eitaa logo
مشکات🏴
718 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
95 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تبرک به صالحان و آثار آنها در سیره اهل سنت 👈علی بن میمون نقل می کند که شافعی، به ابوحنیفه متبرک می‌شده و برای درخواست حاجت نزد قبر او می‌ آمده است. 📚سرهندی، محمد حسن، الاصول الاربعة فی تردید الوهابیه، ص۳۵. 👈قرطبی می نویسد:«سفیان ثوری به عمرو بن قیس تبرک جست. 📚قرطبی، محمد بن احمد، التذکرة فی احوال الموتی، ص۸۱۳. 👈ابن کثیر می نویسد: «در تشییع جنازه ابن تیمیه نیز برخی به جنازه او تبرک می‌جستند. 📚ابن کثیر، اسماعیل بن عمر، البدایة و النهایه، ج۱۴، ص۱۳۵ و ۱۳۶.    👈علاوه بر این ابن حجر عسقلانی نیز تبرک به آثار صالحان را جایز می داند 📚ابن حجر عسقلانی، احمد بن علی، فتح الباری، ج۱،ص، ۵۶۹. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅توسل به صالحان از دیدگاه علما اهل سنت 👈ملا حویش آل‌غازی، از علمای اهل سنت درباره جواز توسل به قبور صالحان می‌گوید: «أما التوسل بجاههم لما يعتقد فيهم من التقرب إلى اللّه و عند اللّه و من اللّه فلا بأس به» اما توسل به مقام و منزلت صالحان به سبب این اعتقاد که آنها متقرب الی‌الله و عندالله و من‌الله هستند، اشکالی ندارد. 📚ملا حویش آل غازی، بيان المعاني، ج‏6، ص325 ✔️احمد بن نجار فتوحی، از عالمان حنبلی‌مذهب می‌گوید: «و يباح التوسل بالصالحين». 📚نعمان بن محمود آلوسی، جلاء العینین، ج1، ص500. 👌ابن الجزرى، از علمای شافعی‌ مذهب می‌ گوید: «أن من آداب الدعاء أن يتوسل الداعي إلى الله تعالى بانبيائه والصالحين من عباده» یکی از آداب دعا این است که دعا کننده به انبیاء و بندگان صالح متوسل شود 📚نعمان بن محمود آلوسی، جلاء العینین فی محاکمة الاحمدین، ص499. 👋صاحب التلخيص، از علمای حنبلی‌مذهب، می‌نویسد: «لا باس بالتوسل في الاستسقاء بالشيوخ، والعلماء المتقين». توسل در طلب باران به شیوخ و علما با تقوا اشکالی ندارد 📚نعمان بن محمود آلوسی، جلاء العینین، ج1، ص500. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🥷بن باز مفتی وهابی می گوید: کسی که ادّعای علم غیب کند، از او خواسته می شود که توبه کند. اگر توبه نکرد، به جرم این که کافر شده است، کشته می شود، زیرا غیب را جز خدا نمی داند 📗مجموع فتاوی بن باز جزء۸ ص۲۹۴ 👳‍♂احمد حنبل در مسندش از ابي ادريس نقل كرده است: از خذيفة بن يمان شنيدم كه مي‌گفت: سوگند به خدا همانا من داناترين مردم به هر فتنه‌اي هستم كه از امروز تا قيامت به وقوع مي‌پيوندد 📗صحيح مسلم، كتاب الفتن مسند احمد حنبل ۵/۳۸۶. ⁉️آیا صحابه کافر بودند و دین را نمی فهمیدند؟ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂شیخ حمزه احمد الزین از علمای اهل سنت می گوید: وهابی ها مذهبی ندارند و انسانهای خائنی هستند و با همه علمای اسلام مخالفت کردند آنان مذهبی دارند مانند مار🐍 📗مسند احمد حنبل ج۱۷ص۴۲ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✅لمس و بوسیدن قبر پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) از دیدگاه علما اهل سنت 👈رملى شافعى می ‏گوید : تبرّك به قبر پیامبر (ص) و یا عالم و یا اولیا جایز است و بوسیدن و لمس کردن آن ایرادى ندارد. 📚كنز المطالب، ص 219 ✔️عبداللّه، فرزند احمد بن حنبل می ‏گوید: از پدرم پرسیدم: مسّ منبر رسول‏ اللّه و تبرّك با مسّ آن و بوسیدن و یا مس و متبرّك شدن به قبر رسول الله و یا بوسیدن آن به قصد ثواب، چه حكمى دارد؟ پدرم گفت: هیچ اشكالى ندارد. 📚الجامع فى العلل و معرفة الرجال، ج 2، ص 32 🔰سمهودى می گوید: «هنگامى که بلال (رضى عنه الله) از شام براى زیارت پیامبر(صلى الله علیه وآله) مشرّف شد، نزد قبر پیامبر آمد و نزد قبر گریه مى کرد و صورتش را بر آن مى مالید». 📚وفاءالوفاء، ج 4، ص 1405 👈خطیب بن حمله می گوید: «ابن عمر همواره دست راستش را روى قبر شریف پیامبر مى گذاشت و بلال دو طرف صورتش را نیز بر آن مى گذاشت 📚 وفاءالوفا ج 4، ص 1405 ✔️زرقانی مالکی می‌نویسد: اگر بوسیدن قبر پیامبراکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) به قصد تبرک جستن باشد، کراهتی ندارد. 📚شرح الزرقانی على المواهب اللدنیة بالمنح المحمدیه، زرقانی، ج12، ص215 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
✅بوسیدن و لمس قبور صالحان و اماکن متبرکه از دیدگاه علما اهل سنت ✔️محب الدین طبرى شافعى گوید: بوسیدن قبر و دست گذاشتن روى آن جایز است و سیره و عمل علما و صالحان بر آن است. 📚اسنى المطالب، ج 1، ص 331 ❓از رملی شافعی پرسیده شد: حکم بوسیدن ضریح مقبره صالحین چیست؟ آیا کراهت دارد یا خیر؟ او پاسخ داده است، بوسیدن ضریح مقبره صلحاء به قصد تبرک کراهتی ندارد. 📚فتاوی الرملی، رملی شافعی، ج4، ص106. 📝بدرالدین عینی، شارح صحیح بخاری به نقل از استادش می‌نویسد: بوسیدن مکان های مقدس و بوسیدن دست و پای صاحان به قصد تبرک، نیکو و پسندیده است. 📚بدر الدین عینی، عمدة القاری، الجزء التاسع، ص241 👈قاضی عیاض از علما مالکی می‌ نویسد: تمام اماکنی که مربوط به اسلام و نزول وحی است.... و هر کجا که خاکش منسوب به پیامبر اکرم است .... از اماکنی هستند که شایسته است مورد تعظیم و احترام قرار بگیرند و دیوار های این اماکن باید بوسه باران شود. 📚الشفاء بتعریف حقوق المصطفى، قاضی عیاض، ج‏2، ص131 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🤲اجماع بر توسل چه در زمان حیات چه بعد از آن 👳‍♂️بن باز مفتی وهابی می گوید :طلب شفاعت از اولیاء،تنها در زمان حیات و قیامت جایز است .❌ 📗بن باز ،التحقیق و الایضاح لکثیر من المسائل الحج و العمره و الزیاره ،ص95 جمهور فقها مالکی و شافعی و حنفی و حنابله اجماع دارند که توسل به پیامبر چه در زمان حضرت چه بعد از حیات حضرت جایز هست 📗الموسوعه الفقهیه،وزارت الاوقات والشئون الاسلامیه الکویت ج۱۴ص۱۵۶ ⁉️سوال ما از وهابیت این است چرا نظری بر خلاف اجماع مسلمین دارد؟ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
🔴مخالفت منهجی صالح بن فوزان با محمد بن عبدالوهاب در بحث ربوبیت ‼️ 🔷محمد بن عبدالوهاب، مشرکان را در ربوبیت خدای متعال موحد می داند و بر این باور است که آنان برای معبودان خویش شانیت ربوبی قائل نبوده و آنها را خالق، رازق و مدبر امور عابدانشان نمی دانستند.وی در این رابطه می نویسد: 👈آیا گمان می کنی که مشرکان معتقد بودند که چوب ها و سنگ ها خلق می کنند یا به عبادشان رزق می دهند یا امور آنان را تدبیر می کنند. قرآن چنین چیزی را تکذیب کرده است 📚 کشف الشبهات محمدبن عبدالوهاب ص 28 در حالی که صالح بن فوزان از علمای معاصر وهابی، بر خلاف محمد بن عبدالوهاب معتقد است که مشرکان در ربوبیت نیز گرفتار شرک بوده و معبودان را رب خودشان می دانستند. 📗عقیده التوحید، صالح فوزان، ص۲۸ قضاوت با شما 🕵️‍♂️ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
💢 ابن حجر هیتمی شافعی در کتاب معروف خود، ذیل این عنوان «رسول اللهﷺ علی الدوام حیات دارند و سلامِ زائران را پاسخ می‎دهند» به روایاتی از پیامبر اکرم استناد کرده که ایشان می فرمایند: «کسی که نزد قبر من صلوات فرستد صدای او را می‎شنوم و اگر از دور بر من صلوات فرستد، من را به صلوات او آگاه می‎کنند». 📚 ابن حجر هیتمی، الجوهر المنظم فی زیارة القبر الشریف النبوی المکرم، ص۴۶. این روایت را ملا علی قاری [در مرقاة المفاتیح، ج۳، ص۱۸] و شمس الدین سخاوی [در القول البدیع، ص۳۱۳] و ابن حجر عسقلانی [در فتح الباری، ج۶، ص۴۸۸] و... نیز نقل کرده و سند آن را معتبر دانسته اند. 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂ذهبی می گوید: ابوالفرج در سال ۹۷هجری به قصد حج به مکه آمد ولی قبل از رسیدت به مدینه فرزندش مفقود شد او در مدینه در حالی که خود را به خاک می مالید رو به مضجع شریف رسول الله نمود و گفت: یا رسول الله من از راه دوری آمده ام در حالی که فرزندم مفقود شده است و تا زمانی که فرزندم را برنگردانی به شهرم باز نمی گردم او این جملات را پی در پی بیان می کرد تا اینکه فرزندش داخل مسجد النبی شد و صدای گریه حاضران از استجابت دعا بلند شد 📗تاریخ الاسلام، الذهبی، ج۳۵ص۵۲ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii
👳‍♂زینی دحلان می گوید: محمد بن عبدالوهاب از صلوات بر پیامبر ص نهی می کرد و از شنیدن آن زجر می برد و هر کس بر پیامبر صلوات می فرستاد را مجازات شدیدی می کرد حتی دستور کشتن پیرمردی موذن را داد زیرا در اذان بر پیامبر صلوات می فرستاد . 📗الدرر السنیه،زینی دحلان ص ۱۰۸ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» 🌐شبکه های اجتماعی @sonnatenabavii