🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ ارتباط ذبح با توحید۲.
با بسم الله شروع کن حتی غذا خوردن را با بسم الله شروع کن، حتی عمل جفت گیری را با بسم الله شروع کن، حتی غذا خوردن را با بسم الله شروع کن، حتی وارد شدن، رفتن، بیرون آمدن، تو خانه، در دکان، همه کار را، یعنی چه؟؟ یعنی تمام جهت گیری زندگی ات برای تامین هر نیازی، و لو نیاز های اولی، باید بر طبق فرمان خدا و در جهت سبیل الله باشد، *انّ صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین* برای خداست، آن مدبر و پروردگار امور عالمیان، *لا شریک له* که هیچ شریکی ندارد، پروردگار عالم، در هیچ یک از مناطق زندگی من، حتی غذا خوردنم، نه فقط در نماز خواندنم، در حرکاتم، در تلاش هایم، در کوشش هایم، برای خدا شریکی قائل نیستم، این کشور وجود من، یکسره در اختیار خدا و قلمرو قدرت و فرمان اوست، ذبیحه را هم که میکشید، این جوری بکشید، اما کافر قرشی به صورتی، کافر غیر قرشی به صورت دیگری، وقتی ذبیحه را میکشد، گوسفند را میکشد، وقتی غذا میخورد، وقتی زندگی میکند، وقتی دکان باز می کند، نه فقط به نام خدا نیست، به یاد خدا نیست، بلکه به نام غیر خدا و به یاد غیر خداست.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۷.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ ارتباط ذبح با توحید۳.
این ذبیحه را سمبل بگیرید، #نام_خدا در هنگام کشتن گوسفند را یک سمبل بدان، اگر چه خودش یک حکمی ست، حکم فقهی ست، البته باید نام خدا آورده بشود قطعا، اما شما این را فرض کنید یک سمبلی، سمبل نیاز های اساسی و اصیل انسان، کشتن گوسفند، این باید با نام خدا باشد؛ یعنی چه؟ یعنی حتی اساسی و اصیل انسان، کشتن گوسفند؛ این باید با نام خدا باشد؛ یعنی چه؟ یعنی اساسی ترین اولی ترین بنیانی ترین اصیل ترین نیازهایتان را برای خاطر خدا بخواهید، لقمه نانی هم که میخوری تا گرسنگی ات بر طرف بشود، برای خاطر خدا بخور، برای خاطر خدا گرسنگی ات را برطرف کن و نیرو در بدنت بدم، خب، پیداست نیرویی که برای خاطر خدا آمده به بدن انسان، برای خاطر #خدا هم باید مصرف بشود، این نتیجه ی منطقی و دو دوتا چهارتاست، ببین چقدر دقیق است.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۸.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ چرا نمی خورید؟؟!!!!
*فکلوا مما ذکر اسم الله علیه* بخورید از آنچه نام خدا بر آن یاد شده است، *ان کنتم بایاته مومنین* اگر به آیات خدا مومنید، *و ما لکم الا تاکلوا مما ذکر اسم الله علیه* چه شده است شما را، یعنی به چه دلیل، برای چه، از آنچه نام خدا بر آن برده شده است، *لا تاکلون* نمی خورید، *و قد فصّل لکم ما حرّم علیکم الا ما اضطررتم الیه* در حالی که خدا تفصیلا، تبیینا، بیان کرده است برای شما، آنچه که حرام است، مگر در حال اضطرار؛ غیر از آن، همه چیز برایتان حلال است، *و انَّ کثیرا لیضلون باهوائهم بغیر علم* بسیاری گمراه می کنند با هوس های خود، مردم را، بدون دانشی، بدون بینشی، با صِرف اهوا و هوس های خود، مردم را به بیراهه و گمراهی می کشند، *انّ ربک هو اعلم بالمعتدین* پروردگار تو همانا به متجاوزان و تجاوزگران، داناتر است، اینهائی که مردم را بدون داشتن علم و دانش، به بیراهه و گمراهی می کشند، طبق اشاره این آیه، معتدینند، تجاوزگران، اعتداء و دشمنی کنندگان.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۸.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
💠وظیفه ماست که در مقابل ابرقدرتها بایستیم و قدرت ایستادن هم داریم؛ به شرط اینکه روشنفکران دست از غرب و شرق و غربزدگی و شرق زدگی بردارند و صراط مستقیم اسلام و ملیت را دنبال کنند.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ،جلد ١٢،صفحه ٢٠
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ کنار گذاشتن گناه ظاهری و باطنی؟؟!!!!
*و ذروا ظاهر الاثم و باطنه* به کناری نهید آنچه را که گناهش ظاهر استو آنچه گناهش نهان و باطن است، یک کارهایی هست که اشکالاتش، عواقب سوئش ظاهر است؛ قتل نفس معلوم است که کار بدی است، بی جان کردن یک جاندار، بدون استحقاق، معلوم است که کارخلافی است؛ این گناه بودنش ظاهر است، یک کارهایی هم گناه بودنش درست، بارز و ظاهر و نمایان نیست، خیلی از چیزها را انسان نمیفهمد که این چقدر بزرگ است؛ سخن بدون علم گفتن، دنباله روی از غیر علم کردن، فرمان از غیر خدا شنودن و نیوشیدن، اینها یک چیزهایی ست که آدم خیال نمیکند این قدر مضرات و عواقب سوء داشته باشد، نهان است پوشیده است گناه بودنش، لکن در عین حال، هر دو را بایستی کنار گذاشت؛ هرآنچه را که گناه است، چه آشکارا و چه پنهان، *و ذروا ظاهر الاثم و باطنه* بگذارید و واگذارید آن چیزهایی که ظاهر الاثمند، گناه بودنشان ظاهر است و باطن الاثمند، گناه بودنشان باطن و پوشیده است، *انّ الذین یکسبون الاثم سیجزون بما کانوا یقترفون* آن کسانی که گناه را برای خود دستاورد قرار می دهند و کسب میکنند، سزا دادهدخواهند شد به اعمالی که انجام می داده اند، *و لا تاکلوا مما لم یذکر اسم الله علیه* مخورید از آنچه نام خدا بر آن یاد نشده است، *و له لفسق* این فسق است، از دین برون رفتن است، اهمیت یاد خدا و نام خدا را، اینجا رویش تکیه میکند.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۹.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️الهام شیاطین به اولیائش برای مجادله با انسانها
*و انّ الشیاطین* بیشتر تکیه ما روی این تکه است، البته از اول این آیاتی که خواندیم تا اینجا، همین طور قدم به قدم اشاراتی بود که برای ما مفید بود، برای این مطلبی که اینجا بیان کردیم، البته هر چه بیشتر تدبر کنید، روشن تر میشود، اما قسمت عمده استدلال و استناد ما همین تکه آخر این آیه است؛ *و انّ الشیاطین لیوحون الی اولیاءهم لیجادلوکم* شیطانها و قطب های شرارت به دوستان و هم بستگان خود الهام میدهند، تا با شما مجادله کنند، شیطانها و قطبهای فساد و تباهی، ایادی خود، اولیای خود، هم جبهگان و پیوستگان خود را پر میکنند تا بیایند با شما بحث کنند، سر به سر بگذارند و مجادله کنند، شما تکلیفتان چیست در مقابل این اولیای شیطان؟؟ *و انّ الشیاطین لیوحون الی اولیائهم لیجادلوکم* اما شما، *و ان اطعتموهم انّکم لمشرکون* اگر شما از آنها اطاعت کردید، پیروی کردید، مشرکید، ببینید؛ مشرک، خیلی صاف، پس اطاعت شیطان، یعنی قطب شرار در مقابل رحمان، شیطان در مقابل رحمان است دیگر، شیطان در مقابل خداست دیگر، اطاعت شیطان، یعنی قطب شرارت، یا اطاعت اولیای شیطان، یعنی مزدورانش، آلت فعل هایش، دوستانش، هم جبهگانش، نوکرانش؛ اطاعت اینها موجب میشود که شما مشرک بشوید، *و ان اطعتموهم* و اگر اطاعت کنیدشان، *انّکم* همانا شما، *لمشرکون* حتما مشرکید.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۰.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️کجایند آنهایی که عبادتشان میکردید به جای خدا؟؟!!!!
این یک فصل؛ قسمت دوم از سوره ی شعراست که آن را دیگر خیلی وقت نداریم ترجمه ی مفصل بکنیم، یک ترجمه ی خیلی کوتاهی میکنم که تمام کنیم؛ جالب ترین و نافذ ترین بیانات در زمینه ی خیلی از معارف، چه در قرآن، چه در حدیث، به صورت تصویرها و صحنه سازی هایی از قیامت برای مردم بیان شده، یک مطلبی را وقتی میخواهند درست در مستمع مجسم کنند_ در احادیث هم همین جور است_ روشن کنند تا در اعماق جانش نفوذ بکند، صحنه ای از قیامت را برایش تصویر میکنند که این ماجرا در آنجا منعکس شده و اینجا از آن قبیل است، *و ازلفت الجنه للمتقین* نزدیک و فرا دست آمد بهشت برای با تقوایان، روز قیامت را دارد میگوید، منتهی با لحن گذشته میگوید، مضارع محقق الوقوع را در زبان عربی، با تعبیر ماضی میشود بیان کرد، *اقتربت الساعه و انشق القمر* یعنی خواهد شد.
*و ازلفت الجنه للمتقین* و نزدیک و فرا دست آمد بهشت، در دسترس، از برای متقیان، *و برزت الجحیم للغاوین* و نمودار و پدیدار شد دوزخ از برای گمراهان، فریب خوردگان، گول خوردگان، اینرا میگویند غاوین، *و قیل لهم این ما کنتم تعبدون من دون الله* گفته شود به آنان، به این فریب خوردگان گمراه، *این ما کنتم تعبدون من دون الله* کجایند آن چیزها و کسانی که به جای خدا آنان را عبادت می کردید؟؟ کو؟؟ آن قطب هایی که در زندگی به آنها دل بسته بودید، و عبادت آنها را میکردید، اینها کجایند؟ اینجا توجه کنید به کلمه ی عبادت، *تعبدون* آنها را عبادت میکردید، اما ببینیم چه هستند آنها، که اینها عبادتشان میکردند تا معنای عبادت معلوم شود...
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۱.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️زمانیکه پی میبریم به راهی که اشتباه و بد بودنش آشکار بود...
*هل ینصرونکم او ینتصرون* آیا آن معبودان شما، شما را یاری میکنند؟؟ یا خود از سوئی یاری میشوند؟؟ *ینتصرون* یعنی یاری میشوند خودشان، معلوم میشود این معبودها کسانی هستند که محتاج یاری شدند، پیداست انسانند، از نوع انسان بودند این معبودها، نه از نوع سنگ و چوب و بتهای بی جان، *فکُبکِبوا فیها هم و الغاوون/ و جنود ابلیس اجمعون* و سپاهیان ابلیس همگی، هر کسی که به نوعی برای ابلیس کاری کرده، از برای ابلیس خدمتی انجام داده، در راه گمراهی خلق الله قدمی برداشته، به هر صورت، در قیامت جایگاه همه شان جهنم است، معیاد آنجاست، *قالوا و هم فیها یختصمون* آنگاه در هنگامه خصومت با یکدیگر به جان هم می افتند؛ اینها به آنها، آنها به اینها؛ اینها گناه را به گردن آن پیشوایان می اندازند؛ پیشوایان گناه را به گردن اینها می اندازند؛ اینها میگویند شما نامردها بودید که ریسمان به گردن ما انداختید و ما را دنبال خودتان بردید، به زور، آنها میگویند شما بودید که دنبال ما راه افتادید؛ هر کدام ضربه ای، یک حربه ای علیه آن گروه دیگر ارائه میدهند و بیرون می آورند، *قالوا* گویند یا گفتند، *و هم فیها یختصمون* در حالی که در دوزخ مشغول خصومت و جنگ و ستیز بودند، *تالله* سوگند به خدا، *ان کنّا لفی ضلال مبین* بودیم ما در گمراهی آشکار، در گمراهی عظیمی بودیم، با آشکاری اش نمیفهمیدیم گمراه بودیم، با اینکه اگر یک ذره به خود می آمدیم، می فهمیدیم که چه راه غلطی، چه راه بدی، چه مسیر خطرناک و چه عاقبت کشنده و مهلکی ست، با اینکه اگر یک مقدار فکر میکردیم، اینها معلوم میشد، در عین حال در این گمراهی ماندیم.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۲.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ پشیمانی...
*تالله اِن کنّا لفی ضلال مبین* سوگند به خدا که ما در گمراهی آشکار بودیم، چه کار ما گمراهی بود؟؟ این کارمان؛ *اذ نسویکم برب العالمین* که شما را برابر می کردیم با پروردگار جهانیان، باید از خدا می ترسیدیم، از شما ترسیدیم؛ باید گوش به فرمان خدا میبودیم، به فرمان شما بودیم، باید به سوی خدا و برای تقرب به خدا تلاش میکردیم، برای تقرب به شما تلاش گردیم، باید روزی را از خدا میخواستیم، از شما خواستیم؛ *اذ نسویکم برب العالمین* که شما را برابر قرار دادیم و مساوی با پروردگار جهانیان، *و ما اضلنا الا المجرمون* گمراهمان نکرد مگر گنهکاران و مجرمان، *فما لنا من شافعین* دیگر امروز شفیعی نداریم، *و لا صدیق حمیم* و دوست دلسوزی نداریم، *فلو انّ لنا کره فتکون من المومنین* کاش برگشتی بود ما را به دنیا تا مومن میشدیم، *انّ فی ذالک لایه* در این سخن نشانه و آیتی است، *و ما کان اکثرهم مومنین* بیشترینشان مومن و دارای ایمان نیستند.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۳.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ توحید
اگر نظر برادران عزیز باشد، عرض کردیم توحید را در صورتی که ما به عنوان یک عقیده عمل خیز و تعهد انگیز بدانیم، ناگزیر یک سلسه الزامها و تعهد را این عقیده بر دوش ما می نهد، و گفتیم که باید این الزام ها و تعهد ها را بفهمیم، و البته این تعهد ها مخصوص زندگی فردی انسانها هم نیست، بلکه تکیه بیشتر این تعهدات روی زندگی اجتماعی ست، روی نظام اجتماعی و شکل جامعه است، یعنی توحید وقتی در جامعه ای وارد شد، اول کاری که میکند، بنای آن جامعه را با شکلی که متناسب با این عقیده است، انجام میدهد، بعد از اینکه این کار انجام گرفت، آن وقت نوبت می رسد به اینکه یک انسان موحد چه تکالیفی دارد به عنوان یک فرد.
به هر صورت، این تعهدات را باید شناخت و دانست، ما تعبیر کردیم از مجموعه این تعهدات به قطعنامه توحید، گفتیم توحید یک قطعنامه ای میدهد، یک مجموعه قرار داد و الزام را روی دست ما میگذارد، ما برای اینکه بتوانیم ان شاالله موحد زندگی کنیم، لازم است که این تعهدات را فعلا بدانیم، اولی از این تعهدات، عبارت بود از اینکه عبودیت و اطاعت، منحصرا از آن خداست؛ این اول تعهد توحید است.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۸.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی(ره): هر کس با [ما] مصالحه دارد ما با او هم #روابط داریم، الآن هم اگر شما دولتتان، ملتتان تسلیم بشوید به امریکا، سرشار همه چیز به شما میدهند. اما چی؟ همان چیزی را میدهند که به حیواناتشان میدهند
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ توحید و اختلاف طبقاتی
امروز دومین تعهدی که توحید بر دوش موحد می گذارد، جامعه موحد، فرد موحد، دنیای موحد، با این عنوان مشخص کرد، که اینجا نوشتیم؛ توحید و نفی طبقات اجتماعی...
نفی طبقات اجتماعی؛ و با یک عبارت کوتاه که تفصیلاتش را بعدا عرض میکنیم، جامعه توحیدی طبق این اصطلاحی که به گوش شما آشناست، یک جامعه ی بی طبقه است. یک جامعه ای است که گروه های انسان ها در آن جامعه از یکدیگر بر حسب حقوق و مزایا جدا نشدند، همه انسانها زیر یک سقفِ حقوقی، زندگی میکنند، همه در یک مسیر و با یک نوع حقوق زندگی میکنند و حرکت میکنند، این جامعه ای ست که توحید از لحاظ طبقه بندی اجتماعی، در مقابل دید ذهن ما و تصور ما میگذارد.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۹.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️توحید و اختلاف طبقاتی
به تاریخ که بر می گردیم، می بینیم اختلاف طبقاتی از جمله دردهای مزمن تاریخ است در همه اجتماعات، نه فقط اجتماعات عقب مانده قبایلی، نه فقط اجتماعات سرزمین های دور از تمدن، بلکه در آن کشور و سرزمین هایی که مادر تمدن بشری و گاهواره تمدن بشری هستند، در همان جاها اتفاقا طبقاتی با زشت ترین چهراه ای و کریه ترین صورتی خودش را به ما از لابه لای اوراق تاریخ نشان می دهد، واقعا ستم بزرگ تاریخ و لکه ننگ بزرگ تاریخ بشر از جمله همین است؛ اختلاف طبقاتی، یعنی چه اختلاف طبقاتی؟؟ یعنی اینکه انسانهایی که در این جامعه زندگی میکنند، اینها همه مثل هم نیستند، یک عده محکومند به اینکه محرومیت بکشند، رنج ببرند، خدمت گروه های دیگر را بکنند و باید از این محرومیت و رنج گله ای هم نداشته باشند، یک عده هم بایستی برخوردار باشند، بهره مند باشند، لذت و عیش زندگی برای آنها باشد، از همه ی مزایای آنها بتواند استفاده بکنند و اشکالی هم نداشته باشند، مثلا در هندوستان، که برای مثال، بهترین جایی که میشود مثال زد هندوستان است، و میدانید که هندوستان مهد تمدن آریایی ست و نژاد آریایی از آغاز شهرنشینی، از آغازی که یک ملتی و جمعیت متشکلی را تشکیل داد، در همین هندوستان بود، که میگویند نژاد آریایی از سرزمین های شمالی و سیبریا آمد، وقتی که وارد شدند، دو شقه شدند، یک عده رفتند هندوستان، یک عده طرف ایران، و مردمی که در هندوستان بودند، زودتر به تمدن رسیدند، تا آنهایی که در ایران آمدند مشغول زندگی شدند.
مهد تمدن بشری یا یکی از مهدهای بشری هندوستان است و اختلاف طبقاتی غوغاست. چهار طبقه ی اصلی اینها....
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۳۰.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ اختلاف اسفناک طبقاتی
خب حالا منظورم تشریح اختلاف طبقاتی است، اینها چهار طبقه بودند و همانطور که عرض کردیم در لابه لای طبقات به گفته جان ناس که تاریخ ادیان را نوشته، ده ها بلکه صدها طبقه فرعی، آن وقت، دو نفر آدم از دو طبقه حق ندارند با هم ازدواج کنند، با هم حرف بزنند، با هم دست بدهند، پهلوی هم بنشینند، با هم راه بروند، با هم رقابت کنند و قس علیه فعلل و تفعلل، اصلا اینها از یکدیگر با یک دیوار پولادین جدا میشدند، چرا جدا بشوند؟؟!! بر من مگر چه دارد که من کشاورز ندارم؟؟!! یا فلان سپاهی بزرگ مگر از چه مزیت طبیعی بر خوردار است که منِ عامی معمولی برخوردار نیستم؟؟ اگر این سوال میشد میدانید در جواب چه میگفتند؟؟ میگفتند فضولی موقوف!! برای خاطر اینکه در اصل خلقت، در اصل تکوین شما دو گروه، دو جور آفریده شدید، ارتباط به قانون و قرار داد و جعل زید و عمر ندارد، شما دو جور آفریده شدید، برای خاطر اینکه بَرَهما، خدای بزرگ، وقتی که میخواست موجودات را پدید بیاورد، وقتی میخواست انسان بسازد، برهمن ها از سر خود آفرید، خانها و سپاهیان و شاهزادگان را از دستهای خود، کشاورزان را از بازوهای خود و طبقه ی عامه را از پاهای خود، و طبقات نجس اصلا از برهما نیستند، از آن ریشه پاک نیستند، از این نژاد نیستند، وقتی که طبقه ی چهارم از پای برهما آفریده شده، اصلا شما همه تان در خلقت یکسان نیستید، یک عده ای از اصل شریفتر تری آفریده شدند، شایسته ی احترام بیشتری هستند، موهبت آنها طبیعی ست، برخورداری آنها ذاتی ست، محرومیت طبقات پایین هم ذاتی است، این منطق بود.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۱.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ اختلاف طبقاتی هیچ وقت شکسته نخواهد شد اگر...
شما فکر میکنید که در یک چنین اجتماعی، آیا امکان دارد اختلاف طبقاتی روزی بر افتد؟! چینین چیزی ممکن است؟ چرا ممکن باشد؟ فکر میکنید اختلاف طبقاتی را چه کسی ممکن است بر بیندازد در یک جامعه مختلف الطبقات؟؟ آیا طبقه بهره مند؟ آیا طبقه برخوردار می آید می گوید برای خاطر خدا من از حقوقم گذشتم؟ اینکه خیال خامی ست، لابد اگر اختلاف طبقاتی بخواهد برافتد در اجتماعی، طبقه محروم باید حق خودش را بخواهد، برخورداری ای که برای او هست طلب کند و اعتراض کند به برخوداری زیادی طبقات بالا، طبقه پایین باید اعتراض کند، طبقه پایین در یک چنین اجتماعی که من ترسیم کردم، محال است اعتراض بکند، چرا؟؟ برای خاطر اینکه او معتقد است وضع طبیعی اینجوری است، اصلا ذاتا این جور آفریده شده است، قابل تغییر نیست، نمیشود کاری کرد،...وقتی که انسان معتقد بود که طبیعت و فطرت و سرشت و خلقت خدایی در او، او را به یک صورت خاصی آفریده، محال است که انتظار داشته باشد که غیر آن صورت برای او امید برود، و از مزایا و حقوقی که با وضع ساختمان او و طبیعت او متناسب نیست، برخوردار باشد، میگوید من حقم است، گلیم کسی را که بافتند سیاه، نمیشود کاریش کرد، ما را از اول سیاه جامعه بافتند، ما را از اول از نوع بد رشتند، کاری دیگری نمیشود کرد، شما یک چیز سیاهی را ببرید لب جوی آبی، بنا کنید هی شستن و شستن، وقتی ذاتا سیاه هست، وقتی که از اول، این رنگ طبیعی اش سیاه بود، ممکن است این رنگش از بین برود؟؟!!! بلکه گرد و خاک هایش پاک خواهد شد، سیاهی اش شفافتر خواهد شد، بیشتر سیاهی می زند، بنابراین در طول تاریخ، همانطور که ملاحضه کردید، این اجتماعات، این ستم بزرگ وجود داشت، و وسیله ی علاجی هم برای او نبود.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۳۵.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️قدم اول مصلحین تغییر افکار بود...
البته مصلحینی پیدا میشدند، افکار را عوض میکردند، دقت کنید به این نکته ای که عرض میکنم، تصریح نمیکنم این معنی را، اما این یک نشانه یک فلسفه اختصاصی مخصوص ادیان است، مصلحینی می آمدند، اول فکر را عوض میکردند، اول فرهنگ را دگرگون میکردند، اول میگفتند که این فلسفه غلط است، بر اساس غلط بودن آن فلسفه، مردم را قانع میکردند به اینکه وضع ظالمانه است، برداشت صحیح از تحولات تاریخی این است، این درست نیست که ما بگوئیم اول وضع عوض می شد، اول شکل اجتماعی دگرگون میشد، بعد فلسفه ها و افکار دگرگون می گشت، نه؛ مصلحینی می آمدند، این تاریخ ما ست، تاریخ مشرق زمین است، یعنی آنهایی که آن جور فرض کردند، به نظر ما تاریخ مشرق زمین را نخوانده بودند، تاریخ اروپا را دیده بودند؛ این هندوستان است، این چنین است، این ایران است، این مصر است، مصلحینی که به وجود آمدند، مصلحین مذهبی، اول افکار را عوض کردند، فلسفه ها را دگرگون کردند، بعد که افکار عوض شد، فلسفه ها عوض شد، آن وقت زمینه آماده شد برای اینکه وضع اجتماعی و نظم غلط اجتماعی هم دگرگون بشود، باری، در طول تاریخ این جوری بوده.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۳۵.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ نفی اختلاف طبقاتی به وسیله ی توحید..
ملاحظه کردید اینجا هندوستان است، ایران هم همین جور بود، مصر و چین هم همین جور بود، هر جایی که شما از تمدنی سراغ دارید، وضع بر همین منوال بود، یعنی چه؟؟ یعنی گفته میشد؛ چون انسانها دو گونه آفریده شده اند، چون از دو سرشت و دو فطرت و دو طینت یا بیشتر آفریده شده اند، پس حقوق آنها هم باید با هم برابر نباشد، لازم است که با هم یکسان نباشد، اگر کسی گفت باید یکسان باشد، غلط گفته است، این را اینجوری میگفتند.
اسلام آمد اعلان کرد که خدایانی نیست، خدایان غلط است، خداست، آنهایی که تصور میکردند دو خدا، دو گروه انسان را آفریده اند، با دو گونه تمایزات و مشخصات، اشتباه کرده اند، یک خداست، همه عالم را هم او آفریده، تدبیر جهان و جهانیان یکسره در قبضه قدرت اوست و او همه را برابر آفریده، تدبیر جهان و جهانیان یکسره در قبضه قدرت اوست، و او همه را برابر آفریده، او همه را از یک اصل، از یک طینت، از یک فطرت، از یک ریشه و منشاء مادی درست کرده، آیات قرآن در این زمینه فراوان است؛ *یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم و الذین من قبلکم* . حالا آیاتی که اینجا امروز ذکر کردیم، در این نوشته در این تلاوتِ امروز هست، میخونیم.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۶.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌸 حضرت امام خمینی روحیفداه:
تا کى بهجاى مقابله با دشمنان اسلام و براى #نجات_قدس از #اسلحۀ_گرم و #قدرت_نظامى و الهى غفلت نموده و با کارهاى سیاسى و برخوردهاى سازشکارانه با ابرقدرتها وقت گذرانده و به اسرائیل مهلت جنایتهاى بىامان داده و شاهد قتل عامها باید بود؟ (صحیفۀ نور، ج۱۵، ص۷۲).
#امام_خمینی
#مرد_میدان
#روز_قدس
#مرگ_بر_اسرائیل
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ همه ی انسانها میتوانند بزرگ و بزرگتر شوند...
(اسلام)گفت همه ی انسانها از یک اصل و یک منشا و یک ریشه اند، همه ی انسانها با یک نوع تجهیزات به دنیا آمده اند، همه ی انسانها لایق اوج و پرواز به سوی تکامل بی نهایتند، همه ی انسانها میتوانند بزرگ و بزرگتر بشوند، این استعداد در همگان هست، البته توجه کنید، موجودات و انسانهایی که به صورت محسوسی بالاتر از سطح بشرِ معمولی هستند، یعنی پیامبران و امامان، آنها در این کلی حرف من داخل نیستند، اینی که گفتیم هر انسانی میتواند پرواز کند و به بی نهایت برسد، معنایش این نیست که انسان میتواند امام یا پیغمبر بشود، با کوشش و مجاهدتش؛ آن یک بحث دیگری ست؛ پیغمبر و امام چگونه می شود که پیغمبر می شوند؟ یا امام میشوند، این یک مطلب بعدی ست.
در یک صحبت دیگری، اگر بتوانیم، ممکن است که مختصر اشاره ای بکنیم، اجمالا پیغمبران و امامان صلوات الله علیهم اینها از یک امکانات بیشتری برخوردارند، یک ویژگی دارند که اینها در بشر معمولی نیست، البته اینها میدانید عده شان کم است، استثنایی اند، و سخن روی افراد جامعه ی بشری ست، به طور عموم، البته همان پیغمبران و امامان هم از ریشه و در منشا مادی، با انسانها ی معمولی هیچ تفاوتی ندارند، *ابوهم آدم و الان حواء*
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۷.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ آموزش اسلامی در نفر طبقات اجتماعی..
این یک آموزش اسلامی ست؛ در سایه توحید به انسانها تعلیم شد، اثبات شد، مسجل شد، که در متن جامعه اختلاف طبقاتی وجود ندارد، آن جامعه ای که اسلام به وجود می آورد، آن جامعه گروه گروه نیست، طبقه طبقه نیست، ممکن نیست مردمی از حقوقی برخوردار باشند، که دیگران از آن حقوق برخوردار نباشند، در آن جامعه گفته نمیشود که مردم از دو اصل، دو منشاء، دو ریشه یا بیشتر آفریده شده اند، در آن جامعه گفته نمیشود که یک نفر از خاک آفریده شده، آن دیگری فرض بفرمائید که از نور آفریده شده، از لحاظ مادی، منشاء مادی همه یک چیز است، بنابراین توحید به معنای یک خدا قائل بودن، تدبیر و خلق و آفرینش و اداره جهان را از یک خدا دانستن، ضامن نفی طبقات اجتماعی ست.
البته مطلبی در اینجا هست و این است که طبقات اجتماعی، همیشه به صورتی که در هندوستان ذکر کردم، نبوده، این جور نیست که همه جا یک فلسفه ای به آن صورت داشته باشد؛ ای بسا در اجتماعاتی، در میان جمعیت ها و ملت هایی، از لحاظ فلسفه و ادعا و بینش هایی که مطرح می کنند میان مردم، همه در سطح واحدی قرار داشته باشند، اما در عمل اختلافات طبقاتی وجود داشته باشد، همچنانی که در دنیای امروز ما هست.
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۸.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ اختلاف طبقاتی در نظام سرمایه داری
امروز در دنیا شما نگاه کنید، مخصوصا در دنیای سرمایه داری، مخصوصا در کشورهایی که از لحاظ سرمایه داری اوج بیشتری گرفته اند، اختلاف طبقاتی به نحو بارزی مشهود هست، البته آنجا هرگز نگفته اند که کارگرها و کارفرماها از دو منشاء و ریشه و خلقی و آفرینشی آفریده شده اند، نه؛ آنها نمیگویند که آقای صاحب فلان کمپانی عظیم، مثل کارتل، با کارگر فلان معدن، اینها از دو ریشه اند،از دو اصلند، نه؛ اما عملی که با هم انجام میدهند، مقرراتی که برای این دو گروه آدم میگذارند، وضع رفتاری که در جامعه میان این دو نوع انسان بر قرار می کنند، چندان تفاوتی ندارد با آن مردمی که معتقد بودند اینها از دو اصل و از دو منشاء و دو ریشه آفرید شده اند، برای عده ای امکانات بی نهایت، برای گروه زیادی امکانات صفر، عده ای ثروت تمام عالم را به نفع خودشان استثمار می کنند، عده ای دست رنج خودشان را هم اجازه ندارند تنها بخورند...
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۳۹.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia
⭕ چه کسانی در جمهوری اسلامی باید #مسئول باشند؟
وقتی که کسی احساس نکند که #فقر معنایش چیست، گرسنگی معنایش چیست، این نمی تواند به فکر گشنه ها و به فکر مستمندان باشد. لکن آنهایی که در بین همین جامعه بزرگ شده اند و احساس کردند فقر چیست، دیدند، چشیدند فقر را، اینها می توانند به حال فقرا برسند.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
#انتخابات
صحیفه نور،جلد 17،صفحه 218
مورخ:1362/01/01
👥 عضو کانال صحیفه نور شوید :
@Sahifeh_noor
@sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸
🔸️ اختلاف طبقاتی در عصر حاضر
اختلاف طبقاتی به این معنی هم صدق می کند و این در دنیا، امروز هست، بلکه حتی میخواهم بگویم این اختلاف طبقاتی، رذالت آمیزتر و موذیانه تر است از آن اختلاف طبقاتی آن روز، آنها صاف می گفتند که بله ما با هم دیگر تفاوت داریم، اینها میگوید که ما برادریم با هم، همه در یک ترازیم، ما اصلا حامی حقوق بشر شما هستیم، اما در عمل می بینیم که این جور نیست، در عمل همان تمایزها وجود دارد، گاهی در مقام اجرای مقرارت حقوقی هم یک تساوی ها و برابری هایی به چشم میخورد که فلان کس هم فلان گناه را انجام داده، مبتلا به فلان مجازات شده، ولو از طبقه بالاست، اما باز که نگاه میکنیم میبینم نه، ریشه مطلب چیز دیگری ست، میبینم باز همان اختلاف طبقاتی ها، باز همان تمایزات اجتماعی، به قوت خود باقی ست، در حقیقت برخورد های منحصر است به یک عده خاص، و یک اکثریتی محرومند، و اول چیزی که از آن محرومند، یک فهم و درک و رشد کامل و درست است
🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۳۹.
#مقام_معظم_رهبری
#ایمان
🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻
@sokhanshia