#امام_علی علیه السلام
#میزان_حق
#نشانه_نفاق
آلوسی در کتاب تفسیرش به نام روح المعانی می نویسد از علامت های نفاق بغض حضرت علی علیه السلام می باشد و درادامه روایتی از ابن مسعود نقل می کند که می گوید ما در زمان رسول خدا منافقین نمی شناختیم مگر با دشمنی با حضرت علی علیه السلام.
ادامه مطلب را در اینجا بخوانید
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#علامات_منافق
#امام_علی_علیه_السلام
#نفاق #آلوسی
روایت معتبر در صحیح مسلم بیانگر این است که محبت امیرالمومنین علی علیه السلام نشانه ایمان و دشمنی با ایشان نشانه نفاق است. از این رو می توان یکی از برجسته ترین معیارهای شناخت مؤمن از منافق را همین مسئله دانست. آلوسی مفسر بزرگ اهل سنت در تفسیر خود نیز به این مسئله اشاره کرده و می نویسد:
« وذكروا من علامات النفاق بغض علي كرم الله تعالى وجهه.
فقد أخرج ابن مردويه عن ابن مسعود قال: ما كنا نعرف المنافقين على عهد رسول الله صلّى الله عليه وسلّم إلا ببغضهم علي ابن أبي طالب. وأخرج هو وابن عساكر عن أبي سعيد الخدري ما يؤيده، وعندي أن بغضه رضي الله تعالى عنه من أقوى علامات النفاق فإن آمنت بذلك فيا ليت شعري ماذا تقول في يزيد الطريد أكان يحب عليا كرم الله تعالى وجهه أم كان يبغضه، ولا أظنك في مرية من أنه عليه اللعنة كان يبغضه رضي الله تعالى عنه أشد البغض وكذا يبغض ولديه الحسن والحسين على جدهما وأبويهما وعليهما الصلاة والسلام كما تدل على ذلك الآثار المتواترة معنى، وحينئذ لا مجال لك من القول بأن اللعين كان منافقا،»[1]
علما از جمله نشانه های نفاق را دشمنی با علی کرّم الله وجهه دانسته اند.
ابن مردویه از ابن مسعود نقل کرده است که : ما این گونه بودیم که در زمان رسول خدا منافقان را نمی شناختیم مگر با دشمنی با علی بن ابی طالب.همچنین ابن مردویه و ابن عساکر از ابوسعید خدری نیز مطلبی را در تأیید حدیث پیشین نقل کرده اند. من نیز معتقدم دشمنی با حضرت علی رضی الله عنه از برجسته ترین نشانه های منافق است. اگر به این مطلب ایمان داری پس کاش بدانم در مورد یزید رانده چه می گویی!! آیا علی کرّم الله وجهه را دوست می داشت یا با او دشمن بود. لحظه ای شک نکن که آن ملعون از دشمن ترین دشمنان علی رضی الله عنه و دو فرزندش حسن و حسن بود که درود و سلام خدا بر جد و پدرو مادر و ایشانباشد. اخبار متواتر بر این مطلب شهدات می دهند و از این رو مجالی باقی نمی ماند که ملعون منافق بوده است.
