eitaa logo
سخنرانی های وعاظ مسجد قمربنی هاشم(ع) واقع در جنب میدان ایثار قم و...
305 دنبال‌کننده
52 عکس
36 ویدیو
20 فایل
🎤سخنرانی‌ها‌ی کوتاه و طولانی از وعاظ محترم ✨گنجینه‌ای ارزشمند برای عمل به وظایف دینی ✨افزایش آگاهی دینی و مذهبی 📍قم، بنیاد، جنب میدان ایثار 🕌 مسجد حضرت قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام 🕋 «وَ مِنَ اللهِ التَّوفِیق»
مشاهده در ایتا
دانلود
مقام معنوی ام البنین (س).mp3
11.36M
: حجت الاسلام والمسلمین دکتر ؛ :مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ :مقام معنوی حضرت ام البنین،مادر گرامی حضرت ابوالفضل، عباس ابن علی ابن ابی طالب علیهم السلام ؛ :شب جمعه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
مرثیه خوانی حضرت ام البنین س.mp3
6.44M
مرثیه خوانی به مناسبت سالگشت شب شهادت حضرت ام البنین سلام الله علیها،مورخ:۱۴۰۱/۱۰/۱۵
وظیفه ی منتظران.mp3
5.32M
: حجت الاسلام والمسلمین ؛ :مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ :وظیفه ی منتظران؛ :روز جمعه،بعد از نماز صبح،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
نقش شهید علم الهدی در انقلاب.mp3
13.42M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ مکان: مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ موضوع: نقش شهید علم الهدی در انقلاب اسلامی ایران؛ زمان: شب شنبه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
شناخت منافقین۱۶.mp3
6M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ مکان: مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ موضوع: شناخت منافقین قسمت شانزدهم؛ زمان: روز شنبه،بعد از نماز عصر،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
اجرا کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی.mp3
11.75M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ مکان: مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ موضوع: اجرا کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ی اسلامی؛ زمان: شب یکشنبه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
شناخت منافقین۱۷ (1).mp3
7.03M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ موضوع:شناخت منافقین قسمت هفدهم؛ زمان:روز یکشنبه،بعد از نماز عصر،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
وَ يُفَسِّرُونَ الْقُرْآنَ بِآرَائِهِمْ قَالَ فَأَقْبَلَ عَلِيٌّ(ع)عَلَيَّ فَقَالَ قَدْ سَأَلْتَ فَافْهَمِ الْجَوَابَ إِنَّ فِي أَيْدِي النَّاسِ حَقّاً وَ بَاطِلًا وَ صِدْقاً وَ كَذِباً وَ نَاسِخاً وَ مَنْسُوخاً وَ عَامّاً وَ خَاصّاً وَ مُحْكَماً وَ مُتَشَابِهاً وَ حِفْظاً وَ وَهَماً وَ قَدْ كُذِبَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ(ص)عَلَى عَهْدِهِ حَتَّى قَامَ خَطِيباً فَقَالَ أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ كَثُرَتْ عَلَيَّ الْكَذَّابَةُ فَمَنْ كَذَبَ عَلَيَّ مُتَعَمِّداً فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ ثُمَّ كُذِبَ عَلَيْهِ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّمَا أَتَاكُمُ الْحَدِيثُ مِنْ أَرْبَعَةٍ لَيْسَ لَهُمْ خَامِسٌ رَجُلٌ مُنَافِقٌ يُظْهِرُ الْإِيمَانَ مُتَصَنِّعٍ بِالْإِسْلَامِ لَا يَتَأَثَّمُ وَ لَا يَتَحَرَّجُ أَنْ يَكْذِبَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ(ص)مُتَعَمِّداً فَلَوْ عَلِمَ النَّاسُ أَنَّهُ مُنَافِقٌ كَذَّابٌ لَمْ يَقْبَلُوا مِنْهُ وَ لَمْ يُصَدِّقُوهُ وَ لَكِنَّهُمْ قَالُوا هَذَا قَدْ صَحِبَ رَسُولَ اللَّهِ(ص)وَ رَآهُ وَ سَمِعَ مِنْهُ فَأَخَذُوا مِنْهُ وَ هُمْ لَا يَعْرِفُونَ حَالَهُ وَ قَدْ أَخْبَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنِ الْمُنَافِقِينَ بِمَا أَخْبَرَهُ وَ وَصَفَهُمْ بِمَا وَصَفَهُمْ فَقَالَ عَزَّ وَ جَلَ‏ وَ إِذا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسامُهُمْ وَ إِنْ يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ‏ ثُمَّ بَقُوا بَعْدَهُ فَتَقَرَّبُوا إِلَى أَئِمَّةِ الضَّلَالِ وَ الدُّعَاةِ إِلَى النَّارِ بِالزُّورِ وَ الْكَذِبِ وَ الْبُهْتَانِ فَوَلَّوْهُمُ الْأَعْمَالَ وَ حَمَلُوهُمْ عَلَى رِقَابِ النَّاسِ وَ أَكَلُوا مِنْهُمُ الدُّنْيَا (١) وَ إِنَّمَا النَّاسُ مَعَ الْمُلُوكِ وَ الدُّنْيَا إِلَّا مَنْ عَصَمَ اللَّهُ فَهَذَا أَحَدُ الْأَرْبَعَةِ وَ رَجُلٌ سَمِعَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ شَيْئاً لَمْ يَحْفَظْهُ عَلَى وَجْهِهِ وَ وَهِمَ فِيهِ وَ لَمْ يَتَعَمَّدْ كَذِباً فَهُوَ فِي يَدِهِ يَقُولُ بِهِ وَ يَعْمَلُ بِهِ وَ يَرْوِيهِ وَ يَقُولُ أَنَا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ(ص)فَلَوْ عَلِمَ الْمُسْلِمُونَ أَنَّهُ وَهِمَ لَمْ يَقْبَلُوهُ وَ لَوْ عَلِمَ هُوَ أَنَّهُ وَهِمَ لَرَفَضَهُ وَ رَجُلٌ ثَالِثٌ سَمِعَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ(ص)شَيْئاً أَمَرَ بِهِ ثُمَّ نَهَى عَنْهُ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ أَوْ سَمِعَهُ يَنْهَى عَنْ شَيْ‏ءٍ ثُمَّ أَمَرَ بِهِ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ فَحَفِظَ مَنْسُوخَهُ وَ لَمْ يَحْفَظِ النَّاسِخَ فَلَوْ عَلِمَ أَنَّهُ مَنْسُوخٌ لَرَفَضَهُ وَ لَوْ عَلِمَ الْمُسْلِمُونَ أَنَّهُ مَنْسُوخٌ لَرَفَضُوهُ وَ آخَرُ رَابِعٌ لَمْ يَكْذِبْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ(ص)مُبْغِضٌ لِلْكَذِبِ خَوْفاً مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ تَعْظِيماً لِرَسُولِ اللَّهِ لَمْ يَسْهُ‏ (٢) بَلْ حَفِظَ مَا سَمِعَ عَلَى وَجْهِهِ فَجَاءَ بِهِ كَمَا سَمِعَ لَمْ يَزِدْ فِيهِ وَ لَمْ يَنْقُصْ مِنْهُ وَ عَلِمَ النَّاسِخَ مِنَ الْمَنْسُوخِ فَعَمِلَ بِالنَّاسِخِ وَ رَفَضَ الْمَنْسُوخَ وَ إِنَّ أَمْرَ النَّبِيِّ(ص)مِثْلُ الْقُرْآنِ نَاسِخٌ وَ مَنْسُوخٌ وَ خَاصٌّ وَ عَامٌّ وَ مُحْكَمٌ وَ مُتَشَابِهٌ وَ قَدْ كَانَ يَكُونُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ(ص)الْكَلَامُ لَهُ وَجْهَانِ وَ كَلَامٌ عَامٌّ وَ كَلَامٌ خَاصٌّ مِثْلُ الْقُرْآنِ وَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ‏ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا فَيَشْتَبِهُ عَلَى مَنْ لَمْ يَعْرِفْ وَ لَمْ يَدْرِ مَا عَنَى اللَّهُ بِهِ‏ وَ رَسُولُهُ وَ لَيْسَ كُلُّ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ(ص)يَسْأَلُهُ عَنِ الشَّيْ‏ءِ فَيَفْهَمُ كَانَ مِنْهُمْ مَنْ يَسْأَلُهُ وَ لَا يَسْتَفْهِمُهُ حَتَّى إِنْ كَانُوا لَيُحِبُّونَ أَنْ يَجِي‏ءَ الْأَعْرَابِيُّ وَ الطَّارِي فَيَسْأَلَ رَسُولَ اللَّهِ(ص)حَتَّى يَسْمَعُوا وَ كُنْتُ أَدْخُلُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ(ص)كُلَّ يَوْمٍ دَخْلَةً وَ كُلَّ لَيْلَةٍ دَخْلَةً فَيُخْلِينِي فِيهَا أَدُورُ مَعَهُ حَيْثُمَا دَارَ وَ قَدْ عَلِمَ أَصْحَابُ رَسُولِ اللَّهِ أَنَّهُ لَمْ يَصْنَعْ ذَلِكَ بِأَحَدٍ مِنَ النَّاسِ غَيْرِي وَ رُبَّمَا كَانَ ذَلِكَ فِي بَيْتِي‏ (١) يَأْتِينِي رَسُولُ اللَّهِ(ص)أَكْثَرَ ذَلِكَ فِي بَيْتِي وَ كُنْتُ إِذَا دَخَلْتُ عَلَيْهِ بَعْضَ مَنَازِلِهِ أَخْلَانِي وَ أَقَامَ عَنِّي نِسَاءَهُ فَلَا يَبْقَى عِنْدَهُ غَيْرِي وَ إِذَا أَتَانِي لِلْخَلْوَةِ مَعِي فِي بَيْتِي لَمْ تَقُمْ عَنْهُ فَاطِمَةُ وَ لَا أَحَدٌ مِنْ بَنِيَّ وَ كُنْتُ إِذَا سَأَلْتُهُ أَجَابَنِي وَ إِذَا سَكَتُّ عَنْهُ وَ فَنِيَتْ مَسَائِلِي ابْتَدَأَنِي فَمَا نَزَلَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ(ص)آيَةٌ مِنَ الْقُرْآنِ إِلَّا أَقْرَأَنِيهَا وَ أَمْلَاهَا عَلَيَّ فَكَتَبْتُهَا بِخَطِّي وَ عَلَّمَنِي تَأْوِيلَهَا وَ تَف
ْسِيرَهَا وَ نَاسِخَهَا وَ مَنْسُوخَهَا وَ مُحْكَمَهَا وَ مُتَشَابِهَهَا وَ خَاصَّهَا وَ عَامَّهَا وَ دَعَا اللَّهَ لِي أَنْ يُعْطِيَنِي فَهْمَهَا وَ حِفْظَهَا فَمَا نَسِيتُ آيَةً مِنْ كِتَابِ اللَّهِ وَ لَا عِلْماً أَمْلَاهُ عَلَيَّ وَ كَتَبْتُهُ مُنْذُ دَعَا اللَّهَ لِي بِمَا دَعَاهُ وَ مَا تَرَكَ شَيْئاً عَلَّمَهُ اللَّهُ مِنْ حَلَالٍ وَ لَا حَرَامٍ أَمْرٍ وَ لَا نَهْيٍ كَانَ أَوْ يَكُونُ وَ لَا كِتَابٍ مُنْزَلٍ عَلَى أَحَدٍ قَبْلَهُ فِي أَمْرٍ بِطَاعَةٍ أَوْ نَهْيٍ عَنْ مَعْصِيَةٍ إِلَّا عَلَّمَنِيهِ وَ حَفَّظَنِيهِ فَلَمْ أَنْسَ حَرْفاً وَاحِداً ثُمَّ وَضَعَ(ص)يَدَهُ عَلَى صَدْرِي وَ دَعَا اللَّهَ لِي أَنْ يَمْلَأَ قَلْبِي عِلْماً وَ فَهْماً وَ حُكْماً وَ نُوراً فَقُلْتُ يَا نَبِيَّ اللَّهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي إِنِّي مُنْذُ دَعَوْتَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لِي بِمَا دَعَوْتَ لَمْ أَنْسَ شَيْئاً وَ لَمْ يَفُتْنِي شَيْ‏ءٌ لَمْ أَكْتُبْهُ أَ فَتَتَخَوَّفُ عَلَيَّ النِّسْيَانَ فِيمَا بَعْدُ فَقَالَ لَا لَسْتُ أَخَافُ عَلَيْكَ النِّسْيَانَ وَ لَا الْجَهْلَ. نهج، نهج البلاغة ف، تحف العقول مرسلا مثله- ني، الغيبة للنعماني ابن عقدة و محمد بن همام و عبد العزيز و عبد الواحد ابنا عبد الله بن يونس عن رجالهم عن عبد الرزاق و همام عن معمر بن راشد عن أبان بن أبي عياش عن سليم‏ مثله: ـ ج، الإحتجاج عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ(ع)قَالَ: خَطَبَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ(ع)وَ سَاقَ الْحَدِيثَ إِلَى أَنْ قَالَ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ إِنِّي سَمِعْتُ مِنْ سَلْمَانَ وَ أَبِي ذَرٍّ الْغِفَارِيِ‏ وَ الْمِقْدَادِ أَشْيَاءَ مِنْ تَفْسِيرِ الْقُرْآنِ وَ الْأَحَادِيثِ عَنِ النَّبِيِّ(ص)ثُمَّ ذَكَرَ نَحْواً مِمَّا مَرَّ إِلَى قَوْلِهِ حَتَّى إِنْ كَانُوا لَيُحِبُّونَ أَنْ يَجِي‏ءَ الْأَعْرَابِيُّ أَوِ الطَّارِي فَيَسْأَلَهُ(ص)حَتَّى يَسْمَعُوا وَ كَانَ لَا يَمُرُّ بِي مِنْ ذَلِكَ شَيْ‏ءٌ إِلَّا سَأَلْتُ عَنْهُ وَ حَفِظْتُهُ فَهَذِهِ وُجُوهُ مَا عَلَيْهِ النَّاسُ فِي اخْتِلَافِهِمْ وَ عِلَلِهِمْ فِي رِوَايَاتِهِمْ. الخصال: ابان بن ابوعیاش از سلیم بن قیس هلالی نقل کرده که گفت: خدمت امیرالمؤمنین × عرض کردم: یا امیرالمؤمنین، من از سلمان و مقداد و ابوذر چیزی از تفسیر قرآن و احادیثی از رسول خدا |، غیر از آنچه در دست مردمان است می شنوم، و سپس از شما تصدیق آنچه از آنان شنیدم را می شنوم، و در دست مردمان چیزهای بسیاری از تفسیر قرآن و احادیث پیامبر می بینم که شما با آن آن مخالف هستید و یقین دارید که همه آن ها باطل است، آیا مردمان به عمد به رسول خدا | دروغ میبندند و قرآن را طبق نظر خود تفسیر می کنند؟ گوید: علی × به من توجه کرد و فرمود: پرسیدی، اکنون جواب آن را بفهم. به درستی که در دست مردم حق و باطل و راست و دروغ هر دو هست، آنچه هم راست است، ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه و محفوظ و مغلوط دارد. در عهد پیامبر آن قدر به آن حضرت دروغ بستند که ایستاد و خطبه خواند و فرمود: ای مردم! دروغگویان بر من بسیار شدند، کسی که بر من عمداً دروغ بندد، نشیمنگاهش پر از آتش شود. پس از آن حضرت هم بر او دروغ بستند. همانا حدیث پیامبر از چهار کس به شما برسد که پنجمی ندارند. اول، از مرد منافقی که اظهار ایمان می کند و با اسلام ظاهر سازی می نماید و در باطن بی دین است، از دروغ بستن به رسول خدا | هیچ پروا ندارد، اگر مردم بدانند که منافق و دروغگو است از او نمی پذیرند و سخنش را باور نمی کنند، ولی می گویند این مردی است که با رسول خدا | بوده و او را دیده و این حدیث را از او شنیده، حدیث او را دریافت می کنند و حال او را نمی دانند. خدا رسول خود را از منافقین خبر داد و آن ها را بدانچه بایست وصف کرد و فرمود: وَ إِذا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُک أَجْسامُهُمْ وَ إِنْ یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ، - . منافقون / ٤ - و چون آنان را ببینی، هیکلهایشان تو را به تعجّب وامی دارد، و چون سخن گویند به گفتارشان گوش فرا می دهی همین منافقین پس از پیامبر در میان مسلمانان بودند و خود را به پیشوایان گمراهی و رهبران دوزخ نزدیک کردند و سخنان بیهوده و دروغ و بهتان به نفع آن ها به هم بافتند تا آن ها ر به کارهای بزرگ واداشتند و بر گردن مردم سوار کردند و به کمک آنان دنیا را خوردند. همانا مردم پیرو پادشاهان دنیا طلبند، مگر کسی که خدا او را حفظ کند، این یکی از چهار کس است. دوم، مردی که چیزی از رسول خدا | شنیده ولی آن را درست حفظ نکرده، قصد دروغ ندارد ولی غلط فهمیده. این کلام غلط در دست او است، بدان رأی می دهد و عمل می کند و آن را روایت می کند و می گوید: همانا از رسول خدا | شنیده ام. اگر مسلمانان بدانند غلط فهمیده، آن را نمی پذیرند، اگر خودش هم بداند غلط است آن را رها می کند. سوم، کسی که شنیده رسو
ل خدا صلی الله علیه وآله دستوری داده و ندانسته که سپس از آن نهی کرده باشد، یا شنیده از چیزی نهی کره و ندانسته که سپس بدان دستوری داده، حکم منسوخ را در یاد دارد و ناسخ آن را یاد ندارد. اگر خودش می دانست، منسوخ شده آن را رها می کرد؛ اگر مسلمانان هم می دانستند که منسوخ شده، آن را رها می کردند. چهارم، کسی که به رسول خدا | دروغ نبسته و از ترس خدا و برای احترام پیامبر، دشمن دروغ است، فراموشی ندارد، هر چه از رسول خدا | شنیده، درست حفظ کرده و چنانچه شنیده، بی کم و بیش می گوید. ناسخ را از منسوخ دانسته، به ناسخ عمل می کند و منسوخ را رها می کند. دستورات پیامبر هم مانند آیات قرآن ناسخ و منسوخ دارد، خاص و عام دارد، محکم و متشابه دارد. رسول خدا | عادت داشت که سخنان دو پهلو می فرمود و کلامش مانند قرآن عام و خاص داشت. خدای عزوجل در کتاب خود فرمود: ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا، - . حشر / ٧ - و آنچه را فرستاده [او] به شما داد، آن را بگیرید و از آنچه شما را باز داشت، بازایستید کسی که نفهمد مقصود خدا و رسول چیست، در اشتباه می افتد. این نبود که هر کدام از اصحاب رسول خدا | چیزی از آن حضرت بپرسند، جواب آن را درست بفهمند. بعضی چیزی از آن حضرت می پرسیدند و در مقام فهمیدن مقصود آن حضرت را بر نمی آمدند و کلام او را درک نمی کردند. راه استفاده از پیامبر بر آن ها دشوار بود تا این که دلشان می خواست یک بیابانی، یک تازه رسیده بیاید و از آن حضرت پرسش کند تا حضرت جواب گوید و آن ها بشنوند. من هر روز یک نوبت داشتم که حضور رسول خدا | می رسیدم و هر شب یک نوبت داشتم. مرا در این دو نوبت آزاد می گذاشت که هر طور باشد من با آن حضرت باشم. همه اصحاب رسول خدا | می دانستند که با هیچ کس از مردم این سازشی را که با من داشت نداشت. این نوبت من، گاهی در خانه خودم بود، بیشترش را رسول خدا | در خانه من می آمد و چون در پاره ای از منزل های آن حضرت می رفتم، با من خلوت می کرد و زنان خود را از نزد من بیرون می کرد و جز من کسی پیش او نمی ماند. و چون برای خلوت کردن در خانه خودم می آمد، فاطمه زهرا و هیچ کدام از فرزندان مرا بیرون نمی کرد. چون از آن حضرت می پرسیدم، جواب می فرمود و چون خاموش می نشستم و پرسش هایم به پایان می رسید، خودش آغاز سخن می کرد. هیچ آیه ای از قرآن بر او فرود نمی آمد جز این که برای من می خواند و آن را شمرده به من می گفت تا به خط خود می نوشتم و تأویل و تفسیر آن را به من یاد می داد و از خدا می خواست که فهم و حفظ آن را به من بدهد. از آن هنگامی که آن حضرت درباره من دعا کرد، من آیه ای از کتاب خدا را فراموش نکردم و هیچ علمی که آن حضرت بر من واخواند و آن را نوشتم، فراموش نکردم. آن حضرت در آموزش من کوتاهی نکرد. هر چه خدا از حلال و حرام و امر و نهی که بوده یا خواهد بود، به او آموخته بود و او به من آموخت. هر کتابی که بر یکی از پیامبران پیش از او فرود آمده بود، درباره دستوری که باید اطاعت کرد یا نهی از گناهی، به من آموخت و من در خاطر سپردم. یک حرف آن را فراموش نکردم. سپس دست خود را بر سینه من نهاد و از خداوند خواست که قلب من را از علم و فهم و حکم و نور سرشار کند. به آن حضرت عرض کردم: ای پیامبر خدا ! پدر و مادرم به فدایت! ، آیا بعد از این از فراموشی بر من می ترسی؟ فرمود: نه من از بابت فراموشی و نادانی درباره تو نگرانی ندارم. -خصال: ٢٥٥-٢٥٧ ب ٤ ح ١١٧ - نهج البلاغه، تحف العقول: مثل آن روایت شده است. اپلیکیشن بحار الانوار .. دانلود از https://cafebazaar.ir/app/com.mehdok.papyrus.fanoos.biharf
👆سلام علیکم و رحمه الله بر دوستان بزرگوار کانال.حدیث بالا حدیثی است که استاد عزیز جناب سخی پور امروز و دیروز در باره ی آن شرح و توضیح داشتند.
روز زن.mp3
6.91M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ موضوع:روز زن؛ زمان:شب دوشنبه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
علت لعن ها در زیارت عاشورا.mp3
2.57M
سخنرانی: حجت الاسلام والمسلمین ؛ با موضوع: علت لعن‌ها در ؛ زمان: روز دوشنبه، بعد از نماز صبح، مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ مکان: مسجد جامع حضرت قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام
شناخت منافقین۱۸.mp3
6.15M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ موضوع:شناخت منافقین قسمت هجدهم؛ زمان:روز دوشنبه،بعد از نماز عصر،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
دین فطری،موانع طاغوت و شیطان.mp3
13.48M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ موضوع:دین فطری،موانع طاغوت و شیطان؛ زمان:شب سه شنبه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ادامه ی بحث عدل.mp3
2.22M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ موضوع:ادامه ی بحث عدل؛ زمان: روز سه شنبه،بعد از نماز صبح،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
شناخت منافقین۱۹.mp3
7.24M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ موضوع:شناخت منافقین قسمت نوزدهم؛ زمان:روز سه شنبه،بعد از نماز عصر،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
لذت عبادت خدا.mp3
9.99M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ موضوع: لذت عبادت خدا؛ مکان: مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان: شب چهار شنبه،بعد از نماز عشاء، ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
ادامه ی بحث عدل (1).mp3
2.23M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ موضوع: ادامه ی بحث عدل؛ مکان: مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان: روز چهار شنبه،بعد از نماز صبح، ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
ادامه ی بحث عدل (2).mp3
2.33M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ موضوع: ادامه ی بحث عدل؛ مکان: مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان: روز پنج شنبه،بعد از نماز صبح، ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
فضائل صلوات بر پیامبر و آلش و....mp3
10M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ موضوع:فضائل صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و کیفیت ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها ؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان:روز پنج شنبه،بعد از نماز عصر،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
مداحی برای حضرت زهرا(س) در سالگشت شب ولادتش.mp3
2.99M
مداح: برادر ارجمند جناب آقای ؛ موضوع: مدح حضرت فاطمه سلام الله علیها،در شب سالگشت ولادت ایشان ؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان:شب جمعه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
فضائل حضرت زهرا(س).mp3
7.6M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ موضوع:فضائل حضرت فاطمه سلام الله علیها(شب ولادت با سعادت حضرت زهرا س)؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان:شب جمعه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
sardar ebrahimpoor 14011014.mp3
30.69M
✳️ سخنان بسیار مهم سردار ابراهیم پور در جمع طلاب در رابطه با پشت پرده جریانات اخیر نقش یهود در همه ی مصیبت های دنیا از جمله کشور ما وجنگ ترکیبی ووظیفه ی ما ....... 👈 حتما وقت بذارید لطفا
14010813 لزوم معرفی شخصیت آقا.mp3
17.4M
🔥 یک فایل 41 دقیقه‌ای دیگر با موضوعی بسیار مهم و حیاتی 🔥 📝 موضوع: لزوم معرفی شخصیت مقام معظم رهبری 📣 توصیۀ ما این است که گوش دادن به این سخنرانی را به تأخیر نیندازید. ‼️ گوش دادن و انتشار این فایل، مبارزه عملی با نشریه هتاک فرانسوی است که بی شرمانه به ساحت مقام معظم رهبری اهانت کرده است. ✅ بی‌شک، نقطۀ اصلی حملات دشمن در جریان جنگ ترکیبی، شخص مقام معظم رهبری است. ✅ نیروهای انقلابی، نباید خود را از آسیب این حملات مصون بداند. ✅ ایجاد شک و تردید در نیروهای انقلابی نسبت به درایت و تدبیر مقام معظم رهبری از جملۀ اهداف این حملات است. ✅ امروز باید نهضت معرفی مقام معظم رهبری را به پا کرد. ✅ ترویج و تبلیغ نگاه بزرگان مورد اعتماد مردم دربارۀ مقام معظم رهبری یکی از اصلی‌ترین کارها در این نهضت است. ✅ در این فایل نگاه این شخصیت‌ها دربارۀ مقام معظم رهبری را می‌شنوید: علامه حسن زادۀ آملی، آیت الله بهجت، آیت الله بهاء الدینی، آیت الله شهید دستغیب، آیت الله شهید بهشتی، آیت الله شهید مطهری، آیت الله مصباح یزدی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی. 🔵 در رأس بزرگان این جملۀ حضرت امام را بخوانید که فرمود: شما اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بنای قلبی‌اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمی‌کنید. ایشان را من سالهای طولانی می‌شناسم. (صحیفۀ امام، ج 17، ص 272) @abbasivaladi
چند عملیات مهم در جنگ تحمیلی.mp3
10.02M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ موضوع:چند عملیات مهم در جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و عنایات حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها در این عملیات ها؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان:شب شنبه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
چند عملیات مهم در جنگ تحمیلی (1).mp3
9.84M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ موضوع:چند عملیات مهم در جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و عنایات حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها در این عملیات ها؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان:شب شنبه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
ادامه ی بحث عدل.mp3
2.63M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ موضوع:ادامه ی بحث عدل ؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان:روز شنبه،بعد از نماز صبح،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
توطئه ی یهود برای کُشتن پدر پیامبر عبدالله بن عبدالمطلب علیهم سلام الل.mp3
7.29M
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ؛ موضوع:توطئه ی یهود برای کُشتن پدر پیامبر اکرم،عبدالله بن عبدالمطلب سلام الله علیهم؛ مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان:روز شنبه،بعد از نماز عصر،مورخ: ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
و قال أبو الحسن البكري حدثنا أشياخنا و أسلافنا الرواة لهذا الحديث أنه لما قبل الله الفداء من عبد المطلب في ولده عبد الله فرح فرحا شديدا فلما لحق عبد الله ملاحق الرجال تطاولت إليه الخطاب و بذلوا في طلبه الجزيل من المال‏(٣)كل ذلك رغبة في نور رسول الله(ص)و لم يكن في زمانه أجمل و لا أبهى و لا أكمل منه و كان إذا مر بالناس في النهار يشمون منه رائحة(٤)المسك الأذفر و الكافور و العنبر و كان إذا مر بهم ليلا تضي‏ء من نوره الحنادس و الظلم فسموه أهل مكة مصباح الحرم و أقام عبد المطلب و ابنه عبد الله بمكة حتى تزوج عبد الله بآمنة بنت وهب و كان السبب في تزويجها به‏(٥)أن الأحبار اجتمعوا بأرض الشام و تكلموا في مولد رسول الله(ص)و الدم الذي قد جرى من جبة يحيى بن زكريا(ع)كما تقدم ذكره فلما أيقنوا أنه قد قرب خروج صاحب السيف‏(٦)و ظهرت أنواره تشاوروا فيما بينهم و ساروا إلى حبر لهم‏(٧)و كان في (١) في المصدر: دخل عليهن السرور بخلاص ابن أخيهم و قد عملوا طعاما وليمة و بعثوا إليكم بعضها، فأخذت منهن الطعام. ((٣) و بذلوا في قربه الجزيل من الأموال خ ل. (٤) روائح خ ل و هكذا في المصدر. (٥) في المصدر: قال البكرى: و كان سبب تزويج آمنة بعبد اللّه أن الاحبار. (٦) السيف المسلول. و هكذا في المصدر. ٧) في المصدر: فتشاوروا بينهم و عقدوا رأيهم على المسير الى حبر لهم.) قرية من قرى الأردن و كانوا يقتبسون من علمه و كان ممن عمر في زمانه‏ (١) فقصده القوم فلما وصلوا إليه قال لهم ما الذي أزعجكم‏ (٢) قالوا له إنا نظرنا في كتبنا فوجدنا صفة هذا الرجل السفاك‏ (٣) الذي تقاتل معه الأملاك و ما نلقى عند ظهوره من الأهوال و الهلاك‏ (٤) و قد جئناك نشاورك في أمره قبل ظهوره و علو ذكره قال يا قوم إن من أراد إبطال ما أراد الله فهو جاهل مغرور و إنه لكائن بكم و هذا الذي ذكرتم قد سبق أمره عند الله فكيف تقدرون على إبطاله و هو مبطل كهانة الكهان و مزيل دولة الصلبان‏ (٥) و سيكون له وزير و قريب‏ (٦) فلما سمعوا كلامه خافوا و حاروا فقام حبر من أحبارهم يقال له هيوبا بن داحورا (٧) و كان كافرا متمردا شديد البأس فقال لهم هذا رجل قد كبر و خرف و قل عقله فلا تسمعوا من قوله‏ (٨) ثم قال لهم أ رأيتم الشجرة إذا قطعت من أصلها فهل تعود خضرا قالوا لا قال فإن قتلتم صاحبكم هذا الذي يخرج من صلبه هذا المولود فما الذي تخافون منه فقوموا هذه الساعة و خذوا معكم تجارة و سيروا إلى البلد الذي هو فيها يعني مكة فإذا وصلتم دبرتم الحيلة في هلاكه فتبعوا قوله‏ (٩) و قالوا له أنت سيدنا (١٠) قال لهم افعلوا ما آمركم به و أنا معكم بسيفي و رمحي و لكن ما أسير معكم حتى تعاهدوني‏ (١١) فيعمد كل واحد منكم إلى‏ ((١) و كان قد بلغ من العمر فوق مائة عام خ ل و في المصدر: و كان قد بلغ من العمر مائة سنة. (٢) في المصدر: قال: ما الذي أقدم الاحبار و علماء الامصار؟. (٣) الهتاك خ ل و في المصدر: السفاك الهتاك. (٤) و قد قرب زمانه خ ل و هو الموجود أيضا في المصدر. (٥) الصلبان جمع الصليب. (٦) قرين خ ل، و هو الموجود في المصدر. (٧) في المصدر: هلو يا بن داخور. (٨) و إيّاكم أن تسمعوا منه خ ل. و هو الموجود في المصدر. (٩) فصدقوا قوله، و مثله الموجود في المصدر. (١٠) سيدنا و عمادنا خ ل و هو الموجود في المصدر. (١١) و لا تخاذلونى خ ل، يوجد أيضا في المصدر و فیه ایضا فلیعمد و فیه : یسقیه)سيفه ليسقيه سما فأجابوه إلى ذلك و افترقوا ثم اجتمعوا بأيلة (١) و خرجوا بجمالهم محملة بالتجارة و ساروا حتى وصلوا مكة فلما دخلوها سمعوا من ورائهم صوتا و هو يقول. قصدتم لأزر القوم في السر و الجهر.* * * تريدون مكرا بالمعظم في القدر. و من غالب الرحمن لا شك أنه.* * * سيرميه باريه بقاصمة الظهر. ستضحون يا شر الأنام كأنكم.* * * نعام أسيقت للذباحة و النحر فلما سمعوا كلام الهاتف هالهم ذلك و هموا بالرجوع فقال لهم هيوبا لا تخافوا من كلام هذا الهاتف فإن هذا الوادي قد كثر فيه الكهان و الشياطين و إن هذا الهاتف هو شيطان قد علم قصدكم فعند ذلك تبادر القوم فكان كل من لقاهم يحدثهم بحسن عبد الله و جماله فوقع في قلوبهم الكمد (٢) و الحسد فجعلوا يسومون متاعهم و لا يبيعون منه شيئا و إنما يريدون بذلك المقام بمكة و الحيلة في قتل عبد الله فأقبل يوما عبد المطلب و هو قابض على يد ولده عبد الله و مر باليهود و كان عبد الله قد رأى رؤيا أفزعته فخرج مرعوبا إلى أبيه فقال ما أصابك يا بني‏ (٣) قال رؤيا هالتني قال رأيت سيوفا مجردة في أيدي قردة و هم قعود على أدبارهم و أنا أنظر إليهم و هم يهزون السيوف و يشيرون بها إليّ فعلوت عنها (٤) في الهواء فبينما أنا كذلك و إذا بنار قد نزلت من السماء فزادتني خوفا و قلت كيف خلاصي منها فبينما أنا كذلك و إذا بالنار قد وقعت على القردة فأحرقتهم عن آخرهم فزادني ذلك رعبا فقال له أبوه وقاك الله يا بني شر ما تحاذر من الحساد و الأضداد (٥) فإن الناس يحسدونك على هذا