يَخْتِمَ عَلَى لِسَانِهِ كَمَا يَخْتِمُ عَلَى ذَهَبِهِ وَ فِضَّتِه‏ به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ ها و بدى‏ هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خود را مُهر و موم كند، همان گونه كه (صندوق) طلا و نقره خود را مُهر و موم مى‏ كند. 📚تحف العقول ص 298 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313