eitaa logo
سلطان نصیر
3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
436 ویدیو
245 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
سلطان نصیر
بسم الله الرحمن الرحیم بعضی دوستان گفتند ذکری یا ختمی برای عموم برای کمک به جبهه مقاومت توصیه نمی
بسم الله الرحمن الرحیم عزیزان شرایط خوبی برقرار نیست از دعا و ذکر علی الخصوص دستورات بالا غافل نشوید در نمازهایتان رزمندگان جبهه مقاومت را دعا کنید. در هنگام قرائت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه شرایط امروز جبهه مقاومت را در نظر بگیرید هنگامی که فقرات مربوط به دعا برای رزمندگان را می خوانید نیروهای حزب الله و مقاومت فلسطین و پدافندی و آفندی خود و... را از نظر بگذارنید و هنگامی که دعا در حق دشمنان را می خوانید نیروهای اسرائیلی را در نظر بگیرید. طوطی وار و بدون تعمق و تامل نخوانید. @soltannasir
سلطان نصیر
@soltannasir                            { ایلی ۲ } ادامه...👇 { 🔥ایلی بر هوشنگ تابید آذران آمدند
@soltannasir      {اشاره ای پنهانی به عالم شاهو در دیوان گوره ۱} پیشتر در متن ایلی به نقل از میراحمدسور اشاره شد که گروهی از مغان زردشتی که بنده مجموعتا _برای سهولت_ آنها را مغان سنجانی نامیده ام. زیرا که سرحلقه پنهانی و باطنی انجمن مخفی زردشتی سنجان (پارسیان هند) هستند. در محلی بین قله شاهو و قله هاتشگاه در ابتدای هر فصل جمع می شوند تا راه به عالم شاهو بیابند. https://eitaa.com/soltannasir/4215 https://t.me/soltannasir/4294 اما حال اشاره ای پنهانی در متن دیوان گوره را درباره این عالم نقل می نمایم. {دوره لب سیروان پس از پایان دوره مرنو، سلطان سهاک و یارانش راهی پردیور می شوند. این راه را از کناره ی رودخانه سیروان به سمت پردیور طی می نمایند که در بین راه و در کنار رودخانه ی سیروان، یاران با هم تصمیم می گیرند که داشتن سبیل را برای مردان یارسانی از واجبات آیینی قلمداد نمایند. ... .... برخی نیز معتقدند که هفتوانه و سه نفر از هفتن در غار مرنو ناپدید شدند تا در پردیور دوباره ظاهر شوند. در حالیکه این یاران تا لب سیروان و حوالی منزل شیخ عیسی، همراه سلطان بودند، ولی در آنجا هفتوانه به امر سلطان، دون و یا قوا عوض نمودند و روچیار (شاه ابراهیم) و زرده بام(بابا یادگار) هم به عالم اسرار رفتند؛ ولی خاتون دایراک که لقب خاتون رزبار (رمزبار) [مادر سلطان] را از سوی سلطان سهاک گرفته بود، تا پایان عمر در خدمت جم و سلطان سهاک بود. به هر حال هفتوانه چه غیب شده باشند، چه جامه و یا قوا عوض کرده باشند، هنگامی که در پردیور ظاهر و حاضر می شوند، سلطان سهاک آنان را پوران خود قلمداد می نماید و آنها را به عنوان فرزندان خود به همه یاران معرفی می کند. }(ترجمه و تفسیر دیوان گوره سید محمد حسینی جلد اول صص ۵۴۹ و ۵۵۰) ادامه...👇 {پس از اینکه کلام سبیل به اتمام رسید و اوامر صادره در این خصوص، مورد تایید قرار گرفت، مرحله بعد کوچ و یا هجرت سلطان سهاک و یارانش فرا می رسد که عزیمت به 《روستای شیخان》است. روستای شیخان هم فاصله ی چندانی تا لب سیروان ندارد. لازم به ذکر است که بعد از پایان جم لب سیروان که در آن وجود هفتوانه برای دعا خواندن بر نذری یا نیاز یا قربانی لازم بوده است، سلطان سهاک به فریاد 《داود کوسوار》می فرماید: داوو بوینه، داوو بوینه داود امر و ازی چی گاه بوینه هفت لاله م بره او غیب نگینه روح و جامه شان چی ور دمینه هم و جای ویش شو و شمینه مظهری هنی بوان جسمینه تا سر بر آران نی سر زمینه بزیان نه راگه قولطاسینه چاگایش هم گیرمی روچه ای چینه جشنی بگیرمی هم چا دمینه جشن شان پی تو کردمان معینه نیت و روچه شان پی آکسینه سلطان سهاک به داود کوسوار می فرماید ای داود این امر مرا به جای بیاور. هفت لاله ی نور 《هفتوانه》را به عالم غیب هدایت و رهبری کن. البته باید ارواح آنها در جامه هایشان نزدیک ما باشند. در جای خودش دوباره آنها ظهور می نمایند و ظاهر می شوند و هر کدام در مظهر دیگر تجلی خواهند نمود و در این سرزمین سر بیرون خواهند آورد. آنها در مسیر و قوای قولطاسیان قرار می گیرند. در آن ایام باز هم روزه ای برپا خواهیم داشت و جشنی هم برگزار خواهیم نمود. آن جشن مخصوص توست و به تو تعلق دارد، زیرا تو هادی و فریادرس آنها خواهی بود. نیت و روزه هم به قولطاسیان تعلق می گیرد. }(ترجمه و تفسیر دیوان گوره جلد اول سید محمد حسینی ص ۵۶۱ ) در ادامه این بخش سلطان اسحاق (صص ۵۶۲ و ۵۶۳ ترجمه و تفسیر دیوان گوره) به داود کوسوار می گوید که ای داود شاه ابراهیم و بابایادگار را هم به عالم غیب بفرست تا در پردیور به جامه ی هفتن ظاهر شوند. ... نکته ۱: در مورد دستور روزه قولطاس و ... از سوی سلطان اسحاق که مورد اعتقاد جامعه اهل حق می باشد فعلا ما را کاری نیست و هدف از نقل این فقرات نیز نقد و بررسی این فقرات نبوده بلکه هدف ما نشان دادن شاهدی بر مطالب پیشین خود است. نکته ۲: خط سیر حرکت سلطان اسحاق و یارانش از برزنجه که در اقلیم کردستان عراق است شروع می شود سپس ظاهرا به غار مرنو می روند. اینکه غار مرنو دقیقا در کجا قرار دارد نیز بین محققین یارسانی محل اختلاف است عده ای مانند سید محمد حسینی (با مجری دلقک منش سابق صدا و سیما اشتباه نشود) نظرشان بر این است که غار مرنو در اطراف روستای 《نه وی》 از توابع شهرستان سید صادق در استان سلیمانیه عراق قرار دارد. (ترجمه و تفسیر دیوان گوره جلد اول ص ۴۷۵  سید محمد حسینی ) و عده ای دیگر از محققین نظرشان بر این است که این غار در شندرکوه نزدیک روستای هاوار از توابع حلبچه در نزدیک مرز ایران قرار دارد. علی ای حال ما در نقشه هر دو مسیر احتمالی را بررسی خواهیم کرد و نشان خواهیم داد. ادامه...👇 @soltannasir
@soltannasir      {اشاره ای پنهانی به عالم شاهو در دیوان گوره ۲ } ادامه...👇 ادامه نکته ۲: سلطان اسحاق و یارانش پس از حضور در مرنو به کنار رودخانه سیروان می روند و از آنجا  وی با عده ای از یارانش به پردیور در نزدیکی روستای شیخان در استان کرمانشاه می رود و داود کوسوار گروه دیگر را به عالم اسرار و غیب می برد. این عالم اسرار همان عالم شاهو است. نکته ۳:  علی رغم اینکه شاه ابراهیم و بابایادگار جایگاه رفیع تری نسبت به داود کوسوار دارند. وی، ایشان و هفتوانه را به عالم اسرار (شاهو) رهنمایی می کند. و این بدین خاطر است که وی دلیل و رهبر است. دقیقا جایگاه وی از یک جهت مشابه جایگاه قطارکش نزد خاکساران است که قطار شتران را می کشد و به مقصد رهنمون می نماید. جایگاه قطارکش چون رهبری است که سالک را از مسیر طریقت (ملکوت سفلی و اعلی) عبور دهد و به پیر حقیقت و پیر معرفت رهنمون کند. بنابراین قطارکش در اصل خودش باید ذات موسوی یا داودی داشته باشد که اکثرا نداشته اند یا شاید حداکثر بشی از این ذات داشته اند. ذاتی که شاید هر چهارصد سال یکبار به طور کامل  در این دوده جلوه می نماید. توضیحات بیشتر آن را اگر به عالم هو پرداختیم عرض می نمایم. تا برای خوانندگان پیگیر روشن شود که دقیقا چه می گویم. نکته ۴: اینکه هفتوانه به عالم شاهو می روند و قوا یا جامه عوض می نمایند نشان دهنده این است که دونادون با _برداشت عامیانه از_تناسخ فرق دارد. زیرا در همین دور زندگیشان این ماجرا رخ داده و البته ما بالشخصه با نظر و تفسیر رایج فعلی جامعه یارسان از دونادون نیز اختلافاتی داریم. از نظر ما هر فردی تنها و تنها یکبار بدنیا می آید آنچه منتقل می شود و در دون به دون و جامه به جامه ظهور می نماید حقیقتی دیگری است. در مورد جامه عوض کردن در عالم شاهو نیز باید توجه داشت که در آن عالم لطیف قابلیت خلق و ایجاد جسمی مشابه پیکره مادی دنیایی فرد وجود دارد که لطیف تر است. نکته ۵ : عالم شاهو، عالمی هورقلیایی  اثیری و مثالی و لطیف نزدیک به زمین در جغرافیای استان کرمانشاه است. که چهار طبقه عمودی دارد. نخستین طبقه آن نزدیک به زمین است. و می توان آن را هورقلیایی دانست و سپس هر چه به بالا می رود لطیف تر می شود. و انگاه شاید بتوان آن را اثیری و مثالی نامید. این عالم با خورشید پایه ارتباط دارد. همچنین می دانیم که خورنه شاهی نیز با خورشید ارتباط دارد. خورنه شاهی که به صورت شهباز سپید  در عالم مادی متجلی و متمثل می شود بعضا از این عالم نزول می نماید.  بخش باطنی انجمن مغان زردشتی سنجانی، که در نوشتار ایلی آمده بود. که شامل مغان نسایا (شمال خراسان) مغان باختریا (بلخ) و مغان هند (پارسیان هند) می باشد و عمرهای طولانی چند صد الی دو سه هزار ساله دارند در نزدیکی یکی از دروازه های این عالم اول هر فصل جمع می شوند و سعی می کنند با منتره خوانی و مراقبه بتوانند به عالم شاهو راه یابند. اما مغان شیعی که در آن عالم زندگی می کنند از منظر باطنی، قوی تر از مغان زردشتی هستند و در جنگ باطنی موفق ترند و مانع از توفیقشان می شوند. این تقابل مغان شیعی و نحله های مغانه شیعی با مغان زردشتی و پارسیان هند قدمتی به بلندای تاریخ اسلام دارد. از زمان سلمان پارسی (محمدی) این تقابل وجود داشته و در ابتدای دوران صفویه به اوج خویش رسید. آنچه که سلطان اسحاق به کمک یارانش در قرن هشتم بنیان گذاری کردند. نقش تعیین کننده ای در حفظ میراث مغانه و باطنی ایران باستان به نفع تشیع و جریان های علوی داشته است. و از دوران قاجار که عوامل لژهای ماسونی در ایران حضور یافتند در همکاری با بخش ظاهری  سنجانیان (انجمن مخفی پارسیان هند) سعی در این نمودند که با نفوذ در پیکره یارسان، آنها را از پیکره تشیع جدا نماید و تا حدی هم موفق شدند. امروزه  مشاهده می شود که بسیاری از جنبه های علوی و شیعی این آیین به صورت زیرکانه ای کنار گذاشته شده است. تمام اینها در این راستا بوده که جامعه  یارسان را منحرف نمایند و با حذف و کمرنگ نمودن جنبه های علوی از قدرت معنویشان بکاهند و با کاستن این قدرت بتوانند از قدرت بزرگانی که در عالم شاهو حافظ بخشی از میراث هستند بکاهند تا بتوانند راه به عالم شاهو بیابند و در جنگ باطنی پیروز شوند و یکی از شاهراه های جریان قدرت باطنی مغانه ایران باستان را که برای تشیع و تشکیل حکومت بخشی از آن استفاده و بخش بزرگترش ذخیره شده را قطع نمایند.   پایان @soltannasir
نقطه قرمز در تصویر برزنجه است نقطه زرد محدوده احتمالی غار مرنو در نزدیکی حلبچه نقطه بنفش محل تقریبی روستای شیخان و پردیور است. فلش قرمز رنگ به سمت پاوه و قله هاتشگاه یکی از احتمالات مسیر حرکت داود کوسوار و هفتوانه به سمت یکی از  دروازه های عالم شاهو است. فلش آبی هم به سمت قله شاهو از دیگر مسیرهای احتمالی است که داود کوسوار هفتوانه را به سوی عالم شاهو رهنمایی کرده است. @soltannasir
نقطه قرمز بزرگ رنگ برزنجه است. نقطه زرد مکان احتمالی غار مرنو بر طبق نظر جناب سید محمد حسینی در شهرستان سید صادق است. نقطه بنفش مکان احتمالی و حدودی دوره لب سیروان نقطه آبی محدوده روستای شیخان و پردیور است. مسیر زرد رنگ به سمت قله شاهو و یکی از دروازه های عالم شاهو است. که داود کوسوار هفتوانه را به آن رهنمایی کرد. مسیر قرمز هم به سوی دروازه دیگر عالم شاهو است. @soltannasir
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً 👍ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران دو تن از رزمندگان خود را در شب گذشته حین مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی فدا نمود. 🌷اطلاعات تکمیلی بزودی از آجامدیا منتشر خواهد شد. 📱 @aja_media zil.ink/ajamedia_ir
🔻شهادت یک افسر پدافند ارتش در حمله رژیم صهیونیستی 🔸سرگرد حمزه جهاندیده از پرسنل  پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ماهشهر بامداد امروز  در حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسید. 🔹شهید جهاندیده اصالتا اهل شهرستان رامهرمز استان خوزستان می‌باشد. ...... 🔻 ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت دو تن از رزمندگان خود در حملات شب گذشته خبر داد. متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً 🔸ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران دو تن از رزمندگان خود را در شب گذشته حین مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی فدا نمود. 🔹اطلاعات تکمیلی بزودی منتشر خواهد شد. @makshufat
شهيد وطن استوار محمدمهدی شاهرخی
🌷شهید وطن، سجاد منصوری 🌷این شهید والامقام در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران حین عملیات مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی به مقام والای شهادت نائل شد. 📱 @aja_media zil.ink/ajamedia_ir
🌷شهید وطن، مهدی نقوی 🌷این شهید والامقام در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران حین عملیات مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی به مقام والای شهادت نائل شد. 📱 @aja_media zil.ink/ajamedia_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر خوانی شهید سرافراز سجاد منصوری روحش شاد یادش گرامی @soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷این کلیپ متعلق به نمایش اُپرای خیابانی است که در تاریخ ۲۵ الی ۲۷ ماه اکتبر در شهر تولوز فرانسه برگزار شد. 🔶اسم این اُپرا به فرانسوی La porte des Ténèbres بود. که به معنای دروازه تاریکی است. 🔷این نمایش خیابانی توانست بیش از یک میلیون نفر را به خیابان های تولوز بکشاند. 🔶اسقف اعظم تولوز در ۱۶ اکتبر این نمایش را دارای نمادهای شیطنی دانست و مخالف برگزاری اپرای دروازه تاریکی بود. اما با وجود مخالفت وی نمایش برگزار شد. 🔷همانطوری که ملاحظه می نماید سه ربات غول پیکر در این نمایش استفاده شده، یک ربات عنکبوتی، و دیگری گاو که به گاو آپیس که مورد پرستش مصریان بوده بی شباهت نیست که با هاثور هم مرتبط است. و ظاهرا سامری لعنت الله علیه گوساله خویش را از روی آن درست نموده بود. و دیگری زنی عقرب گونه است که طبق نوشته های سایت های خبری لیلیت است. 🔶گفته می شود در این اُپرا از سه نماد شیطنی که شامل صلیب شیطن، سیجیل لوسیفر و نشان وحش 666استفاده شده است. پ ن : شهر تولوز و اطرافش از دیرباز  محل استقرار کاتارهای مانوی مسلک بوده تا جایی که صلیب تولوز به اشتباه صلیب کاتاری نامیده می شود. ادامه...👇 @soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ دیگری از پیش نمایش اُپرای فرانسوی La porte des Ténèbres  (دروازه تاریکی) در شهر تولوز فرانسه 🔷پیش درآمد اُپرا هشیارکننده است: «لیلیت، زن عقرب گونه، که از باغ هسپریدها رانده شده، در اعماق زمین پناه گرفته است. او که توسط هادس، پادشاه جهان اموات آزاد شده است، از شهری به شهر دیگر در جستجوی ارواح لعنت شده سرگردان است تا پیروان و قدرت خود را افزایش دهد. ... او با جمع آوری نشانه های شگرف تلاش می کند تا گذرگاهی را به سوی فراتر بگشاید.» نکته مهم: نکته جالب این است که در این نمایش، لیلیت به صورت زنی عقرب گونه درست شده و این نمایش هم هنگامی که خورشید در برج عقرب (بر اساس محاسبه بروجی) قرار دارد. یعنی معادل آبان ماه برگزار شده است. در نجوم فعلی غربی سیاره پولوتون را حاکم بر برج عقرب می دانند که در این نمایش هم لیلیت توسط هادس (معادل یونانی پولوتون رومی) از عالم اموات آزاد شده است. پ ن : اینکه سه سیاره بعد از زحل واقعا معادل اورانوس و نپتون و پولوتون در اساطیر باشند از نظر فقیر محل تردید است. اما ظاهرا منجمین غربی اینگونه می اندیشند. به نظر بنده اگر این موجودات کهن کوکبی داشته باشند جز ثوابت است. @soltannasir
تصویر نمودار کیهان شناسی مانوی، کشیده شده توسط استگمن محقق اخترباستان شناسی، بر اساس متن کفالایا (مواعظ) مانی.  ارتباط هر کدام از پنج طبقه دنیای تاریکی (مادی) را با صور فلکی منطقه البروج بر طبق نظر مانی در این نمودار ملاحظه می نمایید. 🔷دنیای دود طبق نظر مانی به بروج جوزا و قوس متعلق می باشد 🔶دنیای آتش طبق نظر مانی به بروج حمل و اسد متعلق می باشد 🔷دنیای باد طبق نظر مانی به بروج ثور و دلو و میزان متعلق می باشد 🔶دنیای آب طبق نظر مانی متعلق به بروج سرطان و سنبله و حوت می باشد 🔷دنیای ظلمت طبق نظر مانی به بروج عقرب و جدی متعلق می باشد. بن مایه : مانی و تعلیمات او نوشته گئو ویدن گرن صص ۹۴ و ۹۵ پ ن : به انتساب برج عقرب به دنیای ظلمت دقت نمایید. @soltannasir
✅ ️ تصویری از قرائت دعای توسل رزمندگان حزب الله قبل از آغاز عملیات مقابله با نیروهای ارتش رژیم‌صهیونیستی پ ن : از جوانمردی بدور است که ما برای این رزمندگان دعا ننماییم. منبع : کانال مقاومت اسلامی حزب الله در تلگرام👇 ✅ ️ @Hezbollah_com
سلطان نصیر
کلیپ دیگری از پیش نمایش اُپرای فرانسوی La porte des Ténèbres  (دروازه تاریکی) در شهر تولوز فرانسه
{سلکت (سلکوئت): نگاهبان زناشویی {سلکت نام ایزدبانوی باستانی کژدم است که به گونه زنی با سر مزین به کژدم تصویر شده است. کژدم حيوان مقدس متعلق بدین ایزد بود. او را همچنین به پیکر کژدمی با سر زن نمایانده اند. بنا به برخی نوشته ها، او دختر رع  بود و اغلب نقش نگاهبان اتحاد زناشویی را ایفا می کرد. او را در دیرالبحری مییابیم که همراه نیث نگهدار تصویر نگار (هیروگلیف) آسمان است که بر فراز آن آمون به ملکه - مادر پیوسته است. این دو ایزدبانو زوج مزبور را از همه ناملایمات می پایند. سلکت در مراسم مومیایی نیز نقش ویژه ای داشت و چنان که بعداً شرح خواهیم داد، امعاء و احشاء را نگهداری می کرد و گلدان قبه ای که روده های شخص مومیایی شده را در آن می نهادند می پایید. همان گونه که پیش از این یادآور شدیم سلکت را اغلب همراه نیث می توان یافت، چنان که ایزیس را نیز در کنار نفتیس می یابیم. او نیز همانند سه ایزدبانوی نام برده، ایزد مردگان بود. همچنین او را به گونۀ ایزدبانویی با دستهایی چون بال برافراشته در دیواره های درونی تابوت های سنگی حجاری شده میتوان دید. }(کتاب جهان اسطوره ها ترجمه ابوالقاسم اسماعیل پور صص ۴۳۳ و ۴۳۴) @soltannasir
تصویر مجسمه ایزدبانوی شیطنی سلکت (تمثل به شکل عقرب زن) در مصر باستان که با دنیای مردگان (عالم زیرین) مرتبط است. {در مصر، شکل این حیوان خطرناک از طایفه عنکبوتیان در یکی از قدیمی ترین مفهوم نگاره ها هست؛ و نام عقرب بر یکی از شاهان قبل از آغاز سلسله ها موسوم به شاه عقرب گذاشته شده بود. صورت عقرب، بر تارک سر 👈ایزیس، و در نوک صولجان بعضی فراعنه دیده می شود. عقرب حتا به صورت خدایی، با شکل زنانه ی خدایبانو سلکِت تکریم می شد، سلکت به مظاهر زمینی خود قدرت خیرخواهی می داد، و آنها موسوم به 👈 افسونگران سلکت بودند، و تجسم جادوگران شفابخش در پیرزنان بودند در این جا، عقرب تمام دووجهیگری نمادین مار را دارد. }(فرهنگ نمادها ژان شوالیه جلد چهارم مدخل عقرب ص ۳۰۱ ) پ ن  : ارتباط عقرب با ایسیس هم در نوع خود قابل تامل است. مجسمه های منسوب به ایسیس در بسیاری از نقاط فرانسه  تحت نام دوشیزه سیاه وجود دارد که آن‌ را به اشتباه به حضرت مریم سلام الله علیها نسبت داده اند. @soltannasir
تصویر نگاره ایزدبانوی(شیطنی) نیت یا نیث که با عنکبوت ارتباط دارد و به شکل عنکبوت هم متمثل می شود. وی از ایزدان دنیای مردگان(دنیای زیرین)  و معمولا با ایزدبانوی سلکت (عقرب) همراه است. {نیت نیت از خداباتوان کهن در نقش یکی از خدایان شکار در سائیس Sais، واقع در غرب دلتا، از دوران پیشن دودمانی مورد نیایش بود نماد کیش نیت سپری با تیر چلیپائی بود، و از این نماد چنین بر می آید که او را از 👈خدایان جنگ می دانستند و تاج سرخ فام او نیت را با نیل سفلی پیوند می داد. نیت از روزگاران کهن از عناوین مختلفی چون خدابانوی بزرگ مادر و دختر رع برخوردار و در برخی از روایات آمده است که به روزگار آشفتگی اقیانوس نون در فراسوی نون رع از او زاده شد. (یعنی طبق بعضی روایات وی مادر رع بود) در دوره های بعد نیت را مادر سوبک، ایزیس، حورس و اوزیریس، می پنداشتند و اعتقاد بر آن بود که در سائیس مدفون شده است. در دوره سائیت Saite و به هنگام اوج گرفتن قدرت نیت او را مادر فرعون نختنبو دوم  Nectanebo II نامیده اند. نیت را جهان - خدابانو ، پاسدار انسان ها و خدایان می دانستند و در الفتین [جزیره آسوان)] همسر خنوم بود. } ادامه...👇 @soltannasir
تصویر ایزدبانوی شیطنی نیت یا نیث که با عنکبوت ارتباط دارد و به شکل عنکبوت متمثل می شود و جز ایزدبانوان دنیای مردگان در مصر باستان است. ادامه...👇 {نیت را پاسدار مردگان نیز می دانستند و در این نقش در تصاویر کنار نفتیس در جوار تابوت ترسیم شده و یکی از چهار خدابانوی اوانى الحشا یا کوزه جاي امعاء و احشاء مردگان است. چون رهگشا همانند آنوبیس و در دوره سلسه هیجدهم با جامه زنانه و به شکل حتحور(هاثور) ترسیم شده است. در دوره سائیت و زمانی که تجارت پشم رونق یافت نیت پاسدار هنرهای خانگی و نماد وی دوک نخ ریسی بود؛ با کلافِ ایزیس نیز پیوند داشت و هم بدین دلیل او را ساحره نیز می دانستند و در ستیز حورس و ست از وی با عنوان داور بزرگ یاد می شود. نیت طی یک صد و پنجاه سال دورۀ سائیت یا سلسه بیست و یکم و زمانی که فراعنه مصر بعد از تهاجم آشوریان دیگر بار در جهت وحدت مصر علیا و سفلی تلاش می کردند به بلندترین مرتبۀ خویش دست یافت. طی این دوره تمایل به باستان گرائی در هنر و دین موجبی برای نیایش این خدابانوی کهن بود. } ادامه...👇 @soltannasir
تصویر ایزدبانوی شیطنی نیت یا نیث که با عنکبوت ارتباط دارد و به شکل عنکبوت متمثل می شود و جز ایزدبانوان دنیای مردگان در مصر باستان است. { در سائیس معابد بزرگ و جدیدی برپا شد و معبد ساخته شده از سنگ یکپارچه و تک ستون های عظیم هرمی شکل و دریاچه مقدسی که هرودت از آن یاد کرده است یادگار عظمت نیت و زمانی است که فراعنه مصر بعد از مرگ در سائیس دفن می شدند. نیت را در تصاویر به هیأت زنی با تاج سرخ فام مصر سفلی و در حالت حمل کمانی با تیر چلیپائی ترسیم می کردند و در برخی از تصاویر بزرگ 👈ماده گاو مادری است که هر روز رَع از او زاده می شود. (مشابه نفش هاثور)) }(کتاب اساطیر مصر ورونیکا ایونس صص ۱۶۰ و ۱۶۱ ترجمه باجلان فرخی) پ ن : ظاهرا در نمایش اپرای دروازه تاریکی در تولوز فرانسه عقرب خدای لیلیت را معادل سکلت در نظر گرفته اند و عنکبوت هم تمثل نیت یا نیث ایزدبانوی عنکبوتی دنیای اموات یا مردگان است. @soltannasir