eitaa logo
سخن شیعه
119 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢امام خمینی (ره):💢 ای ملت عزیز ! که پشتیبان تو خداست ،با اراده مصمم به پیش برو که نگهدار تو خداست تو برای خدا، برای قیام کردی قویدل باش که پیروز خواهی شد. 💠صحیفه نور، ج ۱۰ ، ص ۱۲۹ @basirat_dehi @basirat_dehi
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️بردگی کردن انسان... بردگی بندگان چیست؟؟؟ بردگی بندگان این که وقتی در یکی از لشکرهای ایران و روم، یکی از سلاطین گذشته ایران قبل از ساسانیها، از هخامنشیها، وقتی دستور میده همه بیایند، آن پیرمرد می آید میگوید، که آقا من سه تا پسر دارم دارند میایند، در میدان با شما می آید میگوید که آقا، من سه تا پسر را بگذارید پهلوی من بماند، چون من پیرم، از کار افتاده ام، اجازه بدهید این یکی بماند و با شما نیاید، در مجلس به او چیزی نمیگویند، او را از مجلس بیرون میرانند، بعد فردا وقتی که سپاهیان دارند حرکت میکنند با ستون چهار، اسبها و سربازها پشت سر هم دم دروازه که می رسند، آن سه تا برادر یکهو میبینند برادر چهارمشان دو شقه شده، یک شقه این طرف دروازه، یک شقه آن طرف دروازه نصب شده تا دیگر پیرمرد ها نگویند جوانهای ما نیایند و برای قدرت داریوش نجنگند، خود را به آب و آتیش نزنند؛ این بردگی انسان است، وقتی انسان در یک جامعه ای حق نداشتند که آنچه را میخواهند، بخواهند، حتی‌نمیگویم بگویند؛ انسانها در یک اجتماع حق نداشته باشند که طرفدار و طالب عدالت باشند، دشمن تبعیض باشند؛ انسانها حق نداشته باشند برای خودشان آزادی را دوست بدارند و بخواهند، خفقان و اختناق را مثل وضع طبیعی بپذیرند و رویش ضجه بگذارند و بخواهند، خفقان و اختناق را مثل وضع طبیعی بپذیرند و رویش ضجه بگذارند؛ وقتی در یک چنین جامعه ای انسانها زندگی کردند، این بالاترین و زشت ترین و تلخترین نوع بردگی ست، این بدترین انواع بردگی ست، چرا؟؟ چون مزورانه است، آنهایی که میرفتند یک مشت انسان بی گناه را در فلان نقطه می گرفتند، سر ها را میتراشیدند، در بلاد دیگر میفروختند؛ آنها یک کار علنی و واضحی انجام میدادند، اما این جور با انسانها بازی کردن، این‌جور فکر و خواست و اراده و تصمیم را در انسان ندیده گرفتن، او را پامال کردن، این بود دیگر. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۱. ❌ 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ بندگی خدا یعنی... گفت (فرستاده ی پیامبر) آمده ایم تا شما را از عبادت بندگان خلاص کنیم؛ یعنی مردم را از عبادت تو، ای یزگرد!! دیگران را از عبادت استاندارت، دهبانیان، سردارانت، در گوشه و کناجهت لاص کنیم، من عبادت العباده بعد کجا ببریمشان؟؟ بنده تو که نبودند، چه جوری باشند؟؟ بی بند و بار باشند، نه؛ بنده خدا باشند، بنده خدا بودن یعنی آزاد بودن، یعنی آقا بودن، یعنی به سوی کمال رفتن، یعنی از وسایل کمال، هر اندازه بخواهی استفاده کردن و بهره مند شدن؛ همینجور که در جامعه اسلامی این جوری بود. در جامعه اسلامی مردم بندگان خدا بودند، نه بندگان قدرتها... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۲. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🔰 اگر بخواهید گره‌های کور خود را با پناه بردن به کانون سرمایه داری غرب حل کنید، نه تنها دردی از جامعه خویش را دوا نکرده‌اید، که دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند. 📆 امام خمینی (ره) | ۱۱ دی ۱۳۶۷ @sahifeh_noor @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️توحید با وجود اختلافات طبقاتی معنی ندارد... اگر چنانچه قائل به توحید باشی در جامعه اختلاف طبقاتی و تبعیض معنی ندارد دیگر، اصلا معنی ندارد دیگر، آن جامعه ای که سَری و تَهی دارد، آن جامعه، جامعه توحیدی نیست، توحید میگوید؛ *‌‌کلکم من آدم و آم من تراب* همه فرزندان آدمند و آدم از خاک است، نزدیکی شما به خدا و رجحان شما به تقواست، و الّا در یک جامعه ای که که هزاران موجب برای تبعیض وجود دارد _میگویی آقا، فلانی این جوری است؛ میگوید خب فلانی جزو اشراف است، او حساب دیگری دارد_ در جامعه ای که اشراف و غیر اشراف دارد، در جامعه ای که برخوردهای مردم به شدت با یکدیگر متفاوت است و آن ‌برخوردار، حق‌خود میداند، در جامعه ای که بندگان خدا همه در یک تراز نیستند و بعضی باز بنده بعضی دیگر‌ هستند؛ در این جامعه توحید نیست، وقتی توحید به یک جامعه آمد، همه بندگان در یک تراز قرار میگیرند؛ یعنی چه؟؟ یعنی همه میشوند بنده خدا، که دیروز گفتم، موجودات جهان، انسان و دیگرها، بندگان مقهور اویند و در عبودیت او همگان شریک و همترازند، این را دیروز مشروحا بیان کردیم که هیچ کس و هیچ چیز زیر عنوان فرزندی، همسری و همشانی از دایره عبودیت خدا بیرون نیست، در حوزه عبودیت دیگر معنی ندارد یک عده بنده، باز یک زنجیر به گردن یک عده دیگر ببندند، اصلا معنی ندارد، بندگی خدا به معنی آزادی از بندگی غیر خداست، اصلا با هم همدیگر نمی سازد این دو تا، معنی ندارد که کسی بنده خدا هم باشد، بنده غیر خدا هم باشد، بندگی خدا یعنی آزادی از عبودیت و بندگی هر چه غیر خدا و هر کس غیر خداست. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۲. ❌ 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
منافقین، از کفار بدترند... 🌸امام روح الله: منافق‌ها هستند که برتر از کفارند. آنی که مسلمان می‌گوید هستم و بر ضد اسلام عمل می‌کنند و می‌خواهد به ضد اسلام عمل بکند، آن است که در قرآن بیشتر از آنها تکذیب شده تا دیگران. ما سوره منافقین داریم اما سوره کفار نداریم. سوره منافقین داریم که برای منافقین از اول شروع می‌کند اوصافشان را می‌گوید. اسلام همیشه گرفتار یک همچو جمعیت‌هایی بوده است. در صدر اسلام زیاد جمله هست در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) اینها زیاد بودند. در زمان خود پیغمبر اکرم (ص) زیاد بودند و همینطور در طول تاریخ. اسلام گرفتار یک همچون مسائل بوده است و گرفتار این که اشخاص هم از خود مسلمان ها، مردم خوب، مردم اسلامی گول می‌خورند. از اینها، از این اشخاص که با صورت اسلامی می‌آمدند وحی می‌کردند، گول می‌خوردند. 📚صحیفه نور جلد ۱۲ص۱۹۲ @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ جمله دوم فرستاده پیامبر به یزگرد... *لیخرج الناس من عبادت العباد الی عبادت الله و من ضیق الدنیا الی سعه الدنیا و الاخره* جمله ی دوم؛ گفت آمدیم تا مردمان را، بندگان خدا را، از حصار محدود و تنگ دنیا ببریم در فراخنای دنیا و آخرت، حصار محدود و تنگ دنیا، در یک جامعه ای که مردم با بینش درست زندگی نمیکنند، از هر طرف نگاه میکنند، نزد نگاهشان چیزی جز دنیا و بهره های دنیوی نیست، از هر طرف نگاه میکنند مردم، نزد نگاهشان چیزی جزء دنیا و بهره های دنیوی نیست، از هر طرفی نگاه میکنند مردم، جزء لذایذ دنیوی و منیتهای باب دنیا چیزی برایشان مطرح نیست، هر چه نگاه میکند، تلاشهای کوچک و نا چیز حیوانی خودش میبیند و منافع کوچک و پست و حقیر و دفعی و آنی اش را، در جامعه ای که یزگرد بر مردم حکومت میکرد، مردم چنین نبود که همه از یزگرد راضی باشند، ناراضی هم زیاد بود؛ اما این ناراضی ها چون چشمشان نزدیک بین بود، چون افق دیدشان تنگ و کوچک بود، می دیدند که اگر اندک نارضایتی و ناراحتی از یزگرد نشان بدهند، همین زندگی مختصر پست هم از آنها گرفته خواهد شد، همین دو لقمه بیشتر خوردن، دو روز بیشتر غنودن، دوتا جفتک بیشتر توی کوچه و خیابان زدن، همین از او گرفته میشود؛ و چون برای این خیلی ارزش قائل بود، چون خیلی همین مختصر را دوست میداشت، حاضر نبود که برای آزادی، برای شرافت و اصالت و فضیلت انسانی اقدامی به عمل بیاورد، علتش چه بود؟؟!! افق دیدش کوچک و تنگ و محدود بود، ضیق دنیا. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۳. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ بندگی خدا و وسعت پیدا کردن؛ فکر و بینش و خرد انسانی... اما وقتی که انسان مسلمان شد، همه چیز برای او مقدمه است، وسیله است، برای چه؟؟ وسیله چه؟؟ وسیله رسیدن به جهانی پهناور _نمیگویم جهان بعد از مرگ _ جهان فکر و بینش و دید خود انسان که به وسعت خدا وسیع و گسترده است، همه چیز برای انسان وسیله هستند، برای اینکه انسان بتواند رضای خدا را به دست بیاورد، زندگی دنیا، پول دنیا، آسایش دنیا، محبتهای دنیا، برایش ارزش و اصالت ندارد، آن وقتی ارزش پیدا میکند که در راه خدا باشد، فی سبیل الله ، اما اگر چنانچه این محبت، این مال، این‌مقام، این زندگی، این فرزند، این آبرو، این حیثیت، در راه خدا و در راه وظیفه نبود و قرار نگرفت، برایش هیچ قیمتی و ارزشی ندارد، دنیا و آخرت به هم دوخته است در طرز فکر اسلامی؛ و برای یک مسلمان، دنیا آخری ندارد، در نظر آن شخصی که بنده بندگان و برده موجودات ناقص است، دنیا محدود است؛ اما برای این؛ دنیا وسیع است، مرگ یک دریچه ست که از این دریچه ی وقتی نگاه میکنی، آن طرف باغها و بوستانها و دنیاها و گیتی ها و جهان هاست؛ لذا میبینید که فوقش این است که به این دریچه برسد، از این دریچه بگذرد، مهم نیست، مرگ برایش مسئاله ای نیست... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۴. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
💠همه به سوی دار جزا خواهیم رفت، چه بهتر که عمر کوتاه را در راه به اسلام و مسلمین صرف کنیم تا در پیشگاه مقدس حق تبارک و تعالی سرافراز و در سلک خدمتگزاران درآییم. 📚صحیفه نور، جلد ٢٢،صفحه ۶١ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️مطالبی که در مورد توحید بیان شد؛ بینش نو و مخصوصا قرآنی بود ... اینها جلوه ها و گوشه هایی از توحید است، البته درباره ی توحید منظم تر و تحت عنوان معین تری بایستی صحبت کرد و صحبت خواهیم کرد ان شاءالله در روزهای آینده، امروز بنده فقط خواستم یک کلیاتی را در این باب گفته باشم......این در حقیقت یک بینش نویی در زمینه توحید میدهد...یک بعدی از توحید است که درست آنچه در زمینه توحید مورد نظر است، مورد نظر ادیان و قرآن مخصوصا، منعکس میکند بیان میکند. و اما آیاتی که در نظر گرفتیم؛ تکرار آیت الکرسی به عنوان یک شعار توحید خیلی جالب است، که احتمال میدهم علت اینکه این همه تاکید شده که آیت الکرسی تکرار خوانده بشود در مواردی، برای این است که این شعار توحید دائما در ذهن انسان زنده و پایدار باشد، حیّ و قیّوم باشد. این خاطره در ذهن انسان، این آیاتی که امروز اینجا نوشته شده، از سوره بقره است، شرح یک منظره ای ست در قیامت، که البته به مساله ی توحید ارتباط تام و تمامی پیدا میکند، در ضمن تلاوت آیه کاملا روشن میشود. سوره ی بقره آیه ۱۶۵، ۱۶۶. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۵. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️محبوبیت خدا برای مومنان... *و من الناس من یتخذ من دون الله اندادا* از جمله مردم کسانی هستند که به غیر خدا هماوردان و رقیبانی را انتخاب میکنند؛ یعنی برای خدا شریک از جنس بشر یا از غیر جنس بشر انتخاب میکنند، *یحبونهم کحب الله* آن ها را مانند مهر و محبت که باید به خدا داشت، دوست میدارند، همینجا یک پارانتزی باز میکند آیه، چون درباره ی محبت صحبت نمیکرد، اما چون صحبت محبت اینها نسبت به خدا شد، یک پارانتزی کانّه باز میکند مثل جمله ی معترضه میفرماید؛ *و الذین آمنوا اشدّ حبا ِلِله* آن کسانی که ایمان آوردند، مومنان راستین و واقعی، اینها مهر و محبتشان به خدا بسی شدیدتر است از همه این جلوه های ظاهری، از همه ی قطبهایی که دل انسان را مثل کهربا به سوی خود جذب میکنند، از همه خدایان دروغین، از خدای نفس و شهوت، که خودت بگیر و برو تا آن خداهایی که در صدر و بالای اجتماعات جا گرفته اند و جا میگیرند و جای داده میشوند، از همه اینها خدا برای مومن محبوب تر است‌. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۶. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 / خطر نفوذ برای نهضت 📛امام خمینی(ره): توجه داشته باشید کی دارد خلاف می‌کند به اسم اسلام، کی دارد خرابکاری می‌کند به اسم اسلام؛ اگر عمامه سرش است بزنیدش کنار. 📅 ۴ تیر ۱۳۵۹ @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️روزی که قدرت فقط دست خداست... *و الذین آمنوا اشد حبا لله و لو یری الذین ظلموا اذ یرون العذاب انّ القوه لله جمیعا* ناگهان منتقل میکند بیان را به صحنه ای از قیامت، آن لحظه ای را بیان میکند که خلائق جمع شده اند، محشور شده اند در قیامت، کفار و بد کاران و بندگان غیر خدا و همه پدیده های موجود قیامت، آنچه که برای ما بیان شده یا بیان نشده، همه جمع است، وسایل عذاب خدا و وسایل رحمت و لطف خدا هم هست، البته در کیفیت این وسایل، بنده و شما هنوز نمیتوانیم درک درست و تصور کنیم. در این دنیا درست نمی شود فهمید که آنجا چه خبر است، به طور کلی همین قدر میدانیم، امکاناتی که برای شکنجه، برای عذاب، برای بد بختی، در آنجا قرار است پیش بینی بشود، همه حاظر و آماده شده، بندگان خوب خدا و بندگان بد خدا هستند، بعد ستمگران و ظالمان ناگهان می بینند که تمام قدرت در قیامت از آن خداست، خیلی چیز عجیبی است، الان در دنیا نگاه کنید، هر کسی یک قدرتی دارد، هر کسی یک کاری میکند، بالا نشین ها قدرتشان بیشتر است، اما پایین نشینها هم بالاخره قدرت دارند، هر کسی به قدرت خودش می نازد، هر کسی یک اندازه و مایه ای از توان و نیرو در او هست، کاری از او بر می آید آخر، مخصوصا آن ستمگر، آن ظالم، که کارش بالاتر است، قدرتش هم بیشتر است، آن ظالمی هم که عبادت ظالم را کرد_ این هم ظالم است، این ستمگر است_ این هم از یک قدرتی به خیال خود بهره مند است؛ چون ارتباط پیدا کرده با یک قدرت بالاتر، مثل روباهی که دُم خودش را به دُم شتر بسته، در دنیا این جوری است، اما در قیامت وقتی که اجتماع میکنند، هر چه که نگاه میکنند، هر کسی که به خود مراجعه میکند، میبیند هیچ قدرتی، هیچ توانی، هیچ عرضه ای در او نیست، قدرت یکسره دست خداست. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۷. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 الگوی سه‌ضلعی اسلام برای و 🔹 الگوی اسلامی برای نظام‌سازی و جامعه‌سازی به طور خلاصه یک الگویی است مرکّب از ایمان و علم و عدل؛ این سه عنصر اصلی است. 🔸 ما البتّه در هر سه بخش عقبیم. تحرّک ما تحرّک مناسب و شایسته‌ای نبوده. [اما] انسان در شخصیّت‌سازی‌هایی که صورت گرفته، میتواند مشاهده بکند. 🔸 شما با عملکرد خودتان میتوانید این الگو را در چشم مردم جهان شیرین کنید و تبلیغ کنید آن را، برجسته کنید یا خدای نکرده بعکس، آن را از چشمها بیندازید. 🔹 چه مستکبرها بخواهند، چه نخواهند، این الگوی تازه سر برآورده در دنیا، و آنها هم از همین میترسند. کینه‌توزی‌ای که شما می‌بینید آمریکا و بعضی‌های دیگر با جمهوری اسلامی دارند، [بخاطر این است که] با اساس مخالفند. 🎙 ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ بیانات در ارتباط تصویری با جلسه هیئت دولت ☑️ @amin_enqelab
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️در قیامت ستمگران به خود میگویند... *لمن الملک الیوم لله واحد القهار* این منظره را در نظر میگرید، ستمگرِ ظالم میگوید، چه ستمگری که ستم میکرد به دیگران، چه ستمگری که به خودش ستم میکرد و خودش را بنده آن ستمگر اولی قرار داده بود، وقتی نگاه کنند، بینند عجب!!! اینجا همه آن حرف ها و ادعاها و باد و بروتها و کاخ ها و زندگی ها، همه هیچ و پوچ است، هیچ کاری از دست کسی بر نمی آید. آن وقت آن جا منظره ی عجیبی ست، دو گروه را در نظر بگیرید، یک گروه، گروه دیگر را عبادت کردند، یعنی اطاعت بی قید و شرط، این دو گروه، روز قیامت روبه روی هم قرار میگیرند، با هم جنگ و منازعه و مخاصمه دارند... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
⛔️ خيال نكنيد امام سال ۵۷ همان امام سال۶۸ بود/ امام روزبه‌روز جلوتر میرفت و خودش را کاملتر میکرد 📝 رهبرمعظم انقلاب: شما خیال نکنید که امامِ سال ۶۸ که به جوار الهی رفت، همان امامِ سال ۵۷ بود که وارد ایران شد. نخیر، امام خیلی جلو رفته بود، خیلی پیشرفت کرده بود، خیلی بالا رفته بود... 🔺خدا شاهد است که بعد از هر ماه رمضان، گاهی که خدمت امام میرسیدم، برایم محسوس بود که در این ماه رمضان، امام نسبت به گذشته بالاتر رفته، پرواز کرده و از مادّه دورتر شده است. 🔹روزبه‌روز جلوتر میرفت و خودش را کاملتر میکرد. انسان مؤمن، این است. «من ساوی یوماه فهو مغبون». 🔺اگر دو روزمان مثل هم باشد، سرمان کلاه رفته است. مغبون، یعنی فریب خورده، سرکلاه‌رفته. و کسی که فردایش از امروزش بدتر باشد، «فهو ملعون»؛ یعنی طرد شده است. ۶۹/۱۱/۲٩ @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️آنگاه که در قیامت مردم قدرت خدا و عذاب خدا را میبینند... *و لو یری الذین ظلموا اذ یرون العذاب* اگر می دیدند آنان که ستم کرده اند... اگر می دیدند آنان که با با سر سپردگی به غیر خدا ستم کرده اند، آن گاه که مشاهده میکنند عذاب را، چه می دیدند؟؟ *انَّ القوه لله جمیعا* اینکه نیرو و قدرت یکسره از آن خداست، *و انَّ الله شدید العذاب* و اینکه عقاب خدا سخت و سهمگین است، اگر می دیدند، چه میشد؟؟ جوابش مقدر است.....بی گمان از رفتار خود پشیمان می شدند، پشیمان میشدند که در دنیا چه خِرگیری ای(گریبانگیری) میکردند، میرفتند بنده و برادر ستمگرانی می شدند که حالا این قدر در قیامت بی عرضه اند، این قدر از دستشان کار بر نمی آید. اگر با چشم عبرت می نگریستند، می دیدند در دنیا هم به همان اندازه بی عرضه اند، *اذ تبرا الذین اتبعوا و راءَ العذاب* آن زمان که پیشوایان و سران، بیزاری جویند از پیروان و تابعان *وراء العذاب* و عذاب خدا را بنگرند؛ آن وقت دیگر یزگرد مثلا میگوید، بار الها!!! پروردگارا!! اینهایی که میدیدی در زمان من، من را عبودیت میکردند، من بیزار از اینها هستم، نه خیال کنی که من علاقه ای به آنها دارم که اینها من را شریک تو قرار میدادند، غلط میکردند شریک تو قرار میداند، من از اینها بیزارم، حالا ببینید چقدر رعیت آن روز یزگرد دلشان میسوزد، که ما دنیا و آخرتمان را به این نامرد دادیم، این حالا در قیامت از ما بیزاری می جوید... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۹. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️چوب عبودیت غیر خدا *اذ تبرا الذین اتبعوا من الذین اتبعوا و راوُ العذاب* آنگاه که پیشوایان و سران بیزاری جویند از پیروان و تابعان و عذاب خدا را بنگرند، *و تقطعت بهم الاسباب* و رابطه ها و پیوندها میان آنها قطع شود، *و قال الذین اتبعوا* و تابعان و دنباله روان گویند؛ *لو ان لنا کرت فنتبرا منهم کما تبرووا منا* ای کاش ما را بازگشتی بود به دنیا تا از آن بیزاری میجستیم، چنانچه آنان از ما بیزاری جستند، یعنی امروز، روز قیامت، *کذالک یریهم الله اعمالهم حسرات علیهم* بدین گونه خداوند کارهای آنان را به صورت مایه حسرتی به آنان می نمایاند، *و ما هم بخارجین من النار* و آنان هرگز از آتش برون آیندگان نیستند. اینجا مطلبی که در این آیه مورد نظر بود، این بود که آن کسانی که آنجا دارند چوب میخورند، چوب عبودیت غیر خدا را میخورند، چوب این را میخورند که بنده و برده غیر خدا شدند؛ یعنی چیزی غیر توحید و ضد توحید، در حالی که قرآن تعبیرش است، دنباله روان، پیروان. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۹. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
شکر خدا جلسه ی نهم از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری...
⭐️برتر از مرد 🔹امام خمینی(ره): تاریخ اسلام گواه احترامات بی‌حد رسول خدا(ص) به این مولود شریف است، تا نشان دهد که زن، بزرگی ویژه‌ای در جامعه دارد که اگر برتر از مرد نباشد، کمتر نیست. 📅 ۴ اردیبهشت ۱۳۶۰ 🌸 فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه سلام‎الله‎علیها مبارک باد ✅ @sokhanshia
اسلام، فاطمه - آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتی - را به عنوان نمونه و اسوه‌ی زن معرفی می‌کند. آن، زندگی ظاهری و جهاد و مبارزه و دانش و سخنوری و فداکاری و شوهرداری و مادری و همسری و مهاجرت و حضور در همه‌ی میدان‌های سیاسی و نظامی و انقلابی و برجستگی همه جانبه‌ی او که مردهای بزرگ را در مقابلش به خضوع وادار می‌کرد، این هم مقام معنوی و رکوع و سجود و محراب عبادت و دعا و صحیفه و تضرّع و ذات ملکوتی و درخشندگی عنصر معنوی و هم‌پایه و هم‌وزن و هم‌سنگ امیرالمؤمنین و پیامبر بودن اوست. زن، این است. الگوی زنی که اسلام می‌خواهد بسازد، این است. ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری @sokhanshia
🍃🍁 جلسه ی دهم از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری رو با توکل بر خدا شروع میکنیم... 🍁🍃
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️توحید عمل زا و عمل ساز... همانطور که عرض کردیم بحث توحید در قرآن یک بحث بسیار طولانی است، میتوان گفت طولانی ترین و مفصلترین بحثی که در سراسر قرآن انجام گرفته، بحث توحید است؛... بدین جهت فقط چند مساله ای را ما در اینجا میتوانیم با استشهاد به آیات مطرح کنیم، نه همه مسائلی را که درباره توحید یا در پیرامون توحید میتوان مطرح مطرح و بحث کرد. ما به نظرمان این جور میرسد که اگر میپذیریم و قبول میکنیم که توحید، علاوه بر اینکه یک شناخت عمل زا و عمل ساز است _اگر‌قبول میکنیم که توحید، عقیده ای ست که متضمن تعهدی و مسئولیتی ست؛ باید جستجو کنیم، این تعهد را این مسئولیت هایی که در دل توحید منطَوی و مندرج است، اینها را پیدا کنیم و به صورت ماده ماده و جمله جمله و فصل فصل، هر کدام را تیتری قرار بدهیم و در قرآن یا در مجموعه منابع اسلامی، یعنی قرآن و حدیث، آن را تتبع و پیگیری کنیم، خواهش میکنم برادران و خواهران که سابقه ذهنی نسبت به بحث دارند، که فکر میکنم شاید همه برادران و خواهران یا اکثریت این جور باشند، دقت کنید که کلمات و تعبیراتی که بنده میکنم_سعی میکنم حساب شده باشد تعبیرات_ سعی میکنم درست در ذهن بسپارید و آنچه را که منظور است، روی آن تکیه و تامل و تدبر انجام بگیرد. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۶۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ توحید تعهد آور هست در عرصه های مختلف حکومتی و اقتصادی و بین المللی و... سخن در این است، اگر قرار شد توحید یک عقیده ای باشد که به دنبال خود تعهدی را مسئولیتی را و تکلیفی را، برای معتقد به این عقیده به ارمغان می آورد، پس باید فهمید، و دانست که این مسئولیت و این تعهد و این تکلیف ها چیست بالاخره، آیا این تعهد در همین خلاصه میشود که ما به زبان یا به دل و به فکر، این عقیده را بپذیریم؟؟ یعنی خود اعتقاد، یک مسئولیتی ست؟؟ یا حد و قلمروی این مسئولیت از منطقه فکر و دل بیرون تر می آید، اما در اعمال شخصی، مثلا موحد، یک سلسله تکالیفی را به مقتضای توحید بر دوش خود دارد، از جمله اینکه نماز بخواند، از جمله اینکه نام خدا را در آغاز و انجام هر کاری بیاورد، از جمله اینکه فرض کنید گوسفند را، زبیحه را جز به نام خدا نکشد و از این قبیل، در همین حد خلاصه میشود؟؟ یا نه، تعهدی که توحید به فرد موحد یا به جامعه موحد میدهد، از حد فرمانهای شخصی و تکالیف فردی بالاتر است، تعهدی که توحید به یک جامعه موحد میدهد، شامل مهمترین، کلی ترین، بزرگترین، اولی ترین، و اساسی ترین‌ مسائل یک جامعه است، مثل چه؟؟ مثل حکومت، مثل اقتصاد، مثل روابط بین المللی، مثل روابط افراد با یکدیگر، که اینها مهمترین حقوق اساسی ست برای اداره و زندگی یک جامعه، ما معتقدیم که تعهد توحید و مسئولیتی‌ که بار دوش موحد میشود، مسئولیتی ست در حد تکالیف اساسی و حقوق اساسی یک جامعه. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۷۵. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia