هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 هر تلاشی «جهاد» نیست...
📍 شرح معنای «جهاد» در منطق اسلام
🗓 گزیدهای از بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام بهتاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ در این جنگ بیامانِ حق و باطل، در کجای جبههی «جهاد تبیین» ایستادهای؟
🗓 گزیدهای از بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام بهتاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 هزاران متخصّص در کارند برای تغییرِ اندیشهها و مذاقها و تضعیفِ باورها...!
📍 شرحِ تلاش امروزِ «جبههی شیطان» نسبت به انقلاب اسلامی
🗓 گزیدهای از بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام بهتاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️حجت الاسلام سعید صلحمیرزایی، گردآورنده کتاب جهاد تبیین
قدم اول برای جهاد تبیین آگاه کردن همه نسبت به این فرمان است
رهبر انقلاب گفتهاند جریان تحریم، نیازمند یک جریان تحریف است تا درکنار هم اثر کنند
🔻اهمیت جهاد تبیین که چندینبار مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته چیست؟
نکته اصلی آن است که پیروزیهایی که انقلاب توانسته در عرصههای گوناگون بهدست بیاورد با گذشت زمان دشمن را هم حساستر میکند. دشمن جریان تحریم را راه انداخت ولی شاهد بودهایم که رهبر انقلاب گفتهاند جریان تحریم، نیازمند یک جریان تحریف است تا درکنار هم اثر کنند.
🔻دشمن چهار حمله را در دستور کار قرار داده؛ هم دارد دوران پهلوی را تطهیر و هم خدمات انقلاب اسلامی به ایران و مردم را انکار میکند و هم آینده را تیرهوتار جلوه میدهد که مردم امیدشان را از دست بدهند و هم خودش را شکستناپذیر نمایش میدهد تا برای مردم ذهنیتی بهوجود بیاید که ما مقابل این دشمن چارهای جز تسلیم نداریم.
این چهار حمله را به ذهنهای مردم القا میکند و این غیر از حملههایی است که به اعتقادات و مقدسات میکند، در مقابل این حملات تنها کاری که میشود بهصورت جدی انجام داد، تبیین است؛
🔻رهبر انقلاب متعدد از همان سالهای 67 تا 69 درباره تبیین فرمایش داشتهاند اما چیزی که اینبار اتفاق افتاد، این بود که آقا از همه مردم خواستند به میدان بیایند. قبلا بیشتر به نخبگان و طلاب و اساتید میگفتند ولی اکنون به همه مردم گفتهاند که هر کدامتان مثل یک چراغی اطراف خود را روشن کنید.
اگر در دهه 70 آقا به مردم گفتند هر کدامتان تذکر لسانی بدهید، امربهمعروف و نهی از منکر کنید، الان میگویند هیچکدامتان نسبت به غبارآلود بودن ذهن اطرافیان بیتفاوت نباشید.
در دهه 70 امربهمعروف و نهی از منکر بهعنوان یک واجب فراموششده مطرح شد و بحث این بود که نسبت به اشتباهات دیگران بیتفاوت نباشید. امروز آقا میگویند همگان وظیفه دارند بهاندازه حوزه تاثیر خودشان نسبت به غبارآلود بودن ذهن اطرافیانشان بیتفاوت نباشند.
من فکر میکنم اختصاص این قصه به درگیر شدن جدی استکبار با جبهه انقلاب برمیگردد. در این بحث جنگ روایتها و درواقع نبرد ذهنی و جنگ روانی مطرح است.
نکته تکمیلی که میتوان دراینباره یافت، این است که تفاوتی که نسبت به قبل کرده، این است که قبلا فقط افرادی که صاحب تریبون بودند میتوانستند حرف بزنند و حوزه تاثیر افراد معمولی در حد اطرافیان و کسانی که با هم نشستوبرخاست داشتند، محدود میشد، اکنون از نوجوان 10 ساله تا خانم و آقای کهنسال را میبینید که یا درحال تولید محتوا هستند یا بازنشر محتواهای تولید شده، به نحوی همه در جریان تبیین میتوانند کار کنند. شاید این هم عامل دیگری باشد که در همان دیدار روز اربعین 1400 این را گفتند که فضای مجازی با همه مشکلاتی که ممکن است داشته باشد، میتواند بهعنوان یک ابزار در این زمینه استفاده شود.
🔻رهبر انقلاب در سخنرانی اربعین و نیز دیدار با مداحان بر لزوم جهاد تبیین تاکید کردهاند. چه پیامی را میشود از پیوند زدن جهاد تبیین به این ادبیات دریافت کرد❓
🔻اول توضیحی دراینباره مطرح کنم؛ آن هم اینکه هر تعلیمی، هر کار علمیای تبیین نیست. هر تبیینی هم «جهاد تبیین» نیست. امروز رهبر انقلاب تاکید کردهاند، هر کاری، زمانی تبدیل به جهاد میشود که در مقابل دشمن انجام شود. همانطور که دیدهاید متاسفانه کاری که بعضا با بیانات رهبری میکنند، این است که کاملا سفارشی هر کاری تا الان در زندگیشان میکردند یک عبارت جهاد تبیین پیش از آن میگذارند، درصورتیکه رهبری گفتهاند جهاد تبیین حتما باید مقابل نقشه دشمن باشد. اگر میبینیم رهبری در مناسبتهای متعلق به حضرت زینب، حضرت زهرا و امام سجاد علیهمالسلام اشاره به تبیینی کردهاند برای این بوده است که این اقداماتشان در مقابله با دشمن بوده است. اینها همه به آن موردی بازمیگردد که دشمن دارد با هدف نهایی ما دشمنی میکند. باید بدانیم که من اگر بهاندازه یک نفر، یک جوانی که حرف مرا قبول میکند بتوانم غبار را نسبت به انقلاب و مقدسات از ذهنش بردارم، چون عمل دشمن را خنثی میکنم حتما ثواب جهاد را خواهم برد. رهبری در دیدار با مداحان گفتهاند در میان جهاد نظامی، جهاد اقتصادی و سیاسی جهاد روشنگری بالاترین درجه را دارد.
موردی که مطرح است بیشتر نقشها را در حوزه سلبی میبریم و هدف پاسخگویی به دشمن را دنبال میکنیم، بهلحاظ ایجابی چه بسترهایی برای اثرگذاری در این حوزه داریم؟
نسبت به جهاد تبیین در حالت ایجابی باید این نکته را در نظر داشت که اهل منبر ما میتوانند بهنحوی در واکسینه کردن در مقابل شبهات ایفای نقش کنند.. اکنون باید ببینیم نیاز و اولویت چیست. یکسری مسائل اولی هستند، یکسری هم ممکن است فوری باشند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️حجت الاسلام صلح میرزایی
اگر ما فوریت و اولویت را در دستور کار قرار بدهیم، قاعدتا این حرکتمان دیگر جنبه سلبی ندارد. این جنبه در جایی است که شما کاری را انجام نمیدهید.زمانیکه از ضعفهای رژیم طاغوت با جوانان صحبت میکنید، دارید تاریخ میگویید و کار ایجابی کردهاید. شما وقتی از دستاوردهای انقلاب برای جوان صحبت میکنید، فعالیت ایجابی میکنید. اتفاقا در کتاب جهاد تبیین، صحبتهای رهبر انقلاب دراینباره را آوردهایم، ایشان میفرمایند: «یکی از کمکهایی که دشمن به ما میکند، این است که به ما میگوید باید روی کدام نقطه سرمایهگذاری کنیم»
در همین بحث موضوعات نیازمند جهاد تبیین، آقا میگویند باید ببینیم هرکجا فشار دشمن زیاد بود، آن نقطه همانجایی است که شما باید اقدام و ذهنها را باز کنید.
ابزارهای ورود به عرصه تبیین چه چیزهایی هستند؟
اینجا یکسری الزامات وجود دارد و یکسری روشها که باید این دو را از هم جدا کنیم.
روشهای مختلفی وجود دارد که شامل سخن گفتن چهرهبهچهره، تشکیل حلقههای معرفت، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و... است، امروز هرکس در فضای مجازی بهنحوی فعال است؛ بعضی خودشان کانال دارند یا حداقل در گروههای فعالند و اگر برای کسی سوالی پیش بیاید، سعی میکنند بهاندازه توانشان موثر باشند. در کنار روشها، یکسری الزامات هست که رهبر انقلاب در دیدار ۵ مهر ۱۴۰۰ در روز اربعین فرمودهاند، یکی از عناصر مهم جهاد تبیین بهنظر من بهره گرفتن از عاطفه و محبت است. من که میخواهم برای یک جوانی تبیین کنم باید اول او را دوست بدارم، ولو اینکه جوان ممکن است حجابش خوب نباشد، ولو من تیپ، ظاهر و حتی ادبیات آن جوان را نپسندم، اولین چیز آن است که من محبت داشته باشم و براساس محبتم از عنصر عاطفه استفاده نمایم.
خود رهبری بر این نکته تاکید کردند که حضرت زینب س از عنصر عاطفه استفاده کردند و در شروع سخنرانیشان در کوفه همه مردم کوفه گریه میکردند. ما عاطفه را رها و احساس میکنیم همهاش با مجادله و مناظره میتوانیم سراغ جوانان برویم. اتفاقا جوان وقتی ببیند تو دوستش داری و عاشق این هستی که غبار ذهنی او را برطرف کنی و او را دائما گوشه رینگ نمیبری که متهمش کنی، با او همقدم میشوی، با او راه میروی به روش سقراطی به او اجازه میدهی که خودش فکر کند، با سوال ذهنش را درگیر میکنی. محبت و استفاده از عنصر عاطفه، متانت و عقلانیت برخی الزامات رفتاری در زمان جهاد تبیین است. توجه به این موارد خیلی میتواند در اینکه مخاطب تبیین ما را بپذیرد و گارد نگیرد اثرگذار باشد.
🔻اگر بخواهید دستور کاری برای حرکت در مسیر تبیین از بیانات رهبری استخراج کنید، چه مراحلی را شامل میشود؟
من فکر میکنم شاید خوب باشد که به بخش رسالتها اشاره شود. رهبری فرمودهاند همه مردم باید نسبت به اطرافیانشان مثل یک چراغ بدرخشند؛ همه مردم این فرمایش ایشان را نشنیدهاند، این اولین کار است.
رسانهها، مسئولان و نهادهایی که به تبیین مرتبط هستند، مثل صداوسیما، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات حوزه علمیه، وزارت ارشاد و...، همه باید کمک کنند این فرمان آقا به گوش همه مردم برسد، مثل فرمان حرمت تنباکویی که رهبر شیعه آن زمان گفت و همه علما و صاحبان تریبون آن را به گوش همه مردم رساندند و این کار قدم اول است. قدم دوم این است که به مردم کمک کنیم، ایده بدهیم، منبع معرفی کنیم و باز فکر میکنم نهادها و حلقههای میانی باید آن را اجرا کنند. درباره قدم سوم، من احساس میکنم مطالبه عمومی باید از مسئولان انجام شود که یک قرارگاه ملی جهاد تبیین شکل بگیرد، یعنی قرارگاهی باشد که باعث شود همه مردم همافزا شوند، نهادها و دستگاهها بتوانند جاهایی عملیات مشترک و نقطهزنی داشته باشند و یکدفعه همه انرژیها یکجا متمرکز شود. مثلا اگر دشمن دارد به دستاوردهای نظام حمله میکند، همه در آن حیطه کار کنند، اگر دشمن آمد به مقدساتی حمله کرد، جایی باشد برای کسی که میخواهد بهعنوان کاربر معمولی اقدام به تبیین کند تا بداند اگر خواست اقدام به تبیین کند، جایی هست که میتواند برود از آن جویا شود که باید چهکار کند، به او راهکار و الگو بدهد. اگر درباره پهلوی میخواهی کار کنی این سایتها و این صفحات در شبکههای اجتماعی وجود دارند، اگر میخواهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی بپردازی به فلانجا برو و پیگیری کن، درباره نقاط ضعف دشمن آنجا را برو ببین، درباره مقدسات سوال داری برو در این چند وبسایت و منبع بگرد. بهنظرم باید یک جایی در نظام ما تعریف شود تا همه این مجموعهها با هم شبکه شوند و من مخاطب هم خیالم راحت باشد که هر زمان به آن مراجعه کنم، دست پر برمیگردم. فکر میکنم اینها رسالتهای مهمی است که برعهده نهادهای حاکمیتی است تا در جهاد تبیین حلقههای میانی بین حاکمیت و مردم فعال شوند و چیزی مشابه آنچه را در رزمایش مواسات رخ داد، شاهد باشیم.
♨️@khabarehowzeh
یادداشتی در موضوع جهاد تبیین منتشرشده در روزنامه ایران مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰:
http://www.irannewspaper.ir/newspaper/item/600615
https://eitaa.com/hamim1/88
@hamim1
بسم الله الرحمن الرحیم
جهادی برای همه
شاید برای اولین بار بود که جهاد تبیین را وظیفهی همگانی خواند. اگرچه که او از نیم قرن پیش، یافته بود که روش اسلام، تبیین است و این را از قرآن و سیرهی انبیای عظام و امامان معصوم (علیهمالسّلام) آموخته بود. روز اربعین (5/7/1400) از همه خواست تا به اندازهی حوزهی تأثیرشان به میدان بیایند و همچون نوری اطراف خود را روشن کنند.
چرا جهاد و چرا تبیین؟
جهاد در ادبیات اسلامی یعنی تلاش و کوشش در تقابل با دشمن و تبیین یعنی زدودن غبار فتنه، تحریف و جهل از اذهان. و عجیب که جهاد را توأم با تبیین کرد. مگر تبیین میتواند در تقابل با دشمن مطرح شود؟ بله حتماً. دشمن همیشه تلاش داشته است تا پیشقراولان فرهنگی و رسانهایاش را زودتر به میان مردم بفرستد تا فتوحاتش کمهزینهتر و شیکتر به دست آید.
این بار که میداند در جهاد نظامی و علمی و سیاسی، مغلوب است دو حربه را توأمان به کار گرفته است. حربهی تحریف و حربهی تحریم. و اگر در تحریف پیروز شود و بتواند روایت خود را بر مردم، تحمیل کند حربهی تحریمش هم کارگر خواهد بود. خدای ناکرده.
جریان تحریف و جنگ روایتها
دشمن آمده است تا واقعیّتهایی را تحریف کند و روایت خود را به عنوان روایت صحیح در ذهن مردم بویژه جوانان وارد کند. به سراغ اصول و مبانی و آرمانها میرود تا با تحریف آنها، صورت انقلاب و اسلام را بگذارد و سیرت آن را آنگونه که میپسندد، تحریف کند.
به سراغ تاریخ میرود و برای آنکه بگوید اصل انقلاب، اشتباه بوده است به تحریف دوران طاغوت ستمشاهی پرداخته و رضاخان و محمدرضا و هویدا و دیگر فاسدان آن رژیم را بزک میکند.
تسخیر لانهی جاسوسی را، جنگ را، مجازات تروریستهای منافقین خلق را، عزل منتظری را، فتنهی تغلّب 88 و دهها واقعهی دیگر را وارونه روایت میکند تا جوان ما به تردید بیفتد.
دستاوردهای نظام و کارآمدی انقلاب اسلامی را انکار میکند تا مردم ما انقلاب را ناتوان از حلّ مشکلات و رساندن کشور به قلّههای پیشرفت بدانند.
ظرفیتهای کشور را پوشیده میدارد و ضعفها را چند برابر نشان میدهد تا امید مردم و جوانان به آیندهی درخشان از بین برود.
آخر اینکه خودش را آنچنان شکستناپذیر نشان میدهد که خیال هرگونه مقاومت را هم از ذهنها میرباید.
طبیعی است وقتی انسان با این همه تحریف و روایتهای وارونه مواجه میشود خود را ببازد و آینده را تاریک ببیند و افسرده شود.
اینجا است که معلوم میشود جهاد تبیین این دوران چرا مهمترین عرصهی جهاد است و به دیگر جهادها (نظامی، سیاسی، اقتصادی و علمی) بها میدهد و چرا دعای پایانی سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مداحان میشود: «ما را سربازان جهاد عظیم این روزگار که جهاد تبیین است قرار بده.»
تو کجای این میدان ایستادهای؟
فرمانده به من و تو خطاب کرد که آیا جایگاه خود را در این میدان میدانی؟ آیا نسبت به غبارآلود و تحریفزده شدن اطرافیانت، حسّاسیّت لازم را به خرج دادهای؟ دشمن پیشرفت کشور و انقلاب و اسلام، به کمک مزدوران با مزد و بیمزدش به جان ذهن برادران و خواهران و فرزندان ما افتاده است و میخواهد بگیرد از او هر آن چیزی را که میتواند او را برای استقامت ورزیدن در رسیدن به قلّههای آرمانی کمک کند.
چه کنم؟
قدم اوّل این است که حسّاسیّت زمان و شرایط را درک کنی. همین تو را به حرکت وامیدارد وقتی که بدانی چه راه طولانی را طی کردهایم و از چه جایگاهی و با گذر از چه موانع بزرگی چون خیانت نفوذیها، جنگ نظامی، نظام اداری فرسودهی به جا مانده از دوران طاغوت، تروریسم، مدیران ناکارآمد و تحریم، توانستهایم به اینجا برسیم و چه آیندهی مشعشعی انتظارمان را میکشد و البتّه این آینده خودبخود به وجود نخواهد آمد و کمک و همدلی همگانی را میطلبد و یکی از شرایط مهمش آن است که همه خود را سرباز جهاد عظیم تبیین بدانند. پس باید به هرکس که حوزهی تأثیر دارد بگوییم که به میدان بیاید و این میشود حفظ زنجیرهی تواصی جهاد تبیین.
قدم بعدی آن است که مجهّز شویم به سلاح اطّلاعات و داده. در این دوران، زمان رسیدن به جواب به چند دقیقه کاهش یافته و تقریباً برای همهی محتواهای مورد نیاز در جهاد تبیین، پایگاه اطّلاعرسانی و کانال و صفحه وجود دارد و فقط کافی است کمی جستجو کنی.
بعد از آن باید سؤالات و شبهات ذهن اطرافیانت را رصد کنی و چه بهتر که قبل از آنکه این تیرهای مسموم به مخاطبانت برسد، خود را مجهّز کنی.
اگر زمانی تذکّر لسانی همگانی، را گفتمان کردیم حالا باید تبیین همگانی را گفتمان کنیم. هیچکس نباید با دیدن ذهن غبارآلود دوستان و اقوام و مرتبطینش، آرام بنشیند.
حالا میتوان شبکه شد و با دیگران همافزایی کرد و قدم بعدی فعّال شدن حلقههای میانی است و متراکم شدن مطالبهی عمومی برای تشکیل یک قرارگاه ملّی جهاد تبیین.
#جهاد_تبیین
#یادداشت
منتشرشده در روزنامه ایران مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
گفتگو با روزنامه خراسان
مفهوم «جهاد تبیین» که بعد از بیانات رهبرانقلاب در پنجم مهرماه امسال، به عنوان یک کلیدواژه اساسی و الزامی موردتوجه قرار گرفت، دربرگیرنده زوایا و نکات بسیار ضروری و مهمی است که در گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین سعید صلحمیرزایی، مؤلف کتاب «جهاد تبیین» که چندی پیش از آن رونمایی شد، به دنبال آشنایی بیشتر با آنها بودیم.
حجتالاسلام صلحمیرزایی، پیش از تألیف کتاب «جهاد تبیین»، آثار دیگری را هم در راستای شناساندن منظومه فکری رهبرانقلاب به علاقهمندان و به ویژه نسل جوان، به رشته تحریر درآوردهاست که از جمله آنها میتوان به «انقلابی تراز»، «اندیشه مقاومت»، «فلسطین»، «بانوی تراز» و «حوزه و روحانیت» اشاره کرد. وی در این گفتوگو به تحلیل چرایی اهمیت هیئتهای مذهبی در عرصه جهاد تبیین نیز، پرداختهاست.
فکر تألیف کتابی درباره جهاد تبیین چگونه و از چه زمانی شکل گرفت؟
موضوع تدوین کتاب «جهاد تبیین» بعد از سخنرانی رهبرانقلاب در پنجم مهر 1400 و طرح مسئله از سوی ایشان، شکل گرفت. ما در دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتا... خامنهای روی این مسئله تمرکز کردیم که چگونه میتوان به اجرای این فرمان، سرعت بیشتری داد؟ بر همین اساس چند نشست اندیشهورزی برگزار شد و من هم سعی کردم به دنبال پژوهش در مورد جایگاه جهاد تبیین در بیانات رهبرانقلاب و حضرت امام(ره) باشم و ببینم آیا میشود یک کار محتوایی مناسب انجام داد یا نه؟
فکر میکردید کار چنین حجمی (در حدو د 385 صفحه)پیدا کند؟
در ابتدای کار فکر نمیکردم که حجم کتاب اینقدر زیاد شود؛ چون بنای ما تولید مطلبی درحد یک کتاب جیبی بود؛ اما وقتی وارد محتوا شدیم، دیدیم که رهبرانقلاب درباره جهاد تبیین از مدتها قبل توصیهها و بیاناتی داشتهاند، منتها تا قبل از پنجم مهر سال 1400، این مسئله در قالب وظیفه نخبگان و افراد صاحب تریبون جامعه مطرح شدهاست، اما از این تاریخ به بعد، مسئله جهاد تبیین به یک وظیفه عمومی تبدیل شد؛ اینکه هرکس باید مثل یک چراغ اطراف خودش را روشن کند.
مشاهده ادامه مطلب در سایت
منبع: روزنامه خراسان
مهمترین عرصه جهاد، جهاد تبیین است
از منظر رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در بین همه عرصههای جهاد، جهاد تبیین مهمترین عرصه است. جهاد تبیین مقدمات دیگر جهادها را فراهم میکند یا باعث اثرگذاری آنها میشود. به طور مثال اگر جهاد اقتصادی کنیم اما پیوست تبیینی نداشته باشد، اثر لازم را روی مردم ندارد. پیوست تبیین است که میتواند جهادها را در زمینههای خدمات اجتماعی تاثیرگذار کند.
بههنگام بودن تبیین و مداومت در تکرار و استقامت در آن مهم است. نباید از ابتدا انتظار داشته باشیم که مخاطب تبیین پس از اولین برخورد متقاعد و با ما همراه شود.
انبیا الهی به ویژه پیامبر اعظم (ص)، امیر المومنین (ع) و ائمه اطهار، پیام آوران کربلا، حضرت امام خمینی (ره) در مبارزات انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) از جمله الگوهایی در عرصه جهاد تبیین هستند.
متن کامل خبر در سایت
مهمترین عرصه جهاد، جهاد تبیین است
از منظر رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در بین همه عرصههای جهاد، جهاد تبیین مهمترین عرصه است. جهاد تبیین مقدمات دیگر جهادها را فراهم میکند یا باعث اثرگذاری آنها میشود. به طور مثال اگر جهاد اقتصادی کنیم اما پیوست تبیینی نداشته باشد، اثر لازم را روی مردم ندارد. پیوست تبیین است که میتواند جهادها را در زمینههای خدمات اجتماعی تاثیرگذار کند.
بههنگام بودن تبیین و مداومت در تکرار و استقامت در آن مهم است. نباید از ابتدا انتظار داشته باشیم که مخاطب تبیین پس از اولین برخورد متقاعد و با ما همراه شود.
انبیا الهی به ویژه پیامبر اعظم (ص)، امیر المومنین (ع) و ائمه اطهار، پیام آوران کربلا، حضرت امام خمینی (ره) در مبارزات انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) از جمله الگوهایی در عرصه جهاد تبیین هستند.
سخنرانی در همایش سیاسی جهاد تبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
متن کامل خبر در سایت
مطالب سعید صلح میرزائی
https://eitaa.com/hamim1
http://solhmirzaei.ir/
https://instagram.com/saeedsolhmirzaei/
https://t.me/hamim08
لطفا کانالها را به دوستان خود معرفی کنید.