eitaa logo
سخنرانی های استاد سخی پور
144 دنبال‌کننده
56 عکس
26 ویدیو
0 فایل
سخنرانی های حجت الاسلام والمسلمین سخی پور با سبک ویژه ی خودشان و با استفاده از آیات و روایات که طرفداران خاص خود را دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله العظمی جوادی آملی: امیرمؤمنان "سلام الله علیه" فرمودند: «انا اول مَن انابَ وسَمِعَ وأجابَ»[۱]؛ من اول كسی بودم كه حرف پيغمبر "صلی الله علیه و آله و سلم" را گوش كردم من قبل از اسلام ديگران مسلمان شدم. اينكه می‌گویند: انقلابی قبل از انقلاب، برای آن است كه تشخيص دادن راه بسيار سخت است و تحمل خطر آن سخت‌تر؛ فرمود آن روز كه برای خيلی‌ها معلوم نبود اسلام حق است من تشخيص دادم كه حق است. آن روز كه خطر داشت من به استقبال خطر رفتم: ‌«انا اول من اناب‌» 📙[۱]نهج البلاغه خطبه ۱۳۱
قال رسول الله صلی الله علیه وآله : ما كلّمني ربّي ليلة المعراج إلّا قال لي: يا محمد اقرأ عليا مني السلام و عرّفه أنّه إمام أوليائي و نور من أطاعني فهنيئا له بهذه الكرامة منّي‏ . پروردگارم با من درشب معراج سخن نگفت، مگر اینکه به من فرمود : ای محمد سلام مرا به علی برسان و او را بشناس که او پیشوای اولیای من و نور اطاعت کنندگان من است پس این عزت بر او مبارک باد . (مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين عليه السلام ؛ ص82 - بحار الأنوار: ج 8 ص 19 ح 6.)
قال رسول الله صلی الله علیه وآله : انّ التوحيد لا يبنى إلّا على الولاية. توحید تنها بر اساس ولایت مبتنی است. (مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين عليه السلام ؛ ص81)
عظمت ولايت آقا امیر المؤمنین روحی له الفدا امام صادق عليه السّلام فرمود: يا مفضّل؛ و اللّه ما استوجب آدم أن يخلقه اللّه بيده و ينفخ فيه من روحه إلاّ بولاية عليّ عليه السّلام، و ما كلّم اللّه موسى تكليما إلاّ بولاية عليّ عليه السّلام و لا أقام اللّه عيسى بن مريم آية للعالمين إلاّ بالخضوع لعليّ عليه السّلام. اى مفضّل! آدم سزاوار اين نشد كه خداوند با دست قدرتش او را بيافريند و از روح خود در آن بدمد مگر به ولايت امير المؤمنين عليه السّلام و موسى شايستۀ گفتگو كردن با خداوند نشد مگر به ولايت امير المؤمنين عليه السّلام، و عيسى را نشانۀ قدرت خود براى جهانيان قرار نداد مگر با تواضع و فروتنى براى امير المؤمنين عليه السّلام.  (قطره‌اى از درياى فضايل اهل بيت عليهم السّلام، ج 1، ص 551)
قال الامام الصادق علیه السلام :  فَمَنْ أَرَادَ اللَّهُ أَنْ یُطَهِّرَ قَلْبَهُ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ عَرَّفَهُ وَلَایَتَنَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَطْمِسَ عَلَی قَلْبِهِ أَمْسَکَ عَنْهُ مَعْرِفَتَنَا . هرکه را خدا بخواهد از جنّ و انس دل پاک کند ، او را آشنا به ولایت ما می‌نماید. و هرکه را بخواهد کوردل نماید، معرفت ما را از او جلوگیری می‌کند. (الإختصاص للشیخ المفید ، ص۲۵۰)
🌸 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةَ الْمَعْصُومِين ‏عَلَيْهِمُ السَّلَام‏ 🌸 🔹 اللّٰهُمَّ سَمِعْنا وَأَطَعْنا وَأَجَبْنا داعِیَکَ بِمَنِّکَ وَ داعِىَ اللّٰهِ 🔹 واتَّبَعْنا الرَّسُولَ فِى مُوالاةِ مَوْلانا 🔹 ومَوْلَى الْمُؤْمِنِینَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طالِبٍ 🔹 وأَخِى رَسُولِهِ، وَالصِّدِّیقِ الْأَکْبَرِ، وَالْحُجَّةِ عَلَىٰ بَرِیَّتِهِ، 🔹 لمُؤَیِّدِ بِهِ نَبِیَّهُ وَدِینَهُ الْحَقَّ الْمُبِینَ، عَلَماً لِدِینِ اللّٰهِ 🌺🌸🌺 عید ولایت و امامت؛ سالروز اکمال دین و اتمام نعمت بر تمامی شیعیان مبارک باد. 🌺🌸🌺
عن حذیفة عن رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم قال: لو علم الناس متی سمّی علی امیرالمؤمنین ما انکروا فضله، سمّی امیرالمؤمنین وآدم بین الروح والجسد، قال الله تعالی: (واذ اخذ ربّک من بنی آدم من ظهورهم ذریّتهم واشهدهم علی انفسهم الست بربّکم ) قالت الملائکة : بلی ؛ فقال : انا ربّکم محمد نبیّکم علی امیرکم. از حذیفه از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) روایت شده است که فرمودند: اگر مردم می‌دانستند چه زمانی علی را به امیری مومنان انتخاب شد، برتری او را انکار نمی‌کردند؛ او زمانی امیر مومنان شد که آدم بین روح و جسد بود (هنوز روح در بدن او وارد نشده بود) خداوند می‌فرماید: «و هنگامی که پروردگارت از فرزندان آدم از پشت‌های ایشان نسل ایشان را بیرون آورد و ایشان را شاهد بر خویش گرفت که آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: چرا؛ پس فرمود: من پروردگار شمایم؛ محمد پیامبر شما و علی امیر شما.» (دیلمی، شیرویه بن شهردار، فردوس الاخبار، ج۳، ص۳۹۹.)
عن ابن مسعود عن رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم قال : اتانی ملک فقال : یا محمّد واسال من ارسلنا من قبلک من رسلنا علی ما بعثوا . قلت : علی ما بعثوا؟ قال : علی ولایتک وولایة علی بن ابی طالب . از ابن مسعود (در ذیل آیه ۴۵ سوره زخرف) از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم روایت شده است که فرمود : ‌ای محمد از فرستادگان قبل از خودت بپرس که به چه شرطی فرستاده شده‌اند؟ پرسیدم به چه شرطی فرستاده شده‌اند؟ پاسخ داد: بر ولایت تو و ولایت علی بن ابی طالب. (نیشابوری، محمد بن عبدالله، معرفة علوم الحدیث، ص۹۵.)
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: 🍀 اِنَ اللهَ اَعْطَی مُوسَی الْعَصَاءَ، وَ اِبْرَاهِیمَ بَرْدَ النّارِ، وَ عِیسَی اَلْکَلَمَاتِ یُحیِی بِهَا الْمَوتَی وَ اَعْطانَی هَذَا عَلیّا وَلِکُلّ نَبیٍّ آیهًٌْ وَهَذَا آیَهًُْ رَبِّی🍀 خداوند به‌عنوان معجزه به موسی عصا و به ابراهیم خنک شدن آتش و به عیسی کلماتی را که به وسیله آن مرده‌ها را زنده می‌کرد، عطا فرمود و به من علی را عطا کرد. برای هر پیامبر نشانه‌ای است و این علی نشانه و معجزه پروردگارم می‌باشد. 📒 (ینابیع الموده،ج2، ص83)
🌹 ترويج خطبه غديريه 💠 مرحوم آیت الله آقا میرزا مهدی اصفهانی طاب ثراه ایشان علاقه وافری به خطابه غدیریه داشت و طلبه ها را به خواندنش توصیه فراوان می‌نمود، و در بعض درس‌هایش و بعض نوشته‌جاتش به مناسبتِ بحث ولایت اميرالمؤمنين عليه السلام تمام آن خطبه را نقل میكرده است. 🎤 و میفرمود: چرا نویسندگان و مبلغان تنها به جمله‌ی (( من کنت مولاه فهذا علی مولاه )) توجه دارند؟! بلکه لازم است که به تمام خطبه غدیر بپردازند و مردم را با مضامین والای آن آشنا کنند. ✍ و نیز فرموده است: اينكه ناقلینِ واقعه غدیر غالبا فقط همان جمله ( من کنت مولاه...) را نقل كرده‌اند جدای از جهات کتمان دشمنان و تقیه دوستان، مربوط است به أمي بودن و ضابط نبودن حاضرين، لذا لازم است که در این زمینه به حدیث حضرت امام محمدباقر علیه السلام أخذ شود (روايت مفصل غدير). 📚 احياگر حوزه خراسان ۴۳۰ 📚 احکام إلهيه عقليه (نسخه مخطوطه) نسخه مرحوم فياض شيروانى، بخش فقه اكبر ص ۳۵
💠 ابلاغ ولایت 🔹 دو مطلب اساسی كه از تحلیل خود آیه به دست می ‌آید این است: 1️⃣ این ﴿بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیكَ﴾، مجموع دین نیست و بعضی از امور دین است (این یك). 2️⃣ مربوط به فروع دین، حقوق دین، اخلاقیات دین نیست، چون اینها را زیاد خداوند نازل كرد در طی این چند سال (این دو). 3️⃣ اصول دین نظیر توحید و اسمای حسنای خدا هم نیست، چون همه اینها را خداوند فرمود و علیه شرك سخن ها گفت و تمام شد (این سه). 4️⃣ درباره اصل نبوت عامه و رسالت هم نیست، چون چندین سال این آیات مطرح شد تحدّی شد و معجزه بیان شد (این چهار). 5️⃣ درباره نقد اهل كتاب هم نیست، برای اینكه آیات فراوانی در مذمت تحریف كننده‌ ها و یهودی ها و مسیحی ها وارد شده (این پنج). 🔸 چیزی باید باشد كه خیلی مهم است و اگر آن نباشد اصل دین ابلاغ نشده است و پیغمبر هم ترس دارد؛ نكته دوم این است كه پیغمبر ترس دارد. ترس پیغمبر از مشركین نیست، برای اینكه مسائل توحید را مكرر ابلاغ كرده احتجاج كرده با آیات گفته، بعد هم وارد مكه شدند، كعبه را از بت ها پیراستند و بت ها را شكستند؛ یهودی متمكن هم که از مدینه فراری شد، یهودیان خیبر هم كه تسلیم شدند. پس قدرتی در حجاز نبود. هیچ چیزی مایه ترس پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نبود آن وقتی كه او تنها بود و بی ‌چیز، الآن كه همه چیز دارد. باید چیزی باشد كه دین در خطر باشد و آن نیست مگر مسئله ولایت. آیت الله العظمی جوادی آملی 📚 سوره مبارکه مائده جلسه 99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سرای مولا 🔹 بیان آیت الله العظمی جوادی آملی درباره شعر استاد شهریار : به جای «برو ای گدای مسکین، در خانه علی زن» باید می‌ گفت: «مرو ای گدای مسکین، تو در سرای مولا، که علی همیشه می زد در خانه گدا را»... . 📚 سخنرانی در جمع طلاب و ائمه محترم جماعات تهران تاریخ: 1397/06/06 آیت الله العظمی جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷چهلمین روز عروج یاران 🔷گرامیباد یاد وخاطره شهدای خدمت. 🌷روحشون شاد ویادشون گرامی 🌹شادی روحشون صلوات بفرستید اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حجج الهی امام کاظم (سلام الله علیه) فرمود: «إِنَّ لِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حُجَّتَینِ»؛ خدا دو حجّت و دو برهان برای هدایت مردم نصب کرد: ـ یکی انبیاومرسلین و ائمه علیهم السلام از بیرون؛ ـ دیگری هم عقل و خردمندی از درون. چراغی در درون انسان روشن کرد به نام عقل و چراغی هم در بیرون روشن کرد به نام وحی. انسان با هماهنگی این دو، ـ باید راه را هم خوب تشخیص بدهد ـ و هم خوب طی کند. اینکه وجود مبارک امام کاظم علیه السلام فرمود خدا دو حجّت دارد، یعنی یکی از بیرون به نام انبیا و اولیا که حرف خدا را می‌ رسانند و یکی هم از درون که عقل باشد که عقل، حرف انبیا و اولیا را می‌ فهمد. آیت الله العظمی جوادی آملی 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/01/22
قال الامام موسی بن جعفر علیه السلام : أوشَک دَعوَةً وَ أسرَعُ إجابَةُ دُعاءُ المَرءِ لاِخیهِ بِظَهرِ الغَیبِ . دعایی که بیشتر امید اجابت آن می‌رود و زودتر به اجابت می‌رسد، دعا برای برادر دینی است در پشت سر او . ( التماس دعا ) (اصول کافی، ج. ۱، ص. ۵۲)
قال الامام موسی بن جعفر علیه السلام : وَاللّه‏ِ ما اُعطِىَ مُومِنُ قَطَّ خَیرَ الدُّنیا وَالآخِرَةِ، اِلاّ بِحُسنِ ظَنِّهِ بِاللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ وَ رَجائِهِ لَهُ وَ حُسنِ خُلقِهِ وَالکفِّ عَنِ اغتیاب المُؤمِنینَ به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنى ندهند مگر به سبب حسن ظن و امیدوارى او به خدا و خوش اخلاقى اش و خوددارى از غیبت مؤمنان. بحارالأنوار، ج. ۶، ص. ۲۸، ح. ۲۹،
قال الإمام موسی بن جعفر علیه السلام: وَجَدتُ عِلمَ الناس فی اَربعٍ: اَوّلُهاأن تَعرِفَ رَبَّکَ وَالثّانیةُ أن تَعرِفَ ما صَنَعَ بکَ وَالثّالثَةُ أن تَعـرِفَ ماأرادَ مِـنکَ وَالرّابعَةُ أن تَعرفَ ما َیخرُجُکَ مِن دینِکَ . علومی را که مردم به آن نیاز دارند در چهار چیز یافتم: اول اینکه خدای خودت را بشناسی. دوم بدانی که خداوند با تو چه کار کرده است. سوم بشناسی که خداوند چه چیزی از تو می‌خواهد؛ و بشناسی که چه چیزی تو را از دینت خارج می‌کند. (بحارالانوار، ج. ۷۸، ص. ۳۲۸)
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جودِ حق 🔹 کار خدا هیچ وقت تعطیل نبود، نیست و نخواهد شد؛ او «دائم الفیض علی البریة» است، «دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَی الْبَرِیةِ» است. تمام شدنی نیست، تعطیل هم نیست؛ اما تدبیر خدا گاهی به دادن است، گاهی به ندادن است.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر علیه السلام، دخیلک 🤲🤲🤲🤲🤲
خطیب بغدادی (متوفای ۴۶۳ هـ. ق)، ابن‌خلکان، مزی و دیگر علمای اهل سنت پیرامون آن حضرت نوشته‌اند: «وکان سخیا کریما وکان یبلغه عن الرجل انه یؤذیه فیبعث الیه بصرة فیها الف دینار وکان یصر الصرر ثلاثمائة دینار واربعمائة دینار ومائتی دینار ثم یقسمها بالمدینة وکان مثل صرر موسی بن جعفر اذا جاءت الانسان الصرة فقد استغنی . او سخاوت‌مند و بزرگوار بود و کسی که به او بدی می‌کرد، کسیه‌ای هزار دیناری برای او می‌فرستاد و کیسه‌های پول را به ۳۰۰ دینار و ۴۰۰ دینار و ۲۰۰ دینار بسته‌بندی می‌نمود و میان فقرای مدینه تقسیم می‌کرد؛ کیسه‌های پول ایشان بین مردم ضرب‌المثل بود و اگر کیسه‌ای از موسی بن جعفر (علیهماالسلام) به فردی می‌رسید، بی‌نیاز می‌شد.» منبع : - خطیب بغدادی، احمد بن علی، تاریخ بغداد، ج۱۵، ص۱۴. - جمال الدین مزی، یوسف‌بن‌ ‌عبد‌الرحمن‌، تهذیب الکمال فی اسماء الرجال، ج۲۹، ص۴۴، ناشر:مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة:الاولی، ۱۴۰۰ه – ۱۹۸۰م. - ابن‌خلکان، شمس‌الدین، وفیات الاعیان و انباء ابناء الزمان، ج۵، ص۳۰۸.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اهمیت حفظ آبروی مومن در کلام امام کاظم علیه السلام از وجود مبارك امام كاظم سلام الله علیه این حدیث نقل شد که فرمود: [خدای سبحان انسان را با آبرو خلق كرد.] این مسئله شرعی هم اینجا طرح می شود كه آبروی ما برای ما نیست و ما امین آبرو هستیم؛ آبرو، مثل مال نیست كه بخواهیم به هر كسی دهیم، ما حافظ آبرو هستیم و اگر كسی آبروی خود را ریخت به جهنم هم می ‌رود، چون آبرو برای ما نیست. از امام سؤال كردند، چگونه انسان آبروی خود را می‌ ریزد؟ فرمود : كسی وزیر می ‌شود، وكیل می ‌شود ولی نمی ‌تواند اداره كند، او بدین وسیله آبروی خود را ریخت؛ این می‌ شود حفظ نظام در سایه رهبری كتاب و سنّت! اگر كاری را به ما پیشنهاد دادند و ما توان آن كار را نداریم، برای ما شرعاً حرام است که آن كار را قبول كنیم، فرمود این شخص با این كار آبروی خود را می ‌برد و بالأخره كشف می ‌شود... . آیت الله العظمی جوادی آملی 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/06/06
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 رسالت حضور 👈 ما قدردان این انقلاب، نظام و تلاش و كوشش شهدا و عزیزان باشیم و ـ إن ‎شاء الله ـ در انتخابات، حضور باشكوه داشته باشیم؛ نگذاریم دشمنان ما خوشحال شوند، نگذاریم ـ خدای نکرده ـ دوستان ما نگران شوند و این نظام ما آسیب ببیند. هر كاری بكنیم در تقویت این نظام، جا دارد! در مراسم انتخابات ـ إن‌ شاء الله ـ شركت می ‌كنیم و سعی می ‌كنیم هر كسی كه اصلح است، «بیننا و بین الله» به او رأی بدهیم. 🔹 این نظام را به هر وسیله‌ ای هست باید حفظ كنیم؛ اگر مشكلی دارد حلّ كنیم . آیت الله العظمی جوادی آملی 📚 درس اخلاق تاریخ: 1394/11/15
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فدایی علی علیه السلام 🔸بزرگانی در صدر اسلام بودند كه شهادت را استقبال كردند و ائمه (علیهم السلام) بر شهادت آنها صحّه گذاشتند و نسبت به آنها طلب مغفرت كردند، در حالی که آنها حاضر نشده بودند تقیه كنند؛ جریان میثم تمار از این قبیل بود، جریان رشید هجری از این قبیل بود... . شهادت میثم تمار آیت الله العظمی جوادی آملی 📚تفسیر سوره آل عمران، جلسه ۸۷