eitaa logo
سخن شیعه
117 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آنتی‌تز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
نظریه پردازی مدیریت اسلامی.mp3
3.46M
💠 اگر و اسلامی صورت نگیرد، جایگزین می شوند! ☘امام خامنه ای(حفظه الله) 🔹کاری از: بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 🔸نظام اسلامی مستظهر به حوزه های علمیه است؛ به خاطر اینکه نظریه پردازی سیاسی و نظریه پردازی در همه جریان ها و حوزهای اداره یک ملت و یک کشور در نظام اسلامی بر عهده است. 🔸کسانی می توانند در باب نظام اقتصادی، مدیریت، جنگ و صلح، تربیت و ... نظریه اسلام را ارائه دهند که باشند و دین را بشناسند. 🔸اگر جای این نظریه پردازی پر نشد و علمای دین این کار را نکردند، نظریه های غربی، نظریه غیر دینی و مادی، جای آنها را پر خواهد کرد. 🔸هیچ نظام و هیچ مجموعه ای نمی تواند در خلاء مدیریت کند. یک نظام مدیریتی دیگری، نظام اقتصادی دیگر، و نظام سیاسی دیگری که ساخته و پرداخته اذهان مادی است می آید و جایگزین می شود. همچنانی که در مواردی که این خلاء ها محسوس شد و وجود دشت این اتفاق افتاد. 💠 با همراه شوید 👇 🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از مدینه فاضله
👈🏻 برای نوشتن مقاله علیه علمای انقلابی پول می‌گیرند بعد می‌گویند مستقل هستیم! 🔺 امام جمعه پردیسان گفت: حوزه باید با تحولات روبرو شود و جلو بیاید. ما ناراضی هستیم. این حوزه فیضیه نیست. فیضیه قلب تپنده‌ی انقلاب اسلامی است. امام همین‌جا می‌گفت اسلام از دست رفت و بعد اسلام را احیا کرد. من تأکید می‌کنم خطراتی هست و مارهای خوش خط و خال دوباره نیش‌هایشان را باز کردند. بعضی پول می‌گیرند مقاله می‌نویسند! بیکار است، مقاله می‌نویسد و فلان آیت‌اللهی که طرفدار نظام است را می‌گوید درباری بود و ... . پول می‌گیرد می‌نویسد، بعد می‌گویند ما مستقل هستیم! نه این‌ها مستقل نیستند. اگر این جور پیش برود ما ساکت نیستیم. 👈🏻 تمام انرژی اجتهادی را در خدمت نظام قرار دهید 🔺 آیة‌الله قوامی تقویت نظام را رسالت اصلیِ حوزه‌های علمیه دانستند و خاطرنشان کردند: ارکان حوزه‌های علمیه را تحت هجوم قرار داده‌اند. الآن رسالت این حوزه تقویت نظام است، والا هر کاری لغو است، علم و فیض نیست، خیانت است. این نظام نظامِ امام زمان است که سهم و بودجه‌ی او را شما می‌خورید. نایبش رهبر این انقلاب است. شما را عزت داده است. ببینید کشورها چگونه به سمت اسلام می‌آیند. اگر ما مُردنی و غیربازدارنده بودیم این خبرها بود؟ من صریحا اعلام می‌کنم، رسالت حوزه‌ی انقلابی امروز این است که تمام انرژی اجتهادی‌اش در خدمت نظام مظلوم و مقتدر جمهوری اسلامی باشد. قرارگاه فرهنگی نماز جمعه پردیسان-قم @madineyefazele
هدایت شده از مدینه فاضله
👈 بچه‌های خوب و نخبه را به حوزه‌ها دعوت کنید تا فیضیه دوباره حرف‌های نو بزند #خطبه_دوم 🔺وی افزود: بعد از 56 سال به شهدای فیضیه، مخصوصاً آن #یونس_رودباری اطمینان می‌دهیم که هم‌چنان فیضیه در حال فیضان و افاضه است و خواهد بود. هشدار هم می‌دهیم به کسانی که زحمات شما و زحمات ائمه را می‌خواهند بر باد ‌دهند تا هر تلاش علمی و هر درس و بحث و موسسه و مرکز تحقیقاتی که دغدغه‌ی تقویت این نظام را نداشته باشد در خدمت طاغوت است. و قد أمِروا أن یکفروا به. یاد گرفتید، حالا این نظام را تقویت کنید. 🔺 خطیب پردیسان در پایان یادآور شد: این روزها روزهای پذیرش حوزه‌های علمیه است. نسل جدید دارد روی کار می‌آید: یک نسل دغدغه‌مند انقلابی و نه عافیت‌طلب-که بیاید در حوزه فکر کند راحت است-آن‌ها که اهل جهاد علمی و جهاد کبیر هستند بیایند. جهاد کبیر یعنی جهاد فیضیه‌ای. جهاد تولید علم در سال رونق علم. بیایید، بچه‌های خوب و نخبه را دعوت کنید تا فیضیه دوباره به بار بنشیند و حرف‌های نو بزند. قرارگاه فرهنگی نماز جمعه پردیسان-قم @madineyefazele
⭕️مقام معظم رهبری: این که ما به نظام کار نداریم این سکولاریسم است 🔸حوزه هاى علميه بايد خود را سربازان نظام بدانند، براى نظام كار كنند، براى نظام دل بسوزاند، در خدمت تقويت نظام حركت كنند؛ و اين درست عكس آن چيزى است كه سياست سرويسهاى امنيتى انگليس و آمريكا و اسرائيل و ديگران و ديگران دنبال مى كنند. آنها تلاش مى كنند بلكه بتوانند يك منفذى پيدا كنند. 🔸 يك آخوندى يك گوشه اى حرفى مى زند، كه على الظاهر برخلاف خواست و فهم و عقيده ى كلى نظام است، بزرگش مى كنند؛ آن آدم را اگر كوچك هم باشد، از او يك تصوير بزرگى درست مى كنند، براى اينكه فاصله ى بين نظام و روحانيت را برجسته كنند؛ القاء كنند كه چنين فاصله اى وجود دارد. بنابراين حوزه هاى علميه نمى توانند سكولار باشند. 🔻اينكه ما به مسائل نظام كار نداريم، به مسائل حكومت كار نداريم، اين سكولاريسم است. مهر ماه ۹۱ 🔻🔻🔻 @sokhanshia
سخن شیعه
⭕️مقام معظم رهبری: این که ما به نظام کار نداریم این سکولاریسم است 🔸حوزه هاى علميه بايد خود را سرباز
💠 جهتگیری انقلابی طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. اینکه بنده میگویم حوزه‌ی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان‌ جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. تحوّل یک چیز متوقف‌شدنی نیست. تحوّل یعنی یک دگرگونی‌ای که هر روز کامل‌تر و بهتر و قوی‌تر و عمیق‌تر میشود؛ این باید ادامه داشته باشد و ما معتقد باشیم. دشمنانمان را بشناسیم، دشمنان این نظام را بشناسیم، دشمنان این حرکت تحوّلی را بشناسیم. دیدار با موسسه عالی فقه و علوم اسلامی 🔻🔻🔻 @sokhanshia
⭕️استاد محمد جواد فاضل :من معتقدم ما امروز در حوزه نداریم! نظرات بدیع جناب آقای در نفی پدیده ‌ جناب آقای فاضل در گفتگو با شماره نوروزی عصر اندیشه(ش۱۹) به نفی پدیده پرداخته و چنین می گوید: 🔹من هرچه فکر می کنم منظور این آقایانی که می گویند حوزه سکولار است را می فهمم. اولا سکولار یعنی و و ثانیا از لوازم دیگر آن٬ است. 🔸هیچکدام از این دو شاخصه در حوزه نیست. حوزه ما سراسر دغدغه دین است. چه آن کسانی که در انقلاب یک خورده متوسط اند این دغدغه را دارند و من معتقدم ما امروز در حوزه نداریم! 🔸همین جا عرض کنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی از بزرگان را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم که یکی از آنها به بهانه ٬ مسئله جدایی دین از سیاست را دنبال می کند. 🔹حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند٬ انقلابی اند. بله انقلابی بودن هم به فرموده رهبری مراتبی دارد؛ یکی با حدت و شدت و زیاد و دیگری هم کمی نرم تر. همه نباید به یک نحو باشند و افراد با هم تفاوت دارند. 🔸امروز در حوزه کسی را نداریم که و را قبول نداشته باشد و واقعا بخواهد منکر شود٬ اگر هم باشند اقلیتی غیرقابل اعتنا هستند. 🔸امروز در حوزه ما دو فکر وجود دارد که من وقتی این حرف را شنیدم بسیار ناراحت شدم٬ این حرف به حوزه است. 🔶حاشیه_روزنه ۱) ترجمه سکولاریسم به نفی دین٬ نخستین مغالطه این کلمات است. معلوم است که ٬ ظواهر و ضروریات را نفی نمی کنند٬ اما بعد اجتماعی و سیاسی دین را چرا. ۲) نفی سکولاریسم٬ ناشی از عدم درک افق نگاه عمیق امام و رهبری است که بارها نسبت به نفوذ و بسط تئوری شیطانی در حوزه مقدسه هشدار داده اند. به نقل از روزنه 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔹آیت الله محمد یزدی: بزرگان خطر تفکر غیر انقلابی در حوزه را بیشتر درک کنند. 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔻حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نامه ای از ائمه جمعه خواستار شد: 🔹تجهیز مصلاهای نمازجمعه برای اسکان موقت مسافران در راه مانده و نورچشمانی که خانه و کاشانه خود را از دست دادهاند، با رعایت ملاحظات شرعی و در حد بضاعت و مقدورات، اقدامی ضروری و مورد انتظار است که علاوه بر پشتوانهی دینی و انسانی، مبین فرهنگ اصیل میهماننوازی در میان ایرانیان محسوب میشود. به نقل از سرائر 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔸بزرگان خطر تفکر غیر انقلابی را بیشتر درک کنند آیت الله محمد در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: 🔹در مقابل تفکر استقلال و انقلابی گری حوزه، تفکر وابستگی و غیر انقلابی وجود دارد و معتقد است تا حوزه متکی باشد و کاری به نظام، حاکمیت، انقلاب و مسائل جامعه نداشته باشد. 🔹طرفداران تفکر غیر انقلابی می خواهند تا کسانی به گونه ای پرورش یابند که نسبت به نظام و مسائل مستحدثه توجهی نداشته باشند و تنها به درس و بحث خود بپردازند. 🔹برخی از مؤسسه ها و مدارس حوزه به صورت پنهانی تفکر غیر انقلابی را ترویج می کنند؛ عده ای با تفکرات غیر انقلابی دست به تربیت طلاب می زنند تا در آینده شاهد محصول این تفکر باشند. 🔹امروز باید تفکر انقلابی را در حوزه تقویت کرد؛ تفکر غیر انقلابی ریشه در جدایی و دارد و طرفداران آن می گویند در دیانت نباید سیاست وجود داشته باشد و متأسفانه این تفکر در برخی آحاد جامعه و حتی برخی روحانیون نیز نفوذ کرده است. به نقل از رسا 🔻🔻🔻 @sokhanshia
🔸 استاد فاضل لنکرانی: بعضی‌ می‌گویند فقه تمدن ساز است. کجای فقه تمدن ساز است. نباید هر حرفی را همین طوری زد و توقعات را از حوزه افزایش داد. تمدن ارکانی دارد. اینها ازمطالبات کاذب است. به عنوان اجزاء تمدنی‌ می‌شود نگاه کرد. 🔻🔻🔻 @sokhanshia
💠تقلیل سطح انتظارات از حوزه انقلابی! 🔸حوزه انقلابی یکی از کلمات کلیدی است که هر کس هر طور که میخواهد آن را تعریف کرده و دایره شمول آن را قبض و بسط میکند! امروز هرکس به نحوی آن را تعریف میکند بعضی را انقلابی مینامد عده دیگر را غیر انقلابی. 🔸اما مگر امامین انقلاب کم در اینباره صحبت کردند؟آیا برای کسی که بیانات ایشان را شنیده باشد ابهامی باقی می ماند؟ پس چرا از بعضی آقایون برداشت هایی از حوزه انقلابی شنیده میشود که معلوم نیست از کدام یک از بیانات رهبری فهم شده است؟ 🔸استاد فاضل لنکرانی اخیرا در مصاحبه ای گفته اند:«من هر چه فکر میکنم منظور این آقایانی که میگویند حوزه سکولار است را نمیفهمم! در ادامه اضافه کردند بعضی خیلی انقلابی اند بعضی در انقلابی بودن یکخورده متوسط اند اما ما در حوزه ضد انقلاب نداریم...همینجا عرض بکنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی بزرگان جامعه مدرسین را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم!... حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند همگی انقلابی اند! امروز در حوزه کسی را نداریم که نظام اسلامی و رهبری را قبول نداشته باشد واقعا بخواهد منکر شود! امروز نباید بگوییم در حوزه ما دوفکر وجود دارد!» 🔸این نوع برداشت از هرکسی ناامیدکننداست واز شخصیتی چون استاد فاضل،ناامیدکننده تر! اولا باید گفت شما به چه دلیلی هر آن کس که ضد انقلاب نیست را انقلابی انگاشتید؟آیا هر کس گفت من نظام و رهبری را قبول دارم انقلابی است؟ شما چرا تعریف حوزه انقلابی و سطح انتظارات از آن را از بیانات رهبری برداشت نمیکنید؟ 🔸چرا دایره شمول انقلابی بودن را برای هرکس که بخواهید باز میکنید؟به صورتی که خطر انقلاب زدایی از درون حوزه یک توهم توطئه به حساب آید؟ رهبر معظم انقلاب انتظار خود را از حوزه علمیه چنین تعیین میکنند:«پشتيبانى به معناى حقيقى كلمه! يعنى حوزه ى علميه خوراك فكرى اين نظام را بدهد؛ آن را توجيه دينى بكند؛ تربيت و انسانسازىِ لازم را براى ادارهى اين نظامِ باعظمت بكند.» 🔸سوال بنده این است یک فرد اول باید فکر کند بعد حرکت نماید یااول حرکت کند بعد فکر نماید؟ قطعا فکر قبل از عمل و حرکت است .به طریق اولی جامعه نیز باید اول فکر کند و بعد حرکت نماید. این خوراک فکری وظیفه حوزه است اما افتخار حوزه این است که حرکت های انجام شده جامعه را حد بزند.یعنی همیشه یک قدم عقبتر از جامعه! آیا امام منتظر شد انقلاب انجام شود بعد حد اسلامی را تعیین کند یا اینکه پشوانه علمی آن را پیشاپیش تبیین نمود و خود وارد مرحله عمل شد؟ 🔸حرکت انقلابی یعنی مشخص کردن مراحل پنجگانه انقلاب تا تمدن نوین اسلامی در دهه هفتاد توسط رهبری وحرکت انقلابی حوزه یعنی پشتوانه فکری و نیروسازی برای این پنج مرحله انقلاب. 🔸رهبر معظم میفرمایند:«حوزه هاى علميه و علماى دين نمیتوانند نسبت به دستگاه و امور كشور و آنچه كه میگذرد، بیتفاوت باشند و بگويند حالا ديگر خودشان مىدانند؛ ما چه كار كنيم؛ نه له و نه عليهشان چيزى نمىگوييم مثلًا اگر خيلى لطف كنند، بگويند چيزى عليهشان هم نمىگوييم! چنين چيزى نمىشود؛» 🔸آیا رویکرد بسیاری از اساتید حوزه غیر از این است؟ آیا آنها در طول این چهل سال برای انقلاب هزینه داده اند؟نشست اساتید با آنهمه ظرفیت چه کمکی به نظام اسلامی کرده است؟چه باری را از روی دوش نظام برداشته است؟ 🔸رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان فرمودند: طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. اینکه بنده میگویم حوزه‌ی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان‌ جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد. 🔻آیا با سطح انتظارات رهبری از حوزه میتوان حوزه فعلی را انقلابی نامید؟ آیابهتر نیست بجای تقلیل انتظارات از حوزه انقلابی،تلاش خود را برای رسیدن به آن جایگاه بیشتر نماییم؟ ✍ حسین زاده 🔻🔻🔻 @sokhanshia