مشکات🏴
خال المؤمنين معاویه😂🤔
بسی جای تامل
🎥 خود اهل سنت در این مسئله با هم اختلاف دارند.
┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری. نشر صدقه جاریه🙏
https://eitaa.com/sonnatenabavii
📌محمد بن عبدالوهاب و پیروانش در آثار علماء
🍀 شیخ عبد الله بن صوفان القدومي از علماء فلسطین و ائمه حنابله در قرن 13 و 14 قمری است. شیخ ابن صوفان القدومي، سفری به دیار حج داشته و بخشی از آنچه را که در طول این سفر دیده و شنیده، در سفرنامه اش نوشته است. این سفرنامه امروزه با نام "الرحلة الحجازية والرياض الأنسية في الحوادث والمسائل العلمية" شناخته میشود.
🔰 در لابه لای مطالب این سفرنامه، نکات مهم و جالبی دیده میشود:
❶ شیخ عبد الله بن صوفان حنبلی، از پیروان محمد بن عبدالوهاب، با لقب وهابیت یاد می کند.
❷ شیخ عبد الله بن صوفان، در مجلسی با بعضی از اذکیاء و علمای حنبلی منطقه نجد همنشین بوده است، این دسته از اذکیاء نجدی، مخالف وهابیت بوده اند.
❸ اذکیاء نجدی گفته اند وهابیها به امت محمدیه (مسلمانان) نسبت شرک می دهند.
❹ وهابیها، مخالف استعمال کلمه سید برای رسول الله بوده اند، و با کسانی که در اذان و بالای ماذنه، کلمه سید را برای رسول الله به کار می بردند مخالفت می کردند.
❺ این درحالیست که این سخن وهابیها مخالف سخن رسول الله است؛ رسول الله فرموده اند: {انا سید ولد آدم یوم القیامة}
┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری. نشر صدقه جاریه🙏
https://eitaa.com/sonnatenabavii
#حیات_و_ممات_پیامبرص
#شنیدن_اموات
❓آيا درخواست های ما از نبيّ مکرّم اسلام صلي الله عليه و آله ثمري هم دارد؟
❓آیا ایشان صدای ما را میشنوند؟
❓مگر آن حضرت ميتواند بر اين جهان ماده اثري بگذارد؟
♻️ اگر چنين نباشد و نتواند پاسخي به اين دعاها بدهد، ديگر تمام آن سخنان و شنيدنها بي ثمر، لغو و بيهوده است.
در حالي که خود حضرتش فرمودهاند:«مَن سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلمُسلِمِينَ فَلَم يَجِبهُ فَلَيسَ بِمُسلِمٍ؛ آيا ممکن است که ايشان سخن مسلماني را بشنوند و براي نجات امّتشان کاري نکند؟
در روايت مذکور با صراحت بر عرضه اعمال مسلمين به ايشان و استغفار آن حضرت صلي الله عليه و آله براي گناهان ايشان خبر ميدهد.
┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری. نشر، صدقه جاریه🙏
1️⃣ واتساپ
2️⃣ ایتا
3⃣ تلگرام
💡خواندنِ غيرِ خداوند
❌ وهابیان در باب مخالفت با جواز توسّل و حاجت خواهی از اولیا الهی، به آياتي استناد ميکنند که دعا و خواندن غير خدا را مضر، بدون سود و موجب گمراهي معرّفي ميکنند. مثل:
👈 {وَ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ يدْعُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ مَنْ لا يسْتَجيبُ لَهُ إِلي يوْمِ الْقِيامَةِ وَ هُمْ عَنْ دُعائِهِمْ غافِلُونَ}(احقاف/۵)
«و كيست گمراهتر از آن كه به جز اللّه چيزي را به خدايي ميخواند كه تا روز قيامت به او جواب نميدهد، كه بتان از دعاي بتپرستان بيخبرند»
👈 {وَ لا تَدْعُ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا ينْفَعُكَ وَ لا يضُرُّكَ فَإِنْ فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذاً مِنَ الظَّالِمينَ} (یونس/۱۰۶)
«به جاي اللّه، خداياني را كه نه به تو سود ميرسانند و نه زيان، مخوان. اگر چنين كني، از ستمكاران خواهي بود.»
✍ طبري در مورد اين آيه ميگويد:
«خداوند در اين آيه ميفرمايد چه کسي گمراهتر از بندهاي است که پروردگاري غير از خدا را ميخواند و دعايش تا روز قيامت برآورده نميشود.»... دعايش هيچ گاه برآورده نميشود؛ چون سنگ، چوب و مانند اينها هستند»
و در مورد جمله «وَ هُمْ عَنْ دُعائِهِمْ غافِلُون ميگويد: «الهههايي که اينها ميخوانند، در غفلت هستند؛ چون نه ميشنوند و نه سخن ميگويند و نه ميانديشند...
اين نوع بيان، توبيخي است براي مشرکاني را که موجوداتي که نه ميفهمند و نه تعقّل دارند ميپرستند. و ترک عبادت کسي را که تمام نعمتها از اوست ترک ميکنند. و گفته شده با بيان "من لا يستجيب له"، بني آدم را که اختيار دارد از الههاي که از جمادات است خارج نموده است.
اگر چنين نميکرد، مثلاً بندگاني را که در خدمت ملوک هستند نيز تحت اين حکم قرار ميگرفت، در حالي که کلام را به گونهاي بيان کرده که اين حکم [مشرک بودن] در مورد اين گروه جاري نشود» .
📚جامع البيان في تفسير القرآن، ج ۲۶، ص ۴.
✍ ابن جوزي نيز در باره «مَنْ لا يسْتَجِيبُ لَهُ» ميگويد: «يعني بتهايي که از خواندن آنها غافلند، چون جماداتي هستند که نميشنوند»
📚زاد المسير في علم التفسير، ج ۴، ص ۱۰۳.
✍ ابن کثير در آيه اوّل ميگويد: «کسي گمراهتر از آن نيست که غير از خدا بتها را ميخواند و آن چه آنها قادر به انجامش نيستند از آنها ميخواهد. در حالي که اين معبودها از آن چه اينها ميگويند، غافلند و قدرت بر شنيدن، ديدن و درک آنها ندارند؛ چرا که آنها جماد هستند و سنگهايي لال هستند»
📚.تفسير القرآن العظيم، ابن كثير، ج ۷، ص ۲۵۳.
✍ طبري در مورد مقصود آيه دوم ميگويد: «اي محمّد! به جز خالقت، معبودي که نه در دنيا و نه در آخرت، نه به تو سود ميرساند و نه ضرر، نپرست. مقصود از آن، الههها و بتها است».
در ادامه ميگويد: «به اميد نفع يا ضرر آنها را نپرست که اگر چنين کني غير خدا را خواندهاي و در اين صورت، تو از ظالمان هستي. ميگويند: کسي که ظلم به نفس کند از مشرکان به خداست»
📚جامع البيان في تفسير القرآن، ج ۱۱، ص ۱۲۲.
🔰 در تفسيرِ اين دو آيه ـ که وهابيان به عنوان ادّله عدم جواز توسّل بيان کردند ـ از بيان علماي بزرگ تفسير اهل سنّت، روشن شد که مقصود از خواندن در اين آيات، معبود قراردادن بتان است و حتي طبري بر اين امر تصريح نموده، که در آيه مورد بحث، خواندن و اجابت کردن افراد از امرا و واليان، با بياني خاص خارج گشته و تنها بر خواندن معبودهايي غير از خداوند تعالي چون بتان دلالت دارد.
پس اين آياتي که به آن استناد ميکنند، اصلاً مربوط به بحث توسّل که واسطه قرار دادن افراد است، نيست تا از رهگذر اين آيات، به بي ثمر بودن و مضر بودن و در نتيجه، شرک بودن توسّل، دست يابند.
┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی نقد تفکرات تکفیری. نشر، صدقه جاریه🙏
1️⃣ واتساپ
2️⃣ ایتا
3⃣ تلگرام
#نهضت_عاشورا #امام_حسین #آیه_تطهیر #ابن_تیمیه
✍🏻آیا امام حسین علیه السلام به انگیزه ریاست و حکومت قیام کرد؟
🔷 ابن تیمیه نظریه جواز خروج حسین بن علی ع را باطل می داند. وی در بحث مقایسه ای بین قتل عثمان و شهادت امام حسین ع می نویسد: «بی تردید اجر و ثواب عثمان نزد خدا بیشتر و گناه قتلش بیشتر از گناه کشتن کسی است که حاکم و زمامدار مسلمانان نبوده، اما برای دستیابی به حکومت خروج کرده است؛ چرا که عثمان صبر پیشه کرد و برای حفظ جان خویش با قاتلان نجنگید...»
📚ابن تیمیه، منهاج السنة، ج٢، ص٢٤٠
✅ پاسخ اول:
چگونه می توان پذیرفت که امام حسین ع برای طلب دنیا و ریاست طلبی اقدام به قیام کرد؛ در حالی که آن بزرگوار طبق آیه شریفه «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا» مانند جد، پدر، مادر و برادرش، مبرا از هرگونه پلیدی است.
📚قرآن کریم، آیه 33 سوره احزاب
👈این آیه که به اعتقاد شیعه و اهل سنت درباره پیامبر ص، علی ع، فاطمه س، حسن ع و حسین ع نازل شده ، بهترین دلیل بر عصمت این پنج تن از هر نوع پلیدی است که از مهم ترین آنها، پلیدی دنیا پرستی و ریاست طلبی است.
┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری نشر، صدقه جاریه🙏
1️⃣ وات ساپ
2️⃣ ایتا
3⃣ تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
معنای #صفت_ید
❇️ الشریف حاتم العونی
✍️ در حدیث صحیح آمده است که رسول الله «صلی الله علیه و سلم» فرمودند: «يدُ اللهِ على الجماعَةِ»
این روایت را بسیاری از محدیثین صحیح یا حسن دانسته اند.
⁉️ لکن معنای «ید» چیست؟
❇️ استاد العونی در این کلیپ کوتاه مقصود از ید را در این حدیث، توضیح می دهد.
✋مقصود از یدالله، حفظ از سوی خدا، عنایت و نصر و تایید الله بر جماعت است.
رسول الله می فرماید: حفظ و عنایت و تایید و یاری الله، همه شان، برای جماعت مسلمین حاصل میشود.
✅ پس هر کسی که میخواهد محفوظ باشد و از عنایت الله و یاری و تایید الله، برخوردار شود، باید با جماعت مسلمین همراه شود.
┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری. نشر صدقه جاریه🙏
1️⃣ وات ساپ
2⃣ ایتا
3⃣ تلگرام
#تکفیریان #جنایات_وهابیت
✍️ کشته شدن مردان و زنان ریاض از گرسنگی و تشنگی بخاطر حمله وهابیان!!!
👈ابن بشر در نحوه اشغال ریاض، توسط عبدالعزیز بن سعود می نویسد:
اهل ریاض ( بعد از حمله وهابیان) با توصیه حاکم ریاض که آنها از مردان، زنان بودند، فرار کرده و به سمت بیابان و به سمت «خرج» فرار کردند و بسیاری از آنان در اثر تشنگی و گرسنگی جان دادند.
⬅️ «فر اهل الریاض فی ساقته الرجال و النساء، هربوا علی وجوههم الی البر و قصدوا الخرج و هلک منهم خلق کثیر عطشا وجوعا»
📚 «ابن بشر، عنوان المجد،، ج۱، ص۱۱۹ و ۱۲۰.
┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┄
🚩مشکات کانال و گروه تخصصی ردّ تفکرات تکفیری. نشر؛ صدقه جاریه🙏
1️⃣ وات ساپ
2️⃣ ایتا
3⃣ تلگرام
💢 #کفریات_وهابیان «1»
❌خدای سایه دار وهابیان.
┄┅┅❀مشکات❀┅┅┄
1️⃣ وات ساپ
2️⃣ وات ساپ
3️⃣ وات ساپ
4️⃣ وات ساپ
5️⃣ کانال ایتا
6️⃣ گروه ایتا
7️⃣ کانال تلگرام
8️⃣ گروه تلگرام