eitaa logo
سلطان نصیر
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
436 ویدیو
245 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه..👇 {هم چنین، فندق و جوز را جفت جفت روی آتش می نهادند و از نحوه‌ی حرکت آنها آینده ی عشق و ازدواج زوج‌ها را پیشگویی میکردند. سرب را روی آتش ذوب میکردند تا به درون کاسه ای آب سرد بچکد، و از روی شکل هایی که سرب مذاب در آب سرد به خود می گرفت وضع بچه های‌شان در آینده معلوم میشد. نیز سعی می کردند با دندان سیب هایی را که روی آب شناور بود بقاپند. یا چوبی را از قلابی می آویختند که بر یک سرش سیبی و بر سر دیگرش شمعی قرار داشت. چوب را می چرخاندند و طرف سعی می کرد که سیب را دندان بزند و گاهی البته شمع را به جای آن در دهان می گرفت. در ناحیه‌ی لی‌تریم نیز تا نزدیکی های اواخر قرن نوزدهم اَشکال گوناگونِ تفأل و پیشگویی در روز هالووین صورت می گرفت‌. در اینجا نیز همچون ناحیه‌ی کوئینز دخترها به کمک کلم هایی که از مزرعه میکندند از آینده ی خود و نحوه ی ازدواج و شوهری که نصیب‌شان می شد خبردار می شدند. اگر دختری شاخه ای گل رشتی پیدا می کرد که کج شده بود و به صورت حلقه ای از زمین روییده بود، شبانگاه با نام شیطان سه بار از زیر حلقه رد می شد، سپس شاخه را می برید. و زیر بالش خود می‌گذاشت و در این مدت هیچ حرفی نمی زد.} @soltannasir
سلطان نصیر
ادامه..👇 {هم چنین، فندق و جوز را جفت جفت روی آتش می نهادند و از نحوه‌ی حرکت آنها آینده ی عشق و ازدو
ادامه...👇 {و در این مدت هیچ حرفی نمی زد. آنگاه سر به بالش می نهاد و مردی را که در آینده شوهر او می شد به خواب می دید. پسرها هم در روز هالووین اگر بی آن‌که حرفی بزنند ده تا برگ پاپیتال جمع می کردند، یکی را دور می انداختند و بقیه را زیر بالش خود می گذاشتند، چنین خوابی در مورد عشق و ازدواج آینده شان می دیدند. هم چنین به وسیله‌ی کیکی به نام barm-breac که تویش فندقی با یک حلقه قرار داشت فال می گرفتند. هرکس که حلقه را به دست می آورد زودتر از همه ازدواج می کرد؛ و کسی که فندق را صاحب میشد با بیوه‌ای ازدواج می کرد، اما اگر فندق پوک بود صاحبش موفق به ازدواج نمی شد. نیز، دختر نخی پشمی با خود بر می داشت و وقت غروب به کوره‌ی آهک پزی می رفت و به نام شیطان نخ را در کوره می انداخت و سر دیگر نخ را محکم در دست می گرفت، سپس سر نخ را تکان میداد و می پرسید «سر نخم را کی می گیرد؟» و نام شوهر آینده اش از ته کوره شنیده می شد. شیوه‌ی دیگر تفال آن بود که چنگکی بردارند و به کنار پشته ی خرمن بروند؛ نه بار آن را دور بزنند و بگویند «این پشته ی خرمن را به نام شیطان با این چنگک باد میدهم.» در دور نهم شبح یار و شریک زندگی آینده ظاهر می شد و چنگک را می گرفت. شب خاکسترهای اجاق را با چنگک جمع می کردند و صبح از روی آثاری که روی خاکسترها دیده می شد می فهمیدند که در سال آینده کسی به آن خانه می آید، یا از آن خانه می رود یا در آنجا می میرد. در ناحیه ی راسكومون در جوار لی تریم، در روز هالووین تقریبا در هر خانه ای کیکی می پزند و حلقه ای، سکه ای، آلوچه‌ی جنگلی و تکه چوبی تویش قرار می دهند. سکه به هر کس برسد علامت پولدار شدن است، آن که صاحب حلقه می شود زودتر ازدواج می کند، تکه چوب به هر کس برسد علامت مرگ اوست، زیرا به معنی تابوت است، و کسی که آلوچه را به دست آورد بیشتر عمر خواهد کرد زیرا پریان و اجنه در روز هالووین آلوچه‌ی جنگلی را در توی پرچین ها می پوسانند و از این رو آلوچه‌ی توی کیک تا آخر سال می ماند. هم چنین در آن شب اسرار آمیز دخترها نه دانه‌ی جو در دهان می گذارند و بیرون می روند و بی آنکه حرفی بزنند آن قدر راه می روند تا اسم مردی را بشنوند؛ این اسم اسمِ شوهر آینده ی آنهاست. در ناحیه ی راسكومون نیز در روز هالووین دندان زدن سیب یا گرفتن سکه‌ی شناور در آب و قاپیدن سیب یا شمع چرخان متداول است. در جزیره ی آدم، که از نواحی سلتی است، نیز تا همین اواخر در عید هالووین آتش روشن می کردند و همه ی مراسمی را که برای راندن و زدودن آثار شوم و زیانبار جادوگران و اجنه مرسوم بود انجام می دادند. }(کتاب شاخه زرین پژوهشی در جادو و دین صفحات ۷۴۵ الی ۷۴۹ جیمز جرج فریزر) نکته : از منظر اسطوره شناسی و دین‌شناسی و انسان شناسی و فرهنگ، مراسم هالووین در بین اقوام سلتی به مراسم چهارشنبه سوری در بین‌ ما ایرانیان شباهت هایی دارد. البته در بعضی جاها تفاوت های جدی ای نیز دارد. @soltannasir
@soltannasir {سرزمین های مقدس و از نظر پنهان در متن بندهش ۱} در کشورهای غربی و دستگاه رسانه ای وابسته به آنان معمولا در مورد سرزمین هایی چون شامبالا به پایتختی آگارتا زیاد سخن گفته می شود. بنده منکر وجود سرزمین های مقدس در شرق دور نیستم و همانگونه که در اوایل کانال به نقل از استاد خویش مولانا زین الدین گفتم به وجود چنین سرزمین هایی در شرق دور کاملا باور دارم. در جهان اسلام نیز ما سرزمین های کم و بیش مشابهی داریم مانند مدینه الاولیا که نواده شیخ روزبهان بقلی شیرازی در کتاب تحفه اهل العرفان از جد خویش شیخ روزبهان داستانش را نقل کرده است: 👇 https://t.me/soltannasir/279 همچنین سرزمین نورستان نیز از جمله این سرزمین های خاص است که مرحوم علامه میرجهانی رساله ای در باب آن دارند و مرحوم حمزه سردادور نیز در مورد آن کتابی داستان گونه نوشته اند که درون مایه آن صحیح است حتی بعضی از شخصیت های کتاب واقعی هستند تنها نامشان اندکی متفاوت است. اما شاید خیلی از خوانندگان ندانند که یکی از قدیمی ترین اسناد مکتوب در مورد سرزمین های مقدس اینچنینی، نسک بندهش است. در این نسک مهم از وجود هفت سرزمین مقدس ناپیدا در کشور خونیرس (کشور میانی) یاد شده است که با افسون مینوی دربشان بسته شده و تا هنگام فرشگرد از نظرها پنهان خواهند ماند. نکته: در متون ایرانی فرشگرد دوره ای است که به ظهور سوشیانت متصل است. بنابراین این سرزمین ها تا هنگامه ظهور موعود (از نظر ما حضرت مهدی عج الله) از نظرها پنهان خواهند ماند. اما حال به آنچه در نسک بندهش در این باره آمده می پردازیم: 👇 {«بخش چهاردهم درباره سروری کشورهای» گوید به دین که آن شش(مقام) سَروری کشورها را هر يك سروری است، چون (کشور) ارزه را سرور «اَشاشَه گَهتی که نیوَنگدان» است؛ (کشور) «سوه» را سرور «هُوئَزَرُكاخهر خِوَپریشترو»؛ (کشور) فرددفش را سرور «سپیتوئیت اوسپوسِینان»، (کشور) ویددفش را سرور «ایریزراسپ اوسپوسینان»؛ (کشور) ورو برشن را سرور «خوسپ»؛ (کشور) وروجرشن را سرور «چَخراواك»؛ زردشت این کشور خونیرس و نیز همه پرهیزگاران گیتی را سرور است. همه (این سروران) را نیز سروری از زردشت است که ایشان همه دین از زردشت پذیرفتند. در کشور خونیرس (خونیرس=کشور میانی ف) بس جای است که در این بدزمانگی و نبرد سخت پتیاره، 👈به افسون مینوئی گذر آن بسته است، (راه ورود به آن بسته شده است ف)که پناهگاه های خونیرس خوانده شود، بمانند آن کشورهای دیگر، چون کنگ دِژ (و زمین سوکَوستان و دشت پیشانسه و) رود ناوتاز و ایرانویج و وَرجمکرد و کشمیر اندرونی. در هر یکی سروری 👈بی مرگ پادشاهی کند. چنین گوید که «پشیوتن»، پسر گشتاسپ، که او را «چِهرومَیان» نیز خوانند، به کنگ دژ بامی است. «اَغريرَثِ پَشَنگان» به زمین سوکَوستان است، او را «گوبَد شاه» خوانند. «فِرَدَخشتِ خمبیگان» به دشت پیشانسه است. از آن روی خمبيگان است که (او را) از بیم خشم (دیو خشم) در خنبی پروردند. «اَشِم یَهمائی اوشتِ»، به جائی که رود ناوتاز خوانند است. «ون جود بیش» به ایرانویج است. «اوروتت نر»، پسر زردشت، به ور جمکرد است. ایشان را نیز گوید که بی مرگ اند، چون: 👈 نرسی ویونگھانان؛ توس نوذران، گیو گودرزان، بئيرزد نبرد کردار، اشوزد پئورودخشتان. ایشان همه، به فرشکردسازی، به یاری سوشیانس برسند. سام را گوید که بی مرگ بود. بدان گاه که خوار شمرد دین مزدیسنان را، ترك پسری که نُهین خوانده می شد، هنگامی که (سام) بخواب رفته بود، به تیری (که به سوی او)، به دشت پیشانسه، بیفگند، بر او آن بوشاسپ بد را فراز بُرد. میان کوه چالی افتاده و او را برف بر زبر نشسته است. (او آنجای) بدان کار است که چون ضحاك رها شود، او خيزد و وی را از میان برد. او را بیور فروهر پرهیزگاران پاسبان اند. درباره ضحاك، که (او را) بيوراسب نیز خوانند، گوید که فریدون هنگامی که او را بگرفت، بکشتن نتوانست. پس به کوه دنباوند ببست. هنگامی که رها شود، سام خیزد، او را گرز زند و اوژند. کنگ دژ به 👈ناحیت خراسان، بر زبر دریای فراخكرد است. بدان ناحيت، به بس فرسنگ، دشت پیشانسه به 👈کابلستان است. چنین گوید که «پیداترین بلندی به کابلستان آنجا است که دشت پیشانسه است. (در) آنجا کوه چالی به بالا بلندتر نیست. ایرانویج به ناحيت 👈آذربایجان است. زمین سوکوستان، به راه از 👈ترکستان به چینستان، به ناحيت اباختر (شمال) است. گور و ور جمکرد میان پارس است، به سرواگ. چنین گوید که (ور) جمکرد زیر کوه چمگان است. کشمیر و هندوگر (در) هندوستان است. }(کتاب بندهش ترجمه مهرداد بهار صص 127 و 128) نکته1: در مورد سروران شش کشور در متن فوق تقریبا چیز خاصی در نسک های ایرانی در دست نیست. مرحوم بهار نیز در تعلیقات بندهش معادل های احتمالی این اسامی را در فروردین یشت نشان می دهد که در مورد خود آن اسامی موجود در فروردین یشت هم مطلب خاصی در دست نیست. ادامه...👇 @soltannasir
@soltannasir {سرزمین های مقدس و از نظر پنهان در متن بندهش 2} ادامه...👇 ادامه نکته 1: این سروری کشورها در متن بندهش به نوعی شاید معادل مقام قطبیت در تصوف و عرفان اسلامی برای هر کدام از این کشورها می باشد. و بتوان آن را با مقام ابدال سبعه که هر کدام از آنها قطب یکی از اقالیم سبعه زمین هستند سنجید. پ ن: در مورد ابدال سبعه می توانید به متن فتوحات مکیه ابن عربی مراجعه نمایید. بین این بخش از نسک بندهش با فتوحات مکیه تا حدی مشابهت وجود دارد البته تفاوت هایی نیز وجود دارد. نکته 2: از بین هفت سرزمین مقدسی که در خونیرس یا سرزمین میانه قرار دارد و با افسون مینوی از نظرها پنهان شده است. دو سرزمین ایرانویج و ورجمکرد _بر طبق نسک بندهش_ در جغرافیای ایران کنونی قرار دارند. ایرانویج در آذربایجان و ورجمکرد در استان فارس قرار دارد. پ ن: ایرانویج در آذربایجان به نظر همان بهشت عدنی است که دیوید رول آن را در نزدیک تبریز می داند و ماسون های ترکیه ای دروازه ورودی آن را در منطقه قوشه داغی می دانند. اینکه این قوشه داغی همان رشته کوه های قوشه داغی است که از قره داغ تا سبلان امتداد می یابد ? یا منطقه قوچه گلی داغی است که به تبریز نزدیک تر می باشد را بنده اطلاع ندارم. اما می دانم که یکی از این دو منطقه یا شاید هر دوشان از نظر آنان دروازه ورود به بهشت عدن (احتمالا همان ایرانویج) است. فقیر اینگونه فکر می کنم که آنان در این مسئله اشتباه نمی کنند و شیاطین رده بالا در هدایتشان به سوی این منطقه برای یافتن دروازه ورود اشتباه نکرده اند. پ ن: اینکه بهشت عدن ادیان ابراهیمی و ایرانویج آیین مزدیسنا کاملا بر هم منطبق باشند و به حقیقت یکی باشند از نظر بنده محل تردید است. نکته 3: کشمیر اندرونی سرزمین دیگری است که از نظرها پنهان است و احتمالا دروازه اصلی ورودی آن با توجه به اینکه اندرونی توصیف شده است. در هندوستان قرار دارد. نکته 4: سرزمین سوکوستان که بین ناحیه ترکستان به چینستان قرار دارد طبق نظر بعضی محققین همان سرزمین معروف و کهن سغد است : 👇 { سوکستان(مکان) فارسی میانه sokistan؛ این نام در اوستا نیامده است اما واژه saokavastema به صورت صفت عالی یعنی جایی که بیشترین گوگرد را دارد، در اوستا آمده است و معلوم نیست که چه ارتباطی میان این صفت اوستایی و این نام موجود است. از آنجا که زمین سوکستان میان راه ترکستان به چینسنتان به ناحیه شمال است و از قدیم الایام یکی از مهمترین راه ها، میان چین و ترکستان، سرزمین سُغد بوده است، ممکن است که این نام با شکل در هم ریخته خود همان واژه gavistan به معنی سُغد باشد. }(فرهنگ اساطیر ایرانی بر پایه متون پهلوی دکتر خسرو قلی زاده ص 279) نکته 5: سرزمین مقدس پیشانسه در ناحیه ای نزدیک به کابل در افغانستان امروزی قرار دارد. پیشانسه را محققین همان دشت پیشین در افغانستان امروزی می دانند. به این نکته نیز باید دقت داشت که سام گرشاسپ گیسور مجعد موی جهان پهلوان ایرانی که چون آژی دهاک بند بگسلد وی را خواهد کشت در دشت پیشانسه نزدیک کابل در ناحیه کوه چالی چند هزار سال است که به خوابی عمیق فرو رفته است. بنابراین کابل حداقل از سه جهت مهم است. نخست سرزمین مقدسی در نزدیکی آن قرار دارد که درب ورود بدان بسته شده است. دوم سام گرشاسب گیسور مجعد موی در کوه های اطراف کابل در خوابی عمیق چون اصحاب کهف فرو رفته است وی کشنده آژی دهاک در آینده خواهد بود. سوم احتمالا حرکت اولیه بهرام ورجاوند حقیقی _نه بهرام ورجاوند تحریف شده در متون بعدی متعلق به پارسیان هند_ از کابل یا اطراف آن خواهد بود. نکته 6: بر اساس متن بندهش کنگ دژ در خراسان با چند فرسنگ فاصله از کابل قرار دارد. و به نظر می آید منظور از خراسان در اینجا احتمالا همان کشور افغانستان امروزی باشد و خراسان ایران یا حتی جنوب ترکمنستان مد نظر نباشد زیرا در متن بندهش نوشته شده در بالای دریای فراخکرد قرار دارد. می دانیم که در ناحیه جنوب خراسان ایران دریای عمان قرار دارد که بر طبق نسک بندهش این دریا سدویس نام دارد و فراخکرد چنانچه پیشتر گفته شد بر اقیانوس هند اطلاق می شود. احتمالا منظور از بالای فراخکرد اینجا منطقه افغانستان باشد نه خراسان ایران. پ ن: با توجه به اینکه احتمالا دو سرزمین از هفت سرزمین مقدس در خاک افغانستان کنونی قرار دارد می توان دریافت که سرزمین افغانستان تا چه میزان در معادلات آخرالزمانی نقش مهمی ایفا خواهد کرد و چرا سالهاست که توسط دول شرق و غرب مورد تاخت و تاز قرار می گیرد. نکته 7: مکان سرزمین مجاور رود ناوتاز نامشخص است. مرحوم بهار و استاد سعید عریان هر کدام در ترجمه ای که از بندهش داشته اند در مورد اینکه رود ناوتاز کدامین رود است سکوت کرده اند. به نظر بنده شاید سرزمین های اطراف رود جیحون منظور باشد که خود گستره وسیعی را شامل می شود پایان @soltannasir
تصویر نقشه محدوده سرزمین سغد باستان که بخش هایی از تاجیکستان و ازبکستان و قرقیزستان و قزاقستان امروزی را شامل می شود. 🔸سرزمین سغد یا سرزمین های مجاور آن احتمالا محل سرزمین سوکستان در متن بندهش باشد که در خاک آن سرزمینی افسانه ای قرار دارد که با افسون مینوی درب آن بسته شده است و گوبدشاه در آن حکمرانی می نماید. @soltannasir
تصویر کوه چمگان یا رحمت که در بخش شمال شرقی شهرستان مرودشت واقع شده است. وسعت این کوه ۵۰ کیلومتر است و عرض آن حدود ۱۵ کیلومتر است. این کوه دشت ارسنجان را از مرودشت جدا می‌کند و در دامنه‌های آن محوطه‌های دوران تاریخی مختلف کشف شده است. در نسک بندهش به این کوه اشاره شده است : 👈 {گور و ور جمکرد میان پارس است، به سرواگ. چنین گوید که (ور) جمکرد زیر 👈کوه چمگان است. }(بندهش ص ۱۲۸) نکته مهم این است که ظاهرا بر طبق دانش سینه به سینه موبد (مُغ بَد) فرنبغ دادگی زرتشتی (نگارنده بندهش) ور جمکرد در ناحیه پارس بوده است. چناچه وی ایرانویج را در آذربایجان می داند. برخلاف نظر عمده ایرانشناسان، بنده برای این روایات شفاهی بسیار ارزش و اعتبار قائل می باشم و با اطمینان می گویم حتی اگر ور جمکرد که متعلق به شاه جمشید افسانه ای است در زیر کوه چمگان نباشد. وجود شهری زیر زمینی و خاص در آن ناحیه به نظر مسلم می آید! نکته جالب دیگر انتساب کاخ داریوش به شاه جمشید است اینکه چرا این کاخ تخت جمشید نامیده می شده است ؟! آیا در نظر ایرانیان مکان کاخ، تخت شاه جمشید بوده است که بار دیگر توسط داریوش احیا شده است ؟! @soltannasir 🐛
@soltannasir {جابربن حیان و پری دریایی} در کتاب تحلیلی از آرای جابربن حیان نوشته دکتر «زکی نجیب محمود» که توسط جناب «حمیدرضا شیخی» ترجمه شده است در فصل «جابر میان علم و خرافه» داستانی از برخورد جابربن حیان با یک پری دریایی نقل شده است که در نوع خود جالب توجه است. ظاهرا این داستان در کتاب السبعین جابربن حیان آمده و جناب نجیب محمود آن را در کتاب خویش نقل کرده اند و قبل از نقل داستان جابر را به دلیل نقل چنین داستانی که از دید عقل ناقص وی خرافه است مورد انتقاد قرار می دهد. {پزشک دریا می گویند جانوری در دریا زندگی می کند که پیشانی آن از سنگی زرد است. اگر این جانور که به شکل انسان است _صید و کشته شود و از سنگ پیشانی آن به اندازه یک قیراط گرفته و بر ماهی به وزن ده رطل انداخته شود آن را تبدیل به خورشید می کند... این جانور را پزشک دریا می خوانند؛ زیرا اگر موجود زنده ای بیمار شود و سنگ پیشانی این جانور را دو یا سه بار بر موضع بیماری بمالیم بیمار عرق میکند و در دم بهبود می یابد. می گویند اگر «پزشک دریا» شکار شود در جستجوی وسیله ای برای بازگشت به دریا برمی آید... گروهی از دریانوردان دانشمند را دیدم و از آنان در باره این جانور دریایی سؤال کردم؛ متوجه شدم که موضوع آن مشهورتر از آن است که من گمان می کردم. به من قول دادند که این جانور را به من نشان دهند. چون به دریا رفتیم به جزیره ای رسیدیم که آن را سندیات می خواندند. ناگاه گروهی از «پزشکان دریا» را مشاهده کردیم. گفتم: چاره ای بیندیشید تا یکی از آنهارا صید کنیم. تور انداختیم و آنها را محاصره کردیم . یکی از آنها به تور افتاد. چون راه فرار را بر روی خود بسته دید شروع کرد - همچون زنان بشدت بر چهره خود زدن. در این هنگام پیشانی اش آشکار شد و سنگ درخشانی را بر آن دیدیم. وقتی آن را گرفتم مشاهده کردم که دختری است در نهایت زیبایی. پس اتاقی در کشتی برایش ساختم و او را در آن جای دادم. یکی از افراد کشتی دچار تشنج شد. پزشک دریا را از اتاقش بیرون آوردم و بر دستها و پاهای این فرد کشاندم ؛ در دم بهبود یافت. جوانی که همراهم بود او را دید و دلباخته اش شد و پیوسته در عشق او اصرار می ورزید تا آن جا که ترسیدم هلاک شود. ناچار آن جوان را با پزشک دریا در آن اتاق جای دادم. با هم ازدواج کردند و آن جانور حامله شد. فرزندی به دنیا آورد که 👈شبیه انسان بود و در پیشانی اش چیزی می درخشید اما نه مانند آنچه در پیشانی مادرش بود. هرگز چیزی عجیب تر از این ندیده بودم. از این حیوان در طول مدتی که با ما بود، جز سروصداهایی بسیار آرام و نامفهوم، چیزی شنیده نشد. چون کودک بزرگ شد و علاقه شدید مادر را به او مشاهده کردم مطمئن شدم که خود را به آب نخواهد انداخت لذا او را آزاد گذاشتم. از اتاق بیرون می آمد و دوباره به آن باز می گشت. دیواره های کشتی بلند بود و او سعی نمی کرد که از آنها بالا رود. همچنان با ما انس گرفته بود و از جایی به جای دیگر بالا و پایین می رفت. اما وقتی مطمئن شد که ما به او اعتماد کرده ایم از دیواره کشتی بالا رفت و خود را در آب انداخت. آن جوان _شوهر او_ شروع به ناله و گریه کرد... به راه خود ادامه دادیم. در بین راه با گرفتاری بزرگی دچار شدیم که راه خلاصی از آن نداشتیم. ناگاه پزشک دریا را دیدیم که بر روی آب نشسته است و با اشاره سلام می گوید. همگی با اشاره به او سلام گفتند. گروهی از او راه چاره را می پرسیدند. گروهی دعا می کردند و گروهی می گریستند و بالاخره هر گروهی به فکر چاره ای بود. پس پزشک دریا به آنان به چیزی اشاره کرد. جوانان لنگرها را انداختند اما لنگرها در آب قرار نمی گرفت تا آن که بالاخره سه لنگر قرار گرفت. ناگاه دريا متلاطم شد ماهیی را دیدیم که دهانش را باز کرده بود و آب وارد آن می شد. آن چنان که پنداشتیم فک بالای او کوه بزرگی است در میان دریا که از اول تا آخر آن را فرا گرفته است. وقتی آن را دیدیم یقین کردیم که اگر دهانش را ببندد همگی ما در لابلای دندانهای آن جای خواهیم گرفت. اما خداوند ما را حفظ کرد. سپس کودک رها شد و خود را بسرعت در آب انداخت؛ اما چون فردای آن روز برما آشکار شد دیدیم که پیشانی اش به سنگ تبدیل شده است. در این مدت سه پزشک دریایی صید کردم و سنگ پیشانی یکی از آنها را گرفتم و رهایش کردم. به رنگ آن نگاه کردم و در قدرت آفریدگار بزرگ به اندیشه فرو رفتم که چگونه این عضو حیوان را درست کرده است. کاری که انجام آن از توان همه مردم، حتی اگر همگی همدست شوند، خارج است. پس آفرین بر قدرت کامل بهترین آفرینندگان، نیست خدایی جز تو، پاک و برتری از آنچه اهل باطل میگویند.}(کتاب تحلیلی از آرای جابربن حیان صفحات 200 الی 202) نکته: جانوری که جابر از آن با نام پزشک دریا یاد می کند و به صورت دختری زیبا رو ظاهر می شود به نظر گونه ای پری دریایی است که در خلقت نزدیک ترین موجودات به ما انسانها می باشد. @soltannasir
کتاب کیمیاگری مقدمه ای بر نمادپردازی و روان شناسی پد‌یدآورنده: ماری لوئیز فن فرانتس مترجم: مهدی سررشته داری ناشر: مهراندیش قطع: رقعی نوع جلد: شومیز سال انتشار: 1400 تعداد صفحات: 340 قیمت: 98,000 تومان هنر سرّی کیمیاگران همانا دگرگون‌کردنِ شخصیت است. هرکس که دل‌مشغولِ بالندگی روانی خودش باشد، خود یک کیمیاگر است و این کتاب بیش و پیش از هرچیزی، یک راهنمای عملی برای درکِ اموری است که در آزمایشگاهِ ضمیر ناخودآگاه در جریان است. یونگ با نبوغ خود توانست در «فنّ مقدس» کیمیاگری هم‌تراز و نظیری برای فرایند تفرّد پیدا کند. @soltannasir
سلطان نصیر
کتاب کیمیاگری مقدمه ای بر نمادپردازی و روان شناسی پد‌یدآورنده: ماری لوئیز فن فرانتس مترجم: مهدی سر
ادامه...👇 خانم فُن‌فرانتس که مدت‌های طولانی دوست و همکار یونگ بود، در این کتاب به رمزگشایی کامل از این موضوع می‌پردازد. او کتاب کیمیاگری را به‌عنوانِ مقدمه‌ای بر نوشته‌های مفصل‌ترِ یونگ دربارۀ کیمیاگری طرح‌ریزی کرده است و ازآنچه کیمیاگران واقعاً در جست‌وجویش بودند ـ توازن عاطفی و تمامیت ـ طرح روشنی ارائه می‌کند. فُن فرانتس نشان می‌دهد که چون صورت‌های خیالی و مضامین مکرّری که کیمیاگران را سخت به‌خود مشغول کرده‌بود، ماهیتی آرکتایپی دارند، به‌ناچار به‌طورِ مداوم در رؤیاها و نوشته‌های مردمانِ مدرن سر برمی‌آورند. خانم فُن فرانتس بار دیگر استعداد بارز خود را درزمینۀ تعبیر دست‌مایه‌های نمادینِ باطنی و ترجمان آن‌ها به زندگی روزمره آشکار می‌کند و به‌کار می‌گیرد. پ ن: این کتاب در ادامه دو کتاب ارزشمند 《روان شناسی و کیمیاگری》و 《راز پیوند》 یونگ درباره کیمیاگری است. دوستانی که دو کتاب یونگ را مطالعه کرده اند. این کتاب را نیز تهیه و مطالعه نمایند. @soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ مستند دانشگاه علوم اسلامی تل آویو که زیر نظر موساد اداره می شود @soltannasir
میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر فرزند بزرگوارش یگانه منجی بشریت حضرت صاحب الزمان مهدی موعود عجل الله و همه شیعیان و محبین حضرتش مبارک باد. @soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اولین تصاویر از زلزله وحشتناک بندرعباس، وسط فیلم یه زلزله دیگه میاد ➖➖➖➖➖➖ ⏰ @shomareshmakooszohor
سلطان نصیر
🔴 اولین تصاویر از زلزله وحشتناک بندرعباس، وسط فیلم یه زلزله دیگه میاد ➖➖➖➖➖➖ ⏰ @shomareshmakooszoh
بسم الله الرحمن الرحیم هر چند این زلزله به مانند زلزله های دیگری که در کشور و سرتاسر جهان رخ داده و می دهد به ظاهر طبیعی می آید. اما همانند تمامی زمین لرزه های طبیعی، وجهی معنوی و باطنی هم دارد. و در این مورد خاص علی رغم خسارات و حتی تلفات احتمالی به مردم مظلوم مناطق جنوب کشور، در مجموع از نظر فقیر برآیند این زلزله خاص از نظر معنوی مثبت و به نفع ایران بزرگ است. @soltannasir
42.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠بخش اول 📍نام مستند : سرن، فعالیت ها و اهداف (CERN – Why We Do What We Do) 📍تعداد قسمت : یک قسمتی (ویژه برنامه) 📍زبان : دوبله فارسی 📍زمان : 51 دقیقه 📍فرمت : mp4 ⭕️توضیحات : سرن، سازمان اروپایی پژوهش های هسته در ژنو سوئیس، بزرگترین آزمایشگاه فیزیک هسته ای در جهان است . جایی که ذره خدا (بوزون هیگز) در آنجا با انجام آزمایش های مختلف اثبات شد . ما به این آزمایشگاه سفر میکنیم تا علاوه بر خود آزمایشگاه با دانشمندانی که یکسره در حال تلاش و کشف رمز و راز جهان ناشناخته هستن دیدار کنیم و بفهمیم چه چیزی باعث شده زندگی خود را وقف کاوش در جهان هستی کنن و از انجام این فعالیت ها چه هدفی دارن . https://t.me/DAYERATOL_MAAREF @soltannasir
42.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠بخش دوم 📍نام مستند : سرن، فعالیت ها و اهداف (CERN – Why We Do What We Do) 📍تعداد قسمت : یک قسمتی (ویژه برنامه) 📍زبان : دوبله فارسی 📍زمان : 51 دقیقه 📍فرمت : mp4 ⭕️توضیحات : سرن، سازمان اروپایی پژوهش های هسته در ژنو سوئیس، بزرگترین آزمایشگاه فیزیک هسته ای در جهان است . جایی که ذره خدا (بوزون هیگز) در آنجا با انجام آزمایش های مختلف اثبات شد . ما به این آزمایشگاه سفر میکنیم تا علاوه بر خود آزمایشگاه با دانشمندانی که یکسره در حال تلاش و کشف رمز و راز جهان ناشناخته هستن دیدار کنیم و بفهمیم چه چیزی باعث شده زندگی خود را وقف کاوش در جهان هستی کنن و از انجام این فعالیت ها چه هدفی دارن . https://t.me/DAYERATOL_MAAREF @soltannasir
36.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠بخش سوم 📍نام مستند : سرن، فعالیت ها و اهداف (CERN – Why We Do What We Do) 📍تعداد قسمت : یک قسمتی (ویژه برنامه) 📍زبان : دوبله فارسی 📍زمان : 51 دقیقه 📍فرمت : mp4 ⭕️توضیحات : سرن، سازمان اروپایی پژوهش های هسته در ژنو سوئیس، بزرگترین آزمایشگاه فیزیک هسته ای در جهان است . جایی که ذره خدا (بوزون هیگز) در آنجا با انجام آزمایش های مختلف اثبات شد . ما به این آزمایشگاه سفر میکنیم تا علاوه بر خود آزمایشگاه با دانشمندانی که یکسره در حال تلاش و کشف رمز و راز جهان ناشناخته هستن دیدار کنیم و بفهمیم چه چیزی باعث شده زندگی خود را وقف کاوش در جهان هستی کنن و از انجام این فعالیت ها چه هدفی دارن . https://t.me/DAYERATOL_MAAREF @soltannasir
تصویر دیوار خانه ای رنگ آمیزی شده با رنگ ضد امواج (سیاه رنگ) بسم الله الرحمن الرحیم تا آنجایی که بنده اطلاع دارم یکی از ارگان های امنیتی کشور در مورد مضرات اینترنت نسل پنجم تحقیقاتی را انجام داده و مشکلات اینترنت نسل پنجم به نظر قطعی می آید و البته طبق معمول این تحقیقات بنا به هر دلیلی که بنده و امثال بنده نمی دانیم و نمی فهمیم باعث اثرگذاری بر بزرگان نظام و افراد تصمیم ساز کشور نشده است و ظاهرا جمع بندی این بوده که علی رغم مشکلات این نسل از اینترنت، فرایند دکل سازی همچنان ادامه پیدا کند. علی ای حال با توجه به اینکه مضرات اینترنت نسل پنجم تقریبا قطعی به نظر می رسد و بسیاری از افرادی که در نزدیکی مکان زندگیشان دکل های اینترنت نسل پنجم فعال شده است. دچار مشکلاتی نظیر سردرد و بیخوابی و بخواب رفتن و کرخت شدن دست و پا و ... شده اند. توصیه هایی را برای مقابله با این مشکل به خوانندگان ارائه می نمایم: 👇 1: استفاده از رنگ های ضد امواج یکی از بهترین راه های کم کردن مضرات امواج الکترومغناطیسی می باشد. می توانید منزل خویش را یک یا حتی دو دور با این رنگ ها نقاشی نمایید. سپس بر رویش کاغذ دیواری بچسبانید. @soltannasir
تصویر سنگ سیاه رنگ شانگیت که خاصیت ضد امواج الکترومغناطیس دارد. ادامه : 👇 ادامه توصیه 1: علت استفاده از کاغذ دیواری این است که رنگ های ضد امواج عمدتا سیاه رنگ می باشند. 2: استفاده از سنگ روسی و البته کمیاب شانگیت (shungite) برای کم کردن ضرر امواج اینترنت نسل پنجم و امواج مضر دیگر توصیه می شود. 3: مداومت بر قرائت سوره مبارکه رعد برای کم کردن ضرر امواج اینترنت نسل پنج و سایر امواج مضر بسیار توصیه می شود. 4: استفاده از گیاه فلفل بتل و کاکتوس ها در منزل توصیه می شود. 5: حجامت کمر (با حجامت پشت اشتباه نشود) حداقل یکبار در سال توصیه می شود. 6: استفاده کم و بهینه از اینترنت و گوشی های هوشمند و رایانه توصیه می شود. اما بهترین توصیه برای در امان ماندن از مضرات امواج اینترنت نسل پنج، همانا نقل مکان کردن به شهرهای کوچک و سپس به روستاهای دورافتاده است. 😊 @soltannasir
کتاب دین های دنیای باستان نوشته: سارا ایلز جانستون مترجم :جواد فیروزی قطع :وزیری تعداد صفحه :1062 انتشارات: تمدن علمی نوع جلد :زرکوب سری چاپ : ۲ قیمت : ۲۸۵۰۰۰ تومان 📖این کتاب مدخلی هم دارد که توسط جناب فیروزی پیشتر با نام درآمدی بر دین های دنیای باستان ترجمه و چاپ شده است که امروزه در بازار کتاب به سختی یافت می شود. سطح کتاب تخصصی است و مناسب برای دین پژوهان و اسطوره پژوهان است. به سایر خوانندگان کتب میرچا الیاده نظیر دوره سه جلدی تاریخ اندیشه های دینی و متون مقدس و بنیادین از سراسر جهان و الگوهایی در دین شناسی تطبیقی را توصیه می نمایم. هر چند که کتب الیاده نیز تخصصی است اما خسته کننده نیست و از نثری جذاب برخوردار است. @soltannasir
کتاب دایره المعارف جنبش های دینی نوظهور قیمت: 432,000 تومان انتشارات: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نویسنده: پیتر بی کلارک مترجم: هادی وکیلی قطع :رحلی تعداد صفحه :1137 سال انتشار شمسی :1400 سال انتشار میلادی :2004 نوع جلد: سلفون چاپ: نخست 📖 این کتاب هم با عنوانی کاملا جذاب اخیرا راهی بازار کتاب شده است. و ظاهرا دایره المعارفی است جامع در مورد فرقه ها و جنبش های دینی نوپدید که علاوه بر دین پژوهان برای تحقیقات دشمن شناسان نیز بسیار مناسب است. بنده خود این کتاب را هنوز تهیه نکرده ام و در صدد هستم که هر جور شده این کتاب را تا آخر سال تهیه نمایم. زیرا یکی از اشکالات انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی این است که کتب را با تیراژ محدود چاپ می نماید. و سالها پس از اتمام موجودی کتاب در بازار نیز اقدام به چاپ مجدد کتاب نمی نماید. @soltannasir
منابع مطلع می گویند که حمله نظامیان رژیم باکو به نظامیان ارمنی و خاک ارمنستان کاملاً هماهنگ شده، برنامه‌ریزی شده و با پشتیبانی کامل به منظور پیشروی در خاک ارمنستان و اشغال منطقه سیونیک است. فعلا تمرکز نبردها در سیسیان است.... @syriankhabar
سلطان نصیر
منابع مطلع می گویند که حمله نظامیان رژیم باکو به نظامیان ارمنی و خاک ارمنستان کاملاً هماهنگ شده، برن
دوستان برای پیگیری اخبار مربوط به تنش اخیر، بین دولت باکو و ایروان، کانال اخبار سوریه و آذری ها را _بدلیل دفاع از منافع ملی و سرزمینی ایران_ توصیه می نمایم : 👇 https://t.me/syriankhabar/23415 https://t.me/ir_Azariha/13555 @soltannasir
@soltannasir {خاموشی احتمالی و ریست بزرگ 1} بسم الله الرحمن الرحیم حتما بسیاری از شما عزیزان خبرهای مربوط به خاموشی احتمالی و قطعی اینترنت را شنیده اید. بعضی از کشورهای اروپایی نظیر اتریش مانور آماده باش برای شرایط خاموشی احتمالی را برگزار نموده اند. در کشور عزیزمان ایران نیز در تابستان بدلیل کمبود تولید برق (به علت ساخته نشدن نیروگاه های جدید) و مصرف زیاد برق (بیشتر بدلیل تولید رمز ارز) ما توفیق اجباری داشتیم که زندگی در شرایط چندین ساعت بی برقی را تجربه نماییم. (در بعضی روزها تا 7 ساعت) و اخیرا صحبت از این شده که در زمستان نیز احتمال خاموشی برق وجود دارد. نمی دانم آیا خاموشی های عجیب و غریب در ایران تنها بدلیل مصرف زیاد برق و کاهش تولید بود? یا اینکه اغراض سیاسی مثل ایجاد نارضایتی در مردم نیز در پس آن درکار بود? یا اینکه نه در پس پرده مسئولین ما نیز نوعی مانور زندگی در شرایط خاموشی احتمالی در آینده را برای ما تدارک دیدند?! پ ن: اگر گزینه سوم درست باشد باز نمی توان منکر کاهش تولید برق در برابر افزایش مصرف در کشور شد و این مشکل حقیقی را نادیده گرفت. اما با اینحال از فردی که در یک نیروگاه برقی در شمال کشور مسئولیتی داشت شنیدم که می گفت ما در شمال کشور کمبود برق نداریم اما دستور داریم همزمان با سایر جاها برق را قطع نماییم. نمی دانم سخنانش چقدر صحیح بود اما اگر درست باشد جای تامل و اندیشیدن دارد که چرا؟! ناراضی ساختن تعمدی مردم یا مانور خاموشی؟! در تحلیل های مربوط به شرایط خاموشی و قطعی اینترنت می خوانیم که دولت پنهان قصد یک‌ ریست بزرگ و به نوعی برقراری نظم نوین را در جهان دارد. هر چند که گردانندگان پشت پرده جهان ما امروزه بسیار وقیح تر از گذشته شده اند و نقشه های خویش را به نوعی در فیلم ها و سریال ها و پویانمایی ها و تصاویر روی مجله های معروف و... از قبل اعلام می نمایند. اما به نظر بنده ماجرای خاموشی احتمالی اگر درست باشد یا به ریست بزرگ مربوط نیست یا اگر باشد پشت پرده مسائل دیگری در جریان است که می تواند در نهایت پس از یک سری فعل و انفعالات طی یک دوره چند ساله به ریست بزرگ منجر شود. بنابراین بنده به ریست بزرگ پس از یک خاموشی سرتاسری احتمالی آنگونه که عده ای می گویند باور ندارم. شما در آبان ۹۸ ملاحظه نمودید که یک افزایش سه برابری قیمت بنزین باعث چه حوادث تلخی آنهم در ایران شد. ریست بزرگ آنگونه که عده ای از آن سخن می گویند به نظر بنده در شرایط امروز جهان ظرف مدت کوتاهی تحققش ممکن نیست. بلکه باید طی چندین سال و به مرور اتفاق بیفتد. ما باید همواره دقت داشته باشیم که برنامه های مجامع مخفی حداقل سه سطح یا لایه دارد یک سطح ظاهری و دو سطح باطنی. که سومین سطح آن باطن باطن است. در سطح ظاهری اگر خاموشی بوقوع بپیوندد بهانه ای برای آن می تراشند و ممکن است این بهانه را کاملا علمی جلوه دهند چنانچه در مورد کرونا و پروتُکول های سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی و برنامه واکسیناسیون سرتاسری این عمل را انجام دادند. سطح دوم ماجرای خاموشی، همین داستان ریست و امثالهم است که برای منحرف کردن ذهن طرفداران نظریه توطئه در رسانه ها پخش می نمایند و برای این هم ممکن است شواهدی را جعل نمایند تا برای ایندسته دوم که خردمندتر از دسته اول هستند ماجرای ریست و امثالهم را امری مسلم جلوه دهند. تمام اینها می تواند برای منحرف کردن اذهان باشد تا اصل ماجرا همچنان پنهان بماند. اما سطح سوم که باطن باطن است اصل ماجرا است که معمولا پنهان می ماند که البته این پنهان ماندن هم خود زمان دارد گاه ممکن است برای همیشه پنهان بماند و گاه ممکن است تنها مدتی پنهان بماند. در این نوشتار قصد دارم به دلایل احتمالی پشت پرده برنامه خاموشی اشاره نمایم در لابه لای مطالب به مسائل مهم و خاصی نیز اشاره خواهم نمود که برای مخاطبین علاقمند به این مباحث می تواند جذاب باشد. 🔶نکته مهم: خاموشی بزرگ ممکن است بدین خاطر باشد که دولت پنهان قصد دارد مسئله ای را از ما مردم جهان پنهان نماید. اما دقیقا چه چیزی؟! چندین احتمال را که به خاطر بنده می رسد در ادامه ذکر می نمایم. 1⃣سازمان سرن و فعالیت های آن سازمان سرن که مقر اصلی آن در سوییس می باشد. علی رغم وجه به ظاهر علمی ای که دارد. در پس پرده به دو یا سه انجمن مخفی بزرگ متصل است که مهمترین آن انجمن عیسی می باشد. کسی که در پشت پرده به سازمان سرن خط مشی باطنی می دهد موجودی کهن و باستانی هندی است که چندین سال است در هند فرود آمده است. منظور بنده شیوا نیست که مجسمه اش در ورودی این سازمان قرار داده شده است. ادامه...👇 @soltannasir