۱۴ مهر ۱۴۰۲
#استغاثه
#شرک_اکبر_ابن_تیمیه
🔸استغاثه به اولیای الهی از اموری است که همواره در سیره مسلمانان وجود داشته است.
🔻ابن تیمیه در پاره ای از نوشته هایش به روایت عبدالله بن عمر که دلالت بر استغاثه می کند، اشاره کرده است.
🔻 از آن جایی که وهابیان مطلق ندای اموات را شرک اکبر و کفر می دانند، لذا روایت فوق را ضعیف خوانده اند و ابن تیمیه را کنار گزارده اند.
⭕️«مگر ابن تیمیه به گمان وهابیان پرچم دار توحید نیست؟!؟!»
➖➖➖➖➖➖➖
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
۱۸ مهر ۱۴۰۲
هدایت شده از اطلاع رسانی آموزش های آزاد، همایش ها، کوتاه مدت، موسسه دارالاعلام نمایندگی جنوب
#برنامه
#نشست_علمی
📖موسسه دارالاعلام فارس برگزار می کند
( بررسی مبانی و شبهات وهابیت)
#جلسه_دوم
📣ارائه دهنده
حجت الاسلام والمسلمین مختاری
پنج شنبه 20 مهرماه
⏱ ساعت: 14
ساختمان مولی الموحدین، طبقه دوم، موسسه دارالاعلام
لینک ورود به جلسه به صورت مجازی
http://B2n.ir/dar2
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
برگزار کنندگان؛موسسه دارالاعلام فارس- مدیریت حوزه علمیه برداران استان فارس، بسیج طلاب فارس
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جهت اطلاع از دیگر برنامه ها به کانال زیر در ایتا بپیوندید
https://eitaa.com/darolelam_fars
۲۰ مهر ۱۴۰۲
#تبرک #صحابه
❌وهابیت فرقه ای ضد اسلامی !!!
وهابیت تبرک به محل نماز پیامبر ص را حرام می داند در حالی که ابن حزم معتقد است صحابه این کار را انجام می دادند
┄┅┅❥✺مشکات✺❥┅┅┄
ایتا-تلگرام-روبیکا: @sonnatenabavii
۲۴ مهر ۱۴۰۲
شرک ربوبی مشرکین 🌙🌙
ابن قیم که از( شاگردان ابن تیمیه )هست در مورد شرک ربوبی مشرکین می گوید: که انها از ماه بتی می ساختند و انرا تعظیم می کردند زیرا ماه را تدبیر کننده عالم پایین و همچنین انرا قائم مقام خدا می دانستند!!!!
┄┅┅❥✺مشکات✺❥┅┅┄
ایتا-تلگرام-روبیکا: @sonnatenabavii
۲۵ مهر ۱۴۰۲
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
۲۶ مهر ۱۴۰۲
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
۲۶ مهر ۱۴۰۲
هدایت شده از اطلاع رسانی آموزش های آزاد، همایش ها، کوتاه مدت، موسسه دارالاعلام نمایندگی جنوب
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه انجمن علمی ادیان و مذاهب در محکومیت کشتار غیر نظامیان
درد جانسوز و غم جان کاه حمله تروریستی و وحشیانه به بیمارستان المعمدانی غزه، وجدان بشریت و پیروان همه ادیان و مذاهب را لرزاند و قلب آنها را جریحه دار کرد. این جنایت نشان داد که رژیم غاصب و خونریز صهیونیستی به هیچ قاعده اخلاقی و دینی و هیچ معاهده بین المللی پایبند نیست.
البته دردناک تر از این جنایت، سکوت مجامع بین المللی و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری است که هیچ اقدام عملی در برابر این جنایات انجام نمی¬دهند.
این کارزار عظیم حق و باطل به فضل الهی نقطه عطفی در قیام و جهاد امت اسلام و پیشرفت محور مقاومت فلسطین و شتاب به سوی قلههای فتح و پیروزی بر غاصبان و مستکبران خواهد بود.
انجمن ادیان و مذاهب حوزه های علمیه ضمن یادآوری وظیفه قانونی و انسانی نهادهای حقوق بشری در دفاع عاجل از حقوق مردم مظلوم فلسطین، از پیروان همه ادیان به ویژه مسلمانان جهان می¬خواهد تا نسبت به این جنایات ساکت ننشینند و فریاد اعتراض خود را بر سران دولت¬های خود جهت قطع هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم سفاک، رساتر از همیشه بر آورند.
بدون شک سکوت افکار عمومی جهان به ویژه مسلمانان در برابر این جنایت¬ها خشم و عذاب خداوند متعال را موجب خواهد شد و چنانچه در قرآن شریف آمده است که:
إنّا من الجرمین منتقمون (سجده:۲۲)
و
فاصبر إنّ وعداللّه حق (غافر:۷۷، روم:۶۰)
پیروزی مقاومت مردم مظلوم فلسطین و شکست مستکبران و صهیونیسم را از خداوند متعال خواستاریم.
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
🌐 جهت اطلاع از برنامه های موسسه دارالاعلام فارس به کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️
https://eitaa.com/darolelam_fars
۲۶ مهر ۱۴۰۲
*🌸حیات النبیﷺ و علماء دیوبند.*
انور شاه کشمیری از علما دیوبند در مورد حیات انبیاء می گوید : انبیاء درون قبر نماز می خوانند و سلام زائرین را پاسخ می دهد
┄┅┅❥✺مشکات✺❥┅┅┄
ایتا-تلگرام-روبیکا: @sonnatenabavii
۲۷ مهر ۱۴۰۲
❌❌وهابیت فرقه ای ضد اسلامی
🚩🚩محمد بن عبدالعزیز الشایع وهابی می گوید: ابن حجر از پرچمداران بدعت است😳وی در ادامه می گوید ابن حجر دعوتگر بدعت هایی از قبیل توسل و شدرحال و احتفال است !!!!
┄┅┅❥✺مشکات✺❥┅┅┄
ایتا-تلگرام-روبیکا: @sonnatenabavii
۲۷ مهر ۱۴۰۲
۲۹ مهر ۱۴۰۲
💢تعریف عبادت از دیدگاه علما شیعه
✅از منظر علما شیعه اگر کسی نسبت به چیزی یا کسی اظهار خضوع و خشوع کند و آن را اله و رب بداند، آن را عبادت کرده است اما اگر اظهار خشوع و خضوع به چیزی یا کسی انجام شود و آن را اله و رب نداند عبادت و پرستش انجام نشده است
👈علامه طباطبائی در تعریف عبادت می نویسد:
✔️حقيقة العبادة نصب العبد نفسه في مقام الذلة والعبودية وتوجيه وجهه إلى مقام ربه
📚طباطبائي، محمد حسین، الميزان في تفسير القرآن، ج18، ص388.
حقیقت عبادت عبارت است از اینکه بنده خود را در مقام ذلت و عبودیت قرار دهد و به مقام ربوبیت پروردگار خود رو کند.
آیت الله سبحانی در تعریف عبادت می نویسد:
✔️هی الخضوع عن اعتقاد بالوهیّة المعبود و ربوبیّته و استقلاله فی فعله
📚سبحانی؛ جعفر، التوحید و الشرک فی القرآن الکریم، ص69.
عبادت خضوعی است که از سر اعتقاد به الوهیت و ربوبیت و مستقل بودن معبود انجام می گیرد.
✅از این دو تعریف مشخص می شود که هر خضوعی عبادت نیست بلکه خضوعی عبادت است که در برابر مقام ربوبیت باشد و با اعتقاد به اولوهیت و ربوبیت انجام می شود.
🔰از آیات قرآن نیز می توان به صحیح بودن این تعاریف پی برد، برای مثال خداوند در سوره اعراف آیه 206 می فرماید:
👈إِنَّ الَّذِينَ عِنْدَ رَبِّكَ لَا يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِهِ وَيُسَبِّحُونَهُ وَلَهُ يَسْجُدُونَ
یقیناً مقرّبان و نزدیکان خدا هیچ گاه از عبادت و بندگی اش تکبّر نمی ورزند، وهمواره او را تسبیح می گویند، و برای او سجده می کنند.
👈در این آیه، سجده عبادت شمرده شده و خداوند هم بیان فرموده که سجده برای او باشد و بندگان او را عبادت کنند در حالی در سوره یوسف آیه 100 یعقوب و برادران حضرت یوسف به او سجده کردند و سجده آنان عبادت به حساب نمیآید زیرا آنها اعتقاد به اولوهیت و ربوبیت حضرت یوسف نداشتند.
در آیه دیگر نیز خداوند امر به سجده می کند و می فرماید:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَافْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (حج 77)
ای اهل ایمان رکوع به جا آورید و سجده نمایید و پروردگارتان را عبادت کنید و کار نیک انجام دهید تا رستگار شوید.
با این وجود خداوند در سوره بقره آیه 34 امر می کند که ملائکه به حضرت آدم سجده کنند.
💠سجده نهایت خضوع و خشوع است اگر در عبادی بودن عمل فقط حضوع و خشوع ملاک بود خداوند هیچ گاه به ملائکه دستور سجده به آدم را نمی داد یا یعقوب و فرزندانش بر یوسف سجده نمی کردند. با این حال از این آیات به خوبی مشخص می شود که علاوه بر خضوع و خشوع در عمل اعتقاد به الوهیت و ربوبیت شرط محقق شدن عبادت است.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
۲۹ مهر ۱۴۰۲