فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر خوانی شهید سرافراز سجاد منصوری
روحش شاد یادش گرامی
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷این کلیپ متعلق به نمایش اُپرای خیابانی است که در تاریخ ۲۵ الی ۲۷ ماه اکتبر در شهر تولوز فرانسه برگزار شد.
🔶اسم این اُپرا به فرانسوی La porte des Ténèbres بود. که به معنای دروازه تاریکی است.
🔷این نمایش خیابانی توانست بیش از یک میلیون نفر را به خیابان های تولوز بکشاند.
🔶اسقف اعظم تولوز در ۱۶ اکتبر این نمایش را دارای نمادهای شیطنی دانست و مخالف برگزاری اپرای دروازه تاریکی بود. اما با وجود مخالفت وی نمایش برگزار شد.
🔷همانطوری که ملاحظه می نماید سه ربات غول پیکر در این نمایش استفاده شده، یک ربات عنکبوتی، و دیگری گاو که به گاو آپیس که مورد پرستش مصریان بوده بی شباهت نیست که با هاثور هم مرتبط است. و ظاهرا سامری لعنت الله علیه گوساله خویش را از روی آن درست نموده بود. و دیگری زنی عقرب گونه است که طبق نوشته های سایت های خبری لیلیت است.
🔶گفته می شود در این اُپرا از سه نماد شیطنی که شامل صلیب شیطن، سیجیل لوسیفر و نشان وحش 666استفاده شده است.
پ ن : شهر تولوز و اطرافش از دیرباز محل استقرار کاتارهای مانوی مسلک بوده تا جایی که صلیب تولوز به اشتباه صلیب کاتاری نامیده می شود.
ادامه...👇
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ دیگری از پیش نمایش اُپرای فرانسوی La porte des Ténèbres (دروازه تاریکی) در شهر تولوز فرانسه
🔷پیش درآمد اُپرا هشیارکننده است: «لیلیت، زن عقرب گونه، که از باغ هسپریدها رانده شده، در اعماق زمین پناه گرفته است. او که توسط هادس، پادشاه جهان اموات آزاد شده است، از شهری به شهر دیگر در جستجوی ارواح لعنت شده سرگردان است تا پیروان و قدرت خود را افزایش دهد. ... او با جمع آوری نشانه های شگرف تلاش می کند تا گذرگاهی را به سوی فراتر بگشاید.»
نکته مهم: نکته جالب این است که در این نمایش، لیلیت به صورت زنی عقرب گونه درست شده و این نمایش هم هنگامی که خورشید در برج عقرب (بر اساس محاسبه بروجی) قرار دارد. یعنی معادل آبان ماه برگزار شده است. در نجوم فعلی غربی سیاره پولوتون را حاکم بر برج عقرب می دانند که در این نمایش هم لیلیت توسط هادس (معادل یونانی پولوتون رومی) از عالم اموات آزاد شده است.
پ ن : اینکه سه سیاره بعد از زحل واقعا معادل اورانوس و نپتون و پولوتون در اساطیر باشند از نظر فقیر محل تردید است. اما ظاهرا منجمین غربی اینگونه می اندیشند. به نظر بنده اگر این موجودات کهن کوکبی داشته باشند جز ثوابت است.
@soltannasir
تصویر نمودار کیهان شناسی مانوی، کشیده شده توسط استگمن محقق اخترباستان شناسی، بر اساس متن کفالایا (مواعظ) مانی.
ارتباط هر کدام از پنج طبقه دنیای تاریکی (مادی) را با صور فلکی منطقه البروج بر طبق نظر مانی در این نمودار ملاحظه می نمایید.
🔷دنیای دود طبق نظر مانی به بروج جوزا و قوس متعلق می باشد
🔶دنیای آتش طبق نظر مانی به بروج حمل و اسد متعلق می باشد
🔷دنیای باد طبق نظر مانی به بروج ثور و دلو و میزان متعلق می باشد
🔶دنیای آب طبق نظر مانی متعلق به بروج سرطان و سنبله و حوت می باشد
🔷دنیای ظلمت طبق نظر مانی به بروج عقرب و جدی متعلق می باشد.
بن مایه : مانی و تعلیمات او نوشته گئو ویدن گرن صص ۹۴ و ۹۵
پ ن : به انتساب برج عقرب به دنیای ظلمت دقت نمایید.
@soltannasir
✅ ️ تصویری از قرائت دعای توسل رزمندگان حزب الله قبل از آغاز عملیات مقابله با نیروهای ارتش رژیمصهیونیستی
پ ن : از جوانمردی بدور است که ما برای این رزمندگان دعا ننماییم.
منبع : کانال مقاومت اسلامی حزب الله در تلگرام👇
✅ ️ @Hezbollah_com
سلطان نصیر
کلیپ دیگری از پیش نمایش اُپرای فرانسوی La porte des Ténèbres (دروازه تاریکی) در شهر تولوز فرانسه
{سلکت (سلکوئت): نگاهبان زناشویی
{سلکت نام ایزدبانوی باستانی کژدم است که به گونه زنی با سر مزین به کژدم تصویر شده است. کژدم حيوان مقدس متعلق بدین ایزد بود. او را همچنین به پیکر کژدمی با سر زن نمایانده اند. بنا به برخی نوشته ها، او دختر رع بود و اغلب نقش نگاهبان اتحاد زناشویی را ایفا می کرد. او را در دیرالبحری مییابیم که همراه نیث نگهدار تصویر نگار (هیروگلیف) آسمان است که بر فراز آن آمون به ملکه - مادر پیوسته است. این دو ایزدبانو زوج مزبور را از همه ناملایمات می پایند.
سلکت در مراسم مومیایی نیز نقش ویژه ای داشت و چنان که بعداً شرح خواهیم داد، امعاء و احشاء را نگهداری می کرد و گلدان قبه ای که روده های شخص مومیایی شده را در آن می نهادند می پایید.
همان گونه که پیش از این یادآور شدیم سلکت را اغلب همراه نیث می توان یافت، چنان که ایزیس را نیز در کنار نفتیس می یابیم. او نیز همانند سه ایزدبانوی نام برده، ایزد مردگان بود. همچنین او را به گونۀ ایزدبانویی با دستهایی چون بال برافراشته در دیواره های درونی تابوت های سنگی حجاری شده میتوان دید. }(کتاب جهان اسطوره ها ترجمه ابوالقاسم اسماعیل پور صص ۴۳۳ و ۴۳۴)
@soltannasir
تصویر مجسمه ایزدبانوی شیطنی سلکت (تمثل به شکل عقرب زن) در مصر باستان که با دنیای مردگان (عالم زیرین) مرتبط است.
{در مصر، شکل این حیوان خطرناک از طایفه عنکبوتیان در یکی از قدیمی ترین مفهوم نگاره ها هست؛ و نام عقرب بر یکی از شاهان قبل از آغاز سلسله ها موسوم به شاه عقرب گذاشته شده بود. صورت عقرب، بر تارک سر 👈ایزیس، و در نوک صولجان بعضی فراعنه دیده می شود. عقرب حتا به صورت خدایی، با شکل زنانه ی خدایبانو سلکِت تکریم می شد، سلکت به مظاهر زمینی خود قدرت خیرخواهی می داد، و آنها موسوم به 👈 افسونگران سلکت بودند، و تجسم جادوگران شفابخش در پیرزنان بودند در این جا، عقرب تمام دووجهیگری نمادین مار را دارد. }(فرهنگ نمادها ژان شوالیه جلد چهارم مدخل عقرب ص ۳۰۱ )
پ ن : ارتباط عقرب با ایسیس هم در نوع خود قابل تامل است. مجسمه های منسوب به ایسیس در بسیاری از نقاط فرانسه تحت نام دوشیزه سیاه وجود دارد که آن را به اشتباه به حضرت مریم سلام الله علیها نسبت داده اند.
@soltannasir
تصویر نگاره ایزدبانوی(شیطنی) نیت یا نیث که با عنکبوت ارتباط دارد و به شکل عنکبوت هم متمثل می شود. وی از ایزدان دنیای مردگان(دنیای زیرین) و معمولا با ایزدبانوی سلکت (عقرب) همراه است.
{نیت
نیت از خداباتوان کهن در نقش یکی از خدایان شکار در سائیس Sais، واقع در غرب دلتا، از دوران پیشن دودمانی مورد نیایش بود نماد کیش نیت سپری با تیر چلیپائی بود، و از این نماد چنین بر می آید که او را از 👈خدایان جنگ می دانستند و تاج سرخ فام او نیت را با نیل سفلی پیوند می داد. نیت از روزگاران کهن از عناوین مختلفی چون خدابانوی بزرگ مادر و دختر رع برخوردار و در برخی از روایات آمده است که به روزگار آشفتگی اقیانوس نون در فراسوی نون رع از او زاده شد. (یعنی طبق بعضی روایات وی مادر رع بود) در دوره های بعد نیت را مادر سوبک، ایزیس، حورس و اوزیریس، می پنداشتند و اعتقاد بر آن بود که در سائیس مدفون شده است. در دوره سائیت Saite و به هنگام اوج گرفتن قدرت نیت او را مادر فرعون نختنبو دوم Nectanebo II نامیده اند. نیت را جهان - خدابانو ، پاسدار انسان ها و خدایان می دانستند و در الفتین [جزیره آسوان)] همسر خنوم بود. }
ادامه...👇
@soltannasir
تصویر ایزدبانوی شیطنی نیت یا نیث که با عنکبوت ارتباط دارد و به شکل عنکبوت متمثل می شود و جز ایزدبانوان دنیای مردگان در مصر باستان است.
ادامه...👇
{نیت را پاسدار مردگان نیز می دانستند و در این نقش در تصاویر کنار نفتیس در جوار تابوت ترسیم شده و یکی از چهار خدابانوی اوانى الحشا یا کوزه جاي امعاء و احشاء مردگان است. چون رهگشا همانند آنوبیس و در دوره سلسه هیجدهم با جامه زنانه و به شکل حتحور(هاثور) ترسیم شده است. در دوره سائیت و زمانی که تجارت پشم رونق یافت نیت پاسدار هنرهای خانگی و نماد وی دوک نخ ریسی بود؛ با کلافِ ایزیس نیز پیوند داشت و هم بدین دلیل او را ساحره نیز می دانستند و در ستیز حورس و ست از وی با عنوان داور بزرگ یاد می شود. نیت طی یک صد و پنجاه سال دورۀ سائیت یا سلسه بیست و یکم و زمانی که فراعنه مصر بعد از تهاجم آشوریان دیگر بار در جهت وحدت مصر علیا و سفلی تلاش می کردند به بلندترین مرتبۀ خویش دست یافت. طی این دوره تمایل به باستان گرائی در هنر و دین موجبی برای نیایش این خدابانوی کهن بود. }
ادامه...👇
@soltannasir
تصویر ایزدبانوی شیطنی نیت یا نیث که با عنکبوت ارتباط دارد و به شکل عنکبوت متمثل می شود و جز ایزدبانوان دنیای مردگان در مصر باستان است.
{ در سائیس معابد بزرگ و جدیدی برپا شد و معبد ساخته شده از سنگ یکپارچه و تک ستون های عظیم هرمی شکل و دریاچه مقدسی که هرودت از آن یاد کرده است یادگار عظمت نیت و زمانی است که فراعنه مصر بعد از مرگ در سائیس دفن می شدند. نیت را در تصاویر به هیأت زنی با تاج سرخ فام مصر سفلی و در حالت حمل کمانی با تیر چلیپائی ترسیم می کردند و در برخی از تصاویر بزرگ 👈ماده گاو مادری است که هر روز رَع از او زاده می شود. (مشابه نفش هاثور)) }(کتاب اساطیر مصر ورونیکا ایونس صص ۱۶۰ و ۱۶۱ ترجمه باجلان فرخی)
پ ن : ظاهرا در نمایش اپرای دروازه تاریکی در تولوز فرانسه عقرب خدای لیلیت را معادل سکلت در نظر گرفته اند و عنکبوت هم تمثل نیت یا نیث ایزدبانوی عنکبوتی دنیای اموات یا مردگان است.
@soltannasir
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡️ ادامهٔ یادداشت «نگاهی به ریشههای شیطانی مراسم هالووین» را در آدرس زیر مطالعه کنید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/21418
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
امروز هالووین است
می توانید مطالب مربوط به جشن هالووین را از اینجا به بعد مطالعه نمایید : 👇
https://eitaa.com/soltannasir/3825
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ مراسم هالووین ایرلند ۲۰۲۴
{ساون(۳۱ اکتبر تا ۱ نوامبر)جشنواره ای است که درباره اش بیش از همه اطلاع داریم این جشنواره آغاز زمستان و سال جدید سلتی را مشخص می کرد. ساون در ایامی از سال شبانی برگزار می شد که احشام از مراتع جمع آوری، تعدادی از آنها ذبح و بقیه پرواربندی می شدند. در تقویم گالی کولیگنی برگزاری این جشن در قرن اول قبل از میلاد ثبت شده و از آن با عنوان 《سامونیوس》 یاد شده است. در ایرلند در سال های آخر هزاره اول میلادی، اجتماعات بزرگی از پنج ایالت در ساون گرد می آمدند و ضمن برگزاری آیین های شبانی به مباحثات سیاسی می پرداختند: این جشنواره با گشایش بازارها، نمایشگاه ها و مسابقات اسب دوانی همراه بود. ساون، زمان سوگواری آیینی برای مرگ تابستان و دوره خطری عظیم بود. در حد فاصل میان دو دوره، یعنی هنگامی که زمان و مکان موقتاً منجمد می شد و قوانین متداول به تعلیق در می آمد، موانع از میان برداشته می شد: ارواح آن جهان می توانستند روی زمین راه بروند و انسان ها می توانستند از جهان زیرین دیدار کنند. سنتِ ساون در قالب هالووین و آل سولزدی تا به امروز بر جای مانده است. }
ادامه...👇
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم هالووین ادینبورگ اسکاتلند
ادامه...👇
{پ ن جناب عباس مخبر مترجم کتاب : 👇
1) Halloween
جشنی که امروزه در تاریخ ۳۱ اکتبر در کشورهای، آمریکا، کانادا، و بریتانیا و... برگزار می شود. عقیده بر این است که در شب این روز ارواح جادوگران را میتوان دید. بچه ها غالباً شبیه به ارواح و جادوگران لباس می پوشند و با استفاده از کدو تنبل فانوس درست میکنند.
2All Souls Day):
مراسمی متعلق به کلیسای کاتولیک رومی که همه ساله در تاریخ دوم نوامبر برگزار می شود. }(کتاب اسطوره های سلتی میراندا جین گرین ترجمه عباس مخبر صص ۷۰ و ۷۱)
{ساون آغاز نوامبر زمانی خطرناک است؛ نوعی برزخ است که طی آن موانع میان دنیای واقعی و ماوراء طبیعی موقتاً از میان برداشته می شوند، انسانها و ارواح می توانند در قلمرو یکدیگر نفوذ کنند و لذا توازن معمول در هم میریزد. دنیای دیگر از آنجا که سرزمین مردگان است می تواند تاریک و ترسناک باشد. }(کتاب اسطوره های سلتی میراندا جین گرین ترجمه عباس مخبر ص ۹۹)
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ برگزاری مراسم هالووین در سرزمین وحی (عربستان سعودی) که در اشغال خاندان منحوس آل سعود می باشد.
پ ن : این دو کلیپ مربوط به مراسم امسال نمی باشد.
@soltannasir
تصویر مقبره و مسجد حرم عارف کامل میرمخدوم جهانیان جهانگشت بخاری (۷۰۷_۷۸۵ هجری قمری) نواده شاه سید جلال الدین حیدر سرخ پوش بخاری در شهر 《اوچ》 پاکستان
{بعد از آن به جانب حضرت امام شاه علی موسی رضا حکم شده، چون به آن درگاه رسیدیم دیده شد که هر روز چند نابینا چشم بیابند و 👈حضرت خواجه معروف کرخی در پایان او خفته است. و مناقب و کرامات آن نبیره رسول الله صلی الله علیه و سلم چندان است که در کاغذ نگنجد و اگر کسی به اعتقاد درست قدم بوسی ایشان کند و سلام گوید او را یقین که و علیک السلام جواب دهد و هر حاجت که طلبد بی شک و بلاشبه مقصود رسد و هر که در آن آستانه صد کرت با وضو درود بخواند هر حاجت که بخواهد بلاشبه روا گردد و هر که در شب تا هفته پانصد کرت صلواة بخواند تا آخرین شب بیشک حاجت او برآید و این دعاگو دو چله آنجا کشیده و اعلانیه بدیدار ایشان مشرف شده...}(سفرنامه حضرت مخدوم جهانیان جهانگشت ص ۶۰)
@soltannasir
سلطان نصیر
بسم الله الرحمن الرحیم بعضی دوستان گفتند ذکری یا ختمی برای عموم برای کمک به جبهه مقاومت توصیه نمی
بسم الله الرحمن الرحیم
تقریبا چهل روز از بارگذاری دستور فوق الذکر گذشت. (امشب چهلمین شب است)
در این مدت حزب الله لبنان علی رغم شهادت دو تن از رهبران خویش و تمامی کادر فرماندهان اصلی و ماجرای پیجرها توانست قدرت خویش را بازیابی نماید و مقاومت جانانه ای را در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشت و تقریبا روزی نبود که از سربازان رژیم صهیونیستی کشته و زخمی نگیرند تا جایی که بخشی از نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از حضور در میدان جنگ سرباز زدند. و طبق بعضی اخبار غیر رسمی ارتش رژیم صهیونیستی از سربازان بیگانه نیز در این جنگ کمک گرفته است.
بدون شک در این موفقیت که تا اینجای کار بدست آمده ختم و دعای جملگی مومنین در ایران و لبنان و عراق و.. با دم حضرت ولی عصر عجل الله و اولیای الله موثر بوده است.
کاش همه مومنین حول یک دستور جمع می شدند. (دعای جوشن صغیر و دعای صحیفه) بدون شک باید جزیی از این دستورات باشد.
فقیر ۲۱ بار سوره نصر را نیز نوشتم که انجامش برای عموم بسیار سهل است. و خود نیز از شب قبل از اعلام عمومی ملتزم بودم و انجام دادم. اکنون علاوه بر دستورات فوق ۴۱ بار سوره فیل نیز خواهم خواند اما عموم را توصیه به همان دستور قبلی می نمایم.
ان شاالله که با دم حضرت صاحب الامر عجل الله موثر واقع شود.
@soltannasir
@soltannasir
{میر سید علی همدانی و دعای سیفی کبیر }
در لابه لای بعضی کتب علوم غریبه و خفیه اعتصامی از دعای سیفی کبیر یا حرز یمانی به عارف کامل مکمل میرسیدعلی همدانی منسوب است. در هر دو کتاب منقبت الجواهر و خلاصه المناقب که در شرح حال ایشان تالیف شده است. حکایتی آمده که توجه ایشان به این دعای شریف را نشان می دهد و ظاهرا جنابش در برهه ای به ختم این دعای شریف مبادرت داشته اند و با شیوه ختومات مختلف این دعای شریف که در کتب علمای عامل علوم خفیه و غریبه آمده آشنایی کامل داشته اند. در ادامه این دو حکایت را نقل می نمایم و نکاتی که به نظر بنده مهم می آید را در پایان خواهم نگاشت.
🔶حکایت اول : 👇
{نقل است از شمس الدین ختلانی که بلاواسطه خلیفه آن جناب است. گفت روزی آن جناب سیادت در اربعین نشسته بودند این فقیر خادم درویشان بود در شهر فریاد و شوری برخاست این فقیر بلا اختیار بیرون آمد دیدم که ماری سیاه و بزرگ به مهابت تمام به سوی خانقاه دویدن گرفت ترسیدم دروازه خانقاه بستم؛ مدتی ایستاده ناگاه آن جناب سیادت برای طهارت بیرون آمدند عرض کردم که یا بزرگوار بر در خانقاه ماری عظیم ایستاده است و تمام شهر از ترس او گریخته است آن جناب به زبان مبارک گفت که : زود در واکنید چون در وا کردیم دیدم که به صورت آدمی در خانقاه درآمد و از آن جناب بیعت کرد باز به صورت اژدها گریخت این فقیر از جناب سیادت پرسید که این چه کس بود؟ گفتند: پادشاه جنیان بود امروز من در خلوت دعای سیفی خوانده بودم از این وجه برای بیعت حاضر آمد.
پرسیدم که یا بزرگوار تبدیل صورت چه بود؟ گفتند: الله تعالی به اینها قدرت داده است که صورت را بدل می کنند. چنانچه نورالدین جعفر بدخشی در 《خلاصه المناقب》آورده است که آن جناب سیادت فرمودند: وقتی که مار پیش این کس رسد اول باید که سه مرتبه سوگند حضرت سلیمان دهد اگر گریخت پس جن باشد اگر نرود پس بکشد. }(کتاب منقبت الجواهر مولانا حیدر بخشی ص ۴۰ )
🔷حکایت دوم : 👇
{در ضحوه لیله بیعت سفر بدخشان اختیار کرد و فرمود چون از این سفر به خطه مبارکه ختلان باز آیم به افاضه علمی اشتغال نمایم ان شاالله اللطیف و چون اندک مسافتی تشییع کردم گفت : در همین موضع باید ایستادن، لاجرم زود توقف کردم و حال آنکه در خاطر داشتم که از جناب سیادت بپرسم که دعای سیفی... از حضرت مصطفی (ص) منقول هست یا نی ؟ لاجرم ضمیر گرفتم اگر چه ترک ادب بود و در باطن خود گفتم باید که این داعیه به صحت مقرون گردد.
و روز دیگر برهان الدین که حال (از رجال) الهی باشد، آمد و تقریر کرد که وی را در دامن کوه توزقرغان به جناب سیادت ملاقات شد. فرمود که امشب ما باید بودن لاجرم اجابت کردم و به سعادت جناب سیادت در قریه توز قرغان آن شب بودم و آن روز که اجابت نمود اشارت فرمود که : نورالدین را بگوی که 《حرز یمانی》که دعای سیفی نامند از حضرت مصطفی صلی الله علیه وسلم منقول است باید که بخواند که در خواندن آن خاصیت بسیار است.
پس دعای سیفی حاصل کردم و می خواندم اما حفظ دعای سیفی موقوف می بود تا بار دیگر به جناب سیادت رسیدم و از زبان مبارکش شنیدم آنگاه یاد گرفتم. و در وقت دیگر جناب سیادت فرمود که اگر چه در هر وقت خوانده شود خاصیت کثیره و نفحات کثیره باشد اما بین الصبحین خواندن اولی بود زیرا که آثارش در این وقت اقوی باشد.
و در بدخشان روزی خدمت شیخ محمد عرب رحمه الله علیه عرضه داشت به جناب سیادت که یا امیر من شنیده ام
که هر که 《حرز یمانی》را هزار بار بخواند به شرط آنکه در اول و آخر صدقه بدهد جمیع امور دینی و دنیاوی او را حق تعالی کفایت نماید. حضرت سیادت فرمودند :اگر چهل بار بخواند هم کفایت نماید و لیکن مخلصانه باید خواندن. }(کتاب خلاصه المناقب صفحات ۲۰۳ الی ۲۰۵)
نکته ۱: بسیار بعید است که سلطان طایفه ای از جنیان در اثر شیوه معمول قرائت دعای سیفی برای بیعت حاضر شود در خواص قرائت این دعا به شیوه معمول چنین خاصیتی ذکر نشده است. اما در شیوه های غیر معمول ختم این دعا که با اعتصام و افتتاح و اختتام و... و با محاسبات عددی و در ساعات خاص و عدد خاص قرائت می شود و در کتب علمای این فن موجود است خاصیت تسخیرات نیز برای این دعای شریف ذکر شده است. و به نظر جناب میرسید علی همدانی نیز به چنین شیوه هایی ختم این این دعای شریف را انجام می دادند.
نکته ۲: سوگند حضرت سلیمان، همان قسم سلیمانی معروف منسوب به سلیمان نبی حشمت الله می باشد که در بسیاری از کتب علوم غریبه و خفیه با اختلافاتی در بعضی کلمات آمده است و بعضا ریاضتی نیز برای آن در بعضی کتب نقل شده است تا شخص به عاملیت آن دست یابد.
نکته ۳ : منظور از بین الصبحین، فاصله زمانی بین صبح کاذب و صبح صادق است. و صبح کاذب آن هنگامی است که نور سفیدی عمودی لحظه ای در آسمان پدیدار می شود و بعد ناپدید می شود. و صبح صادق هنگام نماز صبح است.
@soltannasir
الاهیات سیاسی در یهودیت» کمک میکند تا حد قابلِتوجهی، صهیونیسم را آنچنان که یک صهیونیست میفهمد، فهم کنیم. در این نگرش به صهیونیسم، برای خشونت، از متافیزیک پشتوانه ساخته شده است و حتی از الاهیاتِ خشونت سخن گفته میشود؛ گویی از نگاه یک صهیونیست، خشونت نسبت به غیریهودیانی که در سرزمین مقدس هستند، نهتنها امری اخلاقی، بلکه یک امر الاهیاتی و ضروری برای تحقق وعدههای خداوند است.
قیمت پشت جلد : ۵۵۰ هزار تومان
قابل تهیه در سایت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی : 👇
https://poiict.ir/product/k-13724/
بیست درصد تخفیف به مناسبت هفته کتاب با کد: juda5
@soltannasir
@soltannasir
بسم الله الرحمن الرحیم
با انتخاب دونالد ترامپ ملعون باز بعضی از کانال های آخرالزمانی وی را همان سفیانی ملعون معرفی می نمایند.
پیشتر که کانال پروپاگاندا ساز ترور آلارم به بحث گوساله سرخ می پرداخت. بعضی از این کانال ها نه به عنوان یک خبر که باید آن را در بوته امکان گذاشت تا دید آیا محقق می شود یا خیر ؟! بلکه به عنوان یک اصل اساسی آن را پذیرفته بودند و پیرامون آن مدام جوسازی می کردند.
چندی پیش هم که گروهی از خاخام های قبالیست، با فردی به عنوان ماشیح بیعت نمودند. همین کانال ها پیرامون آن جوسازی نمودند. در حالی که می توانستند تنها به عنوان یک خبر آن را بازتاب دهند نه اینکه به آن دامن زنند و پیرامون آن جوسازی نمایند.
هر کسی که با یهودیت و تاریخ قبالا آشنایی خوبی داشته باشد می داند که در تاریخ یهودیت از این ماشیح های تقلبی زیاد بوده اند. چنانچه در تاریخ ما مسلمین هم مدعیان مهدویت کم نبوده اند.
اگر دقت نمایید بنده به هیچ کدام از این اخبار که مهم هم بود نپرداختم برای اینکه نخواستم خواننده فکر کند که بدان باور دارم.
اما بعد
در مکالمه ای که اوایل سال ۱۴۰۲ با شیخ محمدصابر داشتیم ایشان به نکته ای اشاره داشتند و آن اینکه مجامع مخفی تا ظهور مولانا صاحب الزمان دو آخرالزمان و ظهور ساختگی را _به احتمال زیاد_ بر جهانیان عرضه خواهند کرد.
همچنین در سال گذشته جناب ملک طیار که سده هاست در جامه انسانی بسر می برند. بر گفته ایشان صحه گذاشتند و البته صحبت از دو یا 👈سه آخرالزمان و ظهور ساختگی نمودند.
🔶آنها قصد دارند با ایجاد این آخرالزمان ها و ظهورهای ساختگی هم عده ای از منتظرین و عاشقان ساده دل امام عصر عجل الله و حضرت عیسی بن مریم روح الله را _در جهان مسیحیت_ به اشتباه بیاندازند و حتی هلاک نمایند. چنانچه با کمک به ساختن امثال دجال بصره احمد بن حسن ملعون (مدعی یمانی بودن) عده ای از شیعیان منتظر را به گمراهی کشانده اند. هم قصد دارند با این آخرالزمان های ساختگی منتظرین شیعی و مسیحی را دلسرد نمایند. تا در هنگام ظهور حقیقی هم راکد و ساکن بمانند و آن را اینبار هم ساختگی فرض نمایند.
آنچه بنده از فحوای کلام ایشان متوجه شدم این است که این آخرالزمان ها و ظهورهای ساختگی تنها با شخصیت های مدعی مهدی و مسیح بودن انجام نخواهد گرفت. بلکه تصمیم و برنامه دارند که برخی حوادث خاص جوی را که در روایات آخرالزمانی شیعی و مسیحی و سایر ادیان وجود دارد را هم با کمک فناوری هایی که در حال تکمیلش هستند بازسازی نمایند. اینکه چقدر موفق شوند به اما و اگرهای بسیاری بستگی دارد. باید دید دست اولیا الله برای تصرف و اخلال در این روند از عالم الهی تا چه میزان باز خواهد بود.
نکته مهم : آنچه این دو بزرگ اظهار نمودند وحی منزل نیست که مسلم فرض شود اما حائز اهمیت و توجه است و از خوانندگان آگاه می خواهم که آن را به عنوان یک احتمال همواره در گوشه ای از خاطرشان نگه دارند تا ببینند در آینده چه حوادثی رقم خواهد خورد و چقدر ممکن است نظر این دو بزرگ منطبق با واقع باشد.
پایان
@soltannasir
در دین یهود، تورات به کرات به مذمت و نکوهش جادو و جادوگری و یا استفاده از نیروهای غیرالهی پرداخته است. مانند: «به احضارکنندگان روح و جادوگران مراجعه نکنید. خواستار ناپاک شدن به وسیله آنها نباشید. من خداوند هستم. (لاویان، فصل ۱۹، آیه ۳۱)»؛ یا «چیزی را با خونابه نخورید فال نگیرید. غیبگویی نکنید. (لاویان، فصل ۱۹، آیه ۲۶)»؛ همچنین: «بین تو، کسی که پسر یا دخترش را در آتش نابود کند، شعبدهباز، غیبگو، فالگیر و جادوگر نباشد و افسونکننده(ی گزندگان) و احضارکننده روح و ساحر و کسی که از مردگان پرسش کند، نباشد. (تثنیه، فصل ۱۸، آیههای ۱۰و ۱۱)»؛ و: «جادوگر را زنده نگذار. (خروج، فصل ۲۲، آیه ۱۷)». میتوان گفت واژه سحر و جادو در بیش از ۵۰ آیه کتاب مقدس ذکر شده است.
با این همه، علیرغم تأکیدات کتاب مقدس، در عرفان یهودی با نام قبالا، روشهای گوناگون سحر و جادو، بسط یافته و در ادوار و مکانهای مختلف خود را نمایان ساخته است.
در کتاب پیش روی، که حاصل مطالعات یهودی مؤسسه انتشاراتی روتلج بوده و با همت مورین بلوم و ویراستاری اولیور لیمن تکمیل گردیده؛ دیدگاههای مختلف از حیث تاریخ و مردمشناسی، عمیقاً بررسی شده.
@soltannasir