✅📙آلوسي، محمود بن عبد الله (م 1270)، روح المعاني في تفسير القرآن العظيم والسبع المثاني، تحقيق: علي عبد الباري عطية، دار الكتب العلمية، بيروت، چاپ اوّل، 1415 هـ ، ج 13، ص 233
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
ای کاش علی شویم و عالی باشیم
هــم ســــفره کاسـه ســفالی باشیم
چون سکه به دست کودکی برق زنیم
نان آور ســـفره های خالـــی باشــــیم
🏴شهادت مولا علی «ع» تسلیت باد🏴
#شبهات
#علم_غیب
بن باز وهابی می گوید: کسی که به علم غیب اعتقاد داشته باشد کافر است
📗مجموع فتاوی بن باز، ج۹ص۲۷۸
✅در حالی که بعضی از علمای اهل سنت بر خلاف بن باز این مسئله را جایز می دانند به عنوان نمونه:
طارق بن شهاب می گوید: شنیدم که عمر می گفت پیامبر در میان ما بر خاست و مطالبی را گفت و هر آنچه تا روز قیامت اتفاق خواهد افتاد بازگو نمود و آنکه بنا بود حفظ کند حفظ کرده و آنکه بنا بود فراموش کند فراموش نبود
📗صحیح بخاری، ح، ۲۹۵۳
🔎ماجرا به اینجا ختم نمی شود خطیب بغدادی می گوید: علی ع می فرمود از من بپرسید به خدا سوگند از هرچه که تا روز قیامت به وجود می آید و اتفاق می افتد سوال نمی کنید مگر اینکه تمام آنها را پاسخ می گوییم. از کتاب خدا بپرسید به خدا سوگند هیچ آیه ای نازل نشده است مگر اینکه از همه شما داناترم که شب نازل شده است یا روز، در صحرا نازل شده یا کوه
بغدادی می گوید: کسی از اصحاب جز علی ع نگفته سلونی قبل ان تفقدونی
🔰اسناد: صحیح است
📗الفقیه المتفقه، بغدادی، ج۲ص۲۵۱
⁉️سوال این است آیا پیامبر ص و امام علی ع که به ادعای اهل سنت از غیب خبر می دادند کافر هستند😳
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#علم_غیب
📢امام علی ع قبل از شهادت خود قاتلش را معرفی کرد
ابن ديزيل روایتی را از از ابو الطفیل نقل میکند که می گوید:
حضرت علی (علیه السلام مردم را به بیعت با خود فراخواندند عبدالرحمن بن ملجم مرادی هم برای بیعت آمد حضرت امیرالمومنین علیه السّلام دو مرتبه او را رد کردند و سپس فرمودند چه چیزی شقی ترین این امت را از اینکه ریش مرا با خون سرم رنگ و خضاب کند باز می دارد. همانا ریش من از خون سرم خضاب میشود سپس این دو بیت را به عنوان مثل خواند
کمربندهای خود را برای مرگ استوار ببند که همانا مرگ به دیدار تو خواهد آمد و چون کشته شدن بر تو فرود آمد بیتابی
مکن.
📗الجزء فیه حدیث الحافظ، ابن دیزل، ص۵۲
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#جریان_شناسی
#جنایات_وهابیت
چگونگی تسلط وهابی ها بر طائف🥷💣
در زمان امارت سعود جنگهای بسیاری رخ داد در زمان امارت وی بود که وهابی هجوم آورده و مسلمانان آن شهر را قتل عام کردند. حتی نوزادان شیر خواره را نیز به قتل رسانیدند🗡
آنان وارد مساجد شده و مسلمانان در حال نماز را نیز از بين بردند.❌
کلیه ی کتابها را بر داشته و به گودالها و به معابر عمومی انداختند. هزاران کتاب از جمله قرآن، احادیث، نسخه هایی صحیح مسلم و بخاری و بسیاری از کتابهای فقه و فنون ،دیگر همگی را از بین بردند و نابود ساختند.📕📗📘
تمامی خانه ها و منازل را جستجو کرده، طلا و جواهرات آنها را به یغما بردند. همه ی اموال و اثاثیه ی مردم را جمع آوری کرده و پس از پرداخت خمس ،آن همچون اموال غنیمت گرفته شده از کفار، میان خود تقسیم کردند چنین اعمال وحشیانه ای که وهابی ها مرتکب شده اند بسیار است.
📗تاریخچه وهابیت، استاد عبدالرحمن آخوند تنگلی،ص، 62
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#توسل
#توسل_شافعی_به_قبر_ابوحنیفه
علی بن میمون می گوید: از شافعی شنیدم که میگفت: من به ابوحنیفه تبرک میجویم، هر روز نزد قبر او برای زیارت میآیم، هرگاه حاجتی داشته باشم، دو رکعت نماز میخوانم و نزد قبر او میروم و حاجتم را از خداوند میخواهم؛ پس مدتی نمیگذرد که حاجتم برآورده میشود
📗قاضی أبی عبد الله حسین بن علی الصیمری (متوفای۴۳۶هـ)، اخبار أبی حنیفه ، عالم الکتب، ج۱، ص۹۴ ـ۹۵.
محمد زاهد کوثری سند این روایت را صحیح می داند✅
📗محق التقول فی مساله التوسل، کوثری، ص۱۱۰
همچنین سلیمان غاوجی محقق کتاب محق التقول، اسناد این روایت را صحیح می داند
📗محق التقول، فی مساله التوسل، تحقیق غاوجی، ص ۱۶
⁉️سوالی که از وهابیت باید پرسید این است آیا طبق مبنای وهابیت امام شافعی ها مشرک است زیرا او هم به قبور تبرک جسته است و هم به زیارت قبور رفته است و هم توسل کرده است
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#جریان_شناسی
#اهمیت_مبارزه_با_یهود🕍
#وحدت_مسلمین_در_جنگ_با_یهود
👳♂دستور خواندن نماز عصر نزد بنی قریظه توسط پیامبربرای محاصره آنان در ذو القعده سال
در سال پنجم هجری، یهودیان بنی قریظه، پیمان خود با پیامبر را شکسته و در جنگ احزاب(خندق) با مشرکان همپیمان شدند. پیامبر اکرم نیز خطاب به مسلمانان فرمودند :
نماز ظهر را کسی جز در بنی قریظه نمی خواند. عده ای از ترک نماز می ترسیدند، پس نماز می خواندند و برخی دیگر می گفتند: ما نماز نمی خوانیم مگر در جایی که رسول خدا به ما دستور داده است... هر چند وقت گذشته باشد. رسول خدا هیچ یک از آنها را مواخذه نکرد (آنهایی که نماز عصرشان قضا شده بود)
📗الطبقات الکبری، ابن سعد، ج۲ص ۵۸
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#سماع_موتی
#آیات_سماع_موتی
یکی از دلایلی که وهابیت برای اینکه اثبات کنند اموات نمی شنوند استفاده از آیات قرآن است. به عنوان مثال آیه ۲۲سوره فاطر که خداوند می فرماید:(ما انت بمسمع من فی القبور) و تو نمیتوانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفتهاند برسانی!
🥷 همچنین بن باز می گوید: مردگان در قبر از امور اهل دنیا اطلاعی ندارند زیرا این امور با مرگ آنها قطع می شود.
📗مجموع فتاوی بن باز، ج۱ص۴۱۷
🥷در حالی که بعضی از علمای اهل سنت نظری دیگر دارند به عنوان نمونه:
👳♂ابن قيم جوزيه از علمای اهل سنت در تفسير آيه «وَماأَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ» به همین نکته اشاره کرده و مى گويد: «آيه دلالت دارد بر كافرى كه قلبش مرده است به نحوى كه نمى توانى حقايق را به او برسانى تا از آن بهره مند شود، همان گونه كه نمى توانى به كسانى كه در قبرند چيزى بشنوانى به حدّى كه نفع برند».
هم چنين در تفسير آيه شريفه: «إِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى» مى گويد: «مراد از آيه نفى اهليّت سماع است؛ به اين معنى كه قلب هاى مشركان از آن جا كه مرده است، تو نمى توانى حقايق را به آنان برسانى، همان گونه كه در اموات نيز چنين است»
📗الروح، ابن قیم، ج۱ص۴۵
⁉️سوال از وهابیت این است چرا آنها مسلمین را با مشرکین یکی می دانند و آیاتی که شان نزول آن برای مشرکین است را به مسلمین تعمیم می دهند!
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#سماع_موتی
#تلقین_میت
🥷وهابی ها در مورد تلقین بعد از مرگ می گویند : «نظر صحیحتر علما درباره تلقین بعد از مرگ این است که تلقین مشروع نیست؛ بلکه بدعت بوده و هر بدعتی ضلالت است».
📗1-احمد بن عبدالرزاق الدويش، فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء، ج8، ص339
این در حالی است که بعضی از علمای اهل سنت آنرا مستحب می دانند به عنوان نمونه:
👳♂️شنقیطی عبارت نووی را از کتاب روضة الطالبین نقل می کند که می گوید: «تلقین میت بعد از دفن مستحب است و این عبارت در تلقین گفته شود: «ای بنده خدا پسر کنیز خدا! به یاد بیاور عقیدهای که در زمان ترک از دنیا داشتی در شهادت به یگانگی خدا و رسالت پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) و اینکه بهشت و دوزخ و حشر حق است و اینکه قیامت بدون شک خواهد آمد و خدا مردگان را محشور خواهد کرد و تو به اینکه خداوند پروردگار تو، محمد (صلیاللهعلیهوآله) پیامبر تو، قرآن امام تو، کعبه قبله تو و مؤمنین برادران تو هستند، راضی هستی. این روایت از پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) نقل شده است.»
سپس نووی میگوید: «این تلقین را عدهای از علمای ما مستحب دانستهاند، ازجمله قاضی حسین و صاحب تتمه و مقدسی و دیگران.»
📗روضه الطالبین و عمده المفتین، نووی، ج۲ص۱۳۸
⁉️سوال از وهابیت این است اگر میت طبق مبنای شما ادراک ندارد پس چرا علمای اهل سنت برای میت تلقین می خوانند؟ آیا تلقین دلالت بر ادارک میت ندارد
📗روضة الطالبين وعمدة المفتين، نووی، ج2، ص138
جریان_شناسی #اشتراکات_داعش_با_وهابیت (۳)
حکم مخالفان غیر وهابی ⚔
وهابیت👳♂
وهابی ها مخالفین خود را کافر می دانند و در این زمینه بین فرقه های اسلامی غیر وهابی و سایر ادیان تفاوتی قائل نیستند و با هر چه غیر وهابی است دشمنی دارند. به عنوان مثال محمد بن عبدالوهاب می گوید: بیشتر مسلمانان اهل مکه و اهالی برخی مناطق را به جرم اینکه با او همراهی نکردند کافر و خونشان مباح است 💣🧨
📗مبانی اعتقادی وهابیت، رضوانی، ص۲۸
داعش 🥷
همین اعتقاد در داعش نیز وجود دارد آنها تمامی جوامع مخالف خود و تفکر جهاد را تکفیر کرده و ریختن خون آنها را حلال می داند 🗡
به عنوان مثال در ورود به شهر موصل پس از قتل و غارت و خشونت بیش از اندازه دستور بیعت دادند و هرکسی را که بیعت نکرده به قتل رسانده و سر از تنش جدا نمودند به لحاظ اعتقادی هر که غیر خود را کافر و مشرک دانسته و جهاد با آنها واحب و ریختن خون آنها لازم می دانند 🧨⚔
📗تحلیل روانشناختی پدیده داعش، عبدالمالکی، ص۲۴
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#جریان_شناسی #اشتراکات_داعش_با_وهابیت(4)
هجرت از دار الکفر به دارالاسلام✈️
وهابیت👳♂
هجرت در اندیشه وهابیت نوعی تعیین مرز است که در آن فرد باید به قلمرو دولت (سعودی) که زیر نظر وهابیون است برود محمد بن عبدالوهاب می گوید :هجرت از سرزمین شرک به سرزمین اسلام بر امت مسلمان واجب و این تکلیف تا روز قیامت به قوت خود باقی می ماند✈️
📗اصول الثلاثه و ادلتها، محمد بن عبدالوهاب، ص۶
داعش🥷
تکفیریون داعش با توجه به باور کافر دانستن مسلمانان و لزوم گریز از دار الکفر به دار الایمان همواره با جامعه و دولت ها در ستیز بوده اند تکفیر و بعد از آن هجرت به سرزمین ایمان از استراتژی های آنها بوده است بیشترین بحثی که در سه شماره مجله دابق به آن پرداخته شده اصل هجرت است در یکی از شماره های این مجله چنین آمده است:امیرالمومنین فرمودند بنابراین مسلمین بشتابید به دولت خودتان بله این دولت شما است بشتابید زیرا سوریه برای سوریه ای ها نیست و عراق برای عراقی ها نیست زمین برای خدا است
📗مجله دابق، داعش، شماره۱ص۱۰_۱۱،رمضان ۱۴۳۵
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#تبرک
#تبرک_به_قبر_بلال_حبشی
👳♂ابن جبیر درباره زیارت قبر بلال مینویسد: بلال بن حمامه حبشی در سال ۲۰ هجری قمری در دمشق ازدنیا رفت. نام و تاریخ وفات او بر روی قبرش نگاشته شده است. دعا در این مکان با برکت که عدهای از صحابه پیامبر اکرم (ص) نیز در آن مدفون هستند، مستجاب میشود. بسیاری از اولیا و خوبان که برای زیارت قبر بلال و صحابه مدفون در این مکان میرفتند و به آنان تبرک میجستند، این امر را تجربه کردهاند.✅
📗 إاعتبار الناسک فی ذکر الآثار الکریمه و المناسک معروف به رحله ابن جبیر: ص ۲۱۷
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#توسل
#توسل_به_قبر_ابو_ایوب_انصاری
👳♂حاکم نیشابوری شافعی درباره زیارت قبر ابوایوب انصاری مینویسد: قبر ابوایوب انصاری در قسطنطنیه قرار دارد. مردم قبر ابوایوب انصاری را میشناسند و به زیارت قبر او میروند و در مواقع خشکسالی به قبر ابوایوب انصاری متوسل میشوند و از خداوند طلب باران میکنند.
📗حاکم نیشابوری شافعی، المستدرک علی الصحیحین: ج۳، ص ۵۱۸،
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#استغاثه
#استغاثه_حضرت_عیسی_به_پیامبر_ص
👳♂از احمد بن عیسی از ابن وهب از ابی صخر از سعید مقبری که از ابو هریره نقل می کند که شنیدم رسول خدا (ص) می فرمود : قسم به کسی که جان ابو القاسم در دستان اوست ، حضرت عیسی حتما از آسمان پایین می آید در حالی که امام و حاکمی است که عدالت را رعایت می کند و صلیب را می شکند ، خنزیر را می کشد ، بین مردم صلح برقرار می کند …🌅
تا این که سراغ قبر من می آید و می گوید : یا محمد ، من هم جواب او را می دهم
📗 مسند ابی یعلی الموصلی ، حافظ احمد بن علی بن مثنی التمیمی ، جلد ۱۱ ، صفحه ۴۶۲
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#عزاداری
🏴عزاداری از سیره مسلمانان می باشد.
🏴درخواست مقتل خوانی از سبط ابن جوزی
👈در زمان ملك ناصر فرماندار حلب، روز عاشورا از سبط بن جوزي خواستند براي مردم مقداري مقتل امام حسين عليه السلام بگويد، وی بالاي منبر رفت و مدت طولانی سكوت كرد، سپس دستمالي بر صورتش گذاشت و به شدت گريه كرد😭😭 و اين اشعار را در حال گريه خواند :
{ويل لمن شفعاؤه خصماؤه
والصور في نشر الخلائق ينفخ
لا بد أن ترد القيامة فاطم
و قميصها بدم الحسين ملطخ}
واي به حال كسي كه شفيعانش دشمنان او باشند /در حالي كه براي محشور شدن خلايق در صور دميده مي شود /به ناگاه در عرصه قيامت حضرت فاطمه «سلام الله عليها» وارد مي شود /در حالي كه پيراهنش آغشته به خون حسين «عليه السلام» است.
🔰سپس در حالي كه گريه مي كرد از منبر پايين آمده و با همان حال گريه به مدرسه صالحيه رفت.
📚البداية والنهاية ، ج 17 ، ص 345،
بدر الدين العينى ، عقد الجمان في تاريخ أهل الزمان، ص 30.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#مبانی
#سماع_موتی
#ولایت_تکوینی
👳♂سعد الدين التفتازاني در شرح المقاصد می نویسد: ظاهر قواعد اسلام این است که نفس بعد از جدا شدن از بدن دارای ادراکات جدید و جزیی است و بر بعض جزئیات احوال زندگان مخصوصا آشنایان آگاهی دارد. لذا زیارت قبر میت نافع است و با استمداد از اموات صالح، خیرات نازل می شود و مصائب بزرگ دفع می شود
📗شرح المقاصد، سعد الدين التفتازاني، ج3، ص338.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#توسل
#توسل_بعد_از_وفات
👳♂علامه کوثری در کتاب ارغام المرید در مورد توسل و استغاثه به نقل از ابو سعید خادمی از زیعلی حنفی از بزرگان علمای احناف می نویسد: توسل به سوي خداوند و استغاثه به انبيا و صالحين و لو بعد از مردن آنها جايز است؛ زيرا معجزه و کرامت با مردن آنها قطع نميشود و از امام الحرمين نقل شده که هيچ کس منکر کرامت و لو بعد از مرگ، نيست.
📗 کوثری، محمد زاهد، إرغام المريد في شرح النظم العتيد لتوسل المريد، ص 22 و 23.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#شبهات
#عزاداری
🏴عزاداری از سیره مسلمانان می باشد
🏴عزادرای برای جوينی ( از علما اهل سنت متوفای 478 هق)
✍ذهبی در مورد مراسم عزای جوینی می نویسد:
او را كنار قبر پدرش به خاك سپردند، و در عزاي او منبرش را شكستند، و بازار ها را بستند، و در رثاي او قصيده ها گفتند، و او كه حدود چهار صد شاگرد داشت، همه آنها قلم و دوات ها را شكستند
👈و يك سال اقامه عزا نمودند،
👈 و نيز يك سال تمام مناديل هايشان (پارچه ای شبيه به چفيه) را از سر بر داشتند، و در اين كار به حدي اسرار داشتند كه أحدي جرئت گذاردن پارچه به روی سر را نداشت. و در طول اين مدت طلبه های او در كوچه و بازار شهر مي چرخيدند و نوحه سرايي می كردند و در صيحه و جزع افراط می كردند
📚سير أعلام النبلاء، ج 18، ص476
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#جریان_شناسی_وهابیت
#هشتم_شوال
#تخریب_اول_بقیع
🥷در سال ۱۲۲۰ قمری یعنی ۴سال پس از تخریب حرم امام حسین (ع) در کربلا وهابیان، مدینه را محاصره کردند و بارگاه امامان چهارگانه علیهم السلام و گنبد حضرت فاطمه (س) موسوم به بیت الاحزان به دستور سعود بن عبدالعزیز، تخریب شد. سلطان محمود دوم عثمانی (حکومت: ۱۲۵۵-۱۲۲۳ق. ) لشکری برای تصرف مدینه فرستاد و در ذی الحجه ۱۲۲۷ آن شهر را بازپس گرفت. در ادامه وی دستور بازسازی بارگاهها را صادر کرد.⛏
📗من اخبار الحجاز والنجد، ص۱۰۴؛ البقیع قصة التدمیر، ص۸۴ امین محسن، کشف الارتیاب، دارالکتاب الاسلامی قم، ص۳۸
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#جریان_شناسی
#وهابیت
#تخریب_دوم_معروف_با_نام_یوم_الهدم
🥷در رمضان ۱۳۴۵ق، مفتی وهابیان، شیخ عبدالله بُلَیهد، از مکه وارد مدینه شد و برای تخریب قبور، زمینه سازی کرد. بدین ترتیب در ۸ شوال همان سال، بقعههای بقیع تخریب گردید. اماکن و بناهای مذهبی در بقیع، افزون بر وجهه مذهبی، وجهه تاریخی نیز داشتند و برای مسلمانان نشانگر هویت تاریخی آنان بودند.
📗تخریب و بازسازی بقیع، ص۵۸-نجمی، تاریخ حرم ائمه، ۱۳۸۰، ص۵۱
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#جریان_شناسی_وهابیت
#هشتم_شوال
#زمینه_سازی_تخریب_دوم_بقیع
🥷وهابیان بار دیگر پس از فتح مکه و طائف با جنایات فراوان در صفر۱۳۴۴ قمری به مدینه حمله کردند.
"جمیل صدقی زهاوی" در خصوص فتح طائف مینویسد: "طفل شیرخواره را بر روی سینه مادرش سربریدند، جمعی را که مشغول فراگیری قرآن بودند کشتند، چون در خانه هاکسی باقی نماند، به دکانها و مساجد رفتند و هرکس بود، حتی گروهی را که در حال رکوع و سجود بودند، کشتند. کتابها را که در میان آنها تعدادی مصحف شریف و نسخههایی از صحیح بخاری و مسلم و دیگرکتب فقه و حدیث بود، در کوچه و بازارافکندند و آنها را پایمال کردند"
***
📗تخریب و بازسازی بقیع، ص۵۸-نجمی، تاریخ حرم ائمه، ۱۳۸۰، ص۵۱
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#بقیع
#تخریب_قبور
🏴وهابیت و تخریب قبرستان بقیع
در 8 شوال
👈پس از آنکه محمد بن عبد الوهاب فتوا به قتل و غارت مسلمانان داد و سعود بن عبد العزیز نیز به فتوای او عمل نمود وهابیت با کشتار و چپاول اموال مسلمانان به قدرت رسید
👈در سال 1220 قمری مدینه به محاصره نیروهای وهابی درآمد. پس از تسلیم شدن شهر، وهابی ها علاوه بر تصرف همه اموال موجود در خزائن حرم نبوی، تمامی گنبد های قبرستان بقیع را ویران کردند.
📚من اخبار الحجاز و النجد، ص۱۰۴؛ البقیع قصة التدمیر، ص۸۴.
🔰این عمل شنیع وهابی ها موجب اعتراض تمام مسلمانان جهان شد لذا دولت عثمانی که تمایل به باز پس گرفتن حرمین داشت، لشکری برای تصرف مدینه فرستاد و در ذیحجه 1227 قمری آن شهر را بازپس گرفت. برخی از آن بقعهها در سال 1234 قمری به دستور سلطان محمود ثانی بازسازی شد.
📚رسول جعفریان، پنجاه سفرنامه، ج۳، ص۱۹۶
👈وهابیت با دسيسه استعمار برای دومین در عربستان به قدرت رسید و در سال 1334 با فتوای برخی از مفتیان در اینچنین روزی (8شوال) برای دومین بار قبرستان بقیع را نابود کرد و قبور چهار امام معصوم شیعیان و قبور همسران، دختران، برخی فرزندان، شهدا صدر اسلام، اصحاب، تابعین و بستگان پیامبر اکرم را از بین برد.
🔻درحالی که خداوند در قرآن می فرماید: « ای پیامبر به مردم بگو من در مقابل ابلاغ رسالتم از شما چیزی نمی خواهم مگر مودت نزدیکانم
قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ (شوری 23)
وهابیت نه تنها حرمت اهل بیت پیامبر اکرم را نگه نداشت حتی حرمت صحابه پیامبر را نیز از بین برد.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
💠 سخنان مقام معظم رهبری در مورد تخریب بقیع
🔹 ...تلخى ديگرى كه وجود دارد، اين است كه در ميان مجموعه ى مسلمانان و امت اسلامى كسانى پيدا شوند كه با افكار پليد و متحجر و عقب مانده و خرافى خود، تجليل از بزرگان و برجستگان و چهره هاى نورانى صدر اسلام را شرك بدانند، كفر بدانند؛ واقعاً اين مصيبتى است.
🔸 اينها همان كسانى هستند كه گذشتگانشان قبور ائمه (عليهم السّلام) را در بقيع ويران كردند. آن روز كه در دنياى اسلام، از شبه قاره ى هند گرفته تا آفريقا، عليه اينها قيام كردند، اگر اينها جرأت مى كردند، قبر مطهر پيغمبر را هم ويران مى كردند، با خاك يكسان مى كردند.
🔹 ببينيد چه فكر باطلى، چه روحيه ى پليدى، چه انسانهاى بدانديشى، احترام به بزرگان را اينجورى بخواهند نقض كنند و هتك كنند و اين را جزو وظائف دينى بشمرند! در آن وقتى كه اينها بقيع را ويران كردند، اين را بدانيد؛ سرتاسر دنياى اسلام عليه اينها اعتراض كرد. عرض كردم؛ از شرق جغرافياى اسلام- از هند- تا غرب جغرافياى اسلام، عليه اينها بسيج شدند.
🔸 اينها به عنوان اينكه اين كارها پرستش است، اين اقدامهاى خبيث را مى كنند! رفتن سر قبر يك انسانى و طلب رحمت كردن براى او از خداى متعال، و طلب رحمت كردن براى خود در آن فضاى معنوى و روحانى، شرك است؟
👌👌شرك اين است كه انسان بشود ابزار دست سياستهاى اينتليجنس انگليس و سى. آى. اى آمريكا و با اين اعمال، دل مسلمانان را غمدار كند، آزرده كند.
👈 اينها اطاعت و عبوديت و خاكسارى در مقابل طواغيت زنده را شرك نمى دانند، احترام به بزرگان را شرك مى دانند! خود اين، يك مصيبتى است. جريان تكفيرىِ خبيث كه امروز در دنياى اسلام به بركت برخى از منابع مادى، متأسفانه پول و امكانات هم در اختيار دارند، يكى از مصائب اسلام است.
♻️ بيانات مقام معظم رهبری، ۱۳۹۲/۲/۱۶
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#مبانی
#سماع_اموات
#ادراک_اموات_بعد_از_وفات
👳♂شيخ محمود شلتوت مى گويد: آنچه كه از آثار دينى استفاده مى شود اين است كه روح از بدن انسان بيرون مى آيد و مرگ تحقق مى يابد و آن روح داراى ادراك باقى مى ماند و سلام بر خود را مى شنود و كسى را كه به زيارت قبرش بيايد مى شناسد و لذت نعمت و درد آتش را درك مى كند...
----------
📗الفتاوى،شیخ شلتوت، ص ۱۹.
#مبانی
#توحید_و_شرک
#شهید_مطهری
✅صحیح ترین و دقیق ترین دیدگاه در مورد وهابیت در کلام متفکر شهید، مرتضی مطهری
شهید مطهری (رضوان خدا بر او) می فرماید:
👈وهابیان قائلند که خداوند دارای دو قلمرو است: یکی، مربوط به ذات خودش بوده و کسی حق ندارد وارد این قلمرو گردد. عبادت و توسل مربوط به خدا بوده و مخصوص به این دایره است و قلمرو دیگر، مربوط به امور طبیعی دنیاست که جزء کارهای عادی مردم است و این مربوط به انسان بوده و اختیار و اراده انسان در آن نقش دارد و کاری به خداوند ندارد.
👈اما از نظر ما، [آنها] دو قلمرو برای هستی فرض نمودند و خداوند را در مرزی و سایر موجودات به خصوص انسان را در مرزی دیگر دانستن
👌👌و بین این دو، انفکاک قائل شدن، مردود و خود نوعی شرک است و نباید خدا را از افعال خویش و موجودات جدا کنیم، زیرا ما معتقدیم:«ان القوة لله جمیعاً...» و «لاحول و لا قوة إلا بالله العلی العظیم».
👋وی در ادامه میافزاید: بر خلاف تصور رایج، وهابیگری تنها یک نظریه ضد امامت نیست، بلکه پیش از آن که ضد امامت باشد، 👈ضد توحید و ضد انسان است.👉
🔻 از آن جهت ضد توحید است که به تقسیم کار میان خالق و مخلوق قائل است و به علاوه به یک نوع شرک ذاتی خفی اعتقاد دارد
🔻 و از آن جهت ضد انسان است که استعداد انسانی انسان را که او را از ملائک برتر ساخته و به نص قرآن کریم خلیفة الله است و ملائک مأمور سجده به او، درک نمیکند و او را در حد یک حیوان طبیعی تنزّل میدهد.
📚جهان بینی توحیدی، ج2، ص116
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#برنامه
#نشست_علمی_ترویجی
📖موسسه سراج منیر توحید (دارالاعلام سابق) استان فارس برگزار می کند
نشست علمی با موضوع:
روانشناسی تحجر و تکفیر
ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عرفانی فر
دبیر نشست: حجت الاسلام عباسی
جلسه اول
📅 سه شنبه، 4 اردیبهشت ساعت15:30
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
پخش از طریق ایتای آموزش های کاربردی، مدیریت حوزه علمیه فارس، به نشانی
https://eitaa.com/KARBORDIFARS
🔸🔶
برگزار کننده:
🔹موسسه سراج منیر توحید(دارالاعلام) فارس
🔻با همکاری
▫️معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه فارس
▫️مرکز آموزش های کاربردی حوزه های علمیه استان فارس
▫️بسیج طلاب فارس
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جهت اطلاع از دیگر برنامه ها به کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️
https://eitaa.com/amozesh_darolelam_fars
#شبهات
#توسل
#توسل_بعد_از_وفات
👳♂سهارنپوری در پاسخ به این پرسش که آیا توسل به پیامبر ص بعد از وفات آن حضرت جایز است یا نه؟
نزد مشایخ ما متوسل شدن به انبیاء و اولیاء الهی در دعا ها، در حال حیات و پس از وفات جایز است چنان که مشایخ ما نظیر شاه محمد اسحاق دهلوی، شیخ امداد الله، و شیخ رشید احمد گنگوهی نیز به این امر تصریح نموده اند و در نتیجه هیچ ایرادی به آن وارد نیست.
📗خلیل احمد سهارنپوری، المهند علی المفند، ص۳۶-۳۷
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii