eitaa logo
سخن شیعه
118 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ ببینیم تاثیر توحید در زندگی به چه صورته خب پس این یک ایمانی است، آگاهانه است، همراه با تعهد است، تعهدش از همه مبانی اعتقادی مذهبی و غیر مذهبی، سنگین تر است و قاطع تر و جامع تر و شامل تر؛ این توحید است، اگر ایمان توحیدی به این معناست و یک ایمان صحیح واقعی است، جا دارد ما بررسی کنیم، ببینیم تاثیر این ایمان، تاثیر این عقیده ی عمل زا، در روان معتقد چقدر خواهد بود و چه باید باشد، این یک مساله مستقلی است، ببینیم کسی که معتقد به توحید شد، آن کسی که معتقد شد خدا یک است در همه ی زوایا و گوشه و کنارها و منطقه های گوناگون زندگی بشر، همچنانی که خدا یک است در همه ی زوایای عالمِ تکوین؛ کسی که این اعتقاد را پیدا کرد، چگونه تاثیراتی در روح او بوجود می آید. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص،۲۲۷. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🔷️مقام معظم رهبری در معرفى اسلام ناب مى فرماید: اسلام ناب اسلامى است که باید ابوجهل ها از آن بترسند؛ اگر اسلامى بود که ابوجهل ها و ابوسفیان ها از آن نترسیدند و با آن نبودند باید در اسلام بودنش شک کنیم! آن اسلامى هم که طبقات مستضعف و محروم به آن امیدوار نشوند و دل ندهند اسلام نیست! اسلامى که نتواند آرزوهاى خفته و فرو کشته قشرهاى مظلوم را در سطح دنیا (نه فقط در سطح کشور خودمان) زنده و احیا کند شک کنید در این که این دین اسلام باشد. @sokhanshia @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ فایده ی بحث توحید فایده ی این بحق دو چیز است یکی این است که ما با توحید یک قدری بیشتر آشنا میشویم. می فهمیم که توحید به معنای چه آموزش روحی و روانی است، اگر از توحید یک استنتاج تخدیر آمیزی(سست کننده ای) یک وقتی کسی کرد، میگوئیم آقا این غلط است، تاثیر توحید آنی که تو می گویی نیست، آنی که من میگویم آن است، پس توحید را می شناسیم، این فایده ی اول، فایده ی دوم این است که خودمان را می شناسیم که موحدیم یا موحد نیستیم. محکی است برای شناختن مایه توحید در دل خویشتن. من از کجا بفهمم که موحدم؟ از کجا بدانم که ایمان، در روح من، در اعماق وجود من، تاثیر و نفوذ کرده است؟؟ وقتی دانستم که تاثیر روانی توحید چگونه چیزی است، وقتی که فهمیدم این دارو چه تاثیرات قطعی در وجود من میگذارد؛ آن وقت می فهمم که وقتی نگاه کردم، ببینم این تاثیرات هست یا نیست، می فهمم که این دارو را درست خوردم یا عوضی خوردم، درستش را به من آدم و یا تقلبی اش را به من دادند، اگر دیدم آن تاثیرات مورد نظر در من وجود ندارد، می فهمم آن شیشه دوایی که به ما داده بودند، شیشه دوای تقلبی بود، درست نبود، اگر درستش بود، تتسگثیرات دیگری باید میگذاشت، بنده اگر در زمینه تاثیرات روانی توحید هم بخواهم صحبت بکنم، بحث به دراز می کشد، طولانی میشود، لذا این را هم می خواهم همین امروز تمام کنم تا فردا ان شاءالله به بحث نبوت برسیم. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص،۲۲۷. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
▫️وقتی کار اینقدر مهم است، پس کارآفرینی هم به همین نسبت حائز اهمیت است. اگر کسی بتواند زمینه‌ی کار را فراهم بکند، یک عبادت انجام داده است. نگاه به این کاری که تولید می‌شود، فقط از جنبه‌ی این نباشد که ما یک بیکار را دستش را به یک کاری بند می‌کنیم تا یک درآمدی داشته باشد؛ خب، این که البته خیلی چیز خوبی است، لازم است، بلاشک. یعنی کارآفرینی، ایجاد اشتغال در کشور موجب می‌شود که ثروت تولید بشود؛ همچنانی که سرمایه و سرمایه‌دار، ایجاد کار می‌کند، کارگر هم ایجاد سرمایه می‌کند، ایجاد ثروت می‌کند. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ خواص توحید تاثیر روانی توحید در چند جمله خلاصه میشود؛ انسان موحد از جمله تاثیراتی که روح او از ناحیه و قبل توحید می برد، یکی این است؛ دارای وسعت افق دید میشود. موحد از تنگ نظری ها، تز کوته بینی ها، از نزدیک بینی ها آسوده و راحت است. آدم موحد نمیگوید من در این میدان شکست خوردم یا جبهه ما در این زمینه عقب نشست و کار به زیان ما تمام شد. او اینقدر نزدیک بین نیست. او میداند که فکر توحیدی به درازای عمر بشر دارای قلمرو است، عمر بشریت؛ با مقیاس عمر بشریت، ده سال و بیست سال و پنجاه سال و صد سال، یک لحظه و یک دقیقه بیش نیست. به بیان دیگر و از دیدگاه دیگر، آدم موحد افق دیدش در مسائل مادی و نیازهای مادی، ده ها نیاز، صد ها نیاز از عظیم ترین و عزیزترین نیازهای انسان را میبیند، تمام ذهنش و فکرش و حواسش، منحصر و متوقف نیست در نیاز های پست و حقیر و کوچک، آنگونه که انسانهای در باطن نادی، اگر چه در ظاهر الهی، در ظاهر معنوی، خودشان را در آن محبوس و زندانی کرده اند. آدم موحد وقتی که نگاه میکند، آینده را در مقابل خود بی نهایت وسیع می بیند، همون طوری که در یکی از روزهای گذشته عرض کردم، موحد برای دنیا آخری قائل نیست. برای خاطر اینکه آخر دنیا را متصل به آخرت میبیند. آخرت را با دنیا سر و تهِ یک طومار می داند. مرگ را دیوار زندگی نمیداند، پایان این راه فرض نمیکند، بلکه دریچه ای و ممری(محل عبور) و معبری میداند، به سوی دنیای وسیع تر. اینها خواص توحید است. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص،۲۲۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
▫️متأسّفانه تاریخ معاصر کمتر مورد توجّه جامعه‌ی کتابخوان ما قرار می‌گیرد؛ بخوانید ببینید در هند چه گذشت از استعمار، در برمه چه گذشت، در منطقه‌ی آفریقا چه گذشت، در آمریکای لاتین چه گذشت، در الجزایر و تونس و مانند اینها به‌وسیله‌ی همین فرانسه‌ی ظاهرالصّالحِ منظّمِ مرتّبِ مؤدّب چه گذشت و استعمار چه کرد با اینها. @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ فداکاری موحد و غیر موحد یک آدم غیر موحد، هر چه فداکار، هر چه مجذوب ایده های شریف و انسانی، همه چیز برایش دمِ مرگ پایان یافته است. در حالی که موحد، دم مرگ برای او آغاز یک زندگی وسیع تر و یک محیط جالب تر و دلپذیرتر است، یک مادی اگر چنانچه خیلی فداکار بود، حاضر است خودش را بیندازد در آنجایی، در آن منطقه ای، که به نظر او، عدم و نیستی است. اما یک آدم موحد اگر خیلی فداکار بود، اصلا مثل پروانه ای، مثل شمعی، جزء خود سوزی، جز نیندیشیدن به مصالح شخص خود، از او انتظاری نیست، اما اگر به آن فداکاری هم نبود و نشد، آن قدر هم نخواست فداکاری بکند، باز برایش افتادن در آن منطقه ای که مادی او را نیستی میدید، ‌آسان تر است، برای خاطر اینکه آنجا را نیستی نمی بیند، آنجا را هم محیط دیگری، جایگاه دیگری، منطقه دیگری از این منطقه وسیع زندگی انسانی می شناسد و می داند. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص،۲۲۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🔰 رسالت اصلی 🔺رهبرانقلاب‌اسلامی: مادر از هر سازنده‌ای، سازنده‌تر و با ارزش‌تر است. انسان‌های بی‌عُقده، انسان‌های خوش‌روحیه، انسان‌های سالم از لحاظ روحی و اعصاب، در دامان او پرورش پیدا می‌کنند و مردان و زنان و شخصیت‌های جامعه را به‌وجود می‌آورد. 🗓 ۱۳۷۱/۰۹/۲۵ 🌱 @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ از جمله تاثیرات توحید خشکاندن ریشه است؛ از جمله تاثیرات توحید در روان یک موحد این است که ریشه ترس را در او می خشکاند، و این خیلی مهم است. در قرآن کریم در چندین مورد، که در این تلاوت های امروز، یکی دو موردش به سمع آقایان خواهد رسید و مورد تدبیر قرار خواهد گرفت، به مومنین خطاب میشود که *فلا تخافوهم و خافون* ریشه ترس از دیگران را در دل خود بخشکانید، از من بترسید؛ و کسی که از خدا ترسید، از هیچ کس دیگر نمی ترسد. کسی که موحد بود، کسی که اعتقاد به قدرت پروردگار داشت، ترس در او از بین میرود. و بنده وقتی نگاه میکنم، تامل میکنم، محاسبه میکنم، میبینم ترس است، بیم و هراس است که دنیا را و آخرت را از دارندگانش سلب میکند، ترس از فقر موجب میشود انسان انفاق نکند، ترس از مبتلا شدن و دچار شدن به ناراحتی ها، موجب میشود که انسان تن به جنایت ها و فاجعه ها و ذلت ها و خواری ها بدهد. ترس از اینکه نتواند انسان دو روز دیگر، بیشتر در این عالم زندگی کند و چه زندگی ای! چگونه زندگی ای! ترس از دست دادن همین زندگی پست که معلوم نیست دو روز بشود، سه روز بشود، سند رسمی که ندادند تا فلان سال، تا فلان تاریخ، شما زنده خواهید بود، ترس از دست دادن یک چنین زندگی بی اعتباری، موجب میشود که انسان به زندگی ها خاتمه بدهد، زندگی اجتماعی را تلخ کند یا از بین ببرد. طمع ها بر میگردد به ترس، و ترس ها ریشه بدبختی در زندگی انسان هاست. شما در طول تاریخ نگاه کنید تا ببینید که چه چیزهایی موجب شد که مردمی که حق را شناخته بودند، دنبال حق نروند، آنجا که مردم حق شناسی دنبال حق نرفتند، چه چیزهایی موجب شد که مردمی دست به جنایات بزرگی بیالایند، آنجا که میبینی مردمی دست به جنایاتی آلودند. غالبا وقتی که پیگیری و تحقیق و مطالعه میکند آدم، می بیند که منشاء این همه ترس است، ترس!!! 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص،۲۲۹. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
▫️اطاعتِ غیر خدا، عبودیت غیر خدا، منافی‌ست با آن هدفی که خدا انسان را برای آن هدف آفریده است؛ منافی‌ست با تکامل و تعالی انسان، منافی‌ست با آزادی و وارستگی انسان. @sokhanshia @sokhanshia
🛑 (۱۴۱): پادگانی به‌نام دانشگاه! 🔹 «امیر اسدالله علم» نخست‌وزیر، وزیر دربار و معتمد شاه در خاطرات خود نوشته است: "شاهنشاه فرمودند «در این دانشگاه‌ها چه خبر است؟ خیلی باید اقدامات شدید کرد… به تمام روسای دانشگاه‌ها ابلاغ کن که مسامحه و سهل‌انگاری را نخواهیم بخشید. بعد هم گفته‌ام چک لیست برای درجه فعالیت استادان تهیه شود که مثل نظامی‌ها نمره بگیرند. به باهری بگو به… وزارت علوم برود… و با سرلشکر فیروزمند ترتیب کارها را بدهد.»" منبع: خاطرات علم، جلد سوم، چاپ سوم، ص۲۸۶ (۱۹ آذر ۱۳۵۲) @mozdoor (۳۵۶۲) @sokhanshia @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔸️ یزید بن معاویه را می شناختند ولی چرا در برابر او سر خم کردند؟؟؟!!!!! بعد از آنکه مسیر جامعه اسلامی، آنچنان که میدانید همه، به انحراف و انحطاط دچار شد، چه چیزی موجب شد که مسلمانها نتوانند به اسلام واقعی، به سوغات و ارمغانی که خدا برای آنها به رایگان داده بود و رسانده بود_نسل دوم رایگان گرفته بودند، فداکاری ها برای نسل اول بود_ این سوغاتی که رایگان در اختیار آنها قرار گرفته بود، چه چیزی موجب شد که اینها نتوانند آن را برای خودشان نگه بدارند؟؟ جز ترس؟؟ چه کسی معاویه را نمی شناخت، از مردمانی که اطراف امیر المومنین بودند و در تیررس تعلیمات و آموزش ها و سخنان آن بزرگوار، چه کسی؟؟ در حجاز چه کسی نمی شناخت معاویه بن ابی سفیان را؟؟ چه کسی نمی شناخت یزید بن معاویه را؟؟ چه کسی نمی شناخت عبد الملک بن مروان را؟؟ دودمان بنی امیه را چه کسانی بودند که ندانند، نشناسند، نیازموده باشند، تجربه نکرده باشند، سخن قرآن را و سخن پیامبر را و واقعیت تاریخی محکوم کننده نسبت به آنها را نفهمیده باشند، لمس نکرده باشند؟ همه میدانستند جزء ؟؟ علت اینکه می رفتند تسلیم میشدند ، علت اینکه همکاری میکردند، علت اینکه مزدور میشدند، علت اینکه در مقام مزدوری، خود شیرینی هم میکردند، خوش رقصی هم میکردند، این نبود جزء ترس، و این ترس، از طبقات پایین بگیر تا طبقات عالیه، تا چهره های معروف، تا آنهایی که مردم نسبت به آنها امید داشتند، همه را فرا گرفته بود... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص،۲۳۰. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
🔷️تفاوت شیعیان با دیگر مسلمانان🔷️ 《همه‌ی مسلمانان، حقیقت مهدی موعود را از طریق روایات خدشه ناپذیری که از نبی اکرم (ص) و اولیای دین رسیده است، قبول دارند، اما این حقیقت در هیچ جای جهان اسلام، مثل محیط زندگی ملت عزیز ما و شیعیان، این برجستگی و این چهره درخشان و این روح پرتپش و پرامید را ندارد، این به خاطر آن است که ما به برکت روایات متواتره‌ی خودمان، شخص مهدی موعود را با خصوصیاتش می‌شناسیم. مردم ما ولی الله اعظم و جانشین خدا در زمین و بقیه‌ی اهل بیت پیامبر را با نام و خصوصیات می شناسند، از لحاظ عاطفی و فکری با او ارتباط برقرار می کنند، به او می‌گویند، به او شکوه می‌برند، از او می‌خواهند و آن دوران آرمانی – دوران حاکمیت ارزش‌های والای الهی بر زندگی بشر را انتظار می‌برند، این انتظار دارای ارزش زیادی است. این انتظار به معنای آن است که وجود ظلم و ستم در عالم، چشمه‌ی امید را از دل‌های منتظران نمی‌زداید و خاموش نمی‌کند. اگر این نقطه‌ی امید در زندگی جمعیتی نباشد، چاره ای ندارد جز این که به آینده‌ی بشریت بدبین باشد.》 ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ @sokhanshia @sokhanshia
🌹🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌸 🔷️ عبدالله عمر عبدالله عمر سمبل بی عرضگی و ضعف نفس و حق ناپذیری بود. حق ناپذیری توام با بی عرضگی، همانطور که عرض کردم، و الّا عبدالله زبیر هم حق ناپذیر بود. آدم وقتی نگاه میکند، در مجموع چهره عبدالله بن زبیر دژخیم ضد علی را باز قابل قبول تر می یابد تا چهره آدمی مثل عبدالله عمر، عبدالله عمر آدمی است که بعد از عثمان کشته شد، با امیرالمومنین بیعت نکرد. چون دید که به قول خودش و به خیال خودش، همه ی مسلمانها در این مساله اجماع نکردند، چون دید که به قول خودش و به خیال خودش، همه مسلمانها در این مساله اجماع نکردند. خب، تو اگر غرض شخصی نداشتی، اگر دچار غرض ها و مرض های قلبی نبودی، این جمله *لاتستوحشوا فی طریق الهدی لقله اهله* را که از امیرالمومنین نشنیده بودی، اما مضمون این جمله هم از پیامبر، از قرآن کریم به گوشت نخورده بود؟ ندانسته بودی که در راه خدا، در راه درست، در راه هدایت، با کم بودن یا زیاد بودنِ رهروان، نبایستی انسان راهش را عوض کند و تصمیمش را دگرگون کند، باید ببیند که راه هدایت هست یا نیست. چون به این اصل مهم اسلامی موثر در زندگی؛ نگاه نکردن به اینکه دیگران چه میگویند، اعتنا نکردن به اینکه اکثریت های اسیر جهل یا غرض چگونه عمل میکنند، چون این اصل در اختیارش نبود، در دستش نبود، عامل نبود، از امیرالمومنین کنار گرفت، بیعت نکرد از روی احتیاط. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص،۲۳۱. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
💢 لزوم استفاده از علمای اخلاق 🔸یک نکته‌ای که در مطالبه‌گری وجود دارد و در کلّ اقدامات دانشجویی اصلاً این مسئله به نظر من مهم است، این است که باید دانشجوها مبانی اعتقادی خودشان را محکم کنند؛ مبانی اعتقادی را، مبانی ایمانی را دانشجوها باید در خودشان مستحکم کنند که این هم البتّه راه‌های مخصوص خودش را دارد، [از جمله] مطالعه و مجالست با علما. 🔸در دعای ابوحمزه که به خدای متعال عرض میشود چرا من در یک مواردی حال دعا پیدا نمیکنم، حال توجّه پیدا نمیکنم، یکی از چیزهایی که به عنوان علّت از قول امام سجّاد نقل شده این است که «اَو لَعَلَّکَ فَقَدتَنی مِن مَجالسِ العُلَماء».(۱۲) حالا لزوماً مراد از «عالمان» معمّمین نیستند؛ [یعنی] عالِم اخلاق، عالِم دین؛ در مجالس اینها باید شرکت کرد، باید حضور پیدا کرد، باید از آنها استفاده کرد. 1401/02/06 ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️پاسخ به شایعات فضای مجازی در مورد فلسطین👇 🚫شایعه: فلسطینیان زمین هایشان را به اسرائیلی ها فروختند؟! 🚫شایعه: مردم فلسطین خون اهدایی شیعیان ایران را پس فرستادند! 🚫شایعه: فلسطینی ها ناصبی هستند 🚫 شایعه: ساخت مسجد ابن ملجم در میدان غزه 🚫شایعه: توزیع گوشت نذری به اسم صدام در فلسطین 🚫شایعه: ساخت میدان صدام حسین در فلسطین برای دشمنی با مردم ایران 🚫شایعه: بازی نکردن تیم فوتبال فلسطین با تیم ملی @sokhanshia
🔰بدبختی یک مملکت اسلامی 🔹بدبختی یک مملکت اسلامی است که اتکا پیدا بکنند یا ارتباط پیدا بکنند یا پیمان ببندند با یک دولتی که الآن دشمن اسلام است و در مقابل اسلام ایستاده است و غصب کرده است فلسطین را. 📅 (ره) | ۱۸ شهریور ۱۳۴۳ @sokhanshia @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ سخنان مبنایی رهبری در رابطه با طرز مطالبه گری و انتقاد....‌ @sokhanshia @sokhanshia
*✳️✅ رهبر انقلاب، خطاب به مردم:* *انتظار نداشته باشید بلافاصله همه چیز درست شود!باید صبر کنید.* *بی صبری را به مرز همکاری با دشمن نرسانید* *صبر یعنی ...👆* *🔴 قابل توجه دوستانی که با بی صبری میگن؛ این دولت هم فرقی با اون دولت نکرده!!!👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ توصیه ی رهبری به صبر کردن و انتظار بیش از اندازه نداشتن در رسیدن به نتیجه... @sokhanshia @sokhanshia
با مردم حرف بزنید حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است. مسائل‌تان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راه‌حلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بی‌توجّهی می‌کنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع می‌زنند که موجب ناامیدی مردم می‌شود؛ نه، هر مشکلی راه‌حلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی. در یک جاهایی یک خطایی اتّفاق می‌افتد - خب همه‌ی ماها اشتباه می‌کنیم دیگر؛ خطا در کار ماها کم نیست - از مردم عذرخواهی کنید؛ صریحاً [بگویید] این اشتباه شده، از مردم عذرخواهی کنید. مردمی بودن این جهات مختلف را دارد. گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه، بدون مبالغه، بدون بزرگ‌نمایی؛ صادقانه [بگویید] این کارها را انجام داده‌اید.مردمی ‌بودن اینها است؛ اینها جهات مختلف مردمی ‌بودن است. بیانات در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ پ.ن: آقایان مسئول، ما شما را به صداقت و اخلاص می‌شناسیم. اما صحبت کردن با مردم و اقناع افکار عمومی و اقدام بهنگام را جدّی بگیرید و الا به تصریح رهبر انقلاب، اعتماد عمومی مردم را از دست خواهید داد. @fakhrian_ir @sokhanshia @sokhanshia
▫️توصیه‌هایی به دانشجویان • پرهیز از انفعال و نااُمیدی به وسیله تقوا و مراقبت دائمی ۱۴۰۱/۲/۶ @sokhanshia @sokhanshia
▫️تداوم روحیه‌ی انقلابی‌گری در دوران سازندگیِ پس از انقلاب، مهم‌ترین و تعیین کننده‌تر از دوران براندازی نظم پیش از انقلابی است‌. محوری‌ترین عنصر برای این سازندگی، "عقلانیت" است که در نقطه‌ی مقابل "محافظه‌کاری" قرار دارد. محافظه‌کاران همواره طرف‌دار وضع موجودند و از تحول می‌گریزند. @sokhanshia @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا