eitaa logo
سخن شیعه
119 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ ارتباط ذبح با توحید۲. با بسم الله شروع کن حتی غذا خوردن را با بسم الله شروع کن، حتی عمل جفت گیری را با بسم الله شروع کن، حتی غذا خوردن را با بسم الله شروع کن، حتی وارد شدن، رفتن، بیرون آمدن، تو خانه، در دکان، همه کار را، یعنی چه؟؟ یعنی تمام جهت گیری زندگی ات برای تامین هر نیازی، و لو نیاز های اولی، باید بر طبق فرمان خدا و در جهت سبیل الله باشد، *انّ صلاتی و نسکی‌ و محیای و مماتی لله رب العالمین* برای خداست، آن مدبر و پروردگار امور عالمیان، *لا شریک له* که هیچ شریکی ندارد، پروردگار عالم، در هیچ یک از مناطق زندگی من، حتی غذا خوردنم، نه فقط در نماز خواندنم، در حرکاتم، در تلاش هایم، در کوشش هایم، برای خدا شریکی قائل نیستم، این کشور وجود من، یکسره در اختیار خدا و قلمرو قدرت و فرمان اوست، ذبیحه را هم که میکشید، این جوری بکشید، اما کافر قرشی به صورتی، کافر غیر قرشی به صورت دیگری، وقتی ذبیحه را میکشد، گوسفند را میکشد، وقتی غذا میخورد، وقتی زندگی میکند، وقتی دکان باز می کند، نه فقط به نام خدا نیست، به یاد خدا نیست، بلکه به نام غیر خدا و به یاد غیر خداست. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۷. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ ارتباط ذبح با توحید۳. این ذبیحه را سمبل بگیرید، در هنگام کشتن گوسفند را یک سمبل بدان، اگر چه خودش یک حکمی ست، حکم فقهی ست، البته باید نام خدا آورده بشود قطعا، اما شما این را فرض کنید یک سمبلی، سمبل نیاز های اساسی و اصیل انسان، کشتن گوسفند، این باید با نام خدا باشد؛ یعنی چه؟ یعنی حتی اساسی و اصیل انسان، کشتن گوسفند؛ این باید با نام خدا باشد؛ یعنی چه؟ یعنی اساسی ترین اولی ترین بنیانی ترین اصیل ترین نیازهایتان را برای خاطر خدا بخواهید، لقمه نانی هم که میخوری تا گرسنگی ات بر طرف بشود، برای خاطر خدا بخور، برای خاطر خدا گرسنگی ات را برطرف کن و نیرو در بدنت بدم، خب، پیداست نیرویی که برای خاطر خدا آمده به بدن انسان، برای خاطر هم باید مصرف بشود، این نتیجه ی منطقی و دو دوتا چهارتاست، ببین چقدر دقیق است. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ چرا نمی خورید؟؟!!!! *فکلوا مما ذکر اسم الله علیه* بخورید از آنچه نام خدا بر آن یاد شده است، *ان کنتم بایاته مومنین* اگر به آیات خدا مومنید، *و ما لکم الا تاکلوا مما ذکر اسم الله علیه* چه شده است شما را، یعنی به چه دلیل، برای چه، از آنچه نام خدا بر آن برده شده است، *لا تاکلون* نمی خورید، *و قد فصّل لکم ما حرّم علیکم الا ما اضطررتم الیه* در حالی که خدا تفصیلا، تبیینا، بیان کرده است برای شما، آنچه که حرام است، مگر در حال اضطرار؛ غیر از آن، همه چیز برایتان حلال است، *و انَّ کثیرا لیضلون باهوائهم بغیر علم* بسیاری گمراه می کنند با هوس های خود، مردم را، بدون دانشی، بدون بینشی، با صِرف اهوا و هوس های خود، مردم را به بیراهه و گمراهی می کشند، *انّ ربک هو اعلم بالمعتدین* پروردگار تو همانا به متجاوزان و تجاوزگران، داناتر است، اینهائی که مردم را بدون داشتن علم و دانش، به بیراهه و گمراهی می کشند، طبق اشاره این آیه، معتدینند، تجاوزگران، اعتداء و دشمنی کنندگان. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
💠وظیفه ماست که در مقابل ابرقدرتها بایستیم و قدرت ایستادن هم داریم؛ به شرط اینکه روشنفکران دست از غرب و شرق و غربزدگی و شرق زدگی بردارند و صراط مستقیم اسلام و ملیت را دنبال کنند. 📚صحیفه نور ،جلد ١٢،صفحه ٢٠ @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ کنار گذاشتن گناه ظاهری و باطنی؟؟!!!! *و ذروا ظاهر الاثم و باطنه* به کناری نهید آنچه‌ را که گناهش ظاهر است‌و آنچه گناهش‌‌ نهان و باطن است، یک‌ کارهایی هست که اشکالاتش، عواقب سوئش ظاهر است؛ قتل نفس معلوم است که کار بدی است، بی جان کردن یک جاندار، بدون استحقاق، معلوم است که کار‌خلافی است؛ این گناه بودنش ظاهر است، یک کارهایی هم گناه بودنش درست، بارز و ظاهر و نمایان نیست، خیلی از چیزها را انسان نمیفهمد که این چقدر بزرگ است؛ سخن بدون علم گفتن، دنباله روی از غیر علم کردن، فرمان از غیر خدا شنودن و نیوشیدن، اینها یک چیزهایی ست که آدم خیال نمیکند این قدر مضرات و عواقب سوء داشته باشد، نهان است پوشیده است گناه بودنش، لکن در عین حال، هر دو را بایستی کنار گذاشت؛ هر‌آنچه را که گناه است، چه آشکارا و چه پنهان، *و ذروا ظاهر الاثم و باطنه* بگذارید و واگذارید آن چیزهایی که ظاهر الاثمند، گناه بودنشان ظاهر است و باطن الاثمند، گناه بودنشان باطن و پوشیده است، *انّ الذین یکسبون الاثم سیجزون بما کانوا یقترفون* آن کسانی که گناه را برای خود دستاورد قرار می دهند و کسب میکنند، سزا دادهدخواهند شد به اعمالی که انجام می داده اند، *و لا تاکلوا مما لم یذکر اسم الله علیه* مخورید از آنچه نام خدا بر آن یاد نشده است، *و له لفسق* این فسق است، از دین برون رفتن است، اهمیت یاد خدا و نام خدا را، اینجا رویش تکیه میکند. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۹. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️الهام شیاطین به اولیائش برای مجادله با انسانها *و انّ الشیاطین* بیشتر تکیه ما روی این تکه است، البته از اول این آیاتی که خواندیم تا اینجا، همین طور قدم به قدم اشاراتی بود که برای ما مفید بود، برای این مطلبی که اینجا بیان کردیم، البته هر چه بیشتر تدبر کنید، روشن تر میشود، اما قسمت عمده استدلال و استناد ما همین تکه آخر این آیه است؛ *و انّ الشیاطین لیوحون الی اولیاءهم لیجادلوکم* شیطانها و قطب های شرارت به دوستان و هم بستگان خود الهام میدهند، تا با شما مجادله کنند، شیطانها و قطبهای فساد و تباهی، ایادی خود، اولیای خود، هم جبهگان و پیوستگان خود را پر میکنند تا بیایند با شما بحث کنند، سر به سر بگذارند و مجادله کنند، شما تکلیفتان چیست در مقابل این اولیای شیطان؟؟ *و انّ الشیاطین لیوحون الی اولیائهم لیجادلوکم* اما شما، *و ان اطعتموهم انّکم لمشرکون* اگر شما از آنها اطاعت کردید، پیروی کردید، مشرکید، ببینید؛ مشرک، خیلی صاف، پس اطاعت شیطان، یعنی قطب شرار در مقابل رحمان، شیطان در مقابل رحمان است دیگر، شیطان در مقابل خداست دیگر، اطاعت شیطان، یعنی قطب شرارت، یا اطاعت اولیای شیطان، یعنی مزدورانش، آلت فعل هایش، دوستانش، هم جبهگانش، نوکرانش؛ اطاعت اینها موجب میشود که شما مشرک بشوید، *و ان اطعتموهم* و اگر اطاعت کنیدشان، *انّکم* همانا شما، *لمشرکون* حتما مشرکید. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۰. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️کجایند آنهایی که عبادتشان میکردید به جای خدا؟؟!!!! این یک فصل؛ قسمت دوم از سوره ی شعراست که آن را دیگر خیلی وقت نداریم ترجمه ی مفصل بکنیم، یک ترجمه ی خیلی کوتاهی میکنم که تمام کنیم؛ جالب ترین و نافذ ترین بیانات در زمینه ی خیلی از معارف، چه در قرآن، چه در حدیث، به صورت تصویرها و صحنه سازی هایی از قیامت برای مردم بیان شده، یک مطلبی را وقتی میخواهند درست در مستمع مجسم کنند_ در احادیث هم همین جور است_ روشن کنند تا در اعماق جانش نفوذ بکند، صحنه ای از قیامت را برایش تصویر میکنند که این ماجرا در آنجا منعکس شده و اینجا از آن قبیل است، *و ازلفت الجنه للمتقین* نزدیک و فرا دست آمد بهشت برای با تقوایان، روز قیامت را دارد میگوید، منتهی با لحن گذشته میگوید، مضارع محقق الوقوع را در زبان عربی، با تعبیر ماضی میشود بیان کرد، *اقتربت الساعه و انشق القمر* یعنی خواهد شد. *و ازلفت الجنه للمتقین* و نزدیک و فرا دست آمد بهشت، در دسترس، از برای متقیان، *و برزت الجحیم للغاوین* و نمودار و پدیدار شد دوزخ از برای گمراهان، فریب خوردگان، گول خوردگان، این‌را میگویند غاوین، *و قیل لهم این ما کنتم تعبدون من دون الله* گفته شود به آنان، به این فریب خوردگان گمراه، *این ما کنتم تعبدون من دون الله* کجایند آن چیزها و کسانی که به جای خدا آنان را عبادت می کردید؟؟ کو؟؟ آن قطب هایی که در زندگی به آنها دل بسته بودید، و عبادت آنها را میکردید، اینها کجایند؟ اینجا توجه کنید به کلمه ی عبادت، *تعبدون* آنها را عبادت میکردید، اما ببینیم چه هستند آنها، که اینها عبادتشان میکردند تا معنای عبادت معلوم شود... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۱. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️زمانیکه پی میبریم به راهی که اشتباه و بد بودنش آشکار بود... *هل ینصرونکم او ینتصرون* آیا آن معبودان شما، شما را یاری میکنند؟؟ یا خود از سوئی یاری میشوند؟؟ *ینتصرون* یعنی یاری میشوند خودشان، معلوم میشود این معبودها کسانی هستند که محتاج یاری شدند، پیداست انسانند، از نوع انسان بودند این معبودها، نه از نوع سنگ و چوب و بتهای بی جان، *فکُبکِبوا فیها هم و الغاوون/ و جنود ابلیس اجمعون* و سپاهیان ابلیس همگی، هر کسی که به نوعی برای ابلیس کاری کرده، از برای ابلیس خدمتی انجام داده، در راه گمراهی خلق الله قدمی برداشته، به هر صورت، در قیامت جایگاه همه شان جهنم است، معیاد آنجاست، *قالوا و هم فیها یختصمون* آنگاه در هنگامه خصومت با یکدیگر به جان هم می افتند؛ اینها به آنها، آنها به اینها؛ اینها گناه را به گردن آن پیشوایان می اندازند؛ پیشوایان گناه را به گردن اینها می اندازند؛ اینها میگویند شما نامردها بودید که ریسمان به گردن ما انداختید و ما را دنبال خودتان بردید، به زور، آنها میگویند شما بودید که دنبال ما راه افتادید؛ هر کدام ضربه ای، یک حربه ای علیه آن گروه دیگر ارائه میدهند و بیرون می آورند، *قالوا* گویند یا گفتند، *و هم فیها یختصمون* در حالی که در دوزخ مشغول خصومت و جنگ و ستیز بودند، *تالله* سوگند به خدا، *ان کنّا لفی ضلال مبین* بودیم ما در گمراهی آشکار، در گمراهی عظیمی بودیم، با آشکاری اش نمیفهمیدیم گمراه بودیم، با اینکه اگر یک ذره به خود می آمدیم، می فهمیدیم که چه راه غلطی، چه راه بدی، چه مسیر خطرناک و چه عاقبت کشنده و مهلکی ست، با اینکه اگر یک مقدار فکر میکردیم، اینها معلوم میشد، در عین حال در این گمراهی ماندیم. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۲. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ پشیمانی... *تالله اِن کنّا لفی ضلال مبین* سوگند به خدا که ما در گمراهی آشکار بودیم، چه کار ما گمراهی بود؟؟ این کارمان؛ *اذ نسویکم برب العالمین* که شما را برابر می کردیم با پروردگار جهانیان، باید از خدا می ترسیدیم، از شما ترسیدیم؛ باید گوش به فرمان خدا میبودیم، به فرمان شما بودیم، باید به سوی خدا و برای تقرب به خدا تلاش میکردیم، برای تقرب به شما تلاش گردیم، باید روزی را از خدا میخواستیم، از شما خواستیم؛ *اذ نسویکم برب العالمین* که شما را برابر قرار دادیم و مساوی با پروردگار جهانیان، *و ما اضلنا الا المجرمون* گمراهمان نکرد مگر گنهکاران و مجرمان، *فما لنا من شافعین* دیگر امروز شفیعی نداریم، *و لا صدیق حمیم* و دوست دلسوزی نداریم، *فلو انّ لنا کره فتکون من المومنین* کاش برگشتی بود ما را به دنیا تا مومن میشدیم، *انّ فی ذالک لایه* در این سخن نشانه و آیتی است، *و ما کان اکثرهم مومنین* بیشترینشان مومن و دارای ایمان نیستند. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۳. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌸🌹 شروع جلسه ی دوازدهم از کتاب طرح کلی اندیشه ی اسلامی... @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ توحید اگر نظر برادران عزیز باشد، عرض کردیم توحید را در صورتی که ما به عنوان یک عقیده عمل خیز و تعهد انگیز بدانیم، ناگزیر یک سلسه الزامها و تعهد را این عقیده بر دوش ما می نهد، و گفتیم که باید این الزام ها و تعهد ها را بفهمیم، و البته این تعهد ها مخصوص زندگی فردی انسانها هم نیست، بلکه تکیه بیشتر این تعهدات روی زندگی اجتماعی ست، روی نظام اجتماعی و شکل جامعه است، یعنی توحید وقتی در جامعه ای وارد شد، اول کاری که میکند، بنای آن جامعه را با شکلی که متناسب با این عقیده است، انجام میدهد، بعد از اینکه این کار انجام گرفت، آن وقت نوبت می رسد به اینکه یک انسان موحد چه تکالیفی دارد به عنوان یک فرد. به هر صورت، این تعهدات را باید شناخت و دانست، ما تعبیر کردیم از مجموعه این تعهدات به قطعنامه توحید، گفتیم توحید یک قطعنامه ای میدهد، یک مجموعه قرار داد و الزام را روی دست ما میگذارد، ما برای اینکه بتوانیم ان شاالله موحد زندگی کنیم، لازم است که این تعهدات را فعلا بدانیم، اولی از این تعهدات، عبارت بود از اینکه عبودیت و اطاعت، منحصرا از آن خداست؛ این اول تعهد توحید است. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی(ره): هر کس با [ما] مصالحه دارد ما با او هم داریم، الآن هم اگر شما دولتتان، ملتتان تسلیم بشوید به امریکا، سرشار همه چیز به شما می‌دهند. اما چی؟ همان چیزی را می‌دهند که به حیواناتشان می‌دهند @sokhanshia