eitaa logo
مشکات🏴
724 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
95 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
💢توحید صفاتی از دیدگاه شیعه 👈ذات خداوند دارای صفاتی است که از آثارش به دست می‌آید، از قبیل علیم، حیّ، حکیم و قیوم. خداوند تبارک و تعالی در ذات و صفات یکی است، چون همه این صفات به ذات خداوند بر می‌گردد و کثرتی در صفات نیست، همه صفات یکی است و هر صفتی عین صفات دیگر است. 👈برای نمونه علم خدا همان قدرت اوست. سپس تعدّد صفات، به فهم ما از آثار آن ذات واحد مربوط است. بنابراین صفات و ذات او یکی است، نه این که یک ذات داشته باشد یا چندین صفت. ✅دلیل بر عینیت صفت با ذات در خداوند این است که اتحاد ذات خداوند با صفاتش موجب بی‌نیازی خداوند از غیر اوست مثلا خداوند در علم خود، به غیر از ذات خود نیازمند نیست و اگر علم با ذات او مغایرت داشته باشد، نیازمندی خداوند به اموری خارج از ذات او لازم می‌آید. 👈یعنی خداوند در این فرض با علمی، عالم است که خارج از ذات اوست و با قدرتی، قادر است که غیر از ذات اوست و به حیاتی حی است که غیر اوست و این ها همگی مستلزم نیازمندی خدا به غیر اوست. 📚سبحانی، جعفر، الإلهیات على هدى الکتاب و السنۀ و العقل، ج‏۲، ص ۳۸ ♻️در حالی که خداوند بی نیاز مطلق است و در هیچ چیزی به غیر محتاج نیست کما اینکه قرآن کریم می فرماید «الله الصمد» ✅از نظر آیت‌الله جوادی آملی، فیلسوف و فقیه شیعی، مقصود از عینیت و یکی بودن صفات با ذات این است که ذات خدا در عین بساطت (مرکب نبودن از چیزی)، همه صفات کمالی را بدون نیاز به چیز دیگری دارد؛ برخلاف صفات مخلوقات که عین ذاتشان نیست و قابلیت سلب آنها از ذاتشان وجود دارد. 📚جوادی آملی، توحید در قرآن، ۱۳۹۵ش، ص۲۹۸ 🔰وی در ادامه می افزاید: چون توحید صفاتی، مسئله بسیار دقیقی است و بیشتر در میان عالمان کلام مطرح می‌شود و مردم عادی از آن آگاه نیستند، شرک در صفات، شرک خفی شمرده می‌شود و موجب خروج از اسلام نیست. 📚 جوادی آملی، توحید در قرآن، ۱۳۹۵ش، ص۵۷۹ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🤲مشروعیت استغاثه از دیدگاه ابن الحاج مالکی 👈 توسل و استغاثه و طلب حاجت از پیامبر(ص) بے پاسخ نمے ماند بر اساس اخبار و آنچه دیده شده است 📚المدخل ابن الحاج، ج 1 ص 258 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂شيخ انورشاه کشميري حنفي که از بزرگان علماء هند مي‌باشد و از او به محدث کبير ياد ‌مي‌کنند، در شرحشان بر صحيح بخاري به نام «فيض البارى شرح صحيح بخارى» درباره محمد بن عبدالوهاب مي‌گويد: اما محمد بن عبدالوهاب نجدى مردى كودن و كم عقل بود و در صدور فتواى كفر شتاب مى‌ كرد در حالى كه شايسته نيست کسي وارد اين وادي شود، مگر كسي که اهل دقت و با تقوا باشد و انواع كفر و اسباب آن را به بلد باشد. 📗انورشاه کشميري حنفي، فيض الباري علي شرح البخاري، ص252 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂شاه محمد اسحاق دهلوی محدث می گوید: دعا کردن به این صورت که الهی به حرمت نبی یا فلان ولی حاجت مرا روا کن جایز است. 📗مائه مسائل،دهلوی، ص21 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ملا علی هروی حنفی می گوید : هرگاه در کارها حیران شدید، از اهل قبور کمک بگیرید!زيارت قبور باعث زهد در دنیا می شود و ذکر موت لذات را از بین می برد . زمانی که گرفتار و سرگردان شدید و نتوانستید مشکلات خود را حل کنید ، از اهل قبور کمک بگیرید . 📗 مرقاه المفاتیح شرح کتاب مشکاه المصابیح ،شیخ علی بن سلطان بن محمد القاری الهروی ـ ، جلد 4 ، ص 221 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢توحید افعالی 👈توحید افعالی یعنی منشأ هر فعلی در جهان هستی خداوند متعال است و هر فعلی در نهایت به او منتسب خواهد بود. و هر فعلی را به او نسبت می‌دهیم عین فعل دیگر وی خواهد بود و هیچ تفاوت و جدایی میان افعال خداوند نیست. 🔷خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید :«ولا تقولن لشی‌ءٍ إنِّی فاعل ذلک غداً إلا أن یشاء الله و أذکر ربک إذا نسیت» (کهف 23، 24) و هرگز درباره چیزی مگو که من فردا آن را انجام می دهم، مگر اینکه [بگویی: اگر] خدا بخواهد. پس همه اراده ها در حطیه اراده اوست و همه افعال خداوند یکی است و این همان معنای جمله معروف «لا حول ولا قوة إلا بالله» می باشد. 🔻شهید مطهری در مورد توحید افعالی می فرماید :« توحید افعالی به معنای باور به این مسئله است که همه نظام‌های علّی و معلولیِ موجود در جهان و هرچیزی که در جهان اتفاق می‌افتد، فعل خدا است. 🔰همچنین هیچ موجودی به صورت مستقل نمی‌تواند فعلی انجام دهد و همه موجودات در انجام کارهای خود به فعل خدا و اراده او وابسته‌اند. 📚 مطهری، مجموعه آثار، ۱۳۷۷ش، ج۲، ص۱۰۳ ♻️برپایه توحید افعالی همان‌طور که خداوند در ذاتش شریکی ندارد، در فاعلیت هم شریک ندارد؛ یعنی هرکاری که هر مخلوقی انجام می‌دهد، فعل خدا است. 📚مطهری، مجموعه آثار، ۱۳۷۷ش، ج۲، ص ۱۰۴ 🔻در مقابل توحید افعالی شرک افعالی وجود به این معنا که شخصی برای مخلوق اراده جدا و مستقلّی از اراده الهی قائل‌ باشند، یعنی مخلوق هر کاری را که انجام می‌دهد خارج از اراده خداوند بداند، 👈حال آنکه خداوند در قرآن کریم حتی جزئی ترین افعال را به خود نسبت داده است و به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید:« فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ ۚ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ» (انفال 17) [به کشتن دشمنان بر خود مبالید] شما آنان را نکشتید، بلکه خدا آنان را کشت. [ای پیامبر] هنگامی که به سوی دشمنان تیر پرتاب کردی، تو پرتاب نکردی، بلکه خدا پرتاب کرد 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂رسول خدا (ص) در هنگام دفن فاطمه بنت اسد می فرمایند :خدایی که زنده می کند و میمراند و خودش زنده است و نمی میرد . خدایا مادرم فاطمه بنت اسد را بیامرز و حجت او را تلقین کن و قبر ایشان را وسیع گردان به حق رسول تو که من هستم و به حق انبیائی که قبل از من بودند . همانا تو ارحم الراحمین هستی . 📗شوکانی ، محمد بن علی ، درّ السحابه فی مناقب القرابه و الصحابه ، ص 539 ، باب مناقب فاطمه بنت اسد 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢شرک ربوبی مشرکین از دیدگاه ابن کثیر (1) خداوند متعال در سوره یاسین آیه 74 در مورد مشرکین می فرماید : وَاتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ يُنْصَرُونَ و به جای خدا معبودانی انتخاب کرده اند به امید اینکه [به وسیله آنها] یاری شوند 👈ابن کثیر ذیل این آیه می نویسد: يقول تعالى منكرا على المشركين في اتخاذهم الأنداد آلهة مع الله، يبتغون بذلك أن تنصرهم تلك الآلهة و ترزقهم وتقربهم إلى الله زلفى». 📚 (ابن‎كثير، اسماعيل، تفسير القرآن العظيم، ج6، ص 528) 🔷خداوند متعال این سخن را از روی انکار بر مشرکان می‎گوید که آنان شریک‏هایی را همراه و در کنار خداوند قرار داده بودند و انتظار یاری از آن آلهه داشتند تا به آنان رزق دهند و به خداوند نزدیکشان کنند. 🔰یاری رساندن و خواستن رزق از شوونات ربوبی است که مشرکین از بت هایی که شریک خدا قرار داده بودند، می خواستند، لذا مشرکین در ربوبیت هم مشرک بوده اند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢تبرک علی بن عبدالکافی سبکی شافعی به فرش زیر پای نووی 👳‍♂عبدالوهاب بن علی بن عبدالکافی سبکی شافعی در شرح حال ابوزکریا یحیی بن شرف نووی شافعی می‌نویسد: هنگامی که پدرم (علی‌بن عبدالکافی سبکی) در سال ۷۴۲ هجری قمری در دارالحدیث اشرفیه ساکن شد، شب‌ها برای تهجد و شب‌زنده‌داری به ایوان دارالحدیث می‌رفت و روی فرشی که در ایوان دارالحدیث انداخته بودند، به تهجد می‌پرداخت. این فرش توسط شخصی به نام اشرف وقف شده بود و اسم واقف نیز روی آن نوشته شده بود. نووی هنگام تدریس روی همین فرش می‌نشست. پدرم صورت خود را (به عنوان تبرک) روی فرش می‌کشید. 📗سبکی شافعی، طبقات الشافعیه الکبری: ج ۸، ص ۳۹۵-۳۹۶٫ شرح حال یحیی بن شرف نووی، ش ۱۲۸۸٫ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ابن جوزی فقیه حنبلی می گوید: عبد الله بن موسی نقل می کند که من و پدرم در یک شب تاریک از خانه برای زیارت احمد بن حنبل ، خارج شدیم . هوا بسیار تاریک شد و پدرم گفت : پسرم بیا برویم به این عبد صالح خداوند توسل کنیم تا این که خداوند راه را به ما نشان دهد . من سی سال است که فقط به احمد بن حنبل توسل می کنم و اتفاق نیفتاده که من توسل کنم و حاجتم را نگیرم . که بعد پدرم دعا کرد و من آمین گفتم . آسمان چنان نورانی شد مثل این که شب چهاردهم ماه است ، که ما راه را پیدا کردیم و رسیدیم . 📗مناقب الإمام أحمد ، ابن الجوزي، ج1ص400
انس بن مالک می‌گوید: شخصی حضور مبارك پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)،رسید و گفت: من در قلبم حيات و فروغ و نوری احساس نمی‌کنم، از عبادت لذت نمی‌برم و خلاصه دل‌مرده‌ام، فرمود:زيارت قبور [و ياد قيامت] خيلی كمك می‌کند. 📗ارشادالقلوب، دیلمی، ص12 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ابن قتیه دینوری در مورد استدلال منکرین سماع موتی به آیه «انک لاتسمع الموتی »«و ما انت بمسمع من فی القبور » می گوید : هیچ اشکالی در اینجا وارد نیست زیرا در خداوند در اینجا از موتی ،جاهلان را اراده کرده است و آنان نیز اهل قبور اند 📗 ابن قتیبه دینوری ،تاویل مختلف الحدیث ،ص228،229 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✍لازمه شرک در الوهیت، نقض در ربوبیت است 👳‍♂ابن قیم حنبلی می گوید: شرک (الوهی) مستلزم نقص در ربوبیت اللهﷻ است و ملازمه شرک (الوهی) نقص داشتن رب است، چه مشرک شرک در ربوبیت را بپذیرد یا نپذیرد، بنابراین حمد و کمال ربوبیت الله ایجاب می‌کند که مشرک را نبخشد و او را در عذاب دردناک جاویدان سازد و او را از بدبخت‌ترین افراد قرار دهد. 📗اغاثه اللهفان من مصاید الشیطان، ابن قیم، ج1ص62 🟢بنابراین مشرکین طبق بیان ابن قیم هر چند اعتراف به الله می کردند ولی ربوبیت الله را قبول نداشتند و شرک عبادی آنها نشان از شرک ربوبی آنها داشت. هر چند شرک ربوبی آنها از آیات قرآن نیز قابل اثبات است. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✍️توصیف علمای معاصر محمد بن عبدالوهاب از وی 📌حسین بن غنام که از مورخین معاصر و همفکر وهابیت بوده است و تاریخ وقایع قیام و آرای علمای آن زمان در مورد محمد بن عبدالوهاب را نوشته است، در گزارشی نظر علمای معاصر وهابیت در مورد ادعای سلف گرایی محمد بن عبدالوهاب را این گونه می آورد: بلکه بیشتر علمای شهرها در آن زمان یقین پیدا کردند که این مدعی تبیین آثار سلف (صالحی که تبعیت کننده پیامبر برگزیده بودند)، از زشت ترین گمراهان و فساق و کفار است و شرورتر از خوارج و فجار می باشد. 📚تاریخ ابن غنام، حسین ابن غنام، ج1، ص217. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👳‍♂آخوند تنگلی حنفی در مورد جشن برای میلاد پیامبر به این سخن خلیفه دوم استناد می کند که : مَنْ عَظَمَ مَوْلِدَ النَّبي صلى الله عليه و سلم فَقَدْ أَحْيا الإسلام. یعنی هر کس مولد پیامبر صلی الله علیه و سلم را تعظیم کند به تحقیق او اسلام را احیا نموده است 📗الحاج عبدالرحمن آخوند تنگلی طانا، ترغیب المؤمنین فی مولد سید المرسلین ص10 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 بیان حال ڪسی ڪه منکر توسل به پیامبر ﷺ است... ✅ تقی الدین ابوبڪر حصنی دمشقی شافعی می گوید: هرکس منکر توسل باشد از یهود بدتر است. 📚 منبــع : دفع الشبه من شبه و تمرد و نسب ابوبکر الحصنی الحسینی الدمشقی الشافعی، ص۴۰۲ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 توسل مفسر بزرگ نظام الدین نیشابوری شافعی به پیامبر ﷺ و اهل بیت و صحابه ✨وأتوسل إليه بوجهه الكريم، ثم بنبيه القرشيّ الأبطحيّ، ووليه العليّ وسائر أهله الغر الكرام وأصحابه الزهر العظام، وبكل من له عنده مكان ولديه قبول وشان....✨ "من رو می آورم به خداوند متعال به وسیله وجه کریمش، سپس به وسیله پیامبر قریشی ابطحی اش ﷺ و به وسیله ولی و دوست معظمش حضرت علی رَضِیَ اللّهُ عَنْه و سایر اهل بیت علیه السلام و اصحاب بزرگوار رَضِیَ اللّهُ عَنْهُم و به وسیله هر ڪسی ڪه در نزد خداوند متعال مقبولیت و احترام و جایگاهی دارد". 📚 منبــع : تفسیر غرائب القرآن و رغائب الفرقان امام نظام الدین حسن نیشابوری شافعی اشعری،ج6ص608 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
ذهبی شافعی می گوید: دعا در نزد قبور انبیاء و اولیاء و دیگر بقعه ها مستجاب است و علت اجابت آن حضور دعا کننده و خشوع وی و التماس و تضرع او میباشد و بدون شک این حالت در بقعه ها مبارکه و در مساجد و به هنگام سحر و امثال آن ، برای دعا کننده زیاد بوجود می آید و هر مضطری که دعا کند ، پس دعا او مستجاب است 📗سير أعلام النبلاء ، ذهبی، ج 17 ص 77 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 سماع اموات.... ✅ شیخ محمد امین الشنقیطی (که از حاملان تفکرات نجدی نیز میباشد) می فرماید : در قرآن ڪریم آیه ای وجود ندارد ڪه موضوع شنیدن مردگان ــ ڪه در احادیث صحیح ثابت شده ــ را نفی ڪند . و وقتی فهمیدی ڪه در قرآن چیزی وجود ندارد ڪه سماع اموات را ڪه در احادیث وارد شده را نفی ڪند ، فهمیده می شود ڪه این موضوع (شنیدن مردگان) با نص صحیحی ڪه معارضی ندارد ، ثابت شده است . 📚 منبــع : أضواء البیان الشنقیطی، ج۶ص۴۷۴ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂احمد بن اسرائیل فقیه حنبلی می‌گوید: در کتاب احمد بن محمد بن حنبل با دست خط خودش دیدم که اسود بن عامر (ابوعبدالرحمن) از ربیع بن منذر نقل کرد که پدرش گفته: حسین بن علی (علیهما‌السّلام) همیشه می‌فرمود: هر کس چشمانش برای ما پراشک شود و یا یک قطره اشک برای ما بریزد خداوند او را در بهشت جای خواهد داد". 📗 حنبلی، احمد بن محمد، فضائل الصحابة لابن حنبل، ج۲، ص۶۷۵، ح۱۱۵۴. 👳‍♂سمعانی از علمای نسب شناس اهل سنت «احمد بن اسرائیل» را از علمای فقیه حنابله معرفی کرده و تصریح می‌کند که وی بر اساس فقه احمد بن حنبل فتوا می‌داده و شاگرد عبدالله بن احمد بن حنبل و برخی دیگر بوده است: سمعانی، الانساب، ج۱۳ص۳۰ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 فضیلت زیارت قبر مصطفی ﷺ.... ✅ عبدالرحمن الجزیری فقیه و عالم مصری می گوید: شکی نیست ڪه زیارت قبر مصطفی ﷺ از بزرگترین تقربها به خدای سبحان است و شان و مقام ویژه ای دارد و دارای برتری و مزیتی است ڪه قلم از توصیف آن عاجز و ناتوان است. 📚 منبــع : الفقه علی المذاهب الاربعة عبدالرحمن جزیری، ج۱ص۶۳۸ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 ابن جوزی حنبلی در توصیف رسول الله ﷺ چنین می ‎گوید: ذڪر و یاد رسول الله ﷺ قبل از خلقت در جهان منتشر شده بود تا جایی ڪه حضرت آدم به ایشان متوسل شد در حالی ڪه رسول الله ﷺ، هنوز به دنیا نیامده بود و از تمامی انبیاء بر ایشان اخذ میثاق ڪرد و... 📚 منبــع : المدهش، ابن جوزی، ص۱۴۱ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 ابن تیمیه اولین منڪر توسل... ✅ سبکی شافعی می گوید: آن ڪه جایز و ‌پسندیده است، توسل و استغاثه و ‌طلب شفاعت به پیامبر ﷺ بسوی خداوند سبحانه و ‌تعالی است، و جواز و‌ پسندیده بودن آن برای هر ڪسی ڪه دین دارد از امور بدیهی است ڪه پسندیده بودن این عمل در میان انبیاء و مرسلین و سیره سلف صالح و عموم مسلمانان معروف می باشد و هیچ ڪس از پیروان ادیان آن را انڪار نڪرده است و در هیچ زمانی از زمان ها چنین نظری شنیده نشده است تا این ڪه ابن تیمیه آمد و در این باره حرف زد ڪه مسأله را برای افراد ضعیف الاعتقاد مشتبه ڪرد و بدعتی گذاشت ڪه ڪسی در قرون‌ قبل از او نگذاشته بود. 📚 منبــع : شفاء السقام فی زيارة خير الأنام، تقی الدین سبڪی، ص۲۹۲ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢خبر شهادت امام حسین ع ۳۰۰سال قبل بعثت در روم...... 👳‍♂ابن عساکر شافعی می گوید: جماعتی برای جنگ به روم رفتند که دیدند در کلیسایی نوشته شده: آیا امتی که حسین ع را کشت آرزوی شفاعت جدش در روز حساب را دارد؟ پس از آنها پرسیدند چه کسی این را نوشته جواب دادند این نوشته در اینجا ۳۰۰سال قبل بعثت نوشته شده است 📗البدایه و النهایه، ابن کثیر، ج۸ص۲۸۰ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💎ایصال ثواب به میت...... 🟢راجح این است که ثواب هر معروف به میت میرسد . نبی کریم ﷺ می فرمایند : "کُلُّ مَعْرُوفٍ صَدَقَةٌ"۔ (صحیح مسلم۔ حدیث:2318) ⬇️قرطبی مالکی می گوید: در این باب( باب ایصال ثواب )اصل همان صدقه است که هیچ یک از ائمه در آن اختلاف نظر ندارند،پس همانطور که ثواب صدقه به میت می رسد، ثواب تلاوت قرآن و دعا و استغفار نیز به میت می رسد چونکه هر یک از آنها صدقه اند زیرا صدقه فقط مختص به مال نیست۔ ✅برای همین علماء کرام زیارتِ قبور را مستحب قرار دادند چونکه این تحفه ای از طرف زائر برای میت است۔ 📗التذکره باحوال الموتی و امور الاخره، قرطبی، ص۲۷۷ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💎عقیدہ حیات النبیﷺ و علماء اهلسنت ⬇️ محمد بن یوسف صالحی شامی می گوید: ✅"بدون شک نبی محترم ما علیه السلام زندہ است ، همانطور که این امر جای خود کاملا ثابت است ۔ و اعمال امت در بارگاه آنحضرت ﷺ عرضه می شود ۔ این نیز جای خود کاملا ثابت است۔“ 📚(سبل الهدى والرشاد في سيرة خير العباد، صالحی شامی، جلد ۱۲ ص۳۸۰ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 عاقبت قاتلان امام حسین ع .... ✅ اسد بن قاسم حلبی می گوید: پدر بزرگم صالح بن الحشام ڪه مردی صالح و متدین و ساکن حلب بود در خواب دید ڪه سگ سیاهی از شدت تشنگی و عطش زبانش از سینه اش بیرون آمده و پدر بزرگم در خواب ڪسی را صدا می زند ڪه مقداری آب بیاورید تا به این سگ بنوشانیم تا بواسطه این ڪار به بهشت برویم. در همان حال صدایی را از غیب می شنود ڪه می گوید: ای صالح؛ به او آب منوشان و دو بار این جمله را تکرار ڪرد و گفت: این قاتل حسین رَضِیَ اللّهُ عَنْه است، او را با تشنگی و عطش تا روز قیامت عذاب می دهم. 📚 منبــع : تاریخ دمشق ابن عساڪر دمشقی، ج۱۴ص ۲۵۹ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii