eitaa logo
سخن شیعه
122 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ديدارکارگزاراننظاموسفرايکشورهاياسلاميبارهبرانقلاببهمناسبتعيدمبعثآهنگهایزنگ.mp3
6.98M
بعثت نبىّ‌اکرم در درجه اوّل، دعوت به توحید بود. توحید صرفاً یک نظریه فلسفی و فکری نیست؛ بلکه یک روش زندگی برای انسان‌هاست ؛ خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرت های گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن. «لااله‌الّااللَّه» که پیام اصلی پیغمبر ما و همه پیغمبران است. ١٣٨٢/٧/٢ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
🥀🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🥀🌹 ⭕از مرددان و دودلان مباش. *و الذین آتیناهم الکتاب* آنها که کتاب را به آنها داده ایم، *یعلمون انّه منزل من ربک بالحق* میدانند که این قرآن نازل شده، از سوی خدا آمده، *فلا تکوننَّ من الممترین* پس تو از مردّدان و دودِلان مباش_ خطاب به پیغمبر است_ مبادا مردد باشی! متزلزل و دو دل باشی! تو که میدانی این‌کتاب از سوی پروردگار تو آمده، خدا کتاب را به تو داده و تو آگاهی، واقفی؛ مردد نشو، قاطع باش. *و تمّت کلمه ربِّک صدقا و عدلا* تمام شد، بسته شد، تخلف ناپذیر شد فرمان پروردگار تو، از روی راستی و از روی استواری، فرمان پروردگارتو، از روی راستی و از روی استواری، فرمان پروردگار این‌ بود که سلسله نبوت ها بیایند، مردم را تدریجا و تدریجا به حد نهایی برسانند، بعد نبوت آخرین بیاید، انسانها را در مقابل یک افق وسیعی، در مقابل یک میدان بی نهایتی قرار بدهد، وسیله ی سیر را، وسیله ی دویدن را، وسیله ی تکامل هر چه بیشتر را به آنها اعطا بکند، تا انسانها بتوانند در این میدان تا بی نهایت بروند؛ *و انا الیه راجعون* تا خدا، این فرمان پروردگار، این قَدَرِ پروردگار، این کلمه پروردگار بود و تمام شد، بسته شد، تخلف ناپذیر شد، *لا مبدل لکلماته* هیچ کس نیست که تبدیل و دگرگون کند کلمات و فرمان های او را، *و هو السمیع العلیم* و اوست شنوا و دانا، شنوای آهنگ‌ نیازهای باطنی شما و دانای به راه و رسم و شیوه لازم برای شما، او میتواند برنامه برای شما طرح کند و بریزد. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۳. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ / از غرب قطع امید کنید 🔹امام خمینی(ره): گمان نکنید از برای ما یک تحفه‌ای می‌آورند. گمان نکنید چیزی می‌آورند که ما را مترقی کنند. غرب تا ما را در سطح پایین نگه ندارد، نمی‌تواند از ما استفاده کند. هر امری را که آنها برای ما بیاورند، یک است. 📥دریافت سایر کیفیت ها👇🏻 http://emam.com/posts/view/27011@Sahifeh_noor @sokhanshia @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ به جای هوی ها و هوس ها باید از خدا اطاعت کرد. *و ان تطع اکثر من فی الارض* ببینید چطور ذهن شنونده را آماده میکند، در جمله اول، در آیه اول، مساله حکومت و داوری خداست که از همه اولی تر است به حکومت و داوری، در آیه ی دوم، مساله، مساله ی تخلف ناپذیری دین و فرمان خداست که دشمن و کافر و معاند و معارض، هر غلطی میخواهد بکند، بکند؛ فرمان خدا ممضی ست و تمام شده است. در آیه سوم، این است که از خواست ها و هواها و هوس ها نباید اطاعت کرد، از خدا باید اطاعت کرد، *و ان تطع اکثر من فی الارض یضلوک عن سبیل الله* و اگر پیروی و اطاعت کنی از بیشتر مردم روی زمین، از اکثریت، *یضلوک عن سبیل الله* از راه خدا تو را گمراه میکنند، *ان یتبعون الا الظن* پیروی نمی کنند مگر گمان را، *و ان هم الا یخرصون* و نیستند مگر آنکه تخمین می زنند، با پندار، با تخمین، با گمان، عمل میکنند. آن کسانی که راه ها و شیوه ها و روش ها را برای زندگی مردم جعل و پیشنهاد میکنند، آیا یقین دارند به صحت این راه ها؟؟ اگر از ساده دلی یقین کنند، باید آرزو کرد که یک چهل، پنجاه سال در دنیا بمانند تا ببینند چگونه نقشه های محکم، خراب از آب در آمد، ببینید پیش بینی ها چگونه غلط از آب در آمد، یقین هم ندارند؛ *ان هم الا یخرصون* با تخمین، با گمان، با فرضیه و تئوری، مردمِ دنیا را، جامعه های بشری را می خواهند اداره کنند، با تئوری، اما خدا با تئوری کسی را اداره نمیکند؛ با متن واقعیت، با علم و دانش به معنای واقعی انسان ها را به راه راست هدایت میکند، *انّ ربک هو اعلم من یضل عن سبیله* یقینا پروردگار توست داناتر به حال آن کسانی که گمراه میشوند از راه او‌ *و هو اعلم بالمهتدین* او داناتر است به راه یافتگان و هدایت شدگان. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۴. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ ارتباط ذبح با توحید. *فکلوا مما ذکر اسم الله علیه ان کنتم بایاته مومنین* اینجا انسان با کمال تعجب، ابتدائا، می بیند بعد از این مطالب کلی؛ اکثریت مردم را اطاعت نباید کرد، دنبال ظن و گمان تئوری و فرضیه نباید رفت، فرمان پروردگار در مورد نبوت آخرین و در مورد دین، تمام و غیر قابل تغییر شده است؛ بعد از این حرفهای کلی، یک دفعه میگوید که از آنچه نام خدا بر آن برده شده است بخورید، گوسفندی را که با نام خدا کشتند، ذبح کردند، از این حق دارید بخورید، مساله ی فرعی؛ در نظر انسان خیلی تعجب آمیز می آید که چه ارتباطی اینها با هم دارند، البته آنچه که به عنوان ارتباط، بنده هم بگویم، چیزهایی ست که از روی تصور خودم میگویم، شاهد قطعی بر این نیست، میدان برای فهم ها و فکر ها و ترکها باز است؛ مطالعه کنند، تناسبش را پیدا کنند، اما به نظر ما هم چیزهایی میرسد. اولا در نظر پروردگار که بالاتر از این عالم و در سطح و افق ما فوق تصور انسان قرار دارد، همانطور که گفتیم، همه مسائل در یک سطحند، برای خدا مسائلی کلی مربوط به بشر با مسائل جزئی تفاوتی ندارد، همه اش یکی ست، برای خدا همه چیز یکی ست، برای پروردگار عالم، آنچه مایه سعادت انسان است، به عنوان یک فرمان مطرح است فرقی نمیکند این فرمان جزئی باشد، فرعی باشد، مربوط به یک نفر باشد یا کلی باشد، عمومی باشد، مربوط به همه بشر باشد؛ اولا. ثانیا؛... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۴. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️چرا باید ذبح حیوانات را با نام خدا شروع کنیم. ثانیا؛ مسئله ی ذبح و تذکیه را درست بشکافیم، یعنی چه که نام خدا در هنگام ذبح کردن حیوانی که میخواهد، انسان او را بخورد، باید آورده بشود، میدانید که مشرکان و قبائل و ملتها و امتهایی که از توحید بی نصیب بودند، در هر مناسبتی، در هر موقعیتی، برای هر کاری، نام آن معبودان را می آورند، بسم المسیح مثلا، همچنانی که روایت دارد در مورد مسیحی ها، و میدانیم که بت های دنیایی، قدرت های دنیایی هم، همیشه سعی میکنند نام خودشان را در افتتاح و سر آغاز و دیباچه هر کاری جا بزنند، هر کاری که به نام غیر خدا شروع شد، دارای جهت غیر خدایی ست قهرا، وقتی شما کاری را برای خاطر پول، برای خاطر هوای نفس، برای خاطر مسائلی از این قبیل شروع کردید، با آن نام، با آن یاد؛ این قهرا جهتش هم، جهتِ همان چیزی است که نام و یاد او را در حین شروع این کار بر زبان یا در مغز خطور دادید، کاری که با یاد پول انجام میگیرد و برای پول، جهتش جهت پول در آوردن است، تا آخر آن چنان سیر میکند که از آن پول در بیاورد، اصلا کار در جهت گیری، آنچنان حرکت می کند که جزء ‌پول هیچ چیز دیگری برایش مطرح نیست، اما کاری که با با یاد خدا شروع میشود، جهت گیری اش هم جهت گیری خدایی ست، جهت گیری اش هم‌جهت گیری طبق فرمان خدا و مناسب با امر پرودگار‌ است، به ما میگویند که حتی ذبیحه را وقتی که میکشید، با نام خدا بکشید، یعنی ضروری ترین، اولی ترین نیاز شما که خوراک شماست، بایستی با نام خدا بکشید، برای خدا باشد، شکمت را هم که پر میکنی، برای خدا باید پر کنی، نتیجه این میشود که شکم پر کردن اصل نیست، اصل است، اگر یک وقتی احساس کردی که بخواهی شکمت را پر کنی، از خدا دور خواهی افتاد، این را رها کن، پرش نکن بزار گرسنه بماند، بگذار از گرسنگی بمیری و بر خلاف جهت گیری خدایی حرکتی از تو سر نزند، برای چه؟؟ برای خاطر اینکه شکم، اگر چه نیاز اصلی ست، اما در زندگی تو، اصل نیست، در زندگی تو اصل خداست و جهت گیری خدا، این را بسم الله هنگام کشتن گوسفند به ما یاد میدهد، بسم الله هنگام لقمه زدن و غذا خوردن به ما یاد میدهد.‌ 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۶، ۳۱۷. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ ارتباط ذبح با توحید۲. با بسم الله شروع کن حتی غذا خوردن را با بسم الله شروع کن، حتی عمل جفت گیری را با بسم الله شروع کن، حتی غذا خوردن را با بسم الله شروع کن، حتی وارد شدن، رفتن، بیرون آمدن، تو خانه، در دکان، همه کار را، یعنی چه؟؟ یعنی تمام جهت گیری زندگی ات برای تامین هر نیازی، و لو نیاز های اولی، باید بر طبق فرمان خدا و در جهت سبیل الله باشد، *انّ صلاتی و نسکی‌ و محیای و مماتی لله رب العالمین* برای خداست، آن مدبر و پروردگار امور عالمیان، *لا شریک له* که هیچ شریکی ندارد، پروردگار عالم، در هیچ یک از مناطق زندگی من، حتی غذا خوردنم، نه فقط در نماز خواندنم، در حرکاتم، در تلاش هایم، در کوشش هایم، برای خدا شریکی قائل نیستم، این کشور وجود من، یکسره در اختیار خدا و قلمرو قدرت و فرمان اوست، ذبیحه را هم که میکشید، این جوری بکشید، اما کافر قرشی به صورتی، کافر غیر قرشی به صورت دیگری، وقتی ذبیحه را میکشد، گوسفند را میکشد، وقتی غذا میخورد، وقتی زندگی میکند، وقتی دکان باز می کند، نه فقط به نام خدا نیست، به یاد خدا نیست، بلکه به نام غیر خدا و به یاد غیر خداست. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۷. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ ارتباط ذبح با توحید۳. این ذبیحه را سمبل بگیرید، در هنگام کشتن گوسفند را یک سمبل بدان، اگر چه خودش یک حکمی ست، حکم فقهی ست، البته باید نام خدا آورده بشود قطعا، اما شما این را فرض کنید یک سمبلی، سمبل نیاز های اساسی و اصیل انسان، کشتن گوسفند، این باید با نام خدا باشد؛ یعنی چه؟ یعنی حتی اساسی و اصیل انسان، کشتن گوسفند؛ این باید با نام خدا باشد؛ یعنی چه؟ یعنی اساسی ترین اولی ترین بنیانی ترین اصیل ترین نیازهایتان را برای خاطر خدا بخواهید، لقمه نانی هم که میخوری تا گرسنگی ات بر طرف بشود، برای خاطر خدا بخور، برای خاطر خدا گرسنگی ات را برطرف کن و نیرو در بدنت بدم، خب، پیداست نیرویی که برای خاطر خدا آمده به بدن انسان، برای خاطر هم باید مصرف بشود، این نتیجه ی منطقی و دو دوتا چهارتاست، ببین چقدر دقیق است. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ چرا نمی خورید؟؟!!!! *فکلوا مما ذکر اسم الله علیه* بخورید از آنچه نام خدا بر آن یاد شده است، *ان کنتم بایاته مومنین* اگر به آیات خدا مومنید، *و ما لکم الا تاکلوا مما ذکر اسم الله علیه* چه شده است شما را، یعنی به چه دلیل، برای چه، از آنچه نام خدا بر آن برده شده است، *لا تاکلون* نمی خورید، *و قد فصّل لکم ما حرّم علیکم الا ما اضطررتم الیه* در حالی که خدا تفصیلا، تبیینا، بیان کرده است برای شما، آنچه که حرام است، مگر در حال اضطرار؛ غیر از آن، همه چیز برایتان حلال است، *و انَّ کثیرا لیضلون باهوائهم بغیر علم* بسیاری گمراه می کنند با هوس های خود، مردم را، بدون دانشی، بدون بینشی، با صِرف اهوا و هوس های خود، مردم را به بیراهه و گمراهی می کشند، *انّ ربک هو اعلم بالمعتدین* پروردگار تو همانا به متجاوزان و تجاوزگران، داناتر است، اینهائی که مردم را بدون داشتن علم و دانش، به بیراهه و گمراهی می کشند، طبق اشاره این آیه، معتدینند، تجاوزگران، اعتداء و دشمنی کنندگان. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
💠وظیفه ماست که در مقابل ابرقدرتها بایستیم و قدرت ایستادن هم داریم؛ به شرط اینکه روشنفکران دست از غرب و شرق و غربزدگی و شرق زدگی بردارند و صراط مستقیم اسلام و ملیت را دنبال کنند. 📚صحیفه نور ،جلد ١٢،صفحه ٢٠ @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ کنار گذاشتن گناه ظاهری و باطنی؟؟!!!! *و ذروا ظاهر الاثم و باطنه* به کناری نهید آنچه‌ را که گناهش ظاهر است‌و آنچه گناهش‌‌ نهان و باطن است، یک‌ کارهایی هست که اشکالاتش، عواقب سوئش ظاهر است؛ قتل نفس معلوم است که کار بدی است، بی جان کردن یک جاندار، بدون استحقاق، معلوم است که کار‌خلافی است؛ این گناه بودنش ظاهر است، یک کارهایی هم گناه بودنش درست، بارز و ظاهر و نمایان نیست، خیلی از چیزها را انسان نمیفهمد که این چقدر بزرگ است؛ سخن بدون علم گفتن، دنباله روی از غیر علم کردن، فرمان از غیر خدا شنودن و نیوشیدن، اینها یک چیزهایی ست که آدم خیال نمیکند این قدر مضرات و عواقب سوء داشته باشد، نهان است پوشیده است گناه بودنش، لکن در عین حال، هر دو را بایستی کنار گذاشت؛ هر‌آنچه را که گناه است، چه آشکارا و چه پنهان، *و ذروا ظاهر الاثم و باطنه* بگذارید و واگذارید آن چیزهایی که ظاهر الاثمند، گناه بودنشان ظاهر است و باطن الاثمند، گناه بودنشان باطن و پوشیده است، *انّ الذین یکسبون الاثم سیجزون بما کانوا یقترفون* آن کسانی که گناه را برای خود دستاورد قرار می دهند و کسب میکنند، سزا دادهدخواهند شد به اعمالی که انجام می داده اند، *و لا تاکلوا مما لم یذکر اسم الله علیه* مخورید از آنچه نام خدا بر آن یاد نشده است، *و له لفسق* این فسق است، از دین برون رفتن است، اهمیت یاد خدا و نام خدا را، اینجا رویش تکیه میکند. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۱۹. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️الهام شیاطین به اولیائش برای مجادله با انسانها *و انّ الشیاطین* بیشتر تکیه ما روی این تکه است، البته از اول این آیاتی که خواندیم تا اینجا، همین طور قدم به قدم اشاراتی بود که برای ما مفید بود، برای این مطلبی که اینجا بیان کردیم، البته هر چه بیشتر تدبر کنید، روشن تر میشود، اما قسمت عمده استدلال و استناد ما همین تکه آخر این آیه است؛ *و انّ الشیاطین لیوحون الی اولیاءهم لیجادلوکم* شیطانها و قطب های شرارت به دوستان و هم بستگان خود الهام میدهند، تا با شما مجادله کنند، شیطانها و قطبهای فساد و تباهی، ایادی خود، اولیای خود، هم جبهگان و پیوستگان خود را پر میکنند تا بیایند با شما بحث کنند، سر به سر بگذارند و مجادله کنند، شما تکلیفتان چیست در مقابل این اولیای شیطان؟؟ *و انّ الشیاطین لیوحون الی اولیائهم لیجادلوکم* اما شما، *و ان اطعتموهم انّکم لمشرکون* اگر شما از آنها اطاعت کردید، پیروی کردید، مشرکید، ببینید؛ مشرک، خیلی صاف، پس اطاعت شیطان، یعنی قطب شرار در مقابل رحمان، شیطان در مقابل رحمان است دیگر، شیطان در مقابل خداست دیگر، اطاعت شیطان، یعنی قطب شرارت، یا اطاعت اولیای شیطان، یعنی مزدورانش، آلت فعل هایش، دوستانش، هم جبهگانش، نوکرانش؛ اطاعت اینها موجب میشود که شما مشرک بشوید، *و ان اطعتموهم* و اگر اطاعت کنیدشان، *انّکم* همانا شما، *لمشرکون* حتما مشرکید. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۰. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️کجایند آنهایی که عبادتشان میکردید به جای خدا؟؟!!!! این یک فصل؛ قسمت دوم از سوره ی شعراست که آن را دیگر خیلی وقت نداریم ترجمه ی مفصل بکنیم، یک ترجمه ی خیلی کوتاهی میکنم که تمام کنیم؛ جالب ترین و نافذ ترین بیانات در زمینه ی خیلی از معارف، چه در قرآن، چه در حدیث، به صورت تصویرها و صحنه سازی هایی از قیامت برای مردم بیان شده، یک مطلبی را وقتی میخواهند درست در مستمع مجسم کنند_ در احادیث هم همین جور است_ روشن کنند تا در اعماق جانش نفوذ بکند، صحنه ای از قیامت را برایش تصویر میکنند که این ماجرا در آنجا منعکس شده و اینجا از آن قبیل است، *و ازلفت الجنه للمتقین* نزدیک و فرا دست آمد بهشت برای با تقوایان، روز قیامت را دارد میگوید، منتهی با لحن گذشته میگوید، مضارع محقق الوقوع را در زبان عربی، با تعبیر ماضی میشود بیان کرد، *اقتربت الساعه و انشق القمر* یعنی خواهد شد. *و ازلفت الجنه للمتقین* و نزدیک و فرا دست آمد بهشت، در دسترس، از برای متقیان، *و برزت الجحیم للغاوین* و نمودار و پدیدار شد دوزخ از برای گمراهان، فریب خوردگان، گول خوردگان، این‌را میگویند غاوین، *و قیل لهم این ما کنتم تعبدون من دون الله* گفته شود به آنان، به این فریب خوردگان گمراه، *این ما کنتم تعبدون من دون الله* کجایند آن چیزها و کسانی که به جای خدا آنان را عبادت می کردید؟؟ کو؟؟ آن قطب هایی که در زندگی به آنها دل بسته بودید، و عبادت آنها را میکردید، اینها کجایند؟ اینجا توجه کنید به کلمه ی عبادت، *تعبدون* آنها را عبادت میکردید، اما ببینیم چه هستند آنها، که اینها عبادتشان میکردند تا معنای عبادت معلوم شود... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۱. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️زمانیکه پی میبریم به راهی که اشتباه و بد بودنش آشکار بود... *هل ینصرونکم او ینتصرون* آیا آن معبودان شما، شما را یاری میکنند؟؟ یا خود از سوئی یاری میشوند؟؟ *ینتصرون* یعنی یاری میشوند خودشان، معلوم میشود این معبودها کسانی هستند که محتاج یاری شدند، پیداست انسانند، از نوع انسان بودند این معبودها، نه از نوع سنگ و چوب و بتهای بی جان، *فکُبکِبوا فیها هم و الغاوون/ و جنود ابلیس اجمعون* و سپاهیان ابلیس همگی، هر کسی که به نوعی برای ابلیس کاری کرده، از برای ابلیس خدمتی انجام داده، در راه گمراهی خلق الله قدمی برداشته، به هر صورت، در قیامت جایگاه همه شان جهنم است، معیاد آنجاست، *قالوا و هم فیها یختصمون* آنگاه در هنگامه خصومت با یکدیگر به جان هم می افتند؛ اینها به آنها، آنها به اینها؛ اینها گناه را به گردن آن پیشوایان می اندازند؛ پیشوایان گناه را به گردن اینها می اندازند؛ اینها میگویند شما نامردها بودید که ریسمان به گردن ما انداختید و ما را دنبال خودتان بردید، به زور، آنها میگویند شما بودید که دنبال ما راه افتادید؛ هر کدام ضربه ای، یک حربه ای علیه آن گروه دیگر ارائه میدهند و بیرون می آورند، *قالوا* گویند یا گفتند، *و هم فیها یختصمون* در حالی که در دوزخ مشغول خصومت و جنگ و ستیز بودند، *تالله* سوگند به خدا، *ان کنّا لفی ضلال مبین* بودیم ما در گمراهی آشکار، در گمراهی عظیمی بودیم، با آشکاری اش نمیفهمیدیم گمراه بودیم، با اینکه اگر یک ذره به خود می آمدیم، می فهمیدیم که چه راه غلطی، چه راه بدی، چه مسیر خطرناک و چه عاقبت کشنده و مهلکی ست، با اینکه اگر یک مقدار فکر میکردیم، اینها معلوم میشد، در عین حال در این گمراهی ماندیم. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۲. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ پشیمانی... *تالله اِن کنّا لفی ضلال مبین* سوگند به خدا که ما در گمراهی آشکار بودیم، چه کار ما گمراهی بود؟؟ این کارمان؛ *اذ نسویکم برب العالمین* که شما را برابر می کردیم با پروردگار جهانیان، باید از خدا می ترسیدیم، از شما ترسیدیم؛ باید گوش به فرمان خدا میبودیم، به فرمان شما بودیم، باید به سوی خدا و برای تقرب به خدا تلاش میکردیم، برای تقرب به شما تلاش گردیم، باید روزی را از خدا میخواستیم، از شما خواستیم؛ *اذ نسویکم برب العالمین* که شما را برابر قرار دادیم و مساوی با پروردگار جهانیان، *و ما اضلنا الا المجرمون* گمراهمان نکرد مگر گنهکاران و مجرمان، *فما لنا من شافعین* دیگر امروز شفیعی نداریم، *و لا صدیق حمیم* و دوست دلسوزی نداریم، *فلو انّ لنا کره فتکون من المومنین* کاش برگشتی بود ما را به دنیا تا مومن میشدیم، *انّ فی ذالک لایه* در این سخن نشانه و آیتی است، *و ما کان اکثرهم مومنین* بیشترینشان مومن و دارای ایمان نیستند. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۳. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌸🌹 شروع جلسه ی دوازدهم از کتاب طرح کلی اندیشه ی اسلامی... @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ توحید اگر نظر برادران عزیز باشد، عرض کردیم توحید را در صورتی که ما به عنوان یک عقیده عمل خیز و تعهد انگیز بدانیم، ناگزیر یک سلسه الزامها و تعهد را این عقیده بر دوش ما می نهد، و گفتیم که باید این الزام ها و تعهد ها را بفهمیم، و البته این تعهد ها مخصوص زندگی فردی انسانها هم نیست، بلکه تکیه بیشتر این تعهدات روی زندگی اجتماعی ست، روی نظام اجتماعی و شکل جامعه است، یعنی توحید وقتی در جامعه ای وارد شد، اول کاری که میکند، بنای آن جامعه را با شکلی که متناسب با این عقیده است، انجام میدهد، بعد از اینکه این کار انجام گرفت، آن وقت نوبت می رسد به اینکه یک انسان موحد چه تکالیفی دارد به عنوان یک فرد. به هر صورت، این تعهدات را باید شناخت و دانست، ما تعبیر کردیم از مجموعه این تعهدات به قطعنامه توحید، گفتیم توحید یک قطعنامه ای میدهد، یک مجموعه قرار داد و الزام را روی دست ما میگذارد، ما برای اینکه بتوانیم ان شاالله موحد زندگی کنیم، لازم است که این تعهدات را فعلا بدانیم، اولی از این تعهدات، عبارت بود از اینکه عبودیت و اطاعت، منحصرا از آن خداست؛ این اول تعهد توحید است. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی(ره): هر کس با [ما] مصالحه دارد ما با او هم داریم، الآن هم اگر شما دولتتان، ملتتان تسلیم بشوید به امریکا، سرشار همه چیز به شما می‌دهند. اما چی؟ همان چیزی را می‌دهند که به حیواناتشان می‌دهند @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ توحید و اختلاف طبقاتی امروز دومین تعهدی که توحید بر دوش موحد می گذارد، جامعه موحد، فرد موحد، دنیای موحد، با این عنوان مشخص کرد، که اینجا نوشتیم؛ توحید و نفی طبقات اجتماعی... نفی طبقات اجتماعی؛ و با یک عبارت کوتاه که تفصیلاتش را بعدا عرض میکنیم، جامعه توحیدی طبق این اصطلاحی که به گوش شما آشناست، یک جامعه ی بی طبقه است. یک جامعه ای است که گروه های انسان ها در آن جامعه از یکدیگر بر حسب حقوق و مزایا جدا نشدند، همه انسانها زیر یک سقفِ حقوقی، زندگی میکنند، همه در یک مسیر و با یک نوع حقوق زندگی میکنند و حرکت میکنند، این جامعه ای ست که توحید از لحاظ طبقه بندی اجتماعی، در مقابل دید ذهن ما و تصور ما میگذارد. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۹. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️توحید و اختلاف طبقاتی به تاریخ که بر می گردیم، می بینیم اختلاف طبقاتی از جمله دردهای مزمن تاریخ است در همه اجتماعات، نه فقط اجتماعات عقب مانده قبایلی، نه فقط اجتماعات سرزمین های دور از تمدن، بلکه در آن کشور و سرزمین هایی که مادر تمدن بشری و گاهواره تمدن بشری هستند، در همان جاها اتفاقا طبقاتی با زشت ترین چهراه ای و کریه ترین صورتی خودش را به ما از لابه لای اوراق تاریخ نشان می دهد، واقعا ستم بزرگ تاریخ و لکه ننگ بزرگ تاریخ بشر از جمله همین است؛ اختلاف طبقاتی، یعنی چه اختلاف طبقاتی؟؟ یعنی اینکه انسانهایی که در این جامعه زندگی میکنند، اینها همه مثل هم نیستند، یک عده محکومند به اینکه محرومیت بکشند، رنج ببرند، خدمت گروه های دیگر را بکنند و باید از این محرومیت و رنج گله ای هم نداشته باشند، یک عده هم بایستی برخوردار باشند، بهره مند باشند، لذت و عیش زندگی برای آنها باشد، از همه ی مزایای آنها بتواند استفاده بکنند و اشکالی هم نداشته باشند، مثلا در هندوستان، که برای مثال، بهترین جایی که میشود مثال زد هندوستان است، و میدانید که هندوستان مهد تمدن آریایی ست و نژاد آریایی از آغاز شهرنشینی، از آغازی که یک ملتی و جمعیت متشکلی را تشکیل داد، در همین هندوستان بود، که میگویند نژاد آریایی از سرزمین های شمالی و سیبریا آمد، وقتی که وارد شدند، دو شقه شدند، یک عده رفتند هندوستان، یک عده طرف ایران، و مردمی که در هندوستان بودند، زودتر به تمدن رسیدند، تا آنهایی که در ایران آمدند مشغول زندگی شدند. مهد تمدن بشری یا یکی از مهدهای بشری هندوستان است و اختلاف طبقاتی غوغاست. چهار طبقه ی اصلی اینها.... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۳۰. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ اختلاف اسفناک طبقاتی خب حالا منظورم تشریح اختلاف طبقاتی است، اینها چهار طبقه بودند و همانطور که عرض کردیم در لابه لای طبقات به گفته جان ناس که تاریخ ادیان را نوشته، ده ها بلکه صدها طبقه فرعی، آن وقت، دو نفر آدم از دو طبقه حق ندارند با هم ازدواج کنند، با هم حرف بزنند، با هم دست بدهند، پهلوی هم بنشینند، با هم راه بروند، با هم رقابت کنند و قس علیه فعلل و تفعلل، اصلا اینها از یکدیگر با یک دیوار پولادین جدا میشدند، چرا جدا بشوند؟؟!! بر من مگر چه دارد که من کشاورز ندارم؟؟!! یا فلان سپاهی بزرگ مگر از چه مزیت طبیعی بر خوردار است که منِ عامی معمولی برخوردار نیستم؟؟ اگر این سوال میشد میدانید در جواب چه میگفتند؟؟ میگفتند فضولی موقوف!! برای خاطر اینکه در اصل خلقت، در اصل تکوین شما دو گروه، دو جور آفریده شدید، ارتباط به قانون و قرار داد و جعل زید و عمر ندارد، شما دو جور آفریده شدید، برای خاطر اینکه بَرَهما، خدای بزرگ، وقتی که میخواست موجودات را پدید بیاورد، وقتی میخواست انسان بسازد، برهمن ها از سر خود آفرید، خانها و سپاهیان و شاهزادگان را از دستهای خود، کشاورزان را از بازوهای خود و طبقه ی عامه را از پاهای خود، و طبقات نجس اصلا از برهما نیستند، از آن ریشه پاک نیستند، از این نژاد نیستند، وقتی که طبقه ی چهارم از پای برهما آفریده شده، اصلا شما همه تان در خلقت یکسان نیستید، یک عده ای از اصل شریفتر تری آفریده شدند، شایسته ی احترام بیشتری هستند، موهبت آنها طبیعی ست، برخورداری آنها ذاتی ست، محرومیت طبقات پایین هم ذاتی است، این منطق بود. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۱. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ اختلاف طبقاتی هیچ وقت شکسته نخواهد شد اگر... شما فکر میکنید که در یک چنین اجتماعی، آیا امکان دارد اختلاف طبقاتی روزی بر افتد؟! چینین چیزی ممکن است؟ چرا ممکن باشد؟ فکر میکنید اختلاف طبقاتی را چه کسی ممکن است بر بیندازد در یک جامعه مختلف الطبقات؟؟ آیا طبقه بهره مند؟ آیا طبقه برخوردار می آید می گوید برای خاطر خدا من از حقوقم گذشتم؟ اینکه خیال خامی ست، لابد اگر اختلاف طبقاتی بخواهد برافتد در اجتماعی، طبقه محروم باید حق خودش را بخواهد، برخورداری ای که برای او هست طلب کند و اعتراض کند به برخوداری زیادی طبقات بالا، طبقه پایین باید اعتراض کند، طبقه پایین در یک چنین اجتماعی که من ترسیم کردم، محال است اعتراض بکند، چرا؟؟ برای خاطر اینکه او معتقد است وضع طبیعی اینجوری است، اصلا ذاتا این جور آفریده شده است، قابل تغییر نیست، نمیشود کاری کرد،...وقتی که انسان معتقد بود که طبیعت و فطرت و سرشت و خلقت خدایی در او، او را به یک صورت خاصی آفریده، محال است که انتظار داشته باشد که غیر آن صورت برای او امید برود، و از مزایا و حقوقی که با وضع ساختمان او و طبیعت او متناسب نیست، برخوردار باشد، میگوید من حقم است، گلیم کسی را که بافتند سیاه، نمیشود کاریش کرد، ما را از اول سیاه جامعه بافتند، ما را از اول از نوع بد رشتند، کاری دیگری نمیشود کرد، شما یک چیز سیاهی را ببرید لب جوی آبی، بنا کنید هی شستن و شستن، وقتی ذاتا سیاه هست، وقتی که از اول، این رنگ طبیعی اش سیاه بود، ممکن است این رنگش از بین برود؟؟!!! بلکه گرد و خاک هایش پاک خواهد شد، سیاهی اش شفافتر خواهد شد، بیشتر سیاهی می زند، بنابراین در طول تاریخ، همانطور که ملاحضه کردید، این اجتماعات، این ستم بزرگ وجود داشت، و وسیله ی علاجی هم برای او نبود. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۳۵. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️قدم اول مصلحین تغییر افکار بود... البته مصلحینی پیدا میشدند، افکار را عوض میکردند، دقت کنید به این نکته ای که عرض میکنم، تصریح نمیکنم این معنی را، اما این یک نشانه یک فلسفه اختصاصی مخصوص ادیان است، مصلحینی می آمدند، اول فکر را عوض میکردند، اول فرهنگ را دگرگون میکردند، اول میگفتند که این فلسفه غلط است، بر اساس غلط بودن آن فلسفه، مردم را قانع میکردند به اینکه وضع ظالمانه است، برداشت صحیح از تحولات تاریخی این است، این درست نیست که ما بگوئیم اول وضع عوض می شد، اول شکل اجتماعی دگرگون میشد، بعد فلسفه ها و افکار دگرگون می گشت، نه؛ مصلحینی می آمدند، این تاریخ ما ست، تاریخ مشرق زمین است، یعنی آنهایی که آن جور فرض کردند، به نظر ما تاریخ مشرق زمین را نخوانده بودند، تاریخ اروپا را دیده بودند؛ این هندوستان است، این چنین است، این ایران است، این مصر است، مصلحینی که به وجود آمدند، مصلحین مذهبی، اول افکار را عوض کردند، فلسفه ها را دگرگون کردند، بعد که افکار عوض شد، فلسفه ها عوض شد، آن وقت زمینه آماده شد برای اینکه وضع اجتماعی و نظم غلط اجتماعی هم دگرگون بشود، باری، در طول تاریخ این جوری بوده. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۳۵. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ نفی اختلاف طبقاتی به وسیله ی توحید.. ملاحظه کردید اینجا هندوستان است، ایران هم همین جور بود، مصر و چین هم همین جور بود، هر جایی که شما از تمدنی سراغ دارید، وضع بر همین منوال بود، یعنی چه؟؟ یعنی گفته میشد؛ چون انسانها دو گونه آفریده شده اند، چون از دو سرشت و دو فطرت و دو طینت یا بیشتر آفریده شده اند، پس حقوق آنها هم باید با هم برابر نباشد، لازم است که با هم یکسان نباشد، اگر کسی گفت باید یکسان باشد، غلط گفته است، این را اینجوری می‌گفتند. اسلام آمد اعلان کرد که خدایانی نیست، خدایان غلط است، خداست، آنهایی که تصور میکردند دو خدا، دو گروه انسان را آفریده اند، با دو گونه تمایزات و مشخصات، اشتباه کرده اند، یک خداست، همه عالم را هم او آفریده، تدبیر جهان و جهانیان یکسره در قبضه قدرت اوست و او همه را برابر آفریده، تدبیر جهان و جهانیان یکسره در قبضه قدرت اوست، و او همه را برابر آفریده، او همه را از یک اصل، از یک طینت، از یک فطرت، از یک ریشه و منشاء مادی درست کرده، آیات قرآن در این زمینه فراوان است؛ *یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم و الذین من قبلکم* . حالا آیاتی که اینجا امروز ذکر کردیم، در این نوشته در این تلاوتِ امروز هست، میخونیم. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص، ۳۲۶. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🌸 حضرت امام خمینی روحی‌فداه: تا کى به‌جاى مقابله با دشمنان اسلام و براى از و و الهى غفلت نموده و با کارهاى سیاسى و برخوردهاى سازش‌کارانه با ابرقدرت‌ها وقت گذرانده و به اسرائیل مهلت جنایت‌هاى بى‌امان داده و شاهد قتل عام‌ها باید بود؟ (صحیفۀ نور، ج۱۵، ص۷۲). @sokhanshia