❤️ بعثت پیامبر رحمت / دعوت به زندگی توحیدی در بعثت
🌱 بعثت نبی اکرم صلیاللهعلیهوآله در درجه اول دعوت به توحید بوده است.
👈توحید صرفا یک نظریه فلسفی و فکری نیست، بلکه یک روش زندگی برای انسانهاست.
✔️خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرتهای گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن.
رهبر انقلاب ؛ 02 /07 / 1382
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#برگزاری_جشن_احتفال_در_میلاد_پیامبر
👳♂مسلمانان ، با برگزاری جشن میلاد برای پیامبر اسلام (ص)، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس آن حضرت ابراز می دارند. 🌸
✅از جمله کسانی که هر ساله بر این عمل مداومت داشت، ابوالقاسم محمد بن احمد معروف به عزفی (متوفای 677) است که ایشان فقیه و حاکم شهر «سبتة»(در اندلس) بود.
ذهبی در شرح حال او می نویسد: او در ایام ولادت رسول خدا (ص) در شهر سبتة، مراسم شادی برگزار می کرد. در حالی که در سایر مناطق اندلس تنها جشن میلاد حضرت مسیح برگزار می شد.»
📗ذهبى، محمد بن احمد، تاريخ الإسلام ووفيات المشاهير والأعلام ج50 ص386.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#استحباب_جشن_پیامبر_ص_
👳♂حسین احمد مدنی یکی از موارد اختلافی بین علمای دیوبندیه و وهابیت را چنین بیان می کند:
وهابیان معتقدند که صرف برگزاری مجلس جشن برای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله امری قبیح و بدعت محسوب می گردد و بر این باب چنین مجالسی را برای اولیاء کرام ممانعت می کنند اما تمام بزرگان ما دیوبندیه صرف برگزاری چنین مجالسی را هنگامی که با روایاتی ثابت باشد امری مندوب و موجب برکت می دانند.
📗مدنی، حسین احمد، الشهاب الثاقب علی المستشرق الکاذب ،ص211
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#برکات_احتفال_میلاد_پیامبر🌷
🥷بن باز مفتی وهابی ها می گوید :جشن تولد گرفتن و غیر آن، برای آن حضرت جایز نیست؛ زیرا اینکار از بدعتهای جدید در دین است.
📗مجموع فتاوى، بن باز، ج4، ص 289
وهابی ها پا را به حدی فراتر گذاشتند که حتی ابن حجر را به جرم دعوت به برگزاری جشن احتفال، بدعت گذار معرفی کردند😯
🥷محمد بن عبد العزيز الشايع از مروجین وهابیت می گوید: ابن حجر هیتمی از پرچمداران بدعت ها است وی دعوتگر به توسل ممنوع و شد رحال به قبور و احتفال و ... است که او را مرجع علمی قبوریون و متصوفه قرار داده است
📚آراء ابن حجر الهيتمي الاعتقادية عرض وتقويم في ضوء عقيدة السلف ،
ص9
✅ابن جوزی از علمای اهل سنت می گوید: از خواص برگزاری جشن روز میلاد پیامبر، این است که باعث امان از بلاء در آن سال می شود. و بشارتی می شود برای رسیدن به خواسته ها در زندگی.
قضاوت با شما 🕵
📗سیرة الحلبیه، ج1، ص 137؛ دار النشر: دار المعرفة - بيروت - 1400
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#هزینه_کردن_برای_جشن_میلاد_پیامبر
👳♂حسن بصری ، تعبیر زیبایی در مورد جشن احتفال دارد او می گوید:
حسن بصری گفته است که دوست داشتم به اندازه کوه احد طلا داشتم، تا برای مراسم جشن میلاد پیغمبر مصرف می کردم.🏔🥇
📗إعانة الطالبين على حل ألفاظ فتح المعين، أبو بكر (المشهور بالبكري) بن محمد شطا الدمياطی، ج 3، ص 414،
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#وهابیت
#اهل_سنت
#زیارت_قبر
📖خواندن این متن کمتر از 10 ثانيه زمان می برد⏳
♻️سیره مسلمانان در زیارت قبر پیامبر
👈نعمان بن محمود آلوسی درباره سیره مسلمانان در زیارت قبر رسول اکرم می نویسد : « و لم يزل الناس في جميع الأزمان من جميع البلدان مجمعين على زيارة قبره المنيف، رجاء الخير والبركة، والطمع في الشفاعة، و لا فرق بين ذكر التوسل والاستغاثة والتشفع، والتوجه به - صلى الله عليه وسلم - أو بغيره من الأنبياء، و كذا الأولياء».
🔰پیوسته مردم در همه شهر ها و در همه زمان ها نزد قبر پیامبر جمع می شدند به امید خیر و برکت و به امید اینکه شفاعت حضرت شامل حالشان شود و تفاوتی بین توسل و استغاثه و طلب شفاعت و توجه به آن حضرت یا به انبیا و اولیا دیگر نیست.
📚نعمان بن محمود آلوسی، جلاء العینین، ص504
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
@sonnatenabavii
#تناقض_وهابیت_در_تقیه
⭕یک بام و دو هوا
🔷در باور وهّابیّت، تقیّه مسلمان از مسلمان نفاق دانسته شده است، چنان که در فتاوای بن باز و بن عثیمین از علماء وهّابیّت، آمده است:
👈و خطر شیعیان این است که آن ها به تقیّه اعتقاد دارند، تقیّه ای که حقیقت آن نیز نفاق می باشد، و این نفاق اظهار قبول حق، بر خلاف آن چه که در باطن به آن اعتقاد دارند، و منافقان خطرشان از کفار، برای اسلام بیشتر است، لذا خداوند سوره ی کاملی را در این باره (نفاق) نازل کرده است، چنان که آیه می فرماید: منافقان دشمنان تو هستند، از آن ها بر حذر باش»👉
📗عبد العزيز بن باز , محمد بن صالح العثيمين، فتاوى مهمة لعموم الأمة، ص 147،
اما در عمل می بینیم که وهابیت بر خلاف گفته خود از تقیه استفاده می کند به عنوان نمونه:
وهّابیّت برای خود تقیه کردن از مسلمان را نشانه وحدت و حفظ جماعت می داند چنان که در فتوای شماره 1275 آمده است:‼️
👈«فردی وارد مسجدی می شود و می ترسد که از قرار دادن دست راست بر روی دست چپ (تکتف) فتنه ای و مشکلی برای او ایجاد بشود، و ضرری متوجه او بشود، در اینجا باید دست باز نماز بخواند، تا ضرری متوجه او نشود. و جایز نیست که از جماعت تخلف کند و در خانه اش نماز بخواند»👉
📗فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء، المجموعة الأولى، جمع وترتيب: أحمد بن عبد الرزاق الدويش، 6، ص 364،
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
🔴پایگاه پژوهشی تخصصی وهابیت شناسی؛
جهت ارائه مطالب عمومی و تخصصی در حوزه شناخت وهابیت و با هدف تبیین و روشنگری نقد فرقه وهابیت و نقد جریانهای تکفیری مانند القاعده، داعش و ...
☑️ پاسخ به شبهات وهابیت و نقد جریانهای تکفیری
☑️ مطالعه و دانلود رایگان صدها مقاله علمی ترویجی، سلفی پژوهشی و ...
☑️ معرفی شخصیت های منتقد وهابیت از علماء برجسته مذاهب اسلامی
☑️ و ...
🔷 برای آشنایی با جدیدترین های حوزه نقد فرقه وهابیت و جریانهای تکفیری، ما را در کانال های ذیل👇 دنبال کنید و به دیگران معرفی کنید.🙏
☑️ سایت | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات | یوتیوب
#برنامه
#نشست_علمی_ترویجی
📖موسسه سراج منیر توحید (دارالاعلام سابق) استان فارس برگزار می کند
📣 ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالله زاده
با موضوع:
« بررسی ایات مورد استاد وهابیاندر توجیه شرک ربوبی مشرکان»
جلسه دوم
📅 چهارشنبه، 25 بهمن ساعت 15
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
لینک ورود به جلسه «با مرورگر کروم و با گزینه میهمان وارد شوید»
https://www.skyroom.online/ch/darolelam/shiraz
🔸🔶
برگزار کنندگان؛
موسسه سراج منیر توحید(دارالاعلام) فارس- معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه فارس- بسیج طلاب فارس
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جهت اطلاع از دیگر برنامه های موسسه به کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️
https://eitaa.com/amozesh_darolelam_fars
#شد_رحال_زیارت_قبور
👳♂وهابیان تکفیری، شد رحال برای زیارت قبور انبیاء و صالحان را جایز ندانسته، و می گویند: آن بدعت است.
در کتاب فتاوی اللجنه الدائمه آمده است: جایز نیست بار سفر بستن برای زیارت قبور انبیاء و اولیاء و دیگران بلکه آن بدعت است.
📗 دويش ، أحمد بن عبد الرزاق، فتاوى اللجنة الدائمة ج1، ص 431.
اما اهل سنت نظری بر خلاف وهابیت دارند مثلا:
✅در کتاب موسوعة الفقهية الکويتية که دیدگاه مذاهب فقهی اهل سنت در آن آمده است، مسئله سفر برای زیارت قبور انبیاء و صالحین را مورد اتفاق فقهای مذاهب دانسته و نوشته شده است:
جمهور علماء بار سفر بستن براي زیارت قبور را بخاطر عموم ادله جایز دانسته اند بویژه قبور انبیاء و صالحین..
📗وزارة الأوقاف والشئون الإسلامية - الكويت، الموسوعة الفقهية الكويتية، ج 24، ص 89
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#وهابیت
#زیارت_قبر
#اهل_سنت
📜زیارت قبر رسول اکرم از دیدگاه علما معاصر اهل سنت
👈علامه ممدوح از علمای معاصر اهل سنت، زیارت قبر رسول اکرم و سفر برای زیارت آن حضرت را مستحب میداند. یکی از دلایلی که برای آن ذکر می کند آیه 64 سوره نساء است (وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيما).
🔻و اگر آنان هنگامی که به خود ستم کردند، نزد تو می آمدند و از خدا آمرزش می خواستند، و پیامبر هم برای آنان طلب آمرزش می کرد، یقیناً خدا را بسیار توبه پذیر و مهربان می یافتند. (نساء 64)
🔰وی می نویسد: «این آیه مختص به زمان حیات آن حضرت نبوده (و زمان ممات هم شامل می شود) و شماری از مفسران هم چنین برداشتی از آیه کردهاند، و کسانی که خلاف این مطلب گفتهاند، دچار خطا شدهاند.
✔️وی در ادامه می نویسد: «علامه غماری نیز قائل بود که آیه عمومیت دارد و شامل زمان حیات و ممات میشود و دلیلی وجود ندارد که آیه را به زمان حیات پیامبر اکرم تخصیص بزنیم.
✅بنابراین، آیه، رفتن به نزد پیامبر در هر زمانی (چه در زمان حیات حضرت و چه در زمان ممات) جایز می داند.
📚محمد سعید ممدوح، رفع المناره، ص57.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
@sonnatenabavii