#وهابیت
#زیارت_قبر
#اهل_سنت
📜زیارت قبر رسول اکرم از دیدگاه علما معاصر اهل سنت
👈علامه ممدوح از علمای معاصر اهل سنت، زیارت قبر رسول اکرم و سفر برای زیارت آن حضرت را مستحب میداند. یکی از دلایلی که برای آن ذکر می کند آیه 64 سوره نساء است (وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيما).
🔻و اگر آنان هنگامی که به خود ستم کردند، نزد تو می آمدند و از خدا آمرزش می خواستند، و پیامبر هم برای آنان طلب آمرزش می کرد، یقیناً خدا را بسیار توبه پذیر و مهربان می یافتند. (نساء 64)
🔰وی می نویسد: «این آیه مختص به زمان حیات آن حضرت نبوده (و زمان ممات هم شامل می شود) و شماری از مفسران هم چنین برداشتی از آیه کردهاند، و کسانی که خلاف این مطلب گفتهاند، دچار خطا شدهاند.
✔️وی در ادامه می نویسد: «علامه غماری نیز قائل بود که آیه عمومیت دارد و شامل زمان حیات و ممات میشود و دلیلی وجود ندارد که آیه را به زمان حیات پیامبر اکرم تخصیص بزنیم.
✅بنابراین، آیه، رفتن به نزد پیامبر در هر زمانی (چه در زمان حیات حضرت و چه در زمان ممات) جایز می داند.
📚محمد سعید ممدوح، رفع المناره، ص57.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
@sonnatenabavii
#مجاز_در_قرآن
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#قمر_بنی_هاشم
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#دعا_درکنارقبور
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#زیارت_قبر
#اهل_سنت
#وهابیت
✅زیارت قبر از دیدگاه علما متقدم
👈ابنهبيره (متوفای 560 ه.ق.) می نویسد: «شافعی، مالک، ابوحنیفه و احمد بن حنبل اتفاق نظر دارند که زیارت قبر نبی مستحب است».
📚أبو عبد الله عبدری فاسی مالکی، المدخل، ج1، ص390
👈علامه أبو عمران فاسي (متوفای 403 ه.ق.) میگوید: زیارت قبر پیامبر واجب است
📚أبو عبد الله عبدری فاسی مالکی، المدخل، ج1، ص259
👈قرطبی (متوفای 671 ه.ق.) مینویسد: «و ینبغی لمن عزم علی زیارة القبور، ان یتأدب بآدابها و یحضر قلبه فی اتیانها ... و یسلم اذا دخل المقابر و یخاطبهم خطاب الحاضرین فیقول: السلام علیکم دار قوم مؤمنین».
کسی که می خواهد به زیارت قبور برود بهتر است آن زیارت را با آدابش به جا آورد و هنگام به جا آوردن آن آداب حضور قلب داشته باشد.... و به اهل قبور سلام دهد به گونه ای که آنها حاضرند و بگوید: «سلام بر شما مومنان»
📚حطاب رعینی، مواهب الجلیل، ج3، ص50
👈اما وهابیان سفر برای زیارت قبور و سفر به مدینه برای زیارت قبر پیامبر «صلی الله علیه و آله» را جایز نمی دانند.
📚 فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلميّة والإفتاء، ج 11، ص 367
♻️قضاوت با شما.....
«وهابیت فرقه ای بی ریشه و نو ظهور است»
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
13.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا سفر کردن به قصد زیارت قبور حرام است؟
پاسخ استاد توحیدی به ادعای عجیب و بدون سند یک وهابی در مورد حرام بودن سفر برای #زیارت_قبور اولیای الهی و به دروغ نسبت دادن این ادعا به اهل بیت(علیهم السلام).
#استاد_توحیدی
#مشکات_رد_وهابیت
#سفر_برای_زیارت
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
7.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠چگونه رسول الله (ص) را زیارت کنیم؟
#زیارت #سفر_برای_زیارت
#وهابیت
🔹این سوال که چگونه رسول الله را زیارت کنیم؟ یکی از سوالاتی است که مسلمانان در آن اختلاف کرده اند. عده ای به نام وهابیت و گروه های تکفیری می گویند که نمی توانی به قصد زیارت قبر پیامبر سفر کنی و اگر به مسجد النبی رفتی، فقط می توانی یک سلام به حضرت بدهی و برگردی!! در مقابل اما مسلمانان امت اسلامی بر این باورند که رسول الله یک شخصیت ممتاز در نزد خداوند است و می توان به زیارت ایشان رفت و با توسل به رسول الله حاجات خود را از خداوند فرا گرفت.
🔹شیخ احمد البصیلی از علمای الازهر مصر با استناد به آیه قرآن «وَلَو أَنَّهُم إِذ ظَلَموا أَنفُسَهُم جاءوكَ فَاستَغفَرُوا اللَّهَ وَاستَغفَرَ لَهُمُ الرَّسولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوّابًا رَحيمًا» می گوید: روزی یک اعرابی به نزدیک قبر رسول الله آمد و همین آیه را خواند و از پیامبر خواست که حاجاتش را برآورده کند. یکی از صحابه که شاهد این ماجرا بود، شب هنگام در خواب پیامبر اکرم را دید که به او فرمود: به آن اعرابی بشارت بده که حاجاتش برآورده شده است.
🔹بنابراین توسل به پیامبر اکرم و درخواست شفاعت از ایشان مسئله ای است که در قرآن و سنت آمده است؛ اما با این وجود وهابیت مسلمانان را به جهت توسل و شفاعت، متهم به بدعت و شرک می کنند!!
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#سفر_به_قصد_زیارت
🥷وهابیان سفر به قصد زیارت قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله) و انبیاء و صالحان را جایز ندانسته و می گویند آن بدعت و حرام است در کتاب «فتاوی اللجنه الدائمه» آمده است که بار سفر بستن برای زیارت قبور انبیاء و اولیاء و دیگران جایز نیست و بلکه آن بدعت است.
📗دويش ، أحمد بن عبد الرزاق، فتاوى اللجنة الدائمة ج1 ص 431.
اما می بینیم که این فتوای وهابیت شبیه به دیگر فتاوا، برخلاف نظر اهل سنت است به عنوان نمونه:
👳♂عبد الکریم بن عطاء الله مالکی می گوید: هنگامی که حج و عمرهات به طریق شرعی انجام شد، دیگر چیزی جز رفتن به مسجد رسول خدا (صلی الله علیه وآله) برای درود فرستادن بر او و دعا کردن در برابرش و سلام بر مصاحبانش و رفتن به بقیع و زیارت قبور صحابه و تابعان و نماز در مسجد پیامبر (صلی الله علیه وآله) باقی نمیماند و کسی که قدرت بر این کار دارد آن را ترک نکند.
📗سبکي، علي تقي الدین، شفاء السقام في زيارة خير الأنام صلى الله عليه وآله، ص60،
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#امام_سجاد علیه السلام
#تابعین
#گنبد_بارگاه
❌وهابیان با خراب کردن گنبد و بارگاه بزرگان چنان وانمود میکنند که این ساخت و سازها بر روی قبور در صدر اسلام وجود نداشته است.
اما....
✅ابن خلکان در یک نقل تاریخی می نویسد: در زمان تابعین و در سال ۹۴ هجری وقتی امام سجاد ع از دنیا رفتند، ایشان در کنار عمویشان و زیر یک قبه به خاک سپرده شدند.
ابن خلکان، وفیات الاعیان، ج۳ ص۲۶۹
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#نامگذاری_به_عبدالنبی
صالح بن فوزان مفتی وهابی می گوید: اگر نام نهادن اسمایی همچون عبدالنبی (صلی الله علیه وآله) و عبدالحسین (علیه السلام) همراه با قصد عبودیت غیرالله نباشد، شرک اصغر است ولی اگر چنین نام نهادنی به قصد عبادت غیرالله انجام شده باشد، شرک اکبر خواهد بود.
📗بن فوزان، صالح، إعانة المستفيد بشرح كتاب التوحيد، ج2، ص206،
👳♂رملی از علمای اهل سنت می گوید :در صورتی نامگذاری به عبدالکعبه یا عبدالدار یا عبدالعلی یا عبدالحسن یا عبدالنبی، حرام است که موجب توهم شرک باشد؛ اما نظر درست آن است که اینچنین نامگذاری جایز میباشد، بهویژه اگر هدف ازاین نامگذاری انتساب صاحب نام به افراد یاد شده باشد.
بنابراین مراد از واژه "عبد" در اسامی مذکور، عبودیت نبوده و این اسامی صرفا نوعی اظهار ارادت به اولیاء الهی و بزرگان محسوب می شوند
📗رملی، شمسالدین، نهایة المحتاج، ج۸، ص۱۴۸، ط دار الفکر بیروت ۱۴۰۴.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
11.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استاد_توحیدی
❌طبق نظر محمدبن عبدالوهاب
.
.
.
🚫امام شافعی مشرک و کافر است😐
🚫اصحاب پیامبر(ص) مشرک هستند😐
وهابیان با تبعیت از افکار منحرف ابن عبدالوهاب، بزرگان اهل سنت و حتی صحابه را نیز از دایره اسلام خارج می دانند.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#تبرک
#احمد_بن_حنبل
#اهل_سنت
✅تبرک به صالحان و آثار آنها در دیدگاه اهل سنت
🔷قرآن کریم در سوره یوسف آیه 96 می فرماید: «حضرت یعقوب که نابینا شده بود بواسطه پیراهن حضرت یوسف بینا شد» لذا تبرک به پیامبر اکرم اولیا و صالحان و آثار آنها از سیره مسلمانان می باشد.
👈در این نوشتار تبرک به احمد بن حنبل و تبرک جستن او به برخی از بزرگان بیان می شود.
1⃣تبرک احمد بن حنبل
👈نقل شده که احمد بن حنبل لباس محمد شافعی را شست و آب بازمانده از آن را نوشید.
📚عینی، محمود بن احمد، عمدة القاری، ج۹، ص۲۴۱.
2⃣ تبرک به احمد بن حنبل
👈ذهبی می نویسد: جماعتی از اولیاء، از محضر احمد بن حنبل استفاده میکردند و به او متبرک می شدند.
📚ذهبی، سير أعلام النبلاء، ج11، ص205
3⃣ احمد بن حنبل و تبرک به پیراهن او
👈هنگامیکه منزل صالح، فرزند احمد بن حنبل آتش گرفت، تمامی وسایل خانه که ارزش آن تقریبا چهار هزار دینار بود، آتش گرفت و از بین رفت. فرزند احمد بن حنبل از سوختن وسایل منزل ابراز ناراحتی نکرد، بلکه میگوید: از سوختن پیراهن پدرم که نمازهایش را در آن میخواند و من آن را به ارث برده بودم و به آن تبرک میجستم و نمازهایم را با آن پیراهن میخواندم، ناراحتم.
📚ذهبی، سیر أعلام النبلاء، ج11، ص230.
4⃣ احمد بن حنبل و تبرک به قلم او
👈کاتب احمد بن حنبل میگوید: قلمی که با آن مینوشتم شکست، پس از آن، احمد بن حنبل قلمی را به من داد و من هم آن را به ابوعلی جعفری هدیه دادم، و او نیز قلم را به غلامش داد و به او گفت: قلم را در نخلستان بگذار، امید است که به برکت این قلم، نخلها بارور شوند، پس او نیز همین کار را کرد و همه نخلها بارور شد.
ابن جوزی، عبدالرحمن، مناقب الامام احمد، ج1، ص398.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii